Definitief: Rabo Mobiel over op het KPN netwerk

Waarschijnlijk is het nummer van de simkaart uit een compleet prepaid pakket gekoppeld aan het toestel in dat pakket.
Heb voor een oom eens naar de klantenservice van RaboMobiel moeten bellen en de medewerker wist meteen, om welk merk en type toestel het ging, terwijl het nummer en de gegevens van mijn oom toen nog niet op de site geregistreerd waren.

› reageer

Rabo Mobiel stapt over op het KPN netwerk

Rabo Mobiel zal vanaf medio april 2008 haar dienstverlening aanbieden via het mobiele netwerk van KPN. Vanwege de overname van Orange heeft Rabo Mobiel zich de afgelopen maanden opnieuw georiënteerd op de markt voor mobiele telecom diensten.

Rabo Mobiel klanten zullen door de samenwerking met zowel Orange als KPN vrijwel niets van de overgang merken. Klanten krijgen eenvoudigweg een nieuwe simkaart waarna ze met hun bestaande telefoon toegang krijgen tot alle gebruikelijke diensten, maar dan via het KPN netwerk. Verwachting is dat de gehele migratie van de bestaande klanten tot de zomer zal duren.

Ad Scheepbouwer, CEO van KPN: ’Het verheugt mij zeer dat Rabo Mobiel heeft gekozen voor KPN Mobile. De keuze van deze voortrekker in mobiele betaal- en bankiersdiensten is een bevestiging voor het hoge technologische en service niveau van KPN Mobile. Het is ook een bewijs dat groei hoog op de agenda staat’.

De nationale tarieven van Rabo Mobiel blijven van toepassing, tarieven voor bellen in en naar het buitenland worden wel aangepast doordat er een onderscheid gemaakt wordt in het bellen naar een mobiel of vast nummer in het buitenland. Hierdoor zullen sommige tarieven iets stijgen en andere iets dalen. Per saldo betekent dit dat de gebruiker er weinig van zal merken. Een uitgebreid overzicht van de nieuwe tarieven is vanaf medio april te vinden op: http://www.rabomobiel.nl. Enkele nieuwe diensten zoals MMS en breedband mobiel internet (UMTS) worden aan de bestaande Rabo Mobiel diensten toegevoegd.

Bron: All about Phones

T-mobile heeft dus geen goed aanbod aan Rabo gedaan. Tevens zal waarschijnlijk de opzeg-parade weer kunnen beginnen. (roaming wordt in sommige gevallen duurder, als ze dit ook naar bestaande abonnees doorrekenen....etc) Vraag me af of de 750 MB GPRS bundel ook verdwijnt? Er komt iets met UMTS bij/voor in de plaats.

› reageer

Ik vraag me af; er is met Telfort al veel problemen geweest (en nog steeds) op het KPN net werk betreffende dataverkeer (Phone House actie bijvoorbeeld)hoe vaak data erbij Telfort wel niet uitligt.
Als RaboMobiel nu ook data moet gaan genereren doordat er mobiel betaald moet worden. Nog meer datauitval en vergelijkbare storingen die niet gemeld worden en waar je dus per ongeluk achter moet komen?!?!
Hopen dat dit dus goed gaat, omdat KPN niet meer zo hoogwaardig is voor de prijs die ze durven te vragen.
Ik heb zelf nog een oud Telfort abonnement en daarom blijf ik hangen, maar anders had ik iig al voor bijvoorbeeld T-Mobile en Vodafone gekozen qua dataverkeer.

› reageer

Klanten krijgen eenvoudigweg een nieuwe simkaart waarna ze met hun bestaande telefoon toegang krijgen tot alle gebruikelijke diensten, maar dan via het KPN netwerk.
Toestellen van rabomobiel hebben toch een lock?
Of krijgen de gebruikers met hun nieuwe simkaart ook de unlockcode?

› reageer

Ik heb meerdere Rabo Mobiel toestellen gezien met een Orange lock ja. Dus ik neem aan dat ze dan de unlock codes moeten gaan verstrekken. Vreemd dat ze niet net als Telfort een update doen via het netwerk.

› reageer

@bestpc:
Prepaid toestellen van Rabo Mobiel hebben idd een simlock, maar wat een eventuele update via het netwerk betreft, ligt de situatie hier anders, dan bij Telfort -> KPN.
KPN had Telfort overgenomen, zoals T-Mobile dat nu met Orange heeft gedaan, maar Rabo Mobiel gaat niet met Orange mee naar T-Mobile, maar naar een andere provider : KPN.

Off-topic: Overigens was die netwerk-update toen ook niet alles, veel mensen hebben in het begin problemen gehad, met data-verbindingen, gesprekken die na drie minuten verbroken werden, echo's, etc.

