Het blijft natuurlijk dubieus dat deze storing alleen bij abonnementen voorkomt, en nooit bij prepaid...
› reageerVia MyVodafone kun je normaal gesproken zien hoeveel bel en sms tegoed je nog hebt.
Ik krijg echter al weken de volgende tekst te zien op mijn scherm:
"U heeft bij uw Vodafone abonnement geen Bel, SMS of live! TeGoed."
Ook worden de gebruikskosten buiten het tegoed helemaal niet goed bijgewerkt. Heel erg vervelend allemaal. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?
Heb je de klantenservice al gebeld? Via 1200 kan je ook je tegoed opvragen.
› reageerIk heb hetzelfde probleem, maar wanneer je op Complete overzicht mijn verbruik en BloX klikt krijg je je resterende beltegoed wél te zien maar (inderdaad) géén sms-tegoed.
Ik heb zelf geen 'echte' sms-bundel maar 75 gratis smsjes per maand (Vodafone Scherp 250 actie; 250 minuten + 75 smsjes per maand) en dacht dat het wellicht daardoor kwam.
Ik heb de klantenservice hierover nog niet gebeld, want dát valt buiten de bundel en kost dus geld .
Ik heb ook een Vodafone Scherp abonnement met 250 belminuten en 75 gratis sms-jes en voorheen werden de resterende belminuten en sms-jes keurig weergegeven via MyVodafone maar sinds een paar weken is het mis.
Volgens Vodafone is er een storing maar die zou inmiddels verholpen zijn....niet dus.
Dit probleem duurt nu al maanden en elke keer als ik daarover contact opneem met Vodafone krijg ik een mail terug dat het probleem inmiddels is opgelost.
En niets is minder waar...nog steeds dezelfde problemen en mijn info is bijgewerkt tot 31-03-2008.
Ook wordt je nog even duidelijk gemaakt dat het geen voorwaarde in het contract is om je beltegoed op te kunnen vragen maar gewoon een extra service van Vodafone.
Tsja...wat heb je aan die service als alles weken achter loopt, je kunt niet eens zien hoeveel sms tegoed je nog hebt.
Slechte Service van Vodafone.
Uitgaande van een Vodafone Scherp 250+75 abonnement;
De informatie over je tegoed(en) via My Vodafone loopt meestal zo'n 2 dagen achter, m.a.w. wat je vandaag (woensdag) verbelt is pas aanstaande vrijdag verwerkt. Dit lijkt mij 'opzettelijk', dagelijks bijwerken zou technisch gezien geen enkel probleem mogen zijn. Bij bijvoorbeeld Simyo lukt het namelijk wél, hier wordt je tegoed zelfs enkele keren per dag bijgewerkt.
De informatie die tot en met 31 maart 2008 is bijgewerkt zijn de kosten die je buiten je bundeltegoed(en) hebt gemaakt, zoals bellen naar het buitenland of naar informatienummers etc.
Blijft inderdaad het feit dat je het sms-tegoed sinds enkele weken niet meer kunt zien, maar misschien geldt dit alleen voor degenen die de sms-bundel er gratis bij krijgen!?
NB Via '1200' was het sms-tegoed al vanaf het begin niet op te vragen.
Simyo heeft niet zoveel klanten als Vodafone. Alles continue (of vaak) updaten kost ontzettend veel computer kracht.
› reageerDat valt op zich wel mee hoor. Of je het nou 1x per dag of 1x per week doet, je zult even veel records moeten verwerken.
Waarom niet real-time? Een koppeling van die 2 systemen zou grote problemen kunnen opleveren als er 1 uit ligt. Daarom doe je uit veiligheid doorgaans een dergelijke sync.
Maar, waarom Vodafone het maar eens per 2 dagen doet...
Ik denk niet dat het evenveel records zijn. Alles wordt al realtime gedaan in een intern systeem, alleen die is niet gekoppeld aan de website (vast vele redenen voor, veiligheid e.d.) en alleen de huidige stand van zaken worden om X tijd gesynct.
› reageerMaar, waarom Vodafone het maar eens per 2 dagen doet...
Opmerking:
Vodafone werkt het tegoed wel dagelijks bij máár tot ±2 dagen daarvoor.
Even een schopje omhoog
De belstatus van MyVodafone en 1200 is al ruim een week niet meer bijgewerkt. Ik bel en sms als een gek maar zie steeds hetzelfde tegoed.
Iemand dit ook al opgevallen?
Ja, dat is mij en waarschijnlijk vele andere Vodafone abonnees ook reeds opgevallen aangezien 'MyVodafone' én "1200" al ruim een week geen tegoeden meer geven.
Onderhoudswerkzaamheden
My Vodafone wordt op dit moment verbeterd, vandaar dat enkele onderdelen binnen My Vodafone niet bereikbaar zijn. Onze excuses voor het ongemak.
Mijn verbruik en tarieven
Er is een fout in ons systeem opgetreden.
Probeer het later nog eens of bel gratis onze Klantenservice (1200).
Ja, ligt er nu bijna 2 weken uit en volgens de KS is er vooralsnog geen zicht op wanneer een en ander weer werkt. Heb ook nog geen factuur voor belminuten april gezien...deze maand gratis bellen, of gaan ze er een slag naar slaan? te zot voor woorden dit...
› reageerVanmorgen smsje ontvangen dat mijn rekening van mei klaar stond. Wil ik gaan kijken bij MyVodafone krijg ik: Deze dienst is momenteel niet beschikbaar.
Nou weet ik dat hier ook mensen meelezen van Vodafone dus zou ik het op prijs stellen dat hun hier een antwoord op geven.
Of moet ik deze maand mn bedrag gaan stoneren omdat ik niet eens een factuur van te voren gezien heb?
je hebt 30 dagen de tijd om te storneren, dus als er dan nog steeds geen info is...
maar ff serieus, ik vind dit buitengewoon kwalijk, je hebt geen idee of je nog binnen je bundel zit, en als je er bover komt ben je aan de beurt...
Intussen heb ik mn rekening kunnen downloaden
Het is inderdaad vreemd dat de status niet wordt bijgewerkt. Ik denk dat ik deze maand heel erg ver over mn bundel ben gegaan
de laatste rekening die ik kan inzien is van 10 april.
› reageerheb gebeld met klantenservice pas 1 juni weer werkt het zei de medewerker
› reageerDe tekst is ondertussen alweer veranderd in "eind juni".
Dit is natuurlijk volkomen onaanvaardbaar.
Het argument van Vodafone dat het hier om een extra gratis service gaat slaat nergens op, dan moet je er bij het werven van nieuwe abonnees geen reclame voor maken.
Ik ga kijken hoe ik Vodafone ga aanpakken want ik vind niet dat ze hiermee weg mogen komen.
SCHANDALIG VODAFONE!
Dit was voor mij ook voorlopig voor het laatst Vodafone, ik heb m'n hele familie 2 jaar terug op Vodafone over gezet, maar in het vervolg geef ik ze wel een Telfort abo-tje, daarvan weet je iig zeker dat je geen bundelinfo kan opvragen, omdat ze dat simpelweg niet aanbieden.
Vodafone heeft gewoon lak aan haar klanten, al 2 jaar lang is het gezeik met dit soort services. Welke debiel bedenkt het anno 2008 nog om een systeem te gaan updaten om het vervolgens maandenlang plat te laten liggen?!
Bovendien heeft het er alle schijn naar dat ze ook geen haast maken met het te fixen, met name doordat ze er ws. bakken met geld aan verdienen. Op die manier hoef ik geen klant meer te zijn. Inderdaad SCHANDALIG VODAFONE.
Zojuist gezien binnen MyVodafone:
Vodafone heeft haar klantenservicesysteem in mei volledig vernieuwd. Hierdoor moeten we alle gespreksgegevens vanaf 1 mei opnieuw verwerken. Je gespreksgevens worden daarom op dit moment met een vertraging weergegeven. Eind juni zijn al je gespreksgegevens bijgewerkt. Vanaf dat moment worden je gegevens nog sneller bijgewerkt dan je voorheen gewend was.
Ik vraag me af hoe snel alles dan is bijgewerkt?
Vandaag de dag worden er nog (immer) geen tegoeden gemeld ;
Mijn Abonnement
Je hebt het Scherp 250 abonnement
Tegoed: nog (€ 0,00)
Extra's
Scherp actie 75 SMS'jes (€ 0,00)
Live toegang (geen voordeel) (€ 0,00)
Vandaag de klantenservice gebeld. De rekening van mei is bekend, veel te hoog voor mijn tiener dochter. Kreeg nog een preek toe dat ze beter had moeten opletten(!). Geen enkele bescheidenheid vanwege het leveren van slechte service. Klacht ingediend over het onder de maat communiceren van Vodafone met de vraag welke tegemoetkoming ik kan verwachten.
Nu weer wachten op de rekening van juni, tot eind juni geen actuele stand beltegoed. Het is meer dan schandalig, deze dienstverlening.
Is hier niet samen iets tegen te ondernemen? Behalve opzeggen op termijn en een klacht indienen, zou ik graag iets meer willen doen.
inmiddels al 11 juni en het werkt nog steeds niet
Ik heb gebruikskosten buiten de bundel van €85,20 bijgewerkt tot 05-05-2008
Nou heb ik wel veel gebeld en gesmst in mei maar ik hou mn hart vast voor de dagen na 5 mei.
Momenteel zijn er indd werkzaamheden zoals ik heb gehoord,
Een korte uitleg, het klantenbestand begint te groot te worden voor het systheem van vodafone, het probleem met het oude systheem is de achterstand van de belminuten waar veel klachten over zijn geweest en erger zou zijn geworden als dit systheem zou blijven. Nu zitten ze dus met een nieuw systheem die alle tegoeden nog moet bijwerken van uit het netwerk, en met een groot klanten bestand duurt dit inderdaad lang helaas. Ze schatten dat ik juli alles is opgelost en alles ook recenter opvraagbaar zal zijn.
Het is nu indd vervelend, maar goed, was dit nu niet gebeurd hadden we straks tegoeden gezien van ongeveer 2 weken oud, en ik moet eerlijk zeggen, dat zou ik pas echt onacceptabel vinden.
ik loop straks in juli hard weg bij vodafone..........
› reageerMet dit gedonder zullen ze veel klanten verliezen vrees ik.
› reageerHet is niet het enige gedonder, doordat ze ooit zijn afgestapt van hetzelfde tarief binnen en buiten de bundel naar een tariefstructuur met een idioot duur tarief buiten de bundel, wil iedereen inderdaad graag zijn bundel in de gaten houden om achterlijk hoge rekeningen tegen te houden lijkt me.
› reageerKan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat dit voor Vodafone momenteel prioriteit heeft, het is immers nu makkelijk "bakken met geld" verdienen. Ben onderhand wel benieuwd of ik nu binnen of buiten mijn bundel zit. Als je kudos mocht geven: -1
En alle mensen die heel hard gaan weglopen bij Vodafone lopen zo naar Telfort toe waar het bundel opvragen helemaal niet mogelijk is.. :')
› reageerJaja, tegoed stond gisteren nog op 26 euro, vandaag 24.
Tegoed: nog € 24,00 over van € 26,00
Helaas werkt het nu weer niet, opnieuw tegoed 0 euro.
› reageerIk denk dat het weinig zin heeft om hier een halve maand te melden of het opvragen wel of niet werkt. Vodafone heeft aangegeven dat het eind juni weer moet werken dus misschien kunnen we beter daar op wachten?
Blijft wel lastig hoor dat wel
Ach ja...ik wacht al vanaf januari.
@ sjimpie
Dan ben je vast niet de enige. Maar als we Vodafone mogen geloven moet volgende week alles opgelost zijn.
Trouwens ook al iemand die de online factuur van juni al gezien heeft? Ik nog niet namelijk, lijkt me dat die er toch al hoort te zijn.
Vodafone is bezig met een systeem update. Alleen gaat die niet vlekkeloos. Wees maar niet bang, want ze zijn er nog mee bezig.
› reageerKijk voor een systeemupdate eens in het jaar hebben we nog wel begrip, maar in mijn beleving heeft het saldo systeem al vanaf de start elke 2 tot 3 maanden te maken met haqrdnekkige storingen die dagen lang duren. In iedergeval is de status al maanden niet echt up to date geweest. (altijd vertraging). Bij KPN bijvoorbeeld krijg ik na aanloopproblemen in de eerste 2 maanden nu aardig accuraat de saldo sms-jes. Het viel mij op dat zelfs vanuit het buitenland je verbruik op het Europese voordeelnetwerk de volgende dag al bijgewerkt is. Goed voorbeeld hoe het ook kan.
Vodafone heeft nagelaten vanaf het begin een goed systeem op te zetten. Het is nog nooit goed werkend geweest, maar blijkbaar dwong de concurrentie Vodafone er opeens in alle haast toch mee te starten. Dan reclame maken met een dienst die al maanden niet betrouwbaar werkt wekt bij mij irritatie op.
Trouwens ook al iemand die de online factuur van juni al gezien heeft? Ik nog niet namelijk, lijkt me dat die er toch al hoort te zijn.
Iemand?
Ja..de factuur van mijn partner staat al enkele dagen online.
› reageerIk heb m in ieder geval nog niet en er is gelukkig ook nog niets van mn rekening afgechreven.. (moest er nog eens bijkomen zeg.. )
Het vreemde wat ik wel merk is dat je binnen MyVodafone wel probleemloos je BloX aan en uit kunt zetten.
Intussen een redelijk beeld kunnen krijgen van mn tegoed. Het lijkt dus allemaal weer langzaam op gang te komen.
Wel moet ik een paar keer de pagina verversen omdat ik soms weleens de melding krijg dat er een fout in het systeem is opgetreden.
De factuur van juni heb ik trouwens nog steeds niet
Hier lijkt ook alles weer te werken. Er is weer tegoed zichtbaar. De kosten buiten het tegoed zijn bijgewerkt tot 22-6, dus het lijkt nog niet helemaal actueel. Hopelijk zijn alle problemen met My Vodafone snel opgelost...
› reageerBij mij werkt het nog steeds niet....
› reageerWat betreft de rekening van juni (dus verbuikskosten 1-31 mei)
Nog geen rekening online, ook de oude rekeningen niet in te zien vanwege...je raad het al de storing op myvodafone. Dan maar telefonisch geprobeerd. Rekening van 100!! euro terwijl ik normaal max 60 betaal. Vriendin bij vodafone nog erger: 325!! euro terwijl ze een abbo van 100 euro heeft en nooit meer dan 150 betaalt.
Ik wist dat dit ging gebeuren. Je had op geen enkele manier inzage in je tegoed, niet online en niet via de website. Dat vanwege de werkzaamheden. Maar we moeten wel aannemen dat het systeem dat de kosten berekent dik in orde is. Ik geloof niet dat mijn rekening klopt, juist omdat ik wist dat ik geen inzage had heb ik extra weinig gebeld e.d. Zowel die van mij als van mijn vriendin wijkt buitenproportioneel af van wat het normaal is.
Ik verwacht dat velen van jullie hetzelfde te wachten staat. Ik heb geen idee hoe ik verder moet maar maandag begin ik in elk geval te bellen met de consumentenlijn, radar en kassa. Dit kan gewoon niet zo...
Beste ontevreden Vodafone klanten,
Ik zit met precies hetzelfde probleem, alleen was mijn rekening bijna €250.
Omdat de Vodafone praktijken eruit bestaan haar inkomen op slinkse wijze te verhogen en haar trukendoos daarna opentrekt om ontevreden klanten op een zijspoor te zetten en zij het vervolgens vaak opgeven, heb ik een Vodafone klachten blog opgezet http://vodafone-klachten.blogse.nl
Deze blog is speciaal voor ontevreden Vodafone klanten die het zat zijn hun tijd en geld aan Vodafone te blijven verspillen. Zij kunnen op mijn blog hun klacht melden. Andere welkome bijdrages zijn a) links plaatsen naar mijn blog en b) familie, collega's, vrienden en kennissen vragen een klacht dan wel een link te plaatsen. Met voldoende links, zal mijn blog uiteindelijk hoog in de resultatenlijst verschijnen, wanneer iemand "vodafone" googlet. Mijn campagne is nog heel recent, maar ik heb al een heel legertje Vodafone webrelations managers tegen me, dus het moge duidelijk zijn dat Vodafone niet blij is met de publiciteit over haar praktijken. Daar komt nog bij, dat we met zijn allen sterker staan dan alleen.
Google voor de grap maar eens "vodafone klacht". Je zult een aantal interessante zaken tegenkomen op forums zoals Kassa en Radar
Indien je op een van die fora een klacht plaatst, heb je binnen no time een Vodafone webrelations manager op je dak. Mocht deze je naar tevredenheid helpen, laat het me dan even weten op mijn blog Ik wil hier wel even vermelden, dat ik heel achterdochtig ben wanneer ontevreden Vodafone klanten zogenaamd geholpen worden en dan ineens Vodafone fan zijn. Prima als je een oprechte klacht over Vodafone hebt, geholpen wordt en daar blij om bent. Maar ga me niet wijsmaken dat je dan ineens verontwaardigd bent, als iemand als ik zijn campagne niet staakt. Al is het alleen maar voor al die andere ontevreden Vodafone klanten die niet zo gelukkig zijn.
Groeten van swas.
Ik adviseer iedere 'gedupeerde' Vodafone klant éérst naar de specificatie van de betreffende factuur te kijken alvorens zijn of haar ongenoegen op een dergelijke site te zetten.
› reageerJa mr Mobile, en dan moeten we aannemen dat de specificatie gewoon klopt? Het internet systeem was niet in orde, de klantenservice had geen inzage in het verbruik. Maar het systeem dat de rekening oplevert was natuurlijk wel dik in orde! Ik heb er gewoon weinig vertrouwen in. Ik wacht het nauurlijk af maar alsnog heb ik geen vertrouwen in de info. En waarom nu ineens zoveel mensen bij wie de rekening niet klopt voor dezelfde maand..Dat zegt toch iets.
› reageeren dan nog bij de vodafone shop zonder schroom beweren dat zij de beste service hebben
Zijn die rekeningen met de hoge bedragen ook daadwerkelijk ontvangen, of is dit de "indicatie"? Het lijkt me redelijk om pas te gaan piepen als het echt niet klopt, in dat geval is enig zelfonderzoek natuurlijk wel zo slim, om achteraf geen zeperd te halen ...
@hamido: een medewerker behoort natuurlijk het product wat hij verkoopt, aan te prijzen. Ik denk dat bij Primafoon men vertelt dat KPN het beste is en bij TM dat TM het beste is. Dat die informatie mogelijk wat gekleurd is, is dus niet zo vreemd
Dit is uiteindelijk ook de beste Telecomvergelijkingssite
@Pino:
1 is daadwerkelijk ontvangen en 1 is berekend door een dame van de klantenservice omdat de rekeningen digitaal nog STEEDS niet beschikbaar zijn. Maar alles was qua info al binnen en afgesloten dus op basis van haar gegevens was dit haar indicatie. Die andere is gewoon per post geleverd al.
Eind juni. Vodafone heeft dus nog een paar uur de tijd om My Vodafone volledig te laten werken. Of zal de tekst worden aangepast naar eind juli? Oja nog steeds geen factuur juni aanwezig. Zal dit ooit nog goed komen?
