T-Mobile[Ben] Ik ben Ben

Je hebt gelijk, er is een kopje gratis beltegoed als je inlogt. Nou dat lijkt dus goed te gaan. Wel goed bijhouden dus, waarschijnlijk is dat van mij voor de maand maart al vervallen. Beetje jammer

Ik heb het wachtwoord om in te loggen ooit per mail gekregen. Een pincode van 4 cijfers.

› reageer

Zie www.ben.nl

Ziet er goed uit! Zéker als goedkope databundel van 250MB per maand.

Ook bellen in bepaalde landen is uitzonderlijk goedkoop. Zie zonekaart. O.a. landen als Vietnam, Mexico, Paraguay, Suriname, Senegal, Sri Lanka, Turkmenistan en UAE tegen Europees 58 ct uit / 29 ct in tarief. Heel netjes!

Nadeel: Klantenservice voor 0,50 per minuut. Voordeel van dit nadeel: Ook vanuit het verre buitenland (zone 3) kost deze KS 50 cent.

› reageer

Leuk hoor. En ze kunnen straks ook de reclames met Lesley Nielsen uit het archief halen.

› reageer

Nielsen was Dutchtone. Zie hier. De oude Ben filmjes, zie hier, komen wel op de site terug (zie F.A.Q) Er waren trouwens al langer BEN geruchten

Databundel valt tegen, max 128 kbit/s download. Terwijl UMTS /HSDPA gesugereert wordt. Ook 250 MB FUP, i.c.m HSDPA niet erg. Het mooie van ben is dan wel weer:

''Ben biedt alleen abonnementen. Het unieke aan deze abonnementen is wel dat er geen contract van langer dan een maand aan vast zit. Wanneer je niet tevreden bent, kun je op ieder moment opzeggen, Je hebt alleen een opzegtermijn van een maand.''

› reageer

Goh wat leuk, het oude merk weer van stal gehaald.
Inclusief de abonmenentsvormen (Ben Soms, Vaak, Regelmatig).

Ben was (en is) ook wel een enorm sterk merk...

Het tarief na de bundel is trouwens wel pittig (lijkt een Btje op Vodafone) met €0,25 per minuut/sms.

› reageer

nog steeds t-mobile neem ik aan.

Die krijgen naast het eigen en orange nu dus ook steeds meer merken.

› reageer

Ik word helemaal vrolijk, wat een sentiment.

› reageer

Nou ja het Orange-merk gaat toch verdwijnen, ik neem aan dat BEN daarvoor min of meer in de plaats komt.

› reageer

Misschien zie ik het over het hoofd , maar ik zie nergens hoe lang de belminuten houdbaar zijn . Zou dat dus betekenen dat alles wat je die maand niet verbeld , je kwijt bent ?
Als dat zo is , kan je bijv. beter de relax 150 simonly nemen (nu incl 100 smsjes ) voor 6,75 daarbij zijn je belminuten 2 maanden geldig. Het enige voordeel van Ben zie ik op dit moment in het maandelijks opzegbaar zijn , tarieven zijn verder niet zo concurerend.

› reageer

Nou ja, het is wel een gecombineerde belbundel, bellen en sms'en uit 1 bundel, dat heb je bij Relax niet.
Bovendien is de eindeloos-sms bundel ook interessant als je veel smst en ik vind de opzegtermijn van 1 maand en geen verplichte minimumcontractduur echt grandioos.

Ook makkelijk als je abo afloopt en er is even geen goede aanbieding. 3 maandjes met Ben en dan is er misschien een goede aanbieding waar je aan mee kunt doen zonder al te veel gedoe.

› reageer

inderdaad voor even tussen 2 aanbiedingen in is het wel leuk door het per maand opzegbare, maar wel 10 euro aansluitkosten en het is niet de allergoedkoopste sim only.

› reageer

Het Ben simkaart abonnement bestaat uit een gecombineerde bel en sms bundel. Met Ben soms kun je bijvoorbeeld 100 minuten bellen of
100 sms-jes versturen of een willekeurige combinatie van minuten of sms-jes gebruiken. Je betaalt voor bellen per seconde met een
minimum van een minuut. Je ontvangt de belminuten en sms-jes van je bundel aan het begin van elke kalendermaand. Belminuten en
sms-jes zijn de hele maand geldig. Voor belminuten en sms-jes buiten de bundel betaal je € 0,25 per minuut. Voor bellen en sms-en in,
naar en vanuit het buitenland en voor het gebruik van betaalde servicenummers gelden andere tarieven. Deze kosten worden apart in
rekening gebracht. De aansluitkosten zijn € 10 per abonnement. De eerste maand ontvang je een afwijkende bundel. De dag in de maand
waarop je abonnement ingaat, bepaalt de grootte en prijs van je eerste bundel. Gaat je abonnement bijvoorbeeld op 15 april in dan krijg je
de eerste maand een halve bundel voor de helft van de prijs. Via “Ik Ben” kun je overstappen naar een andere bundel. De bundel
waarnaar je overstapt, gaat aan het begin van de eerstvolgende kalendermaand in.

http://www.ben.nl/pdf/Ben%20prijslijst.pdf

› reageer

het lijkt allemaal wel lekker flexibel en handig maar er zit wat mij betreft toch 1 groot nadeel aan en dat is dat t-mobile dat allemaal moet gaan regelen.

Asl er nou 1 maatschappij niet flexibel is en als er iets fout gaat de oplossing altijd vanuit, of over de rug van, de klant geregeld moet worden dan ben ik bang dat het Ben Zooi gaat worden.

