[Providers] [Blyk] Gratis mobiel bellen komt naar Nederland

Zitten er toevallig hoofdletters of leestekens, zoals punten en komma's in het wachtwoord? Die lijken namelijk op het toetsenbord te ontbreken. Heb je wel al vier nachten geslapen sindsdien, gezien hij pas net een simkaart heeft?

› reageer

Gratis mobiele telefoonprovider Blyk komt naar Nederland. Nederlandse jongeren kunnen daarmee straks gratis bellen en sms'en. Wel krijgen ze een aantal sms-berichten met reclame per dag op hun telefoon. Op dit moment is Blyk alleen nog te krijgen in Groot Brittannië.
Dat maakte het bedrijf bekend op zijn website. Volgens de mede-oprichter van Blyk, Pekka Ala-Pietilä, is Nederland een logische keuze. “Nederland behoort tot de top drie van landen waar het meeste geld wordt uitgegeven aan reclame per hoofd van de bevolking. Daarbij is Nederland een belangrijke markt voor de adverteerders.”

Technische partner in Nederland is Vodafone. Blyck werkt als 'virtuele provider', wat wil zeggen dat klanten bellen via het netwerk van een andere provider. De virtuele provider hoeft dan geen eigen netwerk aan te leggen en koopt de aansluitingen groot in. Andere bekende Nederlandse voorbeelden zijn AH Mobiel van Albert Heijn en Rabo Mobiel van de Rabobank.

Blyk richt zich op jongeren tussen de 16 en de 24. Zij kunnen een gratis simkaart aanvragen voor in hun toestel, en moeten dan een profiel op de website invullen. Aan de hand van dit profiel sturen adverteerders gerichte boodschappen. In ruil voor de informatie krijgt de beller dan gratis belminuten en sms-berichten. Hoeveel dat er zijn, is nog niet bekend, maar in Engeland zijn het 43 minuten en 217 smsjes per maand.

Blyk is in 2006 opgericht in Finland door Pekka Ala-Pietilä, oud president van Nokia, en Antti Öhrling van reclamebureau Contra Group. Het bedrijf wil komend jaar in meer Europese landen uitbreiden. Twee nieuwe investeerders moeten dat mogelijk gaan maken. Blyk is naar verwachting in de tweede helft van 2008 beschikbaar in Nederland. Hoeveel simkaarten de provider gaat uitdelen, is nog niet bekendgemaakt.

Bron: www.planet.nl

› reageer

43 minuten is erg weinig, daar zitten de meeste jongeren overheen. Tel daarbij op dat je 6 MMS (mijn bron zegt MMS ivp SMS) reclames per dag ontvangt en met waarschijnlijk een "out of bundle" tarief wat niet voor de poes is.

Leuk voor je oude telefoon die je als backup kan gebruiken als je over je minuten heen bent. Weet niet of de jeugd dit gaat accepteren als hun volwaardigde belprovider.

Ik zal het iig even gaan proberen als ze lanceren (wat al in januari had moeten gebeuren), ben nog een jonkie he

› reageer

Ik heb mijn Schotse simkaart aangevraagd. Vind het wel grappig, maar ik hou het gewoon bij mijn eigen provider. Bovendien krijg je elke dag 3 reclame smsjes op je mobiel. Zo sponseren ze dit dus. Kos niks maar wel nogal iritant. Maar inderdaad wel mooi voor als ik door mn beltegoed heen ben ofzo

› reageer

Voor de jongeren is dit gewoon ideaal! Er wordt veel meer ge-smst dan bellen en met 217 smsjes moet het wel lukken. Daarnaast is het natuurlijk ook leuk voor de aanbieders. Want jongeren zijn natuurlijk makkelijker beinvloedbaar. Maar ik zie ook dat je moet worden uitgenodigd of iets dergelijks. Hoe zit dat nou?

› reageer

Blyk blijkt toch niet zo gratis te zijn als men beloofde [ma 24 sep 2007, 14:17]

Wellicht dat jullie de hype rondom de gratis mobiele provider Blyk nog herinneren. Gratis mobiel bellen en SMSen in ruil voor het ontvangen en beluisteren van mobiele advertenties.

