[gsmweb.nl] Klacht over gsmweb.nl

Sorry, maar dit gaat nergens over. Veel geflame, weinig inhoud en als die er wel is, weigert men elkaar te begrijpen.

Slotje is de enige oplossing

› reageer

Onderwerp: Klacht over gsmweb.nl

Geachte lezers,

Ook ik heb een negatieve ervaring met gsmweb.nl. Ondanks het afraden van enkele personen in mijn omgeving die ook niet geheel tevreden waren over de service van gsmweb.nl, had ik toch recent geleden besloten (om vanwege de goedkope prijzen) toch de gok te wagen om daar de telefoon W910i Sony Ericsson in combinatie met een abonnement te bestellen. Dit bleek achteraf een grote fout van mij geweest te zijn:

Gsmweb.nl heeft mij namelijk een demo-toestel toegestuurd. Lezers die niet weten wat een demo-toestel is, dit is een gsmtoestel die een gsmfabrikant (in dit geval Sony Ericsson) aan verkopers toesturen om ruim van te voren een indicatie te geven over hoe het toestel eruit komt te zien (zowel fysiek als sofware-matig). Deze toestellen zijn echter niet bestemd voor de consumentenmarkt doordat deze demo-toestellen kunnen afwijken van de uiteindelijke toestellen (op gebied van functionaliteit, design, sofware, enzovoorts)! Het zijn dus ook geen ‘showroom-modellen’.

Hoe ik erachter ben gekomen? Heel simpel. De W910i SE heeft als walkman telefoon een speciale feature, namelijk de ‘shake control’. Door met het toestel te schudden skipt het toestel naar het volgende mp3-nummer. Deze functionaliteit zat echter niet op mijn toestel die ik heb ontvangen van gsmweb.nl. Hoe weet ik dat het om een demo-toestel gaat en dat het geen ‘fabricage fout’ is van Sony Ericsson? Ook heel simpel! Gelukkig bestaan er websites zoals youtube.com. Op deze site waarop je allerlei filmpjes kunt bekijken, zijn ook promo-filmpjes te zien van het W910i gsmtoestel. Tot mijn grote verbazing is op deze films te zien dat verkopers die ook een W910i demo-toestel hebben gekregen, aantonen dat deze demo-toestellen de ‘shake control’ functionaliteit niet bevatten.

Vervolgens heb ik per e-mail mijn klacht ingediend bij gsmweb.nl en ben ik in mijn beleving door hun op een vrij onbeleefde wijze geholpen. Ik kon wel het toestel terugsturen. Nu komen we bij het volgende punt aan! Ik zie dat enkele personen (waaronder gsmweb.nl) hier het argument erbij halen dat je het toestel gewoon maar moet terugsturen, anders is het verhaal in hun beleving erg eenzijdig en kan webgsm.nl er niets aan doen om deze fout te herstellen.
Nu mijn punt:
Voor mij heeft het geen waarde om het toestel terug te sturen om vervolgens een W910i met ‘shake control’ te ontvangen doordat:

a) De verzendkosten a 12 euro om het toestel terug te sturen naar gsmweb.nl, voor de consument zelf zijn.
b) Dit enkele uren van mijn tijd in beslag neemt
c) Maar vooral doordat een ‘shake control’ geen waarde voor mij heeft. Als ik eerlijk ben kan het mij dus een worst wezen of op mijn toestel W910i een ‘shake control’ erop zit, of niet.
Dus het is voor mij een hele bewuste afweging tegen de kosten en baten om het toestel al dan niet terug te sturen naar gsmweb.nl
Het hoofdprobleem is gewoon dat gsmweb.nl demo-toestellen naar consumenten opstuurt, terwijl dit a) niet mag omdat deze tostellen niet bestemd zijn voor de consument, b) zij dit zonder het op hun website aan te geven doen. Ik kan er met mijn hoofd niet bij, dat een demo-toestel door een interne fout naar een consument is toegestuurd. Ik heb een sterk vermoeden dat dit door gsmweb.nl met opzet is gedaan (vandaar de goedkope prijzen).

