[Nokia N95] Interne GPS Werkt met TomTom Nokia N95

Dennis, stuur hier een bericht surga@anginsurga.eu

› reageer

Eindelijk is het zover
Tomtom 6 werkt met de interne GPS antenne
ben eindelijk af van een los BT antenne
Ik heb het geprobeerd en het werkt
ik zal een paar links geven voor de mensen die het ook willen
hoop dat het mag van de moderators!

Installation Notes :
STEP-1: download GPS patch
*bt.sisx
*GPSd.jar
*.sisx
* [link naar illegale TomTom software download verwijderd]

STEP-2: before start if u have tomtom installed on your phone, uninstall it...!!!!
and delete TOMTOM folder from memory-card also (for who had errors like, "tomtom is not starting, only globe pic spinning / connecting to bluetooth device and keeps waiting...and then not connecting"

STEP-3: make a folder like TOMTOM-PATCH on your phone's memory-card, and copy these files in it..
*bt.sisx
*GPSd.jar
*tomtom.sisx

STEP-4: copy TOMTOM folder (what you had unpacked and came from 0.Copy.To.MEMCARD.Root.rar file) to root of your memory-card of ur phone..

STEP:5 now unplug ur memory-card or ur phone from computer, and open any file-browser in your phone, go to folder TOMTOM-PATCH

STEP-6: Install 1.bt.sisx, 2.GPSd.jar Install 3.tomtom.sisx

STEP-7: Run "bt" from the applications menu (once is enough, it will add a virtual bluetooth device) (this can be uninstalled later if u need) and no need to run everytime before u open tomtom!!

STEP-8: Run "GPSd" from the applications menu (open this everytime before you open tomtom)
(GPSd app will ask some connections, you have to say yes to all, otherwise it wont connect int-GPS with tomtom.. saying yes to "allow application GPSd to use network and send or recieve data.. " it will connect internet (by GPRS) to get satellite list for A-GPS (Assisted GPS) (if it needs to) this happens if u didnt use int-gps long time or for faster gps connection type..
SO....ofcourse it will cost (and there is no way to make it use W-LAN), but its a very small data.)

STEP-9: Run TomTom from the applications menu and

Configure TomTom:

1) Set preferences (such as distance/time format)
2) Choose "Other GPS Device" from the GPS setup menu
3) Allow TomTom to turn on Bluetooth
4) Choose "BiNPDA GPS" from the bluetooth device list

then wait for connection...

DONE!

* You need to change the preferences every time you start tomtom. It won't
remember that you were using the internal GPS*

* If you need to switch from internal, to an "external" receiver, you may need
to click on "tomtom receiver", and then "other receiver" to get the list of devices again.

› reageer

Klopt! Het werkt ook op mijn Nokia 6110Navigator! Heeel relaxed

› reageer

HELD!!!

› reageer

Misschien een wat domme vraag, maar gaat dit ook op de Nokia N82 werken?

› reageer

yes

› reageer

› reageer

Zal wel aan mij liggen, maar bij mij vraagt TomTom na de km/miles vraag, de 18:00/6:00pm vraag en de stem-vraag helemaal niets meer. Hij geeft aan: no maps found en dan kun je helemaal niets meer. Bij elke optie die je kiest sluit TomTom. Had nog nooit TomTom gebruikt en heb het op telefoon geinstalleerd. Werkte niet. Alles er weer af en nu op de alles op mem-card. Noppes.

› reageer

Heb je ook de tomtom map zelf op de geheugenkaart gezet (Nederland/Benelux) Anders zal ie het ook nooit doen. Alles op de geheugenkaart knallen en altijd dat progje voor tomtom zelf aanzetten. Dan zou het gewoon moeten werken.

› reageer

@Casper: getest & werkend op de N82

› reageer

Welke Maps voor Benelux kan ik gebruiken, versie 5? 6? of 7?
Heeft iemand een torrent link?

› reageer

Versie 6. 7 voor Symbian bestaat niet en zal er ook niet komen...

› reageer

@elpino

Top, ik moet mijn toestel enkel nog compleet binnen krijgen, het is weer een puinhoop geworden, maar dat gaat een ander topic in.

Mag ik je later even contacten?

› reageer

@Casper: je hebt mijn Email adres, dus roep maar als je hem hebt! Duurt trouwens wel lang die N82 van jou. Volgens mij kreeg ik het 1e bericht van je in februari, en het is nu mei!

Heb vandaag voor de 1e keer echt genavigeerd met de 'hack'. Werkt goed. Tip: je kan bluetooth uitzetten als je eenmaal de GPS van GPSd in TomTom hebt.

› reageer

@elpino

Het complete gezeik loopt al bijna anderhalfjaar.

Heeft dus een ander toestel tussen gezeten.

› reageer

Heb 'm met succes geinstalleerd on N95 en N82, loopt perfect.
Een vraagje: Die GPSd gebruikt ook data ( je klikt immers aan dat ie netwerkverbinding mag maken). Is dit op een of andere manier te omzeilen?
Lijkt me niet zo prettig om in het buitenland data te gebruiken. Kan in de vakantie aardig in de papieren lopen.

› reageer

Wordt daar niet gewoon bluetooth mee bedoeld?

› reageer

Ik heb 't gevonden.
In het menu van de GSM onder "Instellingen", "Algemeen" , "Positiebepaling" de methode positiebepaling ALLEEN de optie "geintegreerde GPS" kiezen.
Zo maakt ie geen data-verbinding.

› reageer

Alles geinstallerd.Als ik nu TOMTOM opstart dan gaat alles zoals in de eerste posting is beschreven.Echter hij blijft dan zeggen dat hij geen gps apparaat kan vinden.Ik heb alles gedaan zoals bij punt 1 t/m 4 beschreven.Wie kan mij helpen? Wat doe ik fout? De kaarten van de Benelux staan er goed op want ik kan gewoon mijn bestemming opgeven.

