T-Mobile verdubbelt snelheid PIT

Zeer waarschijnlijk krijgt iedereen die nog voor 4 februari een PIT + afsluit geen last van de 250 MB regel.

Veel meer details zijn er ook niet bekend. Zie deze summiere posting van T-mobile Webcare op het Pocketinfo forum.

› reageer

T-Mobile verhoogt vanaf 8 januari 2008 zijn snelheid met Pocket Internet Totaal, dus de 9,50 euro versie!
De snelheid wordt verdubbeld. Je moet dubbel sms en naar 888, om er voor in aanmerking te komen.

Bron: tweakers.

› reageer

Als ze alle abo´s nu verdubbelen, dan ga ik volgende week ook maar eens naar de Tmobile shop om mijn abo te verlengen.

Zat te twijfelen tussen een GPRS of een UMTS toestel. Iemand een idee hoe snel GPRS is, haalt deze 128kb down?

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1064783/81

› reageer

Net even gezocht:

2G GSM : 9.6 Kbs of veelvouden hiervan met HSCSD
2.5G GPRS: 52 Kbs Met als mogelijke uitbreiding EDGE 128 Kb/s
3G UMTS: 384 Kbs (Maximaal 2Mb maar wordt nog niet toegepast)

Nu wordt PIT in combinatie met een UMTS telefoon toch echt interessant.

› reageer

PIT is juist in snelheid helemaal niet zo interessant. Dit omdat de snelheid tot nu toe beperkt was tot ietsje meer dan GPRS snelheid. 64 kBps namelijk. Dat verdubbelt nu naar 128 kBps, maar dan alleen voor wie een sms stuurt. Ik heb daarom voor het dubbel zo snelle PIT plus gekozen bij mijn UMTS toestel....dan ga ik nu toch maar eens klagen. Want nu betaal ik 19,95 voor PIT plus met 128 kBps en dat krijgen gewone PIT klanten die het voor 9,95 per maand krijgen nu ook opeens zonder meerprijs.

Dom dat ze dat nu pas doen, als ze dit gedaan hadden toen Telfort EDGE afschafte, dan hadden veel Telfort klanten vast T-Mobile wel zien zitten als vervanging met EDGE snelheden voor een koopje op het UMTS net.

› reageer

eindelijk!!! Hier wachtte ik op, en nu eindelijk is het zover!! Ik blijf nu zeker bij T-mobile. Ik ga niet meer overstappen naar vodafone.

› reageer

@koen

PIT+ is nu 192 down 32 up

gemengde gevoelens bij deze verdubbeling:

vorige maand naar PIT+ gegaan en nadrukkelijk aan de helpdesk gevraagd of er een snelheidsverhoging aan zou komen want dan vond ik PIT+ nutteloos omdat ik minimaal een jaar aan vast zit voor 19,50€. Maar nee er zou geen verhoging komen zeker niet voor de zomer. Dus ik maar verhogen. 10€ meer kwijt per maand.

Krijg ik nu dit...... Hartstikke leuk dat het verdubbeld wordt voor PIT klanten maar met alle respect

PIT: 64/16 gaat naar 128/32
PIT+: 192/32 gaat naar 256/32

Reden om naar PIT+ te gaan was de upload ivm mail op mn telefoon en zo af en toe Skype.

PIT+ klanten die al 2x zo veel betalen krijgen een erg schrale 64kbit downstream verhoging.

Ik ga zo de KS maar ff bellen want ik voel me redelijk bekocht, vooral naar aanleiding van mn gesprek begin December. Ben nu 10€ pm meer kwijt terwijl ik ook prima doorkan met 128 down, zolang de up maar 32 kbit is

› reageer

Ook een beetje vreemd dat je bij PIT+, wat het dubbele kost maar 2x zo snel internet krijgt. Als je normaliter een hoge bundel neemt krijg je of korting of een hogere volume / snelheid. In dit geval zou je mogen verwachten dat PIT+ naar 364kbit/s zou gaan.

Dit doet T-mobile waarschijnlijk niet omdat dit te concurrerend van prijs is. Dus dan zou je korting moeten geven, zeg PIT+ voor 14,95. Hier is nu ook deels voor gekozen. Bij de meeste T-mobile aanbieders krijg je bij een vernieuwing of een nieuwe aansluiting bij het gelijktijdig aansluiten van PIT+ 2 jaar 24 maanden lang 5,- korting. Alléén bestaande klanten profiteren niet mee. Het is trouwens ook vreemd dat de upload snelheid bij PIT+ niet mee-verhoogd wordt.

