Dank voor alle reacties!
Ze zijn er mee bezig bij T-mobile, en hoop op een goede afloop.
Als je nu met de Saldo en rekeninginfolijn of de klantenservice belt, krijg je te horen:
Het komende halfjaar werken wij aan de verbetering van ons netwerk. Om hiervan te kunnen profiteren vragen wij u uw mobiele telefoon zoveel mogelijk aan te houden.
Er zijn dus - zoals eerder gesugereerd - veranderingen opkomst.
meer info op
klantenservice orange
(nieuws: opnieuw berichten van 919)
Ik zal de tekst niet plaatsen want er staat bij:
De informatie gegeven in dit bericht is bedoeld voor werknemers van Orange en T-Mobile. Het is niet de bedoeling dat details worden gecommuniceerd aan klanten. Ga hier voorzichtig mee om.
Het staat dus gewoon op openbaar internet
komt ie
Opnieuw: berichten van 919
update: 29 april 2008
weten
De informatie gegeven in dit bericht is bedoeld voor werknemers van Orange en T-Mobile. Het is niet de bedoeling dat details worden gecommuniceerd aan klanten. Ga hier voorzichtig mee om.
Dit jaar zullen de mobiele netwerken van Orange en T-Mobile worden gecombineerd. Het netwerk van T-Mobile zal worden opengezet voor Orange klanten. Het netwerk van T-Mobile zal worden verbeterd met behulp van de frequenties die beschikbaar komen door de overname van Orange. Nog later zal het Orange netwerk worden gesloten.
Hiervoor zijn een aantal veranderingen op de SIM kaart noodzakelijk. Er zullen aan een groot deel van de Orange klanten Over The Air (OTA) berichten worden gestuurd om instellingen op de SIM kaart te veranderen. Deze OTA berichten komen alleen aan als de telefoon aanstaat. Daarom zal ook binnenkort een melding hoorbaar zijn als een klant 1200 of 1244 belt:
Het komende halve jaar werken wij aan de verbetering van ons netwerk. Om hiervan te kunnen profiteren, vragen wij u om uw mobiele telefoon zoveel mogelijk aan te houden.
Vanaf eind april tot eind juli zal op de SIM de lijst met verboden netwerken en opnieuw de lijst met voorkeursnetwerken worden aangepast.
Lijst met verboden netwerken: Op de SIM kaart staat een lijst met verboden netwerken. De netwerken in deze lijst zullen door de telefoon nooit worden benaderd met een verzoek om gebruik te maken van het netwerk. Het netwerk van T-Mobile in Nederland staat in deze lijst. Later dit jaar zal het netwerk van T-Mobile Nederland worden opengesteld voor Orange klanten. Daarom moet dit netwerk van deze lijst worden verwijderd.
Lijst met voorkeursnetwerken: Op de SIM kaart staat een lijst geprogrammeerd van vreemde (meestal buitenlandse) operators (roaming providers). Dit is een lijst van voorkeursnetwerken. Deze lijst staat in een bepaalde volgorde. Het netwerk wat bovenaan staat zal, indien beschikbaar, het eerst worden gekozen. Om later dit jaar te voorkomen dat in grensgebieden een verkeerd (buitenlands, duur) netwerk wordt gekozen, zal het netwerk van T-Mobile Nederland bovenaan de lijst worden geplaatst.
De meeste SIM kaarten geven geen melding naar aanleiding van een OTA update. Er is echter nog een groot aantal (oude) SIM kaarten die wel een melding geven. Hierover kunnen klanten gaan bellen. Deze berichten hebben als afzender 919.
Het is mogelijk dat de klant de OTA berichten meerdere keren ontvangt. Wij proberen het te voorkomen, maar helaas lukt dat niet altijd door omstandigheden in het netwerk.
Voorafgaand (meestal 's morgens) aan het OTA bericht zenden wij particuliere klanten de volgende SMS (met afzender Orange):
Binnenkort ontvangt u enkele service smsjes van afzender 919 ter verbetering van het netwerk. Deze berichten zijn van Orange. U hoeft hiermee niets te doen.
Zakelijke klanten krijgen een iets andere SMS tekst:
Binnenkort ontvangt u enkele service smsjes van afzender 919. Deze berichten zijn van Orange. U hoeft hiermee niets te doen.
Dezelfde dag, meestal 's middags, worden de OTA berichten verzonden. Het bericht wat de klant dan kan ontvangen is:
Een bericht waarin staat dat de update is gelukt
Voorbeeld:
Uw SIM kaart is aangepast
Een blanco bericht
Een bericht wat vreemde tekens kan bevatten
Voorbeeld:
“@@@@&…”
Een bericht met een foutmelding
Voorbeeld:
Download mislukt
OTA fout, bel klantenservice
doen
Gebruik één van de vier links hieronder om de juiste Vantive case te loggen:
Het is me de laatste maanden opgevallen dat op veel plaatsen de ontvangst van orange beter is geworden! de vraag is of iemand weet of orange momenteel sinds een paar maanden al gebruik maakt van het t-mobile netwerk. Weet iemand hier misschien iets van? reageer!!
› reageerEn wat gebeurt er als je je simkaart niet gebruikt maar in de la bewaart? Dan krijg je die updates dus op dat moment niet. Zou je de updates dan wel krijgen op het moment dat je de simkaart weer gebruikt? Of ben je simpelweg die updates misgelopen en heb je pech gehad?
› reageerIk vrees dat dat dan inderdaad valt onder de categorie "Jammer". Maar dan nog moet je T-Mobile als Orange klant gewoon handmatig kunnen selecteren. Daarmee dwing je je toestel om toch te kijken of er toegang verkregen kan worden tot het verboden T-Mobile net. Vervolgens ga ik er vanuit dat je simkaart en toestel alsnog toestemming krijgen en dan vervalt dus de registratie "verboden netwerk" op je simkaart.
Probeer het maar eens bij een nieuwe simkaart: de eerste keer zal deze proberen op andere providers in te loggen. Vervolgens zie je 1 voor 1 de status verboden netwerk verschijnen behalve bij je eigen provider. Door opnieuw toegang te vragen op een verboden net kom je er alsnog op. Zo ging het ook bij Telfort.
Met die OTA krijg je vooral de nieuwe voorkeursnetwerken in je sim. Wat er verder nog OTA binnen komt op je toestel is mij onbekend. Weet iemand anders daar meer over te vertellen?
Is het al iemand met een abonnee simkaart gelukt toegang te krijgen tot het T-Mobile net met handmatig zoeken of staat het nog steeds potdicht. Ben benieuwd!
Potdicht, en nog steeds helemaal onderaan in de voorkeurslijst. Volgens mij zijn de internetsettings die sommige providers naar je toestel sturen ook OTA berichten (aldus Motorola). Deze zijn wel zichtbaar, want je moet meestal toestemmimg voor installatie geven.
› reageer Dezelfde dag, meestal 's middags, worden de OTA berichten verzonden. Het bericht wat de klant dan kan ontvangen is:
Een bericht waarin staat dat de update is gelukt
Voorbeeld:
Uw SIM kaart is aangepast
Een blanco bericht
Een bericht wat vreemde tekens kan bevatten
Voorbeeld:
“@@@@&…” etc.
Dat blanco bericht is sinds 2 dagen binnen.
En kan je daarna al op T-Mobile? Vermoedelijk niet aangezien het net nog dicht zit hiervoor. Maar ben wel nieuwsgierig aangezien dit dan misschien een tipje van de sluier oplicht over het doel van die SMS berichten. Bij Telfort heb ik mijn toestellen ook aangehad, maar kon met en zonder OTA gewoon het netwerk op.
Alleen bij de wissel van Telfort naar O2 enkele jaren terug verscheen er opeens O2 in mijn scherm in plaats van Telfort. Zou er nu bij Orange klanten T-Mobile/Orange gaan verschijnen?
@Robbertjan:
Nee, die settings berichtjes zijn geen OTA. Dat zijn doodnormale SMS berichtjes met een speciaal formaat. In weze zou je ze zelf aan je vrienden kunnen sturen. Het formaat is ook per toestel of fabrikant anders. Het verschil zit hem in welk "apparaat" het berichtje onderschept.
De communicatie van de telefoon en het netwerk gaat via de SIM kaart. De SIMkaart geeft ook nooit de communicatiecodes vrij waarmee je bijvoorbeeld zonder simkaart zou kunnen bellen. OTA berichten zijn pakketjes die aan de simkaart gericht zijn. Er is geen echte standaard voor, maar over het algemeen ondersteund iedere moderne simkaart een soort van OTA.
Sommige OTA berichtjes worden door de simkaart niet herkend. Wat hij er dan mee doet is aan de SIM. Zoals we hier zien, heeft Orange vroeger SIMkaarten uitgeleverd die geprogrammeerd zijn om die berichten als SMS weer te geven. Waarschijnlijk een debugging functie, of de SIM's herkennen het OTA berichtje daadwerkelijk als SMS. Om daar zeker over te zijn zou je in de keuken van Orange moeten kunnen kijken.
Hoe dan ook, het gaat hier echt om een signaal direct aan de simkaart. Meestal goed beveiligd overigens, anders zou je zelf netwerken kunnen gaan vrijgeven enzo. Dus geen (configuratie-)sms
Ik weet niet of dit door het netwerk verandering komt, maar ik ben vanaf de 29-04-2008 bijna niet meer bereikbaar. In 1 van de +- 9 keer kan ik bellen en/of gebeld worden... echt irritant... Ik heb daarom tijdelijk een andere nummer in gebruik genomen. Weet iemand iets meer van??
Heb hier 3x Orange abbo. sims standby liggen, maar nog geen enkele sms / verandering waargenomen. Zal t.z.t. wel iets mee gebeuren, maar onzichtbaar voor mij.
› reageer@antispam: bij Oldenzaal ook totaal geen bereik meer....
› reageerDat is waarschijnlijk een van de masten die door T-mobile overgenomen wordt (is). Als er dan binnenkort roaming op T-Mobile of een swim-swap komt dan krijg je waarschijnlijk je oude bereik weer terug, op die plaats.
› reageerWel een wat aparte volgorde om eerst masten uit te zetten van je oude netwerk voordat je je klanten op die locatie toegang geeft tot het T-Mobile netwerk.
› reageerAls ze dat zouden doen jaag je alle Orange klanten in dat dorp toch de boom in, kan me niet voorstellen dat ze dat zo doen. Dan zijn ze gewoon onverantwoordelijk bezig.
hoe kan je dat zo droog opschrijven robert-jan want zoiets zou toch te zot zijn?
