[Providers] Vectone Mobile.

@vectoneklant: op mail reageren ze nooit. gewoon even 1200 bellen.

› reageer

Schijnt, volgens een post in een ander forum, inmiddels ook in Nederland actief te zijn, in elk geval is er een NL versie van hun website : klik

Heb echter nog nergens simkaarten te koop gezien .

Onderling bellen voor 0,00 cent p/m lijkt wel interessant, starttarief 18 cent, fup 3000 minuten p/mnd.

Beltegoed slechts kort houdbaar , minstens eenmaal per 90 dagen bellen, smsen of opwaarderen vereist, maar waarschijnlijk neem je deze simkaart sowieso alleen, wanneer je hem regelmatig denkt te gaan gebruiken.

› reageer

Nou niet echt boeiend.... tenzij je echt superveel belt naar iemand die ook die provider heeft, maarja... das dan ook het enige

› reageer

Nou lijkt mij wel wat, heb 2 personen waar ik héél veel mee bel, dus als zij dan ook zo'n simmetje nemen
Ben eens benieuwd vanaf wanneer de simkaarten te koop zijn en waar.
Als iemand informatie heeft dan hoor ik het graag...

› reageer

Als je een prepaid kaartje hebt kun je hem hier in ieder geval opwaarderen www.beltegoed.nl

› reageer

Zeker bij free roaming in zoveel landen. Ik zit regelmatig in het buitenland en dan altijd handig als ik dan voor 18 cent per gesprek een uur mobiel gebeld kan worden.

› reageer

@Dubrock;
Zal er wel overheen gelezen hebben (net hun site doorgeworsteld),
maar waar lees jij dat dat per gesprek is? Er wordt voor zover ik kan nagaan van E0,18 per minuut gesproken (en ook nog zoiets geks:E0,07/E0,18 starttarief??). Als jij gelijk hebt, is dit een hele goedkope versie van "Vodafone Passport".

› reageer

gratis roaming in meer dan 100 landen staat er... soort van united mobile?

› reageer

@Whiskey: Er staat op de site gratis roaming in 100 landen. En er staat dat je voor 18 cent per gesprek onderling kunt bellen. Als ik dus die paar mensen waar in regelmatig lang mee wil bellen ook zo'n sim in de handen druk, dan kun je dus voor 18 cent een uur lang gebeld worden, ook in het buitenland.

› reageer

Tsja, en welke 100 landen zijn dat dan? Ik kan 't nergens vinden.

› reageer

@Dubrock;
Vectone naar Vectone 0.00! Per Minuut én
Starttarief
Nationaal & Internationaal € 0.07
Vectone Mobile € 0.18

Dit is het enige waaruit je jou conclusie m.i. zou kunnen trekken.
Echter staat dit nergens expliciet. In die conclusie kan ik meegaan voor binnen Ned. Maar voor Ned>Buitl; Buitl>Buitl wil ik expliciet een vermelding. Blijft mij onduidelijk . En waar haal je die 60 min vandaan?

› reageer

Buitenland naar Buitenland en Buitenland naar NL zal uiteraard niet voor 18 cent gaan. Van Vectone naar Vectone kan echter voor 18 cent per gesprek zoals je zelf ook schrijft. En je kunt in 100 landen gratis gebeld worden volgens Vectone, dan kun je dus als je iemand in een van die 100 landen hebt of als je zelf naar een van die 100 landen gaat van NL naar dat buitenland bellen voor 18 cent als je beiden een Vectone sim hebt. En dat hoeft niet een uur te zijn, maar maar max 175 minuten er van uitgaande dat ze bij Telfort zitten.

Welke 100 landen dat zijn, dat zou ik ook niet weten.

› reageer

Buitenland naar Buitenland en Buitenland naar NL zal uiteraard niet voor 18 cent gaan. Van Vectone naar Vectone kan echter voor 18 cent per gesprek zoals je zelf ook schrijft..
Uiteraard bedoelde ik van V>V!

En dat hoeft niet een uur te zijn, maar maar max 175 minuten er van uitgaande dat ze bij Telfort zitten..
Hier snap ik de ballen van...

› reageer

Op het Telfort netwerk wordt een gesprek na maximaal 175 minuten afgebroken. Langer bellen lukt dus niet, om broekzakbellers en veelbellers tegen zichzelf in bescherming te nemen vermoed ik.

› reageer

@Dubrock;
Bedankt voor deze info; wist ik niets van, toch mooi dat TV zo'n forum heeft. Elkaar helpen is t motto; wel even anders dan bellen.com.
Nog wel één vraag: waarom zeg je, terwijl t over Vectone Mobile gaat:
er van uitgaande dat ze bij Telfort zitten..????

Ik begrijp nu een limiet aan beltijd, maar in jou post "switchen" tussen Vectone en Telfort snap ik niet. Bedoelde je t gequoteerde als een vergelijk met Telfortregels, dan snap ik t, anders niet.

› reageer

@whiskysherry: bedoeld wordt dat Vectone waarschijnlijk een MVNO op het netwerk van Telfort is (m.a.w. gebruik maakt van het netwerk van Telfort en dus ook dezelfde technische eigenschappen/beperkingen heeft als Telfort simkaarten).

› reageer

@ÜberVAU; @Dubrock;
Dan is t me duidelijk! THANKS.

› reageer

.

› reageer

Ik heb onlangs een nederlandse helpdeskmedewerker van vectone gesproken. daarvan de volgende info: vectonemobile maakt in nederland gebruik van het vodafone netwerk. zE hebben een eigen nummerreeks bij de pta bekend onder barablu mobile. op ht momnet liggen de simkaarten nog niet in de winkel, ze zij uitgedeeld op de zwarte markt in beverwijk en nog een paar plekken als test om de laatste foutjes eruit te alen. binnen enkle weken zij ze gewoon in de winkel te krijgen.

› reageer

Vandaag 4 simmetjes gekocht in Beverwijk.Mij is nog niet duidelijk of er beltegoed op de sim staat want volgens het boekje moet je "beltegoed opwaarderen" nadat je je sim hebt geplaatst.Op het Vodafone netwerk dus.
Reden van mijn koop:
Ik ga naar het buitenland en wil het thuisfront (ook vectone) bellen voor het starttarief en verder geen kosten.
Voor zover ik er uit kom klopt dat dan ook.

› reageer

@unlocken: veel plezier de komende maanden met je werk in het buitenland en zoals je in een ander topic schreef, bij Telecomvergelijker help je elkaar, bij Bellen.com niet. (off topic).

› reageer

Ik snap het stukje van dat smart roaming niet.

Als je altijd al gratis belt van Vectone>Vectone, dan is dat toch overbodig en gebeurt dat roamen toch automatisch?\, ongeacht waar beide simmetjes zich bevinden in de wereld?

› reageer

Misschien is tijdens roaming Vectone naar Vectone niet gratis?
Smart Roaming bespaart u geld door tweegesprekken op te zetten met gebruik van Vectone’s lage internationale gesprekstarieven in plaats van obscene roaming gesprekstarieven te rekenen, zoals sommige andere providers. U zet een gesprek op door *103* gewenste bestemmingsnummer # in te toetsen en druk op de verzendtoets. De Smart Roaming dienst belt automatisch het gewenste nummer en belt u terug. Op deze manier betaalt u alleen voor twee gesprekken in plaats van hoge internationale roaming tarieven.

Omdat het tarief is opgemaakt uit twee gesprekken en afhankelijk is waar de beller is en waar de bestemming is van de ontvanger, hebben wij het simpel voor u gemaakt om het tarief per minuut voor roaming te vinden. Toets *107* gewenste bestemmings nummer # en druk op de verzendtoets. Een bericht verschijnt automatisch in het beeldscherm met daarin het gesprekstarief wat van toepassing is vanaf uw huidige bestemming.

› reageer

Niet als je vanuit het buitenland belt, daar gaat dat stuk mijn inziens over. Dat stuk gaat niet over een Vectone sim waarmee vanuit NL naar een Vectone sim in het buitenland gebeld wordt.

› reageer

Getest vanuit Oslo (Noorwegen dus)naar Nederland,resultaat:
1.smart roaming werkt niet
2.checken smartroaming tarief geeft melding dat de dienst niet werkt.
3.saldo opvragen werkt wel
4.Vectone naar Vectone werkt en na 2 gesprekkenvan 5 a 6 minuten(gisteren en vandaag) is het saldo niet minder geworden (ook niet 18 cent.
BTW in Noorwegen ook verkrijgbaar op o.a.het station.

Conclusie: het lijkt te werken.

› reageer

Twee dingen over vectone:
1.Bel geen 0900-nummer welke 1,30 per gesprek kost want vectone haalt 3,25 van je tegoed af.
2.Op de pakketjes staat nu dat vectone to vectone nationaal gratis is (alleen starttarief)

› reageer

Iemand dezelfde ervaring als mijn voorgaande bericht over de 0900-nummers?
Mis trouwens Vectone tussen de providers.

› reageer

Probeer nu al een aantal dagen om 'Mijn Vectone' geregistreerd te krijgen, maar helaas zonder resultaat... De SMS met een klantnummer en verificatiecode zijn bij mij nog nooit aangekomen.

Wat zijn hier de ervaringen met het registreren??

› reageer

Registreren lukt inderdaad niet en mail komt niet bij ze aan.Netwerk e.d. geen probleem alleen srvicenummers erg duur.

› reageer

Dat van de mail had ik inderdaad ook gemerkt... Terwijl ik dat juist de makkelijkste manier van communiceren vind aangezien je telefonisch alleen Engels sprekende mensen aan de lijn krijgt.

› reageer

Hoe kom ik nu aan het adres voor nummerbehoud?
De KS op 08000204487 en op 0208897013 zijn altijd in gesprek en de KS op 0659000222 vertelt me dat ik word teruggebeld maar dat doen ze niet.
Ik wil 2 X een nummerbehoud maar zo werkt het dus niet.

› reageer

Omdat ik ook maar niets hoorde n.a.v. een terugbelafspraak heb ik gisteren maar gemaild naar support@vectone.com. Tot nu toe is deze mail niet retour gekomen, dus ik heb nog hoop...

› reageer

Vind het wel een leuke prepaid aanbieder, alleen jammer dat ze zo vaag zijn:
op de beginpagina staat: Gratis Roaming, Krijg gratis Roaming in meer dan 100 landen...
Maar welke? en betekend dit dat je in 100 landen gratis gebeld kan worden?

› reageer

Pas op met Vectone. Ik belde vanuit Belgie (Base) naar een Pools mobiel nummer, welke trouwens uit stond. Toch wordt er door Vectone 1 euro 65 afgeboekt. Met een andere provider roam je toch veel goedkoper. Op emails wordt door Vectone niet gereageerd.

› reageer

@haw als dit onterecht is gewoon bellen en dan wordt het beltegoed teruggestort.Het is mij vanuit Noorwegen overkomen (zie eerder dit topic)

› reageer

@unlocken: Hoe kom ik nu aan het adres voor nummerbehoud?
Het Vectone nummerbehoudformulier opsturen naar: Mobile Distribution Limited c/o Vectone Mobile BV, Kabelweg 57, Amsterdam, 1014 BA.

› reageer

Vandaag simkaart ontvangen. Uit het boekje wat erbij zit:
€0,00 voor inkomende roaming gesprekken in meer dan 100 landen, voor de eerste 10 minuten van het gesprek. Na de eerste tien minuten €0,18 per minuut. €0,30 starttarief is van toepassing
Lijstje met landen zit er trouwens bij. Je mobiele nummer is d.m.v. *105# op te roepen. Handig, nummer was namelijk niet op het startpakketje vermeld.

› reageer

Kennelijk zit er nu wat progressie in het betreden van de Nederlandse markt.

Nu eens kijken of het registreren ook lukt...

› reageer

Je kan nu 2 gratis sim kaarten aanvragen:
Klik

› reageer

Onderling bellen is gratis(18cent) tot 10 minuten.
€7,50 btg zit al op het kaartje en na 5(!) opwaarderingen in 2008 krijg je extra €7,50 btg. BRON: Prepaid pakket Vectone.

Ik weet niet of dit kwa onderling bellen echt intressant is. Als je een uur aan de lijn zou willen hangen met je vriend(in) zou je om het goedkoopst uit te komen steeds na 10minuten moeten ophangen en ben je behalve irritant zijn tog nog €1,08 kwijt. (Bij Vodafone kun je met prepaid bv een uur kletsen voor 90cent zonder op te hangen).

Buitenland verhaal moet zich nog bewijzen, ze te zien zijn er nog de nodige problemen.

› reageer

Onderling v - v is 18c/gesprek en geen limiet van 10 minuten voor zover ik weet.

› reageer

Dan heeft Vectone een grote fout gemaakt door het duidelijk op de voorkant van hun verpakking te schrijven. Verder weet ik het niet, gebruik het verder niet.

› reageer

€7,50 btg zit al op het kaartjeHet beltegoed op de gratis kaartjes is echt €0,00.