De snelheids verdubbeling voor PIT kon ook niet uitblijven. Heeft nog best lang geduurd. Wel leuk dat iedereen (lees: de slimmeriken die fora afstruinen) mee kunnen doen. Toch vraag ik me af of je er veel aan hebt. Merk je het verschil eigenlijk wel? Zeker gezien de latency op de PDA's/foons. Wat mij betreft hadden ze beter de prijs kunnen droppen naar zeg 6,- per maand. Ik zit al 2 jaar met een MDA bij T-mobile (en heb voor 2 jaar bijgetekend) maar ik betaal nog gewoon per MB, momenteel experimenteer ik met Vodafone Prepaid. Misschien dat ik daar de 10,- blox ga nemen, vind ik voor mijn situatie intressanter en vrijblijvender (wat zo te zien, in deze markt handig is). Ik ben benieuwd hoe de klachten worden opgelost, zal het webcare team nog voorbij komen?

› reageer

Ik ben blij dat ik volgende maand van PIT en T-Mobile af ben, ga naar Vodafone met 1800 Kbps voor het zelfde geld. Deze snelheid wordt dit jaar ook verdubbeld naar 3600 Kbps. 7200 Kbps zou ook mogelijk zijn, is alleen niet echt duidelijk wanneer.

› reageer

Het enige wat mij idd wel bevreemdt is dat de snelheid zo marginaal door T-Mobile wordt opgevoerd, terwijl Vodafone dataverkeer nu ook betaal is geworden sinds vandaag en zij veel hogere snelheden bieden.

› reageer

Iemand een idee hoe het zit met Internet Totaal? Staat nog niets op de website

› reageer

@maria: Ik denk dat ik wel weet waarom ze niet zoveel omhoog gegaan zijn in snelheid. Bij vodafone is voip niet mogelijk, mag je hem niet aan je laptop koppelen en is het niet mogelijk om bijvoorbeeld podcasts te downloaden via vodafone live. Bij t-mobile is dit alles wel mogelijk. Ik denk dat het daarom langzamer is als de concurrenten.

› reageer

@Gert-Jan: zolang VF hun beleid inzake datalimiet niet verandert heb jij met 7200Kbps je data er snel doorheen gejaagd.

› reageer

@floris: 512 kbit/s down uit mijn hoofd. Een T-mobile medewerker heeft het overzichtje op GoT gepost (Tweakers).

@Maria: Het was al 2 maanden bij VF betaalbaar internetten op de PDA / Phone. Best vreemd dat je het dubbele betaald voor hetzelfde op je laptop (waar jij denk ik op doelt). Misschien heb je dan meer gebruikers mogelijkheden (Voip?) maar de datalimiet is ongeveer gelijk. Dus geen extra voordeel, besides a wide screen.

› reageer

Klopt, T-Mobile heeft vandaag aan ons bevestigd dat T-Mobile per 8 januari álleen voor de gebruikers van T-Mobile Pocket Internet Totaal abonnementen de snelheid gaat verdubbelen naar 128 / 32 Kbit/s. Prijzen blijven hetzelfde. De overige internet bundels van T-Mobile blijven qua snelheid gelijk.

› reageer

Het zou ook wel tijd worden zeg. Ik type dit bericht vanuit oostenrijk op een mooie 7.2 mbit/sec verbinding. Moet in Nederland toch ook kunnen (helemaal gezien ik ergens in een dorpje boven op een berg zit, dus best afgelegen)

› reageer

In Duitsland gebruiken Vodafone en T-Mobile deze hoge snelheid ook al lang en enkele bundels waren de laatste maanden nog goedkoper dan in NL ook. Ookal heeft Vodafone de tarieven nu verlaagd en heeft T-Mobile de PIT snelheid wat verhoogt, er is in de praktijk veel meer mogelijk dan dat er in Nederland geboden wordt. Door schade en schande wijs geworden denk ik na de oorlog in prijzen voor SMS en belminuten. Die prijze hebben de providers intussen weer prettig weten op de voeren door "vernieuwde" duurdere bundels te introduceren voor verlengers en nieuwe klanten. Diezelfde fout om een prijzenoorlog voor mobiel internet op gang te brengen willen ze vast niet meer maken. Nu er 2 concurrenten uit de markt zijn gehaald is het tijd om weer geld te gaan verdienen. KPN zal vast binnen 4 weken wel met een aanpassing komen, maar niet zo gek dat Vodafone of T-Mobile zich genoodzaakt zullen voelen meer te gaan doen. Mobiel laptop internet blijft een mooie melkkoe om de dure UMTS/HSDPA netten terug te verdienen, en daar willen ze niet vanaf. PIT en andere 10,- euro bundels zijn alleen maar in de markt gezet om van zoveel mogelijk abonnees een tientje per maand extra te vangen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat dit lage tarief hun laptopbundels in de weg gaat staan of dat er echt veel gebruik van 10,- euro bundels gemaakt kan worden op hoge snelheid. T-Mobile en KPN doen dat door de snelheid te beperken (bemoeilijkt vooral risico nummer 1: Voip) en Vodafone en KPN hebben ook nog eens laptop internet uitgesloten.