› reageer

@Jepper Ik heb nu benelux plus versie 632 erop staan en die doet het perfect.

p.s. het kostte wat hoofdbrekens maar hij werkt nu helemaal toppie.Dat is me alleen gelukt door de hulp die enkele t.v-ers (HugoBoss en el Pino) mij boden.Bedankt daarvoor.

› reageer

werkt deze op de n95 of n95 8 gb?

› reageer

Werkt op alle Nokia's met ingebouwde GPS ontvanger.

› reageer

Kan iemand mij uitleggen waarom ik geen Binpda GPS krijgt na zovelen eraf en opnieuw geinstalleerd te hebben. Ik heb een N95 8gb Engels menu is dit zoms het probleem? Na het bestand te hebben geinstalleerd bt.sissx zeg die Device Present en het moet zijn Device Added. Dit is volgens mij de probleem dat ik geen Binpda Gps heb. En dus ik heb van alles geprobeerd telkens weer vraagt die naar Binpda Gps, maar ik heb het niet en kan dus niet gebruiken die Tom Tom. Terwijl als ik bij GPS Data gaat en zoeken naar sateliet, dan heb ik het zo gevonden en heb zelf 5 satelieten gevonden. Dus aan de verbinding met de satelieten is geen probleem. Zelf bij Tom Tom menu GPS Status is alles stil en niets doet het. Geen cijfers en blauwe pieken niets. Ik ga naar GPSD twee maal Yes en dan vraagt die weer naar Binpda GPs dus druk ik er op maar niets, geen cijfers niets. Bij Nokia maps kan ik geen probleem een sateliet vinden. Dus ik begrijp er niets van. Kan iemand mij helpen a.u.b. dank u.

› reageer

@Seru21:
sorry, maar je verhaal is ERG onduidelijk. Sowieso schrijf je alles in 1 zin lijkt het wel en kan ik niet echt duidelijk vast stellen wat er nou echt mis gaat.
Dat er 'present' komt is waarschijnlijk omdat je hem al geinstalleerd hebt, dan komt er geen 'added' maar een 'present' melding.

Leg het even stap voor stap uit wat je doet in tomtom en wat je niet/wel ziet. Het is duidelijk in je verhaal dat de GPS het gewoon doet, dus daar ligt het iig niet aan.

Mijn vragen/stappen:
1. als je GPSd opstart, zie je dan wel coordinaten (latitude/longtitude) verschijnen na xx secs? Zo ja, HIDE deze applicatie en start hierna tomtom
2. als je tomtom opstart en een andere bluetooth GPS ontvanger gaat zoeken, zie je daar BinPDA GPS bij staan? Zo ja, kun je deze dan selecteren?
3.ga terug naar GPSd, zie je daar nu bij Clients '1' ipv '0' staan?

› reageer

Elpino bedankt voor de reactie. Ik zal stap voor stap uitleggen over hoe het bij mij eruit ziet en dat ik tot nu toe nog geen tom tom heb.
Die persoon waar ik tom tom heb gekocht, heb zelf ook in mijn toestel gekeken en alles gedaan maar kom ook niet uit. Terwijl het bij hem wel doet, we hebben zelf opnieuw weer geinstalleerd....niets.
Nu je vraag 1. Ik heb Gpsd geopend en zie geen cijvertjes bij Latitude/longitude en dus als ik op hide druk en start tom tom dan gebeurt er niets. En dat was al bekend hier zie ik nooit wat.
Vraag 2. Als ik tom tom opstart inderdaad dan komt een venstertje met de vraag of je Binpda Gps wilt selecteren of anders. Dan kies ik Binpda Gps dan begint die te zoeken. Na een tijdje kom die zelfde venster en vraag die weer om te selecteren em zo steeds maar door en door.
Vraag 3. Ik ga terug naar Gpsd en kijk bij Client daar staat 0 ipv 1 zoals jij dat zeg.
Ik hoop dat je vragen hiermee is geantwoordt, maar nu wil ik aan jouw vragen. Ga nar je Bluetooth als je die al geopend is ga dan naar het paren met andere apparaten. Als het goed is dan staat die bij jouw die beruchte Binpda Gps. Nou bij mij dus niet, nou dit is de hele oorzaak dat ik geen verbinding krijgt met tom tom. En zoals ik zei dat als ik bij GPS Data opent dan heb ik wel ontvangst met satelieten.
Daar heb ik wel cijvers bij Latitude/Longitude heel duidelijk en bij Navigatie en heel mooi ronde cirkel.Dus dat gaat wel maar het blijft met die Binpda Gps toch een problem. Die persoon van wie het heb zei dat het waarschijnlijk aan die Engles menu lig en dat ik maar probeer
het in Nederlands te maken. Want inderdaad mijn toestel kom uit Engeland en dus Engels menu. Ik hoop dat je hier wat aan heb en misschien heb je nog wat opties? bedankt vast.

› reageer

@Seru21:
als je geen coordinaten krijgt in GPSd lijkt me dat sowieso verkeerd. Daar moeten op een gegeven moment wel coordinaten komen en dat moet niet op 0 blijven staan. Wacht anders eens een paar minuten en kijk of er echt niks komt daar.

Dat het ligt aan je engelse menu lijkt me onzin, want GPSd en de hele hack is juist engels. Dit is geen programmatje dat door een Nederlander is gemaakt ofzo (kan wel, maar ga daar niet van uit). Dus hij moet ook gewoon op jouw telefoon kunnen werken.

Als ik kijk bij het bluetooth menu staat GPSd wel als gekoppelde apparaat, maar als ik expliciet ga zoeken naar bluetooth apparaten worden er geen gevonden. Staat GPSd bij jou niet als gekoppeld apparaat in het lijstje? (Bluetooth menu en dan 2e tabblad).

