Google Maps met "My Location" voor mobieltjes

De 6131 is ook geen "smartphone" ...

Groot nadeel lijken mij de kosten voor data in het buitenland, waar ik zelf het meeste gebruik maak van plaatsbepaling

› reageer

Google komt met een nieuwe versie van Google Maps voor mobieltjes. Deze kan bij benadering de locatie bepalen van het toestel. Met de optie "My Location" worden het nummer van de zendmast en de signaalsterkte doorgegeven aan Google. Zij proberen vervolgens te berekenen waar je ongeveer bent (met een marge van maximaal 5 km). Je hebt wel een Internetverbinding naar Google nodig, maar dat mag ook Wifi zijn.

Ik heb het getest en met KPN/Telfort haal ik de beste resultaten. Ze zaten er maar een kilometertje of zo naast. Met Orange zat ik precies op de rand van de cirkel, dus Google zat er 5 km naast. Best een forse afwijking. Met T-Mobile en Vodafone werkte "My Location" niet, blijkbaar wilden ze niet samenwerken met Google. Misschien zou Google een site moeten maken waar gebruikers de nummers en locaties van zendmasten kunnen doorgeven? Of zou dat onbegonnen werk zijn?

› reageer

De Maps applicatie op de iPhone werkt er nog niet mee. Leuke feature voor een volgende firmware. Ben benieuwd!

› reageer

in een auto en een n95 kan je deze ingebouwde gps ontvanger al rijdend gebruiken, met een snelle data verbinding tekend googlemaps in real time steeds het kaartje waar je zit ..volgende stap is googlenavigatie die je verteld hoe je moet rijden

› reageer

Werkt goed op mijn vario/ qtek9100!

De geschatte positie lag 900 meter hier vandaan.

› reageer

Bij mij (Telfort) doet hij het alleen als ik 3G (UMTS) uitzet en EDGE (GSM) gebruik.

› reageer

Telfort heeft geen EDGE en met GSM kan je deze data niet binnenhalen.

Je bedoelt wanneer je umts uitzet en gprs gebruikt.

› reageer

Hij werkt niet op mijn 6131 daar wordt de functie niet op ondersteund...

› reageer

De 6131 is ook geen "smartphone" ...

Groot nadeel lijken mij de kosten voor data in het buitenland, waar ik zelf het meeste gebruik maak van plaatsbepaling

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.