Vodafone biedt onbeperkt internet aan prepaid klanten

Hoe zit het nu precies met prepaid simkaart en modem internetten op de pc. Op zich begrijp ik het wel, maar hoe gaat het nu precies met de kosten. Je koopt dus die modem en je hebt een simkaart, dat is een eenmalige uitgave. Vervolgens koop je dan bijvoorbeeld voor, ik noem maar wat 60 euro voor 1GB. Dan kan je daarmee op internet. Hoeveel betaal je dan per keer als je bijvoorbeeld een half uurtje je email checkt zonder grote bestanden binnen te halen. Hoeveel kost het dus als je bijvoorbeeld 2 MB verbruikt.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb verwoord.

Patricia

› reageer

ik lees net op een andere forum dat je met prepaid ook onbeperkt kan internetten voor een 10 permaand je krijgt dan gprs/hsdpa snelheid heel uniek dit !

› reageer

vergeten er bij tezetten het kost 9.50 permaand

› reageer

Daar kan ik nog wel een positief antwoord van VF aan toevoegen omtrent de geldigheid van het tegoed:

Ik kan u inderdaad mededelen dat alle opwaardeerbedragen vanaf 12
november weer geldig zijn voor 12 maanden. Indien u pas heeft
opgewaardeerd of nog genoeg tegoed heeft zal vanaf 26 november voor elke
klant automatisch de geldigheidsduur aanpast worden naar 12 maanden,
vanaf de datum dat er voor het laatst is opgewaardeerd

› reageer

Ben benieuwd of er dan ook een FUP geldt van 50 MB max..

› reageer

Uit mijn hoofd:

De FUP gaat per 12 november naar max. 10 keer het gem gebruik. Momenteel is dit 20 - 25 MB bij Vodafone. Je kan dus 200-250 MB gebruiken.

De F.u.P gaat trouwens friendly us(e)ing policy bij VF heten

› reageer

Heb net even contact gehad met de Vodafone klantenservice:
- Het 9.50 tarief voor prepaid is heel waarschijnlijk een actie tarief volgens de medewerker. Hij gaf te kennen dat bij prepaid deze actietarieven mogelijk zijn (en verhogingen van dit tarief ook), omdat het niet om een abo dienst gaat.
- Het Prepaid actietarief gaat vanaf maandag in en in deze nieuwe voorwaarden zal heel waarschijnlijk het 50mb FUP komen te vervallen.

Nou dat zal wel betekenen dat de Phonehouse KPN abonnementhouders masaal zullen overstappen. Het wachten is op de Internetproblemen bij vodafone

› reageer

1. De nieuwe VF Blox zorgeloos mobiel internet voor prepaid is zeer zeker geen tijdelijk aanbod, maar een blijvend iets. 9,50 Euro per 30 dagen onbeperkt (FUP) internetten op HSDPA-snelheid.

2. Daarnaast gaat de houdbaarheid van het beltegoed inderdaad omhoog naar 12 maanden. Dit geldt ook voor iedereen die vóór 12 november heeft opgewaardeerd. Dit houdt dus in dat iedereen (die vóór 12 november heeft opgewaardeerd) er 6 maanden extra houdbaarheid bij krijgt. Dit zal gebeuren binnen 2 weken (na 12 november).

3. Er zal een nieuw tariefplan geïntroduceerd worden, namelijk Vodafone Meerwaarderen. Dit tariefplan zal de huidige tariefplannen vervangen (huidige klanten kunnen gebruik blijven maken van het huidige tariefplan). Bij Meerwaarderen krijg je 15 belminuten of 50 SMS gratis bij iedere opwaardering van 20 euro of meer. Van te voren geef je éénmalig aan of je bij het opwaarderen liever gratis SMS of belminuten wilt hebben. De status van deze tegoeden is opvraagbaar.
Tevens gaan de tarieven voor bellen en SMSen omlaag naar 30 ct/minuut voor het bellen en 9ct per bericht voor het SMSen.

