The Phone House neemt webshops over.

En ook The Phone House zelf wordt gedeeltelijk overgenomen, zie http://webwereld.nl/ref/rss/51015

› reageer

The Phone House neemt webshops over.

Friday 25 April 2008 | 09:13 AM CET

Per 1 mei neemt The Phone House Netherlands de webshops Typhone.nl, Femmefone.nl en ICTango.nl over van FM Investments. De partijen noemen geen overnamebedragen. Met deze overname wil The Phone House zijn online en offline krachten bundelen. De ambitie van The Phone House, om de absolute nummer één in de consumentenmarkt voor mobiele communicatie te worden, is met deze overname naar eigen zeggen een stap dichterbij gekomen. Typhone.nl kan op dit moment rekenen op ruim 1,5 miljoen unieke bezoekers per maand. Femmefone.nl is speciaal op vrouwen gericht, terwijl ICTango.nl zich specifiek op de zakelijke markt richt.

© 2000 - 2008 Telecompaper

› reageer

ik ben benieuwd hoe diep thePhoneHouse daarvoor in de buidel heeft getast. Wie durft een gokje te wagen?

› reageer

Ik weet het...

› reageer

nou, vertel het dan maar

› reageer

Zo worden alle internetshops overgenomen door retail.
Winkel verkoop loopt terug omdat er meer via internet
besteld wordt dan in de winkels en ze willen toch de aantallen halen.
Gsmeasy gaat ook al via gsm.nl.

› reageer

ik heb 2 bedragen gehoord: 12 en 16,5 ....... Maar respect voor beide heren, ze hebben het fantastisch gedaan. _/-\o_

› reageer

12 wat? 12 mille lijkt me wat weinig en 12 miljoen veel te veel. Ik denk eerder dat zo'n bedrijfje een paar ton opbrengt, of zit ik er ver naast nu?

› reageer

1,5 Miljoen unieke bezoekers per maand kan ik me bijna niet voorstellen voor Typhone.nl . Dat zou betekenen dat bijna 10% van heel Nederland elke maand Typhone.nl bezoekt. Nou... ik denk dat het een beetje vertekend getal is (misschien door bv heel veel bots/spiders/zoekmachines die elke maand met tig verschillende ip's heel veel hits maken).

› reageer

Ik heb het vermoeden dat jullie niet zo goed begrijpen hoe groot Typhone en de andere 2 webshops zijn. Bij elkaar zijn ze zeker de grootste van Nederland. Je kunt op de KvK site zelf uitvinden hoe goed typhone draait. Dus het was zeker niet 12 duizend.....

› reageer

Typhone heeft een spaaractie voor vasteklanten. Om je korting op te bouwen moet je in elke nieuwsbrief op een button klikken, waarmee je op hun site terecht komt. Dat levert dus vermoedelijk heel wat unieke bezoekers op....

› reageer

@Koen, nadat je dat hebt genoemd heb ik wat rond gekeken en ze doen het niet alleen via hun nieuwsbrief. Zo heb je talloze sites waar je punten/parels kan sparen door op 'sponsors' te klikken, naar hun site te gaan. Allemaal nutteloze hits dus, wat verder niks zegt over de echte geïntresseerde bezoekers die ze krijgen.

› reageer

Typhone krijgt inderdaad ook flink wat betaalde hits via Euroclix.

› reageer

Is dit eigenlijk wel echte 'loze' traffic? Immers bezoekers herkennen de naam wel en naamsbekendheid zal je toch eerst moeten creeeren.

› reageer

Ik heb nog €11.25 tegoed van ze. Nog 1200 nieuwsbrieven en ik krijg een nieuw toestel.

› reageer

@ jongerenchaos

Dat van de nieuwsbrieven zal geen loze hits zijn, die mensen hebben daar al wat gekocht en worden continue eraan herinnerd van het bestaan ervan en zullen als ze iets nodig hebben ook als eerste waarschijnlijk weer daar kijken.

Alleen de hits die worden veroorzaakt via al die klikkerdeklik bedrijven zullen echt loos zijn, die mensen klikken echt 100en links achterelkaar per dag en sluiten direct weer alles zonder te kijken voor die paar centen. Ze kijken verder echt niet om naar wat ze hebben geklikt.

@ leendertsinnema
Als ze elke week een nieuwsbrief sturen hoef je dus nog maar 23 jaar te wachten! Nog eventjes dus!

› reageer

En ook The Phone House zelf wordt gedeeltelijk overgenomen, zie http://webwereld.nl/ref/rss/51015

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.