› reageer

Ze doen zich voor als een zelfstandige dochteronderneming van T-Mobile...laten we hopen dat dat ook inderdaad zo is.

› reageer

Weet je het zeker?

Domeinnaam ben.nl
Status actief
Houder TMO000003-DEINS
T-Mobile Netherlands B.V.
Waldorpstraat 60
2521CC 'S-GRAVENHAGE
Netherlands

www.sidn.nl

Volgens de algemene voorwaarden is ook de definitie van: Ben: T-Mobile Netherlands BV, Postbus 13016, 2501 EA Den Haag.

› reageer

Ben is een aanbieder van simkaart-abonnementen voor mobiele communicatie. Ben is een zelfstandig onderdeel van T-Mobile Netherlands B.V. en maakt gebruik van het mobiele netwerk van T-Mobile.

Natuurlijk hoort het bij T-Mobile...misschien worden alle Orange-medewerkers wel tot Ben-medewerkers omgeschoold.

› reageer

@ Napsju

van de buitenlandtarieven klopt niet veel. bellen vanuit spanje, zweden, slovenie en zwitserland kost volgens hun site 2,25 euro. in ieder geval voor de EU-landen zal dat zeker een drukfout zijn.

› reageer

De admnistratie bij Ben was vroeger niet al te best.
Opzeggen was een hele opgave a la Het Net.

› reageer

Ben is weer terug

Links en rechts werd er al over gespeculeerd. Ben (je weet wel: die bijzondere telecom-operator, die later T-Mobile werd) zou weer op de been zijn.

Nou het is waar: vanaf vandaag is Ben er weer. Met een ander product, dat wel, maar nog steeds persoonlijk, zeggen ze zelf.

Ben is nu een aanbieder van uitsluitend simkaart-abonnementen. Dat betekent dat het de lage kosten-aanbieder van T-Mobile wordt.

Je koopt voortaan alleen een simkaart. Geen mobiele telefoon. Tegelijk is Ben – met slechts drie abonnementen en een opzegtermijn van een maand – natuurlijk óók 'eenvoudig en ongebonden'. Een Ben-abonnee kan het zelf allemaal regelen, via internet.

Daarmee is het de tegenhanger van Telfort van KPN, dat ook de prijsvechter is.

Ben is inmiddels vijf jaar weggeweest. Toen het gebeurde was daar al veel over te doen.

Johan Kramer, indertijd werkzaam bij het bureau KesselsKramer, dat Ben bedacht en aankleedde, zei vorige week nog dat hij het helemaal niet zag zitten.

Hij vindt dat Ben indertijd de uitdager was van de grote spelers, nu is dat nooit meer waar. Als je het nu toch herlanceert, doet dat volgens hem, denken aan een ‘marketingtruukje’.

Maar, verrassing: KesselsKramer is wel weer het bureau van Ben.

T-Mobile vindt dat er ‘een duidelijke behoefte in de markt naar scherpe tarieven, gemak en eenvoud’ is.

Het aanbod dit keer: [skip]

Ik las dat T-Mobile Ben ook snel moet reanimeren, want anders verliep het merkrecht. En dan had iemand anders er mee aan de haal kunnen gaan.

Nu meldt T-Mobile met droge ogen: ‘Maar Ben is ook terug, omdat het eigenlijk nooit weg is geweest. Nog steeds krijgen veel mensen warme gevoelens bij het horen van de naam. Zo heeft Ben onder alle Nederlanders nog een naamsbekendheid van 61 procent. Dankzij de meest culturele – en leeftijdsdiverse campagnes.

‘Maar bijvoorbeeld ook dankzij de introductie van de bel-etiquette Ben aan/uit in bioscopen en restaurants. De duidelijke behoefte in de markt gecombineerd met zo'n bijzonder merk, verklaart de terugkeer van Ben.’

Vanavond om 19.20 uur is Ben voor het eerst weer te zien. In een 3 minuten durende dubbelcommercial op Nederland 1 en 3. En daarna is het merk aanwezig op de overige TV-zenders, radio, het internet en abri's.

Bron: Molblog

› reageer

Scherp is ben iig niet, 500 min bij telfort is slechts 18.95...en bij ben 22.95

Of komt ben met een introductie korting?

› reageer

'Ben' trouwens benieuwd hoe het self-service menu er uit gaat zien. Hopelijk is er een redelijk actueel overzicht van het gebruikte datavolume en de resterende belminuten zichtbaar. Voorlopig wacht ik nog even op de eerste aanbiedingen...

› reageer

@prepaidsim.nl

Je kunt geen appels met peren vergelijken. Met de bundel van Ben kun je ook smsen, bij Telfort moet je een aparte sms bundel nemen.
Ben is dus wel scherp!!!

› reageer

Ook 'Ben' ik wel benieuwd wie er zijn oude lichtbakken weer op gaat hangen in de steden:

› reageer

ik vind dit maar niks geen toestellen en ook geen prepaid en de aanbiedingen zijn nou ook niet spotgoedkoop,

› reageer

Ben® Vrij moet terug

› reageer

Ben herleeft bij T-Mobile
maandag 18 februari 2008, Den Haag, 12:34 uur

T-Mobile laat de merknaam Ben herleven. Het Duitse telecombedrijf wil onder de vlag van Ben vanaf 3 maart simkaart-abonnementen zonder gesubsidieerd toestel aanbieden. Bijzonder is vooral de ongebruikelijk korte opzegtermijn van één maand.