› reageer

Pas op voor Vectone! Uit de 'Terms & Conditions':

Additionally, where you have not indicated any objection, we may:

a. use your Personal Information for our marketing purposes;

b. disclose your Personal Information to affiliated and associated companies who may contact you to provide you with information in respect of services and goods that may be of interest to you;

c. disclose your Personal Information to third parties who may contact you to provide you with information in respect of services and goods that may be of interest to you; and

d. rent, exchange or sell your Personal Information to or with third parties.

http://www.vectonemobile.nl/pages/about_us/terms__conditions.aspx

› reageer

Over de geldigheid van beltegoed:

1. Definities
“handeling met betrekking tot de aansluiting” betekent een handeling die ten minste een maal per negentig (90) dagen dient te worden verricht om de aansluiting te behouden daaronder mede begrepen het maken van een betaald gesprek of het opwaarderen van uw tegoed;

8. Opschorting en afsluiten dienstverlening
U dient elke 90 dagen een handeling met betrekking tot de aansluiting te verrichten (zie artikel 1 onder e). Wanneer u dat niet doet, zal uw SIM worden afgesloten van het netwerk en bent u in het geheel niet in staat gebruik te maken van de dienst, afgezonderd van het oproepen van onze klantenservice. Wanneer u binnen 30 dagen na de afsluiting het tegoed op uw account aanvult zal de afsluiting van uw SIM ongedaan worden gemaakt en zult u weer in staat zijn gebruik te maken van de dienst. Wanneer u niet binnen 30 dagen na de afsluiting het tegoed op uw account aanvult, zullen uw mobiele telefoonnummer en het aanwezige tegoed op uw account ten tijde van de afsluiting vervallen. Vervallen tegoeden zullen niet worden terugbetaald.

› reageer

Ok, alles goed en wel! Maar heeft iemand een verklarng waarom kpn bellers (900 netwerk|, zoals bijv. Hi, Hema en Rabo Mobiel bellers, de Vectone nummers niet bereiken kunnen?

› reageer

Shalom, het is mij niet duidelijk, ben je verplicht om op te waarderen 1 keer in de zoveel tijd of niet met vectone? Onlangs was ik in Israel met o.a. 2 vectone simmetjes en kon er niks mee, zelfs aanmelden op de Israelische netwerken (:"smart roaming" zoals ze het zo gelikt noemen) ging niet! Wat is dit in vredesnaam voor een bedrijf? Het "engels" vd klantenservice is zo zwaar IERS geaccentueerd dat het bijna onverstaanbaar is; gelukkig had ik mijn Israelische Orange sim bij me, die me uit de brand hielp! Wat een opluchting was dat, dat kan ik je verzekeren.

› reageer

Ik heb nu ook Vectone genomen.
Vooral voor het onderling bellen en het gratis roamen.
Ook vind ik het prettig dat je ook direct een verdubbeling van je beltegoed ontvangt en is het on line opwaarderen erg snel.

Wat IK erg handig vind is dat ze geen roaming hebben in Nederland met 1 provider die VMLO toestaan.
Dus je kan OOK in Nederland elk netwerk kiezen dat je hebt in Nederland automaties gaat ie ( proefondervindelijk) naar de sterkste mast/provider toe dus altijd een goed bereik.
Opstarten gaat derhalve wat moeilijk want duurt wat lang.

Ik wil iedereen die geen voicemail wil 1 ding dringend adviseren.
Is om VOORDAT je opwaardeert en bij het maken van je 1ste gesprek je jiest in het menu de optie 5 dan krijg je een Engels sprekende mens aan de lijn en zeg dat je je voicemail wilt uitzetten "to turn off, shut down the voicemail or voicemail function "dat hielp en voicemail was binnen 1 uur uit en bevestigd dmv een telefioontje van de help desk.
Zo kiost je het uitzetten niets.
Ik haat voicemail kost de beller en de gebruiker geld.

Dit is dus 1 aanzienlijk voordeel tov Lycatel want daar krijg je die voicemail niet uit ook na email niet en bellen met lycatel in England.
+442075366450 voor diegene die klachten ofwel problemen hebben met hun.
Ook het beloffde extra beltegoed van hun na registratie bleef uit ook na verzenden per post van de gegevens.
En ze doen niks met het feit dat je die voicemail uit wilt hebben.
Ze gebruiken in Nederland het T-Mobile netwerk.
Sommige netwerkfuncties kunnen derhalve overgenomen worden zoals wisselgesprek *43# zend om aan te zetten.

Voordeel aan hun is dat je in Belgie ook met hun en hun simkaart bellen kan op voordelige manier maar ook dat die sim ook kunt blijven gebruiken net allerlei voordelen ook omdat je het in Nederland met on line opwaarderen via IDeal of hun Belgiesche Bankcontact opwaarderen kan.

Binnekort einde dit jaar starten ze ook in Duitsland zei men mij Rob Beswick Manager Director.
Dat ook op te waarderen is via voornoemde wijze.

Vooral handig voor mensen die in de grensstreek wonen.

Maar ik adviseer zelf om niet al te veel beltegoed aan te maken op de sim want ze kunnen natuurlijk ook ineesn weg zijn uit Nederland of zelfs op de fles en dan ben je geld ook kwijt.
Kijk maar naar het vroegere www.easymobile.nl die is ook ter ziele.

› reageer

Het is jammer dat vectone niet erg duideljk en helder isop de ste maar het is in nederland zeker 1 van de goedkoopste prepaid oplossingen.
Vectone hanteerd op dit moment de regel dat als je 10 euro of merbeltegoed koopt je het dubbele krijgt. bij 10 eur krijg je dus 20 en bij 20 krijg je 40.
Inmiddels is op de site nu het "promotietarief" te zien(het tarief wat je feitelijk betaald omdat je dubbel beltegoed krijgt)
de tarieven binnen nederland zijn dus:
bellen naar vast: 9 cent
bellen naar andere mobiele nummers: 9 cent
starttik: 3.5 cent
afrekening per minuut
bellen naar vectone mobiel: 59 minute per gesprek gratis met een feitelijke starttik van 9 cent.
je moet wel zelf ophangen in minuut 59 aners ga je 9 cent per minuut beaen!
sms: 4.5 cent(ook internationaal)
wanneer je gebeld word vanuit het buitenland betaal je 9 cent en daarna de eerste tien minuten niets daarna 9 cent per minuut, voor korte gesprekken dus ideaal
smssen vanuit ht bitenland kan ook(staat geen taref an op de site maar heb ze net gebeld) hierbij gaat 27 cent per minuut van je beltegoed af feitelijk betaal je dus 13.5 cent per sms
roaming:
vectone maakt gebruik van smart roaming door een code voor het nummer te plaatsen en af te sluiten met hekje zorg je ervoor dat vectone je terugbelt.
stel je bent in belgie en belt je vriend in duitsalnd
het gesprek kost dan:
9 cent pr minuut voor het bellen naar jouw nummer door vectone. en 4.5 cent voor het bellen naar je vriend n duitsland maakt 13.5 cent. heel goedkoop dus
alle door mij genoemde tarieven zij aldoor 2 gedeeld omdat je dubbel beltegoed krijgt.
op prepaidgebied is deze aanbieder absoluut goedkoop. er zijn abonnemnten die goedkoper zijn binnen nederland(vanuit het buitenladn lijkt vectone me vaak zelfs goedkoper als ee abonnement) maar voor mensen die gen contract willen of kunnen afsluiten is vectone ideaal.

› reageer

Ik heb zelf ook een Vectone sim maar ik plaats er ook wel wat kanttekeningen bij. Er is nergens te zien in welke landen je gratis roaming hebt. Op vragen hierover per e-mail heb ik geen reply gekregen. Als je ze telefonisch contacteert kunnen ze hierover geen meedelingen doen. Niet erg transparant dus!

Verder wordt er bij mij toch echt 19 cent per internationale sms afgeschreven, en dat van beltegoed dat ik ooit normaal gekocht heb.

› reageer

de landen met gratis roaming staan in het bijgeleverde boekje bij de simkaart(tenminste tegenwoordig bij die gratis simkaarten die je op de site kan bestellen wel).
ok jij zegt er werd 19 cent afgeschreven. dan ben je goedkoper uit want dat zou in werkelijkheid 9.5 cent zijn.
als jij beltegoed koopt in dewinkel en je wardeerd op da krijg je 2 keer beltegoed. stel je belt 1 minuut i nederland dan word er 18 cent + 7 cent starttik afgeschreven maakt samen 25 cent. maar in feite betaal je slechts 12.5 omdat je de helft van je beltegoed gratis hebt gekregen.

› reageer

Ja dsterk ik ben bekend met de actie, je kunt het tegoed nu zelfs voor €8,90 kopen voor €20 euro tegoed. Ik heb er echter nog oud tegoed op staan dat dus niet dubbel is en betaal daar 19 cent voor per sms.

Ik heb helaas geen boekjes bij de simkaarten. Heb maar zo'n gratis sim besteld.

› reageer

Ja de tarieven zelf worden natuurlijk ook niet lager alleen als je nu beltegoed koopt krijg je dubbel beltegoed en dan betaal je pas half geld. Als je zo'n gratis sim hebt kan e gewoon beltegoed kopen. maar waar kan je het vectone tegeod voor minder dan 10 kopen? dan word het nog leuker.

› reageer

Ik heb net mijn gratis sim ontvangen, maar er zit geen boekje bij waar de landen in staan. Heeft iemand een overzicht van de landen waar je gratis gebeld kunt worden? Of weet iemand waar je het kunt vinden? Klantenservice heeft me er niet mee kunnen helpen.

› reageer

Het betreft een los inlegvelletje bij het instructieboekje. Er staat geen datum op, dus pin me er niet op vast, maar dit zijn de landen:

Albanië, Andorra, Angola, Aruba, Australië, Azerbeidzjan, Belarus, België, Benin, Bolivia, Bosnië en Herzegovina, Botswana, Burkina Faso, Burundi, Chili, Congo, Costa Rica, Croatia, Cyprus (South), Cyprus Turkije, Denemarken, Duitsland, Egypte, Equatoriaal-Guinea, Estland, Faeröer Eilanden, Finland, Frankrijk, Frans-Polynesië, French West Indies, Gambia, Ghana, Gibraltar, Griekenland, Guernsey, Haïti, Hongarije, Ierland, Irak, Isle of Man, Italië, Ivoorkust, Japan, Jersey, Jordanië, Kameroen, Kazachstan, Kenia, Lesotho, Letland, Liberia, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Masagaskar, Malawi, Mali, Malta, Marokko, Moldavië, Monaco, Mongolië, Montserrat, Mozambique, Namibië, Nederlandse Antillen, Nicaragua, Niger, Nigeria, Polen, Portugal, Reunion, Roemenië, Rusland, Rwanda, Saint Kitts en Nevin, Senegal, Seychellen, Sierra Leone, Slovenië, Slowakije, Spanje, Swaziland, Taiwan, Tanzania, Togo, Trinidad en Tobago, Tjaad, Turkije, Turks- en Caicoseilanden, Uganda, Uruguay, Venezuela, Verenigd Koninkrijk, Vietnam, Zaïre, Zambia, Zuid-Afrika, Zuid Korea.

› reageer

@dubrock: jij schreef dat je 8,90 betaalde voor 20 euro tegoed. Waar koop je dat? Lijkt me wel een handige link hier vor vectonegebruikers.

› reageer

Hoi
Ik kan met mijn vectore simkaatr niet naar de vaste nummers bellen.
Hoe komt dat? hulp !

› reageer

IK zou niet weten waarom je iet naar vaste nummers zou kunen bellen. Ik kan dat altijd wel. een vast nummer in nederland voer je gewoon in zonder 0031 dus bijv. 020123456 niet 003120123456 en er moet beltegoed op je simkaar tstaan maar als dat allebei zo is kan ik geen enkele rede bedenken waarom dat niet zou werken, tenzij je een niet bestaand nummer belt.
Nog iemadn een idee waar je die belteogedkaarten van 8,90 kan kopen? Wil dat wel graag weten.

› reageer

Ik gebruik Vectone al 3 maanden maar heb sinds 2 dagen problemen met SMS.
De berichten worden niet bezorgd bij de bestemming.
Klantenservice wordt niet opgenomen en mails worden niet beantwoord. Bellen gaat zonder problemen.
Iemand hier last van ? Of tips?

› reageer

@Lijstje Marly:

Ik mis een aantal landen die ik daar wel had verwacht: Oostenrijk, Zwitserland, Noorwegen, Zweden en Ijsland. Nu snap ik ook gelijk waarom ze de lijst niet op de website zetten.

› reageer

Ook mijn zoon kan sms jes versturen met Vectone maar aankomen doen ze niet.Weet iemand een Ned. telefoonnummer om ze te bereiken?

› reageer

Ook mijn sms-jes komen niet aan. De betaalnummers zijn dubbel zo duur. KS niet te bereiken. Kortom: Vectone blijkt een onbetrouwbare partner. Een gewaarschuwd mens....

› reageer

Je kan vectone klantenservice gewoon bereiken via 1200. zorg dat je taal op nederlands staan en dan optie 3 doorverbinden met de klantenservice. ze zijn van 10 tot 6 op werkdagen bereikbaar. Ook ik kan nit smssen dus allemaal bellen tussen 10 en 6 misschie dat ze dan wat gaa doen.

