Één GSM-tarief voor hele Benelux

Misschien een beetje off-topic, maar bovenstaand is absoluut geen vergelijking. Niet alle banken zijn hier namelijk in mee gegaan. Sterker nog: Het is sinds een jaartje ofzo al weer mogelijk om kosteloos in én buiten de EU te pinnen zónder koersopslag. Tevens is ook 3% rente op een gratis _betaal_rekening helemaal hip! Dick Scheringa mag dan wel geen geweldig image hebben, hij past prima op mijn geld! www.dsbbank.nl

Back ontopic: Eigenlijk helemaal niet zo'n gek idee. Als VoIP ook al bijna of helemaal niks meer kost naar vast, waarom zouden ze de tarieven van en naar mobiel (int.) dan ook niet eens onder de loep nemen? Een verschil moet er wezen, maar de verschillen die er nu zijn vind ik te groot! Een stap in de juiste richting.

› reageer

wo 16 jan 2008

Proef: Een gsm-tarief voor hele Benelux

DEN HAAG (ANP) - De regeringspartijen CDA en PvdA hebben woensdag bij staatssecretaris Frank Heemskerk (Economische Zaken) aangedrongen op een proef om binnen de Benelux te komen tot één binnenlands tarief voor mobiel bellen.

De tarieven binnen de Europese Unie zijn afhankelijk van staatsgrenzen. Dat is vooral nadelig voor mensen die in de grensstreken wonen. Als hun eigen telefoonaanbieder geen antenne heeft in de buurt, worden hun gesprekken vaak geleid via het buitenland en dat leidt tot onverwacht hoge kosten.

De christendemocraten in het Beneluxparlement drongen eerder al aan op een experiment in de drie landen. CDA-Tweede Kamerlid Jos Hessels diende woensdag een motie hierover in, samen met zijn collega Martijn van Dam van de PvdA. Heemskerk toonde zich bereid een experiment te bevorderen.

› reageer

Zolang het dan hetzelfde tarief als binnen NL blijft en niet hoger gaat worden....

› reageer

Als dat gaat gebeuren zie ik al die Belgen en Luxemburgers hier hun simkaarten in komen slaan, gezien het de wetgeving in (met name België ) die landen.

› reageer

Leuk idee, maar praktisch volkomen onhaalbaar.

› reageer

@Sjoerd;
Och, dat doen de Duitsers met brandstof/cigaretten/alcoholische dranken wegens accijnsverschillen toch ook in Luxemburg.

Maar nu weer meer on topic.

Vanwege verschillende wetgeving in de drie Beneluxlanden zie ik dit binnenkort nog niet gebeuren.

Daarbovenop komt nog dat het europese parlement m.i. hier nog een stokje voor kan steken. Krijgen we met eurocommissaris Kroes te maken? "Kartelvorming?"

Als het dan toch mogelijk blijkt, zijn wij de prijzenvechter!
Luxemburgers en Belgen: Advies: dan maar niet bij gsmbox.nl prepaid simmetjes bestellen... (sorry, off topic, maar kon het niet laten) .

› reageer

Kan best. Erg goed idee.

Gewoon hetzelfde vaststellen in de wet wat europees voor internationale overschrijvingen ook geldt. (overschrijven van geld naar rekeningen in de europese economische ruimte mag niet meer kosten dan een nationale overschrijving)
Dus een wet maken met de volgende tekst:

"Het bellen naar, of gebeld worden in, een land van de Benelux mag niet meer kosten dan de nationale tarieven van de telecom aanbieder."

Alle telecombedrijven in de benelux zijn dan verplicht hun infrastructuur en administratie zo op te zetten dat dat ook kosten technisch haalbaar is.
Waarom zou het verbinden naar een mobiel netwerk in het buitenland meer kosten dan naar een ander mobiel netwerk in eigen land? Dat zijn puur afspraken en heeft niets met echte kosten maken.

› reageer

Wat een SLECHT idee! Net als PINnen in het buitenland wat gratis moest, met als gevolg dat je nu voor je bankpas per jaar meer betaald dan die 2 keer pinnen op vakantie...
Dit zal ook leiden tot hogere prijzen! En ik snap ook niet waarom dit voor bellen zou moeten gelden... Trek accijns gelijk met Luxemburg, of gewoon alle belastingen...

› reageer

Misschien een beetje off-topic, maar bovenstaand is absoluut geen vergelijking. Niet alle banken zijn hier namelijk in mee gegaan. Sterker nog: Het is sinds een jaartje ofzo al weer mogelijk om kosteloos in én buiten de EU te pinnen zónder koersopslag. Tevens is ook 3% rente op een gratis _betaal_rekening helemaal hip! Dick Scheringa mag dan wel geen geweldig image hebben, hij past prima op mijn geld! www.dsbbank.nl

Back ontopic: Eigenlijk helemaal niet zo'n gek idee. Als VoIP ook al bijna of helemaal niks meer kost naar vast, waarom zouden ze de tarieven van en naar mobiel (int.) dan ook niet eens onder de loep nemen? Een verschil moet er wezen, maar de verschillen die er nu zijn vind ik te groot! Een stap in de juiste richting.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.