Krijg je daar niet gewoon via 1244 melding van? Al zou ik het niet voor tunin.fm gebruiken gezien je dan zo 16MB in een uur er doorheen jaagt.
› reageerIk zag dat KPN vandaag eindelijk gereageerd heeft op de prijsverlagingen van T-Mobile en Vodafone voor datagebruik. De abonnementen zijn in prijs verlaagd en liggen weer grotendeels gelijk met die van Vodafone.
Alle databundels voor laptopgebruik zijn in snelheid verhoogd naar 3600 Kbps download en 1400 Kbps upload (zolang je toestel of datakaart dit ondersteund kan je hier van profiteren).
Ook voor KPN prepaidgebruikers zijn er nu databundels: van een dagkaartje tot aan een maandabonnement.
De prijzen zijn toegevoegd en aangepast in de mobiel internet vergelijker op deze site, zodat hij echt de actuele prijzen aangeeft in de berekening. De manier van activeren staat vermeld bij de extra info van de betreffende prepaidbundels. (vinkje bij extra info aanzetten voor je vergelijkt).
Bron voor prepaid databundels
Bron voor laptop databundels zijn op dit moment alleen te vinden op de pagina's van KPN zakelijk.
De meeste providers adverteren met prijzen exclusief BTW. waardoor ze opeens erg veel lager lijken te zijn. Alle prijzen in de mobiele datavergelijking hier op telecomvergelijker zijn omgerekend naar prijzen inclusief BTW. zodat je echt weet wat je betaalt!
KPN, XS4ALL en Telfort gebruiken het KPN UMTS/HSDPA datanet voor hun klanten. De tarieven van Telfort waren al bijgewerkt, de mobiel internet tarieven van XS4ALL blijven helaas nog op het oude niveau. De UMTS en HSDPA datadekking zijn inmiddels enorm verbeterd:
Zag de prepaid data ook al op de website, er werd echter niet over gerept in het persbericht. Ook jammer dat er geen snelheden bij staan voor de prepaid data bundels.
› reageerDe klantenservice heeft mi na flink wat zoekwerk aangegeven dat de snelheden geknepen werden voor prepaidklanten. Daar ga ik dus voorlopig vanuit. Natuurlijk kan men daar een oud document geraadpleegd hebben (tot nu toe was de snelheid voor prepaid al flink geknepen), maar tot nader order moeten we denk hier vanuit gaan.
› reageerIk denk dat je wat snelheid betreft gelijk hebt. De surf&mail bundels voor abonnees lijken ook nog dezelfde snelheid te hebben.
De volgende prepaid prijzen wakkeren mooi de concurrentie aan.
Het is leuk om te zien dat KPN voor Prepaid S&M Totaal voor een FUP van 200 MB heeft gekozen. Veel gebruikers zullen een harde limiet, die van te voren bekend is waarderen.
Hoe wordt er afgerond bij prepaid? Per sessie of per dag? En waarop, 1 KB, 10 KB, 100 KB, 200 KB?
› reageerLeuke fout op de website:
"De Surf&Mail Instap is uitsluitend bedoeld voor privé gesprekken en dataverkeer vanaf je eigen mobiele telefoon toestel."
Hee, VoIP is toegestaan!
KPN Prepaid Surf&Mail Vandaag
- De bundel kost € 1,50 en biedt een dag internetten op je mobiel, tot maximaal 20MB.
- De bundel wordt afgerekend vanuit het tegoed dat op je prepaid-aansluiting staat.
- De bundel is alleen bruikbaar in Nederland.
- De bundel gaat in op moment van aanmelden en duurt tot 00.00 uur op de dag van aanmelding. Voor een dag (tot 00.00 uur) betaal je €1,50, ongeacht het tijdstip van aanmelden
- Met de Surf&Mail Vandaag bundel kun je circa 2.000 pagina’s bekijken. In de praktijk kun je hier bijna niet overheen gaan. Mocht dit toch gebeuren dan kun je gewoon blijven internetten. Je betaalt dan het standaardtarief voor internet op je mobiel. Dit is € 10,- per Mb en wordt afgeschreven van je beltegoed zolang deze toereikend is.
(uitleg)
(voorwaarden)
[edit] @Jacco2: bovenstaande al gevonden
Dat van die 20 MB per dag had ik nog niet gezien. Heb ik er overheen gekeken of is het er net bij gezet?
Dat je zonder enige waarschuwing over gaat naar het forse standaardtarief van 10 euro per MB is een kwalijke zaak.