Ongeveer een jaar na de overname van Ben schrapte T-Mobile in februari 2003 de de oorspronkelijke merknaam, die in 1999 was geíntroduceerd.
Nieuwkomer Ben stond bekend om zijn originele reclamecampagnes, huisstijl en andere marketinguitingen. Deutsche Telekom wilde echter dat de Nederlandse dochter onder dezelfde naam ging opereren als zijn mobiele tak in Duitsland en andere landen.

Concurrent KPN hanteert voor uiteenlopende marktsegmenten al geruime tijd verschillende namen, zoals het mobiele merk Hi. T-Mobile denkt nu ook garen te kunnen spinnen bij merkendifferentiatie.

De directeur van T-Mobile Netherlands zei vanochtend op Business Nieuws Radio (BNR) dat Ben zich zal richten op mensen die tevreden zijn over hun huidige mobiele telefoon en geen langdurig contract willen. Alle aanbieders hanteren op dit moment nog contracttermijnen van een of twee jaar, al dan niet in combinatie met een gesubsidieerd toestel.

Het nieuwe Ben belooft dat klanten “goedkoper gaan bellen en sms’en.” Aan de andere kant wil het bedrijf geen prijsvechter zijn, aldus de directeur. Het bedrijf introduceert drie abonnementsvormen: Ben Soms, Regelmatig en Vaak. Bijvoorbeeld met Ben Soms kan de abonnee 100 minuten bellen, 100 sms’jes versturen of een willekeurige combinatie daarvan voor 5,95 euro per maand. Het duurste abonnement biedt vijf keer zoveel voor 22,95 euro. Desgewenst zijn aanvullende sms- en internetbundels verkrijgbaar.

De dekking van het Ben-netwerk liet indertijd te wensen over. Volgens de directeur behoort het gsm-netwerk van T-Mobile, waar ook het nieuwe ben gebruik van maakt, inmiddels "tot de betere" in ons land.

De website van Ben is inmiddels weer in de lucht. Gebruikers kunnen hun abonnement vanaf 3 maart op een persoonlijke pagina op de website beheren. (Geert Kelfkens)

› reageer

Nieuwe commercials:

http://www.ben.nl/commerciala.aspx
http://www.ben.nl/commercialb.aspx

› reageer

De directeur van T-Mobile Netherlands zei vanochtend op Business Nieuws Radio (BNR) dat Ben zich zal richten op mensen die tevreden zijn over hun huidige mobiele telefoon en geen langdurig contract willen..
Dit moeten ze eerst nog maar eens waar maken; er is al een moordende concurrentie: denk eens aan allerlei ppaids zoals bv HEMA, Simyo, Rabomobiel, Lowcall; en wat te denken van de merkprepaids vd grote providers (waaronder T-Mobile zelf); bovendien hebben we nog (ondanks 1-2jr contracten) de prijzenkamioen sim-only's DEBITEL, de klant kijkt wel naar wat er uit de knip gaat!

En dan dit (ai,ai,ai...):
Volgens de directeur behoort het gsm-netwerk van T-Mobile, waar ook het nieuwe ben gebruik van maakt, inmiddels "tot de betere" in ons land..

Het zal ja...; bedroevend her en der in Ned, net als Orange (binnendekking nogal eens beneden pijl; moet ik vlak bij t raam staan bellen of op zolder; en niet alléén bij mezelf thuis! Heb wel aan de "superdeal" meegedaan, maar binnen bellen...).

› reageer

wiskeysherry> ben is veeel goedkoper dan welke prepaid ook, en ongeveer even duur als jouw 'sim-only stunter' debitel.

Dat gezeur altijd over netwerken, dat JIJ geen bereik hebt zegt niets over de algemene kwaliteit van een netwerk... Alle netwerken ontliepen elkaar de laatste jaren al niet zo veel meer, en met de integratie van het orange netwerk in dat van T-M kan ik me best voorstellen dat TM in de top 2 (van de 3) van netwerken zit

› reageer

@Rob: dat vind ik ook. Ik vind de tarieven en voorwaarden van Ben erg aantrekkelijk, en ik denk dat het netwerk straks i.c.m. Orange wel beter is dan dat van Vodafone.

› reageer

Maar het is en blijft wel T-Mobile
Dus de ergenissen zullen straks wel weer snel voorkomen!
Jammer, want aan BEN had ik altijd een goede provider. Dat werd in 1 klap anders toen het werd overgenomen, net als bij Orange nu!
Dit zal ik in ieder geval niet doen!

› reageer

Papa Bear heeft wel gelijk....en die Ben neon verlichting brand al sinds Ben niet meer is, bij ons in de garage. Echte nostalgie.
Jammer dat het niet via dealers meer gaat, heb nog het Ben originele font in mijn PC.

› reageer

Die commercial site is ff down, volgens mij.

› reageer

Volgens mij is half Nederland aan het kijken .
Ik heb ze daarstraks ook ff bekeken.

› reageer

Ken ben wel

Ken ben niet

Alle Ben commercials op het You Tube kanaal

p.s. Ik heb beide zelfs opgenomen. Ik heb een digitale recorder met 2 tuners
Ik vondt de oude zwart-wit filpjes met meer close-ups en meer tekens/teksten in beeld iets beter. Maar misschien 'ben' ik wel een beetje een zeur.

› reageer

Ik heb even een traantje weggepinkt.....Jeugdsentiment zullen we het maar op houden..... Moet wel weer een compliment geven aan het reclame bureau, geniaal bedacht en wat een manier om een merk terug in de markt te zetten. Complimenten, ook voor T-Mobile.