@ antispam en Titan wat zegt de klantenservice? En kunnen jullie dan helemaal geen Orange netwerk meer vinden
Leek mij de enige verklaring. Er zijn al veel meer postings hierover op fora geplaatst. Misschien gaat T ervanuit dat de andere antenne's in de omgeving, de uitval wel kunnen compenseren. In dorpen zal dit mogelijk minder snel het geval zijn. Het kan zijn dat het ook een andere oorzaak heeft. Maar met een beetje geluk bel je nog voor de zomer op het nieuwe T-netwerk, dus wie weet
Kan het TM netwerk de toestroom van orange klanten wel aan qua capaciteit dan?
› reageernou ze gaan toch ook uitbreiden waar nodig? lijkt me dat ze daar echt wel op letten hoor...
› reageerIs de dekking alweer terug? Zou ook best met de uitbreiding te maken kunnen hebben. Soms heb je bij een grote aanpassing in het net dat ze de mast er even een paar uur uit moeten halen. Misschien interessant om eens te kijken of op zo'n moment zowel Orange als T-Mobile er uit liggen (of het kan een gewone storing zijn, met het verhelpen daarvan was Orange volgens mij sowieso al nooit zo snel als andere providers.)
De uitbreiding van het T-Mobile net zou best eens het integreren van druk bezette Orange masten kunnen zijn of het integreren van Orange masten daar waar T-Mobile slechte ontvangst heeft. Elk netwerk monitort volgens mij op redelijk eenvoudige wijze de bezetting per mast inclusief dropped calls en je toestel stuurt voor zover ik weet ook gewoon gegevens naar de mast terug over de hoeveelheid dekking die jij hebt. Daarmee zou T-Mobile toch echt vrij makkelijk moeten kunnen bepalen welke masten over zijn en welke masten een echte verbetering van het T-Mobile net zullen worden.
Trouwens: Telfort zette bij de overgang naar KPN ook gewoon bepaalde masten uit in afwachting van eventuele klachten. Kwam er niets, dan zal de mast wel verdwenen zijn. Kwamen er wel diverse klachten, dan werd de deking van het KPN net daar aangepast.
Lijkt mij nu dus ook goed om in iedergeval bij de klantenservice te klagen.
Zojuist de KS gebeld: op de plek die ik aangaf (bij Oldenzaal in de buurt) heeft Orange idd. geen dekking. Dit zou niets te maken hebben met de netwerk verandering. Wellicht dat het na de verandering beter wordt.
› reageerBegin van de avond (rond 19.00 uur) had mijn vriendin geen bereik met Orange. Haar telefoon gaf aan dat ze een netwerk moest selecteren. Echter Orange stond er niet bij , en bij T-Mobile kon ze zich nog niet aanmelden.Heb zelf T-Mobile , en had wel gewoon bereik. Gaat om de omgeving IJsselstein ( Utr.).
Inmiddels gewoon weer bereik met Orange.
Op mijn werk in Barendrecht (vlak onder rotterdam) werd een maand of 2 geleden het bereik met Orange ook een paar weken ineens erg slecht, maar daarna was de ontvangst weer op het oude niveau. Wie weet was dat wel een tijdelijke storing, al past het ook wel in het beeld van 'netwerk veranderingen'. Volgens mij is Orange inderdaad al stiekem wat aan het testen en rommelen met de zendmasten.
› reageerOp mijn telefoon bleek ik opeens ook geen bereik meer te hebben. (Amstelveen eo).
Totdat ik wat onderzoek ging doen. T-mobile was mijn voorkeursnetwerk geworden. Op de een of andere manier wilde hij alleen met T-mobile verbinding maken. Dat lukte niet, dus hij probeerde het weer opnieuw.
Orange nu als handmatige keuze opgegeven en alles werkt weer.
Waarschijnlijk had dat iets te maken met de OTA berichtjes. Nou moet ik toegeven dat ik heel wat getweaked en gekloot heb met m'n (Windows Mobile) telefoon, dus het vreemde gedrag kan daar heel goed door komen. Maar misschien dat het iemand helpt. Stel je netwerk dus TIJDELIJK!!! handmatig op Orange in.
Ik heb nog zo'n hele oude Orange SIM van de BC aktie €30 uit 2004 die nu prepaid is. Wanneer krijg ik die OTA berichten?
Overigens had ik de SIM een tijdje niet meer gebruikt en had ook een tijdje last dat ik niet kon bellen. SMS werkte wel goed. Maar het werkt nu weer goed hoor. Eerst dacht ik dat het lag aan de inactiviteit maar het lijkt er dus op dat er meer mensen last van hadden. Het was een week of drie geleden.
Bij mij is het probleem nog steeds.. Vaak geeft die aan 'service beperkt'.
Sinds een paar dagen bij bellen naar 1244, bij mij geen aparte melding meer betreffende:
"Het komende halfjaar werken wij aan de verbetering van ons netwerk. Om hiervan te kunnen profiteren vragen wij u uw mobiele telefoon zoveel mogelijk aan te houden".
Zou het OTA-bericht dan door mijn sim opgepikt/verwerkt zijn?
Ik heb geen sms gehad met een aankondiging...
Ik heb nog nooit zo'n melding gehoord bij 1244. Komt dit omdat ik prepaid heb?
Er zit volgens mij echt verschil in abo en prepaid als je t over de veranderingen hebt.
http://orca.orange.nl/ lijkt het niet meer te doen (krijg 404: "The page cannot be found"
edit: met Google kom ik op de T-mobile variant, die er verdacht gelijk uit ziet:
T-Mobile Coverage Tool
Waarschijnlijk zijn de berichten al verstuurd. Als ik 'netwerk selecteren' gebruik op mijn telefoon, staat er bij orange nog altijd het home icoontje, bij vodafone en kpn een kruisje, en bij tmobile niks. Als ik tmobile selecteer kan ik echter alleen nog noodoproepen bellen. Maar de blokkade is op de sim kaart in ieder geval niet meer aanwezig.
› reageerPer 15 mei 2008 is Orange een handelsnaam van T-Mobile Netherlands B.V. Voortaan ontvangt u uw
factuur uit naam van T-Mobile Netherlands B.V. Wij vragen u vriendelijk hiermee rekening te houden in
uw financiële administratie.
Ze zijn ook alle klanten aan het overhuizen. Dit bovenstaande stond op de factuur.
Beste klant,
Helaas is het op dit moment niet mogelijk om in te loggen bij mijn account.
Er wordt nu aan de pagina's gewerkt zodat je in de toekomst nog beter diensten kunt activeren en gegevens kunt wijzigen.
Wij vragen je begrip en hopen je binnenkort weer te mogen bedienen op mijn account.
Vriendelijke groeten,
Orange NL
Kan mijn factuur nu dus niet inzien. @Floris: Krijg jij een papieren factuur?
Als Orange niet meer bestaat, met wie sluit ik dan een gsmtopdeal?
› reageerMet Orange, een handelsnaam van T-Mobile
Aan deze kant geen problemen met inloggen op mijn account.
Kan gewoon overal (nog) bijkomen, inclusief mn rekeningen.
Ook bij je meest recente factuur? Ik kan namelijk niet bij mijn factuur waar ik een paar dagen geleden al een sms-je over heb ontvangen...
› reageer@BB-one;
Nee, daar zeg je zo wat.
Mijn nieuwe bundel gaat de 19e in; dat is ook mijn factuurdatum.
Zal het eens in de gaten houden.
Ik heb gisterenavond alsnog mijn laatste factuur kunnen inzien. Het smsje had ik toen ook ontvangen. Het onderhoud zal wel met 15 mei te maken hebben gehad, dan wordt orange een handelsnaam van t-mobile en stoppen enkele online diensten / extra's.
› reageerIk heb van t-mobile vernomen dat orange per 1 juli 2008 niet meer bestaat, tenminste niet het merk.
› reageerOok wordt het netwerk van t-mobile dan aangesloten op die van orange. Er verdwijnen dan geen masten van Orange!
› reageerBeste klant,
Helaas is het op dit moment niet mogelijk om in te loggen bij mijn account.
Er wordt nu aan de pagina's gewerkt zodat je in de toekomst nog beter diensten kunt activeren en gegevens kunt wijzigen.
Wij vragen je begrip en hopen je binnenkort weer te mogen bedienen op mijn account.
Vriendelijke groeten,
Orange NL
Nog steeds...
Op dit moment kan ik gewoon inloggen.
› reageerSinds een paar dagen krijg ik overdag elk uur (10 per dag) een smsje met de tekst "test128" van de afzender "test".
Best wel irritant. Wie zou hier aan het testen zijn? Orange (mijn provider)? of SMScity waar ik geklaagd heb dat hun service niet werkt?
Titan,
T-mobile en Orange netwerk aan het samenvoegen voor een betere dekking in heel Nederland daardoor kun je dit soort sms’jes ontvangen, dus is normaal. Wel vind ik 10 per dag wel erg veel..... Ik zou het eens voorleggen aan de KS van Orange of T-Mobile. Laat mij trouwens even weten wat die ervan zeggen?
Succes!
Groeten,
Vjenne
Ik weet niet wat de veranderingen zijn die doorgevoerd worden, maar de laatste week heb ik vaak geen netwerk beschikbaar op plaatsen waar ik eerst wel bereik had. Ik rij dagelijk dezelfde route en sinds vorige week heb ik twee dode punten onderweg, die ik dus eerst niet had, misschien hebben ze een mast teveel uitgezet
@BB-one: wat hier volgens mij eerder gezegd is, probeer het gewoon aan te kaarten bij Orange.
› reageerKlantenservice gebeld en dan vragen ze op welke postcode het bereik slecht is.... Weet ik veel, gewoon hier langs de weg, ik weet niet welke postcode dat is
@BB-one, wat had je anders verwacht?
Zoek even op http://local.google.nl naar straatnamen, stel ik voor. Dat zou genoeg moeten zijn. Een vriend van me had zijn telefoon met verzekering laten zinken op een meer... "is de telefoon gestolen of kwijt geraakt?" "hij is niet gestolen en ik weet precies waar hij ligt: tussen boei 3 en 4, oosten van het eilandje". Maar ze wilden een postcode hebben.