› reageerIk heb nog geen rekening gehad, ook niet naar gevraagd. Ik ga het wel zien. Als het niet naar m'n zin is, is een specificatie gauw aangevraagd. Die is aardig te vergelijken met m'n toestel. Maar met Voda bel ik nooit buiten de bundel en heb de afgelopen twee maanden niet meer gebeld dan anders
Maar dit lijkt me wel de weg, niet gelijk moord en brand schreeuwen op allerlei speciaal hiervoor opgerichte forums
Op de pagina https://my.vodafone.nl/prive/my_vodafone/verbruik_en_prijsplan/costcontrol Let wel "costcontrol" staat dus nog steeds het volgende te lezen "Eind juni kunnen we je deze service weer bieden." Wellicht wordt hier bedoeld eind juni 2009!?!?!?!?
Sorry hoor Pinokkio maar dit loopt toch echt de spuigaten uit en als mensen hier en daar wat verhit raken, is dat wat mij betreft toch volkomen terecht.
Geachte Pinokkio,
Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u vraagt naar de status van uw tegoed.
Wegens het implementeren van een nieuw klantenservicesysteem zijn uw tegoeden in de loop van de maand juli weer juist opvraagbaar. Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice
Opnieuw uitstel?
Het verhogen van mn abo lukt trouwens ook niet
Het aansluiten van een BloX lukt ook nauwelijks.
Stelletje klootviolen daar bij Vodafone.
Eerst zouden in de maand mei de problemen worden opgelost, daarna moesten we wachten tot eind juni en de ellende is nog steeds aan de gang.
10 euro over de bundel heen zie ik.
Niet dat ik zoveel moeite heb met die 10 euro... wel met het principe!
Jaja, factuur juni is eindelijk binnen. Tevens staat er ook een nieuwe melding binnen My Vodafone.
Geachte klant, bij het testen van de informatieverstrekking over de tegoed-status is gebleken dat de kwaliteit van de informatie niet voldoet aan onze norm. Omdat de status van je tegoeden niet alleen correct maar ook zo actueel mogelijk moet zijn, duurt het helaas langer dan verwacht om deze service weer volledig in de lucht te hebben. Wij betreuren de vertraging en doen er alles aan om deze service op zo kort mogelijke termijn weer beschikbaar te hebben
Handig gedaan van Vodafone, zo kunnen ze de systeemproblemen verbloemen en dit maanden zo niet jaren volhouden.
De factuur van juni heb ik in ieder geval nog niet
Ik kreeg van de klantenservice vandaag te horen dat ik mjn rekening op 7 juli pas kan verwachten...en ik bleek voor juni al 60 euro buiten mijn bundel te zitten volgens hun, bijgewerkt tot 25 juni. Dit loopt alle spuigaten uit. Altijd rekening van 60 euro en nu dus 2 keer tussen de 120 en 200 euro. Dit is echt een drama gewoon vodafone!
› reageerOok hier de factuur over juni ontvangen. Gewoon normaal bedrag (€ 16,99).
› reageerInmiddels ook de factuur van juni ontvangen. Deze was erg hoog maar was te verwachten want ik heb echt als een gek gebeld en gesmst.
Nooit aan een vrouw beginnen
In april ingegaan op een aanbieding van Vodafone met nummerbehoud van een andere provider. Op 20 mei kon ik via Vodafone bellen. Vanaf die dag ook aangemeld bij MyVodafone om eea te kunnen volgen. Net als de ervaringen die hiervoor werden beschreven heb ik nog nooit inzicht kunnen krijgen in mijn verbruik. Kennelijk Vodafone ook niet want ik ontving nog nooit een rekening en er werd ook nog nooit iets van mijn rekening afgeschreven. Lijkt nu misschien erg goedkoop, maar ik houd mijn hart vast voor wat komen gaat. Geeft allemaal een onzeker gevoel en is heel onbevredigend.
› reageerMijns insziens is het onvermogen van Vodafone inzage te verschaffen in het dataverbruik van zowel mobiele telefoons als USB modems niets anders dan een truuk om de omzet te verhogen. Want ondanks hun "technische problemen" weet Vodafone toch (ongespecificeerde) pittige rekeningen te incasseren die veelal hoger zijn dan gebruikelijk. Hoe het ook zij, Vodafone's "technische problemen" zouden niet ten koste van haar klanten mogen gaan. Daarom zal ik eerdaags aangetekend een gezamenlijke claim indienen bij Vodafone waarin wij directe ontbinding van het contract en teruggave van alle onterecht ontvangen gelden eisen met terugwerkende kracht naar het moment waarop de "technische problemen" begonnen (alweer enkele maanden terug en nog steeds niet opgelost!!!). Via de link in mijn profiel kunt lezen hoe u aan de claim kunt deelnemen.
› reageerZijn er mensen die ook deze melding krijgen binnen MyVodafone - Verbruik en tarieven?
Jij mag een nieuw abonnement uit kiezen bij Vodafone!
Omdat je al zo lang abonnee bent bij ons krijg je ook nog eens korting op een abonnement of toestel, en je behoudt je huidige mobiele nummer. Dus waar wacht je nog op? Kijk hier voor meer informatie, of om je abonnement te verlengen!
Ik heb twee nummers waarvan 1 pas geleden verlengd is maar ik krijg op beide nrs deze mededeling.
Ik ook, vermoedelijk heeft iedereen dezelfde boodschap ontvangen. Ook wel eens ongevraagde reclameboodschappen via 1200 ontvangen. Niet gratis voor prepaid toestellen!
› reageerNieuw hoofdstuk:
Heb vandaag weer gebeld met de klantenservice...eindelijk een beetje eerlijk verhaal.
Up to date zijn van my vodafone op dit moment niet verwacht voor 1 augustus.
Ik had mijn rekening van juni nog niet ontvangen ondanks toezegging 7 juli. Er is me gezegd dat dit nog zeker anderhalve week gaat duren omdat....: BIJ 20.000 MENSEN IN MEI DE KOSTEN VAN 1-5 MEI DUBBEL ZIJN BEREKEND. Deze lopen ze nu 1 voor 1 na vandaar de vertraging. Ze moeten nu nagaan hoe ze deze dubbele kosten weer gaan aftrekken en een correcte rekening naar deze mensen gaan sturen (waaronder ik dus).
De tegoeden zijn ook tot 30 juni bijgewerkt. Bij mij stond een bedrag van 141 euro buiten het tegoed. Schandaaaalig!!! Maar de mevrouw zei dat de kans groot was dat er een fout is opgetreden en de kosten van mei buiten het tegoed zijn opgeteld bij de kosten van juni buiten het tegoed vandaar dat astronomische bedrag
Al met al is de conclusie: complete chaos ...maar wel goede hoop op een lagere rekening!
Vertel mij wat!
Al onze medewerkers die gebruik maken van split-billing hebben kosten berekend gekregen die normaliter door de werkgever worden betaald.
Kortom, mijn telefoon stond roodgloeiend met klachten de laatste dagen...
Ook ik heb vodafone, en baal dat ik mijn tegoed al maanden niet op kon vragen. Voor de maand mei was het al nooit actueel. Heb ooit gevraagd aan de klantenservice waarom dit was. Zij zeiden dat dit kwam doordat de zendmasten de gegevens niet zo snel door konden geven. Ja, daar doen ze vast 16 dagen over want zo oud was mijn tegoed toen ik het opvroeg.
Sinds mei kon ik het helemaal niet meer opvragen, net als iedereen.
Gisteren kon ik ineens mijn tegoed weer opvragen. Allen stond in het smsje een ander bedrag dan op internet, en de klantenservice had ook weer een ander bedrag. Heb al gebeld, een brief geschreven en ben naar het vodafone citypoint geweest. Heb zelfs het nummer van het hoofdkantoor gebeld. Maar niemand helpt mij verder. Ben nu echt goed pissig.
Mijn vraag is: Is het niet op kunnen vragen van je tegoed een geldige reden om je abonnement op te zeggen?
Nog een tip trouwens.
Bel naar 043-3555555 voor het vodafone hoofdkantoor.
Daar gaan ze nog een beetje serieus om met je klacht.
Nee, opzeggen kan niet daar het een aanvullende dienst betreft...
› reageerMet inachtneming van de opzegtermijn (3 maanden in mijn geval) kun je opzeggen wanneer je wilt.
› reageer@swas: als je minimale contractduur is afgelopen, klopt dat Maar het is geen of niet het juiste antwoord op de vraag.
Uiteraard kun je proberen Vodafone er toe te bewegen de overeenkomst te beëindigen wegens wanprestatie of zoiets. Persoonlijk denk ik dat dit een lastige zaak wordt, maar proberen kan natuurlijk geen kwaad. Er zijn al wat particuliere initiatieven in die richting.
Mijn brief in die aard is al in behandeling bij VF, dus ik houd hier iedereen op de hoogte.
› reageerWanprestatie omdat je je tegoed niet kunt nazien? Dan zou het beschikbaar zijn van deze aanvullende dienstverlening specifiek in je overeenkomst opgenomen moeten zijn. Denk dat een mediator of rechter zou aanvoeren dat je toch een teller op je telefoon hebt (tegenwoordig vaak ook voor sms en dataverkeer) en zelf een inschatting unt maken.
Erg prutserig voor een groot concern als Vodafone, maar dat gedoe met verbruik ben ik na 1,5 jaar Debitel/Vodafone wel gewend
Ik schrijf ook proberen Zelf ga ik het niet doen, ik heb een andere reden om weg te gaan bij Vodafone
Overigens kun je altijd aanvoeren dat de heldere manier van het inzien van je beltegoed doorslaggevend is geweest in je keuze voor Vodafone, dat Vodafone (als het goed werkt) zich positief onderscheid hierin etc ... Ik noem maar wat. Een rechter of mediator is ook mens en consument :
Ook ik heb zojuist een factuur ontvangen en volgens mij klopt er helemaal niets van. Moet opeens 20 euro bijbetalen, terwijl ik normaal altijd zo'n 15 euro van m'n bundel overhoud.
Kijkend naar m'n factuur valt op dat er staat dat het de factuur van juli is (waar is dan m'n factuur van juni?) en staat er het TeGoed per 1 juli vermeld. Op vorig factuur staat TeGoed per 1 mei vermeld, waarmee TeGoed per 1 juni totaal verdwenen is?
Naar aanleiding van jullie verhalen heb ik de rekening eens nagelopen, en wat blijkt? Ik hoor zo'n 20 euro aan bundel over te houden, in plaats van 20 euro te betalen! Is dit bij anderen ook opgevallen? Ga maar eens in de telefoon kruipen...
Bedankt voor al jullie posts, ik heb de voorwaarden bij het abonnement nog eens doorgelezen maar ze hebben zich haast overal tegen ingedekt.
Was vandaag mijn rekeningen aan het bekijken. Boven de rekening van juni staat juli. En van het bedrag klopt helemaal niets. Ik had juist extra zuinig gedaan omdat ik mijn tegoed niet op kon vragen, en nu moest ik ongeveer het dubbele betalen als andere maanden. Heb opgebeld naar de klantenservice, en het leek er inderdaad op dat er een fout was gemaakt. Ze gingen het uitzoeken en namen nog contact met me op.
Wordt zo moe van vodafone. Kan mn tegoed niet goed opvragen. Kan vaak mn rekeningen niet zien via myvodafone, en ondertussen doen ze maar wat met de rekeningen. Want er klopt niets van.
Voor ons corporate contract worden de bedragen van mei en juni niet geïncasseerd omdat deze facturen fouten bevatten.
Nadat dit allemaal gecorrigeerd is wordt e.e.a. pas afgeschreven.
Zelf heb ik privé ook een factuur ontvangen en die was in mijn geval ook stukken hoger dan wat ik gewend ben.
Hopelijk onderneemt Vodafone richting de particuliere klanten hetzelfde initiatief als richting de corporate klanten.
Iemand die dat wellicht kan bevestigen??
Nieuwe melding binnen My Vodafone:
Geachte klant,
Op dit moment is de achterstand van je Tegoed 5 dagen. Wij betreuren de vertraging en doen er alles aan om deze service zo snel mogelijk weer beschikbaar te hebben.
(Zie eerst mij post van 6 juli 19:46 uur)
Op 14 juli per e-mail bericht gekregen dat mijn rekening klaar stond. Tarief en korting klopte echter werd mij ten onrechte € 52.50 aansluitkosten in rekening gebracht. Ook kwam mijn klantnr niet overeen met dat op mijn contract met Vodafoon. Meteen de klantenservice gebeld en eea uitgelegd. Zij adviseerde mij eea per fax te verduidelijken. Dat deed ik op 15/7. Nog de zelfde avond werd ik gebeld door de klantenservice met de mededeling dat mijn klacht terecht was en dat het rechtgetrokken was. De aangekondigde incasso, rond de 22ste juli, zal met het juiste (lagere) bedrag plaatsvinden.
Desgevraagd kon men mij mijn verbruikte minuten uit mei en juni melden. De gegevens van juli waren voor de klantenservice nog niet benaderbaar. Al met al een correcte en zeer vlotte behandeling van mijn klacht.
Wanneer ik eindelijk eens via My Vodafoon mijn verbruik op een betrouwbare wijze kan inzien wist men helaas nog niet te vertellen.
Waarvan acte.
Hallo,
Sinds 8 juli jl. heb ik een vodafone abonnement van 150 minuten per maand.
Nu keek ik vandaag op My Vodafone om te kijken hoeveel tegoed er nog over is.
Tot mijn grote verbazing staat er het volgende:
Geachte klant,
Op dit moment is de achterstand van je Tegoed 5 dagen. Wij betreuren deze achterstand en doen er alles aan om deze zo snel mogelijk in te lopen.
Je hebt het Basis abonnement 22,50
Tegoed: nog € 0,00 over van € 22,50
Hier klopt helemaal niets van want de laatste keer dat ik keek was 4 dagen geleden en toen stond er nog rond 17 euro op.
Bovendien heb ik sinds ik dit abonnement heb volgens de gespreksteller van mijn telefoon die ook nieuw is maar 21 minuten en 7 seconden gebeld wat ook wel klopt.Het gaat hier om gewone vaste en mobiele nummers.Ik heb ook geen rare dingen gedaan zoals internetten,Vodafone Live enz.
De vraag is dus:wat mankeert er aan My Vodafone en wat heb je eraan als het beltegoed niet juist wordt weergegeven?
Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben
@MartinW:
Als je nou eerst even dit draadje doorleest voordat je deze vragen stelt dan had je het antwoord geweten.
Op mij komt het nu over als "Wie domme vragen stelt".
Kortom, JA ook wij hebben problemen...
@ Martin
Als antwoord op je vraag. Ik zie inderdaad ook dat ik nog 0 euro over heb, terwijl dit absoluut niet klopt.
Probeer eens 1200 te bellen en dan je tegoed op te vragen.
Ik krijg dan een ander antwoord (ook al klopt dat ook zeker weten niet).
Nog een tip: kijk je rekeningen goed na, deze kloppen vaak ook niet.
Hier ook sinds gisteren opeens 0 euro resterend. Maar dit heb ik de afgelopen tijd al veel vaker gezien. Gelukkig nog geen problemen gehad met foute facturen. Hopelijk is het probleem snel opgelost. En tsja, het is een extra aangeboden dienst die niet eens in de AV wordt vermeldt, dus er is totaal geen mogelijkheid om op te zeggen of schadeclaim in te dienen.
› reageer@Sandra
Bedankt voor je reactie .
Nu weet ik tenminste dat er nog meer mensen zijn die hier last van hebben dus dan maar even naar 1200 bellen om opheldering te vragen.
Het scheelt per inlogsessie. Even uitloggen en weer opnieuw inloggen werkt wel.
Ook laat het systeem niet altijd de gebruiktskosten zien buiten de bundel.
Het lijkt erop dat er eindelijk verbetering aan zit te komen. Het tegoed is bijgewerkt tot 2 dagen geleden (21-07-2007) Teminste als ik de datum van de gebruikskosten buiten tegoed moet geloven. Ik heb wat buiten de bundel gebeld omdat ik naar een 0900 nr moest bellen.
Bekijk http://vodafone-klachten.blogse.nl en schrijf je in als je het ook beu bent.
› reageerBron: Nu.nl
Klanten Vodafone dreigen met schadeclaim
Klanten van Vodafone kunnen sinds begin mei hun rekening en mobiele verbruik niet meer op internet inzien. Daardoor worden hun bundels eerder overschreden. Klanten zijn hier boos over en hebben de protestgroep Swas opgericht.
De initiatiefnemer voor de protestgroep liet dinsdag aan ZDNet.nl weten dat de groep met terugwerkende kracht een directe ontbinding van het contract eist. Ook eist Swas dat Vodafone "onterecht afgeschreven gelden" terugstort op de rekening van de klant.
Vodafone erkent in een reactie dat klanten al bijna drie maanden hun verbruik en rekeningen niet meer kunnen inzien. Volgens een woordvoerder komt dat doordat het telecombedrijf over is gegaan naar een ander klantenregistratiesysteem.
Inzage
Volgens de zegsvrouw is Vodafone druk bezig met het omzetten van alle gegevens. Alle gegevens blijven volgens haar bewaard, alleen is inzage niet mogelijk. Het telecombedrijf hoopt dat de gegevens uiterlijk volgende week weer beschikbaar zijn.
Vodafone wil nog niets kwijt over een eventuele compensatie. "Op zich lijden mensen hierdoor geen schade", zo zegt de woordvoerster tegen ZDNet.nl. "Het is wel superonhandig."
Compromis
Swas hoopt dat Vodafone tot een compromis komt met gedupeerde klanten. Als dat niet lukt dreigt de protestgroep met juridische stappen.
Vodafone heeft bijna 4,4 miljoen klanten.
Ik heb me aangesloten bij de actie.
Tot nu toe heeft Vodafone zeer onprofessioneel gereageerd op klachten: ze ontkennen het probleem en wijzen op hun juridisch gelijk. Stom, stom, dat gaat ze op de lange termijn heel veel geld kosten vanwege verlies aan klanten, die ze niet respecteren.
Inzage in het beltegoed is niet even belangrijk voor alle klanten, maar voor de klanten die het zeker nodig hebben om niet over hun tegoed te gaan (bijv.tieners!) zou Vodafone zich professioneel moeten opstellen en op zijn minst toe moeten geven dat ze fout zitten.
Wat heb ik ermee te maken dat het systeem al zo lang niet goed functioneert? Dit zijn interne bedrijfsproblemen waar ik als klant niet veel van wil merken (OK een paar dagen, of max 2 weken), laat staan dat ik voor de gevolgen op wil draaien.
Ik zou hier nog een raectie geven n.a.v de door mij ingezonde brief aan Vodafone.
Deze is (uieraard) afgewezen, omdat het slechts een extra 'service' zou betreffen.
Nonsens natuurlijk, je wordt gewoon een rad voor ogen gedraaid, omdat je niets kunt bijhouden en bij velen de facturen dus ook niet kloppen.
Ik heb mij inmiddels aangemeld bij de website voor de claim tegen VF en bednk mij nu of ik naar de GSC ga.