› reageer

ik had maandagochtend gebeld via TOPUP nummer, dan zijn ze bereikbaar. Diezelfde dag is mijn SMS geregeld.
Het zijn mensen uit India (accent) , heb er geen last meer van plus dat als je 10 euro opwaardeert je 30 euro tegoed krijgt..kan je bijna 4 uurtjes bellen voor een tientje..

› reageer

30 euro bij opwaarderen van 10 euro? Waarom ik dan 20 euro?Ik heb een slecht engels sprekende medewerker aan de lijn gehad en die zou het doorgeven.Jammer dat ze zo ontzettend slecht te verstaan zijn.

› reageer

Volgens mij is het €10(€20)en bij €20(€40). Deze opwaarderactie is geldig tot 31 december, volgens de site.

› reageer

ik weet niet op welk site jullie kijken maar op www.vectonemobile.nl zie je rechts dat als je naar vaste nummers belt in bepaalde landen je 10 euro extra krijgt en ik heb dit al een week in gebruik en bel bijna 4 uurtjes met een tientje.

› reageer

Link naar een plaatje met alle bestemmingen van deze actie:
http://www.vectonemobile.nl/images/newwebpromo_vectonem_182ABB_en.jpg

› reageer

mijn man en ik hebben ook zo'n simkaartje gekocht zodat we gratis met elkaar konden bellen , nou niet dus krijgen het niet voor elkaar. ook staat er regelmatig op mijn mobiel ''alleen noodoproep''
ik heb verschillende keren gebeld. maar hun engels is zo slecht dat ik ze echt niet snap. ook op mijn vele mails reageren ze gewoon niet...
erg slecht vind ik dit

› reageer

SMS lukt nog steeds niet en ze bellen ook niet terug, jammer want zoonlief was blij met het tarief.

› reageer

Dacht toch even voor het nieuwe jaar op te waarderen, je beltegoed zou dan dubbel opgewaardeerd worden. Op hun website hoef je echter niet te kijken, want die is uit de lucht. Alleen hun centrale site is actief, maar doet ook niet veel meer.

› reageer

De site van vectone kan ik dus niet meer bereiken, alleen die van zwitserland.
Zijn ze verdwenen?

› reageer

Domeinnaam staat nog op actief,maar dat zegt niet alles.Vraag is of dit tijdelijk is dan wel definitief en dat is zo mi niet te achterhalen.

› reageer

ik krijg een sms dat bellen naar turkije gratis is in t weekend.
Heb net een gesprek van 45 minuten acvhter de rug en er is maar 45 cent afgeschreven (denk de startkosten) plus dat er al een aanbieding was dat je voor 10 euro 30 euro kreeg.

Ik ga zo lekker de hele avond bellen :-)

› reageer

Wij kregen op ons Vectone simmetje een smsje met de volgende tekst :
Gratis smsen van Vectone Mobile naar alle mobiele netwerken binnen Nederland.
Aanbieding is geldig tot 28-02-2009.

Nu heb je daar niets aan, wanneer je, zoals enkele users hier, helemaal niet kunt smsen, maar ik heb zonet even getest (sms zelf vrijwel niet), het berichtje werd verstuurd en kwam ook netjes meteen daarna aan. En idd gratis.

Dat smsje over gratis bellen naar Turkije in het weekend heb ik niet gehad, maar ik heb ook nog nooit naar Turkije gebeld, mogelijk ligt het daaraan.

› reageer

ja ik denk dat ze je volgen wat je veel belt en de aanbieding is dan per persoon anders denk ik.

sms binnen nederland heb ik wel gekregen en t is wel leuk en turkije gratis is helemaal leuk...heb 2 uur geluld geen cent is er af gegaan.

› reageer

De website van Vectone lijkt het vandaag weer te doen.

› reageer

Sinds vandaag werkt sms ook weer. Nu sms gratis was kon ik uitgebreid gaan testen. Ik heb mijn volledige contactenlijst een sms gestuurd dat ik een nieuw nummer had. Bij bepaalde nummers kwam het smsje gewoon aan, bij andere niet. Na wat nazoekwerk kwam ik eracchter dat alle nummers waar het smsje niet aankwam geporteerde nummers waren en dat er dus iets fout ging bij de check van vectone of een bepaald nummer nog wel bij de oorspronkelijke provider was aangesloten. Na lang bellen en vele malen uitleggen aan de klantenervice(met een hele voorbeeldlijst met nummers erbij) is de technische dienst ermee aan het werk gegaan en sinds vandaag worden alle smsjes keurig bezorgd. enige nu nog openstaande bug: soms komt een smsje niet aan, maar als je die persoon een tweede bericht stuurt wordt de eerste ook bezorgd. Zet dus je afleverrapporten aan om zeker te zijn dat je bericht bezorgd is. Het is wel ideaal, gratis smssen.

› reageer

Geldt dit nog steeds:
http://www.vectonemobile.nl/pages/top_up.aspx

Als u nu uw Vectone mobile account opwaardeerd, kunt u twee keer zoveel beltegoed krijgen dan wat u er voor betaald heeft.

want hieronder staat: is van toepassing op opwaarderingen gedaan voor 31 december 2008.

iemand die dit weet? Of iemand die rescent nog heeft opgewaardeert?

› reageer

Ja ik heb deze maand nog een aantal keer opgewardeerd en nogsteeds dubbel beltegoed.

› reageer

Binnenkort vertrek ik voor zes weken naar India. Mijn Telfort abbo rekent 2.25 euro voor in- en uitgaande gesprekken aldaar.

Maar dan is er Vectone. Is mijn volgende redenering correct in jullie ogen?

- Ik schakel mijn Telfort 06 door naar mijn Vectone 06 met *21 .
- Ik ontvang gesprekken in India nu gratis via Vectone roaming.
- Doorschakelen *21 Telfort -> Vectone gaat van mijn NL belminutentegoed af.

Of mis ik nu iets waardoor bellen via GSM in India tóch een dure hobby wordt?

› reageer

Tjongejongejong.

wat zijn we weer druk in de weer met systemen te verzinnnen die gewoonweg nergens op slaan.
Waarom zou je uberhaupt willen betalen voor inkomende gesprekken.
Bij www.united-mobile.com kun je in zo'n 80 landen gratis roaming krijgen zonder gedoe.
Ze zullen alleen je moeten bellen op een Engels mobile nummer dat kan al vanaf zo'n 20 ct ( via Skype ) OF ze kopen ook een simkaart van United Mobile of via diezelfde Vectone of Lebara of Hema mobiel en ze kunnen je goedkoop bereiken.
En via www.jajah.com bellen ze al op je UK gsmnr voor 15 ct/min
Waarom betalen voor mensen die jou moeten bellen als ongeleide projectielen.
Via www.moneybookers.com aanmelden een gratis simkaart kopen voor 14.49 MET 15 euro beltegoed.
Betalen via IDeal of van te voren overmaken.
En Paypal.
Dat is toch veel handiger in NIET Vodafone pasport landen.

Gek zo n constructie van je hoor.
Betalen om gebeld te worden.

Google zoek op Free globel roaming.
http://www.gosim.com/?gosimeurope
https://www.worldsim.com/Default.aspx
http://www.maxroam.com/

http://www.localphone.com/landing/india?ccy=EUR&gaid=070216&gclid=CJyEiufqr5kCFc0B4wod60tNbQ

http://www.0044.co.uk/

Om er wat te noemen.

Dacht ik zal je maar op het rechte pad brengen.

› reageer

Dat zijn een hoop nuttige tips in één bericht! Ik ga het internet eens (verder) afstruinen...

› reageer

Ja, das allemaal wel leuk, Vectone is m.i. ook niet slecht, nederlands nummer dus gaat uit de bundel. Als je op je telfort voicemail inspreekt dat men je op het vectone nummer kan bereiken ben jij en je bellers het voordeligste uit, denk ik.

Doorschakelen gaat volgens mij nooit uit een belbundel, dus dat zal je 25 ct/min gaan kosten.

› reageer

Kiojk, en luister.

er zijn van die fluitketerls niet kunnen of willen luister of lezen en nadenken is ook niet een sterk punt..
Nog eenmaal en dam krijg je maar net zo n hekel aan mij als ik nu aan jou..
WAAROM BETALEN HOE DAN OOK VOOR INKOMENDE GESPREKKEN.
Teerwijl het dus allemaal anders kan.
ZO BRENG JE OOK EEN REM OP ONZIN GESPREKKEN.
En als je geld teveen hebt dan zijn er genoeg goede doelen en putten om daar dat geld in te smakken.

Laat het duidelijk zijn voor iedereen.

Roaming is hioe dan ook iets dat jemoet betalen bij Vectone heb je die GARANTIE niet en ook maar maximaal 10 minuten van een gesprek.
En Vectone is een buitenlands bedrijf dat geen garantie kan bieden dat het over een bepaalde tijd nog bestaat dus wees toch voorzichtig met al je eieren in een mandje te leggen.

Ik zei toch dat jeen www.united-mobile.com sim via www.moneybookers.com gratis krijgen kan dat ding blijft altijd van jouw en in de lucht je hebt geen enkel verplichting en kan hety ook voor buitendse contacten gebruiken.

Ik weet dat mijn verstand soms te weinig is in deze tijd ik begrijop veel dingen niet maar wat ik helemaal niet begrijpen kan ( en wil ) is dat JIKJ bereidt bent om hoe dan ook zelf te betalen voor elk gesprek.

Ook van die en voor die domme flutgesprekken en een service naar een ander is het oiok niet als dat ze je bellen je niet fatsoenlijkaandacht besteden kan omdat je de tikker laat lopen in dat gesprek.

En wat is nu zo mis aan om eens onbereikbaar te zijn je neemt op vakantie toch ook niet al die mensen mee die je zo nodig bellen ( kunnen ) moeten.

Via sms kunnen ze jeook voor echt belangrijke zaken wereldwijd op je normale Nederlandese nummer bereiken als je opa dood is ofzo.
Er zijn ook Nederlandseproviders die je ook voor een laag of normaal tarief vabuit het buitenland laten sms en naar een Nederlands nummer.
www.bellen.com
www.vakantiebellen.com

Maar betalen omdat er zo nodig mensen je bellen willen dat gaat mij boven mn pet.

Ikkan jouw niet goed begrepen hebben wat jou beweegreden zijn om zo te willen handellen als jij nu lijkt te doen, wil ik best accepteren maar, betalen voor een inkomend gesprek echt zoiets maakt me razend.
Dan moet je niet klagenover wat dan ook.

Ik blijf het een rare contructie van je vinden.

Koop een simkaart van dat land en stuur een sms naar je weblog of sms naar je weblog heb je ook contact met het thuisfront.

Jekan mobiel ook een email sturen naar je blogger Blog en dan sla je veel vliegen in een klap.
www.blog.de
Je maakt een email aan naar je ( geheime ) blogemaladres.
Je stuurt met jemobile je bericht naar dat emailadres en je bericht is direct geplaatsop het net.
En iedereen kan zich abonneren op je blog via de email en blijft dus real time op de hoogte van je escapades.

Goed en effectief.
En je kan je blog dus ook via een internetcafe bereiken.
India is op internetgebeid GEEN derde wereld maar loopt vooralop veel westerse landen vooral Nederland.

Neem bij deprovider eens een kijkje op email via sms.
METHODE.
maak een sms aan.
begin met commando EMAIL email@adres.com bericht ( 160) verzenden naar 555 als je bij T-Mobile zit ( kosten ong 60 cdent)
555 is een www.gin.nl dienst(kijk je boekje van jeprovider na ) 55 is een shortcode verschilt dus per privider.

Nou heel verhaal hopelijk heeft een van jullieer wat aan.

Duidelijker en makkelijker en goedkoper kan ik het niet maken.

› reageer

PS nog een ding vergeten te zeggen

De kwaliteit van een gesprek is ook een kwestie.
Als je www.united-mobile.com neemt roam je altijd op de meest sterke mast en kan je gesprekskosten ook nooit variable zijn want ze roamen alleen op masten van interne providers daar waar zij een raomingsagrrement mee hebben.
Dus geen verassingen etc.
En gesprekken vallen niet zo snel weg dus hoeft men ook niet zsteeds opnieuw in te bellen of moet je niet snel terug bellen.
En via een berichtje op je gsm kun je ook zien dat je een gemist gesprek hebt.

De meest prepaid gsm nummers in Nederland zijn ong 30 ct/min als er genoeg mensen bereid zijn dat soort nummers te bellen etc dat zopuden ze zeker bereid moeten zijn om ook zo n simkaart van united mobile tekopen soms dus voor niks en soms zelf met eeen geltegoed op sites te krijgen dat hoger is als het bedrag dat betaald is.
En dus onderling ook wereldwijd elkaar voor 29ct/min bellen.
En jij betaald dus ook niet meer dan 29ct/min .

Maar united mobile is een voorbeeld er zijn er meer die dus op een dergelijke manier werken maar united mobile werkt mooi samen met het Nederlandse baksysteem via www.paypal.com en www.moneybokers.com en die werken met direct inning of met ideal dsu het beste uit diverse werelden en flexibel.

› reageer

Problemen blijven bij vectone.Bellen naar een (vectone ) nummer geeft de melding dat dat niet kan met dit nummer. Sms lukt soms wel soms niet.Bereikbaarheid is er soms wel soms niet. Vectone zelf reageert niet op email.Iemand anders ook die problemen?

