Envirofone

Mooie reclames allemaal, maar ik kreeg maar 60 euro terug ipv 85,74. Omdat er te veel gebruiksporen op mijn telefoon zaten! Belachelijk toch met een tweede hands toestel!

› reageer

Heeft er iemand al ervaring met Envirofone (http://nl.envirofone.com)?
Ze hebben op zich best interessante uitbetalingsbedragen voor diverse toestellen.
Anyone??

› reageer

Zijn op zich geen slechte bedragen, maar heb je die voorwaarden gelezen? Die zijn echt letterlijk vertaald uit het engels

› reageer

Yep, heb ik gezien. Is volgens mij oorspronkelijk ook een in Engeland opererend bedrijf.
Overigens stonden er geen vreemde dingen in de voorwaarden.
Ben alleen benieuwd of ze ook waarmaken wat ze toezeggen.

› reageer

Ik heb helaas geen goede ervaring met envirofone!!! Ik heb mijn telefoon verkocht aan envirofone omdat ze aantrekkelijke prijs boden voor mijn nokia . Ik heb netjes een envelope thuis gekregen om de telefoon in op te sturen. Dit gedaan. Het adres was in Tiel. Dit is inmiddels 3 weken geleden. Vorige week gebeld. Toen vertelde de dame aan de telefoon dat de mobiel gelijk doorgestuurd wordt naar engeland om ze daar te testen en dat dit niet aan de klanten wordt verteld omdat ze dan de telefoon niet zo snel op zouden sturen. Ik belde op dat moment ook naar engeland. Het zou wel enige tijd kunnen duren vertelde ze. Ik heb een week later een mail gestuurd met de vraag of mijn telefoon al binnen is. In de mail stond dat de telefoon al lang binnen had moeten zijn en de telefoon niet was aangekomen en ook gelijk dat ze geen verantwoording nemen voor verlies. Nou dat is dan jammer...ik had natuurlijk de telefoon niet zomaar op moeten sturen...beetje jammer....eigen schuld dikke bult

› reageer

Daarom lever ik het tegenwoordig maar in bij de media markt of Saturn, die doen het voor Zonzoo, krijg ik direct me geld hoef ik niet te twijfelen of ik wel of niet me geld krijg.

› reageer

Zonzoo betaalt alleen wel een stuk minder dan Envirofone...

› reageer

Ja, maar ja als ze het toestel kwijt maken en dat op jouw afschuiven en je dus niks krijgt, kunnen ze wel de nieuwprijs garanderen, maar dat krijg je dan toch niet.

› reageer

Je kan natuurlijk ook in te 'toekomst' je toestel aanbieden op het "Marktplaats-forum" van Telecom Vergelijker...

› reageer

Toch nog goed nieuws over invirofone! Ik kreeg vorige week opeens een bericht dat mijn telefoon is ontvangen en vlak daarna een bericht dat deze is goedgekeurd en het geld op mijn rekening wordt gestort. Mijn telefoon is wel een maand onderweg geweest. Gelukkig toch nog goed gekomen >

› reageer

hallo, ik heb helaas slecht bericht over envirofone.
ik heb op 28november mij samsung verkocht voor 96euro
dus heb een envelop opgestuurd gekregen. ik de telefoon opgestuurd naar een week kreeg ik een mailtje dat de telefoon aangekomen is. een paar dagen later kreeg ik een mailtje dat de telefoon getest was en goedgekeurd was. en dat ze over gingen tot uitbetaling. twee dagen later weer kreeg ik een mailtje dat de betaling over gemaakt is op mijn rekening. dat is nu ruim twee weken geleden en heb het geld nog steeds niet ontvangen van ze. heb ze al een paar keer gebeld en daar kreeg ik te horen van die mevrouw dat ze problemen hadden met bankoverschrijvingen en dat het allemaal wat vertraagt is. heb een aantal dagen geleden weer gebeld en gevraagt of het probleem al opgelost was met bankieren die mevrouw zij ja alles is opgelost. en dat ik me geld wel krijg. maar heb nog niets ontvangen dus nik raad mensen aan om niet je oude telefoon op te sturen het kost meer aan tijd en geld om erachter aan te zitten dan het oplevert ik hoop natuurlijk dat ik me geld nog gewoon krijg, maar heb er een zwaar hoofd in beter kan je je telefoon aan zonzoo verkopen dan maar iets minder ervoor
maar daar weet je zeker dat je je geld krijgt. is gewoon een nederlands bedrijf en geen engels. dus mensen niet doen naar envirofone sturen

› reageer

Ik heb hetzelfde eerste keer zee goede ervaring. vrijdag geld overgmaakt maandag was het er! nu tweede keer nog steeds geen geld. en op vrijdag 10 dec is het overgemaakt maar nog steeds niks ontvangen.. nu hang ik al uren aan detelefoon om de klantenservice te pakken te krijgen! hoop dat ik me geld wel krijg! het gaat om 100euro namelijK!