Je hebt het erover dat je het wel eens opnieuw hebt geinstalleerd, had je toen ook de applicatie via het Nokia menu verwijderd? (menu -> toepassingen -> toepassingsbeheer -> GPSd opzoeken -> opties -> verwijderen.

Wat bedoel je overigens met het programma 'GPS data'? Is dit een onderdeel van Nokia maps ofzo waar je wel coordinaten ziet?

› reageer

Bij die Coordinaten van GPSD heb ik al zo lang steeds opgewacht en je ziet ook die nullen niet eens bewegen. Ik heb zo vaak daar opgewacht maar niets hoor geen beweging.

Dan als alles het niet doet dan ga je naar een andere alternatief. En net wat die jongen zei, van wie ik gekocht heb, dat van hem was eerst ook een met een Engels menu. Hij heb het toen al, voordat die Tom Tom heb instaleerd, in Nederlands op gezet en dus begin ik een betje te geloven. En dan ook nog tebedenken dat wat moet een Engels toestel en menu met een Nederlandse Tom Tom sofware. Dus misschien die combinatie
doet het niet goed, ik heb geen idee.

Ik heb pas mijn mobiel gedownload met nieuwe software. Toen was er een lichtpuntje. Wat je zei bij Bluetooth menu en dan de 2e tabblad stond vroeger niks daar geen enkel gekoppelde apparaaten. Maar zins ik die nieuwe sofware heb ingezet, heb ik nu eindelijk Binpda GPS wat ik nooit heb gezien. Dus dat is een lichtpuntje voor mij dat ik die wel eindelijk heb. Maar dan gaan ik naar Tom Tom GPSD en open 2x ja zeggen en kiezen voor Binpda GPS en daar gebeurt dus nog steeds niets
tot nu toe.

Ik heb dus zovaak weg gehaald die Tom Tom, en dat bedoel ik bij Bestandbehher en dan naar mijn geheugen en daar haald ik Tom Tom weg. Ook bij toepassing beheer BT, GPSD, en Tom Tom heb ik ook al zo vaak weg gehaald en opnieuw geinstaleerd en nog steeds niets.

Wat ik bedoel met GPS Data en GPS gegevens. Daar ontvangt ik wel de satelieten en de coordinaten en zelf kan ik zien naar de status van GPS dat ontvangt ik wel. Dus er moet iets zijn bij Tom Tom dat misschien over de hoofd heb gezien.

› reageer

Als je niet de .rar file hebt dan wordt het lastig. Die heb ik inmiddels ergens anders gedownload. Nu werkt het perfect.

› reageer

Welke rar file dan? misschien kan ik ook downloaden en waar heb je ge download?

› reageer

die wordt impliciet genoemd bij Step 1 van pagina 1 van dit onderwerp.
het gaat om bin-5812.rar. ff googelen......

› reageer

Dat is ook een giller zeg. Die bin-512rar is ook niet bijzonder er is niets iets extra file en het wordt gezegd een patch? Ik heb die bin512 gedownload en uitgepakt. De inhoud ervan heeft de zelfde KB's zowel bt.sisx, gpsd.jar en tomtom.sisx dan Tom Tom folder kopieren naar de root van mijn geheugenkaart. Dit heeft de zelfde inhoud als wat ik al heb, dus er is niets iets extra wat je denk .....dat is het.
Step4..From 0 copy To Memcard.Root.rar file, heb hij er over. Dit is een Map de inhoud daarvan is Tom Tom die dus in de root van je geheugen moet gaan kopieren. Dus inwijze is het geen nieuws voor mij want zo heb ik altijd algedaan en ik dacht een nieuwe file...dus neen.
O......wacht eens even ik denk dat ik op een verkeerde pagina staat, ik heb een Nokia N95 8GB daar komt het misschien dat die toch niet doet.Of is er iemand die een Nokia N95 8GB heb en dit Tom Tom probleemloos gebruikt?

› reageer

Heeft iemand al geprobeerd deze patch op de N78 te installeren? Ik krijg het niet voor elkaar om de BT file (stap 1) te openen na installatie. Deze file zorgt ervoor dat de telefoon niet meer reageert. Ik vond op het WWW een enkele soortgelijke ervaring, men beweert dat het aan de OS versie 9.3 ligt maar heb nog geen oplossing kunnen vinden.

› reageer

-ik heb precies dezelfde probleem als bij meneer Seru21.
ik heb alles netjes geinstalleerd(de patch en tomtom), maar als ik bij GPSd kijk dan heb ik jammer geen satteliet verbinding en bij tomtom zegt ie verbinding met gps wordt gemaakt en verder doet ie niks.
-maar bij nokia maps kan ik wel paar sattelieten zien.
-kan het zo zijn dat deze patch bedoeld is voor de eerste n95 en niet de zwarte 8GB versie?
graag een raectie hierop en alvast bedankt.

› reageer

@ Tami

Bij mij draait Tomtom op mijn Nokia N82. Toen ik alle TomTom files had gewist en nauwkeurig de beschrijving gevolgd zoals beschreven in de begin-post, lukte het meteen.

Ik denk niet dat het ligt aan het feit dat je de N95 8gb hebt. Begrijp ik goed dat je twee navigatie applicaties gelijktijdig open hebt staan? Wellicht dat dat een conflict teweeg brengt? En anders, welke software versie heb je (Menu->Instrumenten->Hulpprogramma's-->Info)? En heb je de drie bestanden en de TomTom Folder via 'gegevensoverdracht' op het toestel gezet? Je zegt dat je de patch en tomtom hebt geinstalleerd, maar hoe heb je dat gedaan (via Pc suite of gegevensoverdracht?). Belangrijk is dat je drie bestanden op je geheugenkaart hebt.