› reageer

Ik zou zo graag willen dat jij en anderen op fora eens eerst eens lazen wat er staat in de gehele lijst van contributies.
En dan eens kwamen met van die domme opmerkingen en dubbelop opmerkingen.
Er staat genoeg geschreven dat de helpdesk prut is dat er niet gereageert word etc.
Dus lees eens en kom dan eens aan met iets dat daawerkelijk vernieuwend is.
En zeur niet ook staat er genoeg dat het een investeringsmaatschappij is ze kunnen ook zo weer verdwenen met al je geld.
Sufferd.

Hier de adres gegevens van Vectone.

Vectone Group Holding Limited

Vectone Group Holding Limited
58 Marsh Wall
E14 9TP London
UNITED KINGDOM

phone: +44 207 5174300
fax-no: +44 207 5174319

Mijn onderzoek heeft uitgewezen dat Vectone en Lycamobile alletwee een en dezelfde maatschappij zijn van de zelfde onderneming dus.

Lees dit ook maar eens.

http://www.mastaline.com/?pagina=forum/topic&id=1084587

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=368&i=20932&t=20932

En hier een gezicht bij het bedrijf leuk voor een spelletje darts.

http://www.smstextnews.com/whoswho/489_jon__fisher_vectone_group.html

En als je de klantenservice dan toch bellen wil !
Bel dan met een simkaart ZONDER beltegoed en kies voordat jeeen nummer gaat bellen direct voor de gegeven optie customar services en stel dan je vraag en doe je verzoek OOK voor een nummer dat niet dat is waarmee je op dat simkaartje mee belt.

Geldt ook voor aan en uitzetten van de voicemail in het voicemailmenu.

Hier een alternatief om eventueel contact met hen te kunnen maken.

http://www.vectonemobile.ch/contact_us.aspx

If you do need our assistance,
You can call our Customer Service Centre 7 days a
week between 8am and 8pm on +41 7698 00095

For more information Contact
Jon Fisher - Chief Marketing Officer
+44(0)207-1700-400

http://www.vectonemobile.at/contact_us.aspx

Können Sie unseren Kundenservice
7 Tage die Woche von 8.00 bis 20.00 Uhr
unter +43 6889 11 6888 anrufen.

En of dit klopt ik weet het niet probeer maar.

Vectone Mobile BV
Kabelweg 57/6
1014 BA Amsterdam
020-6881610

En nu maar er wat mee doen jullie allemaal als ze er gek van worden is dat enkel een goed ding beter zij gek dan wij gek, dat is toch zo gek niet?

Ik snap sowieso niet dat jullie dat allemaal accepteren.

Kijk hier ook eens op is dat wat voorjullie?

http://www.vectoneaccess.com/home.aspx

En als een van jullie weten hoe je ze aanpakken moet om betere dienst(en)verlening aan te leveren en om bijvoorbeeld via een snelle en makkelijk manier de voicemail uit te zetten laat dat dan weten.

› reageer

Nog wat gevonden.

Hopelijk dat het julliewat op het rechte spoor brengen niet alles en iedereen te vertrouwen.

http://www.telecompaper.com/nl/article.aspx?cid=663244

EN DEZE IS OOK IN HET KADER VAN DE ROAMING..
http://www.bellen.com/forum/onderwerp.aspx?category=44&onderwerp=307&topic=8311

EXTRA.

http://www.blazedream.com/test/portfolio_samples/vectone/index.html

http://groups.google.com/group/at.telekomm.mobil/browse_thread/thread/8b7621c3c1eefb7b/2ec0e35b889bfd1e?lnk=raot&pli=1

Door de echt slechte service heb ik een pesthekel aan dit soort bedrijven gekregn net als aan Lycamobile.

Ik wil zo eerlijk mogelijk dus dan maar Lebara.

› reageer

Het is maar wat je wilt denk ik. Persoonlik zou ik het wel gezellig vinden als ik niet alleen zakelke telefoontjes hoef te krijgen maar gewoon de mensen die zomaar ff bellen ook gewoon kan spreken. IK wil geen extra drempel opwerpen door mensen een ander (ook nog internationaal) nummer te geven waarvoor ze meer moeten betalen. Pesoonlijk vind ik ook dat er de laatste posts wel erg veel naar andere bedrijven wordt verwezen terwijl dit topic over vectone gaat. IK denk dat elk bedrijf failliet kan gaan dat geld voor vectone maar ook voor andere internationale providers. Aan de andere kant is het conept vectone wel ok. ZE gebruiken een vrij vernieuwend systeem waarbij mobiele calls via voip worden erbonden om zo koste te besparen. Ja en alles wat nieuw is heeft kinderziektes, dat godl 10 jaar geleden ook voor de mobiele telefonie opzich dan kon je ook vaak niet smssen of ware de lijne overbelast. Toen hebben jullie toch ookniet gezegd, zonde va't geld we kopen geen mobieltjes meer we stoppe eme? Elk nieuw
concept heeft kinderziektes. Wil je het nit steunen en het goedkoopste prepaidpakket gebruiken wat nederland te bieden heet, ok dan gaat 't vast wel weg en lachen de grote providers want ze kunnen hun durdere tarieven handhaven. maag klaag da ook niet datt' zo duur is.
Sms wekrt sinds begin februari goed, klantenservice nederland is er geloof ikniet meer maaroged je betaald ook maar 9 cent voor een nationaal telefoontje(vanwge het dubele beltegoed) en 5 cet voor een smsje en je kan 59 minuten voor 9 cent bellen met andere vectonegebruikers in nedeland. En ja een goede helpeks kost geld, wil je daarvoor betalen neem dan een grote provider en betaal meer

› reageer

met stijgende verbazing heb ik de hetse van prikkebeen tegen Vectone gelezen en dan vooral om de meestal inhoudsloze argumenten die meestal op niks gebaseerd zijn, enkele ontevreden gebruikers, maar die heb je altijd.

Vectone is gewoon een nieuwe mobile provider, die met inventieve toepassingen smart roaming en goedkoop bellen (ook vanuit het buitenland) een plekje probeert te veroveren in de internationale mobiele markt. Ik moet zeggen hun (Nederlandse) site is niet al te duidelijk, zo staat er heel weinig info over dat smart roaming,
Ik vraag me dan ook af of Prikkebeen weet wat het inhoud.

En wat ik nogal lachwekkend vind is dat hij reageert op:

Binnenkort vertrek ik voor zes weken naar India. Mijn Telfort abbo rekent 2.25 euro voor in- en uitgaande gesprekken aldaar.

Maar dan is er Vectone. Is mijn volgende redenering correct in jullie ogen?

- Ik schakel mijn Telfort 06 door naar mijn Vectone 06 met *21 .
- Ik ontvang gesprekken in India nu gratis via Vectone roaming.
- Doorschakelen *21 Telfort -> Vectone gaat van mijn NL belminutentegoed af.

Of mis ik nu iets waardoor bellen via GSM in India tóch een dure hobby wordt?

En daarvoor dus United Mobile aanbiedt een prima (free) roaming provider, alleen berekenen zij netals Vectone tegenwoordig een set-up fee.
Maar nog tekender voor het onderzoekswerk van prikkebeen is dat UM helemaal geen free roaming aanbiedt in India, maar dat inkomende gesprekken daar 1,79 per minuut kosten.

Niet dat ik heb kunnen vinden dat Vectone dit wel aanbiedt, maar toch. Zo'n pleidooi houden terwijl UM 1,79 per minuut rekent >

Conclusie:

Vectone t.o.v. UM
Free Roaming in vele landen +/- 80 (waaaronder EU)

Vectone:
setup charge 0,30 /2 (100% extra beltegoed) = 0,15
eerste 10 min. gratis daarna 0,18 /2 = 0,09/min

nummer:
+31 en diverse andere landen skandinavie en Engeland
NL Mobiel
voip: http://www.webcalldirect.com/en/calling-rates.html#letn 0,08 0,095
vanaf mobiel: nationaal tarief (evt. uit minuten bundel)
vast: vanaf 0,15
IBP 0,17

United Mobile:
setup charge 0,19
gespreksduur: onbeperkt

nummer:
+44 (Engels) of +423 (Liechtensteins)

voip: http://progx.ch/home-voip-prixbetamax-3-1-1.html vanaf 0,06
vanaf mobiel: 0,20 tot 1,25
vast: vanaf 0,20
IBP 0,30

› reageer

Het doet mij een deugt dat er iemand is die de discussie aangaat met mij.
Daarmee kennis geeft van het lezen van andermans artikellen.
Hoewel hij natuurlijk niet immer ongelijk heeft had deze medeforumgenoot ook even kunnen kijken op andere providers dan Um want daar ben ik eigenlijk van meet af aan mee begonnen.
Natuurlijk zijn er meer van dat soortproviders die wellicht wel in India free roaming aanbieden.
Ik heb ook NIET gezegt dat UM dat daar ook heeft.
UM heeft free roaming in de meest populaire landen ook al is India niet echt een ongelifd land.
En dat jij naar webcalldirect keek verbaast meook niet ik weet van het bestaan van voip providers ik sprak reeds over Skype en www.gizmoproject.com en www.jajah.com ik hab ze express niet allemaal genoemd.
Want dan ken ik er nog wel een paar.

En een hetze heb ik niet maar wel de allergrootste schurft aan bedrijven en providers die geen service verlenen.
Het hoeft niet man to man maar wel goede instructies en DE mogelijkheden via de website van zo'n bedrijf .
Een voorbeeld is, dat my vectone oid ook nooit gewerkt heeft.
Het feit dat de klantenservice er wel gezegt wordt te zijn maar dat effectief niet daar waar wel geld voor betaald moet worden en ook als je zeaan delijn hebt je in dat vermaledijde India dus uitkomt want DAAR zitten effectief de mensen die klantenservice"medewerkers"heten.

Dus...
En ja als ik weet dat het uiteindelijk hetzelfde bedrijf is als Lycatel en dat ze dezelfde nare gewoontes hanteren met dus bijvoorbeeld het aan en uit kunnen zetten van voicemail, daar word ik nijdig van.
Want IK bepaal of die aan staat en het is TOCH geen service van een prepaidgsm houder dat er wel opgenomen wordt door die voicemail en dus betaald doorde beller.
Maar dat die voicemail effectief toch nooit beluisterd wordt.
Dus ,,, en waarom is erop anderesites van Vectone wel een mogelijkheid ( weet niet of die werkt ) om te mailen via de website.
S lands wijs s lands eer, kennenlijk is Nederland een land dat wel erg veel lijkt te toleren .

Persoonlijk vind ik dat er nagedacht moet worden.
Als iets er uitziet om te mooi om waar te zijn, dan is het wellicht wel niet waar.

Moet ik www.easymobile.nl nog even in herinnering geven?
Die waren ook binnen no time foetsie met een groot aantal euro's meenemend.
Dat is ook niet teruggeven aan de gebruiker.
Pure winst.
Kijk maar eens op het witte ganzen effect.

Dus.
Ik heb niks tegen Vectone maar wel vraagtekens en ergernis.
En vertrouwen heb ik dus niet want daar hebben ze nog geen bewijs van gegeven.
Nummermelder werkt ook niet feilloos want er staat bij een ander vaak een Belgiesch gsm nummer op de display ipv het eigen Nederlandse nummer ( soms ook andere landen nummers ) .
Bellen naar een GRATIS 0800 nummer bijvoorbeeld 0800 0650 ( Vodafobne ) betaal je TOCH minimaal 1 ct/min voor.
0900 884 politie kost je een fortuin ( heb daar 3,25 / 2min ).
112 werkt ook niet altijd en krijg je meldkamer daarvan aan de telefoon krijg je een melding van vermoeden fraude en een waarschuwing.

Hier de link voor de gratis simkaart.

http://www.united-mobile.com/moneybookers/?l=en

En ik bedank toch een ieder die actief mee leest en mee doet aan dit forum.
OOK zij die mij tegenspreken en me waakzaam maken.

Dank.

› reageer

Laten we vooral on topic blijven

› reageer

Gratis simkaartjes!

http://www.vectonemobile.nl/pages/free_sim_card.aspx

› reageer

Ook direct in het Nederlands: http://www.vectonemobile.nl/pages/free_sim_card.aspx?lang=nl

› reageer

Ja... lees is dan.
Weer moet ik het vertellen.
Lezen.
De simkaart is gratis maar er staat GEEN beltegoedop.
De 100% extra beltegoed "schijnt "alleen te werken via opwaarderen via het internet.
Veel verkooppunten hebben GEEB opwaardeercodes voor Vectone.
EN je moet ze eerst zeggen bij veel verkooppunten juist op hun terminal te gaan kijken ofdat er werkelijk JA of NEE geen Vectone vijstaar.
Veel verkopers hebben niet eens gehoord van Vectone.
Vooral supermarkten en drogisten hebben dat.

› reageer

Lees jij dan!!?? Ik zeg toch gratis _simkaartjes_? Ik heb het niet over beltegoeden of andere zaken.

Bovendien zou je zelf ook je eigen post nog eens kunnen lezen voordat je op 'Plaats bericht' drukt!