Voor mijn gevoel begon PIT+ steeds beter te lopen, waardoor T-Mobile niet 1 maar zelfs 2 tientjes extra kon vangen per maand. Eerst kreeg je bij T-Mobile zelfs nog flink meer provisie als je PIT+ nam tov. PIT. In oktober/november werd die extra provisie op PIT+ al stap voor stap afgebouwd. Ik denk dat weinig klanten nu nog bereid zullen zijn dat tientje per maand extra voor PIT+ neer te leggen. Blijkbaar bleken personen die PIT+ kenden, hier bewuster voor te kiezen. (= hoogverbruikers en geen domme gansjes die omgepraat konden worden om een extra databundel te nemen voor 12 of 24 maanden waarna ze dit nauwelijks zouden gaan gebruiken).

› reageer

Ik ben benieuwd of ik het verschil zodadelijk werkelijk merk. Ik surf nog wel eens op het intranet van het bedrijf waar ik werk om even snel mijn e-mail te checken en de laatste nieuwtjes te lezen en tot op heden was het inderdaad wel eens ff wachten, maar ach ja... je hebt ook de tijd als je even gaat surfen lijkt mij! Ik heb inmiddels dus ook maar even de SMS gestuurd en ik hoop dat het verschil goed merkbaar is

› reageer

Het onderstaande trof ik aan op een website:

Eerder vandaag werd al bekend dat T-Mobile de snelheid van haar Pocket Internet Totaal abonnement per 8 januari gaat verhogen naar 128 Kbit/s download en 32 Kbit/s upload. Zojuist werd bekend dat ook de overige internet bundels bij T-Mobile qua snelheid verhoogd gaan worden.

Met de snelheidsverhoging kan met de snelste internet bundel van T-Mobile, Internet Totaal Plus, vanaf 8 januari met een snelheid van 3,6 Mbit per seconde van internet gebruik gemaakt worden. Hiertoe heeft T-Mobile haar HSDPA netwerk een upgrade naar een HSDPA van de 6e categorie gegeven. T-Mobile is daarmee de tweede Nederlandse operator welke 3,6 Mbit HSDPA aanbiedt.

Ook andere bundels van T-Mobile krijgen een hogere internet snelheid. Het Pocket Internet Totaal Plus gaat van een download snelheid van 192 Kbit/s naar 256 Kbit/s en van een upload van 32 Kbit/s naar 64 Kbit/s. Internet Totaal gaat van een download snelheid van 384 Kbit/s naar een downloadsnelheid van 512 Kbit/s en de upload snelheid gaat van 128 Kbit/s naar 256 Kbit/s. Internet Totaal Plus krijgt zoals vermeld een snelheid van 3,6 Mbit/s wat eerder nog 1,8 Mbit/s was.

De snelheden van de internet bundels van T-Mobile worden doorgevoerd zonder prijsverhoging. Per 8 januari worden alle T-Mobile klanten gefaseerd overgeschakeld op de nieuwe snelheden.

Bron: GSMHelpdesk.nl

› reageer

M'n Internet Totaal bundel begint steeds interessanter te worden
Al was hij al zowat terugverdiend doordat je in een willekeurige Starbucks USA kan internetten via de T-Mobile hotspot

› reageer

@Floris: Er is toch alleen gebruik van Nederlandse T-Mobile hotspots inbegrepen bij internet totaal?

› reageer

Dan zou ik een dikke factuur moeten krijgen. En had ik graag een waarschuwing gehad over de kosten. Gewoon code inkloppen en ik had daar toegang.

› reageer

is er hier al iemand met hogere snelheid? ik haal nog steeds 64 Op pocketinfo.nl zijn er al meerdere mensen die al wel sneller pit hebben sinds vandaag... ik heb overigens wel het smsje verstuurd.

› reageer

T-Mobile verhoogt vanaf 8 januari 2008 zijn snelheid met Pocket Internet Totaal, dus de 9,50 euro versie!