Kortom mijn advies: BESTEL NIKS VIA GEEN GSMWEB.NL !! Er bestaan veel betrouwbaardere websites waarop jij je gsm goedkoop kunt kopen. Te denken valt aan typhoon.nl.

› reageer

Aan je verhaal te lezen ben je echt gewoon een zeurpiet. Elke winkelier kan de fout maken door een verkeerd toestel te sturen. Al die dozen die in het magazijn zitten lijken namelijk allemaal op elkaar. Je krijgt de oplossing van GSMweb aangeboden en gaat dan zitten zeuren dat je dat geen optie vindt. ALs je dan denkt dat je recht hebt op een tweede toestel kan je beter verder gaan dromen.

› reageer

Het kan toch gewoon WEL een fabricage fout zijn? Dat er demo-modellen zijn geweest die geen shake-control hebben betekent toch niet automatisch dat een toestel zonder shake-control een demo-toestel is geweest? Hij kan ook gewoon kapot zijn gegaan/fabricage-fout.

Ik hecht meer waarde aan een productie en/of software versie/datum. Is deze niet op te vragen uit het toestel/de verpakking?? Als deze datum inderdaad VOOR de officiele release is dan kun je aannemen dat het een demo-model is.

Verder vind ik je verhaal ook erg zeurderig overkomen. OK, de verzendkosten is misschien minder, maar verder is het gewoon netjes van GSMWEB.

› reageer

Hoewel je klacht terecht is, zeur je wel iets.

-Opsturen met TNTpost kost 6,20 euro of 7,95 (verzekerd)
-Versturen duurt geen uren.

Waar gewerkt wordt vallen spaanders. Dat wil dus zeggen dat ook bij gsmweb fouten gemaakt worden. Niet leuk, maar het gebeurt wel.

Je suggereert echter dat gsmweb bewust dit soort toestellen verkoopt om de prijzen laag te houden. Hoeveel demotoestellen hebben ze dan wel niet volgens jou?

Vraag gewoon gsmweb om een nieuwe telefoon te sturen, en verzoek hen de verzendkosten te retourneren die jij moet maken. Voor een bedrijf mag dat echt het probleem niet zijn.

› reageer

Ik was van plan om binnen enkele dagen een w910 te bestellen. IK heb in iedergeval al een contract laten verzenden door gsmweb. Een verlenging met Tmobile relax van 1 jaar is de bedoeling. Ik wil uiteraard geen demo model ontvangen, maar gsmweb is de enige winkel die ik ken die zo goedkoop de w910 kan leveren met tmobile rlax 150 1 jaar. Bijbetaling is 38 euro. Hebben jullie enige ideeen om een nieuw model toch door gsmweb gestuurd te krijgen?

› reageer

wat een onzin. Moet je eens een eerste serie van Nokia binnenkrijgen (bijv e90) moet je eens zien wat daar een fouten in zaten. Daar kan gsmweb niets aan doen, zij kopen snel in en hebben snel goede acties. De fabrikanten moeten goed spul leveren (of wij iets meer gedulde ) Bieden ze een oplossing is het weer niet goed, wat moeten ze doen eerst ieder toestel zelf testen? Oh nee, dan is hij weer gebruikt....

succes verder, ga lekker naar een winkel en teveel betalen

› reageer

@roy20077

je zegt dit:
Lezers die niet weten wat een demo-toestel is, dit is een gsmtoestel die een gsmfabrikant (in dit geval Sony Ericsson) aan verkopers toesturen om ruim van te voren een indicatie te geven over hoe het toestel eruit komt te zien (zowel fysiek als sofware-matig). Deze toestellen zijn echter niet bestemd voor de consumentenmarkt doordat deze demo-toestellen kunnen afwijken van de uiteindelijke toestellen (op gebied van functionaliteit, design, sofware, enzovoorts)! Het zijn dus ook geen ‘showroom-modellen’.