Ik snap je punt niet je hebt geen poot om op te staan, overal staat vermeld dat het een extra dienst is. Nu is vodafone hem aan het verbeteren, wat enige tijd kost, en klaag iedereen steen een been.
Het is een dienst, als ze er morgen helemaal mee stoppen hebben ze daar ook het volledige recht toe!
Wees nu maar blij dat als het zo af is je tegoed veel recenter wordt weer gegeven als voorheen en dat je nu ff door de zure appel moet heen bijten.
Op een dienst/service kan je geen enkele aansprakelijkheid maken.
Ik ben het met bovenstaande mensen eens dat het een extra dienst is. Aan de andere kant sluit je een abonnement af met de bedoeling toch enig inzicht in je kosten te hebben.
Vodafone laat de rekeningen niet zien, de verbruikskosten niet en ze incasseren verkeerde bedragen. Vervolgens schijnt niemand in het bedrijf te weten wanneer de problemen opgelosd zijn. Ofwel ze lichten je gewoon op. Incasseren verkeerde bedragen die je vervolgens niet na kan kijken omdat je helemaal geen info hebt. Zeer slechte zaak, ik heb maar weer een brief gestuurd.
Het is inderdaad een extra dienst. Voor 2003 was het helemaal niet mogelijk om zelf je tegoed op te vragen. Toen was je wel afhankelijk van de klantenservice.
Wel is het een kwalijke zaak dat er verkeerde facturen worden gestuurd.
De melding in My Vodafone is aangepast. Hopelijk is alles snel opgelost.
Geachte klant,
Op dit moment is de achterstand van je Tegoed 4 dagen. Wij betreuren deze achterstand en doen er alles aan om deze zo snel mogelijk in te lopen.
De sms van 1200, optie 1, 1 geeft sinds vandaag ook 4 dagen aan.
› reageerEn vervolgens stappen de mensen die het hardste klagen over deze slechte service over naar Telfort, waar het helemaal niet mogelijk is om de bundel te checken..
Maar het is inderdaad niet netjes van Vodafone, en al helemaal niet netjes dat ze tenminste hun klanten even hierover informeren..
@ blabla
De klanten worden hier wel degelijk over geinformeerd. Via de melding in My Vodafone. Tevens heeft er lange tijd een extra bandje gestaan op 1200, hier kreeg je toen direct bij het bellen te horen dat er werd gewerkt aan dit systeem. Maar goed, ik snap niet waarom iedereen allemaal brieven met klachten gaat sturen, die worden toch door Vodafone afgewezen omdat het om een extra aangeboden dienst gaat.
beltegoed opvragen heeft nog nooit gewerkt (via my vodafone). Erger vind ik dat de facturen niet kloppen. ze hebben namelijk nu op de 3e factuur (al weer 4 maanden na aanvang contract) nog steeds niet in hun systeem staan dat ik 50% korting op de internetblox heb. De incasso is wel handmatig door hun verlaagd (zal nog eens controleren of dat ook echt gebeurd is trouwens) maar zou blijf je lekker bezig.
Ook vind ik de laatste rekening vreemd. Had mijn simonly (niet scherp) verhoogd omdat ik de vorige keren boven de bundel uitkwam. Nu staat er dit:
SO Basis abonnement 1j € 17,50 01.06.2008 t/m 01.06.2008 0,29 19%
SO Basis abonnement 1j € 22,50 02.06.2008 t/m 30.06.2008 10,96 19%
BloX Zorgeloos Internet 01.06.2008 t/m 30.06.2008 7,98 19%
Totaal Abonnementskosten (excl. BTW) 19,23
Gebruikskosten (buiten TeGoed) t/m 31.05.2008
Spraak
Bellen naar vaste nummers in Nederland 0,00 19%
Bellen naar mobiele nummers 0,00 19%
Subtotaal Spraak 0,00
Data
Dataverkeer 0,00 19%
Subtotaal Data 0,00
Totaal Gebruikskosten (excl. BTW) 0,00
Totaal (excl. BTW) 19,23
BTW 19,00% van 19,23 3,65
Totaal (incl. BTW) 22,88
Op 1 juli had u een SO Basis abonnement 1j € 17,50 abonnement met een totaal TeGoed van € 17,50 .
Dit is inclusief € 0,00 resterend TeGoed van de voorgaande maand.
Ik vind het dus vreemd dat je 0 euro gebruikskosten kunt hebben en toch niets meeneemmt naar de volgende maand. Bovendien staat er dat ik nog een SO basis van 17,50 heb per 1 juli.
Factuurvragen horen thuis bij de klantenservice, dit topic gaat over het niet kunnen opvragen van het beltegoed. Het is volledig afhankelijk van je abonnement en eventuele acties op moment van afsluiten hoe je factuur eruit ziet.
› reageer@maxtrash
Ik ben bij mijn verlenging ook een stapje hoger gegaan om dezelfde reden. Nu blijkt dat de facturen niet correct waren (i.p.v. €15,- over de bundel had ik €10,- over).
Na een belletje richting KS met uitleg heeft men mijn abonnement zonder problemen weer verlaagd naar het oude niveau.
Wellicht ook voor jou een idee...
@chris17:
ik neem hier uiteraard contact over op met de KS, maar het ging me er om aan te geven dat men de administratie gewoon niet op orde heeft. En dat het beltegoed dus ook op de factuur niet klopt
Vodafone heeft een nieuwe tekst geplaatst.
Geachte klant,
U verwacht hier de actuele stand van uw Tegoeden. Echter dit is op dit moment technisch niet mogelijk. Het Tegoed dat u hier ziet is van 3 dagen geleden. Wij betreuren deze achterstand en doen er alles aan om deze zo snel mogelijk in te lopen.
iets andere melding voor de verandering:
Beste klant
Het is op dit moment niet mogelijk om de actuele stand van je tegoed te tonen. Door technische problemen zie je momenteel het tegoed van 3 dagen geleden. Wij werken hard aan een oplossing en verwachten je spoedig weer van dienst te kunnen zijn met actuele gegevens.
In het nieuwsbericht van vorige week is er een toezegging gedaan dat het uiterlijk deze week is opgelost. Ik denk alleen dat ze dit gewoon maanden kunnen volhouden door dit soort zoethoudertjes te plaatsen.
Onderwerp: Ontevreden klanten dreigen Vodafone met claim (SWAS)
- Gepost door bas2 op 31/07/2008 01:16
Zie verder Telecomvergelijker - Vodafone - onderwerp:
http://www.telecomvergelijker.nl/prov/2/forum/?thread_id=26122
-----------------------------------------------------------------
Verenigde klanten ( SWAS ) dreigen Vodafone met claim (Telecommerce / 24 juli 2008)
Vodafone kan een claim tegemoet zien van een groep ontevreden klanten die hun rekening en mobiele verbruik sinds mei niet meer op internet kunnen inzien. Daardoor overschrijden ze naar eigen zeggen eerder hun bundels. Verenigd onder de naam Swas dreigen ze de telefoonaanbieder met gerechtelijke stappen.
Swas eist met terugwerkende kracht een directe ontbinding van het contract. Bovendien moet Vodafone ‘onterecht afgeschreven gelden’ terugstorten. De mogelijke claim moet het telecombedrijf onder druk zetten om het probleem snel op te lossen en eventueel met gedupeerde klanten tot een compromis te komen.
Vodafone-woordvoerder Yvonne Koks bevestigt de problemen die voortvloeien uit de overstap naar een ander klantenregistratiesysteem. ‘Dat is een ingrijpende operatie. Het betekent een bevriezing van de gegevens die klanten kunnen inzien. Die zetten we over. Alles blijft bewaard, maar inzage is nu niet mogelijk.’
Compensatie
Koks laat zich niet uit over een mogelijke compensatie voor getroffen klanten. Swas heeft volgens haar nog geen klacht ingediend. Vodafone wacht eerst een eventuele klacht af voordat het tot actie overgaat. ‘Op zich lijden mensen hierdoor geen schade. Het is wel super onhandig.’
De technische problemen zijn volgens Vodafone volgende week uit de wereld. Klanten kunnen hun gegevens dan weer online inzien. Tot die tijd moeten ze hun gebruik bijhouden op de teller van hun telefoon.
Bron:
http://www.telecommerce.nl/onderwerpen/nieuws.asp?id=11050
Is dit niet hetzelfde bericht wat ik vorige week al plaatste uit een andere bron (ZDNet?)
Oud nieuws dus
Idd oud nieuws. En die actie heeft toch geen nut want het is een "extra dienst". Het staat niet in de AV, dus in principe heeft de klant er geen recht op.
› reageerNiet alleen is het tegoed elke dag anders of niet bekend, het restant tegoed wat ik tekens overhield van gemiddeld € 9.- p.m. is ook verdwenen. 10 dagen geleden met klantenservice weer gebeld, en zou teruggebeld worden. Nogmaals gebeld, en weer niets bekend. De technische afdeling zou dit aan het uitzoeken zijn, ik begin mij bestolen te voelen! Komt Vodafone met dit pik- en broddelwerk weg???
Misschien is men copntractueel niet verplicht om de gegevens op MyVodafone bekend te maken, maar men is wel verplicht mij op te geven waar mijn tegoed is gebleven.
kellykat,
Ik heb hetzelfde probleem. Ik stond een hele tijd op resterend beltegoed van 13 euro. Van de 1 op de andere dag was dat verdwenen zonder dat ik verder heb gebeld.
De klantenservice van Vodafone helpt me niet verder en zegt dat ik maar op de rekening moet wachten (1 maand wachten dus!)
Ik vind het echt schandalig. Dit is geen service van MyVodafone. Dit is een medewerkster (meerdere zelfs) die ik om opheldering vraag. En omdat je vaak belt wordt je dan behandelt als lastige klant
Ik vind dit zo schandalig dat ik overweeg mijn resterend contract af te kopen.
Beste klant,
Het is op dit moment, door een technische storing, niet mogelijk om de actuele stand van je tegoed te tonen. Het tegoed zal daardoor altijd als nul worden weergegeven. We werken hard aan een oplossing en verwachten je spoedig weer van dienst te kunnen zijn.
Ja hoor, uiteraard werken jullie er hard aan...om dit soort berichten steeds weer op een 'originele' manier uit te brengen
nietszeggende reaktie op klacht door VF:
Wij hebben je klacht ontvangen. Allereerst excuses voor het ongemak. Mijn collega's van de klachtenafdeling nemen binnen twee weken contact met je op.
Vanwege de vrij lange periode dat er geen of onvoldoende inzicht is in de status van Tegoeden, maakt een aantal klanten zich zorgen of de maandelijkse rekening wel klopt. Ook geeft een aantal klanten aan een hogere rekening te hebben dan verwacht en wijt dit aan het gebrek aan Tegoedinformatie.
Wij betreuren het zeer dat we onze klanten al enige tijd geen of onvoldoende informatie kunnen geven over de status van hun Tegoed. Dit wordt veroorzaakt door een volledig nieuw klantregistratieplatform dat wij in gebruik hebben genomen. In de overgangsfase naar dit nieuwe platform zijn een aantal services die klanten van ons gewend zijn, niet of maar heel beperkt beschikbaar, ook voor onze eigen adviseurs van de Klantenservice. Wij realiseren ons dat dit voor onze klanten onprettig is en doen er alles aan om de overgang naar ons nieuwe systeem zo snel als mogelijk volledig operationeel te krijgen.
Zodra het nieuwe platform volledig geïntegreerd is en volledig operationeel, werken alle extra informatie services weer en kun je ook de gegevens van de afgelopen periode bekijken.
Wij willen benadrukken dat alle gegevens over je verbruik in deze overgangsfase correct worden opgeslagen en verwerkt. De rekeningen die je van ons ontvangt zijn dus volledig correct.
dus..blablablabla
Vodafone heeft weer eens een nieuwe melding geplaatst. Dit maal zonder erbij te melden hoeveel dagen oud het getoonde tegoed is.
Beste klant,
Het is op dit moment, door een technische storing, niet mogelijk om de actuele stand van je tegoed te tonen. We werken hard aan een oplossing en verwachten je spoedig weer van dienst te kunnen zijn.
Volgens de KS kan het nog wel enkele maanden gaan duren voordat het op orde is.....
› reageer...en ondertussen raakt de klant natuurlijk het spoor kwijt
› reageerEn jawel voor de verandering een nieuwe tekst. Het smsje van 1200 geeft nog 3 dagen aan op dit moment. Ik vraag me af hoe lang Vodafone hier nog mee door wil gaan. Misschien nog iemand van Vodafone Webrelations die even een reactie kan geven?
Beste klant
Het is op dit moment niet mogelijk om de actuele stand van je tegoed te tonen. Door technische problemen zie je momenteel het tegoed van 4 dagen geleden. Wij werken hard aan een oplossing en verwachten je spoedig weer van dienst te kunnen zijn met actuele gegevens.
"Wij hebben je klacht ontvangen. Allereerst excuses voor het ongemak. Mijn collega's van de klachtenafdeling nemen binnen twee weken contact met je op."
Nu eens een schriftelijke reactie van Bas. Vanmorgen een sms van de KS:
binnen 15 dagen...
Al weken hoor ik "binnen 2 weken"...is dus een zeer rekbaar (tijds)begrip. In ieder geval heb ik op dit moment weer tegoed...of het klopt kan ik niet beoordelen...en hoe lang ook niet.
Kom op Vod!
En de tekst is weer aangepast. Het smsje van 1200 geeft nog steeds 3 dagen aan. Ik moet wel zeggen dat ze erg creatief zijn in het aanpassen van de tekst
Vodafone hoelang gaat deze onzin nog duren?? Het zou maanden geleden al opgelost zijn. Dit is echt te gek voor woorden
Beste klant
Het is op dit moment niet mogelijk om de actuele stand van je tegoed te tonen. Door technische problemen zie je momenteel het tegoed van 5 dagen geleden. Wij werken hard aan een oplossing en verwachten je spoedig weer van dienst te kunnen zijn met actuele gegevens.
Ik heb een volledige bundel gratis gekregen als vergoeding voor het ongemak :-) Scheelt me toch weer 35 euro.
Gewoon simpel een klachtenbrief gestuurd. De medewerkers hadden namelijk gezegd dat je altijd je tegoed kon opvragen.
Even een update over My Vodafone. Tekst is nog hetzelfde, maar smsje van 1200 geeft nu opeens weer 4 dagen aan. Ze blijven wel steeds aanpassen, maarja er is toch niemand meer die er vertrouwen in heeft dat het ooit nog gaat werken.
› reageerMijn tegoed was eerst tot 3 dagen bijgewerkt.
Nu staat er weer een mededeling dat het is bijgewerkt tot 5 dagen terug, maar in werkelijkheid is het bijgewerkt tot 31-07 dus tot 10 dagen terug.
Ik heb een Vodafone Scherp abonnement van 250 belminuten en volgens MyVodafone heb ik 500 belminuten.
Er klopt dus werkelijk nog steeds helemaal niets van MyVodafone.
Ga zo door Vodafone...
Ook bij mij nog steeds ondeuidelijkheid en chaos.
Kreeg nu de rekening over juni, met kosten buiten mijn tegoed, die niet mogelijk zijn. Op de nota staan de kosten op datum binnen mijn tegoed, dan weer heb ik geen tegoed meer, het gesprek van 1 uur later heb ik weer tegoed, en ga zo maar door, in totaal ruim € 8.- voor gesprekken binnen NL naar vast en mobiel.
Klantendienst had een geode uitleg: ivm de technisch problemen komen gesprekskosten pas later binnen dus natuurlijk buiten mijn tegoed. Maar de kosten staan op datum, tijd en tijdsduur gespecificeerd, en het zijn geen nagekomen gesprekken.
Dit begint op oplichting en diefstal te lijken. Ik hou altijd tegoed over, en nu is dat weer verdwenen, en zou ik zelfs extra moeten betalen.
Dat wordt dus directie V aanschrijven, Opta en wat dies meer zij...ben het echt zát!
Na een nietszeggend antwoord op mijn vraag aan Vodafone wanneer de problemen zijn opgelost heb ik deze e-mail doorgestuurd naar Kassa.
Ik hoop dat ze er iets mee kunnen doen.
Ook heb ik verwezen naar deze discussie.
@ sjimpie
die 500 min kunnen wel kloppen, als jij die 250 niet opmaakt mag je het max 1 maand meenemen, als je dit een aantal maanden doet dan heb je wel 250 over, dus 250+250= 500 !
Nieuwe melding binnen My Vodafone:
Op deze pagina zie je welk abonnement je hebt, hoeveel tegoed je nog hebt deze maand en hoeveel gebruikskosten je buiten je tegoed hebt gemaakt.
Let op: Het tegoed is bijgewerkt tot 3 dagen geleden. De kosten van de afgelopen dagen worden binnenkort verwerkt. Onze excuses voor het ongemak.
Ze hebben wel een hele lange adem
bobbert
die 500 min kunnen wel kloppen, als jij die 250 niet opmaakt mag je het max 1 maand meenemen, als je dit een aantal maanden doet dan heb je wel 250 over, dus 250+250= 500 !
Dat is het hem juist...het kan nooit zo zijn dat ik zoveel minuten heb overgehouden.
Daarom klopt het gewoon niet.
De ene dag staat er dat ik 500 minuten heb, de andere dag staat er gewoon dat het 250 minuten zijn.
Mocht Vodafone meelezen in dit topic (waarvan ik praktisch zeker ben gezien alle webrelations-medewerkers op TV), dit is voor mij dus de reden geweest om op te zeggen en niet alleen mijn abonnementen, maar ook die van de rest van de familie waarvoor ik altijd de mobiele aansluitingen regel.
Totaal resultaat dus: -12 aansluitingen Vodafone, +12 aansluitingen elders (voornamelijk Telfort)
Bij Telfort weet je iig zeker dat je nooit op de hoogte bent van je actuele tegoedstatus, want die functionaliteit is er gewoon niet.
Mochten meer mensen om deze reden willen opzeggen, hier mijn brief:
Aan:
Vodafone Klantenservice
Postbus 1500
6201 BM Maastricht
043 3558442
xxxxxxxx, 17/06/2008
Betreft: opzeggen abonnement
Geachte heer/mevrouw,
Hierbij zeg ik mijn beide GSM abonnementen per direct op, reden hiervoor is dat ik beide per einde contractstermijn opgezegd wil hebben, voornamelijk omdat Vodafone het weet te presteren o.a. de service voor het opvragen van het beltegoed constant buiten gebruik te stellen of ver onder de maat laat presteren (ettelijke tot tientallen dagen vertraging). Dit is één van de redenen geweest voor mij om voor Vodafone te kiezen en ik ben zeer teleurgesteld in deze dienstverlening.
Mogelijk wens ik gebruik te maken van nummerbehoud. Mijn nieuwe provider neemt uiterlijk 2 weken voor het verlopen van het contract contact met u op om het nummer te porteren.