Volgens de tekst kan het gerust morgen zijn dus

› reageer

Vanaf is inderdaad een relatief begrip

› reageer

Er is nog hoop voor PIT+ klanten.
Volgens deze reactie op got gaan ook Pit+ klanten meeprofiteren van een hogere up en download snelheid, te weten 300KBIT down en 64KBIT up. Nu begint het leuk te worden, ook voor bijvoorbeeld VoIP etc, of 2x zo snel een mailtje met foto's versturen vanaf je smartphone of notebook. Ik wacht met smart af

› reageer

zo, ff de telefoon aan mijn pc gekoppelt en ik haal nu
Download van een bestand 18.5 KByte/sec(=148 kbps)Sneller dan 128 dus, ben heel tevreden! Ga trouwens 4 maandjes pit plus nemen want mijn contract loopt 3 mei af, kan ik het mooi 4 maanden proberen, leuk voor voipen met mijn n81

› reageer

grappig dat het zo aangekondigd wordt hier op tv en dat er dan niemand is die kan bevestigen dat het echt sneller is geworden exept voor mij dan, maar vergeef me de drank slaat in

› reageer

Hier is de snelheidsverhoging doorgevoerd hoor. Nog niets vergeleken met Vodafone, maar in ieder geval beter! Een stream van 96kbps kan ik nu zonder problemen streamen. Ik had echter nog wel problemen met het afspelen van 128kbps-stream. Jammer.

› reageer

Is er ergens een duidelijke instructie hoe ik mijn telefoon met mijn laptop kan verbinden? Iedereen geeft aan dat het makkelijk is alleen mis ik even het inzicht...

Ik heb een SE K770i en maak (natuurlijk!) gebruik van PIT. Mijn laptop is voorzien van bluetooth dus de benodigheden heb ik volgens mij. Wie kan me even op weg helpen?

› reageer

Een duidelijke instructie heb ik niet.
Wat ik heb gedaan is met het bluetooth programma van de laptop mijn telefoon zoeken, pairen en verbinden met PAN Network van mijn W850i.
(Dus geen modem want mijn W850i weet het internet perfect zelf te vinden ;-) )

› reageer

Op thuislokatie met matige ontvangst (1 streepje UMTS MDA Vario II)zit ik op 100+ kb/s. Mijn snelheidsverhoging is pas de 10e januari ingegaan. Die dag heb ik een tweede sms-je gestuurd naar 888 met "dubbel", mogelijk dat dit de oorzaak is. Vanaf 8 januari is heel rekbaar. Ik denk dat iedereen die vaak on-line is een sms-je heeft gehad ivm de snelheidsverdubbeling. Ik ben zelden on-line en heb ook geen sms-je ontvangen, dus zelf maar actie ondernomen. Ik las ook dat de Britse T-mobile nu ook PIT inclusief onbeperkt gebruik hot-spots aanbiedt voor een vaste prijs, wellicht dat dit op termijn ook in Nederland wordt ingevoerd.
_/-\o_

› reageer

Gewoon ADSL van XS4ALL nemen en een pit van Tmobile:

Onbeperkt gebruik HotSpots voor XS4ALL-abonnees
09-01-2008
Categorie: Productinformatie

Abonnees van XS4ALL kunnen voortaan kosteloos en onbeperkt internetten via de HotSpots van KPN. Op ruim 900 locaties in Nederland bieden de HotSpots van KPN snel draadloos internet. Niet alleen thuis of op kantoor, maar ook onderweg kunnen XS4ALL-abonnees nu volwaardig e-mailen, surfen en bellen. Abonnees konden al een uur per week gratis gebruik maken van deze HotSpots, nu is dat onbeperkt.

XS4ALL wil haar abonnees graag de vrijheid en het gemak van draadloos internet door heel Nederland laten ervaren. De HotSpots zijn te vinden op veelbezochte openbare gelegenheden zoals trein- en tankstations, restaurants, hotels en de luchthaven Schiphol. De Hotspots van KPN bieden internettoegang via Wi-Fi. Veel laptops en PDA's zijn tegenwoordig voorzien van Wi-Fi.

› reageer

weet iemand waar je eventueel snelheid kan testen op je mobiel???

En iemand anders gewoon speedtest voor op je pc? Heb mijn Nokia 6131 via bluetooth verbonden met een zorgeloos internet vna de Vodafone maar haal daar maar denk ik rond de 6kB. Mijn vraag is ligt het aan de bluetooth verbinding, aan de telefoon of wat?

› reageer

Zo 10 minuten geleden telefonisch contact gehad met de klantenservice van t-mobile hoe en wat over de snelheidsverhoging. Ik citeer letterlijk wat er gezegd is:

De datum 8 januari is gebleken niet haalbaar voor t-mobile om al hun internetabonnee's om te zetten naar de hogere snelheid. Daarom is van hogerhand besloten dat alle internetabonnee's gegarandeerd vanaf 4 februari 2008 de snelheid verhoogt zal gaan worden.