› reageer

Een minimum verbruik van 40 euro per jaar bij Vodafone prepaid was natuurlijk belachelijk (tenzij het opgezet plan was om de kleine beller weg te jagen?). In ieder geval heb ik zelf sinds de invoering van die beperkte houdbaarheid (anderhalf jaar geleden) geen cent meer opgewaardeerd en twee kaartjes laten vervallen. En zo zullen er waarschijnlijk wel meer zijn geweest, anders had VF er niet op terug gekomen. Domme aktie geweest.

Er is wat tegenstrijdige informatie: welke snelheid en FUP limiet krijg je nu voor die 9 euro 50? GPRS? Bij Rabo Mobiel betaal je 10 euro voor een maand lang internetten via GPRS en er zit een limiet op van 750 MB, dus aanzienlijk meer dan wat ik hier lees over Vodafone.

En gaat het minimum bedrag voor mobiel opwaarderen ook weer omlaag? Is nu 20 euro. Kan het zijn dat die 12 maanden geldigheid alleen van toepassing is op online opwaarderen via IDEAL?

› reageer

De snelheid wordt niet gecapped dus als je hsdpa mast in je buurt hebt zul je op die snelheid internetten.

Tevens kan je ook voor 10 euro opwaarderen via internet.

En de limiet van 50 mb is hetzelfde als die van de abonnement versie je mag er overheen zolang je het niet te bond maakt en als je dat doet krijg je een belletje van vodafone.

› reageer

het is nog niet duidelijk of er wel voor prepaid klanten een FUP is, voor abbos geld nu in iedergeval dat je 10x 25 mb mag verbruiken, overigens hoeveel je ook gebruikt er komen nooit meer kosten bij, na 3x nemen ze contact met je op, snelheid is hsdpa

› reageer

@all,
Vodafone heeft in mei 2007 Zorgeloos Internet geïntroduceerd in de Nederlandse markt. Klanten kunnen met Zorgeloos Internet BloX voor 9,50 per maand binnen Nederland internetten op hun mobiel. Lerende van de gebruikerservaringen de afgelopen maanden hebben we besloten per maandag 12 november de Fair Usage Policy aan te passen naar 10 keer het gemiddelde gebruik per maand. Als het gemiddelde datagebruik toeneemt, groeit dit getal uiteraard mee. We ondernemen geen actie naar klanten die de veelbesproken Fair Usage Policy van 50 MB de afgelopen maanden hebben overschreden en brengen dus niets in rekening. Het gemiddelde gebruik in de afgelopen maanden zat tussen de 20 en 25 MB.

Klanten betalen NOOIT meer dan 9,50 per maand, dus ook niet als je meer dan 10 keer het gemiddelde datavolume gebruikt. Bij overschrijding van de grens van 10x het gemiddelde wordt je door Vodafone geïnformeerd. Dat doen we drie keer. Pas bij de derde keer bieden we je een alternatief aan dat beter past bij je data verbruik. Je hoeft je dus nooit zorgen te maken dat je ongemerkt extra gaat betalen voor je internet gebruik.

Het bovenstaande geldt ook voor Vodafone prepaid.

› reageer

@ webrelationsaa

Hoe zit het met die prepaid datapakketjes die er verkocht worden met een USB UMTS modem?

Kunnen deze ook gebruik maken van deze blox? Officeel lijkt me dat niet omdat het niet is toegestaan om deze als modem te gebruiken voor je pc, of is deze regel inmiddels ook al vervallen?

› reageer

@NetBlade.nl

Zorgeloos Internet Blox is inderdaad alleen voor internet op je mobiele telefoon.
Voor mobiel werken met notebook (en in principe ook desktop) gelden andere voorwaarden en tarieven, daar het om een andere toepassing gaat.
Zie http://www.vodafone.nl/zakelijk/mobiel_werken_met_notebook/mobile_connect_prepaid/wat_is_het#

groet
Vodafone Web relations

› reageer

Heb een N95 met onbeperkt internet van vodafone, maar kan geen filmpjes bekijken, alle filmpjes openen niet op de pagina, verder werkt alles prima.