De gegevens zijn:
Klantnummer: xxxxxxxx
Aansluiting: xxxxxxxx
Aansluiting: xxxxxxxx
Naam: xxxxxxxx
Adres: xxxxxxx
Postcode + plaats: xxxxx
Telefoon: xxxx
Mocht u bovengenoemde opzeggingsdatum niet accepteren omdat mijn contract anders bepaalt, dan verzoek ik u mij de juiste datum mede te delen. Deze opzegging geldt in dit geval per die datum. De door mij aan u verstrekte incasso-machtiging ten laste van rekeningnummer xxxxxxxxx komt per diezelfde datum te vervallen. Verder zou ik graag een bevestiging willen ontvangen van deze opzegging.
Vriendelijke groet,
@Sjoerd,
Je gaat dus weg bij een innovatieve provider met erg veel vooruitstrevende opties en pakketen. Je reden hiervoor is dat je belstatus niet inzichtelijk is, omdat Vodafone hier een grote inschattingsfout heeft gemaak met het implementeren van een nieuw systeem. Ik wil blind aannemen dat de klantenservice directie hier nachten van wakker heeft gelegen toen de impact bekend was.
Echter ga je naar Telfort een provider met erg slecht bereik (in mijn omgeving) geen vooruitstrevende functionaliteiten, niets.
Ik snap jullie "stress" niet, die dienst gaat echt wel weer werken. Er loopt ook een topic over de belstatus van T-mobile waar ook problemen zijn. Het is maar een service de core functionaliteit is het telefoneren met je toestel en hierin laat Vodafone mij nooit zitten, voor mij persoonlijk zijn (snel) UMTS voor 9,50 per maand, dubbel sms etc redenen die veel belangrijker zijn dan een belstatus.
Kortom ik snap niet opzegt...en niet gewoon ff wacht.
Belstatus:
Telfort: geen mogelijkheid
KPN/HI: in % weergegeven dus compleet niet inzichtelijk
T-Mobile: ook regelmatig defect
Orange: was goed is nu T-Mobile
Als je het zo onder elkaar zet blijkt dat elke provider deze dienst niet 100% kan garanderen.
@wopper het probleem met de belstatus bij T-mobile is inmiddels al opgelost. Bij Vodafone sukkelt men nog steeds dat is het verschil.
Het is toch schandalig dat ze sinds mei de belstatus tot nu toe nog steeds niet up tot date hebben.
Als Sjoerd het opzegt geef ik hem gelijk.
Als ik verhalen zo leest dat rekeningen van verschillende mensen niet kloppen dan denk ik van wat een zooitje zeg.
Dan kan je beter overstappen naar T-mobile. T-mobile is een goede provider. De klantenservice is helemaal top en het bereik is vrijwel goed.
Ook van de rekening van juli klopt weer niets. Ondertussen kan ik al heel wat crediteren bij Vodafone.
@wopper: Ik noem een bedrijf dat zn klanten probeert op te lichten niet innovatief. Op dit moment weet ik al 4 maanden niet wat mijn tegoed is, omdat dit verkeerd op de rekeningen staat, de klantenservice het niet weet en op internet al helemaal onzin staat. Daarnaast stuurt Vodafone onzinnige rekeningen, die echt nergens op slaan. Zelfs de klantenservice weet niet wat er mis gaat. En kpn laat dan wel het tegoed in % zien, maar je kunt het wel altijd opvragen. Ze doen in ieder geval geen beloftes die ze niet na komen. En proberen je niet constant achter je rug om op te lichten.
Innovatief en vooruitstrevend is allemaal leuk en aardig, maar:
1. Als je daar zeer veel voor betaald (je moet een zgn. "basisabonnement" hebben om van al die leuke blox gebruik te kunnen maken, bij sim-only is Vodafone dus gewoon net zo'n Telfort)
2. Als Vodafone hun huidige diensten niet eens op peil kan houden
Dan houdt het snel op voor mij. Voor de duidelijkheid, bij mij en m'n familie heeft de beltegoedfunctie de afgelopen 24 maanden hooguit 2 (!) maanden in totaal echt gewerkt zoals het zou moeten zonder vertragingen of andere storingen.
Iedereen kiest z'n provider om andere redenen, dit was één van mijn redenen om voor Vodafone te kiezen en nu dus teleurgesteld maar naar een ander te gaan waar je minder betaald, maar je ook zeker weet dat je die functie niet hebt.
Ondanks het feit dat ik het met VF meer dan gehad heb, is een kleine correctie op het voorgaande bericht wel op z'n plaats.
Je hebt het verschil tussen sim-only basisabonnement en het scherp sim only. Bij het sim only basis heb je toegang tot de blox en is 1200 nog steeds gratis. Bij de uitgeklede sim-only scherp heb je alleen je minuten en niets extra.
Ik lees hier dat deze service bij T-Mobile en bij KPN ook niet goed werken.
Daar ben ik het niet mee eens wabt bij KPN heb ik altijd mijn beltegoed kunnen opvragen (nooit storingen), en bij T-Mobileis er af en toe wel een storing maar dat is dan de volgende dag wel opgelost.
Ik heb ook vodafone in huis maar wat is dat een zooitje, je kan bijna nooit je beltegoed opvragen en er wordt naar mijn mening ook gerotzooid met de rekeningen.
Bijvoorbeeld bij mij als die service af en toe werkte keek ik per my vodafoneen weet je eerst had ik 29 eurocent extra belkosten en ineens in 2 dagen naar 50 euro en 2 dagen later naar 100 euro en 2 dagen later naar 120 euro dit kreeg ik natuulijk niet gelijk te zien maar veel later en heb daarom mijn abbo ook gelijk opgezegd en de loopende abbos worden ook opgezegd voor mij voorlopig geen VODAFONE.
IK weet zeker dat vodafone op deze manier veel klanten gaat verliezen wat ik ook in mijn brief heb geschreven.
Wegens overweldigende belangstelling voor SWAS' gezamenlijke claim tegen Vodafone wegens verhindering inzage data-/beltegoed, is de actie verhuisd naar Stop Vodafone
› reageerMijn Tegoed is al dagen bijgewerkt tot 31-07...we lopen dus al weer bijna 3 weken achter ipv 3 dagen.
@swas
Lekker handig om een domeinnaam te nemen waar "Vodafone" in staat. Als Vodafone wil kunnen ze per direct deze domeinnaam opeisen.
@Chris17: je post is off topic, daarnaast kan dit niet "zomaar".
› reageerHeb m'n rekening over juli binnen, staan geen nare verrassingen op. Hele geruststelling.
Voor wat betreft de huidige stand is de Voda site nog steeds net een fruitautomaat, elke keer als je op de knop drukt komt er wat anders...
het is een puinhoop, op het moment is my vodafone niet eens bereikbaar.
Als maanden geleden zou het probleem al opgelost zijn !
Geen antwoord op email, waardeloos !
Ik kan niet inloggen op de my.vodafone.nl website:
''Er is een probleem met het beveiligingscertificaat van deze website.
Het certificaat van deze organisatie is ingetrokken.
Klik hier als u deze webpagina wilt sluiten. ''
Iemand een idee hoe je toch in kunt loggen?
Op dit moment kan ik ook niet via FF3 en IE7 op MyVodafone komen. Echter wel via FF2
Ik kan er zonder prolemen inloggen met IE7.
› reageerHier ook geen problemen met Firefox...
› reageergeen problemen met firefox
› reageerZo te zien hebben ze afgelopen weekend flink doorgewerkt, achterstand nog maar 1 dag nu, zou het dan toch nog goed komen?
En inderdaad, met Firefox geen problemen met inloggen.
Ja kap nou!
Ze hebben al maanden lang geen r**t uitgevoerd, behalve dan hun klanten in de maling nemen en zonder ophouden voorliegen met "Je hebt altijd online inzicht in je verbruik."
@ swas:
ja sorry kan er nix an doen, ben een positivo...
Daar heb ik respect voor Jan.
› reageerZie hier het nieuwsbericht van Vodafone wat vandaag op Tweakers.net is verschenen. De problemen zouden dus opgelost moeten zijn. Het klopt nog niet helemaal maar we gaan zeker de goede kant op. Bij het inloggen wordt het abonnementstype op de beginpagina nog niet aangegeven, tevens staat er een nieuwe melding bij "verbruik en tarieven".
Je hebt bij je Vodafone abonnement geen bel, SMS of live! tegoed.
Op deze pagina zie je welk abonnement je hebt, hoeveel tegoed je nog hebt deze maand en hoeveel gebruikskosten je buiten je tegoed hebt gemaakt.
Let op: Het tegoed is bijgewerkt tot 12 uur geleden.
Vodafone: einde problemen met My Vodafone in zicht
Door Wilbert de Vries, dinsdag 19 augustus 2008 15:31, views: 5.607
Vodafone-klanten klagen al enkele maanden dat zij via het online-abonneesysteem van de provider geen inzage hebben in hun verbruik van belminuten, sms'jes en dataverkeer. Volgens Vodafone is het einde van de problemen in zicht.
Oorzaak van de problemen is een nieuw systeem dat Vodafone eerder dit jaar in gebruik heeft genomen. Dit systeem houdt de netwerkactiviteit van alle Vodafone-gebruikers bij en dient als uitgangspunt voor de facturatie. "Vodafone heeft inderdaad een nieuw logsysteem in gebruik genomen", vertelt woordvoerder André van der Elzen aan Tweakers.net. "Dit systeem verwerkt enkele tientallen miljoenen mutaties per dag. In verband met de overgang naar het nieuwe systeem hebben we de verwerking van die gegevens in de facturen even in de ijskast gezet."
Van der Elzen erkent dat dit bij een 'klein aantal' klanten voor problemen kan hebben gezorgd. Zo was My Vodafone voor die klanten wel toegankelijk maar konden zij niet achterhalen hoeveel dataverkeer, sms'jes en belminuten ze hadden verbruikt. Ook kregen sommige klanten geen factuur. "We hebben de loggegevens van klanten in batches verhuisd naar het nieuwe systeem om te voorkomen dat we ons eigen systeem zouden platleggen", verklaart Van der Elzen. "Dit heeft ervoor gezorgd dat bepaalde verbruiksgegevens van juli en augustus mogelijk nog niet op de facturen zijn verwerkt. De laatste batch met loggegevens is eind vorige week ingelezen. De problemen zouden nu dus tot het verleden moeten behoren."
Linkje
weer eentje die ik nog niet had gelezen: er wordt op de VF gemeld dat er verbruikskosten buiten de bundel zijn, kleine bedragen, maar het kruipt langzaam omhoog, nu zo rond de 5 euro voor de maand augustus.
KS om uitleg gevraagd, bleek een foutje: de kosten voor bellen naar voicemail (hoort binnen de bundel) worden buiten de bundel in rekening gebracht, ik bleek niet de eerste met dat probleem.
Ik neem aan dat ze ook dit wel zullen oplossen, maar ik adviseer iedereen wel hier zelf even op te letten; je weet maar nooit....
Met IE7 lukt het wel om inteloggen bij myvodafone maar niet met FF3
Zo, na de laatste update van Vodafone lijkt het er op dat de problemen echt opgelost zijn (bij mij dan tenminste). Zijn er nog mensen die problemen hebben met My Vodafone/verbruik en tarieven of werkt alles nu goed?
@portos
Ik kan met zowel IE7 als FF3.0.1 (laatste versie) wel goed inloggen. Je kunt het beste je tempfiles even wissen en dan kijken of het inloggen wel goed gaat.
Nog steeds geen gegevens. Wel de boodschap dat het tot 12 uur geleden is bijgewerkt, maar dat is dus niet zo. Op Stop Vodafone van 400 claimers ook geen enkele boodschap dat er al verbetering is opgetreden.
› reageerbedankt voor de tip. Na het verwijderen van de tijdelijke internet bestanden werkt het inloggen weer!
› reageerBij inloggen krijg ik eerst de meldingJe hebt bij je Vodafone abonnement geen bel, SMS of live! tegoed.Als ik dan vervolgens doorklik, krijg ik wel de juiste informatie te zien. Maar het blijft natuurlijk raar dat je eerst die foutieve melding te zien krijgt ...
Gelukkig zijn bij de meeste mensen nu de problemen opgelosd. Maar bij mij werkt het nog steeds niet. Krijg steeds de melding dat er een fout in het systeem is opgetreden.
› reageernu ook nog foutmelding bij inloggen..............
Bij MyVodafone e-mail komt alles in de prullenbak ipv de inbox. er wordt aan gewerkt.....ik hou mijn hart vast....
Goh ben je een weekje op vakantie inspireert het Vodafone om de problemen op te lossen
Vraag blijft wel tot hoever het tegoed is bijgewerkt, er staat nu geen tijdsmelding meer bij. Wel dit wazig antwoord op deze vraag:
Normaal zijn in je tegoed alle gesprekken verwerkt tot enkele uren geleden. Als er een achterstand optreedt in de verwerking wordt dit apart vermeld op de pagina waarop je tegoed wordt weergegeven.
Iemand enig idee?
...ere wie ere toekomt. De problemen met mijn rekening van mei zijn nog niet opgelost, brief niet beantwoord....
Maar de problemen met mijn e-mail werden zeer snel opgelost, in tegenstelling tot KPN/Planet, waar ik ca. 3 uur in de wachtrij werd geplaatst en 3 keer verbroken (à 10 cent p.m.) en waar probleem nóg niet kon worden opgelost. Dit kan 5 werkdagen duren!!!!!
@ kellykat
Heb je de brief wel verstuurd t.a.v. de afdeling Special Services (SSV) zoals vermeld staat in de algemene voorwaarden? Dit moet ook binnen 2 weken na het krijgen van de factuur.
Zie hier artikel 10.6, versie 17 april 2007.
Bezwaren tegen in rekening gebrachte bedragen moeten binnen
veertien dagen na de datum van de factuur schriftelijk kenbaar worden
gemaakt aan Vodafone, afdeling Special Services, Postbus 1500, 6201
BM Maastricht. Vodafone zal geen beroep op overschrijding van deze
termijn doen, indien de bezwaren redelijkerwijs niet binnen deze termijn
kenbaar konden zijn. Het indienen van een bezwaar zal de betalingsverplichting
voor geleverde Diensten niet opschorten. Verrekening van
onverschuldigd betaalde bedragen of opschorting van betaling is alleen
mogelijk met uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Vodafone.
Tevens in de melding in My Vodafone aangepast (voor de zoveelste keer). Het beltegoed stond gisteren nog op iets van 12 euro, nu staat alles weer op 0. Tevens zijn de kosten buiten het tegoed bijgewerkt tot 1-8-2008, was gisteren nog wel actueel. Opnieuw werkzaamheden of is er soms in het datacenter een server gecrashed?
Op de beginpagina ook nog steeds de melding die er al maanden staat.
Ik krijg sinds gisteren op My Vodafone de boodschap dat mijn actuele gegevens getoond worden. Niet dus: nog steeds allemaal nulletjes.
› reageerNetjes, tegoed wordt nu echt 'snel' bijgewerkt. Vanmiddag nog iets van 12 euro, is nu aangepast naar 9 euro. Het opvragen van tegoed gaat dus goed. Echter krijg ik bij het onderdeel "Mijn rekening" nu opeens een foutmelding. Uiteraard opnieuw ingelogd met IE7 en FF3.0.1, maar helaas.
Sorry, uw verzoek is niet gelukt. Log opnieuw in en probeer het later nog eens. Excuses voor het ongemak.
YEAH alles werkt weer ok! Netjes inzicht in mijn beltegoed.
Ze hadden nog wat zitten knoeien met wat blox dubbel berekend maar dat wordt netjes gecrediteert.
Toppie = vodafone!
Even een update. Alles werkt hier nog steeds zoals het hoort. Het enige wat nog niet werkt is het laten zien van het abonnementstype op de beginpagina.
Ik zal de kwestie maar weer eens in een juister perspectief zetten.
Ik heb nog steeds geen inzage in data-/beltegoed.
Van 400 claimers nog steeds geen berichten dat zij wel weer inzage in data-/beltegoed hebben.
Ik ontvang nog steeds dagelijks nieuwe aanmeldingen voor de gezamenlijke claim tegen Vodafone wegens verhindering inzage data-/beltegoed vergezeld met boodschappen zoals ik er een aantal heb weergegeven op mijn Stop Vodafone Blog.
Hier werkt alles ook al weer enige tijd zonder problemen.
[OT]
Wellicht ten overvloede maar die claim blijf ik zonde van de tijd vinden. Je kunt bij voorbaat al op je vingers natellen dat het je niks zal opleveren...
[/OT]
ach als je verder nix nuttigs te doen hebt houdt het je wel van de straat...
en het blijft hoe dan ook vreselijk irritant als je niet weet waar je aan toe bent.
nu ook weer dat ze bellen naar voicemail buiten de bundel in rekening brengen. moet ik toch weer de KS een paar keer voor bellen.
werkt bij mij prima en zelfs sneller dan voorheen
@swas (& anderen)
je weet toch wel dat je bundel pas zichtbaar is als je hem ook hebt GEBRUIKT in die maand he? Als je 0,0 hebt gebruikt krijg je ook niets te zien
oja bij mijn data abonnement voor de laptop werkt het ook weer normaal
ennuh... 98% van de mensen die (online) klagen laat het niet weten als het probleem is opgelost... dus dat je geen meldingen hebt gekregen van de deelnemers aan je claim vind ik niet zo gek
Het is alweer een paar dagen stil in dit topic. De problemen met My Vodafone zijn weer terug (bij mij althans). Zijn er meer mensen bij wie het niet meer werkt? De laatste dagen hoor ik er namelijk vrij weinig over. Als ik 1200 bel krijg ik keurig een sms terug, alleen wordt hier in aangegeven dat er technische storing is.
Vodafone, is dit dan nooit opgelost
Beginpagina, abonnementstype wordt nog steeds niet aangegeven. (dit is al maanden zo)
Mijn verbruik en tarieven, melding.
Mijn tegoed
Meer info over de stand van je tegoed
Het beltegoed.
Ik denk dat het na een bepaalde tijd (23:00 uur) niet mogelijk is om je tegoed op te vragen vanwege de factureringsystemen. Lijkt me vrij logisch. Even een paar uurtjes zonder tegoedinfo vind ik niet zo erg, 's nachts slaap ik toch
Dat het op de hoofdpagina ook wordt aangeven dat ik geen Bel of SMS tegoed zou hebben vind ik ook geen ramp.
Wees blij dat het weer goed werkt!
Helaas kan niet iedereen zeggen dat het allemaal weer werkt. Na contact met Vodafone klantenservice omtrent mijn nog steeds niet op te vragen beltegoed kreeg ik te horen dat men pas verwacht eind september alle problemen te hebben verholpen. Met name supersim abonnement leveren nog problemen op dus ook ik krijg nog steeds op 1200 en op myvodafone foutmeldingen; gewoon overdag, elke dag.
› reageerInmiddels werkt alles weer aardig lijkt het.
Op mijn uitgebreide mail naar de klantenservice kreeg ik weer een nietszeggend antwoord. Uitleg over de spookrekening werd niet gegeven.
Op mijn brief aan de directie al helemaal geen reaktie. Op dit moment lijkt het er op dat men het teveel berekende gewoon weer bij mijn nieuwe tegoed heeft opgeteld zonder enige vorm van bericht. Maar voor hetzelfde geld is het straks weer weg. Waazig......
Ja, nu werkt het weer.
Gisteren ingelogd. Al mijn abonnementen 0 euro tegoed.
Vandaag kan ik niet inloggen
Hier werkt alles gewoon.