Je hoeft daarvoor niet dubbel te sms-en naar 888 want landelijk gaat 3 op 4 februari de nieuwe snelheid in werking voor alle bestaande abonnee's van t-mobile ( nieuw/bestaand ). Het gebeurd automatisch en zal ook direct merkbaar zijn. Indien je geen verschil merk dan kun je vanaf 5 februari telefonisch contact opnemen met de klantenservice, afd abonnementen & data.

Ja sorry zag hier zoveel tegenstrijdige verhalen dat ik t-mobile maar even gebeld heb, en het gesprek opgenomen heb om het duidelijk hier neer te zetten.

Ik vraag me af waarom de pit+-ers minder beloond worden, want de standaard goedkope variant wordt verdubbeld en de pit+-ers krijgen er een schrale 64kbs bij. Ik begreep dat je dan een download snelheid haalt van rond de 30kb/sec. Dit vind ik vreemd want met mijn n95 en maximaal umts bereik ( 2 weken terug hdsap mast bijgeplaatst 35 meter van mijn woning ) zit ik nu al gewoon standaard op een download snelheid van 33,7kb/s. Dus ik snap niet wat ik erop vooruit gaat of naar welke snelheid ik dan naar toe ga. Ik had begrepen dat je de kbs altijd door 8 moet delen en dat je dan je netto download kb/s krijgt. en als ik de voorspelde nieuwe snelheid door 8 deel kom ik net aan de 30 kb/s terwijl ik nu met 196kbs al op 33,7kb/s zit

wie kan me verklaren heo dit kan en wie kan me vertellen naar welke netto snelheid ik naar toe ga per 4 februari. Ik heb een N95 icm met een PIT + abonnement van t-mobile. wat wordt de uiteindelijk netto download snelheid en is deze hoger dan de 33,7kb/s die ik nu al standaard behaal?

Overigens t-mobile het wordt tijd dat je je personeel is een opfris cursus geeft en weet wat men aanbied en verkoopt want het is zwaar drama, 4 x doorvebonden in nog geen 10 minuten, en niemand weet ervan.

ook een onduidelijkheid, meeste van klantenservice zeggen nee je mag onbeperkt zonder donwload limiet, gister kreeg ik in eens een bevestigingsmail van een t-mobile medewerker dat er wel eenb fair use policy wordt gebruikt, alleen wanneer er extreemgebruik zichtbaar is wat andere internetters of bellers beinvloed wordt kan je daarop aangesproken worden en indien het aanhoud een rekening voor krijgen. wel vreemd want men zegt overal onbeperkt is onbeperkt, ik heb het van 4 mensen gehoord van t-mobile en 2mensen van gsm.nl en nu in eens dit dat er wel een fup gehanteerd wordt, erg onduidelijk en gevaarlijk

tevens in algemene voorwaarden van t-mobile is niks te vinden over een fair use policy

nou wie kan me helpen met die snelheid en met uitleggen of ik wel of niet boven de 33,7 kb/s netto komt te zitten na 4 februari 2008

greetz robin
lababoy@hotmail.com

› reageer

Ik denk dat de klantenservice dat wel weet

› reageer

@bacolimoen:

Ik begrijp niet helemaal waar het verhaal vandaan komt dat PIT+ niet verdubbeld gaat worden. Voor PIT+ is het de bedoeling dat de downstream van 192 kbps naar 384 kbps aangepast. Over een verdubbeling van de upstream is nog niet veel bekend.

T-Mobil hanteert overigens geen datalimiet, zelfs geen datalimiet die FUP wordt genoemd.

› reageer

@Tellies:
Via bluetooth????
Vodafone zorgeloos internet haalt bij mij in de praktijk nu maximaal circa 1300 kbps. Het theoretische maximum zou nu van 1800 naar 3600 gaan....

› reageer

Er is nieuws voor PIT + (Plus) en IT (Internet Totaal) gebruikers:

WebCare schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 14:27:
[...]

Zie hier wat er gaat veranderen of al veranderd is:

(snelheden worden aangegeven als downstream/upstream in kbps, tenzij anders aangegeven)

PIT: zowel upload- als downloadsnelheid is verdubbeld naar 128/32 kbps.

PIT+: downloadsnelheid wordt voor de eerste 250 MB dataverkeer verdubbeld naar 384/32 kbps. Vanaf 250 MB dataverkeer wordt 128/32 kbps.

IT: downloadsnelheid wordt voor de eerste 1 GB dataverkeer 1024/128 kbps. Vanaf 1 GB dataverkeer wordt het zoals het al was, ofwel 384/128 kbps.

IT+: downloadsnelheid wordt verdubbeld naar 3,6 Mbps/384 kbps.

PIT is al aangepast. PIT+, IT, IT+ worden vanaf 4 februari 2008 aangepast.

