De 10 euro komt bovenop je bestaande abonnement(en).
› reageerVodafone introduceert een Blox waarbij 2 tot max. 4 personen onderling onbeperkt kunnen bellen voor de prijs van 10 euro. De ‘groepsbeheerder’ betaalt de dienst uit zijn beltegoed (prepaid) of als extra kosten bovenop het abonnement. De beheerder kan zijn groeplijstje iedere maand aanpassen. Het kwartet is eventueel uit te breiden naar maximaal zes groepsbellers (voor 15 euro per maand).
AMSTERDAM - Voor wie het ‘zinloos gebel’ in bus, trein of op straat nu al een gruwel is, introduceert Vodafone over een week de ultieme nachtmerrie: een mobiel abonnement waarbij vier gezinsleden of vrienden een maand met elkaar kunnen bellen voor slechts tien euro. Dat bedrag komt boven op de kosten voor het abonnement of de prepaidkaart van degene die de groep ‘bekostigt’.
Het Britse mobiel-bellenbedrijf hoopt dat het vaste beltarief voor een kwartet bijdraagt aan de verbetering van de communicatie. ‘78 procent doet tijdens het bellen tegelijkertijd iets anders’, zegt marketing manager Willeke Koolhof van Vodafone, dat in Nederland vier miljoen klanten sterk is.
De mobiele beller belt vaak zonder echte aandacht voor de ontvangende partij, zo heeft het bedrijf laten uitzoeken. ‘61 procent verdenkt anderen ervan dat ze iets anders doen terwijl ze een telefoongesprek voeren’, constateert onderzoeker Motivaction op basis van een enquête onder 519 Nederlanders. 62 procent vindt dat helemaal niet bezwaarlijk. 53 procent heeft er ook geen moeite mee dat de gesprekken oppervlakkig zijn.
Vodafone richt zich met zijn nieuwe dienst, ‘Onder Ons’, vooral op vrouwen: moeders die grip willen houden op hun gezin en jonge vrouwen tussen 18 en 30 jaar. Zij maken de helft uit van het huidige klantenbestand.
Aan- en afmelden, mogelijk per maand, gebeurt online. Ook kan de ‘groepsbeheerder’ – degene die het tientje per maand betaalt – elke maand zijn voorkeurslijstje aanpassen. ‘Dat hoeven er ook niet per se vier te zijn’, zegt Koolhof. ‘Het kan er ook een zijn, of twee.’ Het kwartet is uit te breiden naar maximaal zes groepsbellers (voor 15 euro per maand).
Volgens analisten is de nieuwe dienst een van de tussenstations naar een vast beltarief zonder telefoontikken. Deze trend tekent zich al een tijdje af, maar wacht nog op een grote doorbraak.
De dienst is niet nieuw. In het Verenigd Koninkrijk introduceerde Vodafone al eerder de ‘Family’-dienst. Britse klanten betalen 5 pond sterling (6,70 euro) om met zijn vieren een maand lang te bellen. Vodafone stelt wel een limiet aan de gespreksduur: na 60 minuten wordt de verbinding automatisch verbroken. ‘Waarom dat in Engeland gebeurt, weet ik niet’, aldus een woordvoerster van Vodafone. ‘Hier breken we een gesprek na drie uur af, voor het geval iemand per ongeluk een verbinding heeft opgezet.’
Psychologe en publiciste Annette Heffels denkt niet dat goedkoper bellen zal leiden tot betere gesprekken. ‘Omdat we individualistisch zijn ingesteld, luisteren we slecht naar wat de ander vertelt. We horen alleen wat we willen horen.’
Bron: Volkskrant 20 februari 2008 07:49 Peter van Ammelrooy
Vf benadrukt dat dit GEEN blox is.
Mooie dienst verder, erg handig.
@Polo, grappig geen blox. Dit staat inderdaad ook niet in het artikel, maar gezien het 'iedere maand aan- en uitzetten' leek mij dat logisch. Waarom is het geen Blox-dienst? Daar heeft Vodafone vast een reden voor?!
› reageerIk vermoed dat het geen Blox is omdat maar 1 gebruiker het hoeft aan te schaffen en er dus tot 6 mensen verder gebruik van kunnen maken.
Die gebruikers ontvangen deze dienst gratis (behalve 1 persoon die betaald), om een Blox te gebruiken moet betaald worden per persoon. Dat is het verschil denk ik.
De deelnemers op het lijstje kunnen onbeperkt met elkaar bellen.
Ook in een daadwerkelijk groepsgesprek of alléén 1:1?
Uit t artikel van TS:
Volgens analisten is de nieuwe dienst een van de tussenstations naar een vast beltarief zonder telefoontikken. Deze trend tekent zich al een tijdje af, maar wacht nog op een grote doorbraak.