Stap 5 vond ik in 1e instantie onduidelijk. Maar wanneer je het toestel ontkoppelt van de computer en het toestel dus niet meer zichtbaar is als 'verwisselbare harde schijf' op je computer, is het mogelijk op je telefoon via

Menu->
Instrumenten->
Bestandsbeheer->
Geheugenkaart->

de drie bestanden te vinden die je dan zelf via het toestel installeert. Als je verder de overige stappen volgt zou het moeten lukken.

› reageer

Tami hier seru21. Ik heb Tom Tom nu wel op mijn Nokia N95 8GB. En het is een of omstandigheden van mij dat ik geen geduld heb of zo. Maar het werkt gewoon goed en alles is goed gegaan. Ik geeft je hierbij wat instructie en als het goed gevolgd is dan heb je hem ook in no time. Ik heb bij 3 collega's geinstalleerd op een gewone N95 en dan bij mij is die nu ook goed gegaan. Hier volgt de instructie :
Sluit de kabel met je PC en druk op PC Suite. Ga naar mijn Computer en zoek daar jouw telefoon. Klik op je mobiel en dan kom je op de venster van jouw Memory Card en Memory Telefoon. Kies dan voor Memory Card, zet dit venster in het klein en ga weer naar mijn computer en zoek deze keer naar jouw Tom Tom. Ik neem voorbeeld dat Tom Tom op je D schijf is, klik daar op een Tom Tom open zicht. Je ziet 3 bestanden en 3 mappen. De 3 bestanden zijn BT,GPSD en Tom Tom, en de 3 Mappen zijn Tom Tom, Benelux en West Europa. Ga naar bestand BT en klik het op, dan zie je op je pc een venster dat vraagt of je deze BT wil gaan installeeren. Klik ja dan hoor je een piep geluid op je mobiel, volg de aanwijzing tot dat die zicht heb geinstalleerd. Doe zo ook met die andere GPSD en TOM TOM. Ben je klaar met dit installeren dan kopieert de map Tom Tom naar je Memory card. Of je kan het bestand Tom Tom gaan slepen naar je memory Card. Doe ook zo met Benelux en West Europa(dit duurt zeker 2 minuten lang). Heb je ze alles al gedaan haal voorzichtig de kabel los en neem je mobiel in je hand. Ga nu naar Menu - Instrumenten - Instellingen - Algemeen - Positiebepaling - Methoden Pos.Bepaling - Vink de Bluetooth GPS uit. Die andere zoals Assisted GPS,Geintegreede GPS en Op basis van netwerk laat die gewoon op de vink staan ( V )Ga terug naar menu en Instrumenten - openen en naar het Bluetooth icoon - openen. Als het goed is dan staat die aan zo neen druk op opties - wijzigen en zet hem aan. Bladerd verder dan kom je bij Gekoppelde Apparaten. Als het goed is dan zie je Binpda GPS
staan. Dit bestand is door de bestand BT aangemaakt. Staat die bij jouw ook het geval dan zit je goed. Ga nu weer terug naar Menu dan toepassingen dan naar GPSD. Druk op Opties en dan krijgt je 2x vragen
hier zeg je allebeiden ja en nu maar wachten. Wees geduld. Hier ging ik de fout in, ik dacht ach het lukt me niet. Maar ik heb hem gewoon achter gelaten en na een tijdje ging ik kijken, waarachtig zeg hij doet het. Waarom zo lang?het heeft waarschijnlijk te maken met de instelling van je mobiel en ook voor het eerst dat die op je mobiel moet gaan neer zetten. Let wel op dat je dit buiten moet gaan doen, binnen in de huiskamer doet die niet. Dus ga naar je balkon of tuin en wacht tot dat je cijvers ziet bewegen. Is dit het geval dan heb je verbinding en druk op HIDE. Waarom Hide omdat die steeds op de achter grond moet blijven ook als die straks gaat navigeren. Ga nu naar Tom Tom icoontje en openen, nu moet je de instelling van jouw geven. Zoals taal, tijd en nog meer dan kom je om te kiezen voor GPS dan selecteerd je andere GPS(blauw apparaat)druk op o.k ook als die vraagt Binpda GPS.en als je kom bij de Benelux of West Europa kies dan West Europa en dan vraagt die moet of je jouw adres wil opgeven. Dan voer je je adres in enz en dan volg je verder. Dan kom je op een groene scherem waar onder staat akkoord en dan druk je op akkoord en dan volg een blauwe scherm druk hier op ja. Zo nu kom je dus op de Navigatie van Tom Tom. Druk nu op cijver 5(op je mobiel)dit is Tom Tom Menu. Dan 3x op cijver 6 dan zie je aan de boven kant GPS Status. Klik hier op dan kom je op GPS Status daar onder staat STEL IN en dan kies je dus die andere GPS(blauwe apparaat)dan kom een venstertje en kies voor Binpda GPS en nu wachten. Als je ziet dat de grafieken blauw wordt en het beweegt en ook wat cijvertjes druk op O.K. dan kom je bij de navigatie van Tom Tom. Druk op de bovenste knopje van je mobiel links daar kan je opgeven waar je naar toe wil gaan navigeren. Nou gefeliciteerd als je die eindelijk heb, zo niet ik hoor wel van jouw. Bestudeerd de Tom Tom menu goed dan weet je de volgende keer hoe het moet. Ben je op de bestemming naar naar GPSD en druk op EXIT. Als je dit niet doet dan blijft die door werken met gevolgd dat je batterij op raakt. Dus daar moet je opletten en als je Tom Tom wilt gaan gebruiken, moet je eerst dus die GPSD activeren. Succes ook voor die anderen die ook niet uitkomt. Groet Peter.

› reageer

Ik heb denk ik hetzelfde probleem als hiervoor beschreven; bt driver is aanwezig. Ik krijg coördinaten in GPSd. Schakel daarna Tomtom 1, selecteer BiNPDA ontvanger, waarna er géén verbinding gemaakt wordt en de zaak vastloopt. Iemand suggesties?