› reageer

Ga van de zomer naar Kroatië en dit land valt niet binnen de EU, dus dure tarieven.. is Vectone een goed alternatief? Heeft iemand daar ervaringen mee
of andere tips voor bellen in Kroatië?

› reageer

Kan iemand mij vertellen OF het wel een goed idee is op vectone mobile te gebruiken??
Kan ik het vertrouwen??

Ik heb nu een T-mobile prepaid 24/7

Zal ik dus gwoon voortaan vectone gebruiken????

› reageer

KAN ER IEMAND VERTELLEN WAAROM ER VAN DELINKERKOEIENACHTERPOTEN ZIJN DIE TE BEROERD ZIJN EENS TE LEZEN WAT ERSTAAT IN FORA VOORDAT EEN WEL AL TE ZULTERIGE OPMERKING GEMAAKT WORDT.

Soms verbaast me het gevrek aan remming om een dergelijke vraag te stellen dat reeds al beantwoord zou zijn en juist ongesteld zou behoeven te worden als men eens van zijn/haar erg luie en ibslimme krent afkomt en wat ellebogenvet aanbrengt op die zereplekken.

Degene die voor deze reactie een vraag stelde vraagt eromom bedondert te worden.

En dan had eimand over mij iets gezegt van off topic.

Soms moet je ze met de krent op de spits zetten voordat er wat begint te dagen.

Moet jeook nog gevoed worden?
Moeten ze alles je in je keel stoppen?

Kwaad word IK hier van doe eens moeite voor de moeite die anderen voor JOU doen.

› reageer

Hahaha

Wat ben jij zielig zeg... Dat je zooo uit je dak gaat.
Snel op je teentjes getrapt. :W

En als je het zo vervelend vind. Dan reageer je toch niet.

L

› reageer

@prikkelbeen
die reacties van jou, daar leest iedereen overheen zo slecht zijn ze leesbaar.. dan krijg je dus inderdaad verkeerde vragen

@degene 3 posts terug
ja, probeer het anders eens met zo'n gratis simkaart! kun je hem altijd wegdoen als het niks is

› reageer

@prikkebeen Ik ben heel blij dat je je kennis, ervaring en vermoedens hier deelt. Maar begrijp dat niet iedereen even ver is als jij en bijvoorbeeld niet de moeite neemt om goed te lezen. Daar kun jij niks aan doen en daarom is het ook zo grappig/vreemd dat je zo uit je dak gaat. RELAX :-)

› reageer

@Canniej en andere twijfelende overstappers.

Als je de tarieven van Vectone mag geloven zijn ze gewoon de goedkoopste prepaid van NL!

Bellen 18 ct/2 = 9 ct
SMS 9 ct/2 = 4,5 ct

Op basis van 100% extra beltegoed.

Als een Prepaid aanbieder verdwijnt, zullen ze niet van de een op de andere dag je nummer afsluiten, bovendien acht ik die kans klein aangezien Vectone een internationale speler is, met een gedegen investeringsmaatschappij.

Bovendien zorg je er natuurlijk voor door ermee te gaan bellen dat ze omzet, winst, marktaandeel enzovoort behalen en daardoor bestaansrecht.

Risico loop je bijna niet hooguit dat een smsje af- en toe niet aankomt miss, maar dat schijnt ook verholpen te zijn.

Voor de rest bel je natuurlijk prepaid, het is nergens voor nodig om met meer dan 10 euro op te waarderen.

Verkrijgbaarheid beperkt 0-)

› reageer

@prikkelbeen je schrijft in je bericht van 24/03/2009 16:54

De 100% extra beltegoed "schijnt "alleen te werken via opwaarderen via het internet.

Heb je dit ook zelf uitgeprobeerd of van horen zeggen?

› reageer

Weet uiteraard niet, of er inmiddels iets veranderd is, maar enkele weken geleden werkte de verdubbeling van het beltegoed ook gewoon met een voucher, zoals die bij Kruidvat, Trekpleister etc. verkrijgbaar is.

› reageer

Vectone Mobile IS SO NEP OMG
Ik smste net ging er 10 cent van af.. terwijl op de website stond 5 cent. Toen belde ik de klantenservice die na een 15 min opneemt. eerst de hele tijd ophangt. Zeggen ze dat als je met 10 euro opwaardeert. je dus 20 euro krijgt, dat betekend dus ook dat de prijzen verdubbelen!!!

Waar slaat dit op!????

› reageer

als je met 10 euro opwaardeert. je dus 20 euro krijgt, dat betekend dus ook dat de prijzen verdubbelen!!!
1/2 = 0,5 x tarief is halveren

smsen kost 9ct x 0,5 = 4,5ct/sms

› reageer

Eerst aan.

Gepost door dikkie op 26/03/2009 01:20
@prikkelbeen je schrijft in je bericht van 24/03/2009 16:54

Quote:

Heb je dit ook zelf uitgeprobeerd of van horen zeggen?

Ja zelf uitgeprobeert.
En het "stond "in het begin op hun site.

En is derhalve een addertjes onder het gras.

Kan haast niet anders want is goedkoper voor hun.

AAN.

Gepost door Marly op 26/03/2009 01:39
Weet uiteraard niet, of er inmiddels iets veranderd is, maar enkele weken geleden werkte de verdubbeling van het beltegoed ook gewoon met een voucher, zoals die bij Kruidvat, Trekpleister etc. verkrijgbaar is.

Hoe lang duurt het voordat iemand achter de betrouwbaarheid kom van deze provider.

Het geeft toch geen pas dat de ene keer wel en de andere keer niet er een verdubbeling plaats vind.

Want JIJ zal het juist hebben maar MIJN eerdere ervaring is ook juist.

Ook dus met het aankomen van smsjes is dat zo betrouwbaar als je eerdere post's leest.

En waarom leest m'n gewoon niet eerderepost's zeg ik dan maar aan.

Gepost door Canniej op 10/04/2009 16:34
Vectone Mobile IS SO NEP OMG
Ik smste net ging er 10 cent van af.. terwijl op de website stond 5 cent. Toen belde ik de klantenservice die na een 15 min opneemt. eerst de hele tijd ophangt. Zeggen ze dat als je met 10 euro opwaardeert. je dus 20 euro krijgt, dat betekend dus ook dat de prijzen verdubbelen!!!

Waar slaat dit op!????

Hoe lang moet het duren dat jullie eens lezen opletten.

Maar ja de zogenaamde crises heeft mij geleerd dat er heeeeel veel zijn die zich maar al te graag laten bedonderen.

En tegen

Gepost door Hugo Boss op 25/03/2009 18:00
@prikkelbeen
die reacties van jou, daar leest iedereen overheen zo slecht zijn ze leesbaar.. dan krijg je dus inderdaad verkeerde vragen

Zeg ik "wees blij dat er zijn die werk maken van een zaak ofdat het nu deze is of andere.
Maar ik ga er van uit dat je het gioed bedoelde.

En dus leer ik weer een ding.

Niet enkel goudvissen hebben een geheugen en een concentratie van minder dan 20 seconden .

En dat dit nog tegen.

Gepost door williewortel op 25/03/2009 18:17
@prikkebeen Ik ben heel blij dat je je kennis, ervaring en vermoedens hier deelt. Maar begrijp dat niet iedereen even ver is als jij en bijvoorbeeld niet de moeite neemt om goed te lezen. Daar kun jij niks aan doen en daarom is het ook zo grappig/vreemd dat je zo uit je dak gaat. RELAX :-)

Dank je wel ik ben nu aan een Sisi.

Ik laat het er voorlopig bij .

Net iest gelezen in de Bijbel.

Als dwazen luisteren, dan zwijgen de wijzen.

Ik verlaat u met dit..

Loopt een wijze Chinees langs een ravijn.
Hij ziet een brug waar hij over kan steken.
Maar, daar staat een bordje bij en leest de tekst aandachtig .

" WAARSCHUWING " Deze brug niet met twee personen tegelijk gebruiken, wacht tot de ander is over gestokene.

De Chinees denkt.
Ok ik steek over ik ben er en voor de rest is er niemand, ook aan de overkant niet.
Dus kan ik oversteken.
Waarop hij de brug betredt en de oversteek waagt.

Opeen in het midden van de brug, knapt de brug het touw breekt.

De man snapt er niet tegelijk wat van probeert zich te redden maar, tevergeefs.

Midden op het punt tussen brug en afgrond het ravijn dus.
denkt hij subiet het nu volgende.

Ja. ik had het kunnen weten..... Een gewaarschuwd man telt voor twee.

Fijne zomer.

› reageer

Vectone heeft een vernieuwde website, de heleindelig is veranderd e zelfs my vectone werkt! Hij is voor blinde zoals ik wel wat minder toegankelijk dus ik zou nit kunnen zegge of er ook gesprekstarieven zijn aangepast.

› reageer

Ja, de website is idd iets mooier geworden,

maar weinig nieuwe informatie, gesprekstarieven binnen nl worden zelfs niet meer getoond, logisch dus dat je niet weet of die tarieven zijn aangepast of niet, ik weet het ook niet, denk wel dat ze hetzelfde zijn gebleven.

Verder is wel nieuw dat onderling bellen nu voor 5 cent kan voor de eerste 30 minuten, daarna 5 cent per minuut. Dit was 18 cent.
Denk wel dat bij die 5 cent, het dubbele beltegoed al is verrekend.
Omdat alle internationale tarieven ook allemaal gehalveerd zijn.

Voor MyVectone kan ik me nog steeds niet aanmelden omdat een zgn tekstafbeelding, die moet worden ingevoerd niet zichtbaar is.

Verder staat er onder Voicemail: Beluisteren van uw berichten is gratis wanneer u in Nederland bent.

Hoop dat de site binnenkort nog wat geupdate wordt...

Wel een goed teken dat deze provider Nederland nog niet heeft opgegeven Vraag me af hoeveel mensen nou met deze provider bellen. Ondanks dat ze de goedkoopste en innovatiefste van Nederland zijn. En in het begin zelfs reclame maakte op bussen.

Waar ik wel benieuwd naar ben is wat gebeld worden in het Buitenland nou daadwerkelijk kost en of dat smart roaming werkt. En of dat dan een beetje voordelig is. Die tarieven zijn nl. niet op te vragen via de site alleen door in het betreffende land *108*nummer# in te toetsen krijg je het gesprekstarief.

› reageer

Het zou kunnen dat alles nu 5 cent is. dsu ellen naar vaste nummers mobiel en sms 5 cent dat is hoe het op mij overkomt. Gratis voicemail zou mooi zijn en opzich is dat onderling bellen voor 5 cent starttik natuurlijk ook wel mooi. Ik denk dat vooral ht gebrek aan transparantie en stabiliteit van de service de rede is dat mensen er niet 100% op durven vertrouwen.

› reageer

Heeft iemand hier de klantenservice telefonisch kunnen bereiken? Ik kan dat wachtmuziekje ECHT niet meer uitstaan na een half uur in de wacht gestaan te hebben. Alternatief nummer?

› reageer

Gevonden in deze thread een paar alternatieve nummers:
Gepost door unlocken op 14/04/2008 17:43
Hoe kom ik nu aan het adres voor nummerbehoud?
De KS op 08000204487 en op 0208897013 zijn altijd in gesprek en de KS op 0659000222 vertelt me dat ik word teruggebeld maar dat doen ze niet.

Misschien reageren ze wel als je ze mailt?

› reageer

Gepost door aelmalki op 06/10/2008 21:14
Ik kan met mijn vectore simkaatr niet naar de vaste nummers bellen.
Kwam wellicht door ruzie tussen Barablu (lees: Vectone) en KPN? Zie hieronder:
Barablu - een Mobile Virtual Network Operator (MVNO) - heeft bij OPTA een verzoek om geschilbeslechting ingediend ter zake van de door KPN contractueel gestelde voorwaarde ten aanzien van het maximaal in rekening te brengen tarief voor mobiele gespreksafgifte (MTA-tarief). Deze voorwaarde komt er op neer dat het MTA-tarief van Barablu niet hoger mag zijn dan het MTA-tarief zoals overeengekomen tussen KPN en de host van Barablu. OPTA is van oordeel dat deze contractuele voorwaarde niet in strijd is met het bij of krachtens de Telecommunicatiewet bepaalde. Op grond daarvan wordt het verzoek van Barablu ingevolge artikel 12.2, tweede lid, van de Telecommunicatiewet afgewezen.
Bron: OPTA

› reageer

Verbeterde reactie!
Las vandaag op hun website dat het tarief voor onderling bellen weer weer starttik kent van € 0,18 en na 30 minuten per minuut. Kan nog steeds NIET registreren. Pas dan krijg ik inzicht in de werkelijk gehanteerde tarieven. Vandaag zijn zelfs de Nederlandse tarieven niet zichtbaar op hun site.

› reageer

Op de website staat dat er bij Smart Roaming vanuit het buitenland 2 maal het tarief voor bellen naar dat land betaald.

Heeft iemand ervaring hoe men dat doet?

Voorbeeld smart roaming vanuit Spanje naar NL vast:
2 x 9 ct per minuut (tarief vast) = 18 cent
of
33 ct (mobiel) en 9 ct (vast) = 42 cent

Ik heb deze vraag ook al gesteld via e-mail aan de klantenservice, maar geen reactie. Met bellen naar de klantenservice kwam ik ook niet ver.