Wat betreft een slecht bereik heb ik het volgende nieuws! Ik heb contact gehad met de klantenservice en die vertelde mij dat men geen bereik binnenshuis hoeft te garanmderen volgens de opta richtlijnen hoeft dat alleen maar buitenshuis te zijn. Nou lekker dan, dit is dus geen reden voor opzegging. Maar ja had de mail ook aangehaald als argument in mijn brief, dus denk wel dat de optelsom goed komt.......
Ik ben bij t-mobile geweest en ze zeggen dat de netwerken nu al gecombineerd zijn. Is er iemand die misschien al betere dekking heeft met Orange of t-mobile? ze zeggen ook dat er met het netwerklogo voorlopig ook niets gebeurt.
› reageerHier in ieder geval nog niet , ik heb met Orange zowel thuis als op mijn werk binnen slecht tot geen bereik , met T-mobile gaat het uitstekend. Vorige week nog KS daarover gebeld , ze zei mij dat het nog ongeveer een maand duurt voordat ik met Orange op TMob netwerk kan.
› reageerHier is het al geruime tijd precies andersom: ik gebruik Orange en de dekking daarvan is bij mij thuis perfect. Mijn vrouw heeft sinds een aantal weken een T-Mobile mobieltje van haar werk en de dekking daarvan is thuis ronduit bagger.
› reageerIk weet wel zeker dat ze nu samen zijn. Bij mijn zus krijg ik nu meteen t-mobile Duitsland in mijn scherm (ze woont heel erg dicht bij/op de grens) voorheen had was dit standaard 1 a 2 streepjes orange. Balen dus...moet dus uitkijken dat ik niet ga bellen via Duitsland ( moet dit ook in de gaten houden bij het ontvangen van oproepen). Bij mij zelf thuis heb ik idd sinds 1 a 2 weken beter bereik!
› reageerIk denk dat ze bij de klantenservice vaak ook niet goed weten hoe het echt zit!de ene zegt dit, de andere weer dat is mijn ervaring daarbij!
› reageerIk kan nog niet op het netwerk van T-Mobile komen. Zou het kunnen zijn dat ik die OTA berichten gemist heb? En zo ja wat nu?
Prepaid dus. (orgineel BC2004 €30 actie)
Ze zeggen bij t-mobile dat je er niet veel van zult merken en dat er gewoon orange op je beeldscherm blijft staan, je blijft dus gewoon via orange bellen. Alleen het bereik wordt beter zeggen ze.
› reageerEr staat nu info over de netwerk verandering op de site , vanaf 28-07 gaat iedereen over.
http://orange.t-mobile.nl/nw/
Gepost door tonnick holland op 11/07/2008 17:11
Ik weet wel zeker dat ze nu samen zijn. Bij mijn zus krijg ik nu meteen t-mobile Duitsland in mijn scherm (ze woont heel erg dicht bij/op de grens) voorheen had was dit standaard 1 a 2 streepjes orange. Balen dus...moet dus uitkijken dat ik niet ga bellen via Duitsland ( moet dit ook in de gaten houden bij het ontvangen van oproepen).
Het lijkt mij handig om in dit geval je netwerk handmatig in te stellen als je naar je zus gaat. Is niet handig, maar voorkomt dat je via een duits netwerk zit te klooien.
Succes
mooi want ik ben, na 1 maand, niet zo tevreden over de orange dekking met name in gebouwen waar T-mobile daar beter was. Hoop wel dat ze ook wat orange masten erbij pakken want ik weet ook zo een paar plekken waar t-mobile geen/ heel slecht bereik heeft en dat met orange wel ging.
› reageerVan de pagina waar Telek naar doorlinkt:
Want vanaf 28 juli schakel je automatisch over naar het netwerk van T-Mobile op de plekken waar Orange geen dekking heeft en T-Mobile wel. In de periode van augustus tot december zul je definitief gebruik maken van het T-Mobile netwerk.
In de FAQ wordt nogeens benadrukt dat klanten geleidelijk overgaan. Bij sommige (oude) toestellen kan zelfs "BEN" in beeld verschijnen. Bij weer anderen T-mobile of er is helemaal niets van te zien. Als je toestel altijd aan staat, verzoekt Orange jouw toestel even aan / uit te zetten.
opwaarderen voor orange prepaid bellers kan vanaf 17 juli ook met T-Mobile kaartjes en de orange kaartjes worden uitgefaseerd. Zie ook linkje
› reageerToday it's the big day....
gaat het orange radio netwerk vandaag uit dan? Of is roaming van orange klanten op het t-mobile netwerk definitief? EDIT: overheen gelezen, netwerk zal wel ergens eind 2008 echt uit gaan, vermoedelijk blijft een deel in werking als t-mobile mast. Er waren toch plannen voor edge bij t-mobile? Zou leuk zijn, was in frankrijk en daar werkte edge goed, het geeft ongeveer dezelfde snelheid als pit128 hier, en veel edge only toestellen hebben dan ook weer een functie.
› reageerHoop niet dat het netwerk uitgaat want mijn werk sim is nog niet aangepast, als ik de sim van mijn vriendin in haar SE zet dan zie je een icoon "huisje" bij Orange en bij T-mobile een ander icoon "weet niet wat het is". Ook heeft ze een brief gehad dat ze haar toestel uit en aan moest zetten.
Voor mijn werk sim heb ik alleen het "huisje" en blijkbaar is mijn sim dus nog niet aangepast, owh wat zou ik graag meer dekking hebben in de buurt van Utrecht ik kan niet wachten totdat de T-Mobile palen bereikbaar zijn voor mijn sim!
hmmm bij mij krijg ik bij het handmatig selecteren van T-mobile nog de melding geen toegang...
› reageerDoordat Orange en T-Mobile nu één bedrijf zijn, worden ook de netwerken samengevoegd en geoptimaliseerd.
Ik heb het idee dat bv in woonwijken waar vlakbijelkaar T-mobile en Orange masten staan, er uit efficientie-oogpunt wel vaak eentje zal verdwijnen. Bereik kan dus beter worden, maar op welke termijn geschrapt wordt weet je nooit. T-mobile bereik bij mij is praktisch nul; Orange vol bereik.
Wat me ook niet duidelijk is: wanneer je tussen twee masten beweegt; neemt T-mobilemast straks ook zonder lijnverbreking een signaal van Orange-mast over (kennelijk hangt het van mast-codes af of je TM of Orange ziet?)
Het zal vast 1 netwerk worden.
Opvallend: op simkaarten die zijn aangepast verdwijnt T-Mobile uit de netwerklijst zodra daar 1 keer succesvol op is ingelogd. (alleen KPN, Vodafone en Orange staan nog in het scherm). Blijkbaar pusht de simtoolkit na de ontvangst van de SMS berichten "Orange" over de T-Mobile netwerknaam heen.
Hier in Nieuwegein zit alles nog dicht. Nog steeds 'Geen Toegang'.
› reageerOmgeving Tilburg hetzelfde.
› reageerHier in Leiden ook alles dicht. Zit te springen om tmobile netwerk, 0 bereik in huis met orange.
› reageerEn ook ik mag er op!
› reageerKan je hem dan gewoon op T-Mobile zetten als je hem op handmatig zet?
› reageerPrecies. Had je ook zelf even kunnen proberen natuurlijk.
Toestel geeft inderdaad nu aan: T-mobile NL en dan in het klein orange er onder.
Ik heb hem maar handmatig op T-mobile gezet, kijken of ik op de 'moeilijke' plekken beter bereik heb. Volgens mij gaat het overpakken van Orange mast naar T-mobile mast nog niet automatisch maar moet je eerst geen bereik meer hebben met de een of de ander, toch? (hij pakt niet automatisch de sterkste zender)
› reageerOok ik kan handmatig overschakelen naar het T-Mobile netwerk,maar andersom met abo T-Mobile en dan Orange netwerk selecteren gaat niet.
› reageerIk kan met mijn oude Orange BC 2004 sim (nog 97 euro beltegoed) nu zowel op het T-Mobile als het Orange netwerk komen.
Qua dekking zal het voor mij niet uitmaken.
Ik zie alleen wel Ben NL op mn oude Nokia 3310
Weet iemand wat er nu daadwerkelijk gebeurt: worden alle Orange klanten momenteel onomkeerbaar op T-Mobile overgezet, waardoor het Orange netwerk leeg komt of is het echt zoals Orange beweert dat nu beide netwerken bescikbaar zijn tot het Orange net uit gaat? Kom je met zo'n oude 3210 weer terug op het Orange net als je dat wilt? (kan het niet testen aangezien ik geen keuze meer heb tussen Orange en T-Mobile op mijn toestel: T-Mobile is simpelweg verdwenen in het netwerken menu.
› reageerMet mijn beide PDA's met daarin Orange Prepaid (Ready) en Orange abonnement kan ik beide nog niet op T-mobile. In mijn netwerklijst kan ik zowel T-mobile als Orange nog vinden. Ik heb thuis een brief gehad, met het verzoek het abonnement-toestel uit / aan te zetten. Dat heb ik gedaan, door de telefoonfunctie van mijn PDA aan / uit / aan te zetten. Volgens de brief ga ik eerst roamen (op de witte plekken) en vervolgens helemaal op T-M over.
› reageer@Koen,
Ik weet niet of het je vraag beantwoord maar ik kan kiezen zowel voor Orange als T-Mobile en ik kan ook weer terug van T-Mobile naar Orange. Het is dus niet zo dat als ik T-Mobile gekozen heb niet meer terug kan.
Ah bedankt, dan is het echt roaming waarbij Orange de simkaart "de macht over laat nemen" voor wat betreft de netwerknamen. Fysiek is het netwerk dus nog bruikbaar.
› reageerKlopt. Ik heb dus net als jij denk ik die OTA berichten gemist. Op alle drie de simmetjes niks ontvangen (superdeals). Ze zijn ook alle drie al maanden in de lucht. Vreemd dus. Iemand enig idee hoe ik die OTA als nog kan ontvangen?
› reageerMijn Superdeal sims (ook enkele maanden oud) willen gewoon op het T-mobile netwerk. Althans.....als ik het met een Sony Ericsson of Nokia probeer.
Met een Samsung lukt het niet. Doe ik echter een sim, die ik eerst met een Nokia op het T-mobile netwerk heb gezet daarna in dezelfde Samsung dan pakt hij het TM-netwerk wel. Met als beeld T-Mobile en daar iets kleiner Orange onder.
Ik heb eens gebeld maar zoals het er nu voorstaat is het NETWERK opengesteld voor alle abonnees (lijkt het) en worden de OTA berichten tot December verstuurd.