Voor de volledigheid:
PIT = Pocket Internet Totaal
PIT+ = Pocket Internet Totaal Plus
IT = Internet Totaal
IT+ = Internet Totaal Plus

De aanpassingen geven geen recht vroegtijdig kosteloos op te zeggen, dit geldt alleen voor nieuwe gebruikers. Bestaande gebruikers profiteren van de snelheidsverhogingen, zonder verder aanpassingen van de voorwaarden. Daarom geldt dus geen opzegrecht.

Marco Amersfoort

Bron: T-mobile WebCare (via T.net /GoT)

› reageer

Hoe wil T-Mobile dat dan weer gaan doen. Het leek mij al niet practisch snelheidsverschillen tussen de verschillende versies te hebben, het lijkt mij in de praktijk nog lastiger om dan gedurende een maand het gebruik te monitoren, verbinding te knijpen en bij het begin van de nieuwe maand de schuif weer open te zetten.

Je ziet de providers gewoon zwalken met hun datavoorwaarden. Dat maakt het er niet duidelijker op. Ze willen natuurlijk niet hun goud betalende zakelijke dataklanten kwijt, maar wel extra gegarandeerde maand omzet van "kleine" klanten.

› reageer

nogmaals is even reageren

diegene met het stukje over nieuw nieuws over tmobile nternet plus. Ik weet niet waar je het fabeltje vandaan heb, heb de klantenservice gebeld en dit voorgelegd. De snelheid wordt idd verdubbeld maar niet in eens na 250 mb meer dan 50% gehalveerd. Jij schreef dat de eerste 396kbps wordt en erna naar 128kbps gaat. Dit kan gewoon niet want allereerst heb ik een overeenkomst zonder data limiet met pit plus snelheid en die is dus standaard 196kbs. wat er op neer komt dat als die na 250mb naar 128kbps zou gaan ik er zelfs nog 68 kbps op achteruit. je snapt en je gelooft dat toch zelf niet, want dat zou direct reden zijn om je abonnement te mogen beeindigen want e sluit een pit plus af al zo ie zo voor 196kbps, alles wat het gratis meer wordt is mooi meegenomen en mag je geen rechten aan ontlenen maar zou je er op achteruit gaan dan is dat reden voor directe ontbinding van je contract. Bedoel als de beltarieven goedkoper worden en je heb een abonnemenent ga je er ook niet goedkoper om bellen, en wordt het duurder dan gaat je belkosten ook niet omhoog. daarom sluit je dus een contract/overeenkomst af.

die man van data van tmobile moest er erg omlachen hij zei ook als wij zeggen onbeprkt dan is het onbeperkt en gaan we mensen niet lekker maken en na 250mb meekr dan 70% halveren, mogen ze wettelijk ook niet. Bovendien zou dan de tussenstap naar duurder abonnement te groot wordenm onbeperkt is onbeperkt . maar goed je schreef al het gaat veranderen of is al veranderd dat geeft al aamn dat je dus niet weet waarje het over hebt. Ik heb zwart op wit dat de snelheden per 4 februari verdubbelt gaan worden.

ben wel nieuwsgierig uit welke bron je het heb maar het klinkt mij nogal prive/story achtig ( storm in een glas water )

› reageer

De bron is T-mobile WebCare, onderdeel van T-mobile Klantenservice BV. Zij posten ook op dit forum, zie bijvoorbeeld de posting twee post boven mijn vorige bericht. Ik verwacht dat de informatie hier ook nog wel bevestigd zal worden, maar je kan ook even op de link in mijn vorige post klikken (bij Bron) en dan even de posthistory bekijken van de user, als je het niet gelooft. (misschien moet je dan wel even inloggen)

De reden dat dataservices, die jij belde het waarschijnlijk niet weet is omdat hij/zij niet heeft opgelet of niks mag zeggen. Het is namelijk eerder naar buiten gekomen doordat het was uitgelekt op het GoT forum en er vervolgens enige rumoer ontstondt.

Daarom is al het een en ander bevestigd en is er ook duidelijk gemaakt, dat de huidige gebruikers (voor 2008) er zowiezo niet op achteruit zullen gaan. Zij behouden minimaal 192 kbit/s, en krijgen een upgrade naar 384 kbit/s (waarschijnlijk voor alleen de eerste 250 MB). Over gebruikers die begin 2008 een abo hebben afgesloten (en/of deze later laten ingaan) moet nog wel duidelijkheid komen. Voor de gebruikers vanaf (4) februari gaan de nieuw voorwaarden gelden.

› reageer

In het forum van Pocketinfo werd door T-Mobile (ook weer "webcare" aangegeven dat bestaande klanten de hogere snelheid krijgen zonder limiet na 250 MB. Dit om ongewenste voortijdige kostenloze ontbindingen van de contracten te voorkomen.