› reageer

nu is de site helemaal apart, alweer een nieuwe lay-out aleen nog onduidelijker.
Vectone wordt steeds onduidelijker...

› reageer

Gelukt! *Zucht*

- Na heel veel bellen met T-Mobile 0800-7111 kwam ik er gewoon geen steek mee verder. Wat een botte amateurs! Vectone / Barablu bestaat niet. OPTA? Nog nooit van gehoord.

- Uiteindelijk maar een Vodafone prepaid pakketje uit de kast getrokken om het mooie Vectone nummer daar heen te porteren. Onmogelijk via de website het nummer te porteren. Simkaartnr Vectone onjuist.

- Aanvraag nummerbehoud gefaxt naar VF. Geen resultaat.

- Kopie van de Vectone sim + formulier aanvraag nummerbehoud Vodafone Prepaid per post verzonden. Afgewezen. Nummer niet bekend bij vorige provider.

- Nog een kopie Vectone sim + formulier met hierop ingevuld vorige provider: Barablu. Per post opgestuurd. Goedgekeurd. Nummer geporteerd op VF Prepaid.

- Fax nummerbehoudformulier naar T-Mobile met een kopie VF prepaid sim. Goedgekeurd.

- Eindelijk!! Vectone 06-59* nummer op T-Mobile Flex.

› reageer

Die nieuwe website is nu af lijkt, er is wat nieuwe informatie over het free roaming:
http://www.vectonemobile.nl/offers/free_roaming.aspx

Staan wel opmerkelijke landen in, waar in je dus de eerste 10 min. gratis gesprekken zou moeten kunnen ontvangen.
Waaronder, Rusland, Venezuela, Marokko, Turkije, Azerbeijan en veel Afrikaanse landen
Iemand ervaring hiermee?
Het is wel raar dat er nergens staat wat bellen vanuit het buitenland of gebeld worden in andere landden kost.

› reageer

Staan wel opmerkelijke landen in, waar in je dus de eerste 10 min. gratis gesprekken zou moeten kunnen ontvangen. Waaronder, Rusland, Venezuela, Marokko, Turkije, Azerbeijan en veel Afrikaanse landen
De lijst
wijzigt kennelijk regelmatig, waardoor de actie nu geldt voor:
Australia, Austria, Bahrain, Bolivia, Chile, Costa Rica, Egypt, Finland, France, Georgia, Germany, Hungary, Iceland, Iraq, Ireland, Jordan, Kenya, Latvia, Mongolia, Mozambique, Nigeria, Paraguay, Poland, Portugal, Romania, Rwanda, Seychelles, Sweden, Turkey, Uganda, Vietnam.

Er is wel sprake van een starttarief:
Set- up fee for E.U and Iceland: €0.01
Set- up fee for other countries listed above: €0.36

› reageer

Let op dat er ook staat: "Inkomende oproepen naar uw Vectone Mobiele telefoon moet ook komen uit de volgende bestemmingen."

Als ik deze opmerking goed begrijp, geldt gratis inkomend roamen dus niet voor een gesprek dat uit Nederland komt. Want Nederland staat niet in de lijst.

› reageer

Maar ja, het is wel handig natuurlijk als je een keer toevallig in Mongolië bent en wordt gebeld door je kennis vanaf de Seychellen... :-/

› reageer

@aart_jan: Goed gelezen, zeg! Ik had deze mogelijke 'adder' nog niet ontdekt.
Trouwens: jij was toch degene die naar India was geweest met je Vectone SIM? Kun je hier wat vertellen over de werking van smart roaming en de gerekende tarieven. Voor het bellen naar NL: 2x tarief vast bellen OF 1x tarief vast en 1x tarief mobiel?

› reageer

Inderdaad heb ik in India mijn Vectone-sim geprobeerd. Het verrassende is dat smart roaming daar werkte. Met *108*nummer# kon ik een tariefaanvraag doen voor een telefoongesprek naar Nederland. Dat zou €1.60 per minuut moeten kosten kreeg ik als reply, dus dat heb ik maar gelaten voor wat het was.

Ik heb daar een lokale sim-kaart gekocht en belde daarmee voor nog geen 10 eurocent per minuut naar Nederland. Dat was inderdaad de betere oplossing.

Vrijdag vertrek ik voor een weekend naar Engeland. Ik neem de Vectone-sim mee en kijk daar eens hoe het daar werkt.

› reageer

Het afgelopen weekeinde heb ik Vectone en smart roaming geprobeerd in de UK. Tevergeefs. Inloggen op Vodafone UK ging goed, maar een tarief opvragen via *108 gaf een foutmelding en een gesprek opzetten met Nederland via *103 gaf een mededeling dat het gesprek 'binnen enkele ogenblikken zou worden opgezet'. Het gesprek moet nu nog worden opgezet.

De T-Mobile UK prepay sim die ik had gekocht via E-Bay werkte dan weer prima! Onbeperkt mobiel internet voor 2.50 pond per 5 dagen. Zo kon ik gewoon met Fring en Voipbuster bellen naar NL.

Het blijft een hele puzzel om in het buitenland voor een schappelijk tarief mobiel naar huis te kunnen bellen. Binnenkort staat Italië op het programma. Maar uiteraard is het een sport om ook hier het onderste uit de kan te halen! Vodafone passport schijnt wel een goed optie te zijn...

› reageer

@aart_jan: Okay, bedankt voor het testen. Vectone is dus (helaas) nog steeds erg onbetrouwbaar in het gebruik. Jammer.

› reageer

Probeer maar eens op te waarderen in het buitenland via 1244, hier wordt beltegoed voor afgeschreven.

› reageer

Beste Mensen,

Hier even een berichtje van een vectone gebruiker,

Onderling bellen is een start tarief van 36 cent en geen 18 effectief klopt dit wel, immers krijg je een dubbele beltegoed ( waar je niets aan hebt)
Hetzelfde geldt voor sms voor 5 cent er wordt dus 10 cent van je tegoed afgehaald.

bellen enz hetzelfde
start tarief hetzelfde

Ik heb voor vectone naar vectone voor 1424 seconden 5 euro 12 moeten betalen!!
Tot op heden geen bericht terug gehad hierover, immers zou het 36 cent moeten kosten.

Als je dit allemaal leest vraag je je wel af als dit de provider is.

Heeft iemand ervaring met Lyca of Lebera? lyca geeft aan gratis te kunnen sms'en klopt dit wel? op de belgische website staat dat dit alleen lyca naar lyca is.
wie o wie kan mij hier mee helpen?

› reageer

- Lebaramobile is maximaal 10 minuten bellen met een starttik
- Lycamobile is een onderdeel van Vectone dus kijk daarvoor uit!

› reageer

Vectone maakt niet waar wat ze op hun website, folders en smsjes zeggen. Hier enkele voorbeelden:
* gratis bellen naar het buitenland in het weekend als je de in de zelfde week doordeweeks hebt opgewaardeerd? niets van waar en wanneer je hierover klaagt zegt de helpdesk dat je het opwaarderen in het zelfde weekend moet doen om gratis in het weekend te kunnen bellen.
* gratis bellen naar je voicemail zou gratis zijn volgens de website en folder. Vergeet het maar daar worden kosten voor berekend.
* Smsjes komen regelmatig niet aan (helemaal zelfs niet bij T-Mobile) en natuurlijk worden wel de kosten van je beltegoed gehaald
* Helpdesk wordt bemand door slecht engels sprekende lieden uit vermoedelijk India. Waar je nauwelijks een zinnig gesprek mee kunt voeren.
* Registreren op de website lukt nooit

Ik voel mij behoorlijk opgelicht door Vectone en wil nooit meer met Vectone te maken hebben.
Ik heb geen ervaring met Lyca maar wel met Lebara en die is heel positief. Overigens ter correctie van het vorige bericht: Lebara is onderling gratis 60 minuten bellen (wel start tarief van 24 ct, effectief 12 ct)

› reageer

Misschien kan de geschillencommissie Telecom of de Opta hier iets mee?

› reageer

Ik heb lang Vectone de had boven het hoofd gehouden. Ondanks dat de helpdeks beroerd was(behalve ten tijde van de Nederlandssprekende medewerker want die deed goed werk), smsjes soms niet ankwamen en verbindingen soms nit goed werkten was het goedkoop en ook interessant omdat via voip werd gerouteerd. Een nieuw bedrijf mag kinderziektes hebben denk ik. Maar nu duurt het al meerals een jaar, komen tarieven op de site niet overeen met werkelijke kosten en zijn alle vroegere storingen nogsteeds actief. Het is jammer maar Vectone blijkt nietin staat om een goedwerkende betrouwbare provider te worden. Geen goed beeld van wat dingen kosten, grote kans dat smsjes niet aankomen en geen mensen die willen helpen de problemen op te lossen dus hlaas net geschikt voor gebruik door consumenten.

› reageer

Omdat het tientje dat ik in Vectone heb geïnvesteerd toch eens op moet, heb ik maar eens gebeld via deze provider tijdens een weekendje Rome. Het in de gebruiksaanwijzing genoemde smart roaming werkt niet, zoals ik eerder al in de UK constateerde. 'Ongeldige aanvraag' als je dat probeert.

Gewoon bellen lukt wel (na drie keer proberen). Dan wordt er 60 cent per minuut verbruikt. Omdat ik voor 10 euro opwaarderen 20 euro kreeg, is dat dus 30 eurocent per minuut. Scheelt toch 20 cent met een gewone provider roamen in het buitenland... En het komt bijna overeen met de tarieven die Vectone noemt op haar site: http://www.vectonemobile.nl/tariffs/outgoing_zone_1.aspx

› reageer

PS: vanuit Italië bellen naar een vast nummer in Nederland...

› reageer

Ik wil weet als er is iemand kan mij vertelen waar kan ik klacht indienen tegen online oplichters gaat om de Vectone mobile en topeez mobile fuel die hebben online opwaardeer geld van me genomen en die Vectone die bestaat niet meer.
Dear customer,

You have purchased a reload voucher from Topeez.com on June 27, 2011 11:49:18 AM CEST.

Order number : F02200184391
Payment reference : F022000000186442
Product provider : Vectone NL
Product : Reload Code for 10 Euro
Reload code : 4607171621
Serial number : 024625122695

To reload your mobile's prepay balance, call 1244 free of charge and follow the instructions.
Please keep your reload code at hand as you will need it during the process.

Thank you for your support.

Topeez.com team

› reageer

Vectone bestaat wel nog. Waarom zou je een opwaardeercode kopen voor een simkaart die niet meer in de lucht is? Zij zijn geen oplichters, het ligt aan jezelf.

› reageer

En waar staat in het door jou geciteerde bericht, dat Vectone niet meer bestaat ? Simmetje net even in een telefoon gestopt, doet 't gewoon, kan bellen, gebeld worden, smsen

› reageer

haha die opwaardeercode gaan mensen gebruiken

› reageer

Helaas heb ik ook uit nieuwsgierigheid eens een Vectone simmetje opgewaardeerd.
Wat blijkt smsjes naar hollandsnieuwe en Trendcall (MVNO: Teleena) en Kruidvat, Citytel enz (MVNO: 6GMobile) komen nooit aan!
Bellen naar 085-nummers is onmogelijk eveneens het bellen naar VoIP-nummers van BudgetPhone.

vanuit het buienland is het vaak niet eens mogelijk te bellen naar andere MVNO's (dan de grote), daar geldt hetzelfde probleem met smsjes die niet aankomen.
De smsjes die niet worden afgeleverd gaan zoals hier eerder ook al vermeld uiteraard wel gewoon van het beltegoed af.

De telefonische klantenservice is echt dramatisch, zeer slecht verstaanbare Indiërs, die echt niets kunnen oplossen.
Ook per mail hoor je een keer dat ze het doorsturen naar de technische afdeling en daar na kun je wachten totdat je een ons weegt.

Consuwijzer, OPTA doe hier iets aan! Want dit is geen telcommunicatie product!
bij de Geschillencommissie zijn deze cowboys niet aangesloten, voor zover ik heb kunnen nagaan.

› reageer

Erger nog, ze claimen gratis bellen van vectone naar vectone maar niets is minder waar. Je mag gewoon betalen. Krijg je een mooi smsje dat als je opwaardeeret je 3000 miuten vectone/vectone bellen krijgt, hihi.
Heb een klacht neergelegd bij Consuwijzer
Ik neem wel een kaartje van kruidvat ofzo

› reageer

Ik weet niet, of onder de mensen, die, net als ik, destijds een Vectone simmetje besteld hebben zonder 't nodig te hebben, puur uit nieuwsgierigheid, er nog veel zijn, wier simkaart nog actief is ?
De meeste van de simmetjes van al die verschillende prepaid MVNO's heb ik intussen uit desinteresse weer laten verlopen, de Vectone simkaart is echter nog actief, want er staat nog wat tegoed op.