Maar als je er toch zoveel van afweet had je je verhaal kunnen versterken door ons te vertellen of je imei met 00 begint en op de plaats van je imei nummer staat: prototype not for sale of zoiets, maar dat zal er niet staan, dus stop met negatieve info over gsmweb of welke andere winkel als je er geen verstand van hebt. Klachten over winkels mag je zeker uiten maar doe eerst wat meer research voordat je iets zegt

samengevat
Hier kan gsmweb niets aan doen, ze kunnen ze moeilijk gaan testen voor ze ze verkopen. Gewoon fabrieksfout waar gsmweb buiten staat.

Gr Richard

› reageer

En heel stiekem is het ergens heel af en toe wel mooi als mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten zwaar teleurgesteld worden. Dit soort demotoestellen worden -naar mijn weten- zelden tot nooit naar winkels gestuurd, en bevatten wel meerdere softwarematige beperkingen.. Overigens lijkt het me sterk dat de verzendkosten bij een fout van gsmweb.nl voor eigen rekening zijn..

› reageer

Jij geeft aan dat je zeker weet dat je een demo toestel hebt. Echter zie ik nergens in je post hier een onderbouwing voor. Zo'n shake controll is een bewegend onderdeel. Die dingen kunnen kapot of reeds bij levering kapot zijn. Toch geef je geen enkele informatie die dat uitsluit, je gaat er direct vanuit dat je een demo hebt.

Ik ben geneigd om, waarschijnlijk net als gsmweb.nl, te zeggen dat dit gewoon een toestel is voor consumenten, echter met een defect. In dat geval gaat het hier om een garantiegeval, waarvoor jij de verzendkosten draagt. Dat had je voor de aankoop al op hun site kunnen lezen en is vrij normaal bij deze goedkope webshops. Ze moeten ergens op besparen...

Al met al begrijp ik je frustratie, maar ik denk dat je iets te snel naar conclussies grijpt. De kans dat gsmweb.nl zo'n demo toestel onder ogen krijgt is zeer klein, die zijn volgens mij alleen voor de grote spelers zoals providers. Het maken van een demo is velen malen duurder dan het maken van het echte toestel, dat doe je dus niet voor 500 shops per land (en dan is NL nog een klein land).

Ga even met je IMEI nummer en je software versie (en wellicht een revisie nummer achterop) na of het echt een demo is of gewoon een productiemodel met defect. Is het echt een demo, dan kun je natuurlijk van gsmweb.nl eisen dat zij de verzendkosten voor hun rekening nemen. Ik verwacht ook niet dat ze daar veel problemen mee hebben want het gaat dan aantoonbaar om hun fout. Maar zolang je dat niet hard kunt maken is het gewoon een garantiegeval en zul je zelf moeten dokken voor de verzendkosten.

› reageer

IK heb een W580i en dat shake gedoe doet het niet altijd even goed. Met moeite lukt het me pas om naar een volgend liedje te shaken.... Dus op basis van 1 ding kan je niet concluderen dat het gaat om een demo model. En ik heb inderdaad ook nog nooit gehoord van demo modellen naar winkeliers die dan even gaan testen??? Nooit van gehoord. Lijkt mij eerst gsmweb de kans geven om tot een adequate oplossing te komen ipv gelijk moord en brand schreeuwen. En ja misschien is het soms ook webshops moet je verwachten dat je verzendkosten kwijt bent als je wat terugstuurt..... Veel succes verder ermee!

› reageer

Grappig deze reacties allemaal.. Jammer dat veel mensen met ongegronde argumenten komen waarom ik volgens hun "zeik". Voor de duidelijkheid, ik kijk niet op elk dubbeltje.. en dat is de reden dat ik mijn toestel niet terugstuur. De reden is dat ik mij voel besodemieterd door gsmweb.nl en dat tevens ook personen uit mijn omgeving niet weg zijn van gsmweb.nl. Dat is voor mij persoonlijk dus weer een bevestiging dat ik in de toekomst nooit meer zaken moet doen met gsmweb.
Wat mij heel erg opvalt is dat direct na het posten tegenreacties zijn gekomen, die allemaal erg veel lijken op de tegenreacties op andere websites. Je zou bijna zeggen dat gsmweb zelf achter deze reacties zit

Maar goed, hierbij wou ik het laten en LAAT DE KLANT ZELF MAAR OORDELEN . Mijn negatieve ervaring over gsmweb heb ik in ieder geval geuit en heb daar voldoening van.

