Of dit in Ned ook aan de orde is?
Het aantal winkels in Ned neemt in rap tempo (nog steeds) toe.
Binnen 1à2 jr van ca.160 naar ca.192 nu ( En dan in de etalage doen?).
Vrijdag is de koers van het Londense bedrijf The Carphone Warehouse fors gestegen nadat er geruchten naar buiten kwamen over een mogelijke overname van Vodafone.
The Carphone Warehouse is in Nederland bekend als The Phone House en dit bedrijf zit door heel Europa heen verspreid.
Een leuk detail is dat Vodafone vooral geïnteresseerd is de activiteiten buiten het Verenigd Koninkrijk. Dit zijn dus alle dochterondernemingen van The Carphone Warehouse zoals The Phone House in Nederland.
Eerder dit jaar deden er al geruchten rond deze overname, echter toen was het argument dat Vodafone te veel moest saneren in de UK in verband met de concurrentie als de twee samen zouden gaan. We houden dit natuurlijk in de gaten!
Bron
In alle steden met een Phonehouse zit volgens mij ook al een Vodafone shop. Eerst zijn de Vodafone businesspoints weggesaneerd en nu willen ze opeens hun kanaal van shops overlappend uitvoeren? Zo'n tegenstrijdige visie lijkt mij eerder een reden voor dalen van het aandeel Vodafone. Of willen ze een schijnbaar onafhankelijke shop ala phones4u: onafhankelijk zeggen te zijn en ondertussen alleen Vodafone verkopen.
› reageerDan vraag ik me toch af hoe ze dat met hun exclusiviteit van de iPhone (+ O2-UK) gaan doen daar...
› reageerPhones4u verkoopt alle netwerken, niet alleen VF.
The Phone House is anders dan Phones 4 You
aaron heeft het vast over het huidige phones4u in de UK, terwijl ik het heb over de in Nederland al jaren verdwenen shop.
› reageerJa dat klopt Koen.
Had niet begrepen dat het over NL ging..
Toen Phones4U NL destijds werd overgenomen door Libertel (Vodafone) verkochten ze ook geen KPN meer...
Op Telecompaper:
Swisscom has signed a contract with The Phone House Switzerland to take over its store network. The owner of The Phone House Switzerland, UK-based telecom retailer and service provider The Carphone Warehouse Group, will retain its fixed line and insurance business on the Swiss market .The formal transfer will take place on 1 May, with Swisscom taking over all points of sale, the head office and the majority of employees from The Phone House Switzerland.
Wellicht dus toch binnenkort ook andere landen waar TPH overgenomen gaat worden?
Of dit in Ned ook aan de orde is?
Het aantal winkels in Ned neemt in rap tempo (nog steeds) toe.
Binnen 1à2 jr van ca.160 naar ca.192 nu ( En dan in de etalage doen?).