› reageer

Heeft dat te maken met jouw N95 of met Vodafone ? Het lijkt mij juist net zo leuk om af en toe de laatste uitzending van het journaal te kunnen bekijken. Dat is iets waar ik thuis nooit tijd voor heb

› reageer

dat weet ik namelijk niet, volgens the phonehouse moet je ook vodafone streaming hebben??
heb al heel wat af lopen zoeken met google e.d. maar kan er niet achter komen, krijg ook al geen antwoord van vodafone, maar ik kan geen filmpjes kijken van nu.nl e.d.

› reageer

@steviek,
Met een Vodafone aansluiting (ook Zorgeloos Internet BloX) is streaming video mogelijk. Wat verder in ieder geval nodig is voor streaming video, zijn een geschikt toestel en de juiste instellingen. Je geeft aan dat je een Nokia N95 gebruikt. De N95 kan met streaming video overweg. Dat betekent dat het probleem hoogstwaarschijnlijkheid in de instellingen zit.

Als je dat wilt, kun je je mobiele nummer mailen naar het mailadres dat in mijn profiel staat, dan ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen.

› reageer

bedankt voor uw reactie, ik heb mijn telefoon nummer gemaild.

› reageer

De dienstvoorwaarden van dit zogenaamde zorgeloos internet BloX Prepaid stelt onder andere;

Bij Zorgeloos Internet is het onder meer niet toegestaan de mobiele telefoon te gebruiken als modem voor PC, laptop e.d. of voor VOIP en SMSoIP.

Gebruik van een apart modem wordt hierin niet expliciet verboden.

Nu is echter het probleem dat ik via mijn Huawei E220 HSDPA modem op geen enkele wijze verbinding kan maken. Ik krijg de verbindingsfout 619; Er kan geen verbinding met de externe computer worden gemaakt, waardoor de poort voor deze verbinding is gesloten. Via de Linksys WRT54G3G i.c.m. Option GT 3G hetzelfde resultaat.

Het lijkt er dus op dat aanmelden via een modem onmogelijk is gemaakt, of heeft iemand de verbinding al wel aan de praat?
En als er netwerk blokkades zijn aangebracht, op basis waarvan ziet men dat ik met een modem werk? imei, device id of iets dergelijks???

› reageer

@shooter

Bij Zorgeloos Internet is het onder meer niet toegestaan de mobiele telefoon te gebruiken als modem voor PC, laptop e.d. of voor VOIP en SMSoIP.

Gebruik van een apart modem wordt hierin niet expliciet verboden.

Lijkt me dan ook logisch dat je geen apart modem mag gebruiken..

› reageer

Logisch wel. Maar ze hadden het anders moeten formuleren:

''Bij Zorgeloos Internet is het onder meer niet toegestaan de mobiele telefoonhet pakket te gebruiken als modem voor PC, laptop e.d. of voor VOIP en SMSoIP.''

Maar pas op voor: ''onder meer niet toegestaan''. Kijk even in de voorwaarden na, of er niet nog meer restricties worden genoemd.

Is dit niet het geval, dan zou je het gewoon moeten kunnen gebruiken. Dan hadden ze de voorwaarden maar niet zo gedetailleerd moeten opstellen. Er staat natuurlijk "e.d" achter PC, laptop om bijvoorbeeld UMPC's aan te duiden, maar ze hadden e.d. ook achter "mobiele telefoon" moeten zetten. Het valt me ook op dat de combinatie van PDA met telefoonmodule naar PC, laptop niet verboden is, misschien kan je dat nog proberen.

› reageer

Het is wel duidelijk wat de bedoeling is, het is alleen de vraag in hoeverre deze bedoeling houdbaar, verkoopbaar en realistisch is.

De situatie:
Technisch is er geen echt verschil in het gebruik van een apart modem of het gebruik van een in een GSM ingebouwd modem. In gebruik hoeft er ook geen verschil te zijn in de hoeveelheid en de aard van de data. De toepassing (internet) is in principe gelijk, en de kosten zijn in principe ook gelijk.

De bedoeling volgens Vodafone (en verschillende andere mobiel internet aanbieders):
De consument dient een ander (extra) product te kiezen als die consument (ook) via zijn notebook wil internetten.