En dat je met 20 MB circa 2000 pagina's kunt bekijken lijkt mij sterk. Dat is omgerekend 10 KB per pagina. Via de webbrowser haalt mijn toestel alleen al zo'n 250 KB binnen voor www.kpn.com. De ingebouwde wapbrowser heeft ongeveer de helft daarvan nodig, en Opera Mini toch nog zo'n 40 KB.
sorry, maar spreek voor je eigen dat klanten zullen waarderen dat er een harde limiet is want ik doe dat dus totaal niet, ik heb veel leiver vodafone die goedkoper is en waar onberpekt gebruik gewoon word toegestaan want naat die fup kijken ze nooit. ik vind dat je voor 10 euro veel meer kan krijen dan 200mb geef mij een goeie reden waarom ik voor kpn zal moeten kiezen inplaats van vodafone ik kan er geen een verzinnen, dus al bij al een slechte aanbieding omdat er op de markt al een betere aanbieding is.
› reageerPrepaid kan je tot nu toe enkel nog bij Rabo Mobiel en Vodafone terecht. Nu vindt ik de Vodafone deal voor 10,- ook beter. Echter zijn er op forum's veel reacties van users die de FUP zeer onduidelijk vinden. Deze groep kiest misschien alsnog voor Vodafone naar enige uitleg, maar een groot deel zal de voorkeur geven aan de 200 MB, die KPN duidelijk communiceert.
KPN op haar beurt is nogal kinderachtig bezig met de 20 MB regel per dag. Wel zijn de dagentree en de S&M instap voor 5,- goede zaken. Dit zet bijvoorbeeld T-mobile op scherp, die op dit gebied steeds meer achter begint te lopen. Hiernaast is deze ook voorzichtig aan het proberen, steeds meer aanvullende regeltjes aan de gebruiker op te leggen (net zoals, de concurrentie overigens). Zie PIT + en IT. Ook worden prijsplannen veranderd naar actie-prijzen. Misschien roept dit het e.e.a een halt toe.
ik denk juist dat een groot deel liever naar vodafone gaat of blijft, en dan nog iets als abbo klant betaal je bij kpn tch 10 euro en dan krijg je onbeperkt internet, waarom betaaal je dan als prepaid klant hetzefde geld maar je krijgt er wel minder voor dat klopt niet helemaal vind ik en dat je na 200mb 10euro betaalt per mb zonder eerst een waarschuwing vind ik gewoon oplichting, en tmobile moet ook eens met wat goed komen vppr prepaid klanten want ze lopen nou wel achter daarmee
› reageerT-mobile moet zeker op de prepaid markt is gaan reageren. En dat je bij abonnementen pas bij flex 20 PIT mag, is ook achterhaald!
Wat betreft KPN abonnementen, daar is de FUP: ''Dat je niet exponentieel (10x) meer verbruikt dan dat klanten met dit abonnement gemiddeld verbruiken.'' Nogal een vage regel natuurlijk, net zoals bij Vodafone. Deze laatste heeft gezegd dat het om 200-250 MB gaat. KPN heeft ooit 200 MB genoemd, maar er is ook wel eens 40 MB gepost. Dus wel erg onduidelijk. Voordeel is bij KPN en meestal bij Vodafone dat je het altijd kan opzeggen.
Wat betreft KPN Prepaid is het inderdaad gewoon een boevenstreek dat je 10 euro per MB gaat betalen naar respectievelijk 20 of 200 MB. Vooral bij een maandabonnement is het een lachertje dat je de GPRS monitor in de gaten moet gaan houden. Ik denk dat je dus gelijk hebt dat mensen Prepaid zowiezo voor Vodafone gaan, mits ze de KPN voorwaarden hebben gelezen dan
Orange Prepaid (= T-Mobile) heeft natuurlijk ook nog de onbeperkt wappen (c.q. surfen *hint*hint*) bundel voor 6 euro per maand. Sterker nog, zij waren de eersten die daarmee kwamen dus ere wie ere toekomt. Dat is dus inclusief 2 MB per maand aan overig internetverkeer. Dat laatste begint inderdaad een beetje karig te worden in vergelijking met de concurrentie.
› reageerHet voor miljoenen overnemen van Orange door T-Mobile is natuurlijk niet bedoeld om daarna prijsverlagingen door te kunnen voeren....speculeren over verbeteringen heeft dus weinig zin.
Bij orange is het overige dataverbruik al een paar jaar 25 mb. 2 mb was ooit, lang geleden, de grens. En idd het onbeperkt wappen / internetten is een geweldige uitkomst voor die 6 euri per maand! _/-\o_
Jammer dat T-mobile dit niet overneemt. Ik blijf vasthouden aan Orange voor zolang het nog kan, T-mobile heeft absoluut geen vergelijkbaar aanbod.
@andreas2005:
Ik had het over prepaid. Het is dan 2 MB per maand.
Krijg je daar niet gewoon via 1244 melding van? Al zou ik het niet voor tunin.fm gebruiken gezien je dan zo 16MB in een uur er doorheen jaagt.