Stoot T-Mobile Orange Breedband af?

Ik heb zo'n idee dat de OPTA het nooit goed gaat vinden als KPN Orange Breedband BV gaat overnemen.

Wat ik wel geloof is dat Belgacom kans ziet, samen met het recent overgenoment Scarlet, een goede aanbieder in Nederland te worden.

Vodafone is niet zo koperig, die zijn arrogant genoeg om het niet te doen!

› reageer

T-Mobile stoot Orange Breedband af
door Redactie op 20 maart 2008, 15:52

Uit jaarcijfers van Deutsche Telekom blijkt dat de Nederlandse internet tak van T-Mobile dit jaar nog zal worden afgestoten. T-Mobile zelf spreekt de verwachting uit dat Orange Breedband binnenkort wordt verkocht.

Uit de jaarcijfers (pdf) die Deutsche Telekom heeft geopenbaard worden de activiteiten van Orange Breedband aangeduid als IFRS 5, wat staat voor wordt binnenkort af te stoten. T-Mobile zelf spreekt in het jaarverslag over de "verwachting dat Orange Breedband binnenkort wordt verkocht".

Een woordvoerder van Orange Nederland ontkent dat laatste niet, zelfs niet dat Orange in de etalage staat. "Maar we hebben voor onszelf nog niet besloten wat er gaat gebeuren, binnen een half jaar moet daar meer duidelijkheid over komen."

Deutsche Telekom nam Orange Nederland over van France Télécom in oktober 2007 voor 1,2 miljard euro. Daarmee kreeg het bedrijf er in een klap 2,2 miljoen mobiele bellers bij. Toen al liet T-Mobile Nederland doorschemeren dat men vooral in de mobiele klanten was geïnteresseerd.

Orange Breedband BV, het vroegere Wanadoo, hangt nu als een aparte vennootschap onder de T-Mobile Netherlands Holding BV. De waarde van het bedrijf met een half miljoen internetklanten wordt door T-Mobile geschat op 113 miljoen euro.

Orange is in Nederland actief als ADSL aanbieder, maar levert ook diensten aan de Zesko Holding via Casema.

Opvallend is dat rivaal Vodafone nu juist in de markt voor vast internet is gestapt, ongetwijfeld met het oog op toekomstige ontwikkelingen als femtocellen, waarbij mobiel spraakverkeer via DSL kan worden omgeleid.

Meest voor de hand liggende koper van Orange is KPN, dat de laatste tijd veel kleinere internetpartijen heeft opgekocht. Tweede kandidaat is Belgacom, dat met de overname van Scarlet de Nederlandse markt op wil. In Nederland in Scarlet vooralsnog een zeer bescheiden speler met 60.000 abonnees. Ook Telecom Italia, in Nederland bekend van internet prijzenstunter Alice, heeft wellicht interesse in overname van Orange.

Bron: Emerce, via AAP

› reageer

Een woordvoerder van Orange Nederland ontkent dat laatste niet, zelfs niet dat Orange in de etalage staat. "Maar we hebben voor onszelf nog niet besloten wat er gaat gebeuren, binnen een half jaar moet daar meer duidelijkheid over komen."

gaan ze heel Orange nou weer afstoten?

› reageer

Slordig van Emerce en AAP, ze bedoelden waarschijnlijk Orange Breedband BV

› reageer

Tsja, nu alleen nog de vraag wie Orange Breedband gaat kopen. Zal het KPN zijn of toch Vodafone? Ik denk persoonlijk dat KPN wel een poging gaat wagen.

› reageer

Ik heb zo'n idee dat de OPTA het nooit goed gaat vinden als KPN Orange Breedband BV gaat overnemen.

Wat ik wel geloof is dat Belgacom kans ziet, samen met het recent overgenoment Scarlet, een goede aanbieder in Nederland te worden.

Vodafone is niet zo koperig, die zijn arrogant genoeg om het niet te doen!

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.