Eerst zou men aan het begin van deze zomer al van start zijn gegaan, maar die lancering werd uitgesteld met een paar maanden.

Vandaag gaf de kersverse provider een persconferentie en zoals je eigenlijk wel kon verwachten blijken hun diensten niet helemaal zo gratis als dat aanvankelijk werd voorgespiegeld.

De ‘catch’ zit ‘m vooral in het feit dat Blyk alleen bedoeld is voor mobiele bellers tussen de 16 en 24 jaar en dat je alleen klant kunt worden als je uitgenodigd wordt. Ik neem aan dat die uitnodiging van Blyk zal komen en dat je, als je eenmaal ‘uitverkozen’ bent, niet zelf je vrienden, familie en andere nieuwe klanten mag uitnodigen.

Eenmaal klant, dan ontvang je een SIM-kaart waarmee je iedere maand 40 minuten gratis kunt bellen en 270 gatis SMSjes kunt versturen. Datagebruik is NIET gratis en kost 99 penny (ca. €1,50) per MB. Bel je in een maand meer dan de schamele 40 gratis minuten, dan gaat dat 15p (22.5ct) per minuut kosten. Je 271e (en elke volgende) SMS kost 10p (15ct) per stuk.

Dit klinkt niet zo veel belovend. het is inderdaad irritant dat je telkens reclame krijgt en dan ook maar zo weinig belminuten. Als je meer belt dan die minuten ben je wel heel duur uit.

› reageer

tja het is je eigen keuze he. Maar wel raar dat je moet worden uitgekozen...

› reageer

Nou ja, waarschijnlijk moet je in de doelgroep voor de reclame passen...anders betalen adverteerders waarschijnlijk niet genoeg en kan het niet uit.

› reageer

Ik herinner me iets uit Oud Beijerland
Die begonnen zelfs abonnementskosten in rekening te brengen toen het niet uit bleek te kunnen, zaken zijn zaken

› reageer

Oh, onze vrienden van het dotje lijm op de simkaart

› reageer

Moet het nog zien dat het doorgaat en succes wordt/blijft. BellenMetBas was zo'n geld-verdienen-met-sms'jes waar ik na 1x uitbetalen nooit meer een smsje van gezien heb. Beperkte doelgroep maakt het kostentechnisch moeilijk.

Denk dat *als* het doorgaat half TV ineens tussen 18-20 is

› reageer

@floris: je doelt zeker op de 3510i van Premiumbell.

› reageer

Overeenkomst gesloten met Vodafone:

Vodafone Netherlands has signed an agreement to provide network capacity to MVNO Blyk. The deal marks Blyk's first expansion outside the UK, where it launched last September. The company, which offers free mobile services in exchange for viewing advertisements, expects to launch in the Netherlands in the second half of this year. According to Blyk, the Netherlands represents an attractive market for its advertisers, ranking among the three countries with the highest advertising spend per capita in Europe. Started by former Nokia president Pekka Ala-Pietila, Blyk targets 16- to 24-year-olds, collecting demographic information and statistics on their mobile use in order to target ads to their handsets. Blyk offers in the UK a SIM-only package with no contract obligation including 43 minutes and 217 texts per month in exchange for receiving up to six MMS ads each day. In the UK, Blyk uses the Orange network. The company has also announced a funding round with new investors Goldman Sachs and Industrial and Financial Investments Company. No details on the amount of the investment were released.

Bron

› reageer

Blyk is naar verwachting in de tweede helft van 2008 beschikbaar in Nederland.Dan mogen ze wel gaan opschieten ....

› reageer

3 reclameberichten per dag om "gratis" iets te krijgen? nouja goed... mij niet gezien ik lap wel 5 euro per maand voor een Flex30 SO