Voor nieuwe klanten geldt bij PIT+ wel de hogere snelheid tot 250 MB en daarna verlaging van de snelheid naar een snelheid onder die die PIT+ normaal had. T-Mobile wil PIT blijkbaar onaantrekkelijk maken voor grootverbruikers/laptopgebruikers. Voor gebruik op de GSM is PIT+ mijns inziens nu te duur geworden aangezien het gewone PIT abonnement nu snel genoeg is (nog sneller kunnen veel telefoons en PDA's niet makkelijk bijhouden, waardoor je dan zit te wachten tot de toesteprocessor de beelden heeft opgebouwd, pas op een laptop heb je voldoende rekenkracht om de hogere snelheid van de duurdere bundels echt te merken.)

Wat mij betreft heeft PIT+ voor nieuwe klanten met deze beperking afgedaan. Wie verzint er nu dat een abonnement na 250 MB trager maakt dan het ooit was? Laten ze PIT+ na de 250 MB dan gewoon terug brengen naar het oude PIT+ niveau. Of zal T-Mobile ook bang zijn voor Voip en streaming? Toen ik net mijn Nokia N95 had gebruikte ik makkelijk meer dan 250 MB op het toestel, dus niet eens als laptop modem etc. Als klant krijg je nu helemaal het idee dat T-Mobile alleen op je geld uit is en er zo min mogelijk voor terug wil geven.

› reageer

In het forum van Pocketinfo werd door T-Mobile (ook weer "webcare" aangegeven dat bestaande klanten de hogere snelheid krijgen zonder limiet na 250 MB. Dit om ongewenste voortijdige kostenloze ontbindingen van de contracten te voorkomen.

Zolang ze maar minstens 192 kbit/s aanbieden is er geen opzegrecht. Misschien is het voor hen wel simpeler om huidige PIT + gebruikers 384 unlimted te geven. Hebben die even mazzel. Zelf vind ik ook dat weer onlogisch. Toen na PIT 2005 de huidige PIT kwam werden de T-mobile WiFi Hotspots die je gratis mocht gebruiken uit het pakket gehaald. Dit konden ze bij de mensen met PIT 2005 natuurlijk niet doen. De huidige PIT gebruikers kregen T-zones ervoor in de plaats gratis bij. Alleen de huidige PIT 2005 gebruikers kregen dit niet. Zij werden toen dus niet opgewaardeerd, waarom nu wel?

› reageer

Klopt de info dat per 4 februari pit+ wat de snelheid betreft verdubbeld wordt maar dat je na 250 mb download wordt terug gezet naar 128 kbs?
Ik heb nu een abb. van T-mobile (al meer dan 4 jaar , dus nog zonder start minuut) met pit , als ik voor 4 februari pit+ zou nemen val ik dan nog onder de oude voorwaarden zonder de snelheidsbeperking na 250 mb ?

nb.Ik heb ook ergens gelezen dat je alleen onder de oude voorwaarden(zonder snelheidsverlaging na 250mb) valt als je pit+ in 2007 hebt afgesloten terwijl de nieuwe abb. pas op 4 februari ingaan zou je dus zeggen als je voor 4 februari pit+ afsluit je onder de oude voorwaarden valt.

› reageer

epost door janzeeschuimers op 28/01/2008 18:28
Klopt de info dat per 4 februari pit+ wat de snelheid betreft verdubbeld wordt maar dat je na 250 mb download wordt terug gezet naar 128 kbs?
Ik heb nu een abb. van T-mobile (al meer dan 4 jaar , dus nog zonder start minuut) met pit , als ik voor 4 februari pit+ zou nemen val ik dan nog onder de oude voorwaarden zonder de snelheidsbeperking na 250 mb ?

nb.Ik heb ook ergens gelezen dat je alleen onder de oude voorwaarden(zonder snelheidsverlaging na 250mb) valt als je pit+ in 2007 hebt afgesloten terwijl de nieuwe abb. pas op 4 februari ingaan zou je dus zeggen als je voor 4 februari pit+ afsluit je onder de oude voorwaarden valt.