› reageer

Dus je bent klaar (gekomen)?

(sorry mod, kon het niet laten)

› reageer

Jammer dat veel mensen met ongegronde argumenten komen waarom ik volgens hun "zeik".

volgens mij geeft iedereen duidelijk aan waarom je zeikt. Ik zie nergens enkel de woorden 'zeikerd' staan. Overal staat uitleg bij. Ik denk eerder dat jij ongegronde argumenten hebt met je demo-toestel. Enkel het feit dat demo-toestellen geen shake-control hebben gehad maakt jouw toestel automatisch een demo-toestel?? Zoals een aantal gebruikers al aangeeft zal de IMEI code/productie code/datum meer zeggen.

Voor de duidelijkheid, ik kijk niet op elk dubbeltje.. en dat is de reden dat ik mijn toestel niet terugstuur

nee. je stuurt het toestel niet terug omdat je geen 12,50 over hebt voor een feature die je waarschijnlijk niet gaat gebruiken. Als je niet op elk dubbeltje had gekeken had je hem WEL terug gestuurd.

Wat mij heel erg opvalt is dat direct na het posten tegenreacties zijn gekomen, die allemaal erg veel lijken op de tegenreacties op andere websites. Je zou bijna zeggen dat gsmweb zelf achter deze reacties zit

als alle regenreacties first-posters waren had ik je reactie gesnapt, maar als je goed kijkt zijn dit aardig vaste TV-gebruikers. Zoals ik begrijp uit je reply heb je dit topic op meerdere sites geopend en heb je daar ongeveer dezelfde reacties gekregen. Ooit in je opgekomen dat je dan echt iets te overdreven reageert? Of vind je jezelf nog steeds de beste?

De volgende keer moet jij gewoon in de lokale GSM winkel in je woonplaats wat kopen. De kans dat een toestel dan defect is is even groot, alleen ben je dan geen 12,50 kwijt om hem om te wisselen maar alleen fietskracht of brandstof van je auto. Overigens was je dan natuurlijk wel 50+ euro meer kwijt geweest voor hetzelfde toestel/abo.

› reageer

>>Quote:
Jammer dat veel mensen met ongegronde argumenten komen waarom ik volgens hun "zeik".
>>volgens mij geeft iedereen duidelijk aan waarom je zeikt. Ik zie nergens enkel de woorden 'zeikerd' staan. Overal staat uitleg bij. Ik denk eerder dat jij ongegronde argumenten hebt met je demo-toestel. Enkel het feit dat demo-toestellen geen shake-control hebben gehad maakt jouw toestel automatisch een demo-toestel?? Zoals een aantal gebruikers al aangeeft zal de IMEI code/productie code/datum meer zeggen.
>> Mijn reactie: a) geen flauw idee wat een IMEI code os en hoe ik eraan kom b) het toestel is niet defect, maar de functie is gewoon in het toestel niet terug te vinden!

>>Quote:
Voor de duidelijkheid, ik kijk niet op elk dubbeltje.. en dat is de reden dat ik mijn toestel niet terugstuur
>>nee. je stuurt het toestel niet terug omdat je geen 12,50 over hebt voor een feature die je waarschijnlijk niet gaat gebruiken. Als je NIET op elk dubbeltje had gekeken had je hem terug gestuurd.
>>Mijn reactie: Ooit wel eens van een op school gezeten en gehoord van de rationele keuzetheorie?? Het is voor mij een hele bewuste afweging geweest om het toestel niet terug te sturen omdat a) in koopovereenkomst staat dat het 4 tot 6 weken duurt voordat je het toestel terug krijgt
b) dat de verzendkosten voor de koper is
c) deze functie "shake control" voor mij geen waarde toevoegd
d) ik hier alleen mijn lacht wil duidelijk maken, voor de rest niks. Ik verwacht dus ook helemaal niets gsmweb.