› reageer

3 reclameberichten per dag om "gratis" iets te krijgen? nouja goed... mij niet gezien ik lap wel 5 euro per maand voor een Flex30 SO
Toch kijkt de gemiddelde Nederlander ruim 3 uur per dag TV, waarvan zeker een half uur reclame! Koop nu boter bij de supermarkt Als je de jaarlijkse reclame-omzet per Nederlander per dag berekent, krijgen de omroepen daar hooguit 30 cent voor! M.a.w.: de manier waarop ze met klanten omgaan is ze enorm lang op zeer irritante wijze reclame voorschotelen, Eet 5 stuks fruit per dag! voor een maandwinst die nog lager ligt dan je al betaald voor je kabelaansluiting!
En de gemiddelde Nederlander is er zo aan gewend dat-ie er niet eens meer bij stilstaat dat het ronduit belachelijk Neem nu een uitvaartverzekering! is om halverwege *iets* over iets heel anders te beginnen! (en hoewel mensen het op TV volledig accepteren, staat het op een forum toch wel raar

› reageer

Daar kan je het toch niet echt mee vergelijken... reclame op tv is gewoon algemene reclame.. vaak niet eens voor een doelgroep... uitzonderingen daargelaten, zoals Jetix, TMF, Nickelodeon enzo...
in deze situatie is de reclame compleet persoonlijk aan jou gericht. vind ik toch een heel ander soort reclame... tv kan je uitdrukken, een smsje zal je altijd wel openen denk ik...

› reageer

Wat zij nu 3 sms jes per dag op de honderd die de jongeren er versturen of ontvangen. TV reclame is veel irritanter.

› reageer

Hij komt, hij komt...

Vacature Klantenservice BLYK

› reageer

Jammer dat ze niet gevestigd zijn in Enschede, anders had ik me meteen aangemeld!

› reageer

http://www.blyk.nl/

› reageer

Hallo, Blyk wil je graag het laatste nieuws vertellen over de start van Blyk in Nederland. Onlangs heb je jezelf aangemeld op www.blyk.nl. Blyk wil je graag up-to-date houden, zodat je de kerstdagen zorgeloos doorkomt. Zonder je af te vragen; ‘Hoe lang moet ik nog betalen voor mobiel bellen en SMS’en?’ Maar eerst wil Blyk je bedanken voor je belangstelling in het gratis mobiele netwerk voor jongeren. Als klein cadeautje hebben we een aantal gratis Blyk MP3 ringtones voor op je mobiel aan deze mail toegevoegd. De “Relax” Blyk-ringtone om te ontspannen tijdens de stressvolle dagen voor het nieuwe jaar en de “Energize” Blyk-ringtone voor meer energie in 2009! *** Blyk start eind eerste kwartaal 2009 *** De afgelopen maanden heeft Blyk hard gewerkt aan het opbouwen van een betrouwbaar en gratis mobiel netwerk. Daarbij heeft Blyk de eerste merken warm gemaakt voor het versturen van ongekende aanbiedingen en ervaringen op je mobiel.Blyk start eind eerste kwartaal 2009. Dus heb je een mobiel abonnement dat rond die tijd afloopt, verleng het niet! Om Blyk te kunnen gebruiken heb je een telefoon nodig waarop je beeldberichten (MMS) kunt ontvangen. Zodat je het maximale uit de Blyk ervaring kunt halen. Natuurlijk ben jij de eerste die weet wanneer Blyk precies van start gaat. Meer weten over Blyk? Ga naar Veelgestelde vragen op www.blyk.nl Adverteerder, (Pers)voorlichter of werk je bij een reclamebureau? Bekijk de laatste voorbeelden van marketing campagnes in de UK op media.blyk.com (ook geschikt voor de nieuwsgierigen onder ons). Neem contact op met Blyk als je meer wilt weten over de voordelen van adverteren via Blyk. *** Hoe werkt Blyk? *** Blyk vindt merken die met mensen zoals jij willen praten. Blyk laat hen betalen voor het versturen van berichten naar jou en vergoedt jou in de vorm van gratis SMS'jes en belminuten. Blyk is een ‘invitation only’ mobiel netwerk. Je kunt dus alleen lid worden van Blyk als je via Blyk partners, of andere Blyk-leden wordt uitgenodigd. *** Blyk in het nieuws *** De afgelopen weken is Blyk al af en toe in het nieuws geweest. Tijdens Sinterklaasavond 5 december, was Blyk te zien op het NOS journaal. Getoond werd hoe jongeren reageerden op het concept van gratis SMS’en en bellen in ruil voor berichten en aanbiedingen van adverteerders op hun mobiel. Uitzending gemist? Ga naar http://nl.youtube.com/watch?v=Er--uotOAEw In december stond in de De Pers; “Gratis SMS’en met Cola in je scherm”. De belangrijkste boodschap was dat adverteerders betalen voor jouw gratis SMS’jes en belminuten. En dat Blyk na 1 jaar 50.000 leden denkt te hebben. Natuurlijk blijven we exclusief voor jongeren tussen de 16 en 29 jaar.Wil je het hele artikel lezen? Ga naar http://www.depers.nl/economie/266801/Gratis-smsen-met-Cola-in-je-scherm.html Blyk wenst je alvast een spetterend 2009! Je kunt in het begin van 2009 een nieuwe update van ons verwachten. Het Blyk-team Het is niet mogelijk op dit bericht te reageren. Deze e-mail is verstuurd door Blyk omdat je jezelf hebt aangemeld op www.blyk.nl. Wil je deze niet meer ontvangen, stuur dan een mail naar sales@blyk.nl BlykPostbus 40315604 EA Eindhoven Copyright Blyk 2008