Pas als je die OTA's hebt gehad worden je voorkeuzenetwerken aangepast zodat hij T-Mobile zal kiezen. Als ik nu mijn telefoon uitzet kiest hij automatisch weer Orange terwijl dit in de toekomst T-Mobile moet zijn.
Ik heb dus het vermoeden dat er nog een fors aantal mensen een OTA bericht moet krijgen, sterker als ik nu T-Mobile handmatig selecteer kan ik niet meer SMSén omdat de GSM gateway nummers anders zijn. Zeker aan mijn nummer moet nog e.a. gaan gebeuren wat volgend de KS tot uiterlijk December kan duren.
Handmatig schakelen naar TM geeft hier geen problemen. SMSjes kan ik gewoon onvangen en versturen. 1244 werkt ook gewoon.
UPC mobile simmetjes doen 't nog niet op TM.
Ik heb een Orange abonnement en heb sinds kort op sommige plaatsen T-Mobile NL Orange op mijn telefoon staan. Verder staat het symbooltje “roaming” ook weergegeven. Als ik bv. internet op wil, krijg ik een melding dat er extra kosten kunnen komen (vanwege de roaming). Als ik dan ok klik, krijg ik een melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden.
Moet ik nu een T-Mobile instelling ipv van Orange World toevoegen voor internettoegang? En hoe weet ik zeker dat er geen extra kosten worden berekend? Zit niet echt te wachten op een rekening van een paar honderd euro...
Ben ik nu T-Mobile klant?
Natuurlijk blijven uw abonnement en contract hetzelfde, net zoals de tarieven voor bellen, sms'en, internetten en alle andere diensten. U heeft nu alleen het extra voordeel dat u via T-Mobile over een uitgebreider en verbeterd netwerk beschikt.
Vorige week had ik nog maar 3 netwerken (Orange, KPN & Vodafone). Nu zie ik T-Mobile er ook weer in staan. Daarop kan ik gewoon inloggen en 1244 bellen. Er komt T-Mobile / Orange te staan.
› reageerWe hebben meerdere Orange abonnementen hier in huis waarvan er 4 aanstaan.Op 2 van deze telefoons had ik vanmorgen(6.51 en 6.55) een sms van O2 Germany met als afzender 78274 met als tekst o2 Germany wenst u een prettig verblijf in Duitsland.Ik woon hemelsbreed minstens 20 km van de grens af.Zou dit betekenen dat alle masten van Orange/T-Mobile uit zijn geweest en dat door een gunstige stroming ik op het duitse net ben geweest?
› reageerDenk het wel ja, je krijgt zo'n sms alleen maar als je op dat netwerk aangemeld bent
Kan vandaag met E65 en N73 handmatig T-Mobile selecteren. Maar signaal is daarvan op het werk zo slecht (net als thuis) dat ie gelukkig weer naar Orange terugschakelt. Geen OTA gezien (moet vast nog komen aangezien Orange en TM in netwerklijst te zien blijven?). 1244 werkt ook.
Zal wel even opletten zijn als sim wordt aangepast; moet je alle verbindingen die je niet wilt weer even verwijderen (of niet opslaan als sms daar om vraagt).
Opmerkelijk detail is dat tijdens heen en weer naar het werk (Haarlemmermeer - A'dam) geen enkele keer T-mobile is gekomen. Zou toch soms qua sterker signaal moeten komen, of zit 'r een soort voorkeursnetwerk dat ie pas verlaat als er echt geen bereik meer is
Orange staat denk ik nog ingesteld als thuisnetwerk. En hoe zwak het signaal ook is, een thuisnetwerk heeft volgens mij altijd voorrang op anderen
Vanaf 2/9 gaan alle Orange prepaid klanten over naar T-mobile, tarieven blijven gelijk, let wel beltegoed blijft behouden MITS eenmaal per half jaar het toestel wordt gebruikt!
meer info: http://orange.t-mobile.nl/to/
Nog geen smsje met deze informatie gehad. Vreemd dat ze zeggen dat alles hetzelfde blijft, maar dat ergens ver weg verstopt staat dat het beltegoed niet meer onbeperkt houdbaar is (zonder verdere handelingen.) Ik heb het alleen gevonden, doordat het hier vermeld staat.
Nog iets:
mijn account.
Helaas, je kunt je mms of voicemail niet meer aan- of uitzetten via 'mijn account'. Bel de Klantenservice via 1200 vanaf je mobiele telefoon, zij helpen je graag verder.
Dit staat bij prepaid. Ik weet niet of dit ook voor abo's komt.
nou met die omzetting naat prepaid gaat t-mob zelf het c$€ (oeps verboden woord) in de hand werken
› reageerWaar zien jullie dan dat het beltegoed maar een half jaar geldig is? Ik zie dat nergens staan in die weblink, paniek voor niets...
› reageerUit de FAQ Prepaid:
Blijft mijn beltegoed onbeperkt houdbaar?
Je beltegoed van Orange neem je mee. Bij T-Mobile geldt de regel dat het beltegoed onbeperkt houdbaar is mits je je telefoon minimaal eenmaal per zes maanden gebruikt.
http://orange.t-mobile.nl/prepaid/to/faq.html#prepaid
Dan bel je toch even 1244 om je beltegoed op te vragen, zo was het altijd bij Orange.
Maar zo is het niet bij T-Mobile, je moet dan toch echt even (betaald) bellen, smsen etc.
› reageerZo erg is dat toch niet... 1 keer 7 cent verbruiken in een half jaar
Gepost door robert-jan op 29/07/2008 19:12
Met mijn beide PDA's met daarin Orange Prepaid (Ready) en Orange abonnement kan ik beide nog niet op T-mobile. In mijn netwerklijst kan ik zowel T-mobile als Orange nog vinden. Ik heb thuis een brief gehad, met het verzoek het abonnement-toestel uit / aan te zetten.
Het kan zijn, dat ik prepaid inderdaad nog niet op T-mobile kan, vandaag de volgende SMS gehad:
Binnenkort ontvangt u enkele service smsjes van afzender 919 ter verbetering van het netwerk. Het zijn berichten van Orange. U hoeft hiermee niets te doen.
Nog geen ''service smsjes'' gehad. Het vreemde wil, dat ik dit SMSje en zgn. ''service smsjes'' niet gehad heb op mijn PDA met abonnement-simkaart (waar ik een brief ontvangen heb, met het verzoek de gsm aan/uit te zetten).
Zoals vermeld in de F.A.Q op de /nw-site verloopt het traject in batches. Maar blijkbaar kan de procedure ook onderling verschillen. Ik gebruik namelijk beide WM-devices en beide staan de laatste weken altijd aan. Bij de een een brief en bij de ander een sms, maar beide nog geen T-Mobile.
@HB: Helaas vergeet je dat: Ik heb 2 of 3 kaarten van de 4 laten verlopen. Maar ik heb ze ook al een aantal jaren.
Ben inmiddels poosje aan het zwerven door Europa.
Nu even terug in Ned. Hotspot!
Mijn Orange-superdeal abo-sim geeft eerst even "Orange" en daarna snel "T-Mobile". Kan "T-Mobile" ook handmatig aankiezen. Het lijkt er op dat ik het OTA-bericht wel gekregen heb; voorlopig denk ik dat er sprake is van nationale roaming, die "mogelijk" definitief wordt omgezet in het verdwijnen van het "Orange" uit mn display
Kan ook zijn dat dit al de definitieve situatie is, daar alleen bij aanzetten eerst even Orange in beeld verschijnt en vervolgens T-Mobile. Dit gebeurt in regio Utrecht.
Heb zoals Orange aangaf (bijna) non-stop de kaart in de lucht gehad.
Ik verwacht dat het net zo zal gaan als toen het Telfortnet uit ging en iedereen naar het KPN net werd overgezet: T-Mobile geeft Orange klanten nu roaming op T-Mobile en kijkt waar nog Orange masten nodig zijn om het T-Mobile net aan te vullen. Mast voor mast gaat uit en als klanten niet klagen gaat de Orange mast helemaal weg en zit je voortaan op T-Mobile. Komen er opeens wel klachten dat er klanten zonder dekking zitten, dan kijkt T-Mobile of er instellingen aan een T-Mobile mast verandert kunnen worden om dit nieuw ontstane dekkingsgat op te vullen. Lukt dit niet, dan zal vermoedelijk de Orange mast in het T-Mobile net worden opgenomen. Ook op plekken waar de netwerkbelasting hoog is zal T-Mobile de Orange masten wel al omzetten naar T-Mobile ter aanvulling.
Ik verwacht dat je dus het snelst op T-Mobile over zal gaan in afgelegen gebieden. Heb je opeens thuis onderweg of op je werk geen of minimale dekking, dan moet je NU klagen. Als de netwerkintegratie af is, dan ben je vermoedelijk te laat om nog verbeteringen te kunnen krijgen.
Zo erg is dat toch niet... 1 keer 7 cent verbruiken in een half jaar
Wel lastig. Ik denk dat er meerderen zijn zoals ik die van plan zijn om dat simkaartje anderhalf jaar in de kast te laten liggen en vervolgens te gaan gebruiken. Dat feest gaat dus nu niet door. Dat wordt even een halfjaarlijkse herinnering toevoegen aan mijn agenda
Gepost door robert-jan op 01/08/2008 10:36
Het kan zijn, dat ik prepaid inderdaad nog niet op T-mobile kan, vandaag de volgende SMS gehad:
Quote:
Binnenkort ontvangt u enkele service smsjes van afzender 919 ter verbetering van het netwerk. Het zijn berichten van Orange. U hoeft hiermee niets te doen.
Inmiddels het volgende ontvangen:
Quote:
+919
Uw simkaart is aangepast
Nu dekking op T-mobile NL (na handmatige selectie) en roaming teken.
Ook op andere PDA nu (na handmatige selectie: 3G T-mobile NL
Ik heb 4 of 5 T-mobile simkaarten en 2 Orange simkaarten. Nu moet ik even extra oppassen dat ik het goede simkaartje pak. : Nu is er nog een roaming logo, zometeen niet meer. Maar het is een luxe probleem.
Vandaag even handmatig "Orange" aangekozen. Bij gebrek aan signaal moest ik eerst weer de instellingen veranderen op automatisch netwerk selecteren.
Het is ook zo dat beide netwerken hier en daar dekking hadden (regio Utrecht).
Bij automatisch netwerk selecteren zie ik eerst Orange endan T-Mobile in het display.