>>Quote:
Dat is voor mij persoonlijk dus weer een bevestiging dat ik in de toekomst nooit meer zaken moet doen met gsmweb.
>>dat moet je zelf weten, beter was dit overdreven verhaal in de winkel reviews weg te zetten, of een iets minder wanhopige post te maken.
>> Grappig, hoe in godsnaam kan jij oordelen over deze situatie terwijl jij nog niet eens weet wat de werkelijke feiten zijn?? Heb je mijn gsm dan ooit gezien??

>>Quote:
>>als alle regenreacties first-posters waren had ik je reactie gesnapt, maar als je goed kijkt zijn dit aardig vaste TV-gebruikers. Zoals ik begrijp uit je reply heb je dit topic op meerdere sites geopend en heb je daar ongeveer dezelfde reacties gekregen. Ooit in je opgekomen dat je dan echt iets te overdreven reageert? Of vind je jezelf nog steeds de beste?
>> Mijn reactie: a) Nee dat begrijp je niet goed. Ik heb het hier over andere mensen die klachten hebben gehad over gsmweb, waar vervolgens dezelfde soort tegenreacties terug te zien zijn.b)Er zijn hier enkele pro-gsmweb reacties. Uiteraard is het mogelijk dat er gewoon tevreden klanten zijn. Ik in ieder geval niet en dit mag ik uiten! c) Misschien dat deze vaste TV-gebruikers misschien wel erg vaak gebruik maken van deze site, om zich te weren van alle klachten die er over gsmweb.nl binnen komen?

>>De volgende keer moet jij gewoon in de lokale GSM winkel in je woonplaats wat kopen. De kans dat een toestel dan defect is is even groot, alleen ben je dan geen 12,50 kwijt om hem om te wisselen maar alleen fietskracht of brandstof van je auto. Overigens was je dan natuurlijk wel 50+ euro meer kwijt geweest voor hetzelfde toestel/abo
>> Mijn reactie: Nogmaals, ik post mijn klacht niet over die 12,50 euro verzendkosten. Dit staat duidelijk in de koopovereenkomst. Ik ben gewoon ontevreden over gsmweb omdat zij toestellen toesturen die niet voeldoen aan de specificaties die zij mij hebben beloofd. In mijn ogen kan dit geen fout zijn van Sony Ericsson, maar van gsmweb. Dit wil ik de lezers alleen duidelijk maken.
Misschien dat de personen die nog twijfelen over gsmweb op de volgende sites moeten bekijken:
- www.trosrader.nl
- kassa.vara.nl
Oordeel zelf maar!

› reageer

Ik ben gewoon ontevreden over gsmweb omdat zij toestellen toesturen die niet voeldoen aan de specificaties die zij mij hebben beloofd. In mijn ogen kan dit geen fout zijn van Sony Ericsson, maar van gsmweb. Dit wil ik de lezers alleen duidelijk maken.

Dit is echt ontzettende onzin. Hoe kan GSMweb nu schuld hebben aan het feit dat GSMweb een toestel ontvangt vanuit Sony Ericsson wat niet naar behoren werkt. GSMweb kan onmogelijk al deze toestellen eerst uittesten, en dan nog; waar gewerkt wordt kunnen fouten gemaakt worden.

Ik zie ook het nut van deze thread niet. Het lijkt erop dat jij alles eraan wilt doen, om GSMweb in een kwaad daglicht te plaatsen.
Mocht je ontevreden zijn over GSMweb vul dan een Winkel Review in, en ga niet zo'n zinloze thread aanmaken.

Edit: Als je geen 'uren' kwijt wilt zijn aan het retour sturen van het toestel, waarom dan wel tijd vrijmaken om zo'n nutteloze dicussie te starten?

› reageer

Allereerst, de shops zijn hier zeker vertegenwoordigd. Je kunt ze herkennen aan het (shop) label achter hun gebruikersnaam. Tuurlijk kun je dan nog niet zeker zijn dat er tussen de vaste gebruikers niet iemand van gsmweb.nl zit, maar zeker niet iedereen die gepost heeft in dit topic komt van gsmweb. Kijk ook is naar hun post geschiedenis. In ieder geval kan ik je garanderen dat ik een simpele student ben. Mijn laatste contact met gsmweb was een jaar of 4 geleden, wat overigens ook niet lekker is verlopen.