› reageer

Pierke, wat bedoelt je met TOM TOM 1? er is geen Tom Tom 1 als je bestand van TOM TOM heb geinstalleerd dan krijgt je een icoontje in je mobiel TOM TOM meer niet geen 1 of 2. Als je Tom Tom opent moet je ook eerst die instelling doen van taal, tijd enz enz? en dan instelling van andere GPS Binpda GPS. Trouwens heb je die wel Binpda GPS kijk anders naar hierboven wat ik geschreven heb aan Tami. En zo niet haalt anders alles weg en begint opnieuw. Alles maar dan alles en dat is bij Menu - Toeapssingen - Toep.Beheren openen. Daar zie je BT, TOM TOM, en GPSD verwijderd ze alle drie. Dan ga je terug naar Menu - Intrumenten - Bestand Beheer - en bladerd naar je geheugenkaart zoek daar dan Tom Tom en verwijderd ook het bestand QF en ttnavigator.bif. Als je die allemaal heb verwijderd begin dan opnieuw zoals hierboven heb geschreven aan Tami. Als je in Amsterdam of in de buurt woon kom dan langs voor 15 euro instaleerd ik ze zoals op mijn advertentie staat in Marktplaats. Succes.

› reageer

Hallo seru21.

Ik heb je uitvoerige handleiding gevolgd. Is erg duidelijk! Bedankt hiervoor! Alleen bij mij staat binpda er niet bij. Op de een of andere manier maakt de bt dit niet aan. Kun je me hierbij helpen? Of iemand anders?

Greetz.
Michel

› reageer

Hai Menafa,
Bij mij was het ook in het begin dat die BT niets heb aangemaakt, zelf so dat die zei '' Device Present ''(betekent aanwezig apparaat) i.p.v. '' Added Device ''(toegevoegd Apparaat)
Ik ging kijken of die heb aangemaakt Binpda Gps, dus niet ik balen en elke keer verwijder ik weer en installeer ik weer die BT. Niets.......
nada..helemaal niets. Toen dacht ik weet je wat ik maakt een backup van mijn gegevens, telefoonnummers en nog meer andere dingen. Toen heb ik bij fabriek instellingen gedrukt om terug te gaan naar de fabriek instellingen. Toen gaat die zelf opnieuw starten en ja hoor alles was op de oude fabriek instellingen. En heb ik daarna weer mijn gegevens terug gezet. Toen de gegevens al is overgezet, heb ik weer Tom Tom geinstalleerd. Ik begon dus met de BT file en inderdaad toen
heb ik hem hij zei dus '' Added Device''. Toen ging ik kijken bij Buetooth en gekoppelde apparaten en ja hoor daar is die Binpda Gps.
Dus dat is mijn ervaring natuurlijk kan je het proberen, maar ga eerst een backup van jouw gegevens maken. Dan proberen terug naar AF (fabrieks instelling). Proberen? wie weet succes he?...

› reageer

Hahaha, dat is PRECIES wat ik gisteren gedaan heb! In ieder geval bedankt voor je snelle reactie. Na de harde reset is het me uiteindelijk gelukt. Alles werkt prima en supersnel. Wat ik verkeerd deed was het volgende. Ik vergat de oorspronkelijke TomTom folder te vervangen door de patch folder TomTom. En toen de 3.tomtom.sisx naar root memcard gekopieerd. Via browser van N95 3.tomtom.sisx opgezocht en gerund. Daarna GPSd gestart en gewacht tot fix. Toen TomTom geopend en na kiezen binPDA GPS had ik direct een aantal satelieten. Dez jongen is heel blij en dankt eenieder voor de suggesties.

Greetz,

Michel

› reageer

Wie kan mij tegen betaling helpen activeren tomtom op n95, omgeving den bosch

› reageer

Wie heeft ervaring en of weet te omzeilen het volgende probleem.
Zommigen Nokia N95 / 95 8gb heeft een brand merk van Vodafone of T Mobile op het toestel. Na BT en GPSD te hebben geinstalleerd wil ik Tomtom gaan installeren. Dit lukt niet en krijgt een fout melding van Certificaat van beveiliging. Op welk manier ook krijgt het niet voor elkaar en elke keer geeft die het Certificaat van Beveiliging aan.
De gewone Nokia's zonder brand merk is er geen probleem en kan zo Tomtom instaleren. Ik heb al veel geholpen met Tomtom instaleren maar er zijn 3 gevallen met dit brand merk niet wilde instaleren. Wie weet hier een oplossing voor, ook de datum achteruit zetten heeft geen zin.

› reageer

@Seru21

Probeer je instellingen aan te passen. Ga naar het Menu Instellingen Toepassingsbeheer/Opties/Instellingen verander software-installatie naar "alles" en zet de Online certificaat controle op "Uit". Succes!!

› reageer

Hallo mede TomTom gebruikers,

Ik heb een probleem met mijn TomTom en dat is het volgende.
Hele installatie procedure heb ik stap voor stap gevolgt, tot aan de instellingen in mijn N95 8GB (nl. Menu-Instrumenten-Instellingen-Algemeen-Positiebepaling-Methoden pos. bepaling- Geïntergreerde GPS). Zelfs in mijn Gekoppelde Bleutooth apparaten is BiNPDA GPS te zien en goed gekoppeld.

Na het activeren van de GPSD (blauwe doodskopje) wordt de Latitude en Longitude coördinaten aangegeven. Vervolgens op HIDE gedrukt en dan de TOMTOM aangezet.
TomTom geeft aan:
Juridische Kennisgeving (Akkoord)
Blauwe venster met Mededeling (Nee)
Bluetooth momenteel uitgeschakeld. Inschakelen? (ja)
Keuze maken (BiNPDA GPS)

Vervolgens schakel TomTom zichzelf uit en kom ik weer in Toepassings menu van N95 8GB..