Hier werkt het nog steeds niet... en voor het eerst is de nota ook nog niet klaar, normaal gesproken kreeg ik die altijd rond de 10e v/d maand.
› reageerVerbruik buiten de bundel wordt niet meer getoond, en inderdad ook nog geen factuur.... ze weten het wel spannend te houden daar bij VF :
Heeft iemand al de online factuur van september? Mijn laatste factuur (augustus) was van 14-08-2008. De nieuwe factuur zou ik dus al moeten hebben. Het blijft altijd een verassing hoe lang het duurt bij Vodafone. Het tegoed wordt nu wel goed bijgewerkt, alleen staat er op de beginpagina (Mijn overzicht) een melding:
Deze informatie over uw resterend Tegoed kan op dit moment 2 dagen oud zijn.
Ook wordt het abonnementstype nog niet vermeld:
Yep heb die van september al. Maar ik krijg online al maanden de melding "Tegoed: nog € 0,00 over van € 12,50" te zien. De opzegbrief gaat dus morgen mee met de post..
› reageerFactuur van september is allang binnen en betaald.
Ik zie trouwens normaal mn tegoed zonder enige meldingen van vertragingen.
Dit zie ik al vanaf de maand mei op de my_vodafone/verbruik_en_prijsplan/costcontrol pagina:
Je hebt het
Extra's
* (€ 0,00)
* (€ 0,00)
* (€ 0,00)
* GPRS circuit switched UC (€ 0,00)
* Mobile Connect Internet (€ 0,00)
Lekker plan zeg. Heftige costcontrol ook! Stop Vodafone!
Factuur september inmiddels ontvangen. Echter zie ik bij 1 voicemail gesprek kosten buiten het tegoed. Iets wat dus al eerder werd besproken hier op het forum. Vodafone kan weer een brief verwachten.
› reageernet brief binnen ter compensatie 1 maand 50 min of 50 sms. gratis moet je daar zo blij mee zijn?
› reageerOok bij mij 2 x voicemail bellen buiten het tegoed (terwijl ik tegoed over heb..) Dus weer een klacht ingediend en restitutie verzocht. Al is het een klein bedrag, al deze "foutjes"bij elkaar bij alle VF klanten tikken goed aan....
› reageerVandaag brief gehad met 75 gratis sms of belminuten vanwege de problemen met het systeem.
Toch netjes van Vodafone. Dadelijk even SMS activeren op twee nummers
Ook ik kreeg een brief van vodafone maar ik kan kiezen uit 50 min of 50 sms.
› reageerEn weer krijg ik de volgende melding. Op internet staat dat ik nog 0 euro van 22,50 heb. Terwijl mijn bundel aan het begin van de maand 45 euro was. En via sms krijg ik de melding dat ik nog 22,50 heb. De klantenservice zegt dat ik nog 40 euro heb.
Goed zo vodafone ga zo door en je houdt helemaal geen klanten meer over.
Er worden allerlei crediteringen belooft die vervolgens niet of maar half uitgevoerd worden. Wanneer ik hierover bel is er geen melding gevonden van deze crediteringen. Nu heb ik eindelijk mijn geld gehad. Na ongeveer 3 uur telefoneren en 4 maanden. Kosten van het internet kloppen niet. Staat er gebruik: 0.00 minuten te waarde van 0,79 euro. Lekker duidelijk weer allemaal.
Ben benieuwd of ik ook die brief ga krijgen, heb ook aardig wat problemen gehad namelijk.
› reageerVF reageert weer eens niet op mail naar klantenservice, ondanks bevestiging dit binnen 7 werkdagen te doen. Nog steeds kloppen de rekeningen niet!
› reageerVodafone heeft hier een gat in de markt gevonden; kosten in rekening brengen voor een dienst die je niet kunt (wilt?) leveren. Zou dat de reden zijn, waarom zij nog steeds geen oplossing hebben gevonden !?
› reageerHarm, dit is een antwoord op het in het inmiddels gesloten topic. Je zegt dat Vodafone al haar klanten hetzelfde moet behandelen. Dit ben ik niet met je eens. Er moet een keuze gemaakt kunnen worden. Mensen die minder betalen voor Scherp hebben minder rechten. Daar hebben ze voor getekend. Ze hebben ervoor gekozen om geen blox aan te kunnen sluiten, ze hebben gekozen voor een aparte bundel voor bellen en SMS-em en ze hebben gekozen om te betalen voor de klantenservice. Tevens hebben ze ervoor gekozen dat hun nummer gebruikt wordt voor beperkte promotionele doeleinden (die vooralsnog in Nederland volgens mij niet geëxploteerd worden).
Overigens is het niet zo dat je achtergesteld wordt. Immers kunnen actieve klanten ook hun beltegoed niet opvragen.
Verder zeg je dat Vodafone je dit aangeraden heeft. In werkelijkheid is dit niet 100% waar. En hier komen we op een van de punten waar ik Vodafone niet zo best waardeer. Je bent namelijk gebeld door een callcenter die in naam van Vodafone abonnees mag opbellen. Verder is het normaalgesproken zo dat het alleen voor nieuwe klanten is. Waarom ze jou dit hebben aangeboden is me dan ook een raadsel. Ik denk dat het een mogelijkheid was voor het betreffende callcenter-bedrijf om hun targets te halen. Naast nieuwe klanten is het natuurlijk makkelijker om al tevreden klanten te verlengen. aarom Vodafone dit zelf niet doet? Omdat verlengingen voor hun niet echt interessant zijn. Per ratio verdienen ze meer aan zo'n goedkoop callcenter. Als dank voor dat je zo lang klant van ze was is natuurlijk sowieso geen reden voor een miljardenbedrijf als Vodafone. Dat doet geen enkel bedrijf met commerciele motieven.
Wat de repliek inzake het versturen van een brief betreft ben ik het niet met je eens. Die brief zien ze en lezen ze ook daadwerkelijk. Ook kun je er eisen in kenbaar maken (voorzover je denkt dat je hiervoor in aanmerking komt). Een paar berichten op internet heb je niets aan, in deze, omdat het hier gewoon niet gaat om een recht dat je hebt. Was het gegaan om iets waar Vodafone in tekort schiet, ondanks gemaakte afspraken, tsja, dan is het een ander verhaal.
Contact over de mail is inderdaad zinloos, en al helemaal bij Vodafone, die vooral al doodleuk 7 werkdagen nemen om een simpele vraag te beantwoorden, die in eerste instantie ook nog eens door een extern kanaal (dus niet Vodafone's eigen klantenservice) wordt behandeld, waarmee je dus niet eens de zekerheid hebben dat ze begrijpen waar je het over hebt.
De beste klantenservice heb je dus eigenlijk alleen in de winkel. Maar zij kunnen natuurlijk ook niets doen aan een probleem als dan van het jouwe.
Wat het kunnen houden aan het abonnement betreft, daar bedoelde ik nies negatiefs mee, maar ik vroeg het me puur af. Je hebt immers ook een gespecificeerde rekening via My Vodafone, waarmee je je belgedrag kunt terugkijken van de vorige periode. Als je structureel teveel betaalt, heb je gewoon een verkeerd abonnement gekozen.
Nu kan ik begrijpen dat het handig is, maar om nu een hele actie te beginnen hiertegen tsja.
Kenju, ik begrijp jouw reactie en misschien reageer ik wat heftig. Dat zal komen door het feit dat ik inmiddels behoorlijk boos ben, omdat Vodafone gewoon weigert om te reageren.
Waar het mij om gaat is het feit dat Vodafone je laat betalen als je informatie opvraagt, terwijl zij weten dat zij die informatie vervolgens niet kunnen leveren. Zij laten je dus betalen voor een dienst die zij al maanden lang niet kunnen leveren. Zo ga je niet met klanten om, "zelfs niet met Scherp abonnees".
Daarnaast ben ik niet door een callcenter benaderd, maar heeft Vodafone mij zelf, toen ik mijn nota via My Vodafone inkeek, de aanbieding gedaan, omdat ik zo´n trouwe klant ben geweest!?. Wellicht waren ze bang dat ik een andere provider zou kiezen...had ik dat maar gedaan.
Wat mij betreft, is hier nu genoeg over gezegd. Nogmaals, bedankt voor je reactie. Reageert er tenminste toch iemand .
Haha, graag gedaan
Ik begrijp je frustratie ook wel. Maar Vodafone zal altijd aandragen dat zij wel de dienst hebben gelevert, nl. jou in staat hebben gesteld om te bellen. Dat de gebrekkige dienst waar je naar toe belde van hun is en het niet deed is een 2e. Maar ik mag wel hopen voor Vodafone (en uiteraard alle klanten die deze actief gebruiken) dat ze dit snel opgelost krijgen. Want hoe dan ook levert dit negatieve reacties op op internet. En niet weinig. Daar draag je dan wel weer aan bij .
Eerlijk is eerlijk: Het probleem is vandaag door Vodafone opgelost. Het resterend tegoed is weer op te vragen en Vodafone heeft, als ik het overzicht mag geloven, het bedrag dat ten onrechte in rekening was gebracht, gecorrigeerd. Blij dat het probleem is opgelost. Alleen jammer dat Vodafone tot op heden op geen ankele wijze op mijn brieven etc. heeft gereageerd, maar wie weet doen ze dat uiteindelijk ook nog.... .
Hier is het tegoed sinds vandaag ook realtime. Als ik nu bel zie ik 2 min later dat ik minder tegoed heb, lijkt dus helemaal opgelost. Vodafone blijft goede provider, toppie
Het enthousiasme is van korte duur.
Het is al twee dagen niet of nauwelijks mogelijk om je actuele tegoed op te vragen. Het heeft een maand of 2 goed gewerkt maar ik krijg nu constant de foutmelding er is een fout opgetreden in het systeem. Ook krijg ik allemaal vreemde balken te zien met tegoed als het wel eens lukt om het tegoed te tonen.
Het is me echter wel gelukt om mn Dubbel SMS Blox (tijdelijk) uit te zetten (vanwege de 75 gratis smjes)
Iemand hier ook ervaringen mee?
@ Navi
Ik kan gewoon inloggen en alles opvragen, geen problemen. Het onderdeel "Mijn verbruik en tarieven" heeft een nieuwe naam en heet nu "Mijn tegoed en verbruik". Ook is alles op deze pagina vernieuwd en veel duidelijker (tegoed nu in grote letters).
dit staat nu bij vodafone
over de tegoede.
Extra informatie: Het tegoed wordt momenteel weergegeven met een vertraging van 2 dagen. De maximale vertraging zal op 25 november 6 dagen bedragen. Vanaf 5 december wordt je tegoed weer juist weergegeven.
@ Dombi
Ja, dit staat er hier ook bij. Mijn tegoed is volgens die pagina trouwens tot 18-11-2008 bijgewerkt. Als ik bel naar 1200, optie 1, optie 1 krijg ik ook al een paar dagen het zelfde tegoed. Maar vind het wel goed dat er een melding bij is geplaatst.
De melding dat het tegoed vanaf 5 december weer actueel is, is van de site verdwenen. Ik ga eens kijken of het morgen weer actueel is. Anders bewijst Vodafone weer dat ze hun afspraken niet nakomen. T Vodafone= the worst provider ever.
› reageerVF is idd weer aan het rommelen. Bij mij worden er weer kosten opgevoerd die niet gemaakt zijn. Zie onderstaande correspondentie.
05-12-2008 Ons antwoord
Geachte klant,
Hartelijk dank voor uw e-mail over internet verbruik.
wat ik voor u kan doen is het internet blokkeren.
Dit zou voor u de oplossing zijn.
Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice
04-12-2008 Uw vraag
a) mijn toestel is niet ingesteld op e-mail ontvagen sinds september, en al nooit op automatisch ophalen.
b) navigatie heb ik niet, dus ook geen updates.
c) "per ongeluk"op knopje drukken levert het bericht/vraag op dat er serververbinding nodig is, dus een BEWUSTE handeling. Zou nogal dom zijn om BEWUST als reakte op ja te drukken en dan meteen de verbinding te verbreken.
Ik krijg weer de indruk dat men mij als een beetje achterlijke gebruiker ziet....
Het gaat mij niet eens om het bedrag, al is het wel zo dat dit soort vergissingen die vaker gebeuren, altijd in het nadeel van de klant zijn...opvallend! En 12 x p.j. een "kleine"vergissing levert bij alle klanten jaarlijks aardig wat op voor VF!
03-12-2008 Ons antwoord
Geachte klant,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Wat mijn collega wil zeggen is dat elk toestel verbinding kan maken als bijvoorbeeld de mail is ingesteld om om het uur naar email te controleren.
of programma's wat is ingesteld om te zoeken naar een update. navigatie wat plaats/flits/file informatie ophaalt.
Dit zijn allemaal verbindingen wat slecht of niet goed zichtbaar zijn als u ze niet uitschakelt.
Ook per ongeluk op het knopje van internet duwen kan een oorzaak zijn.
Wat ik kan doen voor u is het internet geheel blokkeren.
natuurlijk wel op uw verzoek.
Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice
03-12-2008 Uw vraag
Met mijn toestel Nokia 6630 is het niet mogelijk om "" onbedoeld" verbinding te maken!
Op deze wijze heeft men al eerder geprobeerd mij af te schepen, en ik neem daar een genoegen mee.
Ook vorig jaar heb ik hierbij gelijk gekregen.
Als ik BEWUST verbinding maak, betaal ik daar ook voor, zoals bliijkt uit mijn afrekeningen! Maar niet als VF weer zit te rommelen, zoals nu ook weer met de tegoeden op My vodafone!
29-11-2008 Ons antwoord
Geachte klant,
Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u aangeeft dat u kosten heeft voor dataverkeer.
De reden hiervoor is waarschijnlijk te zoeken bij het feit dat u onbedoeld verbinding heeft gemaakt, hierbij worden er verbindingskosten in rekening gebracht.
Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice
28-11-2008 Uw vraag
Op de door mij ontvangen rekening van 25-11-08 komt een bedrag voor van 0,63 ex btw voor dataverkeer (live.vodafone.offnet) op 10.10.08.
Ik heb in het geheel geen gebruik van dataverkeer gemaakt, en deze kosten zijn onterecht berekend. Ik verzoek u dit bedrag te crediteren.Dit is niet de eerste fout die men bij Vodafone maakt.
28-11-2008 Reactie.
Geachte klant,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
U ontvangt binnen 2 dagen bericht van ons.
Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice
Dus, oplossing vlgs VF is blokkeren??!!!! Dat is geen oplossing, maar niet ingaan op de klacht.
De enige vooruitgang is dat men snel op klachten reageert.
Maar ik heb liever geen klachten!
Wat een verrassing weer dat het tegoed nog steeds niet actueel is. Via de telefoon valt het helemaal niet meer op te vragen. Zelf heb ik ook steeds kosten voor dataverbruik. Gewoon doordat ik per ongeluk op het internet knopje heb gedrukt. Maar ook als ik dit niet doe worden er kosten berekend. Zo stond er op mijn rekening: dataverbruik in het buitenland 0.00 ter waarde van 1 euro nog wat. Zoals de gene boven mij al vermeld zijn de foutjes altijd in het voordeel van Vodafone. En ook al zijn het steeds maar een paar euros. Elke maand je rekening nakijken en er weer achter komen dat het niet klopt wordt toch vrij irritant. Bovendien zegt vodafone dan wel dat ze bedragen gaan crediteren, maar ze doen dit vervolgens niet. Als ze dit toch doen is het te weinig.
Goed bezig Vodafone
is nu 5 december en de melding is nog.De gebruikskosten buiten je tegoed bedragen: € 0,00Bijgewerkt tot 27-11-2008
› reageerZe zijn vergeten het knopje om te zetten, je weet wel, iedereen gaat op tijd naar huis voor sinterklaas
Nee, even zonder gekheid; waarom kan T-Mobile dit (meestal) wel en een hogere gepositioneerde (lees: duurdere), provider zoals vodafone dit niet? Voor mij een reden om niet over te stappen.
zo en het staat er weer.
Extra informatie: Het tegoed wordt momenteel met een vertraging van maximaal 4 dagen weergegeven. Excuses voor dit ongemak.
SToring is er nog steeds..
Via Myvodafone had ik 0.00 over van 27.50 eur en via 1200, optie 1->optie 1 (status tegoeden via SMS) had ik nog 27,50 EUR over
Jeetje... wat een service zeg..
nu lukt log in ook al niet meer..... of het is oeps...foutje...
Een van de duurste providers krijgt zijn zaken maar niet op orde.
Prima werk VODAFONE!
nou ik snap het niet meer.
ik ben ook op eens al mij tegoed op.
zowel sms als betegoed.
en als ik bij mijn vriending naar haar saldo kijk klopt het wel.
Bijgewerkt tot 27-11-2008
Tegoed:
nog 0 over van 75 min.
Extra's
* (€ 0,00)
* Scherp 25 SMS'jes (€ 0,00)
nog 0 over van 25 sms.
* Live toegang (geen voordeel) (€ 0,00)
Wat een ellende Vodafone! De tekst op de site wordt niet eens bijgewerkt. Mijn abonnement is 4 december j.l. ingegaan, de status voor de eerste keer bijgewerkt op 6 december tot 6 december. Nu staat er binnen mijn "My Vodafone" omgeving dat het tegoed met een vertraging van maximaal 4 dagen wordt weergegeven. Echter is het nu 12-12-2008, dus de vertragigng is inmiddels al wel langer dan het gestelde maximum. In het sms'je dat je krijgt toegestuurd staan ook dezelfde verouderde gegevens, en tot overmaat van ramp kan de klantenservice ook geen actueel inzicht geven!
Het is dus echt huilen met de pet op bij Vodafone! Mijn aangetekende opzegbrief en fax voor de rest van mijn aansluitingen die nog niet actief zijn, zijn onderweg!
een kerst kado van vodafone.
bij mij klopt het bel en smstegoed weer.
dank uw wel vodafone.
en de beste wensen voor 2009.
Ik heb ook al maanden géén problemen meer! Het enige 'minpuntje' is dat bij mijn Scherp 250 abonnement het (gratis) sms-tegoed niet (meer) wordt weergegeven, dit gebeurde helemaal in het begin wél. Gelukkig stuur ik normaliter minder dan 75 sms-jes per maand.
Samengevat ik ben dik tevreden met mijn Vodafone abonnement.
@blabla
"Ik heb gewoon inzicht in mijn bundeltegoed. Al enkele maanden. Als het bij jou niet werkt zou ik het eens op meerdere pc's uitproberen. Misschien is het een probleem specifiek op jouw computer?"
Natuurlijk ligt dat niet aan mijn computer. Bovendien wisselen de bedragen ook nu weer per dag. Dan weer hoger dan weer lager. En het uiteindelijke bedrag is dan natuurlijk weer hoger dan je ooit hebt kunnen inzien.
"Bij het verhogen van de bundel vervalt inderdaad de opgespaarde bundel, maar meestal heb je niet veel opgespaard als je omhoog gaat. Een foutje dat de medewerker dat niet verteld heeft. Had ook kunnen gebeuren bij T-Mobile of Telfort."
Als ze het nou alleen verzwegen had... Ze beloofde juist dat het beltegoed wordt meegenomen.