Je geeft aan dat je je gesteund voelt door trosradar en andere fora. Echter, dat zijn fora voor consumenten die eigenlijk vrij weinig kennis hebben over het onderwerp, maar wel 1 ding gemeen hebben: Een haat tegen alles dat geld verdient. Dergelijke fora zijn niet de juiste plek om aan feiten te komen. Dat zijn fora waar kennis aanwezig is. Telecomvergelijker is daar een erg goed voorbeeld van.

Ik ben het nog even nagegaan, en vindt het feit dat je een demo model zou hebben steeds onwaarschijnlijker worden.
1. Demo modellen zijn nooit verstrekt aan shops. Alleen aan providers zoals t-mobile en orange. Deze providers zullen onder geen voorwaarden die telefoons aan derden geven. Ze zijn contractueel gebonden die telefoons te houden en waarschijnlijk weer teruggeven aan de fabrikant. Echt niet dat zij hun fabrikant kwaad gaan maken om een klein webshopje in Nederland
2. Het demo model waar jij het over hebt had nog heel wat extra "problemen". Naast het ontbreken van de shake control liep hij constant vast en waren veel andere functies nog niet aanwezig. Dit had je zeker gemerkt.

Ik begrijp dat je kwaad bent op gsmweb, maar dat hoef je niet op ons te uiten. Jij post hier op het forum je ervaringen. Een forum is om te discussieren. Als je geen feedback had gewild, dan had je het wel in de shop survey gegooid. (Of wou je gewoon zo snel mogelijk overal je bericht spammen zonder ook maar naar de site te kijken?). Hoe dan ook, je bericht staat op het forum. Een forum waar veel expertise aanwezig is en waar (dus) niet automatisch er van uitgegaan wordt dat shops slecht zijn en consumenten altijd gelijk hebben. (zie trosradar.nl).

Wij hebben je hier geprobeerd duidelijk te maken dat we twijfels hebben bij jouw uitspraak dat het een demo toestel is. We hebben je minstens 3 manieren gegeven waarop je dat zou kunnen uitzoeken. Als je die niet begrijpt, dan kun je natuurlijk ook gewoon even vragen wat we bedoelen.
IMEI: voer *#06# in, gewoon alsof je zou bellen. Je IMEI nummer verschijnt op het scherm. Gaat het om een demo toestel, dan zou het kunnen dat je een IMEI nummer met 00 aan het begin hebben, of je een boodschap krijgt dat het toestel niet voor verkoop is.
Revisie: Draai je toestel om en haal je accu eruit. Daaronder zit een sticker met allerlij nummers. Zoek naar het typenummer. Meestal daar in de buurt staat een revisie nummer (R: of rev.: of revision: of ver: of version:, gebruik je fantasie). Met een beetje geluk zijn er hier mensen die je met dat nummer kunnen vertellen of je een demo hebt.
Software versie: Ook hiervoor heb je een "geheime code" nodig. Niet zo geheim, die codes worden gewoon vrij gegeven, maar je komt ze niet tegen in je handleiding. Als ik me niet vergis kun je hiermee in het geheime menu van je telefoon komen:

Secret Menu: -> * <- <- * <- *
(-> means press joystick, arrow keys or jogdial to the right and <- means left.)
You'll see phone model, software info, IMEI, configuration info, sim lock status, REAL time clock, total call time and text labels.
You can also test your phones services and hardware from this menu (main display, camera, LED/illumination, Flash LED, keyboard, earphone, speaker, microphone, radio and vibrator tests)

Kijk daar naar je software versie. Er zijn hier zat mensen die daar van kunnen afleiden of je een demo toestel hebt.