Meerderemalen heb ik mijn hele foon re-installeerd en mijn Geheugen (8gb) geformateerd. Alles heb ik gedaan... Tomtom procedure op mijn telefoon geheugen geïnstalleerd en in mijn Massageheugen... Niks help...

Wie kan me helpen....

Gr. Nick

› reageer

Hi Nick met seru21.Ik heb ook een N95 8GB het doet uitstekend bij mij.
Heb een paar tips en vragen voor jouw. Aller eerst als je bij GPSD bent draait die?ik bedoel zie je de coordinaten(allemaal cijvertjes)bewegen? dan pas zet je op hide niet eerder. Je moet bij de GPSD eerst die coordinaten hebben dan pas zet je op hide en dan tomtom openen. Bluetooth niet aanschakelen moet uitblijven en kijk even bij de Positie. Dat is menu - instrumenten - instellingen - algemeen - positie bepaling. Schakel bluetooth uit en netwerk(onderste) en laat geintergreerde gps aan en assitent gps. Dus 2 aan en 2 uit. En bij het icoontje van Bluetooth staat bij mij aan dat heb geen invloed. Als tomtom al is geopen toets op je telefoon cijfertje 5(menu tomtom) dan 3x op cijvertje 6. Dan zie je boven aan Toon GPS status druk hier op dan zie je een ronde platje en aan de linkerkant wat nulletjes en onder van die balken. Dan druk je op stel in dan kies je het blauwe gps ontvanger en zeg o.k. dan krijgt je een keuze menu dan kies je voor bindpda.gps. En nu wachten als je ziet die nulletjes verandert in cijvers en ziet ook wat blauwe kleuren onder bij de balken dan heb je te pakken en druk op o.k. dan kom je bij tomtom weer terug dan zie je de navigatie pijtje begint. Dan kan je opgeven navigeren naar.....
Probeer het en laat mij weten. Succes.

› reageer

Vandaag mijn N95 8gb binnen gekregen en gister even bij mijn broers gekeken wat nu het best werkt, de een heeft tom tom europe en de ander Garmin op zijn N95 8gb.

Moet zeggen dat het allebij goed te doen is, het grootste nadeel van tom tom vond ik dat je ontzettend veel handelingen moet doen om de gps te activeren waarna je daarna nog tom tom moet activeren.

Bij Garmin was de grote frustratie dat hij heel moeilijk adressen vindt, soms moet je het volledige adres invoeren om het uiteindelijk te vinden.

Is het niet mogelijk om een snelkoppeling te maken net zoals dat bij Garmin werkt?

› reageer

Marlene, weet je wat het is, het is een telefoon toestel die veel kan doen. En dus niet echt een GPS apparaat waar je meteen kan navigeren.
Opzicht is het inderdaad veel handelingen moet je gaan verichten pas dan kan je navigeren. Maar ja....wat wil je het is en blijft een telefoon met veel mogelijkheden. Dan die Garmin die loop ook niet echt lekker dus dan zou ik liever meer handelingen doen dan Garmin. Maar wees eerlijk kwa grafisch welke ziet er beter uit Tomtom of Garmin? Ik heb een snelkoppeling gemaakt bij mijn Nokia N95 8gb en heb zo die GPSD en daarna tomtom. Ja hoor ik ben best tevreden ermee.

› reageer

Seru21 Bedankt voor je reactie!!!

Ik doe exact het zelfde als hoe jij het doet... Alleen na het moment dat ik de keuze maak voor een BiNDPDA GPS krijg ik het groene schermpje (GPS Status) waar normaal ook de coördinatie wordt gegeven in het blauw... Na een paar nog steeds geen cijfers en wordt mijn TOMTOM automatisch afgesloten en kom ik weer in mijn Toepassingen menu...

Ksnap r nix meer van pffff...

Gr Nick...

ps: Marlene ik ben ontzettend tevrede met mijn N95 met alle mogelijkheden. Tis alleen de TomTom wat voor mij een probleem is... Veel plezier met je toestel

› reageer

Nicklatu, kop op niet opgeven. Ik heb in begin ook zoveel
problemen en het lukte niet. Elke keer eraf gehaald dan opnieuw insta
leren en nog steeds niet. Ik heb zelf eerst een backup gemaakt van mijn gegevens toen heb ik de fabriek instelling genomen daarna een update gehaald bij Nokia. Dus al met al heb ik een nieuwe update gehaald en hij is terug gezet in de fabriek instelling. En toen heb ik
weer tomtom opgezet en GPSD aangezet. Ik had geen geduld met wachten en dus liet ik die Nokia buiten staan op het balkon met de GPSD aan. Na 15/20 minuten ging ik kijken en ja hoor ik heb de coordinaten bij GPSD en toen heb ik tomtom geopend naar het menu gegaan van toon gps status en kiezen bindpda gps en zag daar dan die coordinaten in blauw.
En ik kies o.k. keer ik weer terug naar tomtom en kan navigeren zonder meer en uitgetest tijdens het rijden perfect. Als die bij jouw
geen cijfertjes toont dan inderdaad gaat tomtom automatisch afsluiten
het komt omdat die geen gps status heb. Belangrijk is dat je bij GPSD
(Doodskop)die coordinaten heb. Als je niet ziet bewegen die nulletjes
geeft niet op, laat staan buiten(onder de paraplu)en keer na 15 of 20 minuten terug. Heb je ze dan ga dan naar tomtom menu en kies GPS status als je daar na even wachten ook de coordinaten begin te lopen dan heb je hem dan gaat tomtom niet sluiten. Vergeet niet de GPSD uit
te doen na dat je getest heb, anders blijft die lopen en je batterij loop leeg. Daarvoor moet je terug gaan naar GPSD en kies exit.
Voor mij ook exit en voor jouw succes niet opgeven. Als je in Amsterdam woon dan kan ik je verder helpen.