Is 't iemand opgevallen, dat blijkbaar nu het KPN netwerk gebruikt wordt ?
Mijn sim zit in een oude telefoon, die bij roaming beide netwerken aangeeft, in het scherm stond altijd: "Vodafone NL Vectone NL", nu staat er KPN ipv Vodafone.
Toen ik het toestel aanzette, gebeurde er eerst een tijdje niets, maar 't duurde altijd al lang, voordat de Vectone sim 't netwerk vond, niets bijzonders dus. Vervolgens kreeg ik een sms, een dienstberichtje met wat vreemde tekens (zoals we ook bij de overgang Orange->T-Mobile kregen), met 't verzoek, 't toestel te rebooten, waarna "KPN" in het scherm verscheen.
Op de site is hierover niets te vinden, mogelijk heeft 't elders op internet gestaan, daar heb ik dan overheengelezen

Wanneer 't hetzelfde gaat, als bij de overgang Orange->T-Mobile zullen de simkaarten van mensen, die hun sim niet vaak genoeg in een toestel stoppen en even aanzetten, deze OTA update mogelijk missen en dus geen netwerk meer vinden.

› reageer

Begin augustus, heb ik voor de grap eens zo'n vectone simmetje opgewaardeerd:

Wat blijkt smsjes naar hollandsnieuwe en Trendcall (MVNO: Teleena) en Kruidvat, Citytel enz (MVNO: 6GMobile) komen nooit aan!
Bellen naar 085-nummers is onmogelijk eveneens het bellen naar VoIP-nummers van BudgetPhone.

vanuit het buienland is het vaak niet eens mogelijk te bellen naar andere MVNO's (dan de grote), daar geldt hetzelfde probleem met smsjes die niet aankomen.
De smsjes die niet worden afgeleverd gaan uiteraard wel gewoon van het beltegoed af.

Tot op dit moment heb ik nog geen enkele inhoudelijke mededeling hierover ontvangen van Vectone, ondanks dat ik wel meerdere mails heb gestuurd. Inmiddels lijken ze nergens meer op te reageren.

Ik vraag dan ook iedereen die ook gedupeerd is door Vectone een klacht in te dienen bij consuwijzer, hoe meer klachten, hoe meer het opvalt, hoe sneller de OPTA hier wellicht wat aan gaat doen.

Klacht indienen bij consuwijzer: http://www.consuwijzer.nl/Formulieren/ConsuWijzer_nl_Klacht

› reageer

@windstorm: vectone is met stip de slechtste provider van Nederland. ze hebben eigen centrales maar die dingen werken voor geen centimeter. Na 3 maanden bellen met een hele aardige geduldige man van de klantenservice hewb ik ooit 2 maanden redelijk prettig gebruik kunnen maken van vectone mobile(gelukkig kon je in die maanden ook gratis smssen en daarom wilde ik het gebruiken). Maar daarna is het nooit meer wat geweest(en ik spreek dan over 2009 ofzo). consuwijzer doet er niks mee heb k ook allang bij geklaagd en anderen ook maar helaas.

› reageer

ik las hier ooit dat je met een vectone sim kan kiezen tussen vodafone en kpn netwerk als je handmatig netwerk keist, is dat zo? en zo ja maakt het nog wat uit voor de kwalitiet?

› reageer

Hoe onverstandig ook, ik ga toch nog 1 keer een vectone sim aanschaffen. sms werkt niet dat weet ik al maar nu hebben ze iets nieuws, belbundel voor nederland. bellen naar mobiel 200 minuten voor 10 euro zonder starttik. mobiel bellen kan als je de minuten opmaakt dus voor 5 cent per minuut. Wil weleens zien of dat echt werkt. Vroeger zei men(zelfs de klantenservice0 altijd dat vectone en Lyca van hetzelfde bedrijf waren. maar in de opta registraties is vectone van barablu naar mondio overgegaan en nun vergelijken ze zichzelf op de site zelfs met lyca en laten ze zien dat ze goedkoper zijn, geen idee of ze toch van dezelfde partij zijn. de centrales zij in elk geval wel volledig verschillend, sms werkt bij Lyca wel bij V
ectone niet, Lya heeft internet Vectone niet.

› reageer

Ik heb een mail gestuurd met de vraag of bellen van vectone naar vectone waarbij een in het buitenland is ook gratis is, dwz alleen een start tarief per 30 minuten, of dat er roaming kosten zijn. Ik zal het antwoord posten.

› reageer

Vectone biedt nu ook elke maand 300 mb gratis internet (na opwaardering) aan, netals Lyca al een tijdje doet.
http://www.vectonemobile.nl/View/Offers/MobileInternet.aspx

Na de 300mb geldt het lage standaard tarief, wat dit tarief is wordt niet op de website vermeld, of kan ik niet vinden.

Wat mij betreft mooi dat ze dit aanbieden, alleen zal ik er geen gebruik van gaan maken gezien het probleem bij Vectone met het bereiken van bepaalde vaste nummers (div. VoIP nummers) en het niet kunnen sms'en naar Hollandsnieuwe (mvne Teleena)

› reageer

Iemand toevallig nog een vectone simkaart om de snelheid van dit mobiel internet te testen?

› reageer

Ik heb gisteren geprobeerd ermee te internetten op me laptop,
maar de max. downloadsnelheid was toen 64 kbps, (een oude ISDN-inbelverbinding) veel en veel te langzaam voor het huidige internet. Op een mobiel gaat het misschien nog net.

ik had niet opgewaardeerd, gebruikte een sim met nog wat beltegoed. Maar denk niet dat de gratis 300 mb, na opwaardering opeens niet gecapped wordt op 64kbps.
Ik begin steeds misselijker te worden van de communicatie en handelswijze van Vectone (Mundio).

Al lijkt het allemaal geen opzet, het is gewoon allemaal behoorlijk kneuterig. Komt vast doordat het gemanaged wordt vanuit Engeland of miss wel India.

› reageer

@Windstorm:
Standaardtarief is 13ct./MB, volgens de link in je post

› reageer

Bij Vectone kun je nu voor €25,- 30 dagen onbeperkt bellen naar Mobiele nummers in Nederland, Polen, Turkije en nog een aantal landen (max. 3000 minuten) http://www.vectonemobile.nl/View/Offers/UnlimitedBundle.aspx

› reageer

Zo jammer dat Lyca blijkbaar blind is voor wat zij grootste concurent doet en structureel blijft weigeren om ook bundels in te voeren. Delight hebben ze redeljk verslagen met gtmobile maar ook weer geen bundels. Maar met vectone is het zo onstabiel allemaal dat is jammer. Maar voor 25 euro bellen naar mobiel (en vast ook overigens staat in de tekst) dus onbeperkt bellen voor 25 euro binnen nederland(3000 minuten is 50 uur per maand) is wel echt scherp geprijsd. dan krijg je er nog 300mb internet bij(bij elke opwaardering) dus als je een veelgebruiker bent waardeeer je je tegoed voor de volgende maand in 3 stappen van 10 eur op waardoor je 900 mb hebt en dan zij we na een hoop handmatig gedoe dan toch 4,50 goedkoper uit als in de beginperiode van tringg en zelfs 10 euro geodkoper als in de eindperiode. Ik hoop echt dat Lyca dit gaat nadoen, dan neeem ik zekr zo'n bundel. wel jammer dat sms er buiten valt trouwens.

› reageer

Is de snelheid bij Vectone & Delight nog steeds zo slecht of is dit inmiddels al beter?

De bundels zijn namelijk erg goedkoop!

› reageer

Ik heb omdat lyca geen databundels meer biedt maar weer een delight sim voor de dag gehaald. Ik kon tot voor kort geen 128kbps stream afspelen met delight en gisteren lukte dit vlekkeloos ik denk dus wel dat er wat is verbeterd. Aan de andere kant ik denk dat Lyca zijn 20-euro bundel ook wel zal aanpassen meestal volgen deze twee bedrijven elkaar nogal snel aangezien de oprichters van Lyca en vectone elkaar nogal rivaliserende broers zijn. Het internet lijkt nu sneller maar het vectoneplatform blijft beduidend onstabieler dan lyca. Zo kan je bij de 20-eurobundel van Lyca wel naar 088nummers bellen, bij vectone kan dit niet. Voicemail is bij Lyca gratis, bij vectone niet en zelfs niet binen-bundel.

› reageer

@ dsterk
Waar zie je staan dat je bij elke opwaardering 300 mb internet krijgt?

› reageer

300mb gratis is niet meer dat was een jaar geleden nog zo nu is dat allang weg.

› reageer

Oh ja dat was een post van vorig jaar. Goeie oude tijd :-D

› reageer

Absoluut goede oude tijd;-) toen had je bij Lyca en vectone gewoon nog 300mb gratis internet bij elke opwaardering dat is nu bepaald niet meer zo.

› reageer

Hoi,

Heeft iemand ervaring met Vectone? Ik heb namelijk net een Vectone prepaid simkaart aangeschaft en was van plan deze te verhuizen naar Vodafone.
Maar zie nu dat Vectone best gunstige tarieven heeft. Dan zou ik niet hoeven te verhuizen. Maar vraag me af hoe de dekking etc is bij Vectone. Ik ken namelijk niemand met die provider. Kan iemand daar wat over zeggen?

› reageer

@suus: Ten eerste waarom heb je een vectone sim genomen als je die naar vodafone wilde verhuizen? Dan had je toch net zo goed gelijk vodafone kunnen kopen?;-)
Maar over vectone: Vectone zit op het kpn netwerk dus goede dekking. Wat wil je ermee bellen of internetten? Internet is soms trag bij vectone maar als je bijvoorbeeld die ultieme bundel van 20 euro neemt kan je veel meer als met vodafone qua prijs.

› reageer

Zo, dat is snel
Ja, ik weet het. Ik wou graag een makkelijk nummer hebben en dat was toevallig Vectone.
Ik denk dan verhuis ik hem wel, neem aan dat dat geen problemen gaat opleveren.

Internetten traag? Maar emails checken kan wel? Kijk toch geen videos oid

› reageer

@suus: ja mail checken gaat prima. Maar ga je genoeg bellen/smssen voor een ultieme bundel of neem je alleen een internetbundel? Die hebben ze ook. Opzich werkt het redelijk smssen gaat meestal goed alleen sommige numers komt het niet aan maar kan heel goed dat je daar geen last van hebt. Je kan het een maandje proberen en anders alsnog naar vodafone verhuizen, dat geeft geen problemen hoor.

› reageer

Goed plan, ga ik het proberen. Maar smsjes komen niet aan?

Had al wel ns dingen gehoord dat je beltegoed sneller verdwijnt bij Vectone dan hoort, maar dat is ook een manier natuurlijk

Bedankt iig. Kijk het wel een maandje aan. Ben zowiezo happy met mijn nieuwe nummertje, desnoods verhuis ik m gewoon.

Groetjes

› reageer

@suus: heoveel ga je bellen/smssen per mand? Anders is zo'n bundel erg handig daarmee sms en bel je namelijk onbeperkt valt er ook niet te smokkelen met beltegoed.

› reageer

Ik las in de algemene voorwaarden bij de 20 euro bundel dat er een max is van 1500 eenheden. Niet echt onbeperkt dus. Dan is de Delight bundel van 20 euro gunstiger: 1000 min 1000 sms en 1000 MB

› reageer

dubbel svp verwijderen

› reageer

@gouryella: de delight bundel is dan alleen handiger als je 1000 smsjes en 1000 belminuten wilt. als je bijvoorbeeld 1100 smsjes en 400 minuten of andersom wil is de vectone bundel handiger. die 1000mb internet komen ersoweiso nog apart bij.

› reageer

@dsterk
Zo had ik het nog niet bekeken. Is voor de meeste gunstiger denk ik omdat er toch niet veel wordt gesmst.

› reageer

Sinds gisteren/vandaag heb ik gemerkt dat met Vectofone elkaar gratis bellen niet meer mogelijk is. Ik krijg nu dat de melding dat er niet voldoende beltegoed meer is.

Op de website staat nu :
Gratis bellen en SMSen van Vectone naar Vectone Ontvang voor 30 dagen 3000 gratis belminuten en 3000 gratis SMSjes naar andere Vectone gebruikers. Opwaarderen vereist.

Jammer. Iemand een goed alternatief?

10 a 15 euro per jaar voor elkaar gratis bellen is dan geen probleem.

Marvin

› reageer

Vectone heeft vanaf 17 mei een nieuw tariefplan gelanceerd het standaard tarief: data kost 1 cent per mb, smssen 2 cent per berciht en bellen 3 cent per minuut zonder starttik. Nieuwe klanten die hun simkaart na 17 mei in gebruik genomen hebben maken automatisch gebruik van dit standaard tarief. bestaande klanten kunnen het aanzetten door VEC123 e smssen naar 345. Beltegoed ontstaan doordat je dubbel beltegoed kreeg bij opwaardering gaat hierbij verloren. Opzich een interessant tariefplan vind ik, zeker voor prepaid internetten voro 1 cent per mb zonder bundel is wel netjes.

› reageer

Die 1 cent per Mb voor data, gaat dat per 1 Kb, 10 Kb of direct met een afronding naar 1 Mb per internetsessie? Iemand die daar al ervaring mee heeft?

› reageer

Internet wordt niet afgerond naar MB's per sessie, volgens mij op 10kb, en anders 100 kb. Allemaal heel netjes van deze provider.
Ook het smsen naar Teleena (hollandsnieuwe etc.) is al een tijdje opgelost.