› reageer

vanaf maart in Nederland :
Nu.nl- gratis bellen

› reageer

Gebruikers Blyk boos om verdwijnen gratis bellen

16 februari 2009 - Door Erwin Boogert

Telecomaanbieder Blyk stopt in Engeland met het weggeven van gratis belminuten en sms'jes. Honderden klanten tekenden petities om hun onvrede kenbaar te maken.
Vanaf vandaag gaat Blyk zijn klanten anders vergoeden voor het ontvangen van reclame op hun mobiele telefoon. Ze krijgen geen 43 gratis belminuten en 217 sms’jes meer, maar een bundel van 15 pond. Uit die bundel mogen ze bellen, sms’en en internetten.

Bovendien moeten klanten de beldienst actief gebruiken om dat geldbedrag te ontvangen. Alleen als ze hun prepaid tegoed opwaarderen met 10 pond dan krijgen ze 10 pond gratis erbij.

Het bedrijf geeft geen waterdichte verklaring voor de koerswijziging. Mogelijk trachten Blyk de klantentrouw te bevorderen.

Enkele honderden gebruikers tekenden online petities om de koerswijziging tegen te houden. De discussiefora op Blyk.co.uk lijken in brand te staan vanwege het aantal negatieve reacties.

Enkele forumleden rekenen voor dat ze met de bundel van 15 pond in sommige instanties duurder uit zijn dan bij andere mobiele aanbieders.

Blyk reageert niet in de fora. Het lijkt niet van plan te reageren op de boze klanten.

Afgelopen zomer ging het Engelse klantenbestand over de 200.000, het dubbele van wat men verwachtte toen het bedrijf in november 2007 van start ging. Hoeveel van de uitgegeven SIM-kaarten daadwerkelijk actief wordt gebruikt, is niet bekend.

Volgende maand gaat Blyk, naar verwachting, in Nederland van start. Het bedrijf biedt zijn telecomdiensten aan via het netwerk van Vodafone.

Welke prijsstelling Blyk Nederland gaat hanteren, moet nog blijken. Directeur Eric Kip nam niet de gelegenheid te reageren op vragen van deze uitgave.

Blyk is het geesteskind van twee voormalig topmannen van Nokia en Contra Group. Ze haalden 70 miljoen euro op bij kapitaalschieters om een internationaal Europees bedrijf op te bouwen. Het bedrijf gaat later dit jaar ook van start in België, Duitsland en Spanje.

Bron: Emerce

› reageer

Zojuist bij de mail:
Beste Blyk watcher,

Blyk komt eraan....... alleen een beetje later dan we oorspronkelijk van plan waren. Maar daar hebben we een goede reden voor!

Sinds we bekend gemaakt hebben dat we in maart zouden lanceren, zijn we door vele interessante partijen benaderd voor een eventuele samenwerking. Op dit ogenblik zijn we nog volop in gesprek met deze mogelijke partners. Hierdoor kunnen we ons aanbod voor jou waarschijnlijk nóg aantrekkelijker maken.

Zodra we je meer kunnen vertellen zullen we je dit uiteraard direct laten weten!