› reageer

Nou ja, ik heb niet zitten janken, maar ik vind het wel super dat Ben weer terug is. Vind het een heel slimme zet, Ben heeft volgens mij een enorm goede naam en staat bekend als jong en sympathiek.

› reageer

Wij hebben hier nog regelmatig de BEN JARIG vlaggetjes hangen. We begonnen steeds ouderwetser te worden, maar zijn nu weer helemaal van deze tijd!

Jammer dat ze niet alle belvormen van Orange overnemen, maar ik vind het top dat BEN weer terug is!

› reageer

Ge-ni-aal.
Ben is weer terug en hoe!
Ik vind het zelf een ideale oplossing om over te stappen, of om een redelijk goedkoop abo te scoren.
Ik vraag me alleen af hoeveel echte abonnees er zullen blijven hangen.

Al met al ben ik blij dat Ben er weer is.

› reageer

Dat is jammer , in tegenstelling tot bijvoorbeeld bij simyo, Ay Yildiz en destijds bij easyMobile kan je bij Ben géén telefoonnummer kiezen. En zoals wij TV-ers zaten weten er bij de start van simyo, Ay Yildiz en vooral easyMobile mooie nummers bij, en "wie het eerst komt etc.".

› reageer

Wanneer we alle (tijdelijke) kortingen en acties even buiten beschouwing laten, hebben Ben Regelmatig samen met Vodafone Scherp 250 momenteel de laagste kosten per minuut; beide 250 minuten of smsjes voor eur 9,95 per maand.

Wanneer écht alle kortingen buiten beschouwing worden gelaten is Ben Regelmatig dé winnaar aangezien de standaard aansluitkosten hier eur 10,00 i.p.v. eur 52,50 bij Vodafone bedragen.

Ben onder de indruk _/-\o_ !

› reageer

@ Zzonnet
Inderdaad... heb ook nog zo'n prachtig nummer van easyMobile, en die gebruik ik nu gewoon als mijn persoonlijke 06 zegmaar... geeft altijd erg leuke reacties als je iemand je nummer moet geven en zal ooit echt nog veel geld opleveren mocht ik ervan af willen jammer dat Ben dit systeem niet heeft, maarja je kan niet alles hebben he

› reageer

Ik vind het erg jammer eigenlijk, ze gebruiken wel het oude jasje, maar deze Ben is niet te vergelijken met het oude bedrijf Ben, werkte toen bij Ben op de KS. Leuke tijd! Tot de roze T kwam.

Ik vind Ben niet zo concurrerend:
Ik wil minstens 300min en ik sms niet meer dan 30-40 smsjes. Ook wil ik onbeperkt/bijna onbeperkt internet.

Bij Telfort is dat 8,95 (300min) + 1,75 (30 sms) + 7,00 (internet) = 17,70 euro.

Ik heb nooit meer dan 50 smsjes in een maand verstuurd. Denk dat max 60 ook wel een gemiddelde is. Wat is het alternatief van Ben?
250 min of 250 smsjes voor 9,95 + 9,95 voor internet. 19,90 euro.
Telfort is 2,20 euro per maand goedkoper.
Voor elke 4 minuten dat ik over mijn bundel ga betaal ik 1 euro extra!
Dito voor Telfort, maar daar heb ik een 300min bundel.

Dan de Ben 500min bundel: 22,95 + 9,95 voor internet, 32,90 euro.
Niets goedkoops of concurrerends hier. Want bij Telfort:
18,95 (500min) + 1,75 (30sms) + 7,00 (internet) = 27,70 euro. Dan kan ik nog 1,25 extra betalen voor 60smsjes, zit ik er nog onder.

Het prijsverschil is hier erg groot, maar Ben 250/500 is ook een veel te groot prijsverschil.
Dus een directe 500min vergelijking en vergeleken met een kleinere (maar naar mijn idee ook veel realistischer) smsbundel én mobiel internet laat ook zien dat Ben niet zo concurrerend is.

Het is ook echt een giga gat bij Ben: 5,95 euro, 9,95 euro, 22,95 euro! De laatste bundel is 2x zo duur als de eerste! Oftewel, koop bij de lokale telco zo'n duo sim pda/mobieltje (beide sims tegelijk actief, erg veel reclame via de post tt) en neem 2x het 9,95 abo en je bent goedkoper uit... Natuurlijk niet praktisch, maar ik vind niet dat ze echt hebben nagedacht bij T.

Sowieso is deze Ben niet zo'n fleurig jong en uniek bedrijf. Tis gewoon de budget zijde van T. Jammer!

Ik hoop wel dat er een 4e abo komt van voor mijn part 350 minuten voor 14,95. Maar dan verliezen ze een groot deel van de klanten die anders 22,95 zouden betalen. T gaat voor de maximale winst dus een 4e abo komt er niet.

Edit: je kan als argument zeggen dat Telfort nu acties heeft, maar deze hadden ze al in december, in januari las ik dat het tot de 31e gold en daarna las ik tot 11 februari... het blijft maar doorlopen. Dus dit zijn al bijna 3 maanden gewoon hun tarieven. Daarnaast, Ben introduceert zichzelf, is ook een actie op zich. Maar goed, een nieuwe vergelijking zodra ze van start gaan, 3 maart dus.