Zou dit ook op groepsgesprekken van toepassing zijn?
Mooie vervanger voor de dienst Orange naar Orange, maar nog een beetje onduidelijk.
› reageerIemand enig idee wanneer dit gaat werken? Ik kan op de Vodafone site nog niets vinden.
› reageeraankomende maandag gaat het live
› reageer[dpmodbreak]En graag weer on topic. T-Mobile en BEN hebben een eigen forum
.[/dpmodbreak]
nog steeds niets op de voda site, morgen landelijk in de kranten?
› reageerBij vodafone shops was er al iets over te vinden. Een klein sleutelhangertje met uitleg van ' onder ons ' erbij.
› reageerVandaag tussen de reclamefoldertjes (jaja het is weer zondag) zat ook een Vodafone foldertje en daar stond de nieuwe dienst gewoon op de voorkant... wat verder precies weet ik niet, want heb me er niet in verdiept, maar weet wel zeker dat het over onder ons ging
zal morgen wel verder overal verschijnen.. heel soms komen de reclamepakketten ook pas op maandag, dus vandaar dat het er wel al tussen gezeten zal hebben...
Edit: heb het foldertje gevonden en er wordt verwezen naar vodafone.nl/onderons en je zou het via die site moeten kunnen regelen. als je die intypt krijg ik een 404, dus zal inderdaad pas de bedoeling zijn dat alle info morgen pas bekend wordt
Het staat nu ook op de site van Vodafone.
http://www.vodafone.nl/prive/onderons/?cmpid=print1_onderons
Leuke dienst
Ziet er ook qua voorwaarden goed uit!
Heb een email naar de KS gestuurd, waarbij ik per sms een verifcatiecode toegestuurd kreeg, alvorens de mail verzonden kon worden.
De inhoud van de mail is m.i. wel essentiëel, daar er mogelijk (bij mij in elk geval; zie mn eerdere post)door het begrip "groep" een misverstand/stuk onduidelijkheid is.
De inhoud vd mail:
1)Kan ik als groepsbeheerder bij vodafone Onder ons of als ander groepslid deelnemen aan een onderling groepspesprek van de groepsleden of is dit puur bedoelt om een 1 op 1 communicatie tussen de leden van de groep? 2)Hoe lang kan een gesprek maximaal duren per keer bellen binnen de groep; is hier echt geen sprake van fair use policy?.
"Ben" benieuwd naar hun reactie.
@Hugo Boss;
Zal wel domme vraag zijn, maar wat is een "404"?
Off-topic : 404 = "error"-melding, dat de betreffende internetpagina niet gevonden kan worden.
@Marly;
Off Topic: Dankjewel! _/-\o_
Een gesprek wordt na 180minuten automatisch verbroken (voor het geval dat je de telefoon aan hebt vergeten of perongeluk hebt gebelt). Je mag hierna gewoon weer bellen.
› reageerNu even duidelijkheid betreffende mijn eerder per mail aan de KS gestelde vragen (zie mijn vorige post). Heb t bericht net ontvangen.
Het is niet mogelijk met Vodafone Onder Ons, om groepsgesprekken te voeren. Het zijn dus alleen 1 op 1 gesprekken en daar is verder geen limiet qua tijd aan verbonden.
Dit is echter in strijd met wat andere TV'ers vermelden wat betreft lengte gespreksduur...
@ whiskysherry
Zoals ik al zei, het wordt na 180minuten gewoon verbroken, voor het geval dat je niet echt aan de telefoon bent. Dit gebeurt bv ook als je in het buitenland aan het bellen bent. Je provider verbreekt de verbinding automatisch na 1, 2 of 3 uur afhankelijk van je provider.
Verder is 180minuten niet echt iets om over te zeuren. Als je echt zulke lange gesprekken gaat voeren raad ik je zowiezo aan om een headset met draad te gebruiken, anders ga je je hersenen laten koken van de straling. En als de verbinding wordt verbroken neem even pauze ofzo voordat je opnieuw gaat bellen.
Niks nieuws, jaren geleden werd onderling bellen al door een provider aangeboden. Was volgens mij tot 60 uur. Was wel alleen voor studenten onderling maar je kon dan een niet-student uitnodigen (familie, vriend/in) etc. Zal is effe Google of het nog bestaat
Offtopic: Je bedoelt Wireless Circle. Via de google functie op deze site kan je ook -wat mindere- ervaringen vinden.
› reageerZou de €10 extra op de rekening staan of op het bundeltegoed in mindering worden gebracht? (Indien postpaid)
› reageerDe 10 euro komt bovenop je bestaande abonnement(en).
› reageer