Toch zijn beide netwerken handmatig aan te kiezen. Bij "automatisch" vindt er nationale roaming plaats.
Iemand een idee of je bij sterker Orange signaal dan T-Mobile ook nog alléén Orange in je display ziet?
Denk zelf van niet, daar Orange officiëel niet mee bestaat.
Het hangt van de voorkeuze instellingen van je simkaart af. Normaal is Orange je Thuisnetwerk en zal de sim als eerste daarnaar zoeken en steeds daar naar terug willen keren.
Als de roaming open gaat naar T-Mobile krijg je in principe alleen het T-Mobile netwerk als je dit handmatig kiest of als je in een gebied zonder Orange dekking komt. Is er weer Orange dekking en staat je toestel op automatische netwerkselectie, dan dan zal je toestel na ca. 5 tot 10 minuten weer terugkeren naar Orange. (misschien leuk om eens testen).
Als Orange simkaarten voldoende aan te passen zijn op afstand zou Orange het voorkeurs en misschien zelfs thuis netwerk kunnen aanpassen naar T-Mobile. Volgens mij gaat bij het automatisch netwerk zoeken het thuis netwerk voor. Is dit niet beschikbaar dan wordt gekeken of het eerste voorkeursnetwerk beschikbaar is, dan het volgende voorkeursnet etc. Is dit niet beschikbaar dan wordt het net met de beste ontvangst geselecteerd.
Aanpassen van de weergegeven netwerknaam en voorkeursnetten kan sowieso op afstand met zo'n OTA of SMS bericht. Of je ook het thuisnetwerk kan veranderen op afstand? Op mijn Telfort simkaarten staat er nog steeds Telfort als thuisnetwerk, terwijk daar wel OTA berichten op binnengekomen zijn bij de overgang naar KPN. In een aantal toestellen kan je je voorkeursnetwerken bekijken en bewerken en kijken wat je thuisnetwerk is (kan niet op Nokia toestellen).
vind het toch jammer dat de roaming niet andersom werkt dwz van t-mobile naar orange. T-mobile heeft zeker nog wel weak spots, vooral wat betreft umts dekking.
› reageerOngelooflijk hier boven, compleet haaks op mijn ervaring. Ik kan hier in mijn eigen huis niet eens bellen met mijn Orange abbo. Als ik al ontvangst heb, dan is het gesprek nauwelijks te voeren.
Met T-Mobile aan de andere kant, heb ik vrijwel vol bereik, kan ik fatsoenlijk bellen, zonder dat ik ervoor de straat op hoef of de tuin in.
@Julius: het Orange netwerk gaat uit dus is het zinloos om T-Mobile klanten op het Orange net te laten roamen. Heb je met T-Mobile of Orange slecht bereik, dan heeft het NU zin om te klagen bij je provider. T-Mobile is altijd erg zuinig geweest in de netwerk uitbouw. Nieuwe masten in de gaten verschenen daar niet zomaar. Ik heb zelfs de indruk dat T-Mobile gaten alleen maar opvulde in steden en op plekken waar grote wegen in de buurt waren (daarop wordt de hoeveelheid dekking in testen bepaald, nauwelijks op kleinere wegen en buiten dorpen en steden dus geen prioriteit). Mogelijk kiest T-Mobile er nu wel eerder voor een oude Orange mast te laten staan dan dat er tot nu toe gekozen werd voor het bijplaatsen van een mast. Ook kan ik mij voorstellen is dat T-Mobile op probleem plekken de Orange masten gewoon uit zet, maar na klachten E-GSM900 dekking creëert op de eigen mast, waardoor het gat daar terplekke voor moderne toestellen die E-GSM kunnen ontvangen is gedicht.
› reageerJa, T-mobile en Orange zijn altijd vrij zuinig geweest met de netwerkopbouw. Ik was laatst in een dorp op bezoek (nabij de Randstad) waar zowel Orange als T-mobile geen dekking hadden. Sta je daar dan met je telefoon (T-mobile) en PDA (Orange). De mensen die daar woonde, waren ook na Orange klanten te zijn geweest allemaal op Vodafone en KPN overgestapt.
In mijn beleving is de laatste jaren het netwerk van Orange zelfs iets beter dan die van T-mobile. Twee jaar terug* had ik Orange nog het lachertje van de klas genoemd. Ik gebruik actief 2 T-mobile aansluitingen, en vind het ook niet zo'n probleem als ik even geen dekking heb. (3 gaten, in een uur tijd, onderweg in Randstad ). Zolang ik maar dekking thuis heb. (En daar zijn T-M en Orange ver beter dan Vodafone en KPN). Ik hou nooit zo van die discussies: "Of KPN nu beter is dan Vodafone?". Maar zakelijk gezien weet ik het wel, als ondernemer zou ik zeker uit deze laatse twee een keuze maken.
Roaming, "Netwerk + Netwerk = Beter netwerk" of Niet.
editje: * Blijkt twee tot één jaar terug te zijn, dat ik de dekking van Orange belabberd vondt. Tegenwoordig onderweg stuk beter, op dezelfde rit als T-M en met het verschil dat ik tegenwoordig wel dekking thuis heb. En toen niet (zelfs niet buiten). Doet veel voor de beleving.
klopt, ik vond ze ook goed bezig. Ik had op de VU in amsterdam opeens ook volle ontvangst (daarvoor niks).
› reageerMerk hier ook betere dekking in huis op TM sim. Kan wel kloppen als ie roamt op de orange mast, hier 100 meter vandaan. Kan niet handmatig het orange netwerk kiezen.
› reageerumts dekking van t-mobile vind ik in groningen verbeterd, heb nu op meer plaatsen (ook binnen) umts dekking dan een week geleden, lijkt er toch op dat het netwerk momenteel wordt verbeterd.
› reageerIk heb zelf twee Orange superdeals liggen en 1 daarvan kan sinds een week helemaal niet meer op het Orange NL netwerk. Zijn er meer mensen al helemaal afgesloten van Orange NL?
› reageerOok ik kan (hier) handmatig het netwerk van Orange niet meer aankiezen; het netwerk moet uitgeschakeld zijn, want als beschikbaar netwerk is ie er ook uit! Lokatie Leeuwarden.
Maar nu perfecte dekking in huis; hoef niet meer met de foon tegen het raam staan bellen of naar de zolder rennen voor een belletje!
Ik zit met Orange nog wel op het Orange netwerk en ik kan ook met United Mobile en Go Global nog wel op Orange.
› reageerVandaag heb ik op mn Orange prepaid de volgende SMS gehad van T-Mobile:
LET OP: Om te kunnen blijven dient u NU uw telefoon handmatig op het T-Mobile netwerk in te stellen. Dit kan alleen in NEDERLAND. Zie orange.t-mobile.nl/nw
Ik kan trouwens nog wel steeds bellen via het Orange netwerk...
Vandaag brief gehad dat ik mijn simkaart handmatig op T-mobile moest zetten, daar ik anders na 1 december niet meer kan bellen.
› reageerVan wat ik begrepen had zou Orange een programmatje sturen over het netwerk naar alle simkaarten toe, maar ik heb die nooit ontvangen.
Nu wordt gevraagd handmatig op T-Mobile over te schakelen.
Ik denk dat de Orange masten hier en daar omgebouwd worden naar T-Mobile masten, want ze hebben wel een contract met de beheerders van de diverse panden waarvoor betaald is.
De contracten zijn niet eeuwig, dus hier en daar zullen masten verwijnen, maar ik mag aannemen dat ze de gaten tussen de kaas nu wel opvullen.
Blijkbaar gaat handmatig overschakelen makkelijker dan een stukje software versturen. Ik heb mij laten vertellen dat het vaak te oude simkaarten betreft en het dan niet wil werken. Volgens mij is dat een onzin verhaal, want ik heb zowel oude als bijna de laatste met UMTS die uitgegeven zijn. Ik gebruik echter geen UMTS, want dat heb ik niet nodig en staat dus uit.
Met het op twee netwerken roamen leek te werken, maar al snel kwamen de problemen waar Telfort ook last van had. Tijdens het bellen ging de telefoon soms naar het andere netwerk en dat vond de software niet leuk waardoor de verbinding verbroken werd.
Ik denk eerder dat T-Mobile nu wil dat iedereen minstens 1 keer op T-Mobile heeft ingelogd. Heb jij thuis via het T-Mobile netwerk dan geen dekking, dan ga je natuurlijk nu klagen dat je het T-Mobile net niet op komt. Door alle klachten te inventariseren kunnen ze bepalen wat nog probleemplekken zijn in het netwerk. Ook kunnen ze dan staks de verantwoordelijkheid naar jou afschuiven als je op 1 december opeens zonder dekking blijkt te zitten. Verder heeft T-Mobile nu nog de keuze om een Orange mast over te zetten naar T-Mobile of een nieuwe mast te zetten binnen het budget van het overgangs project. Reken maar dat straks de investeringspot weer nagenoeg op nul wordt gehouden voor GSM investeringen. (alle geld gaat vermoedelijk naar UMTS en een beetje E-GSM bij overbelasting).
› reageerSinds een paar dagen hebben we hier problemen met het Orange/T-Mobile netwerk. Al tijden hebben we hier twee Orange abonnementen die altijd zonder problemen hebben gewerkt. Eén van de abo's werkte sinds zaterdag niet meer. Helemaal niets. Geen bereik.
De andere GSM was prima. Aangezien de toestellen op dezelfde plek lagen is dat op zich al opvallend.
Even de SIM kaarten gewisseld om een probleem met het toestel uit te sluiten. Er was niets mis met het toestel (Nokia 6300). De andere Nokia N73 ook niet.
Gebeld met Orange. Die gaf het 0800 nummer op om te bellen.
Men wist opeens dat er werkzaamheden waren en gaf aan het toestel uit/aan te zetten en een half uur te wachten. Er zou een reset gedaan worden. Na de reset nog steeds geen bereik. Handmatig de operator selecteren hielp ook niet. Weer gebeld met de KS. Men bood zomaar aan een halve maand korting te geven. Er zou tot december (!) enige overlast zijn.
Wel raar vind ik.
Waarom werkt mij andere Orange abo dan wel goed?
Verder had ik altijd begrepen dat Orange/T-mobile hun netwerk zouden samenvoegen en er een nieuw verbeterd netwerk zou ontstaan.
Ik vraag me af of dat zo is.
Kan ik verder iets doen als het bereik zo slecht blijft?
T-mobile als operator, valt regelmatig weg.