› reageer

Ik ben eigenlijk wel positief. Ben is een heel goed alternatief, zeker als je tijdelijk een abonnement wil. De prijs per minuut is niet verschrikkelijk laag maar je hebt daar wel veel flexibiliteit voor terug. Het enige alternatief wat er nu (nog) is, is het maandabonnnement van Orange of de diverse prepaids, maar deze hebben hoge belkosten per minuut. Ik heb soms wat extra belminuten nodig, dan is dit natuurlijk fantastisch. 200 minuten extra buiten mijn huidige bundel kost al gauw 50 euro. Dan kan ik dus mooi even tijdelijk een Ben regelmatig nemen voor een maandje...
Kijk dat je graag 350 belminuten wil hebben en dat Ben dan niet de goedkoopste is.... Iedere provider richt zich nu eenmaal op een specifieke klant met zijn specifieke kenmerken. Ik ben het overigens wel mee eens dat het raar is dat 250 minuten per minuut goedkoper is dan de 500 bundel (zal men gaan 'stunten' met de 500 bundel?)

› reageer

Ik vind het een goed initiatief om Ben terug te laten komen als simpele provider!

Ikzelf wacht nu op de iPhone en dit is een prima alternatief om tijdelijk voordelig en zonder contract te gaan bellen!

Helaas is Ben nog niet zoals het was: typefouten op de website, klantenservice waar een medewerker zes keer 'uuuh...' zei. Het is overigens geen klantenservice via T-Mobile, maar een callcenter in het 0348-netnummergebied.

› reageer

@BaseNL: heb je dan ook het achterliggende 0348-nummer (dat je i.p.v. het dure 0900-nummer kunt bellen)?

› reageer

Hoe komt het dat een smsje even "duur" is in een abo als een belminuut? dat klopt toch niet?
Voor iemand zoals ik die veel smst (tot 500 per maand) is debitel nog de helft goedkoper (Debitel KPN 35 vs Ben Vaak).

› reageer

Tja... dat je per maand kan opzeggen moet toch ergens vandaag komen waarschijnlijk... debitel kan het goedkoper doen, maar die heeft wel de zekerheid dat je een jaar bij ze blijft

› reageer

En bij Debitel ga je meestal na 1 of 2 jaar de hoofdprijs betalen, d.w.z de aktie korting vervalt, dit tevens bij een wijziging van de bundel. Ik en velen anderen hier weten alle opzegdatums en termijnen uit hun hoofd. Maar zo zijn er niet veel mensen.

Vind Ben trouwens niet heel intressant, en het flexibele valt ook wel mee. Je hebt wel eens 2 maanden een abo nodig en dan moet je toch weer iedere keer 10,- lappen. Ook moet je niet vergeten na een maand op te zeggen. Dit nadeel wordt minder groot, als je de simkaart dan 10 maanden kan bevriezen en dan weer voor bijv. 2 maanden opnieuw kan gebruiken (zonder aansluit kstn.). Ik denk dat dit niet het geval is. Anyone?

› reageer

Ik wil je mijn excuses aanbieden. De komende tijd gaan mensen misschien anders tegen je naam aankijken. Of anders reageren als je je voorstelt. En dat is mijn schuld. Ik heet ook Ben. Ik ben een tijdje weggeweest, maar nu ben ik weer helemaal terug. En daarom stel ik me weer aan iedereen voor. Met mijn naam. Die ook jouw naam is. Ik zou het vervelend vinden als je last zou hebben van mijn naam. Daarom wil ik je dit t-shirt cadeau geven. Daarmee kun je laten weten dat jij de meest unieke Ben bent van ons allemaal. Je kunt het shirt bestellen door ons een e-mail te sturen met je achternaam en adres waarop het shirt bezorgd kan worden. Als je Ben heet tenminste.

Bron: http://www.ben.nl/content16.aspx

› reageer

Alle mensen die Ben heten --> bestellen maar.

› reageer

heb 2 dagen geleden ofzo dat shirt ook besteld kijken of ie aankomt (A) heb gedaan alsof ik ben heette

› reageer

jammer joh, dat Ben niet ALLE wensen van IEDEREEN waar kan maken!!! maar volgens mij heeft dat nog nergens in de wereld ook maar één telecomaanbieder voor elkaar gekregen. het zou wel eens zo kunnen zijn dat iedereen die hier loopt te mopperen gewoon simpelweg niet tot de doelgroep behoort. daar wel eens over nagedacht? ik kan tenminste nergens op de Ben-site lezen dat je verplicht bent klant van het merk te worden

› reageer

Heb ook maar ff zo'n t-shirt besteld.. Ik ben wel Ben dus Maar ik ben geen klant Ik was wel klant vroeger... Wel grappig om die naam weer voorbij te zien komen Als ze nou eens vlot die t-shirt sturen overweeg ik weer Ben als mijn operatorlogo te nemen

› reageer

Heb ook een shirt besteld als oud Ben lid. Leuk voor m'n vader, die Ben heet en in het verleden hier door mij al mee gepest is

› reageer

ach ja, alleen maar simkaarten in de brievenbus is ook zo saai

› reageer

Topic verplaatst naar subforum van Ben + titelfix.

› reageer

Ik heb ook een shirtje besteld, even mijn naam in mijn mail aangepast uiteraard!

Ach, ze zijn niet gek en weten vast wel dat er mee gesjoemeld wordt!

› reageer

Tja dan moeten ze maar niet zon actie houden/op de site zetten.

› reageer

Weet iemand iets over de beschikbaarheid van een duosim? Wel handig voor sommige carkitbezitters of datakaarthouders...

› reageer

@Napsju: vraag het aan Ben, zou ik zeggen .