"Wat betreft het internet: Er staat alleen bij de shop iets over het eerste jaar voor 2,50. Dat is een actie die je alleen krijgt bij het verlengen of aansluiten van je abonnement. Bij de diensten staat netjes het tarief van 9,50 per maand genoemd. Het geldt overigens niet alleen voor nieuwe klanten, maar ook voor bestaande klanten die hun contract verlengen. Maar alleen als het direct bij de contractvernieuwing of nieuwe aanvraag aangesloten wordt. Net zoals bij alle andere providers. Dus wederom geen reden om specifiek Vodafone op af te vallen."
Werk je soms bij Vodafone? Er staat helemaal niet bij dat het alleen voor nieuwe abonnementen geldt. 'eerste jaar' staat er. Dat is niet alleen te vaag, maar feitelijk misleiding. Ze bieden iets aan dat het 'eerste jaar' maar 2,50 kost. Dan denkt toch iedereen dat dat eerste jaar geldt voor deze aanbieding en niet voor een eerder afgesloten abonnement.
Voor mij nooit meer Vodafone. Nog een paar maandjes...
Waar staat dat dan?
Vodafone website
Alleen in de online winkel. En je koopt niets in de online winkel. Er staat nergens "activeer nu internet en betaal het eerste jaar slechts 2,50 per maand". Het staat enkel in de "online winkel", en tja daar kom je om iets te kopen. Het eerste jaar internet voor 2,50 is alleen icm nieuwe tweejarige contracten en tweejarige verlengingen.
Ik werk niet bij Vodafone, maar ik ben een grotendeels tevreden klant van Vodafone.. Natuurlijk kunnen ze dingen verbeteren, maar geen enkele provider is perfect..
Bij T-Mobile ligt het bundeltegoedopvraagsysteem ook wel eens plat, en klopt het ook bij lange na niet altijd. Bij KPN ligt het ook wel eens plat. Bij Telfort kan je uberhaupt geen eens je bundeltegoed controleren. En daar betaal je ook nog eens 30ct per minuut extra voor de klantenservice.
Als je dus principieel gaat zeggen dat je niet met dit soort bedrijven te maken wil hebben, dan zou je eigenlijk je telefoon maar beter bij het grof vuil kunnen brengen, en helemaal niet meer mobiel bellen.
@Blabla
En toch denk ik dat je voor Vodafone werkt.
"Alleen in de online winkel. En je koopt niets in de online winkel. Er staat nergens "activeer nu internet en betaal het eerste jaar slechts 2,50 per maand". Het staat enkel in de "online winkel", en tja daar kom je om iets te kopen. Het eerste jaar internet voor 2,50 is alleen icm nieuwe tweejarige contracten en tweejarige verlengingen."
Waarom zou iemand daar niet mogen kijken? Staat er bij 'Niet voor lopende abonnementen'? Nee toch! En dat het alleen voor nieuwe 2-jarige abonnementen geldt, staat er ook niet. Toch?
"Bij T-Mobile ligt het bundeltegoedopvraagsysteem ook wel eens plat, en klopt het ook bij lange na niet altijd. Bij KPN ligt het ook wel eens plat. Bij Telfort kan je uberhaupt geen eens je bundeltegoed controleren. En daar betaal je ook nog eens 30ct per minuut extra voor de klantenservice."
Oh, en daarom mag ik geen kritiek hebben? Of moet je dat van je baas zeggen? Het tegoed opvragen kan al maanden niet bij Vodafone. En dat ligt niet aan mijn computer maar dat weet je zelf ook heel goed.
"Als je dus principieel gaat zeggen dat je niet met dit soort bedrijven te maken wil hebben, dan zou je eigenlijk je telefoon maar beter bij het grof vuil kunnen brengen, en helemaal niet meer mobiel bellen."
Heb ik gezegd dat ik principieel niet met dit soort bedrijven te maken wil hebben?? Je praat recht wat krom is, omdat je ervoor betaald wordt, is mijn mening. Waarom zou je anders tijd steken om Vodafone te verdedigen, terwijl er zoveel kritiek is. Ik probeer anderen te waarschuwen voor Vodafone. Bij Orange heb ik nooit problemen gehad, en bij Vodafone is het niets dan frustratie.
Het is je in elk geval gelukt om het bloed onder mijn nagels vandaan te halen. Gefeliciteerd!
Bij mij werkt het tegoed opvragen...
› reageerDe gebruikskosten buiten je tegoed bedragen: € 2,25Bijgewerkt tot 29-12-2008
Schandalig weer! Twee weken vertraging.
Bij mij ook weer achterstand tot 31-12-2008. Maar ik reken op blabla, die zal het wel weer goed kunnen praten..
› reageervodafone
heeft een week geleden op mijn klacht over
vodafone scherp en opvragen bel tegoed geantwoord:
ze zouden het onderzoeken,,.,,,
hoor nog niks van ze...
Ik zeg per eind april mijn vodafone scherp op
en wordt nooit meer abonnee van Vodafone !
Hier ook weer een flinke achterstand.
Het probleem is dus nog steeds niet opgelost.
Als ik een mail stuur naar Vodafone krijg ik steeds de reactie dat het probleem bij hun bekend is en dat er hard wordt gewerkt aan een oplossing... ach ja, en daar doen ze nu al bijna een jaar over.
Heeft 'Blabla' of iemand anders misschien ook een verklaring voor:
Extra informatie: Het tegoed wordt momenteel met een vertraging van maximaal 2 dagen weergegeven. Excuses voor dit ongemak.
Bijgewerkt tot 29-12-2008
PRUTSERS!!!
nou kijk dit is de datum wat ik krijg tezien.De gebruikskosten buiten je tegoed bedragen: € 0,00Bijgewerkt tot 26-12-2008.
en dit is van mijn vriending zijn gsm.
De gebruikskosten buiten je tegoed bedragen: € 2,08Bijgewerkt tot 11-1-2009.
ik snap het niet meer. de een wel en de ander niet.
2 dagen .tel het maar uit van 26dec. tot vandag 13jan.
Op dit moment kan ik de status zelfs helemaal niet meer opvragen via MyVodafone ("Er is een fout in ons systeem opgetreden. Probeer het later nog eens of bel gratis onze Klantenservice (1200).".
Het voortdurende gepruts van Vodafone en hun onaflatende stroom aan loze beloftes ben ik meer dan beu. Mijn opzegbrief gaat deze week nog de deur uit.
Goed idee, zou je hier misschien voorbeeldbrief willen posten?
even kijken op telecomvergelijker.nl, daar staat een opzegbriefgenerator, handig hoor!
Ik bedoel eigenlijk specifiek voor Vodafone, met daarin netjes aangegeven wat de klachten zijn op dit moment. Maar goed, anders ook geen probleem om er zelf ééntje te schrijven hoor
Bij mij gaat er ook ééntje de deur uit, want ik heb de laatste dagen alleen maar problemen.. Klantenservice gebeld om internet aan te laten zetten, zou gedaan zijn volgens hun. vervolgens kijk ik, heb ik opeens gebruikskosten buiten mijn tegoed.. vreemd Gisteren wou ik ook nog blox aanzetten voor dubbel sms'en, dag later, nog steeds niks van gehoord...
Mja, dan maar proberen op te zeggen heeft er iemand al een voorbeeldje?
en ja, hoor, het is weer zo ver..hetis weer bal!
Let op: wegens storing aan onze systemen is My Vodafone momenteel niet beschikbaar. Dit kan nog enige tijd gaan duren. Onze oprechte excuses hiervoor.
Het is dat ze het beste netwerk hebben, zeker in buitenland, maar anders....
Dat ze storing hebben, dat kan. Maar laat ze dan ook het tarief buiten de bundel verlagen, omdat je niet kunt zien hoeveel je nog hebt of er overheen zit.
› reageerVanmiddag werkte het weer effetjes, maar nu kun je het wel weer vergeten.. iemand nog een voorbeeldbrief?
het is weer zover hoor, er is een storing opgetreden....
wanneer krijgen de automatiseerders bij VF de zak?
Hoezo de zak...ze werken blijkbaar keihard om aan het eind van elke maand toch opeens een schijnbaar kloppende factuur op te hoesten...gezien de ervaringen moeten ze deze facturen persoonlijk typen volgens mij om er nog iets van te maken...
Intussen verbetert Vodafone al jaren de omzetcijfers met dit soort truuks. Dit na zo vaak, zo lang mis te zijn geweest weer een storing noemen is een teken dat zij zichzelf niet eens meer serieus nemen toch!
Vodafone ziet ook wel dat klanten het gewoon slikken. Daarom doen ze er niks aan. Nou ja, misschien stoppen ze nog een keer met deze service, door alle technische onkunde. Ik denk dat Vodafone genoeg USP's heeft om met deze service te kunnen stoppen. Gewoon afwaarderen dit servicegebeuren, al deze threads doen het imago niet goed. En ben nogeens klant..!
› reageerach ja, ik ben ook al jaren klant, voor de rest doen ze het best goed, maar dan is dit juist extra irritant...het zou toch niet zo ingewikkeld mogen zijn, en inderdaad, als het gedurende de maand blijkbaar niet mogelijk is om accurate info te verstrekken, hoe betrouwbaar zijn de facturen dan? Ik moet wel zeggen dat als er iets mis gaat en je trekt aan de bel het doorgaans weer snel en correct wordt recht gezet, maar wat als je niet elke maand je factuur kritisch naloopt?
› reageer
Leest Vodafone nog steeds mee? PRUTSERS!!!!
Bij mij is de status sinds de laatste update van gisteren ook niet meer bijgewerkt in "My Vodafone" De update is nog steeds van 29-1-2009
Zijn er nog anderen met hetzelfde probleem?
Tot vandaag, heeft het de afgelopen week goed gewerkt.
Ik word hier onderhand een beetje gek van.
Hier werkt het opvragen van beltegoed momenteel prima.
› reageerHier doet ie het ook prima
› reageervolgens de vodafone site is mijn beltegoed 0 euro van 50, volgens info klantenservice per sms heb ik 50 tegoed en volgens mij moet het 100 zijn. zou het ooit nog goed komen?
› reageerGeachte heer, mevrouw,
Hartelijk dank voor uw e-mail. U geeft aan dat u onjuiste informatie over uw starttegoed februari heeft ontvangen.
Door een storing heeft u inderdaad afwijkende informatie ontvangen. Ik adviseer u daarom uw tegoed over enkele dagen nogmaals te controleren.
Excuses voor het ongemak.
Niet te geloven dit. Lutsers.
Soms lijkt alles even goed te werken maar het is telkens maar van korte duur.
Zijn er mensen waar nu wel alles werkt zoals het hoort?
Bij mijn partner worden alle kosten goed bijgewerkt maar bij mij is het nog steeds hopeloos...of misschien kan ik beter zeggen dat het bij Vodafone nog steeds hopeloos is.
op dit moment is de optie mijn tegoed en verbruik geheel van de site verdwenen, misschien is dat de oplossing waar ze al 2 jaar aan werken?
edit: het staat alleen ergens anders (direct bij inloggen), alleen de informatie is nog steeds 100% fout
Mijn vader heeft een vodafone abbo, en bij hem werkt het dus nog steeds niet !!!!
› reageerActueel tegoed en verbruik is nog steeds niet te raadplegen, maar factuur februari is er al wel.
Wel een erg hoog bedrag, na controle blijkt dat VF voor de blox Zorgeloos Internet niet EUR 9,50 heeft berekend, maar EUR 28,50. Het drievoudige dus. Maar ze gaan het corrigeren, zo is mij beloofd. Alleen niet nu, want de KS kan niet in de factuur komen die ik via de site wel kan raadplegen.
Van de crediteringen die ik zo over een jaar gezien van Vodafone krijg kun je heel leuk uit eten gaan (niet tijdig doorvoeren blox, bellen naar voicemail buiten de bundel berekenen, kortingen onjuist berekenen en nu dit weer....)
Mijn advies is daarom: controleer je Vodafone factuur goed, bij twijfel altijd de KS bellen, soms zie je het verkeerd door het gegoochel met kortingen en BTW, maar regelmatig is het weer bingo.
Ik ben benieuwd hoeveel % van hun facturen fouten blijkt te bevatten in het nadeel van de klant, mijn eigen ervaring wijst op een percentage van tussen de 10 en 25...
Tijd voor een onderzoekje onder TV gasten?
In verband met werkzaamheden is het niet mogelijk om jouw actuele tegoed op te vragen via My Vodafone of via onze klantenservice. Onze excuses voor het ongemak.
Daar gaan we weer...
Dit is echt schandalig, dat er een storing voor kan komen, begrijpt iedereen. Maar wat mij nog het meest stoort in de hele gang van zaken is dat klanten verkeerd, of juist helemaal niet worden voorgelicht. Het zou Vodafone sieren als ze eens een duidelijke termijn kunnen noemen voor een permanente/structurele oplossing van het probleem. Als Vodafone vanaf het begin af aan kenbaar had gemaakt dat een structurele oplossing wat langer (lees langer dan een jaar of twee jaar) op zich kan laten wachten, dan was dat een stuk reeler geweest.
Ik kan me daarom ook voorstellen dat er dan ook veel abonnees zouden zijn geweest voor wie deze lange termijn onaanvaardbaar is en dat ze om die reden opzeggen.
Maar het is beter dan een dienst die maar sporadisch werkt.
Dit is namelijk de 3e onderhoudsaankondiging sinds december 2008.
Daarbij werd de gestelde deadline elke keer weer niet gehaald. Zo ook afgelopen weekeinde. Er werd gezegd dat men vanaf zaterdag vanaf 20.00 uur tot zondagmorgen 08.00 uur niet in kan loggen vanwege "onderhoud". Niet lang lang na het verstrijken van de deadline die ze notebene zelf stellen, verschijnt de algemene melding:
"In verband met werkzaamheden is het niet mogelijk om jouw actuele tegoed op te vragen via My Vodafone of via onze klantenservice. Onze excuses voor het ongemak".
Hier betrap ik Vodaone telkens op en dan denk ik, noem dan geen deadline, maar als ze dat niet doen, weet ondertussen niemand wanneer het echt structureel is opgelost.
Ik zal Vodafone een handje helpen:
Een meer op waarheid berustende tekst zou kunnen zijn:
"In verband met de zoektocht naar een structurele oplossing voor het probleem m.b.t. de inzage van het beltegoed, is de dienst voor onbepaaalde tijd buiten gebruik gesteld. We doen ons best het probleen op te lossen, echter is de oplossing tot op heden niet in zicht. Voor abonnees voorwie het ontbreken, van de inzagemogelijkheid van het beltergoed voor een langere termijn onaanvaardbaar is, zal een passende oplossing worden gezocht".
In mijn ogen kan Vodafone namelijk 2 dingen doen:
1.Het probleem permanent oplossen.
2.Klanten die willen opzeggen, ook nieuwe die dit onaanvaarbaar vinden die mogelijkheid geven.
Vooral omdat nieuwe klanten, bij het afsluiten van hun abonnement te horen krijgen dat alles goed werkt en achteraf constateren dat dit niet zo is.
Als je dan achteraf op wil zeggen, doen ze dat na het einde van het contract, omdat "de zichttermijn van 7 dagen verstreken is."
Als je dus met nummerbehoud bent overgestapt is het nog erger, omdat je dan nog eens 3 maanden moet wachten voordat je uberhaubt kunt constateren dat het een en ander niet werkt.
Als je dan de klantenservice belt, waarom het beltegoed niet goed wordt weergegeven, krijg je te horen, dat het bij nieuwe abonnementen 1 tot 2 weken kan duren voordat het werkt, omdat het tegoed naar rato wordt berekend.
Na 2 weken bel je weer, en dan zeggen ze dat het pas werkt nadat je de eerste factuur hebt ontvangen.
Nu heb ik inmiddels mijn 1e factuur, en je raadt het al, het werkt nog steeds niet naar behoren.
Waar worden de facturen dan op gebaseerd, zoals een van de forumleden in dit topic al aangaf?
Vodafone wil blijkbaar op een zeer agressieve manier klanten aan zich binden, en daarbij voor het gemak even vergeten, dat ze zelf in gebreke zijn.
Mijn advies:
Stap niet over naar Vodafone (en zeker niet met nummerbehoud) tot er een structurele oplossing is voor het probleem.
Dit kan Vodafone echt veel klanten gaan kosten!!!!!!
NB. Excuses voor mijn wat lange bijdrage, maar ik wilde jullie zeer uitgebreid schrijven over hoe het bij mij is gegaan en ook aangeven, waarom ik vind dat Vodafoneonder de huidige omstandigheden een per directe opzegging moet honoreren.
Ik heb gezien dat de Vodafone Webrelations hier ook actief zijn en ik wil ze uitnodigen ons op de hoogte te houden van de problematiek omtrent dit onderwerp, en daarnaast een oplossing te zoeken voor alle ontevreden klanten onder ons.
De gene boven mij vraagt waarop vodafone haar rekeningen baseert. Nergens op is mijn antwoord. Controleer je rekeningen goed zou ik zeggen. En ook het tegoed dat je aan het begin van de maand krijgt. Kijk of er geen dingen dubbel worden berekend. Mijn problemen met vodafone zijn sinds begin dit jaar gelukkig opgelost. Samen met het hoofdkantoor hebben wij een oplossing gevonden. Ik zou zeggen schrijf brieven, heel veel brieven. En houdt je gegevens goed bij. Maak ook zo nu en dan eens een screenshot van de pagina's met verkeerde info. En wie weet mogen jullie binnenkort ook je abo opzeggen.
Recentelijk heeft er een storing plaatsgevonden waardoor wij helaas jouw belstatus niet correct kunnen weergeven. De storing is inmiddels opgelost. Om jouw belstatus weer juist te kunnen weergeven worden op dit moment de belgegevens met terugwerkende kracht verwerkt.
Helaas kunnen we je nu nog niet informeren over de tijdlijnen waarbinnen wij de actuele belstatus kunnen weergeven. Het is dus op dit moment niet mogelijk jouw actuele belstatus op te vragen via My Vodafone of onze klantenservice. Wij stellen alles in het werk om de opgelopen achterstand zo snel mogelijk in te lopen. Zodra de status weer volledig correct is, maken we de dienst weer beschikbaar. Onze excuses voor het ongemak.
Let op: Deze storing heeft geen gevolgen voor de juistheid van jouw rekening over februari.
WÁÁÁT??? Opgelost? Nou, ik ben zeer benieuwd!
sorry, dubbele posting
› reageerToch lijkt de oplossing nog héél ver weg.
vandaag ontvangen:
Geachte heer, mevrouw,
Vanaf vrijdag 20 februari 2009 kunt u uw tegoed weer opvragen via My Vodafone en 1200.
Het tegoed wordt weergegeven met een achterstand van 4 tot 5 dagen. We verwachten dat de gehele achterstand begin volgende week is weggewerkt.
Met vriendelijke groet,
Bij mij werkt het sinds gisteren al weer. Hopelijk is het nu een keer goed opgelost
Het tegoed wordt weergegeven met een achterstand van 3 dagen.
De gebruikskosten buiten je tegoed bedragen: € 0,00 Bijgewerkt tot 16-2-2009
Ik kan me vergissen, maar het is toch echt 4 dagen nu.