Dat zie ik ook als ik mijn goede N73 handmatig op T-mobile zet.
Hier in Nieuwegein (3437) is Orange NL 3G volledig uit de lucht. Twee toestellen getest. Orange NL 2G is nog wel beschikbaar, en ik kan me hier met een buitenlands simmetje ook nog op aanmelden. Alle Orange NL kaarten hier in huis niet meer.
Edit: UPC Mobile doet het nog op Orange NL 2G.
Hier (Goudriaan, Alblasserwaard, omgeving Gorinchem) was de Orange ontvangst altijd zeer slecht. Midden in het dorp staat alleen een T-Mobile mast. De laatste maanden kreeg ik altijd T-Mobile in mijn scherm en had volgens mijn Nokia E70 volle ontvangst op 100 meter van de TM mast (desondanks was de gesprekskwaliteit via TM veel slechter dan via ik Orange gewend was). Inmiddels was ik Orange bijna vergeten maar sinds vanmorgen staat er weer Orange in mijn scherm (inderdaad met de volle ontvangst op 100 meter van TM mast). Er is dus blijkbaar weer iets veranderd. De TM mast geeft nu ook een 'Orange' signaal door. Of interpreteer ik dit verkeerd?
› reageerHeb hier ook eens gezocht, maar ook hier in Breda geen Orange 3G meer... 2G vindt ie nog wel int lijstje
Ja volgens mij is het Orange 3G-netwerk overal uit te lucht. Sinds begin september ofzo, toen PrePaid-klanten werden veranderd in T-Mobile-PrePaid-klanten.
Denk dat de reden is dat de 3G-masten worden voorbereid voor opname in het T-Mobile-netwerk. (Zoals Koen suggereert, T-Mobile zal vooral willen inzetten op verbetering van het UMTS-net.) Voor de opname van de Orange 3G-masten in het T-Mobile-net moeten ze natuurlijk nog worden omgebouwd of getuned. Dus de masten zijn offline.
Het 2G-netwerk aan de andere kant doet het nog. Ten eerste om Orange-abonnees in de lucht te houden, voor het geval hun telefoons zich niet op T-Mobile NL kunnen aanmelden. Ten tweede omdat het grootste deel van het Orange 2G-net wordt afgebouwd, dus het hoeft niet offline te gaan voor werkzaamheden.
Ik zie ook weer vaker Orange verschijnen, apart want ik had een hele tijd alleen T-Mobile in beeld. Teken dat ze er mee bezig zijn
Het viel me op dat ik nauwelijks bereik heb op Universiteit Utrecht met T-Mobile! Lekker geregeld daar zeg, met Orange werkte het prima, en om die reden heb ik ook opnieuw Orange gekozen.
't Slaat toch nergens op als ze dit onder "verbetering van het netwerk" verstaan?! 2 Netwerken samenvoegen door zendpalen te schrappen? Raar systeem...
@Remco:
Nu gaan klagen dan, ze zullen ongetwijfeld de dekking aan het inventariseren zijn.
er is zelds speciaal het nummer 08007112 in het leven geroepen voor de orange klanten die sinds ze het t-mobile netwerk gebruiken geen bereik meer hebben.
bij mij hielp het wel veel om mijn telefoon handmatig op het t-mobile netwerk te zetten trouwens. (tip!)
Ja inderdaad moet iedereen met problemen NU klagen nu er nog budget is om de dekking van Orange naar T-Mobile over te zetten. Nu klagen zorgt niet alleen voor de huidige Orange klanten voor beter bereik, maar geeft ook de T-Mobile klanten betere dekking. Voor een blijvende onderlinge concurrentie van de 3 overblijvende netwerken lijkt een T-Mobile dekking die minstens even goed is als die van KPN of Vodafone een eis. Zo langzamerhand zijn veel klanten er blijkbaar genoegen mee gaan nemen als ze Orange of T-Mobile gebruiken dat ze dan regelmatig geen dekking hebben. Volgens mij wordt T-Mobile ook nog steeds minder afgerekend op ontbrekende binnendekking dan KPN en Vodafone. Tijd dat dat afgelopen is!
› reageerOndertussen is het Orange netwerk, 2G én 3G, hier in Breda volledig offline... Het echte einde van Orange nu dus?
Hier in Groningen is het orange gsm net ook uit de lucht, einde orange dus, ben benieuwd hoe goed het t-mobile netwerk wordt, bijvoorbeeld umts dekking op de wadden.
› reageerOmdat ik thuis van goed bereik Orange naar slecht tot geen bereik na omzetting T-Mobile heb,heb ik de klantenservice gebeld.Kreeg daar het nummer 08007113 om te bellen en heb hier de klacht voorgelegd.Men vroeg om postcode en men gaf toe dat dekking i.d. verslechtert was.Kan nu abonnement kosteloos opzeggen of kon korting krijgen maar dat had ook geen zin vond men omdat bereik toch slecht was.Een betere dekking?Dit zou binnenkort ook niet meer veranderen.
Moest een brief sturen en kreeg afgelopen week bevestiging binnen, dat binnen kort abonnement word stopgezet.
Wauw netjes dat ze dat aanbieden, maar wel raar: Dekking zou beter worden en ze hebben nu gewoon een mast uitgeschakeld..
› reageerMischien aardig om die postcodes even te delen met de medeforumgebruikers? Dan heb ik 4147EV en 4105WK nog voor je.
› reageerDe integratie is nu echt voltooid.
Kreeg als T-Mobile klant de volgende sms:
888
Beste klant, de werkzaamheden voor de netwerkintegratie zijn succesvol afgerond. Hiermij eindigt de de door u aangevraagde SMS Netwerkservice. Groeten, T-Mobile
kreeg het smsje net ook, heb trouwens niks gemerkt van de werkzaamheden en heb verder ook geen smsje van t-mobile gehad.
Wat ik wel gemerkt heb:
3G ontvangst is sterk verbeterd, hier in Groningen ook op de meeste plekken binnen nu 3G dekking.
Ook op het platteland en de meeste snelwegen is de 3G ontvangst sterk verbeterd.
@Napsju
wou je daar dan eerst naartoe verhuizen naar die postcode, en dan je abo opzeggen?
Ja waarom niet Hugo
Wat bedoel je met die postcode's van jou? Napsju?
Misschien bedoelt ie postcodes waar OOK geen dekking (meer) is...
Wat is de werkwijze als je je nummer mee wilt nemen naar een andere provider en je contract wilt laten ontbinden?
› reageerBrief sturen waarin je aangeeft dat je je nummer wil behouden Bij bevestiging staat er een datum waarop je abonnement eindigt, die datum moet je kiezen als datum nummerbehoud naar nieuwe provider.
In de brief staat vermeld dat je porterings verzoek minimaal 10 kalenderdagen voor einde abo moet indienen bij de nieuwe aanbieder.
Je kan je nummer dus gewoon meenemen.
Pssst,
De komende tijd worden er 4000 site's van Orange gesloopt
Dus geen ontvangst meer? Gewoon klagen bij T-mobile!
Hoezo betere dekking door overname Orange??
› reageerMijn bereik wordt sinds een maand of 6 continu slechter.... Ondertussen ben ik op steeds meer lokaties van m'n laatste "streepje" (Nokia 3310) af! Wat een lachtertje is die club geworden zeg door de overname ...
Maar goed dat ik slechts 5 euro per maand betaal!
Je moet het zo zien, de site's die Orange gebruikte zijn anders dan de site's die T-mobile gebruikt. (andere technische eigenschappen - frequenties e.d.)
Daarom moeten de Orange site's gesloopt worden, echter zijn wel alle locatie's in handen van T-mobile. Er zullen dus waar capaciteitsgebrek is/ontstaat nieuwe sites worden geplaatst en/of de huidige zullen worden uitgebreid.
Uiteindelijk zal het bereik met T-mobile veel beter worden en vergelijkbaar worden met KPN/Vodafone.
Maar KPN/Voda hebben wel langere ervaring, Ben/Tmobile bestaat minder lang.
› reageerNou, BEN was in 1999 al actief...
(Ben -> T-mobile)
Dutchtone was ook in 1999 al actief..
(Dutchtone -> Orange -> T-mobile)
Dat is toch al behoorlijk lang..
Ja het scheelt dan 4/5 jaar met voda/KPN. En wat je zegt, dan heeft TM al 10 jaar de tijd om een goed netwerk te bouwen.
› reageerT-Mobile heeft een goed netwerk, reden dat KPN/Vodafone beter is komt omdat zij altijd hun 800mhz (of 900 weet het niet meer ) netwerk actief hielden..
T-mobile heeft alleen een 1800 mhz netwerk..
Maar niet om T-mobile te promoten hoor..
Mijn vriendin woont in Hedel ( Nbr.) en sinds zij overgestapt is van Orange naar T-mobile heeft ze op meerdere plaatsen beter bereik. Ik heb zelf noooit zo'n last van slechte dekking. Heb zelf t-mobile
› reageerde [orange moord (die medewerker die die andere doodstak) is nu ook gestaakt. Wist niet dat de dader ook zelfmoord gepleegd had.
› reageerVorig jaar al..
Ik heb 4 orange abo's lopen. Sinds de overgang naar T-mobile is het bereik/ontvangst alleen maar slechter geworden.
In november 2008 al eens mn beklag over gedaan, kreeg ik een korting van 50%, januari 2009 zou het beter worden.
Nu het echter nog steeds zo beroerd is (kan in en rond het huis meestal geen gesprek voeren zonder dat verbinding wegvalt), heb ik opnieuw gebeld met de klantenservice. Na enige discussie kreeg ik de toezegging dat ik de 4 abo's kosteloos per direct mocht opzeggen.
Dit heb ik middels een brief gedaan, wannaar ze 1 abo stopzetten en bevestigen en de overige 3 laten doorlopen. Ongelofelijk klungelig! Ik moest maar opnieuw een brief sturen. Nou, écht niet! Ze hebben 1 van de 4 abo's stopgezet, waarmee ze en erkennen dat ze én een brief hebben ontvangen én de mogelijkheid van kosteloos opzeggen bevestigen. Ik heb de klantenservice laten weten dat ik met deze gegevendheden mijn incasso's na 1 februari 2009 stopzet. Ze zouden het alsnog inorde maken, ik ben benieuwd, wordt vervolgd.
