KPN[Telfort] Overstap van 12move naar Telfort-internet.

@ Tjub;
Zéér verhelderend! Bedank voor de (hyper)link!

In de praktijk zal de 20MB niet gehaald worden voor downlownloaden (mijn postcodecheck leverde max 6,5 MB), maar dan zal de max uploadsnelheid nooit 1MB kunnen zijn in de praktijk (als t lineair te berekenen valt, dan bij mij 324kb; dat heb ik nu ook: 2MB/324kb).

Wel een hoop gedonder om te switchen vind ik, terwijl je, als je het op de keeper beschouwt, toch nog wel de kans loopt een tijdje zonder internet te zitten. Dat kan ik me niet permitteren. Iemand daar een oplossing voor?

› reageer

Vanaf 12/12/2007 gaat iedereen die als internetprovider 12move heeft over naar Telfort, die 12move heeft ingelijfd (en dus ben je ingelijfd bij KPN).
Ook ik ben dus overgezet. Niets van gemerkt, zoals ook aangekondigd was. Slechts enkele administratieve veranderingen. De brief omtrent gang van zaken net ontvangen per post. Hier zat ik op te wachten. Waarom?

Nou biedt Telfort-internet de mogelijkheid over te stappen naar een abo tot max 20MB (postcodecheck levert bij mij max 6,5MB) voor E19,95
per maand. Daarboven voor E9,95 per maand gratis bellen naar alle vaste nummers in Ned (uitgezonderd betaalde servicenummers).

Momenteel bellen we per maand via 1601 voor ca. E12,50 naar gewone vaste nummers in Ned en voor ca. E5,- per maand via KPN naar 0900-nrs.
Ons internetabo kost (als we zo doorgaan) E13,95 per maand 2MB/324kb ("ADSL-Fast". Totale kosten p mnd E19,- (KPN belvrij weekend)+ E12,50+E5,-=E36,50.

Bij overstap met "gratis bellen" wordt dat E29,95 pmnd.
Verschil=E6,55 p mnd.

Waar ik niet goed achter kan komen is de bij overstap uploadsnelheid en hoelang ik (eventueel) zonder internet zit bij deze overstap.
Bovendien moet er dan een ander ADSL-modem komen, want die van ons kan max 2MB aan. Iemand enig idee wie dit moet betalen?
Voor deze en verdere informatie houd ik mij aanbevolen door "kenners/insiders"

› reageer

Lijkt me het beste om even contact op te nemen met de klantenservice van Telfort Internet. Onder contact op telfort.nl vond ik 030-2483500
voor Telfort Internet.

› reageer

Wat zegt de klantenservice Telfort daar precies over?

› reageer

@VHware;
Thanks!

@Checkie;
Ze zijn niet te bereiken vanwege een technische storing...
Begint het gesodemieter nu al (gezien de "negatieve" berichten over Telfort op het forum)?

› reageer

Als je even de moeite zou doen om op de Telfortsite te kijken kun je alle informatie die je nodig hebt vinden.

http://klantenservice.internet.telfort.nl/Van-12move-naar-Telfort.aspx

Bij deze de link.

En het klantenservice nummer is 0900 - 9596 (€ 0,30 p/min)

Succes.

› reageer

tefort hanteert volgens mij starttarief €0,05 per gesprek.
alice.nl heeft hetzelfde voor € 29,90 zonder starttarief, ben zelf overgestapt (en meer kennissen) en ben er heel tevreden over, overstap ging perfect

› reageer

Telfort hanteert geen starttarief voor het bellen naar vaste nummers. Voor andere nummers wel. Zal alice ook wel doen.

› reageer

@flipkefluitketel;
Die moeite heb ik echt wel genomen, maar er blijven onduidelijkheden bestaan.
Een veel uitgebreidere vragenlijst heb ik per mail naar de Telfort KS gestuurd. :

Beter 2 keer gevraagd, dan 1 keer "bedonderd" (denk aan het topic over de veelbelovende en in eerste instantie bejubelde mobiele "breed"bandinternet van Telfort; naderhand bleek het helemaal niet zo'n rozegeur en maneschijn...), vandaar dat ik me graag "breed" laat informeren. Bedankt voor je geposte link, maar ik heb daar echt zelf wel gekeken.

PS: via die link kan ik nog steeds geen uploadsnelheid vinden, vandaar mede mijn TS-post op TV! Welterusten!

› reageer

Upload 1MB

› reageer

@flipkefluitketel;
Bedankt voor de info! BRON?

› reageer

Hier even beginnen met lezen, dan weet je alles

› reageer

@ Tjub;
Zéér verhelderend! Bedank voor de (hyper)link!

In de praktijk zal de 20MB niet gehaald worden voor downlownloaden (mijn postcodecheck leverde max 6,5 MB), maar dan zal de max uploadsnelheid nooit 1MB kunnen zijn in de praktijk (als t lineair te berekenen valt, dan bij mij 324kb; dat heb ik nu ook: 2MB/324kb).

Wel een hoop gedonder om te switchen vind ik, terwijl je, als je het op de keeper beschouwt, toch nog wel de kans loopt een tijdje zonder internet te zitten. Dat kan ik me niet permitteren. Iemand daar een oplossing voor?

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.