Hoe actueel is mijn tegoedinformatie?
Begin februari is er een storing geweest waardoor je tegoed mogelijk niet correct werd weergegeven. Doordat alle belgegevens van februari vervolgens opnieuw verwerkt moesten worden, is er een achterstand ontstaan in de weergave van het tegoed. De achterstand is nu weggewerkt en de situatie is weer normaal. De rekening van februari zal correct zijn. Onze excuses voor het ongemak.
Let op: door de maandafsluiting zal, net als elke maand, gedurende de eerste dagen van maart tijdelijk een kleine achterstand in de weergave van het tegoed zijn.
Deze informatie is geplaatst op 11 februari 2009. (Laatste update: 23 februari 2009)
Opgelost? Nu maar hopen dat dit echt zo is, geloof het eigenlijk niet.
De weergave is vernieuwd, er wordt echter niet weergegeven tot wanneer het tegoed is bijgewerkt. In de oude situatie was dit bij de gebruikskosten buiten de bundel wel het geval. Het zou kunnen dat de werkzaamheden nog niet helemaal zijn voltooid. Of het is bewust weggelaten door Vodafone. Als dit laatste het geval is dit een slechte zet van ze.
› reageerIk wordt hier zoooo moe van...
Vandaag mijn rekening februari gekregen. Overgehouden tegoed vlgs. rekening € 8,64. Vlgs My Vodavone site ,actueel tegoed (up to date vlgs de site) € 12.70. Ik stuur een mail naar de klantendienst:
Vandaag ontving ik mijn rekening over februari. Daarop staatit is inclusief € 8,64 resterend TeGoed van de voorgaande maand.
Maar volgens MYVodafone site heb ik nog een tegoed van 12,70 op dit moment! Dus een verschil van € 4.-.
en de site zou nu up to date zijn, dus klopt de rekening niet.
Graag correctie!
Reactie
Geachte heer, mevrouw,
Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt om een correctie.
Excuses voor het ongemak, de telefoonrekening is echter in orde.
De volgende telefoonrekening zal uw My Vodafone up to date zijn.
Heeft u nog vragen over dit antwoord, dan kunt u binnen 7 dagen reageren. Ga naar Mijn support in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.
Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice
U bied excuses aan voor het ongemak, maar zegt tegelijkertijd dat de rekening wel zou kloppen. Dan stelt u weer dat de volgende rekening weer up to date zou zijn, terwijl op de site staat dat de gegevens NU up to date zijn.
Dus op de rekening februari een restant tegoed van 8.64, op de site 12,70 en nu weer met een ongevragd sms meld men mij een tegoed van 10,67!!!!
€ 4.- tegoed kan niet zo maar verdwijnen! Ik wens dan ook een duidelijk antwoord en niet weer zo'n vaag antwoord als hiervoor. Anders zal ik mij weer tot de directie moeten wenden.
op 28 feb wil ik op my vodafone mijn beltegoed lezen....
krijg ik te lezen :
----------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------
Ik heb in januari geklaagd over de maandenlange storingen bij het opvragen, krijg ik een brief dat alle problemen zijn opgelost..Niet dus !
Vodafone heeft mij ook diverse foute rekeningen gestuurd, en
die worden ook niet gecorrigeerd !
Voor mij nooit meer Vodafone !!
wat een slechte service !
bij wie klopt het nu nog met opvragen van het tegoed.
bij mij klopt het tegoed wel maar de datum niet.
als ik het nu op vraag krijg ik 28.02.2009
Dit is echt niet meer leuk zo. Nu wordt het bundeltegoed in My Vodafone wel bijgewerkt. (Het groene balkje) echter worden de gebruikskosten (de kosten buiten het tegoed) niet meer bijgewerkt.
De laatste keer dat deze kosten bij mij zijn bijgewerkt was op 28 februari 2009 j.l.
Zijn er meer die hier last van hebben?
Ik heb twee nrs. Bij het ene nummer is het buiten bundel bedrag bijgewerkt tot 07-03-2009, Bij het andere nummer tot 28-02-2009. Nu heb ik wel bij het eerste nummer een smsje gestuurd naar het buitenland afgelopen week en bij de tweede nog geen buiten bundel kosten gemaakt. Misschien zit hierin het verschil?
› reageerDe laatste keer dat deze kosten bij mij zijn bijgewerkt was op 28 februari 2009
Ja , bij mij staat ook gebruikskosten bijgewerkt 28 feb 2009
enne...nog steeds geen antwoord op mijn brieven en emails naar webrelations.vodafone...
Begrijp niet dat dit gedoe nu al bijna een jaar duurt en geen
tv programma als Tros Radar of Kassa Vara dit bespreekt.
Kan de eigenaar van telecomvergelijker mischien es de Vara en Tros
attenderen op alle klachten hier op dit forum?
Hermes, het heeft wel degelijk weer gewerkt. Alleen is er opnieuw een storing ingekomen ofzo.
Bla bla,
Het heeft inderdaad wel gewerkt, maar telkens weer voor zo'n korte duur dat ik dat niet als zodanig beschouw. Ik kan dan ook goed begrijpen dat Hermes zegt dat het niet gewerkt heeft.
Als een storing vandaag opgelost wordt, en dit ook officieel door Vodafone wordt gecommuniceerd dan gaan de klanten daarvan uit. Het is immers opgelost. Echter als dezelfde storing zich na een week of eerder weer voordoet, kun je gewoon niet zeggen dat het gewerkt heeft.
En ik ben (terecht) vast niet de enige die zo denkt. Vooral omdat Vodafone een van de duurste providers is.
Ik kan er niets aan doen, maar ik ben een kritisch mens en dat blijf ik ook. Feit blijft dat Vodafone nog steeds geen structurele oplossing heeft voor het probleem. Althans niet voor elke klant. Dit blijkt wel weer uit de bijdragen van de andere gebruikers van dit forum.
Bijgewerkt tot 28-2-2009
Gààn we weer....
binnenkort een klein feestje, dan is dit draadje een jaar in de lucht en nog steeds actueel
› reageerMij valt op dat bij mij de gegevens pas weer actueel zijn als ik mijn factuur online kan inzien, en dat is helaas altijd pas rond de 18e van de maand
› reageerhe kijk het gaat al de goede kant op.
De gebruikskosten buiten je tegoed bedragen: € 0,00Bijgewerkt tot 16-3-2009
Wie hebben er nog meer last van dat men totaal niet op de Vodafone site kan komen op dit moment?
› reageerHier ligt www.vodafone.nl er ook uit...
› reageerHier ook al sinds de ochtend.
› reageerIs er een storing?
Door een storing werkt onze website op dit moment niet optimaal. Het kan zijn dat u hier hinder van ondervindt. Het is niet bekend wanneer de storing is opgelost. Onze excuses voor het ongemak.
Zijn er werkzaamheden op de website?
Op dit moment zijn er geen werkzaamheden op de website. Onze website werkt door een storing niet optimaal
de zoveelste storing....
komt het ooit nog goed met vodafone ?
Foutmelding
Onze excuses,
op dit moment is het niet mogelijk om je tegoed en verbruik te tonen. Probeer het op een later tijdstip nogmaals.
Welke amateur sloopt het nou steeds?
Geen probleem met het opvragen hoor
het is weer feest bij vodafone.
kan al 2 dagen mij tegoed niet opvragen.
Inderdaad! 1200 bellen werkt wel, maar wat er in de sms staat klopt bij mij dus zeker niet!
› reageerPer 22 april ben ik eindelijk verlost van vodafone,
heb nog wat geld terug gekregen voor
het foutief laten betalen voor bellen naar en opvragen beltegoed 1200,en bellen naar nummers die ik helemaal niet ken...
het heeft me heel wat emails en energie gekost..
Mensen pas op met vodafone-scherp...
want per 1-9-2008 moet je betalen voor beltegoed en sms van 1200 !!
Onbegrijpelijk dat vodafone de storingen maar niet goed kan oplossen,
jarenlang plezier gehad van vodafone...
Als ik 1200 bel is optie 1
"informatie over Puck code en nieuwe puck code aanvragen"..
Dat zou toch beltegoed informatie moeten zijn?
Zucht.
inmiddels kom ik in het geheel niet meer op my vodafone, heeft men de handdoek definitief in de ring gegooid? mijn poging om in te loggen was naar aanleiding van een sms en e-mail dat mijn rekening klaar zou staan op my vodafone, ik was wel benieuwd hoe het alweer mogelijk was dat ik alsnog ver boven mijn bundel zou hebben gebeld...
› reageer"Vanwege verbeteringen aan onze systemen is My Vodafone van zaterdag 9 mei 18.00 uur tot maandag 11 mei 08.00 uur niet beschikbaar. Onze excuses voor het ongemak."
Zo... Dat is een fors onderhoudsvenster.
de functie "stuur sms en mail dat rekening klaarstaat op my vodafone.nl" doet het al wel weer sinds zaterdagochtend, de rest zal hopelijk ook nog wel een keer komen.
› reageerhet feest is weer begonen.
net het weekend gehand. met onderhoud.
en nu.
Let op: In verband met een storing is het op dit moment niet mogelijk om online of telefonisch je tegoed op te vragen. Onze excuses voor het ongemak.
inmiddels twee dagen verder en nog steeds de meest welgemeende excuses voor dit ongemak.
› reageerHet lijkt er op dat Vodafone het nooit leert. Zal wel uitbesteed zijn aan een buitenlands bedrijf.
› reageerupdate.....Geachte heer, mevrouw,
Via deze e-mail informeren wij u over de weergave van uw tegoed. Er is een storing geweest waardoor het beltegoed niet correct werd weergegeven. De storing is opgelost, maar heeft geleid tot een achterstand in de verwerking van de belgegevens.
Op dit moment werken wij hard om de miljoenen belgegevens opnieuw te verwerken. De verwachting is dat u eind mei uw tegoed weer kunt opvragen. Het tegoed wordt dan weergegeven met een achterstand van minder dan 5 dagen.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice
Als het weer werkt crasht na 2 weken die server toch weer. En duurt het weer een maand voordat ze het opgelost hebben.
› reageerSinds wanneer kost 1200 bellen 25(?) cent per minuut????????
Stelletje oplichters bij vodafone!
Ja ik ga mijn VF abo niet verlengen! Ik stap over naar T-Mobile. Bovendien moet je bij VF naast je abogeld ook nog es btw betalen terwijl dat bij andere providers er gewoon al bij in zit voor zover ik het begrijp. Nee voor mij geen Vodafone meer!
› reageer@radjesh: als je een Vodafone Scherp Sim Only hebt betaal je inderdaad 25 cent per minuut voor de klantenservice zodra je iemand aan de lijn krijgt. Zie Vodafone Scherp.
@aaron: BTW betaal je bij iedere provider, het is misschien verwarrend op de factuur, omdat men daar meestal alles excl. BTW berekend om daarna de BTW over het totaal bedrag te tellen. Maar uiteindelijk komt het op hetzelfde neer.
Het valt me op dat in maanden zonder tussentijdse informatie ik blijkbaar onbewust toch meer bel, ik denk dat het toch remmend werkt op je belgedrag als je halverwege de maand ziet dat je al 80% van je tegoed hebt verbeld. Dat weten ze bij Vodafone ongetwijfeld ook....Wedden dat ze binnenkort wegens "aanhoudende technische problemen" helemaal stoppen met tussentijdse saldo-informatie? Zijn ze er achter gekomen dat hun omzet daardoor 10% stijgt, rekening houdend met opzeggingen van mensen die er niet meer in trappen....
› reageerUpdate:
Geachte heer, mevrouw,
U kunt maandag 25 mei vanaf 20:00 uur weer online en telefonisch uw tegoed opvragen.
Het tegoed wordt weergegeven met een achterstand van minder dan 5 dagen. We verwachten dat de gehele achterstand begin juni is weggewerkt.
Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice
Daar gaan we weer:
Inmiddels ook weer een nieuwe storing in Vodafone OnderOns.
En dus ook nog steeds een storing op Vodafone Passport (ipv 0,79 per ontv. gesprek wordt 0,58ct per minuut berekend).
› reageerper sms komt er nu saldo informatie, voor wat het waard is. op de site nog steeds nada.
› reageerDe verwachting is dat het vanaf maandag 25 mei 20.00 uur weer mogelijk is om je tegoed online en telefonisch op te vragen.
Dit nu de zoveelste keer dat beloftes aan klanten niet waar worden gemaakt. Als het niet werkt zet dan ook niet online dat het zou moeten werken! Heel erg jammer weer.
Ik heb voor de zoveelste keer de enquette van Vodafoon ingevuld.Doen ze toch niks mee. Stel sukkels bij elkaar !Zowel de admie als Sale.Het is dat hun verbindingen goed zijn anders waren ze nog erger dan Telfort .
› reageerDit was de druppel, ik ben klaar met Vodafone. Bij de huidge stand van de techniek is de storingshistorie van Vodafone echt niet meer geloofwaardig, zeker niet als je beseft dat het gaat om een bedrijf met een wereldwijde omzet van 46,5 miljard euro. Ik houd het er op dat de zogenaamde storingen extra omzet, extra winst en wellicht ook extra bonussen voor het management opleveren. Ik weiger bij een dergelijk bedrijf nog langer klant zijn en ben vanavond over gestapt naar T-mobile.
› reageerTsja, en nu kun je vrijwel nergens meer bellen door de slechte dekking van TM.
› reageerMijn eerste maand bij BEN is vanaf 16/5 (minstens!) niet veel beter..
Ik heb helaas een storing op de Ben site.
Hierdoor kan ik je nu helaas niet vertellen hoeveel belminuten je al hebt verbruikt.
Mijn excuses hiervoor.
Ik zal ervoor zorgen dat deze storing zo snel mogelijk is opgelost.
Het tegoed wordt weergegeven met een achterstand van minder dan 5 dagen. We verwachten dat de gehele achterstand begin juni is weggewerkt.
Bijgewerkt tot 20-5-2009
Het tegoed opvragen lijkt weer aardig op gang te komen. Alleen is 20-5-2009 al 7 dagen terug. Hopelijk is alle achterstand snel weg.
Eindelijk kan ik mijn opvragen op de website (Bijgewerkt tot 25-5-2009). Dat is 3 dagen geleden, best netjes. Het werkt dus!
Alleen via 1200 kan ik mijn tegoed nog niet opvragen. Daar heb ik over gemaild, en ik kreeg het volgende antwoord:
Geachte heer,
Hartelijk dank voor uw e-mail. U geeft aan dat u uw tegoed niet via 1200 kunt opvragen.
Iedere Vodafone klant heeft een klant-waarde. Uw klant-waarde is nog onbekend. Daardoor kunt u niet via 1200 uw tegoed opvragen.
Ik heb vandaag op 28 mei 2009 uw klant-waarde aangepast. De verwerking van deze handeling is ongeveer 48 uur. Vanaf zondag kunt u uw tegoed ook via 1200 opvragen. Zou dit niet het geval zijn, kunt u een nieuwe e-mail sturen, zodat wij deze kwestie verder kunnen onderzoeken.
Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice
Klant-waarde
Ja, Vodafone doet aan klant-waarde. Wat het precies is weet ik niet, maar ik bij het verlengen vorige maand retentie waarde S.
› reageerKijk het gaat de goede kant op. Nu 2 dagen achterstand.
Bijgewerkt tot 29-5-2009
Vanmorgen was het beltegoed van juni bij geschreven, nu staat alles weer op nul en had ik kosten buiten de bundel die ik niet kan verklaren. Vodafone zakt dus weer weg, erg teleurstellend allemaal.
@chris17 op 29/5:
Ik doe aan leveranciers waarde en heb besloten heb bij Vodafone weg te gaan.
Na de afgelopen maanden niet meer ingelogd te hebben op mijn persoonlijke My Vodafone pagina deed ik dit vanavond weer eens wel. En ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben, ja in de positieve zin van het woord; zéér duidelijk dit nieuwe beltegoed overzicht, en weer net als in het begin inclusief het sms-tegoed!
Sinds wanneer kost 1200 bellen 25(?) cent per minuut????????
Stelletje xxxxxxxxxx bij vodafone!
Wellicht heb je net als ik een Vodafone Scherp abonnement!?
Mijn beltegoed is nu bijgewerkt tot 30-5-2009. Nog een paar dagen en de storing duurt alweer een hele maand.
› reageerLet op: wegens een storing kan het zijn dat je tegoed momenteel niet juist wordt weergegeven. Onze excuses voor het ongemak.
Bijgewerkt tot 31-5-2009
Geachte heer Napsju,
Hartelijk dank voor uw reactie. U vraagt wanneer uw actuele tegoed en verbruik wordt bijgewerkt.
Wij weten nog niet wanneer dit probleem opgelost zal zijn. Door de storing in mei, duurt het bijwerken van het tegoed deze maand langer dan normaal.
Er wordt aan gewerkt om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen.
Onze excuses hiervoor.
En die storing van daar voor, en daar voor, en daar weer voor, tot heeeeel lang geleden? Wat een amateurs zeg!
Op mijn rekening van juni kreeg ik een spontane creditering van ruim 20 euro wegens een tijdelijke storing in april. Ik heb de rekening van mei (met belminuten april) gedownload als txt bestand (standaard is pdf) en vervolgens naar Excel gekopieerd. Na wat bewerken (m.n. tekst naar kolommen) de boel doorgerekend en bleek inderdaad dat buitenbundeltarief was ingegaan terwijl ik nog zo'n 100 minuten in mijn bundel had, waarschijnlijk een paar dagen de Onder Ons minuten ook meegeteld.
Dat stelt me weer een beetje gerust, ze hebben de boel blijkbaar inhoudelijk beter op orde dan je uit hun eigen berichten zou concluderen.
Met Excel kun je overigens ook allerlei leuke analyses maken die bijvoorbeeld T-mobile standaard op hun site aanbiedt, zoals de langste/duurste gesprekken, meest gebelde nummers etc., handig bij de keuze van je abo, maar op de standaardrekening van Vodafone staat daar niets over, moet je zelf maar optellen....