Nog even voor de duidelijkheid, wij zijn niet je vijand. Maar ook niet de vijand van de winkel. Zoals je gezien hebt ben ik van mening dat de winkel vooralsnog juist heeft gehandeld. Dat zal je niet leuk vinden, maar je zult zien dat veel mensen met kennis van zaken hetzelfde zeggen. Op dit forum is het de gewoonte om mensen te helpen en om te discussieren. Dit is zo'n geval. Enerzijds hebben we onze mening gegeven, anderzijds hebben we je verteld hoe je gsmweb kunt dwingen om de kosten voor hun rekening te nemen. (Door te bewijzen dat het een demo toestel is). Ik wil daar nog iets aan toevoegen: Als het geen demo toestel is, dan is er een onderdeel in je toestel kapot. Dit defect kan kortsluitingen of andere narigheden veroorzaken. Dat wil je niet ontdekken na je garantie. Ook is het niet handig als dat ding er in Hindoestanie mee uitscheid en je niet alleen geen telefoon meer hebt maar je ook al je nummers kwijt bent.

› reageer

@ roy20077

Waarom moeilijk doen. Als het ook makkelijk kan gaan. Ga na een SE servicepoint. Laat daar je gsm onderzoeken of het daadwerkelijk een demotoestel is. (kan ik me trouwens niet voorstellen) Vervolgens laat je gsm daar terplekke repareren. (valt onder garantie) Zo doe ik dat altijd bij mijn nokia gsms!! Ik bestel gsms (nokia`s) altijd via een webshop en mocht er iets aan de hand zijn. Ga ik rechtstreeks naar een nokia servicepoint. dat vind ik de makkelijkste en simpelste manier.

› reageer

Moet je wel toevallig in de buurt wonen en het service centrum moet toevallig de onderdelen hebben / een technische dienst hebben. Hier in Amsterdam zit dat wel goed, maar soms kan het wat lastiger zijn.

› reageer

Naar aanleiding van de berichten dat je aan de hand van het IMEI nummer kunt zien of een toestel een demo is, heb ik gecheckt of dit inderdaad zo is bij een nieuw demotoestel als de Sony Ericsson K850i. De Sony Ericsson K850i in onze winkel heeft een 'normaal' IMEI nummer dat begint met 35. Wellicht dat je bij oudere oudere demo toestellen aan de hand van het IMEI nummer kon zien of het een demo-toestel betrof; dit geldt in elk geval niet voor de Sony Ericsson K850i bij ons in de winkel.

› reageer

Echter, die in jouw winkel is een ander soort demo.

Wij hebben het hier over toestellen die aan de grote afnemers (Providers) worden gegeven nog voordat het toestel productieklaar is. Vaak ontbreken er functies, is de software nog niet af enzovoort. Die toestellen kunnen dus absoluut niet verkocht worden. Deze toestellen zijn ook ontzettend duur. Vaak worden ze maar in heel kleine oplage gemaakt. Aangezien er nog geen productielijn is, wordt dit semi-handmatig gedaan. Denk dan niet aan een mannetje met een vijltje, maar lopende band is het ook niet. Deze toestellen zijn bedoelt om de grote klanten een idee te geven van het product om al voor productie klanten binnen te kunnen halen. Ook bieden ze hiermee de providers de kans om alvast te kijken naar mogelijkheden voor branding.

Het demo toestel in jouw winkel zal wellicht om anti-diefstal redenen als dusdanig gemarkeerd zijn en wellicht softwarematisch onbruikbaar gemaakt zijn, maar het blijft hardwarematig een volledig functioneel toestel, dus ook met normaal IMEI nummer.

Als het toestel van de TS een demo toestel zou zijn van het 2e soort, zoals jij ze ook in je winkel aantreft, zou dat wel een inmens stomme actie zijn van SE. Tenslotte is juist de shock controll iets wat een verkoper wilt laten zien. Waarschijnlijk zelfs iets waar reclame mee gemaakt wordt.

› reageer

Sorry, maar dit gaat nergens over. Veel geflame, weinig inhoud en als die er wel is, weigert men elkaar te begrijpen.

Slotje is de enige oplossing

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Dit onderwerp is gesloten. Reageren is niet meer mogelijk.