Kortom, de consument moet
- Extra betalen voor het extra product.
- Moeilijk doen met een extra modem.
of:
- Accepteren dat ie zijn e-mails en info op het kleine scherm van de telefoon bekijkt, terwijl ie de PC-modemfunctie ongebruikt laat.
- Daarmee accepteren dat het comfort van het gebruiken van dezelfde toepassing een stuk lager (dan noodzakelijk) is.

Ter vergelijking, het is alsof je een auto koopt, maar in het verkoopcontract staat dat je de kofferruimte niet mag gebruiken. De dealer verwacht van u dat u bij hem een (dure) grote aanhangwagen koopt voor uw bagage.

De enige reden waarom dit in het verkoopcontract staat is dat de dealer anders geen aanhangwagens meer verkoopt.
Tsja... Het aanhangwagenprobleem van de dealer is misschien wel begrijpelijk, maar de consument is er natuurlijk niet bij gebaat. Sterker, zou dit het probleem van de consument moeten zijn?

Wie neemt het de consument kwalijk als ie toch zijn kofferbak gebruikt? Ik bedoel, het is toch een rare situatie, of niet?

Ik vind de prepaid mobiel internet aanbieding van Vodafone een goede deal in de huidige markt.
Maar het feit dat de consument niet via een notebook (binnen een FUP) mag internetten is raar, en nauwelijks uit te leggen.

› reageer

Slovick, volgens mij overdrijf je de situatie. Vodafone biedt zorgeloos internet voor 9,50 aan voor op je mobiele telefoon/pda. Het is niet om je 30€ vaste verbinding van thuis te vervangen. Dit mag duidelijk zijn. Door mensen als robert-jan die op die manier van de (prepaid) blox misbruik gaan maken zal het niet lang meer duren dat er geen fup meer gaat gelden maar een harde lage limiet. Jullie verpesten het voor de mensen die er wel normaal gebruik van willen maken en doen.

Voor mensen die internet op hun laptop of pc willen heeft Vodafone een ander product, voor €20 heb je 250MB bundel (kan je ook in je bestaande modem of pda gebruik maken, het kan op je voice aansluiting aangesloten worden).
En als je dat niet wilt neem je lekker het trage internet van T-Mobile, daar mag het wel mee.

› reageer

Allemaal leuk en aardig, maar waarom is ook SMSoIP verboden? Vodafone kan toch niet beweren dat dat veel dataverkeer genereert. Nee, dit doen ze natuurlijk alleen om hun eigen SMS inkomsten niet mis te lopen.

Met de Voipbuster client kun je goedkoop SMS versturen. Met name interessant voor het versturen van SMS naar buitenlandse nummers, en voor het versturen vanuit het buitenland als je een toestel met Wifi hebt.

› reageer

Je geeft het antwoord zelf al. Als je alles onbeperkt gaat zitten doen via een internet verbinding, VOIP, SMSOIP het internetten zelf. Oftewel Vodafone kan dan voor elke klant max 10 euro per maand vangen? Hoe gaat of kan een provider dat volhouden? Er moet toch geld binnen stromen om het netwerk in stand te houden en te verbeteren? Naast het feit dat er winst moet worden gemaakt. Het is een commercieel bedrijf, geen liefdadigheids stichting.

› reageer

Werkt dit wel met een ingebouwd modem in een telefoon die aan de computer verbonden is middels een datasuite?

Een bekende van me checkt dagelijks even zijn mail en surft af en toe wat dus genereert erg weinig dataverkeer waardoor hij dus binnen de FUP zal blijven.
Dit kan dus interessant voor hem zijn ipv een adsl verbinding.

› reageer

Hoe zit het nu precies met prepaid simkaart en modem internetten op de pc. Op zich begrijp ik het wel, maar hoe gaat het nu precies met de kosten. Je koopt dus die modem en je hebt een simkaart, dat is een eenmalige uitgave. Vervolgens koop je dan bijvoorbeeld voor, ik noem maar wat 60 euro voor 1GB. Dan kan je daarmee op internet. Hoeveel betaal je dan per keer als je bijvoorbeeld een half uurtje je email checkt zonder grote bestanden binnen te halen. Hoeveel kost het dus als je bijvoorbeeld 2 MB verbruikt.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb verwoord.

Patricia

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.