Sinds september 2007 ben ik klant geweest bij Vodafone, ik heb dus ook veel last van de storingen gehad bij Vodafone. Ik had een abonnement van in totaal 70 euro ik had namelijk basis 50 1jaar (450 belminuten) plus 10euro onbeperkt sms en nog eens 10 euro onbeperkt internet plus uiteraard BTW, dus je kan wel zeggen dat ik een goeie klant was voor Vodafone. Ik betaalde elke maand zo'n 85 euro en de hoogste rekening was 115,- euro, ik heb uiteraard altijd netjes betaald. Die bedragen wist ik altijd wel te verklaren en keek daar nooit naar om, gewoon weg omdat het niet kon op MyVodafone omdat er altijd storing was en ik geen papieren rekeningen kon krijgen volgens Vodafone.De gehele looptijd heeft MyVodafone het misschien 3 keer gedaan. Maar ik dacht het is niet anders en hield mijn afschriften een beetje in de gaten maar die waren altijd rond de 80 en 1 keer 115 omdat ik op vakantie was geweest dus maakte ik me geen zorgen, alhoewel ik het wel erg asociaal vond dat ik geen specificatie kon krijgen en meerdere malen mijn beklaag heb gedaan bij Vodafone. Ik heb mijn abonnement ruim drie maanden van te voren opgezegd in Mei 2008 en ben over gegaan naar KPN Hi. Netjes alle rekeningen betaald en ben over gegaan met nummer behoud naar KPN Hi. Mijn Vodafone simkaart werd 18 augustus afgesloten en kon ik met mijn nieuwe sim bellen van KPN Hi. September 9 2008 kreeg ik nog een rekening van rond de 80 euro (uiteraard betaald) en dacht kan wel kloppen want je krijgt je rekeningen een maand later. Zonder zorgen ben ik verder gegaan met KPN Hi en alles was in orde. Totdat ik bezig ging met de financiering van mijn nieuw aan te kopen woning, en de bank mij tot mijn grote verbazing verteld dat ik een BKR notering had. Ik had geen idee waar dit vandaan kon komen. Dus heb ik meteen allerlei instanties afgebeld waar ik ooit een abonnement of iets anders had. Niemand wist van mij af. Totdat ik Vodafone klanten service aan de lijn kreeg, en de medewerkster mij doodleuk wist te vertellen dat ik nog een rekening open had staan van de maand september 2008 van 276,00 euro ??? Ik was toch afgesloten 18 augustus en overgegaan met nummer behoud????? Ik had 9 september toch een rekening betaald en in augustus heb ik mijn rekening ook netjes betaald. En afgezien van dat heb ik nooit een signaal, sms. Brief, of wat dan ook van Vodafone gehad dat ik nog iets moest betalen dus ik was met stomheid geslagen. Ook omdat ik altijd rekeningen had van 80 euro en mijn hoogste was 115euro (en voor de duidelijkheid die 276 euro was alleen de telefoon rekening nog zonder incasso kosten van 124,00 dus totaal 400 EURO!!!). Heb meteen het incasso bureau opgebeld en het verhaal uitgelegd dat ik bezig was met een hypotheek en dat ik echt niet op de hoogte was. Ik moest gewoon betalen en de BKR moest Vodafone regelen daarna zou ik pas een specificatie krijgen. Uiteraard heb ik de specificatie gevraagd na meerdere male aandringen, waar uiteindelijk 5 pagina´s van miste, alle kosten werden buiten mijn bundel gerekend en waren van 4 juli tot 18 augustus?????? daarnaast werd er geld gerekend voor data verkeer terwijl ik onbeperkt online had. De rekening klopte van geen kant en ik zit nu met een BKR terwijl Vodafone mij geen SMS of brief gestuurd heeft of laat staan bellen terwijl ze gewoon mijn nummer hebben. Maar mij lijkt het dat de rekening nergens op gebaseerd is en vraag me af of iemand een oplossing voor mij weet. Ik krijg misschien niet eens een hypoheek door deze klote fout van Vodafone. Als je belt met de klantenservice en je verhaal probeert te doen wordt je om de 2 seconden onderbroken door de medewerker van de klanten service die al helemaal geen verstand van zaken heeft en na 3 minuten gewoon de hoorn er opgooit ik heb alles geprobeerd voor opheldering bij Vodafone, briefen verstuurd, hoofdkantoor gebeld, Vodafone shop, klanten service, afdeling betalingen, webrelations (ene Antoine die gewoon geen antwoord geeft) noem maar op, niemand die wat weet en iedereen stuurt je weer naar de andere afdeling. Kan iemand mij helpen of heeft iemand hetzelfde mee gemaakt laat het me weten. Het lijkt met toch niet dat dit zomaar kan, en dat bedrijven als Vodafone hiermee wegkomen, het hele internet staat vol met deze klachten. Alsjeblieft ik ben een hardwerkende jongen van 21 nooit problemen met betalen en kon nu eindelijk een hypotheek financieren, maar door dit hele fiasco ligt alles op de klippen.
› reageerbeetje vaag wel, meestal is het wel mogelijk om via my vodafone je rekening in te zien. op vragen per email komt altijd binnen een paar dagen antwoord.
› reageerIk mag toch aannemen dat Vodafone je de rekeningen van je abonnementsperiode kan overleggen Als je dit naast je bankafschriften legt, kan je vanzelf zien waar het gat zit
Overigens kan ik mijn factuur altijd online inzien en kan ik, als ik dat wil, ook een papieren factuur krijgen. Bij dezelfde Vodafone. Ook als de belstatus niet helemaal klopt ...
Ja ze zeggen dat ze het opsturen maar tot op de dag van vandaag niks ontvangen en moet vrijdag voorlopig koopcontract tekenen. En nee kan niet in MyVodafone omdat ik ten eerste geen klant meer ben en toen ik dat wel was waren ze bezig met een nieuw systeem en kon je je facturen niet inzien. En toen mijn abonnement nog liep kon ik van Vodafone geen papieren facturen krijgen omdat ze daar van afgestapt waren. en kon allen tegen betaling. Lijkt mij toch dat ik het recht heb om mijn specificaties te kunnen bekijken.
› reageerGewoon betalen, je huis kopen en dan de rest regelen.
› reageerJa dat is het ergste ik heb het bedrag ook betaald omdat ik zo snel mogelijk mijn financiering rond wou hebben. Het gaat er ook niet om dat ik het niet kan betalen maar als ik drie jaar lang bij verschillende providers t-mobile, vodafone, kpn Hi, nooit een betalings achterstand heb en altijd een rekening van rond de 80 euro ÉÉN KEER 115 euro nooit hoger. En als ik in een keer al een half jaar weg ben bij Vodafone krijg ik een rekening van 270 euro en alles buiten de bundel dat kan gewoon niet. Ik heb toch gewoon een bundel ik kan toch niet meer dan een maand lang buiten mijn bundel bellen je krijgt toch gewoon elke maand een nieuwe bundel. Lijkt mij logisch
› reageer@Napsju: dat wordt lastig, als de hypotheek niet verstrekt wordt wegens een A-codering bij het BKR ...
Maar inderdaad, gewoon tekenen onder voorbehoud van financiering, dan heb je 4 weken om het te regelen.
@juliaz: gewoon netjes alle facturen opvragen, daar willen ze misschien wel wat centjes voor hebben maar dat is dan even niet anders. Zelf alles controleren en bezwaar maken als het niet klopt. Liefst schriftelijk en vooral aardig blijven. Met schreeuwen en met deuren smijten heeft nog nooit iemand gelijk gekregen bij de providers.
En even voor de duidelijkheid het zou gaan om een rekening bijna 2 maanden nadat ik mijn abonnement afgesloten had. En ik heb al mijn afschriften en ik heb elke rekening netjes betaald tot aan het einde 9 september 2008, want 18 augustus liep mijn abonnement af
› reageerHeeft dat incassobureau die rekening dan niet? Die moeten jou toch ook kunnen bewijzen dat ze jou schuldig bevinden?
› reageerwas je intussen een paar keer verhuisd ofzo, anders had je toch wel aanmaningen en post van het incassoburo gezien?
› reageerJa dat hebben ze ook opgestuurd, maar zoals als ik ook in mijn eerste post vertel missen er 5 pagina´s en wordt het volledige bedrag buiten mijn bundel gerekend terwijl het gaat om een periode van 4 juli tot 18 augustus bijna 1 1/2 maand aaneengesloten buiten mijn bundel en in de tussentijd krijg je normaliter gewoon weer nieuw bel te goed. Als je je rekeningen tussentijds betaal wat ik heb gedaan.
› reageer@juliaz: Schriftelijk klagen bij Vodafone en aandringen op verwijderen van de codering bij BKR, omdat de juiste procedure niet is gevolgd. Indien dit niet werkt, binnen 2 maanden een klacht indienen bij de geschillencommissie van het BKR. Zie ook www.bkr.nl
Alle papieren bewaren en meenemen naar BKR.
Ik weet het, dit topic heeft geen zin meer. Vodafone gaat het nooit meer fixen.
Bijgewerkt tot 1-6-2009
Bijgewerkt tot 15-6-2009 ... Ik heb het probleem kennelijk niet
hier ook geen probleem met achterstallig onderhoud:
Bijgewerkt tot 18-6-2009
Mij valt al maanden op dat mijn tegoed pas weer actueel bijgewerkt is als mijn factuur online staat. Dit is bij mij helaas altijd pas rond de 20e van de maand en tot die tijd staat er bij mij bijgewerkt tot 01.XX. (xx = lopende maand. Dus je eerder je de factuur online hebt je eerder je tegoed weer actueel op de site vermeld staat
Daar gaan we weer:
Op dit moment zijn er bij vodafone weer de volgende storingen:
- Vodafone OnderOns is niet bereikbaar via het internet (nu al 3 weken niet!).
- Status opvragen van Blox via 1200, geeft de melding: Er is een fout opgetreden en de verbinding wordt verbroken.
Webrelations los dit eens op?!
Bijgewerkt tot 1-6-2009
tegoed staat op nul.
Hebben de zakelijke abonnementen eigenlijk hetzelfde probleem?
› reageerOp mijn rekening van juni kreeg ik een spontane creditering van ruim 20 euro wegens een tijdelijke storing in april.
Ik kreeg bijna eenzelfde bedrag gecrediteerd vanwege 'correctie tegoed april'. Maar daar heb ik wel voor aan de lijn gehangen met de klantenservice. Ze hadden me namelijk minuten buiten de bundel in rekening gebracht terwijl ik zeker wist dat ik nog tegoed over had.
Vraag me af of ze dat geintje bij meer mensen uitgehaald hebben...
tis geen achterstallig onderhoud of wat dan ook, maar gewoon een heel stom systeem. Vodafone heeft servers staan die 24/7 één voor één iedereens huidige verbruik achteraf uitrekend, als je pech hebt zit je altijd achterin de lijst en ben je een van die personen waarvan de status zo laat wordt bijgewerkt. Vodafone heeft getracht dit systeem te veranderen (belofte was max 2uur vertraging), maar dat was een totale ramp toen kon 2 maanden niemand meer wat opvragen. Volgens mij kunnen ze het beste aan Google vragen hoe computers werken.
Overigens is het hier wel up-to-date.
De informatie over je tegoed is voor het laatst bijgewerkt op
29 juni 2009 om 16:10 uur
Verbruikskosten
Buiten maandelijks tegoed: € 0,00
Bijgewerkt tot 1-7-2009
Een beetje offtopic, maar toen mijn tegoed aan het controleren was, klikte ik maar even op 'tegoed verhogen' om te kijken of dat werkt. En daar stond, 'je huidige abo is 27.50, klik hier om te verhogen naar 17.50 ' Eindelijk een leuke storing? Ik heb geklikt en een bevestigings smsje gekregen dat ik nu een 17,50 abo heb! (ik verbelde mijn tegoed nooit, te veel abo's)
De informatie over je tegoed is voor het laatst bijgewerkt op 1 januari 1960 om 19:50 uur
Bovenstaande tekst viel gisteren onder 'my Vodafone' te lezen. Hoezo achterstand?
Vandaag contact gehad met de klantenservice. De medewerkster gaf aan dat er een heleboel storingen zijn bij vodafone en dat ze de hele dag alleen maar dat soort vragen aan het oplossen was.
Vodafone onderONS is inmiddels al (volgens de medewerker van Vodafone) 2 maanden niet beschikbaar.
Inmiddels weer een 2tal nieuwe storingen erbij:
- Aanmelden met een prepaid kaart is nu niet mogelijk via de website (SMS wordt niet verzonden).
- Het omzetten van tariefplan op prepaid basis is op dit moment lastig omdat het netwerk een wachtrij heeft aan tariefplan veranderingen.
Volgens mij gaat het niet te best met de systemen van Vodafone...
Inloggen op myVodafone gaat op dit moment niet
Vanwege een storing is My Vodafone momenteel niet beschikbaar. Onze excuses voor het ongemak.
Wat een onophoudelijk gepruts zeg...
Vodafone heeft het inmiddels goed opgelost. Nu zelfs met tijd erbij, toppie!
Je laatst verwerkte verbruik is van 7 juli 2009 om 18:43 uur
Het is een tijdje goed gegaan met opvragen van tegoed via My Vodafone. Zie nu net dat er inmiddels weer 6 dagen achterstand is.
Je laatst verwerkte verbruik is van
22 augustus 2009 om 17:27 uur
Bij mij (drie nummers) klopt het precies.
› reageerBij mij weer een achterstand van meer dan een maand. (belbundelinformatie)
Laatst bijgewerkt tot 18 juli 2009
De buiten de bundel info is bijgewerkt tot vandaag.
Zie onderstaande screenshots uit My Vodafone:
My Vodafone screenshot 1
My Vodafone screenshot 2
Opvragen van tegoed via My Vodafone gaat nu weer goed.
Je laatst verwerkte verbruik is van 4 september 2009 om 19:52 uur
al 2 dagen geen tegoed op te vragen. "Probeer het later nog eens".....
Wat is "later"bij Vodafone????????????????
Ook vandaag geen beltegoed op te vragen. Het gedoe met het opvragen van het beltegoed bij Vodafone is de reden dat ik een paar maanden geleden besloten heb om met het abonnement van mijn kleindochter over te stappen naar T-Mobile. Op het gebied van het beltegoed maakt T-Mobile er trouwens op dit moment nog een grotere puinhoop van. Maar dat even terzijde. Volgende week vindt de daadwerkelijke overstap plaats. Vanaf het moment van de overstap wordt de toegang tot My Vodafone afgesloten. Dat betekent dat ik op geen enkele wijze de laatste factuur kan controleren als de “storing” nog een paar dagen duurt. Is een bedrijf wat het mij onmogelijk maakt hun factuur te controleren wel mijn vertrouwen waard?
› reageerJe kunt natuurlijk gewoon je laatste factuur opvragen, als deze pas beschikbaar wordt als je deze niet meer kunt benaderen.
› reageerAls je terug gaat naar papieren factuur (te regelen via my Vodafone) dan krijg je in ieder geval je laatste rekening op papier toegestuurd. Nadeel is wel dat je er dan geen gratis specificatie bij krijgt. Bij twijvel kan je deze wel via de klantenservice opvragen. Mijn ervaring is trouwens dat je bij alle providers daarna nog een factuur zal ontvangen met de vooruitbetaalde maanden verrekend als dit niet direct al gebeurd was.
Trouwens: nog even over de belstatus, ik zag eergisteren dat mijn tegoed op ruim 1 euro na op was. Vandaag zie ik opeens weer mijn volledige tegoed in beeld met aftrek van wat gesprekken van het begin van de maand. Nogal verwarrend. Ik reken er gezien de hoeveelheid gevoerde gesprekken op dat het tegoed echt redelijk op moet zijn, dus dat het tegoed er na een paar dagen weer staat, kan niet kloppen.
Al de hele week foutmelding in My Vodafone.
Onze excuses,
op dit moment is het niet mogelijk om je tegoed en verbruik te tonen. Probeer het op een later tijdstip nogmaals.
Dit werkt wel: bellen naar 1200, 2x "1" en je krijgt per sms je tegoed.
› reageerTelkens weer...kunnen ze dit nu eens een keer echt goed oplossen?
Maar beleefder worden ze wel.
"Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u vragen heeft over het tegoed opvragen
Op dit moment hebben we een storing met het tegoed op My Vodafone
Onze technische specialisten zijn hier mee bezig.
Helaas is de oplos tijd nog niet bekend"
niet dat je hier veel mee opschiet.....
Inmiddels al bijna 2 weken storing. Gelukkig werkt opvragen via 1200 wel ok.
› reageerHet is inmiddels al zo vaak fout gegaan bij vodafone. Sinds ik vorig jaar november over ben gegaan naar vodafone heeft de my vodafone tegoed en verbruik informatie er meer uitgelegen vanwege "storing" dan dat ik er gebruik van heb kunnen maken.
Zou er een mogelijkheid zijn om vodafone aansprakelijk te stellen voor het feit dat ik over mijn bundel heen ga. Omdat ik geen inzicht kan hebben in mijn beltegoed.
Ik ben het inmiddels gruwelijk beu, het is altijd hetzelfde liedje er is een storing, maar hoe moeilijk kan het zijn een goed werkend systeem te maken en werkend te houden.
Misschien eens een paar extra servers kopen om de boel te bereken. En vooral bij te houden.
Vandaag lukt het niet eens per sms En de rekening is het ook nog niet online. Kunnen we misschien met z'n allen wat aan doen ?
Ja er moet egt wat gaan gebeuren wat dit kan nie langer meer zo
› reageerOpvragen van beltegoed doet het hier weer.
Je laatst verwerkte verbruik is van 30 september 2009 om 09:01 uur
Nu op de Vodafone site:
Wegens onderhoudswerkzaamheden is My Vodafone tot maandagochtend 19 oktober helaas niet beschikbaar. Onze excuses voor het ongemak.
KPN en T-Mobile lagen er gisteren ook weer uit. Zullen dit kartelafspraken zijn ofzoiets....pff geen provider meer in NL die het goed kan doen. En dan claimen dat de ICT systemen van de provider leidend zijn bij geschillen over facturen. Ik ga nu toch behoorlijk twijvelen waarom de providers de ene ICT infrastructuur nog geen 4 weken werkend kunnen houden en de "leidende" infrastructuur zou dan wel altijd goed zijn?
› reageerEn daar gaan we weer:
Geen onderhoud maar nu storing
Storing online diensten
Op dit moment hebben we te maken met een technische storing. We betreuren het ongemak en werken met man en macht door om de storing zo snel mogelijk te verhelpen. We verwachten echter het hele weekend nodig te hebben om de storing op te lossen. Maandag zullen we de status via onze website bekend maken. Wanneer de storing verholpen is, laten we dat uiteraard direct weten.
De storing heeft invloed op de volgende diensten:
My Vodafone
Als gevolg van de storing, is het tijdelijk helaas niet mogelijk om in te loggen op My Vodafone Privé en My Vodafone Zakelijk. Het is op dit moment niet duidelijk wanneer inloggen weer mogelijk is.
Tegoed opvragen
Als gevolg van een storing is het tijdelijk helaas niet mogelijk om de status van het tegoed op te vragen via MyVodafone of 1200. Ook via medewerkers van de klantenservice is dit tijdelijk niet mogelijk.
Prepaid tegoed opwaarderen
Als gevolg van een storing is het tijdelijk helaas alléén mogelijk om het prepaidtegoed op te waarderen via opwaardeerbonnen (o.a. te koop bij Vodafone Winkels, supermarkten etc.). Het is op dit moment niet duidelijk wanneer Mobiel opwaarderen, Online Opwaarderen, Opwaarderen via creditcard en Opwaarderen met Rabofoon weer beschikbaar is.
bron;Vodafone website
Inloggen werkt weer.
Zijn er werkzaamheden op de website?
Op dit moment zijn er geen werkzaamheden op de website.
Afgelopen weekend deed mijn Blackberry dienst het weer niet. De klantenservice gebeld om te vragen wat er nu weer aan de hand was met het netwerk en direct een bandje dat er weer een datastoring was. Meestal volgt daarop een lange wachtrij, dus maar weer opgehangen. Prutsers Vodafone.
› reageerHet blijft natuurlijk dubieus dat deze storing alleen bij abonnementen voorkomt, en nooit bij prepaid...
› reageer