› reageer

ik kan nergens terugvinden;

- of je na de 1e minuut per seconde betaalt, of a'la VF Scherp genaaid wordt met afronden op hele minuten.

- of je op de site of dmv een code je restant belbundel kan opvragen. het lijkt me dat het iig wel via de site moet kunnen.

vind het aanbod van Ben wel interessant.

› reageer

Je betaald de eerste minuut volledig, daarna per seconde.

Status zal je wel kunnen zien als je inlogt, bij "ik ben Ben"

› reageer

Iemand zijn shirt al binnen ?

› reageer

Beste Napsju,

Helaas heeft Ben geen duo simkaart. Toch hoopt Ben dat je wilt
overstappen.
Zie ik je binnenkort weer?

De groeten van Ben.

Helaas Ben..

› reageer

Hier nog geen shirt gezien

› reageer

Hier ook nog geen shirt. Wel ff een neonlamp op de kop getikt voor 75 euro. Echt fantastisch! Nou nog zo'n logo van Jamin van de gevel en dan zijn we klaar!

› reageer

Ik vond gisteren een paraplu in de kast met de tekst:

'Ben® droog'

Nu maar hopen dat het nog gaat regenen!

› reageer

T-Shirt binnen! Ben de enige echte Ben!

› reageer

Wordt het T-Shirt gewoon door de brievenbus gedaan, of wordt er aangebeld?

› reageer

zoals eerder aangegeven in het topic kan ik ook nergens terug vinden over hoelang je belminuten of smsjes geldig zijn of zijn deze dus per maand?? dit zou wel nadelig zijn.
Weet iemand hier ondertussen meer over?
verder nog mensen t-shirt gekregen die geen ben heten?

› reageer

Iceman, dan moet je toch eens wat beter gaan lezen denk ik. Eerste pagina.

› reageer

Hier gisteren ook t-shirt binnen gekregen.Kwam met pakketdient en zat stempel op van tnt dat er onvoldoende was gefrankeerd.Dit werd terug gekoppeld naar Ben en niet naar geadresseerde.

› reageer

Napsju, misschien zie ik wat over het hoofd maar lees niet dat daar duidelijk iemand verteld dat Ben zijn maandbundels meerdere maanden houdbaar is oid. er staat wel dat er bij t-mobile je beltegoed in totaal 1 maand extra gedlig is.

› reageer

Het Ben simkaart abonnement bestaat uit een gecombineerde bel en sms bundel. Met Ben soms kun je bijvoorbeeld 100 minuten bellen of
100 sms-jes versturen of een willekeurige combinatie van minuten of sms-jes gebruiken. Je betaalt voor bellen per seconde met een
minimum van een minuut. Je ontvangt de belminuten en sms-jes van je bundel aan het begin van elke kalendermaand. Belminuten en
sms-jes zijn de hele maand geldig.

› reageer

Ik las net een leuke blog over Ben, wel marketing technisch, hier 1-op-1:

Ben zielig

Max Kohnstamm • Vrijdag 29 februari 2008, 9:54
Marketing

Weken voor Pasen beleven we de wederopstanding van Ben. De herrijzenis zal de vele Ben-fans deugd doen. En ik geef toe: de abricampagne van KesselsKramer is prachtig. Zelfs in het drukke stadsbeeld herken je de Ben-posters onmiddellijk.

Maar wat is er vorige keer ook al weer misgegaan? Ben kwam in 1998 erg laat en met een volstrekt niet onderscheidend product op de markt. Een gigantische communicatie-inspanning leverde toch nog veel klanten op, maar bedrijfseconomisch werd het een drama. In de Nederlandse marketinggeschiedenis heeft een merk nooit in zo’n korte tijd zo veel verlies weten te maken als Ben. De concurrentiestrijd in de mobiele telefonie is moordend, met een leuk en sympathiek merk alleen kom je er niet. Zeker in deze markt geldt ‘differentiate or die’, en Ben stierf dan ook een zachte dood.
Tien jaar later wordt Ben wederom gelanceerd met een ‘me too’-operatie. De ‘sim-only’-aanpak via internet is een zuivere kopie van wat Telfort al enkele jaren aanbiedt. Maar wel tegen aanzienlijk lagere tarieven dan Ben. Alleen claimt Ben nu ‘transparantie’: je kunt zo waar makkelijk en snel opzeggen… Wat een briljante USP! Ik zie ze bij Telfort al lachen: ze kunnen morgen natuurlijk precies hetzelfde aanbod op hun website zetten.
Ben had zich overigens wel met transparantie kunnen onderscheiden. Maar dan met echte transparantie: door de klant tijdig te waarschuwen wanneer hij over zijn maandlimiet gaat en hem daarbij direct de mogelijkheid te bieden van een ‘zwaarder’ abonnement. Maar dat doet Ben niet. Net als de andere aanbieders sturen ze geen factuur meer en hopen dat de klant veel te laat merkt dat hij te veel belt. Zo kunnen ze de extra minuten voor lekker veel geld in rekening brengen. Kortom ‘Ben oplichter!’ Over transparantie gesproken: nergens op de website van Ben staat hoeveel de minuten buiten de bundel gaan kosten. Ook het verhaal in de tv-commercial van Ben klopt niet. Natuurlijk willen de meeste consumenten graag een nieuw mobieltje bij een nieuw abonnement. Alleen hebben de prijsgevoelige klanten door dat het veel goedkoper is zelf een mobieltje bij Media Markt te kopen, dan om een ‘gratis’ mobieltje te ontvangen bij een te duur abonnement. Zeg dat dan ook. Met echte transparantie en eerlijke communicatie had Ben juist in dit tijdperk kunnen scoren. Een gemiste kans.
Maar wat vanuit marketingoptiek nog het meest verbaast: waarom is dit hele plan niet al in 2003 uitgevoerd? Toen zou een ‘sim only’-aanpak via internet echt vernieuwend zijn geweest. Kortom de wederopstanding van Ben is niet meer dan een slecht paasverhaal. Ben zielig!