Fijn dat je nog even geduld wilt hebben.

Het Blyk Team

› reageer

Lancering Blyk Nederland uitgesteld

De mobiele aanbieder Blyk stelt de lancering in Nederland uit. Het bedrijf is bezig met een internationale heroriëntatie van zijn activiteiten en positie op de telecommarkt.

“Er zijn veel mobiele operators uit Europa en Azië die belangstelling hebben voor ons bedrijfsmodel. Daarom onderzoeken we hoe we met hem kunnen samenwerken. Wij hoeven zodoende niet per land een operator op te tuigen, zoals we in Engeland deden, maar kunnen ons volledig richten op adverteerders, ons merk en consumer profiling”.

Dat zegt Eric Kip, directeur van Blyk Nederland, in een vraaggesprek met Emerce.

In de nieuwe constellatie wordt per land een exclusieve samenwerking gesloten met een operator. De telecomaanbieder zorgt helemaal voor de technische infrastructuur en klantrelaties. “Dat stelt ons in staat om Blyk sneller internationaal uit te rollen”. De partijen delen de reclame-inkomsten.

Blyk zou in Nederland zijn MVNO-diensten via het netwerk van Vodafone aan gaan bieden.

Het bedrijf onderzoekt in Nederland opnieuw met welke operator het gaat samenwerken. Wanneer Blyk in Nederland van start gaat, staat nog niet vast. Van afstel is echter geen sprake volgens Kip.

Blyk is een mobiele telecomaanbieder voor jongeren tussen de 16 en 29 jaar. Nadat ze online persoonsinformatie hebben gegeven, ontvangen ze per sms en mms reclame op hun telefoon. Het bedrijf streeft ernaar die reclame bij het interesseprofiel van zijn leden te laten passen. In ruil daarvoor ontvangen de bellers gratis belminuten en sms’jes. Hoeveel dat er in Nederland zullen zijn, wordt nog bepaald.

In Engeland heeft Blyk ruim 200.000 geregistreerde leden. Hoeveel van hen actief gebruiker is van de prepaid SIM-kaart is niet bekend. Kip: "Daar hebben we ruim 2.000 campagnes gedaan. Die hebben gemiddeld een response ratio van boven de 25 procent". In Nederland heeft het bedrijf toezeggingen adverteerders uit de reiswereld, de muziek-, sport- en filmindustrie en sportmerken.

Blyk is begin 2006 opgericht en heeft 70 miljoen euro in kas van investeerders om het bedrijf op te bouwen.

Bron: Emerce

› reageer

uitstel, uitstel, uitstel. Een schreeuw om aandacht??

› reageer

Oh, vast!
Maar ook om pecunia!
Ineens uitstel na veel bombarie en Nederland alléén is niet interessant genoeg meer? Wij hebben anders wel de grootste dichtheid per hoofd van de bevolking aan mobiel verkeer toch?
Ach, we zijn vast weer te klein...
Men moet het weer zo nodig in een groter verband zien: EUROPEES!
Groot, groter, IDIOOTST...

› reageer

Wanneer Blyk in Nederland van start gaat, staat nog niet vast. Van afstel is echter geen sprakeDaar lijkt het ondertussen wel steeds meer op ....

› reageer

Verplaatst naar Providers.

› reageer

Ze hebben een aardige nummerreeks gereserveerd. Voordeel daarvan is dat ze gemakkelijk kunnen switchen van operator. Net zoals bijvoorbeeld Tele2.

› reageer

Er komt dus geen Blyk meer in Nederland. De bij de Opta geregistreerde nummers staan op afkoelen.

› reageer

1. Klik hier en volg de online aanmeld instructies
2. Of ga naar www.blyk.nl/aanmelden en vul de Blyk-code: vroegevogel in
3. Ontvang je Blyk-SIM per post
4. Vertel je vrienden het nieuws over Blyk, stuur ze een unieke Blyk-code en jullie
bellen gratis met elkaar!

Net deze email gehad en geregistreerd!

Verzendkosten zijn 5 euro, daarna moet je 10 euro beltegoed kopen wat 3 maanden geldig blijft.

dus voor 3,33 per maand onbeperkt smsen, en onbeperkt bellen naar andere blyk gebruikers

› reageer

Waar komen de codes vandaan als ze nog niet uitgezet zijn?

