Mobiel Internet Vergelijker

@ DeLange: Rabo Mobiel staat er nu ook bij, ik zag zelf ook dat deze nog miste. We zijn nu wel compleet.

› reageer

Omdat de markt van mobiel internet steeds groter, maar ook steeds onoverzichterlijker, wordt, is er een nieuwe vergelijker van mobiel internet online gegaan: http://www.vergelijk-mobielinternet.nl. Opmerkingen zijn welkom!

› reageer

Je zegt dat de downloadsnelheid van T-Mobile web 'n' walk/ PIT 64 kb/s is, maar volgens mij is dat een stuk hoger.

› reageer

Ik zou de debitel dienst niet onbeperkt noemen. Hier zit namelijk een limiet aan van 40MB.

› reageer

Zelfde geldt voor Vodafone (250mb)

› reageer

@ Schwantzi
Je hebt gelijk. De internetsnelheden van T-Mobile zijn op 4/2 verhoogd. Zie hier.

› reageer

Bedankt voor de reacties, ik ga het meteen aanpassen!

@ giel, waar heb jij gelezen dat de datalimiet van Vodafone 250 mb is? Ik kan alleen terugvinden dat er maximaal 10x het gemiddelde gebruik gebruikt mag worden...

› reageer

Internetproviders adverteren vaak met het aantal KB dat de verbinding maximaal haalt, omdat dit getal 8x hoger ligt dan het aantal KB.

Iets klopt er niet in deze zin.. Voor de rest vind ik deze site nog weinig toevoegen aan de bestaande varianten. Rabomobiel ontbreekt bv ook.

edit:
UMTS is de opvolger van GPRS en EDGE en haalt snelheden tot 2 Mbps.

Klopt ook niet, Vodafone biedt het toch al aan tot 3,6 Mbit en dat is nog niet de grens. Voor de rest mis ik het hele HSUPA verhaal.
Wellicht is het een idee om EDGE maar gewoon weg te laten. Hoe meer techpraat hoe beter voor mij, maar voor gewone consumenten is het alleen maar verwarrend. En weinig relevante info.

› reageer

mbt datalimieten;

Vodafone heeft geen harde limiet, er is nog steeds sprake van 'onbeperkt/zorgeloos bij normaal gebruik'. Richlijn is idd ergens rond 250mb maar dat is flexibel want als gemiddeld gebruik van alle andere gebruikers stijgt, richtlijn stijgt ook mee..

Mensen die uitzonderlijk veel gebruiken (zo ken ik een paar die ongeveer een GB per maand verbruiken) krijgen tegenwoordig een briefje met een waarschuwing waarin staat dat ze uitzonderlijk veel gebruiken en dat ze worden verzocht hun gebruik te matigen.

Indien er ooit extra kosten in rekening worden gebracht zullen de klanten eerst duidelijk vooraf op de hoogte worden gesteld.

› reageer

@ DeLange: Rabo Mobiel staat er nu ook bij, ik zag zelf ook dat deze nog miste. We zijn nu wel compleet.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.