Adfoblog / Adformatie

› reageer

Zit wel een kern van waarheid in ja!

› reageer

Een vriend van me heeft zijn Ben binnen en belt nu met een nieuw nummer uit de 06-8xxxx reeks. Volgens mij is Ben de eerste die deze reeks uit rolt?

Ben wel belnieuwd naar die 'Ik Ben' pagina, en wat je er zoal op kunt vragen.

› reageer

Wat op dat blog staat klopt goed en wel beschouwd inderdaad; met de huidige opzet en prijsstelling is Ben per saldo eigenlijk niet interessant.

Desalniettemin was men wel zo vriendelijk een deel van het marketingbudget aan mij (als rasechte Ben ) te besteden, en na een week of twee wachten 'n t-shirt op te sturen. Ze zoeken overigens nog steeds een stagaire om postzegels te plakken.

› reageer

Maar eens zien of de ben bij ons op de afdeling ook z'n shirtje krijgt

› reageer

@Floris: je bedoelt de virtuele Ben die je gisteren hebt aangenomen en vandaag weer gaat ontslaan?

› reageer

Nee, deze ben blijft (als ik de ervaringen mag geloven) zo'n 2 weken in dienst.

› reageer

Laatst een kennis geadviseerd. Hij zocht 200 belminuten + onbeperkt sms. Ben was het goedkoopste met €19,90 per maand voor 250 belminuten + eindeloos sms. Het voordeel van geen contractstermijn was mooi meegenomen. Groot nadeel vind ik de helpdesk van 50ct per minuut.
Toch een leuk product: Ben!

› reageer

Tsja, ze moeten die ondergefrankeerde t-shirts toch ergens van betalen he.. wel een leuk ding trouwens!

› reageer

heb em nog steeds niet binnen hier..

› reageer

Ik heb het shirt gisteren binnen gekregen.

› reageer

Vriend van me had zondag en nu nog steeds 'no service' op zijn Ben kaart, dat terwijl ik zelf met T-Mobile Flex wel gewoon vol bereik had. Nu heeft hij gisteren met Ben gesproken en Ben sprak over een storing. Zijn er meer mensen die zich niet aan kunnen melden op het T-Mobile netwerk?

De 'Ik Ben' dienst op ben.nl gaat trouwens ook lekker. Deze zou op 3 maart al in de lucht zijn maar is er nog steeds niet.

Gelukkig heeft Ben 1 maand opzegtermijn, en kun je er af wanneer je wilt. Het lijkt er op dat als ze zo door gaan, Ben v2 een enorme flop gaat worden. Reclame is ook al bijna nergens meer te vinden. Alle bushokjes en stationsreclame zijn vervangen.

› reageer

Inmiddels al iemand die ervaring heeft met Ben.
Kun je makkelijk zien hoeveel je belstatus nog is?

› reageer

Daar 'Ben' ik dus ook wel benieuwd naar. Is er hier iemand bereidwillig om even een paar screenshotjes te maken?

› reageer

Mijn collega heeft nog geen shirt gehad

› reageer

@Floris: je bedoelt de virtuele BEN?

› reageer

Nee, bleek op de afdeling ook echt een Ben te werken. Die heeftem besteld

› reageer

Hier ook nooit een shirtje binnengekomen

› reageer

O, wat zijn die banners van Ben hier op Telecomvergelijker irritant!!! Een ongeschoren, kussende man...??? Getver...!!! En ook nog een vrouw die niet kan lachen...

› reageer

Ik heb het t-shirt al weken binnen.
Nu nog de laatste letter wegpoetsen met een suikerklontje of ben ik nu in de war met iets anders weghalen met een suikerklontje

› reageer

Hmm ik vind de ben abo prijzen niet echt bijzonder, Telfort is bijv goedkoper, maarja bij Ben ben je contractvrij, das ook wel lekker makkelijk.

› reageer

Als Ben net zo snel is als T-Mobile Extra, kunnen we héél lang wachten...

› reageer

hoe gaat nummerbehoud bij Ben? Geen problemen daarmee?

› reageer

Vriend van me heeft eind februari zijn pakket binnen gekregen. Tot vrijdag had hij nog niks vernomen van Ben nummerportatie. Dit ondanks meerdere malen telefonisch contact met de hele euro per twee minuten helpdesk die bleef beweren dat hij 'deze week' mail kreeg. Op zijn verzoek is het abo nu komen te vervallen. 'Ben' benieuwd of ze dat wel begrepen hebben, en ook naar de eindafrekening...

Goed begin, Ben!! 'Ben' teleurgesteld.

› reageer

Ik wil overstappen van T-Mobile naar Ben.

Per 16 juni stopt mijn T-Mobile abonnement en zit ik in het buitenland. Volgens Ben geen probleem om nummerbehoud door te voeren wanneer je niet op het eigen netwerk bent.

Bij T-Mobile kun je eerst een tijdelijk nummer nemen en even later nog een 'oud' nummer porteren, volgens Ben kan dit bij hen niet.

Iemand al ervaringen hiermee?

› reageer

Ben heeft de tarieven verlaagd, tijdelijk!

