Blackberry-fabrikant lanceert iPhone-killer
Research in Motion (RIM), de Canadese telefoonfabrikant bekend van de Blackberry, introduceert nog dit jaar de Thunder, mét touchscreen.
Vorige week lanceerde RIM al de Bold, de eerste Blackberry die is voorzien van ondersteuning voor 3G. Met de Thunder, die wereldwijd gebruikt zal kunnen worden en is voorzien van een touchscreen, hoopt het bedrijf een flink marktaandeel weg te kunnen kapen bij Apple.
Mike Abramsky, analist bij RBC Capital Markets noemde de Thunder tijdens de lancering van de Bold vorige week dan ook al de iPhone-killer. De telefoon zal in oktober of november van dit jaar worden uitgebracht, meldt de Financial Times.
Exclusief via provider
Net als de iPhone, zal de Thunder exclusief worden verkocht via één telecomprovider. RIM heeft daarbij niet gekozen voor de grootste telecomprovider van Amerika, AT&T, maar is in zee gegaan met de nummer twee, Verizon Wireless. Aan de andere kant van de oceaan zal de telefoon verkocht worden door Vodafone, dat een belang van 45 procent heeft in Verizon Wireless.
Meer verrassingen
De Thunder is niet de laatste verrassing van RIM. Abramsky heeft laten weten dat het bedrijf ook nog werkt aan een aantal andere producten, waaronder een 'clamshell' BlackBerry, genaamd Kickstart. Deze BlackBerry kan open worden geklapt, waarna een extra SureType met minder toetsen tevoorschijn komt.
Op dit moment zijn alle ogen echter nog gericht op de Bold, die naar verwachting in juli of augustus verkocht zal gaan worden in de VS. Deze telefoon, die voorzien is van een snellere processor, een betere browser, hogere resolutie en meer geheugen, wordt exclusief geleverd door AT&T.
De introductie van het nieuwe BlackBerry paradepaardje heeft RIM vooralsnog geen windeieren gelegd. Recensenten waren zeer enthousiast, hetgeen investeerders positief stemde en ervoor zorgde dat het aandeel RIM tot recordhoogte steeg.
BlackBerry met touchscreen?
Ondertussen wordt er druk gespeculeerd over een mogelijke nieuwe Blackberry die, net als de Thunder, voorzien is van een touchscreen. RIM wil geen commentaar geven op deze geruchten, maar heeft wel laten weten dat de meeste zakelijke BlackBerry-gebruikers de voorkeur geven aan een fysiek toetsenbord. Afgelopen donderdag liet het bedrijf nog eens weten geen commentaar te willen geven op geruchten en speculaties.
Toch zou een BlackBerry met touchscreen geen slecht idee zijn, omdat het RIM in staat zou stellen om zelfs de interesse te wekken van de fanatiekere iPhone-bezitters. Sinds de lancering van de iPhone, heeft Apple zich gevestigd als op één na grootste fabrikant van smartphones.
Bron: webwereld.nl
Blackberry-fabrikant lanceert iPhone-killer
Research in Motion (RIM), de Canadese telefoonfabrikant bekend van de Blackberry, introduceert nog dit jaar de Thunder, mét touchscreen.
Vorige week lanceerde RIM al de Bold, de eerste Blackberry die is voorzien van ondersteuning voor 3G. Met de Thunder, die wereldwijd gebruikt zal kunnen worden en is voorzien van een touchscreen, hoopt het bedrijf een flink marktaandeel weg te kunnen kapen bij Apple.
Mike Abramsky, analist bij RBC Capital Markets noemde de Thunder tijdens de lancering van de Bold vorige week dan ook al de iPhone-killer. De telefoon zal in oktober of november van dit jaar worden uitgebracht, meldt de Financial Times.
Exclusief via provider
Net als de iPhone, zal de Thunder exclusief worden verkocht via één telecomprovider. RIM heeft daarbij niet gekozen voor de grootste telecomprovider van Amerika, AT&T, maar is in zee gegaan met de nummer twee, Verizon Wireless. Aan de andere kant van de oceaan zal de telefoon verkocht worden door Vodafone, dat een belang van 45 procent heeft in Verizon Wireless.
Meer verrassingen
De Thunder is niet de laatste verrassing van RIM. Abramsky heeft laten weten dat het bedrijf ook nog werkt aan een aantal andere producten, waaronder een 'clamshell' BlackBerry, genaamd Kickstart. Deze BlackBerry kan open worden geklapt, waarna een extra SureType met minder toetsen tevoorschijn komt.
Op dit moment zijn alle ogen echter nog gericht op de Bold, die naar verwachting in juli of augustus verkocht zal gaan worden in de VS. Deze telefoon, die voorzien is van een snellere processor, een betere browser, hogere resolutie en meer geheugen, wordt exclusief geleverd door AT&T.
De introductie van het nieuwe BlackBerry paradepaardje heeft RIM vooralsnog geen windeieren gelegd. Recensenten waren zeer enthousiast, hetgeen investeerders positief stemde en ervoor zorgde dat het aandeel RIM tot recordhoogte steeg.
BlackBerry met touchscreen?
Ondertussen wordt er druk gespeculeerd over een mogelijke nieuwe Blackberry die, net als de Thunder, voorzien is van een touchscreen. RIM wil geen commentaar geven op deze geruchten, maar heeft wel laten weten dat de meeste zakelijke BlackBerry-gebruikers de voorkeur geven aan een fysiek toetsenbord. Afgelopen donderdag liet het bedrijf nog eens weten geen commentaar te willen geven op geruchten en speculaties.
Toch zou een BlackBerry met touchscreen geen slecht idee zijn, omdat het RIM in staat zou stellen om zelfs de interesse te wekken van de fanatiekere iPhone-bezitters. Sinds de lancering van de iPhone, heeft Apple zich gevestigd als op één na grootste fabrikant van smartphones.
Bron: webwereld.nl