› reageer

Ze willen het blijkbaar spannend maken en een buzz op internet creëren rondom het merk. Via sociale netwerksites worden er codes verspreid. Codes zoals FREEDOM en VROEGEVOGEL zijn nu bruikbaar om als eerste een simkaart te kunnen kopen. DIe eerste gebruikers zal vermoedelijk dan de aanzet zijn om hun persoonlijke code te gaan verspreiden.

NB. een simkaart kost eerst 5,- om aan te vragen. Vervolgens moet je ook nog opwaarderen en dit opwaarderen elke 3 maanden doen + op een MMS geschikt toestel reclame MMS-jes ontvangen. Alleen dan krijg je gratis sms en minuten voor binnen het Blyck netwerk. Ook wil Blyk redelijk wat over je weten. (inkomen, gezinssamenstelling, koopgedrag). Of het echt interessant is dat is dus de vraag.

› reageer

Wat het met name oninteressant maakt is dat Blyk voor de klanten heeft beslist wat ze willen. IK zou bijvoorbeeld veel liever 500 belminute en smsjes hebben dan 1.000 smsjes waar ik toch nooit aan kom. Elk telefoontje buiten blyk kost 35 cent per minuut wat vrij duur is. Wel staat op de site dat alle vodafone-blox te gebruiken zijn. Je kan dus opwarderen en voordeel naar vast aanzetten om goedkoper te bellen naar vaste nummers. Ook internet is nu maar 4,75 voor de eerste maand. Maar ik vraag me af of dit echt "hot" wordt.

› reageer

Tarieven: http://www.blyk.nl/dit_is_blyk/tarieven/
Voorwaarden: http://www.blyk.nl/Vodafone/blyk/attachments/algemene_voorwaarden.pdf
FAQ: http://www.blyk.nl/help/faq

› reageer

Men zal juist voor die 1000 smsjes gekozen hebben omdat klanten daar over het algemeen toch niet aan komen. Ook denk ik dat Vodafone wil concurreren met andere aanbieders, die geven nu ook vaak 1000 sms berichten kado bij opwaarderen.

500 belminuten daar kan je wel vrij makkelijk aan komen en dan zou ik het aanbod zeker ook meteen interessanter vinden. Wat ook mee zal spelen: het afleveren van SMS voor Vodafone/Blyk gratis, terwijl voor het afleveren van een telefoongesprek betaald moet worden.

Rijp voor RSI is dit aanbod als je de 1000 berichten wel vol maakt

› reageer

Hmm, vind het niet zo.. smsjes is wel handig, maar bellen zo duur is echt een nadeel.. laat het maar aan me voorbij gaan denk ik

› reageer

Misschien hebben ze voor de verkeerde aanbieder gekozen. Stel dat ze met 6GMOBILE in zee waren gegaan: die bieden Kruidvat mobiel met beltarieven van 14 cent. Dan had je in deze situatie dus 1000 smsjes gratis(dat is blijkbaar wat Blyk wil) bellen voor 14 cent(internet voor 5 euro, net als bij Tringg maar dan de 1000mb van Tringg i/p.v. de 250 van vodafone, dat was een ideaal aanbod geweest dat de prepaidmarkt nog wel had kunnen opschudden.
Maar als ik het goed begrijp moet je nu zelf al 15 euro investeren voor je de eerste 1000 smsjes krijgt.(5 euro voor de sim, da eerst nog opwarderen e dan pas sms. Dan vind ik niet zo ok. Die 5 euro is al genoeg om te voorkomen dat mensen bakken met simmetjes bestellen om alleen de eerste smsbundel te krijgen nu kan je na kopen van je sim nog niets en moet je eerst nog eens 10 euro opwarderen. Dat vind ik niet zo goed.

› reageer

Een bedrijf wil winst maken. Als er op het ene product wat "gratis" wordt aangeboden moet dat ergens anders weer vandaan komen. En dat is in dit geval het bellen via deze SIM (lijkt mee meer dan logisch).

Een andere partij zoals 6Gmobile had denk ik geen betere deals kunnen maken. Daarnaast is het ideaal deze SIM in een relatie voor veel bellen en SMSen naar elkaar.