› reageer

En ik bellen bellen en bellen krijg maar niemand aan de lijn ga ik een half uur later kijken is me geld eindelijk gestort! Jippie! Voorderest mag ik dus niet klagen over envirofone.

› reageer

Ik heb ervaring met Envirofone, en deze is niet zo best. Ik heb sinds januari een nieuwe telefoon, dus ik besloot de proef op de som te nemen en mijn oude telefoon op te sturen naar Envirofone. Mijn oude telefoon is een HTC Touch HD, waar ik iets meer dan €100 voor terug zou krijgen.

Vanmorgen krijg ik een hoopvol mailtje waarin mij te kennen wordt gegeven dat mijn telefoon is ontvangen. Ik dacht op dat moment dat het een kwestie van dagen was voordat ik mijn geld zou hebben. Één minuut later echter, ontvang ik een mailtje dat mijn telefoon waterschade zou hebben en dat deze nog maar iets meer dan €36 waard is.

Ik kan me voorstellen dat een telefoon met waterschade minder waar dis, ware het niet dat het ronduit belachelijk is dat mijn telefoon waterschade zou hebben. Ik ben altijd heel zuinig met al mijn elektronica en daarom dus ook zeker met mijn telefoon, welke nieuw €600 waard was. Ik heb mijn telefoon nooit in het water laten vallen ofzo en zelfs nog nooit gebruikt bij lichte regen. Ik weet hierom dus ook niet waarom men bij Envirofone denkt dat ik waterschade zou hebben, maar ik weet zelf dat dit echt onmogelijk is.

Ik heb het gevoel dat dit een truc is en dat ze daar hopen dat ik akkoord ga met het lagere bod. Hierdoor zouden ze heel goedkoop een prima functionerende telefoon hebben. Ik ben uiteraard niet met dit bod akkoord gegaan en heb mijn telefoon retour laten zenden. Binnenkort gaat-ie op Marktplaats zodat ik iemand er blij mee kan maken voor een fatsoenlijk bedrag.

› reageer

@Wotex,

Maybe toch ff een gsmdok bij jou in de buurt raadplegen en/of de foto's je laten opsturen van de geconstateerde vochtschade, voordat je via marktplaats je toes verkoopt.

› reageer

@Wotex,

Maybe toch ff een gsmdok bij jou in de buurt raadplegen en/of de foto's je laten opsturen van de geconstateerde vochtschade, voordat je via marktplaats je toes verkoopt.

Doe ik ook wel, maar ik weet zelf waar die telefoon allemaal geweest is en dat waterschade totaal niet aan de orde is. Bovendien werkt het toestel gewoon prima...

› reageer

Ik wil jullie graag vertellen over mijn ervaring met Envirofone.
Voordat ik mijn Iphone 3g opstuurde heb ik deze laten testen bij Solid Vision (bekend van T-mobile) en vervolgens kreeg ik een rapportage terug waaruit blijkt dat de telefoon prima in orde is.
Ik heb mijn Iphone keurig in de toegestuurde envelop opgestuurd naar Envirofone, waar ik vervolgens na 8 dagen een mail krijg toegestuurd dat de simkaart lezer defect is en dat ze in plaatst van €155, - hier nu nog €100, - voor krijg.
Ik heb Evirofone uitgelegd dat ik de telefoon heb laten nakijken, na 3 dagen krijg ik pas een reactie waarin ze mij vertellen dat het door het transport komt en ze kunnen niets voor mij betekenen! Hoe kan een simkaart lezer defect gaan in een 'bubbel envelop' die aangetekend is verstuurd?
Ik adviseer iedereen om nooit gebruik te maken van Envirofone, dan maar naar bijvoorbeeld Zonzoo. Daar weet ik tenminste dat ik €120, - had gekregen voor mijn oude Iphone.

Gr.

› reageer

Je moet NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT EEN TELEFOON OPSTUREN NAAR ENVIROPFONE!
Dit is de grootste oplicht site wat er bestaat! Ik heb een nokia 5310 EXpress music opgestuurd, maar voor het opsturen heb ik deze telefoon laten testen en het resultaat was dat alleen het D pad beschadigd was.

Nadat ik het zwart op wit heb laten zetten heb ik de telefoon gefotografeerd en hem opgestuurd naar Envirophone. Na 2 dagen kreeg ik een mailtje dat :

De achterkant los zat
Het D pad beschadigd was ( wat ook echt beschadigt was)
Dat het scherm gebroken was

Ik heb een mailtje vertruurd dat ik het rapport heb en een foto, wat zeggen ze nou... dat dit door het transport is gebeurt. TOEVALLIG, werk ik bij TNT en heb ik de telefoon ZELF bezorgd bij Envirophone.
Vieze oplichters!!!!!!!!