Bron: bellen.com/ben.nl

Ben nu nog goedkoper. Zo kondigt de aanbieder van simkaartabonnementen zijn tariefsverlaging aan. Met ingang van 15 september hanteert Ben, sinds een halfjaar terug op de telecommarkt, de laagste minuuttarieven van Nederland. En heeft daarmee Telfort van de TOP 5 Sim only troon gestoten. Bellen.com is benieuwd wanneer de concurrentie reageert...

Top 5 Sim only
Wie op zoek is naar een nieuw mobiel abonnement en geen toestel nodig heeft, is qua minuuttarief nu het voordeligst uit met Ben regelmatig. Je krijgt hiervoor 250 minuten of sms’jes voor € 6,95 per maand. Dit betekent nog geen 3 cent per belminuut of sms; 2,8 cent om precies te zijn. Wie niet genoeg heeft aan 250 minuten/smsjes, kan kiezen voor Ben vaak, waarbij je twee keer zoveel minuten/smsjes krijgt voor € 14,95 in plaats van € 22,95 per maand. Op plek 3 staat nu Telfort met 300 minuten voor € 8,95. Gevolgd door Vodafone Scherp en een nieuwe Sim only van debitel over het KPN netwerk. Zowel Vodafone als debitel rekenen elke minuut volledig af, in tegenstelling tot Telfort en Ben die dat alleen met de eerste minuut doen.

Ben nu nog goedkoper
Wie voor 31 oktober klant wordt bij Ben krijgt een jaar lang korting, waarbij het voordeel kan oplopen tot 35 procent. Voor € 4,95 per maand heb je een Ben soms sim only abonnement met 100 belminuten of 100 sms’jes. Dat is een euro per maand goedkoper dan Telfort 100 Sim only. De looptijd van een Ben contract is 1 maand; opzeggen kan dus maandelijks.

De korting geldt voor alle drie de Ben abonnementen: Ben soms, Ben regelmatig en Ben vaak. Iedereen die nu een Ben abonnement afsluit krijgt de eerste 12 maanden van zijn of haar abonnement korting.

› reageer

Heb sinds niet zo lang ook een Ben abonnement.. alleen wordt de belstatus bij mij helemaal niet bijgewerkt, ook al staat er wel bij dat deze slechts enkele uren oud is.. alle tellers staan nog steeds op 0. Meer mensen dat probleem?

› reageer

Al een tijdje had ik geen Ben abonnement meer, maar vorige week liep ik de AH uit en toen stond daar een promotieteam voor Ben Prepaid. Ik mocht meteen 2 simmetjes meenemen waar op elk 5 euro stond en komende 10 maanden krijg ik op elk simkaartje elke maand 2,50 gestort, totaal dus 2 x 30 euro gratis beltegoed zonder dat je daar iets voor hoeft te doen. Meer mensen dit gehad? Meestal zit er nog wel een addertje onder het gras, maar nu lijkt het toch echt zo simpel als aanpakken en gebruiken

› reageer

In de winter heb ik een dezelfde simkaart gekregen op de station in Amersfoort. Heb het inmiddels geactiveerd, maar heb het kaartje tot nu toe nooit gebruikt.

› reageer

Ik mocht meteen 2 simmetjes meenemen waar op elk 5 euro stond en komende 10 maanden krijg ik op elk simkaartje elke maand 2,50 gestort, totaal dus 2 x 30 euro gratis beltegoed zonder dat je daar iets voor hoeft te doen. Meer mensen dit gehad?
Ja, ik heb er in november 2010 ook eentje gekregen op een station. Daar stond inderdaad 5 euro beltegoed op, maar die 2,50 euro die ik maandelijks op de 1e van de maand zou ontvangen heb ik nooit ontvangen van Ben. Dooie mus, dus.

Overigens vervalt die 2,50 euro aan het einde van de maand als je het niet hebt verbeld.

› reageer

Waardeloos inderdaad. Ook alleen 5 euro beltegoed en er komt absoluut geen extra tegoed bij. Kwam ergens nog voorwaarden tegen en de einddatum van de actie lag nog eerder dan de datum waarop ik dat promoteam tegen het lijf ben gelopen. Beetje een vals lokkertje. Leegbellen die hap en de kliko in ermee, tarieven zijn sowieso waardeloos. Pak dan een abonnement of Aldi Talk ofzo

› reageer

Volgens de klantenservice van Ben wordt er niet maandelijks geld bij het tegoed gestort, maar krijg je bonusminuten. Het aantal bonusminuten zou je via de website ("Ik Ben" kunnen bekijken.

Helaas lukt het me niet meer om in te loggen op deze website en gemailde wachtwoorden komen niet aan in mijn mailbox. Toch wel een vreemde methode om je wachtwoord te e-mailen. De meeste andere prepaid providers sturen een SMS met een nieuw wachtwoord. Dan weet je zeker dat dat altijd werkt. Een mailbox kan altijd komen te vervallen, vol raken of wat dan ook.

Hoe dan ook, dat wordt weer bellen met de klantenservice van Ben... Jammer dat ze niet inzien dat dat voor alle partijen een kostbare actie is.

› reageer

Je hebt gelijk, er is een kopje gratis beltegoed als je inlogt. Nou dat lijkt dus goed te gaan. Wel goed bijhouden dus, waarschijnlijk is dat van mij voor de maand maart al vervallen. Beetje jammer

Ik heb het wachtwoord om in te loggen ooit per mail gekregen. Een pincode van 4 cijfers.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.