Daarnaast moeten we niet vergeten dat je de 10 euro NIET kwijt bent. Dus gebruik deze 10 euro bijv weer voor een Internet BLOX of BEL bundel.

› reageer

Word de leeftijd gecontroleerd? Mijn vriendin is 15.., Ikzelf 18. Kan ik er twee afsluiten of word de leeftijd niet gecontroleerd?

Met vriendelijke groet,
Sander

› reageer

Voor de zuinigen ons ons: een startpakket van Blyk kost nu nog maar €1

› reageer

Ik vraag mij af in hoeverre Blyk in Nederland een succes gaat worden. Ik heb gewoon uit nieuwsgierigheid een simkaart van ze, maar ken echt niemand met ook zo'n sim. Mijn vrienden zie ik ook niet overstappen: die hebben liever jaarlijks of 2 jaarlijks een voordelig of gratis toestel, dan dat ze goedkoper bellen. En geef ze eens ongelijk . De aanwas bij een provider zoals Simyo gaat volgens mij redelijk snel. Blyk is op jongeren gericht en krijg je alleen maar als je een persoonlijke code krijgt van een andere Blyk beller. De leeftijd wordt niet gecontroleerd volgens mij, maar hoe snel zal de aanwas dan nog kunnen lopen?

De 1000 gratis SMS berichten zijn leuk. Echt voordeel heb je natuurlijk pas als je ook je stapel van 1000 gratis maandelijkse belminuten op kan bellen. Helaas zijn die alleen naar Blyk nummers en die vind je nog niet zo snel.

Wat ik wel prettig vind is dat je gewoon alle diensten kan gebruiken alsof het een Vodafone prepaidnummer is. Ook de bekende Vodafone Blox kan je allemaal gewoon aansluiten. Wat ook leuk is: bij aanmelding kreeg ik 1 maand mobiel internetblox kado die als goedmakertje voor een verkeerde Blyk code nog eens gratis een paar extra weken verlengd werd. Ook voor elke 6 klanten die jouw aanmeldcode gebruiken krijg je weer 1 maand gratis mobiel internet Blox. En haal je dat niet, dan geldt dezelfde actie als internet Blox op een gewone Vodafone prepaid: nu is de Blox 4,75 per maand.

De SMS-jes met reclame/puzzeltjes/vragen vind ik niet storend en soms ronduit grappig. Wilde je toch al een Vodafone prepaid, dan zou ik gewoon een Blyk sim kopen (=betere voorwaarden). Anders kan je Blyk net zo goed links laten liggen.

› reageer

mijn zoon heeft net een nieuwe simkaartje van blyk we hebben hem net opgewardeert met 10 euro nu geeft de teefoon aan dat hij geblokkeert is hij kan wel gebeld word maar kan zelf niet bellen zelfs niet naar 1200
we hebben geprobeert om de contact formulier in te vulln en daar vraagt hij om de gsmnummer en wachtwoord wat we ook proberen we komen er niet in heb iets anders gevonden op hun site om in te vullen dit zou 5 dagen duren dat we antwoord kregen maar hebben nog steeds nets gehoord we hebben wel smsjes gehad dat hij is opgewardeert kan niets vinden ommet hun in contact te komen
heb wel betaald maar kan niet bellen snappen er niets van

› reageer

Ik ging er vanuit dat Blyk gestopt is en de klanten overgezet waren naar Vodafone prepaid. De website is echter gewoon actief en er is daarop niets over stoppen te vinden.

Volgens mij zijn er 2 opties: mail naar mailto:blyk_klantenservice@mailuk.custhelp.com of bel vodafone klantenservice (zie website Vodafone Nederland).. Voorheen was er alleen mailcontact mogelijk met een Nederlandse vertegenwoordiging ik Engeland. Ik hoop dat je het opgelost krijgt.

› reageer

Zitten er toevallig hoofdletters of leestekens, zoals punten en komma's in het wachtwoord? Die lijken namelijk op het toetsenbord te ontbreken. Heb je wel al vier nachten geslapen sindsdien, gezien hij pas net een simkaart heeft?

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.