› reageer

Oplichting is strafbaar. Dus als het oplichting is moet je aangifte bij de politie doen. Anders maak je jezelf schuldig aan laster.

› reageer

Je weet zelf neem ik aan ook wel dat je geen kans maakt tegen zulke bedrijven. Ze gooien het op dat het tijdens transport defect is gegaan

› reageer

Ik lees hier anders al een stuk meer klachten. Samen sta je sterk.

› reageer

Ik heb ervaring met Envirofone, en deze is niet zo best. Ik heb sinds januari een nieuwe telefoon, dus ik besloot de proef op de som te nemen en mijn oude telefoon op te sturen naar Envirofone. Mijn oude telefoon is een HTC Touch HD, waar ik iets meer dan €100 voor terug zou krijgen.

Vanmorgen krijg ik een hoopvol mailtje waarin mij te kennen wordt gegeven dat mijn telefoon is ontvangen. Ik dacht op dat moment dat het een kwestie van dagen was voordat ik mijn geld zou hebben. Één minuut later echter, ontvang ik een mailtje dat mijn telefoon waterschade zou hebben en dat deze nog maar iets meer dan €36 waard is.

Ik heb zo'n zelfde ervaring met Envirofone met een identiek toestel. Ik zou nog zo'n €86 krijgen, de telefoon (na controle werking en dergelijke) in de bubbeltjes envelop gedaan en opgestuurd. Ook mijn HTC Touch HD had volgens Envirofone waterschade en was daardoor nog maar €21 waard.

Ik laat mijn telefoon nu ook maar terugsturen en ik controleer of dit werkelijk mijn toestel is dat ik terugkrijg. Als dit niet zo is, of mijn toestel blijkt ineens toch waterschade te hebben dan ga ik wel eens om de tafel met mijn jurist om de mogelijkheden te bezien.

› reageer

Ik heb half maart 2 mobiele telefoons naar Envirofone gestuurd. Zelfde fout gemaakt als plom hierboven: niet aangetekend verstuurd maar gewoon in de brievenbus gegooid. Nog steeds niets gehoord terwijl ze adverteren dat je binnen een week het geld op je rekening hebt! Mag hopen dat ik nog iets hoor, heb de klantenservice gemaild want het nummer dat op hun site staat klopt niet? (zijn ook 11 nummers dus gaat duidelijk iets niet goed).
Ik raad voor nu iedereen aan om inderdaad zijn telefoon bij mediamarkt ofzo in te leveren, ik wist niet dat dat kon, anders had ik het gedaan.
Mocht ik nog iets horen van envirofone dan zal ik het posten maar voor nu heb ik het gevoel belazerd te zijn.

› reageer

Mag hopen dat ik nog iets hoor, heb de klantenservice gemaild want het nummer dat op hun site staat klopt niet? (zijn ook 11 nummers dus gaat duidelijk iets niet goed).

Een 0800- en 0900-nummer kunnen uit elf cijfers bestaan.

› reageer

Ja, wat moeten we hier nou van denken.. Bieden op de site goede bedragen, sturen de enveloppe snel en correct op. Kreeg 3 dagen na het opsturen van de telefoons een paar e-mails. Ze waren ontvangen en getest. De een was goed, de andere, mijn Blackberry, niet. Het klepje op de achterkant zat los. Dit was bij mij bekend, maar hij zat niet helemaal los, bleef gewoon niet goed zitten.

Maar om dan meteen bijna 50 euro van de prijs af te halen en vervolgens de klantenservice niet kunnen bereiken om te onderhandelen… hmmm.
Op de site staat een nummer, 08000202806, krijg je eerst in slecht Nederlands te horen dat je een 1 moet drukken voor de klantenservice van Envirophone, vervolgens wordt de verbinding verbroken. Al meerdere malen nu…

Niet zo mooi als het lijkt dus.

› reageer

Vieze manier om schatrijk te worden als bedrijf zijnde....en dat ook nog legaal m.i. Je krijgt voor een telefoon die in het dagelijkse economische verkeer veel meer waard is nog maar een fractie van die prijs, met als risico bovendien dat je kapitaal naar een onbekend bedrijf stuurt.

Je stuurt toch ook niet je portemonnee of iets anders van waarde zomaar met de post naar andere bedrijven? Ik zou dit dus nooit doen, als de telefoon zoek raakt bij de TNT ben je veel verder van huis (dan krijg je alleen nog maar een bedrag per gewicht vergoed als je geluk hebt).

Gratis geld bestaat niet....als het te mooi klinkt om waar te zijn, dan is het ook te mooi om waar te zijn zeg ik altijd maar.

› reageer

Mooie reclames allemaal, maar ik kreeg maar 60 euro terug ipv 85,74. Omdat er te veel gebruiksporen op mijn telefoon zaten! Belachelijk toch met een tweede hands toestel!

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.