› reageer

Seruuuuuuu...
Je heb me echt geholpen zeg... Ik heb altijd gedacht dat ik continue verkeerd heb gedaan.... Maar wat je zegt heel veel geduld en het zal werken... Nou ik heb je advies gevolgd en dat was heel veel geduld en het werkt gewoon....

Met engelen geduld kom ik er wel.... Seruuuuuuu je bent en engel... Tnx

Gr. Nick

› reageer

Hallo,

Ik heb even vraag:[s/]

Ik heb alle programatjes geïntaleerd op mijn Nokia n95. Alles ging goed. Hij vind ook de coordinaten, maar als ik dan Tomtom opstart, blijft hij hangen bij het beginscherm waar je zon wereldbol ziet rondraaien.

Wie kan mij helpen wat ik moet doen?

[s]Alvast Bedankt[/s]

› reageer

Nicklatu......zie je wel, en hij doet het goed he?. Weet je wat het is deze Nokia is geen echte navigatie apparaat. Het is een telefoon met ingebouwde gps ontvanger. Anders als de echte navigatie, je zet hem aan je zet een straatnaam op of postcode en navigeren maar. Daar zijn ze voor deze navigatie apparaat. Maar ik vind het knap van Nokia dat zij in zo'n kleine toestel een GPS ontvanger in doet. Je moet wel wat handelingen doen om het te kunnen ontvangen en veel geduld. Maar de resultaat is grandioos.
Veel plezier dan maar en.......wie is nu aan de beurt?

Maarten9, ik denk dat je de file van tomtom nog een keer moet gaan kopieeren. Volgens mij was er iets niet goed gegaan. Je heb de 3 applicaties geinstaleerd? en daarna de file tomtom kopieeren toch?
en ook de kaarten. Volledige tomtom file bestaat uit 3 applicatie en dat is BT, GPSD en Tomtom. Deze 3 moet je gaan instaleren, daarna heb je nog een file die moet je naar jouw geheugenkaart kopieeren. Zo ook met de kaarten benelux en west europa. Dus totaal zijn er 6 files vopor doie tomtom. Laat me horen of het je gelukt is.

› reageer

Ik heb het een en ander ook werkend gekregen op mijn Nokia E90. Minpuntje is dat er niet geschakeld kan worden tussen het binnen- en buitenscherm. Er zijn dan uitsluitend nog wat restjes beeld te zien en de enige oplossing is om het progamma dan te herstarten. Niet heel handig want ook op het scherm waarin de TomTom is opgestart krijg je het beeld niet meer terug!

› reageer

Seru21... Nogmaals bedankt voor je geduld Toppie hoor...

Ik wil niet voor mijn beurt reageren... Maar ik heb ook Western_Europe V.675.1409 geïnstalleerd alleen als ik in het buitenland ben, dan zal ie dus ook netwerk verbinding maken? (In Nederland maak het me niet uit, daarvoor heb ik onbeperkt internet, maar in het buitenland zijn het extra kosten)mmmm of zijn er ook andere manieren....

Wat ik ontdekt heb is als ik GPSD opstart en kies voor Toepassing GPSd toestaan netw. te gebruiken en gegevens te verz./ontvangen? dan zal TomTom automatisch uitschakelen. Ik ben ten alle tijde verplicht om netwerk toe te staan om gegevens te verzenden/ontvangen of heb ik het verkeerd???

Gr Nick

ps: Je zal wel denken daar is Nick weer... kweet kweet... solly solly...

› reageer

Is er eventueel iemand in de regio utrecht die mij kan helpen om het allemaal draaiende te krijgen???

Ben bang dat het me allemaal net iets te moeilijk wordt!!

Ik begrijp bijvoorbeeld niet waar en wanneer je de tomtom software moet installeren.....

› reageer

Elan het lijkt net of het moeilijk is, maar als je precies doet wat op deze topic wordt beschreven dan ben je al een hele eind. Zie begin van de topic (page 1) gepost door HuGoBoSs

Wat voor telefoon heb je eigenlijk?
Bij een N95 8gb weet ik dat je je N95 via een usb aan je computer moet aansluiten en vervolgens kiezen voor een gegevens overdrachtipv pc suite of dergelijk.
Vervolgens krijg je te zien op je pc (Deze Computer) dat er een massaopslag erbij is gekomen. Je kan het openen en het mapje TomTom er naar toe slepen.

Wanneer je dat doe is wanneer je alle patch (*bt.sisx *GPSd.jar *.sisx) geïnstalleerd heb via pc suite. Dan kan je TomTom in je massageheugen van je N95 verplaatsen. Tevens de Benelux kaart of europa kaart.

› reageer

@nicklatu

Ik begrijp wel wat je zegt, maar ik heb het over het tomtom gedeelte dat niet meer kan worden gedownload (link geblokeerd)

Volgens mij is dat de software die je nodig hebt om tomtom te laten draaien. De andere linkjes is volgens mij extra software om het voor je mobiel ok te krijgen.

Of is de geblokte link alleen de link naar de kaarten van bijvoorbeeld Benelux. En zo ja waar moet je die dan precies neerzetten??

Overigens gaat het om een E71

› reageer

Als je Tomtom koopt, staat het allemaal in de handleiding. Het bespreken van illegale software is hier niet toegestaan

› reageer

Uiteraard!!!

Maar ook in het geval van originele software begrijp ik nog steeds niet waar ik het mapje neer moet gaan zetten. Lees dus in mijn vorige berich daar waar staat verwijderde link, originle gekochte tomtom

› reageer

Nicklatu, bij de positie bepaling moet je alleen maar aanvinken de geintregreerde GPS en assitent GPS. Ik weet niet precies de benaming omdat mijn toestel is engels menu. Bij my staat die dan Assisted GPS en Integrated GPS gevink. Alleen dan maakt die geen data verbinding voor als je naar buitenland gaat.

