Dat zou eens tijd worden.
Ik heb een Orange abo aangeschaft speciaal om goedkoper te smssen naar m'n familie en vrienden in NL. Nu betaal ik 22 cent per sms. Dat is best te doen, maar met m'n ' echte' Vodafone nummer betaal ik maar liefst 75 cent! Dat is toch ronduit belachelijk! Een minuut bellen is nog goedkoper dan 1 simpel smsje. Een schande!
18-01-2008: Nadat de Europese Unie in september 2007 een tariefplafond heeft opgelegd voor gesprekstarieven binnen de EU, overweegt de Europese Commissie nu ook een tariefsbeperking op SMS berichten en internet.
Door Tim Wijkman - De Europese Commissie heeft Europese aanbieders van mobiele communicatie gewaarschuwd betreft de hoge SMS en internet kosten in het buitenland. Nadat de Europese Unie een tariefsplafond opgelegd had voor gesprekken in en vanuit het buitenland, houdt de Europese Commissie de ontwikkeling in de tarieven voor SMS berichten en internet in het buitenland nauwlettend in de gaten.
Viviane Reding spreekt haar bezorgdheid uit over de hoge prijzen en de onoverzichtelijke prijsstellingen voor SMS berichten en dataverkeer in het buitenland. Ze gaf aan dat de Europese Commissie prijsontwikkelingen nauwlettend volgt en mogelijk per eind 2008 maatregelen gaat opleggen indien GSM netwerken hun tarieven zelf niet afdoende reguleren.
Dezelfde woorden sprak Reding enkele jaren geleden ook al uit toen over de gehele Europese Unie de roamingtarieven explosief stegen. Uiteindelijk heeft dat erin geresulteerd dat de Europese Unie in september 2007 een tariefsplafond heeft opgelegd voor de internationale roamingtarieven, waarmee de tarieven weer terugkwamen op het niveau van rond de invoering van de Euro. In veel gevallen betekende dit een tariefsdaling van 60 procent of meer.
Bron: GSMhelpdesk
Jammer dat ze het niet voor de vakantie doen. Hopelijk gaat het nu ook automatisch gelijktijdig voor alle klanten in.
Dat zou eens tijd worden.
Ik heb een Orange abo aangeschaft speciaal om goedkoper te smssen naar m'n familie en vrienden in NL. Nu betaal ik 22 cent per sms. Dat is best te doen, maar met m'n ' echte' Vodafone nummer betaal ik maar liefst 75 cent! Dat is toch ronduit belachelijk! Een minuut bellen is nog goedkoper dan 1 simpel smsje. Een schande!