Als ik nu geen abonnement had gehad had ik me nummer naar hun overgezet.
Deze tarieven zijn in veel gevallen zelfs goedkoper en flexibeler dan een sim-only

› reageer

@windstorm: Ja het is onbetwist de beste prepaid-deal die er is op dit moment en dat hebben ze goed bekeken. Plus het feit dat ze na ongeveer 6 jaar acteif te zijn in Nederland het laatste jaar eindeljik een vrij stabiel platform hebben. Afrondig is zeker niet per mb, ook niet per 100 kb of het 1kb of 10kb is zou ik niet durven zeggen. Ik ben altijd wat meer fan van Lyca geweest maar gebruikt ehet latse jaar delight mobile met de 10-euro bundel 300 mb 300 sms en 300 minuten maar aangeizne ze nooit allemaal op waren is dit voordeliger. Wat mij opvalt is dat de concurentiedrag een beetje wegzakt bij de Ethnische mvno's: Lycamobile en Lebara kijkne nog wel naar elkaar maar als vectone of delight gaat stunten reageren ze daar niet meer op, dat is ajmmer want lyca had met he texra merk gtmobile best leuek dingen kunnen doen. De oude dubbel-beltoeged formule is bij alle providers tegenworodig zelfs uitgesproken duur geworden.

› reageer

Moet er maandelijks een minimum bedrag opgewaardeerd worden om van het standaard tarief gebruikt te maken?

Als dat bijvoorbeeld 10 euro per half jaar zou zijn is het een mooie aanbieding, maar als het elke maand moet gebeuren, dan lijkt het mij niet interessant

Kan de voicemail uitgezet worden?

Ik las iets over nog goedkoper bellen van uit het buitenland met wat de vroegere prepaid kaart gebruikers moesten doen, het is wat onhandiger, maar door Smart Roaming - Uitgaande gesprekken via *103* te gebruiken zou dat nog interessanter worden, maar het is mij niet helemaal duidelijk of die combinatie mag, iemand anders wel?

Ik vraag mij alleen af hoe ze dat straks gaan doen als het tarief van het thuisland ook in het buitenland gelijk moet zijn, zie de Europese telecomwet. Ik ben bang als dat gaat gebeuren dat het wel eens weer heel duur zal worden, want het geld moet ergens mee verdient worden.

Ik ben al jaren niet meer in het buitenland geweest, heb dus geen behoefte aan gelijke tarieven, want dan gaat de prijs voor binnenlandse gesprekken juist weer omhoog. Ik zou het prettiger vinden als er een laag nationaal tarief is, en een wat hoger internationaal tarief. Of in ieder geval een keuze tussen gelijke kosten nationaal en internationaal binnen Europa, of nationaal goedkoper en Europees wat duurder.

Ik raak nu behoorlijk off-topic, maar wat hebben de Europese besluiten voor invloed op dit mooie tariefplan?

› reageer

@casper:
Nee je hoeft niet elke maand op te waarderen. je meot de sim wel 1 keer per 3 maanden gebruiken geloof ik.
De europese regels voro tarieven duren nog 2 jaar voro die worden ingevoerd geloof ik, dus voorlopig maakt dat nog even niet zoveel uit. En op dit moment zijn de europese tarieven buitenaldn bij sommige prepaidproviders zelfs goedkope rdan hun nationale tarief, vodafone prepaid bijvoorbeeld. Ik enk niet dat he tech tproblemen gat geven, je weet toch nooit hoe lang zo'n tarief in stand blijft maar zo lang het is is het mooi meegenomen.

› reageer

Uit de voorwaarden:11. Beëindiging
Wanneer u onze Diensten niet tenminste eens per 180 dagen gebruikt, zal uw Vectone Mobile SIM van het netwerk afgesloten worden, deze Overeenkomst worden beëindigt, alle Multifunctionele Top-up Vouchers die in uw Account verwerkt zijn en nog niet verlopen zijn zullen komen te vervallen en u zult uw Nummer verliezen.
Bron: http://www.vectonemobile.nl/algemene-voorwaarden.aspx

› reageer

is internet tegoed onbeperkt houdbaar of moet je iedere maand opwaarderen? Als het houdbaar is, is het ideaal voor kinderen. Whatsapp gebruikt heel weinig data. Je kan met 10 euro beltegoed paar maanden whatsappen.

› reageer

Er is toch geen datategoed? Het gaat gewoon uit je bundel. Ik heb ook een simkaartje besteld voor mijn vrouw die nu gebruik maakt van Lebara. Ik ben benieuwd!

› reageer

Ik was in de namiddag / avond even op de Beverwijkse Bazaar, maar Lebara verkopers proberen hun telefoonkaarten met een Nokia 105 te slijten voor 25 euro en later voor 22,50 euro inclusief 20 euro beltegoed, maar raakten het aan de straatstenen niet kwijt, ook een beltegoed kaart van 10 = 20 euro voor 9 euro die werden aangeboden, verkochten ze niet. De mensen zijn grotendeels al voorzien, maar mogelijk heeft Vectone daar ook mee te maken, er worden daar zoveel kaarten zonder beltegoed gratis aangeboden. Lebara verkopers willen graag dat je een simkaart koopt, want daar krijgen ze mits ze de kaart activeren met opgewaardeerd beltegoed een vergoeding voor, Vectone en ander merk sim-kaartjes heb ik daar zonder beltegoed vaak gratis gekregen.

› reageer

Het internet gaat inderdaad gewoon van je beltegoed af. dat is juist het unieke van dit aanbod, internet kost 1 cent per mb waar het in bundels van 1gb vaak 10 euro kost(dus ook 1 cent per mb) alleen dan verleis je alles wat je niet opmaakt en hier gebruik je alleen wat je nodig hebt e de rest van je beltegoed blijft beschikbaar voor bellen/sms ook het laten vervallen van de strttik is een heel goee zet, op eze manier zullen veel mensen goedkoper uit kunnen zijn per maand dan nu met hun bundels/abonnementen dus de marketing-afdelign heeft goed nagedacht deze keer;-)
Lebara en Lyca beginnen duidelijk an grootheidskwaaltjes te lijden, ze doen nie tmeer mee met concurentie en dat is jammer. Er is alelen 1 ding wat ik e al jaren afvraag: als dit kostentechnisch gewoon kan zonder verlies te draien, dan is het een schande dat we zo al jaren worden afgezet door andere providers.

› reageer

Simkaart nog niet ontvangen, maar wel alvast het nummerbehoudformulier aangevraagd bij de klantenservice. Op hun website is deze namelijk niet te downloaden. http://www.docdroid.net/file/download/etea/porting-form.pdf

› reageer

@dsterk,

Sterker nog, Vectone Mobile zit onder het tarief van Hollandsnieuwe met betere voorwaarden, het gaat steeds leuker worden.

› reageer

Nummerbehoudformulier lijkt nu ook weer op de Vectone website te werken:
- http://www.vectonemobile.nl/website/porting-form.pdf

› reageer

Dat 'géén starttarief naar alle Nederlandse netwerken' is wel een beetje misleidend natuurlijk, want allen die per-minuut afrekenen hebben geen starttarief....

Ze zijn hiermee idd zeer goedkoop! Goedkoper dan Toggle (3 cpm/sms) en alleen goedkoper dan Hollandsnieuwe als je daar de volle tarieven betaald (maar meestal heeft HN aanbiedingen waardoor ze rond de 2cpm/sms/mb zitten)

Per mb zijn ze inderdaad een winnaar!

Welk netwerk zitten ze trouwens op?

edit: hun roaming tarieven binnen de eu staan vermeld als hoger dan de voorgeschreven eu tarieven. Dat mag toch niet?
(Bij Toggle staat dat ook verkeerd op hun website, maar die rekenen wel degelijk de EU tarieven, slordig)

› reageer

@birdie,

Ik heb nog een Schiphol abonnement van Hollandsnieuwe, maar als ik zo de nieuwe tarieven van Hollandsnieuwe bekijk, dan zijn ze flink duurder in abonnement geworden, ook naast de normale aanbiedingen.

Ik heb een 275 min/sms/mb abonnement, ik heb dat voor 2 andere mensen toen ook geregeld, maar we houden nu steeds vaker te veel beltegoed over. Het onderling bellen met Vectone mobile is gratis wat meteen een behoorlijke besparing oplevert, maar je bent ook niet meer aan een bundel gebonden wat ook weer een besparing oplevert.

Ik denk dat het persoonsafhankelijk is, maar als ik op dit moment zou moeten kiezen, dan heeft Vectone Mobile wel mijn voorkeur.

Het bellen naar bepaalde buitenlandse telefoonnummers is best goedkoop, het bellen naar een Vectone Mobile telefoonnummer die zich in het buitenland bevind kan voor de ontvanger aardig schelen, alleen voor het bellen vanuit het buitenland naar Nederland gebeurd via een oud systeem, want dan vraag je vanuit het buitenland met een code en telefoonnummer een telefoonlijn uit Nederland aan.

Ik denk dat Vectone Mobile het abonnement zo laag kan houden door een verouderd systeem te gebruiken, dus elk voordeel heeft ook een nadeel, het is een keuze die je maakt.

› reageer

@Casper: Ik heb ook nog een schiphol HN
(echter zijn ze amper duurder nu: 275 met 500 mb is nu 11,- ipv 10,25, maar wel met onbeperkte sms)

Ik stap echter over naar Toggle mobile omdat dat in het buitenland heel erg goedkoop is (gratis ontvangen oa) en ik een spaans en engels nummer erop kan hebben.
Als ik in NL zou zijn zou ik idd Vectone overwegen.

Iemand die weet op welk netwerk ze zitten?

› reageer

Vectone zit volgens mij op het netwerk van Telfort, dus het netwerk van KPN.

Mijn Schiphol abonnement kost 5,25 euro per maand, dus dat is met jou wel een groot verschil. Ik zou verrekend op dit moment 1.9 cent per min/sms/mb betalen, maar zodra het een normaal abonnement betreft wordt dat het dubbele.

Ik hen geen internet bundel erbij van 500mb, misschien zit daar het verschil tussen jou en mij.

› reageer

OFFTOPIC
yep, ik had de internetbundel erbij
De HN verkoopautomaat staat trouwens nog steeds in Babylon Den Haag.
Daar zijn de prijzen:
6,75 voor de 275 bundel itt 7,- op de site
8,75 voor de 550 bundel itt 11,- op de site.

Omdat je niet kan verlengen naar deze tarieven je nummer ff uitporteren naar een prepaid en dan inporteren op de Babylon sim
/OFFTOPIC

nu weer verder over Vectone en hun goedkope tarieven

› reageer

Schiphol zit hemelsbreed redelijk om de hoek, er even naar toe en terug gaan is een ander verhaal, maar ik kom er vrijwel nooit, Den Haag is een stuk verder, dus voor 1 kwartje per maand verschil is dat ook niet interessant. Zelfs voor Schiphol was het voor mij alleen interessant doordat iemand ze had meegenomen.

Toggle mobile zie ik alleen maar hogere kosten dan Vectone Mobile op het ontvangen van oproepen na, maar misschien zie ik wat over het hoofd, alleen zie ik dat (nog) niet. Ik loop al met 2 telefoons, soms 3, weet wel dat er dualsimkaart telefoons zijn, maar tot nu toe heb ik ooit een JIMfoon gekocht en er op wat testen na er nooit wat mee gedaan.

Voor in het buitenland is een apart nummer wel zo handig zodat niet iedereen je op je vakantie adres weet te vinden, echter is dat voor mij al 20 jaar geleden, moet ik volgend jaar misschien eens doen, want ik zit te veel te klieren met mijn gezondheid, waardoor naar het buitenland gaan lastig voor mij is.

Ik denk dat Vectone voor mij en een paar of meer andere mensen die ik ken een goed alternatief is, bellen met, en van uit het buitenland gebeurd steeds minder i.v.m. Skype gebruik via de computer dat van een wifi verbinding gebruik maakt. Het is niet zo mobiel als een mobiele telefoon, echter als Skype aan staat, dan is meteen duidelijk of een gesprek uit komt.

Ik hoop alleen dat Vectone Mobile op dit moment geen actie tarief voert, maar blijvend is, anders wordt het steeds naar een andere aanbieder overstappen, dat lijkt mij niet echt de bedoeling. Vooral het gratis onderling bellen is aantrekkelijk, dan kan ik de rest van de telefoontjes compenseren waardoor het alsnog goedkoop is.

› reageer

Wat betreft de EU tarieven, dit is zeker een aandachtspunt. Afgelopen week in Belgie, leek het als of ik twee keer het maximum toegestane tarief betaalde, terwijl ik toch overgestapt ben op het standaard tarief. Data in NL is met 1ct/MB perfect, maar in het buitenland zouden ze zich ook aan de EU regelgeving moeten houden.
Twee keer hierover gemaild naar de klantenservice, maar geen reactie mogen ontvangen. Iemand hier wel een reactie op mogen ontvangen?

› reageer

@vectoneklant: op mail reageren ze nooit. gewoon even 1200 bellen.

› reageer

mijn simkaart werkt van af vandag niet meer.
heben daar meer mensen last van.
had er nog genoeg beltegoed op.
en was pas 2a 3 maanden oud.

› reageer

kan iemand mij zeggen wat de data snelheid is van vectone
ik kan dat niet vinden hoe ik ook zoek

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.