@ Pat-rick
ik heb inderdaad ook gebeld met de KS van orange ik had een vriendelijke dame aan de lijn die eigenlijk na enige tijd al vroeg om mijn postcode na dit te hebben gecontroleerd gaf ze toe dat de verbinding niet goed was en ook niet beter werd ze adviseerde me om het abonoment kostenloos te laten ontbinden per brief. Ze gaf daarbij wel duidelijk aan dat je PER Abonoment/Aansluiting een brief moest sturen. Ik denk dat er daarom maar 1 nummer is ontbonden van het contract en niet 4
Inmiddels heeft Orange toegezegd dat ze alsnog de overige 3 abo's gaan stopzetten, zouden ze intern email over versturen. Ben benieuwd of ik nog 3 brieven krijg.
Bij mij deden ze overigens ook een postcode check waaruit bleek dat de dekking slecht was/is.
Is denk ik een andere dan op de tmobile website. Want die is erg optimistisch altijd.
› reageer@m3ster:
T-Mobile heeft een goed netwerk, reden dat KPN/Vodafone beter is komt omdat zij altijd hun 800mhz (of 900 weet het niet meer ) netwerk actief hielden..
T-mobile heeft alleen een 1800 mhz netwerk..
Maar niet om T-mobile te promoten hoor..
Je info klopt niet! Wat wel klopt: KPN en Vodafone gebruiken inderdaad de GSM 900 band en GSM 1800 in drukke gebieden (KPN heeft zelfs nagenoeg landelijke 1800 dekking naast haar "oude" GSM 900 net).
Wat echter niet klopt aan je info: T-Mobile heeft al meer dan een jaar ook GSM 900 frequenties. Dit in een nieuwe GSM 900 band die in het werkveld meestal als E-GSM wordt aangeduid (extended GSM 900 band, dus een uitbreiding van de GSM 900 frequenties). T-Mobile had dus met dezelfde investering als KPN en Vodafone even goede dekking binnen en buiten kunnen creëren. Het eerste E-GSM 900 pakket is gekocht van Telfort toen zij het netwerk afbouwden, het 2e pakket hebben ze nu in bezit door overname van Orange die deze frequenties ook al jaren had, maar ze gewoon niet gebruikte.
Samenvattend: T-Mobile had goede dekking kunnen hebben maar heeft gekozen een pauper beleid te blijven voeren met dus mindere dekking dan KPN en Vodafone tot gevolg.
Je info klopt niet! Wat wel klopt: KPN en Vodafone gebruiken inderdaad de GSM 900 band en GSM 1800 in drukke gebieden (KPN heeft zelfs nagenoeg landelijke 1800 dekking naast haar "oude" GSM 900 net).
Wat echter niet klopt aan je info: T-Mobile heeft al meer dan een jaar ook GSM 900 frequenties. Dit in een nieuwe GSM 900 band die in het werkveld meestal als E-GSM wordt aangeduid (extended GSM 900 band, dus een uitbreiding van de GSM 900 frequenties). T-Mobile had dus met dezelfde investering als KPN en Vodafone even goede dekking binnen en buiten kunnen creëren. Het eerste E-GSM 900 pakket is gekocht van Telfort toen zij het netwerk afbouwden, het 2e pakket hebben ze nu in bezit door overname van Orange die deze frequenties ook al jaren had, maar ze gewoon niet gebruikte.
Samenvattend: T-Mobile had goede dekking kunnen hebben maar heeft gekozen een pauper beleid te blijven voeren met dus mindere dekking dan KPN en Vodafone tot gevolg.
Je info klopt gedeeltelijk, heb je soms een complete drive test gedaan door heel Nederland?
T-mobile heeft sinds enkele jaren inderdaad een E-GSM netwerk, door de overname van KPN, en nu door de overname van Orange.
Met de overname van KPN toen zijn alleen de grote gaten aangepakt, en de belangrijke trein verbindingen.
De Orange frequenties kunnen pas gebruikt worden als het netwerk van Orange helemaal niet meer in gebruik is. Access is switched off for 100%. Core is still operational for 100% Dit kan dus niet in een paar maanden gerealiseerd worden.
Orange had alleen de E-GSM licenties, maar gebruikte deze niet binnen het Nederlandse netwerk. Mijns inziens hoeft er dus helemaal niet op de complete dood van het oude netwerk gewacht te worden (al kan ik mij wel voorstellen dat T-Mobile op dit moment meer te doen heeft dan E-GSM plannen). Ondanks de mogelijkheden die T-Mobile heeft verwacht ik niet dat zij over bijvoorbeeld een jaar opeens een andere keuze gaan maken voor wat de netwerkdekking betreft. Deze zal vermoedelijk achter blijven bij de concurrentie. Maar natuurlijk laat ik mij graag verrassen. Dan nog de klantenservice vervangen en ik stap over
Waar maken jullie je nou druk om. T-Mobile heeft onlangs toch z'n dekking verbeterd? Al merk ik er zelf niks van omdat ik in Amstelveen woon en altijd al een perfecte dekking heb met T-mobile.
Als het goed is moet de dekking sterk verbeterd zijn op plaatsen waar er weinig of geen dekking was? Of vinden jullie het nog steeds slecht?
Ik hoop dat jullie eerlijk antwoorden. T-mobile wordt vaak afgezeken van dat het een slechte provider is, terwijl het niet zo is. Laat we eerlijk zijn, iedere provider heeft weer een andere probleem.
Ik wil verder zeggen dat ik niet werkzaam ben voor T-mobile. Ik dacht laat ik dit ook er ook maar bij zeggen want straks denken jullie dat ik voor T-mobile werk.
_/-\o_
› reageerPssst, De komende tijd worden er 4000 site's van Orange gesloopt Dus geen ontvangst meer? Gewoon klagen bij T-mobile!
Je werkt denk ik voor een onderaannemer? Orange heeft absoluut geen 4000 netwerkopstelpunten. Dat aantal is geheim maar geschat wordt rond de 1500.
T-mobile heeft sinds enkele jaren inderdaad een E-GSM netwerk, door de overname van KPN, en nu door de overname van Orange.
Pas sinds 1 september 2007 heeft T-Mobile de beschikking over EGSM frequenties. Dus niet al enkele jaren. Vanwege de Orange overname hebben ze er nu nog meer. Telfort gebruikte die EGSM frequenties wel volop, wat absoluut ten goede van hun netwerkdekking kwam. Pas recentelijk ben ik de eerste T-Mobile EGSM antenne tegen gekomen. En dan nog slechts toegepast op 1 vd 3 sectors van een site. Ze gebruiken het amper..
Je werkt denk ik voor een onderaannemer? Orange heeft absoluut geen 4000 netwerkopstelpunten. Dat aantal is geheim maar geschat wordt rond de 1500.
Pas sinds 1 september 2007 heeft T-Mobile de beschikking over EGSM frequenties. Dus niet al enkele jaren. Vanwege de Orange overname hebben ze er nu nog meer. Telfort gebruikte die EGSM frequenties wel volop, wat absoluut ten goede van hun netwerkdekking kwam. Pas recentelijk ben ik de eerste T-Mobile EGSM antenne tegen gekomen. En dan nog slechts toegepast op 1 vd 3 sectors van een site. Ze gebruiken het amper..
Jij bent een field engineer begrijp ik ? T-mobile heeft de Egsm ook alleen toegepast op plaatsen waar het nodig was, dus 1v/d 3 sectors, dan lijkt het mij dat dat voldoende was om het bereik te verbeteren in dat gebied. Maargoed, ik ben geen onderaannemer o.i.d.
Ik ben zelf een ICT'er die wel eens iets opvangt over NT gerelateerde zaken.
En over die 4000, zal straks even navragen hoeveel het er zijn
Gepost door knappekloon op 15/11/2008 15:33
er is zelds speciaal het nummer 08007112 in het leven geroepen voor de orange klanten die sinds ze het t-mobile netwerk gebruiken geen bereik meer hebben.
Ik dacht ze eens te bellen, maar het is de "zakelijke klantenservice van t-mobile" oftewel ze nemen daar geen "het bereik is vrijwel overal slecht"-klachten aan...
@RemcoLeiden
Op 0800-7113 gaan ze je wel helpen.
Eigen ervaring.
@ Koen (moderator)
Orange had alleen de E-GSM licenties, maar gebruikte deze niet binnen het Nederlandse netwerk.
Als ik me goed herinner werd bij Orange EGSM in werking gesteld ergens 2de helft van 2006.
@ de Lange
Orange heeft absoluut geen 4000 netwerkopstelpunten. Dat aantal is geheim maar geschat wordt rond de 1500
Ik weet niet hoe jij aan die 1500 komt, maar het gaat echt naar die 4000 opstelpunten toe. Dit geld dus voor GSM/GSM+UMTS/UMTS opstelpunten.
Een paar maanden geleden heb ik al eens geklaagd bij de KS over het slechte bereik hier thuis van Orange/T-mobile.
De KS gaf toen aan dat in december de problemen opgelost zouden zijn. Dat is helaas niet het geval.
Weer gebeld met de KS. Men geeft aan inderdaad nog steeds problemen te hebben in mijn gebied. Het advies is om het contract te laten ontbinden en over te stappen naar een andere provider, Vodafone of KPN. Ja, dit is letterlijk het advies van de KS!!! Nummerbehoud wordt ook geregeld.
Nu vind ik dit wel spijtig om na jaren een tevreden Orange klant geweest te zijn te moeten overstappen.
Men laat klanten dus gewoon zitten omdat het netwerk niet goed is.
De oplossing om van je contract af te mogen is misschien wel aardig maar niet perfect. Mijn beltegoed e.d. ben ik dan denk ik ook kwijt of zou ik daar nog wat van terug kunnen krijgen?
Als jij altijd vol bereik had en nu geen meer vind ik dat ze je beltegoed moeten teruggeven of moeten uitkeren op een prepaid kaart.
Ik weet niet of het om veel tegoed gaat, maar het tegoed mocht je zelf altijd bij Orange (en ook bij T-Mobile Flex overigens) onbeperkt opsparen. Als ik jou was, zou ik hier zeker een briefje aan wagen.
Misschien is het wel handig als mensen die geen bereik hebben of waar het na de samenvoeging van Orange slechter geworden is dit doorgeven bij T-Mobile?
Ze hebben sinds kort een T-Mobile Klantforum geopend.
Even inloggen via hun website en je ziet het vanzelf.
Daar lezen medewerkers ook meteen mee las ik, misschien helpt het wat.
ik las een bericht op een andere site dat een t-mobile technicus per ongeluk een kabel had doorgeknipt toen hij bezig was een orange mast uit te schakelen waardoor ze een fm-radiozender uit de lucht hebben gehaald. Bron:Brabants dagblad
› reageerMooi verhaal van die FM zender, bedankt voor de link.