Bejaarde weinigbellers hadden bovendien moeite met het feit, dat de gsm enkele maanden lang voortdurend ingeschakeld moest zijn.
Het toestel werd ingeschakeld in de kast gelegd, wanneer er dan na een paar weken eens naar gekeken werd, was hij natuurlijk al dagen uit, i.v.m. een lege batterij .
De simkaart van een tante heeft om die reden nooit een update via het netwerk ontvangen, ik heb hem handmatig moeten omzetten, tijdens een gesprek, dat de klantenservice naar de technische dienst had doorgeschakeld.
Had die moeite nooit gedaan, voor een nummer en een paar euro's beltegoed, maar er stond ruim 40 euro tegoed op, jammer om dat te laten vervallen .

› reageer

Alle Rabomobiel (prepaid) toestellen hebben een netwerklock... als ze dan de simlock moeten verwijderen zodat KPN erin kan, zou dat toch wel mooi zijn, heb hier nog wel zo'n toestel liggen... ik hou dit topic in de gaten

› reageer

Heb zojuist via telegraaf/kiosk site nokia 3110 met 35 euro beltegoed besteld voor 99 euro.Ben benieuwd of er een lock op zit.

› reageer

@kor: link?

› reageer

http://kiosk.telegraaf.nl/product.fpl?skey=&type=rabomobiel

› reageer

orange-lock waarschijnlijk... of ze moeten al bezig zijn met migratie naar KPN

› reageer

Mijn toestel werd binnen 2 dagen geleverd.Toestel is simlockvrij en geen rabo menu. Inlog menu doorgelopen en nu nog even kijken wanneer ik mijn totaal van 35 euro tegoed heb.

› reageer

Vandaag om 07.44 5 euro tegoed erbij en om 07,54 de exstra 20 euro.
Totaal nu dus 35 euro.Geen blokkade op 0909 ed.

› reageer

Zaterdag aan helpdesk een vraag gesteld na aanleiding overgang naar kpn netwerk
Ik heb een sony ericsson k320 met een simlock van Orange.
In uw brief schrijft u dat u overstapt naar het netwerk van Kpn.
Gaan de nieuwe Kpn kaarten ook werken in deze telefoon of dient hij eerst geunlockt te worden?

Mvg *******

Kreeg vandaag als reactie:

Geachte *******,

Wij hebben uw e-mail inzake de overstap naar het KPN netwerk in goede orde ontvangen.
U vermeldt in uw e-mail dat u graag wil weten of uw toestel simlock-vrij gemaakt dient te worden bij de overstap.

Wij kunnen u het volgende informeren. Uw toestel dient inderdaad eerst geunlocked te worden alvorens u op het KPN-netwerk kan gaan bellen. Bij het pakket wat bij uw nieuwe sim word geleverd word u ook de unlockcode geleverd samen met de instructie hoe uw specifieke toestel moet worden geunlocked.

Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Rabo Mobiel

Zaterdag toestelletje voor 19 euro gekocht(inmiddels staat er ook 15 euro tegoed op) bij de BC met inruil oud toestelletje en 10 euro kortingsbon.

› reageer

@kor: Welke €10 kortingsbon heb jij gebruikt? Ik heb ongeveer 1 mnd geleden hetzelfde geprobeerd bij de BC maar het was mij toen niet gelukt. Ze wilden de acties niet combineren.

› reageer

Als je een keer een aankoop hebt gedaan bij BC krijg je via mail een aanbiedingsbon voor 10 euro korting en/of 25% korting op assesoires

› reageer

heb ook zo'n k320i, dat unlocken moet ik ook eens proberen... heb echter nooit mijn gegevens geregistreerd bij rabomobiel, dus eens kijken of dat te regelen valt..

› reageer

Hoe willen ze je een unlockcode toezenden? Bij Rabomobiel is het imeinummer van het toestel niet bekend.

› reageer

@bww;
Je krijgt een nieuwe simkaart op t netwerk van KPN (bij prepaid met E5,- extra beltegoed); dan krijg je ook verdere instructie (per post; en alléén als je je hebt geregistreerd met adresgegevens op de site van rabomobiel; met alléén je e-mailadres weet ik t niet).
Wellicht dat je dan nog eventueel je imei-nr moet doorgeven (toets *#06# en druk op de zendtoets en dan verschijnt t nr in je display).

› reageer

@whiskysherry
Dat werkt niet, want bij registratie kun je alleen het merk en toesteltype opgeven.
Ik zou me kunnen voorstellen, dat er een aanvraagformulier voor een unlockcode bij de nieuwe simkaart zit?

› reageer

@bww;
Dat is ook wat ik suggereerde/bedoelde.
Mogelijk moet je het i.p.v. via een antwoordkaart via de site van rabomobiel via de beveiligde omgeving ("mijn mobiel"; dus na inloggen) dan alsnog doorgeven...

› reageer

Waarschijnlijk is het nummer van de simkaart uit een compleet prepaid pakket gekoppeld aan het toestel in dat pakket.
Heb voor een oom eens naar de klantenservice van RaboMobiel moeten bellen en de medewerker wist meteen, om welk merk en type toestel het ging, terwijl het nummer en de gegevens van mijn oom toen nog niet op de site geregistreerd waren.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.