even reactie op je vragen, men schijnt er bij tmobile mee bezig te zijn om idd na 250mb een snelheidsverlaging in te snellen en de verbindingssneldheid te knijpen. Dit is alleen van toepassing op mensen die een nieuw internet abonnement afsluiten. Men durft bij t-mobile niet te zeggen of het geld als je aansluit voor 4 februari. Als je het wettelijk bekijkt val je tot 4 februati 2008 in en onder de oude voorwaarden, tenzij anders vermeld wordt op het contract bij afsluitng abonnementsvormen. Kijk die tarieven en snelheden die gaan pas in op 4 februari en als je voor die tijd volgens mij afsluit val je onder de oude voorwaarden. Bedoel stel nou is dat het abonnement pit+ 7,50 goedkoper wordt en je hebt voor 4 februari 2008 een nieuw pit+ abonnement afgesloten, als het dan 4 februari 2008 is krijg jj echt die 7,50 korting niet, dan zeggen ze nee u bent bestaande kalnt voor de abonnements en tariefwijziging zo werkt het contractueel ook als je dus pit+ activeert. Bovendien zegt t-mobile dat ze ook niet na 250mb het abonnement mogen brengen naar de snelheid die je zelfs krijgt bij het abonnement die 10 euro goedkoper is per maand. ik moet toegeven ze doen hier nogal vaag over maar ik heb mijn abonnement pit+ 25 december 2007 afgesloten en ik profiteer dus van nieuwe snelheid en zonder dat ik na 250mb geknepen zal worden in me snelheid. Want zij zeggen ook ja als we dat zouden doen, heeft iedere abonnee recht om het contract te ontbinden vanwege het feit dat je na 250mb op snelheid komt te zitten van het abonnement van 9,50 per maand terwijl je als pit plusser 19,50 betaald. dus ik raad je aan ff gauw bellen, ff vragen naar afdeling data/contracten en indien van toepassing dat je valt onder oude tarief en ook dalijk dubbele snelheid ook na die 250 mb zou ik hem maar als de sodemieter activeren dan profiteer je van t-mobile ipv zij van jou

ps. even mededeling webcare zoals vermeld is geen mededeling over die 250mb op dubbele snelheid en daarna meer dan50% terug in snelheid is GEEN!!!!! officiele mededeling / publicatie van T-Mobile!!
ook niet op pocketinfo, tweakers, webcare etc etc etc.

indien t-mobile zo iets uitbrengt gebeurd dit zo ie zo per post/email aan de abonnee die , die abonnementsvorm afnemen en niet via een forumpje. Dit heeft wettelijk er mee te maken dat t-mobile aan kan geven en kan bewijzen dat zij hun klanten op degelijke wijze volgens contract voorwaarden hebben geinformeerd. dus niet ff een mededeling op een forum!

› reageer

**** herstel opmerking ****

Ik heb me vergist over webcare, ik heb t nagevraagd maar is idd gewoon onderdeel van klantenservice van t-mobile. dus bij deze herstel ik mijn fout even!! wel is er gezegd indien erzulke wijziging plaats vinden voor bestaande abonnee's worden zij schriftelijk op de hoogte gesteld. Dus dat klopte wel maar nog maals webcare is onderdeel van t-mobile klantenservice

mijn excusses

› reageer

ja ja ben ik weer

Net terug gebeld door de klantenservice heb de volgende link gehad met hierin bevestiging van de snelheidswijzigingen voor internet gebruikers/abonnee's van t-mobile. Dit betreft een officieel bericht wat 17 januari 2008 door t-mobile is uitgegeven. klik op onderstaande link en je weet genoeg.

http://www.t-mobile.nl/corporate/htdocs/page/pers/persberichten.aspx?item=2008/januari-17-08.xml

nb: geen vermelding over snelheidsbeperkingen voor of na 250 mb zoals men suggereert.

› reageer

@bacolimoen
Net contact gehad met de klantenservice , de dame in kwestie heeft hierover nog contact gehad met haar superieur en er is niks bekend over een snelheidsbeperking bij pit+ na 250 mb.

nb.Van wie heb jij je info hierover en zouden de Webcare mensen van T-mobile die hier op het forum acfief zijn hier eens op willen reageren?

› reageer

ik reageer even, hoe ik bij die 250mb kom, nou zoals je kom lezen suggereren mensen dat hier in dit forum bij dit onderwerp en ook bij tweakers wordt t vermeld vandaar dat ik er achter gegaan ben. Ik zou als ik jou was even een mailtje vragen met de bevestiging die de dame in kwestie van tmobile aan je heb gedaan en heel snel omzetten naar pit plus dan profiteer je er helemaal van . zoals je ziet heb ik in stukje boven jou tekst ook de link gedaan die tmobile me had toegemaild. denk das wat makkelijker.en als tmobile het je even bevestigd per email heb je iets om te bewijzen en aan te tonen mocht er wat veranderen wat volgens mij niet zo is, misschien na 4 febr maar niet ervoor en zeker niet voor bestaande klanten dus pakken die handel en er gauw achteraan gaan

› reageer

Zeer waarschijnlijk krijgt iedereen die nog voor 4 februari een PIT + afsluit geen last van de 250 MB regel.

Veel meer details zijn er ook niet bekend. Zie deze summiere posting van T-mobile Webcare op het Pocketinfo forum.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.