› reageerWat een gruwelijke K*T monteur. Die reactie van T-Mobile slaat kant noch wal! Als je wat van HF technieken afweet, dan weet je dat zowel de COAX-kabel als de zenders totaal verschillend zijn. Dat begint al bij de pluggen! Voor GSM/UMTS gebruik je hele andere.
› reageerIk heb het een weekje geleden hier ook al gemeld maar mijn opzeggingsbrief is de deur uit naar Orange/T-Mobile. Dit op advies van de T-Mobile KS zelf omdat ik hier thuis geen bereik (meer) heb.
Jammer toch wel, want het is de afgelopen maanden pas sterk achteruit gegaan nadat er masten zijn uitgeschakeld. Men is gewoon bezig het bereik te verminderen in plaats van de verbeteren.
De KS zegt hierover dat men er mee bezig is (met het netwerk) maar volgens mij zijn ze daar al maandenlang mee bezig zonder een goed resultaat.
Het bereik zal niet overal slecht zijn maar er zijn gewoon witte plekken en ik begrijp niet dat men dit niet snel kan oplossen.
Ik ben dus weg bij Orange, en heb in andere reacties op andere forums gelezen dat er veel meer mensen zijn die opstappen.
Zo raak je je klanten wel kwijt!
Wat een gruwelijke K*T monteur. Die reactie van T-Mobile slaat kant noch wal! Als je wat van HF technieken afweet, dan weet je dat zowel de COAX-kabel als de zenders totaal verschillend zijn. Dat begint al bij de pluggen! Voor GSM/UMTS gebruik je hele andere.
Lekker handige reactie, er staat dat het is uitbesteed en dat de zender in de kast van Orange hing. Dit zijn dan zeer waarschijnlijk "verhuizers" zonder al teveel technische achtergrond. Lijkt me de ultieme kans om het mis te laten gaan bij een niet standaard locatie
Mooi verhaal, maar jouw reactie is een beetje overdreven.
hallo by deze zyn er mensen die van orange naar tmobile zyn over gesloten .ik heb jaren orange gehad sim only nu werd my by tmobile gezegt dat de voorwaarden t zelfde waren ,helaas klopt dit absoluut niet de rekeningen zyn absurt hoog die ik ontvang .na contact met tmobile blykt nu dat orange voorwaarden niet meer gelden nu ze definitief t-mobile zyn ik voel me bedrogen .weet iemand wat ik kan doen hier mee .riet
› reageerWanneer je van een abo bij Orange overstapt naar eentje bij T-Mobile, gelden ook de voorwaarden van T-Mobile.
› reageerIk heb een jaar geleden een Orange abonnement afgesloten en hier gelden gewoon de Orange voorwaarden en tarieven. In mijn geval een Orange 20 abo, met dus € 20 beltegoed per maand.
De website om in te loggen is ook gewoon My-Orange, ik zie dus geen probleem met T-Mobile. Het kan wel zo zijn dat je iemand van T-Mobile aan de telefoon krijgt als je de Klantenservice belt, maar dat maakt niet uit toch?
Volgens mij wordt er niet zomaar wat omgezet naar T-Mobile. Behalve het netwerk dan (helaas ...).
heef nog een tijd geduurd maar blijkbaar een netwerkbericht geweest gisteren en heb nu ook T-Mobile in m'n scherm staan. Was nog de hele tijd Orange al was het netwerk zelf natuurlijk allang T-Mobile.
› reageerde 2e keer dat ze aan het prutsen zijn:Holland Centraal uit de lucht gehaald door Orange
De lokale omroep voor Leiden en de Bollenstreek, Holland Centraal is sinds donderdag niet meer te ontvangen via 105.7FM in Leiden. De zendinstallatie van de omroep staat gezamelijk met het zendsysteem van telecomprovider Orange op een flat in het centrum van Leiden. Afgelopen donderdag is Orange begonnen met afbreken van hun installatie. Ze waren echter wat enthousiast en hielden geen rekening met de lokale omroep en sloten alle stroom af.
Vrijdag is een installateur ter plaatse geweest om de stroomtoevoer bij de zendinstallatie te herstellen. Dit is gelukt, echter de zender van Holland Centraal is nog altijd niet in de lucht. Sinds er weer stroom was zond de zender een harde fluittoon uit gedurende 24 uur welke zelfs op 105.5FM het signaal van Radio 1 wegdrukte. Zaterdagochtend is de zender volledig uit de lucht gehaald om boetes van het AT te voorkomen.
Wanneer de zender weer in de lucht komt is onbekend. De schade, welke ontstaan is door toedoen van de installateurs van Orange, is niet door de technische mensen van Holland Centraal te verhelpen en zal door derden hersteld moeten worden. Via de kabel en 107.7FM is de zender in de Bollenstreek nog wel te ontvangen.
Bron:radio.nl
Ik kick even een stokoud topic, maar hier past de vraag echt het best.
Gepost door adelante op 31/07/2008 13:13
Vanaf 2/9 gaan alle Orange prepaid klanten over naar T-mobile, tarieven blijven gelijk, let wel beltegoed blijft behouden MITS eenmaal per half jaar het toestel wordt gebruikt!
meer info: http://orange.t-mobile.nl/to/
Mijn ma is al haar beltegoed kwijt doordat haar prepaid afgesloten is. De reden zou zijn dat ze een half jaar niet gebeld zou hebben. Ze heeft echter wel haar beltegoed opgevraagd in het afgelopen half jaar.
Kan iemand vertellen of het "gebruiken" van de prepaid gespecificeerd was?
Nope, daarover heb ik het ook met ze aan de stok gehad toen men besloot mijn prepaid af te sluiten. Duurde bij mij een week of 6 voordat de boel het ineens weer deed nadat ik een vervelende brief had gestuurd. De normale ks kan niks behalve proberen je af te wimpelen.
Kort samengevat: 1) men heeft die wijziging alleen per sms gecommuniceerd, terwijl men weet dat "de meeste van die ex-orange klanten meestal hun telefoon niet aan hebben staan" (aldus de t-m klantenservice); 2) de algemene voorwaarden van t-m stelden niet dat er *betaald* gebruik zou moeten zijn voor het behouden van een aansluiting; en 3) men maakt de houdbaarheidsdatum van het beltegoed nergens bekend.
Dit soort onduidelijkheid was voor mij de reden om voorafgaand aan de overzetting m'n prepaids via de ''ongewenste om hier te bespreken methode'' leeg te trekken.
Vreemd genoeg heeft m'n moeder nog steeds ''Orange'' als netwerk op haar Nokia 6300 in het scherm staan ondanks dat dat abo ondertussen een alweer verlengde Flex SO is. Blijkbaar ooit een statusupdate gemist ofzo.
Kreeg toevallig onderstaande email van T-Mobile
Wil je bereikbaar blijven voor familie en vrienden?
Beste klant,
Het is ons opgevallen dat je al een tijdje niet belt of sms’jes verstuurt. Omdat een prepaidsimkaart die niet gebruikt wordt, na
6 maanden niet meer geldig is, komen je eventuele beltegoed en mobiele nummer over 2 maanden te vervallen.
Wil je bereikbaar blijven op je eigen mobiele nummer voor je familie en vrienden? Waardeer dan nu je beltegoed op. Je prepaidsimkaart wordt dan niet afgesloten en je mobiele nummer en eventueel resterend beltegoed blijven van jou.
Dit is wat op de website van T-mobile staat:
Geldigheid beltegoed.
Elke keer dat je actief gebruikmaakt van je T-Mobile simkaart, verlengt T-Mobile de geldigheidsduur van je beltegoed met zes maanden. Onder ‘actief gebruik’ vallen alle inkomende en uitgaande gesprekken, sms-berichten, opwaarderen en internet.
Aangezien hier staat dat ook inkomende gesprekken onder actief gebruik vallen, mag je volgens mij de conclusie trekken dat het dus niet noodzakelijk is om beltegoed te verbruiken om de geldigheidsduur te verlengen.
Het opvragen van het beltegoed is een uitgaand gesprek dat geen beltegoed kost. Dus daarmee heb je volgens mij voldaan aan hun omschrijving voor wat noodzakelijk is om de geldigheid te verlengen.
Ik zou als ik jullie was ook maar even naar een 0800 nummer bellen. Dan heb je welliswaar een gratis nummer gebeld, toch is het dan een "echt" extern gesprek. Het zal best kloppen volgens de voorwaarden dat gebeld worden ook als actief gebruik wordt gezien, maar in de praktijk is het misschien toch anders en dan is het te laat.
› reageerZo ver ik weet moet je minimaal eens per half jaar kosten maken, dus een telefoontje plegen, of een sms versturen.
Inkomende oproepen valt niet onder het betalingsverkeer en heeft dus mogelijk een gevolg tot afsluiting.
Ga nou niet precies op 6 maanden zitten, ook niet op 180 dagen, want dan gaat het fout.
Wie nog veel beltegoed heeft, kan idd beter niet Hollands "zuunnig" zijn, maar gewoon even een (betaald) gesprekje voeren, T-Mobile sluit weinigbellers graag en snel af.
Mijn tante werd afgesloten, terwijl ze 4 maanden tevoren nog een smsje naar een neefje had gestuurd, op diens verjaardag. Aangezien ze niet veel beltegoed meer had, heeft ze het er maar bij gelaten, haar telefoon is simlockvrij, dus bye-bye T-Mobile
T-Mobile heeft mij in het verleden afgesloten ondanks dat ik regelmatig inkomende gesprekken had. Dat is in hun afrekening niet genoeg. Als klant moet je vervolgens maar zien te bewijzen dat er ook echt naar je gebeld is. Gelukkig wilde een bekende even een specificatie van zijn factuur uitprinten en had ik van T-Mobile binnen de kortste keren een nieuwe simkaart in huis.
Bij een 2e simkaart kon ik het niet bewijzen (werd gebeld vanaf prepaid) en daar wilde T-Mobile niets aan doen.
Kortom eens per 6 maanden kosten maken. Overigens is een sim waarop ik wel kosten had gemaakt enkele weken voor die 6 maanden afgesloten. Ook dit kon ik bewijzen en dat leverde een nieuwe sim op.
Dank voor alle reacties!
Ze zijn er mee bezig bij T-mobile, en hoop op een goede afloop.