› reageer

Seru21, Ik heb exact dezelfde instelling als wat jij heb en toch krijg ik het niet voor mekaar om zonder netwerk verbinding mijn tomtom te gebruiken. Tomtom slaat automatisch uit als ik voor de BiNPDA GPS kies in de TomTom menu. Ik ben dus genoodzaakt om bij het opstarten van GPSD 2x ja te kiezen of doe ik toch iets verkeerd?

› reageer

Nick,natuurlijk doe je het goed om bij GPSD 2x ja te zeggen zo begin ik ook ermee dan open ik tomtom. Groene scherm dan blauwe scherm, dan kom je bij kies een kaart,dan pas krijgt je tomtom scherm met een blauwe pijl. Dan toets ik 1x cijfertje 5 van de nokia dan kom ik in de menu van tomtom. Dan 3x cijfer 6 daarboven zie ik toon gps status. Daar selecteer ik en dan kom er een venstertje met keuze waaronder binpda gps. Dus als jij hier op druk dan slaat die automatisch uit?.
Ga eens naar je Bluetooth en open het en kijk naar je gekoppelde apparaten staat die daar erbij?. Die BT programma die je heb geinstaleerd die maakt het aan aan deze Binpda GPS. Dit Binpda GPS is een klein bestand dat tussen de ingebouwde GPS van Nokia en de sateliet verbinding moet werken. Dit moet je zeker hebben en hij moet zeker ook doen om tomtom te kunnen draaien. Als je deze BT instaleerd dan ga je ook even naar het icoontje en klik daarop. Als die zeg Device Added betekent dat je het apparaat toegevoegd, maar als je erop klik en je krijgt te zien Device Present betekent dat aanwezig apparaat. Hij kan wel zeggen aanwezig apparaat maar bij de gekoppelde
apparaten bij Bluetooth staat die er niet bij. Dus je moet zeker van zijn dat wat die zeg ook werkelijk zo is. En heb je die Binpda gps eigenlijk wel? zonder dit dan wil tomtom niet draaien. Dus kijk bij gekoppelde apparaten(Bluetooth)of die er bij staat. Ik had ook eerst die probleem, kijk maar in dit forum heb ik al over gehad van mijn probleem met Binpda Gps. Hoe vaak heb ik dat weg gehaald en opnieuw geinstaleerd. Tot dat die zei van Device added en ja hoor ik proberen
en tomtom blijft goed draaien. Heb je de file Tomtom.sisx naar je root van je memory card gezet?. Kijk even rustig na of alles goed is gedaan. En trouwens ik dacht dat het allemaal wel goed doet dat zei je toch devorige keer. Kijk maar ven na of je de file tomtom goed het gekopieerd.

› reageer

Seru21, alles klopt precies... Bluetooth geeft aan dat BiNPDA GPS gekoppeld is. Positiebepaling heb ik Assisted GPS en Geïntegreerde GPS aangevinkt. BT geeft aan Device Present en 2x klik ik op ja als ik GPSD opstart, ook al is de 2e vraag Toepassing GPSd toestaan netw. te gebruiken en gegevens te verz./ontvangen?. Daar was ik nou zo onzeker van dat Tomtom en-/of GPSd het netwerk opging.

Tomtom doet het perfect op die manier, daarvan mijn gejuich en tevredenheid. Alleen was ik onzeker over het feit of het gegevens verz./ontvangt per Netwerk.

› reageer

hoe moet ik het op mij n82 er op zeten....!!!!!
wie kan mij helpen?

› reageer

@brayen20: hetzelfde als op de N95, dus lees het topic even door

› reageer

Nicklatu, het is wel zeker dat Tomtom gebruiktmaakt van het netwerk. Zonder dat dan kan hij niet werken, vandaar dat je 2x ja moet drukken. Als je neen gaat indrukken dan gaat tomtom afsluiten omdat die een verbinding nodig heb. Heb je een toestel dat ook met onbeperkt internet kan? want internet ontvangen op je Nokia is ook data ontvangen. Dus het wordt op je mobiel rekening overgezet, en als je voor onbeperkt internet heb betaald voor 2 jaar dan hoeft je geen zorgen te maken. Tenzij als je geen internet heb en je heb tomtom, ja dan moet je voor die data appart gaan betalen. Maar goed het is net wat je zelf wil. Ik heb wel onbeperkt internet en heb al mijn rekening
gezien het is niet noemenswaardig hoog. Terwijl ik ook vaak internet via mijn mobiel, ja ik betaald ervoor en dus maakt ik gebruik van. Ik denk wel dat dit het antwoordt is voor jouw.

› reageer

Seru21, tis me nu helemaal duidelijk. Ik heb idd onbeperkt internet op mijn telefoon. In het binnenland maak ik me geen zorgen, ik kan alleen in het buitenland datakosten op mijn rekening krijgen. Bedankt voor je uitleg.

› reageer

voor die mensen die twijfelen of tomtom wel of niet via het gprs netwerk verbind, gewoon je simkaart eruit halen en dan tomtom opstarten. gewoon ja drukken en verbinding laten maken. doet die het? dan maakt die GEEN verbinding via gprs netwerk. doet die het niet... tja, dan weet je dat tomtom in ieder geval gebruik maakt van een data/telefoon dienst.

› reageer

Ik wil iedereen graag verzoeken eerst het topic te lezen, daarna pas vragen stellen. Over data hebben we het op de eerste pagina al gehad:
Gepost door appie39 op 28/05/2008 16:20
Ik heb 't gevonden.
In het menu van de GSM onder "Instellingen", "Algemeen" , "Positiebepaling" de methode positiebepaling ALLEEN de optie "geintegreerde GPS" kiezen.
Zo maakt ie geen data-verbinding.

› reageer

Zet je telefoon op offline en tomtom zal nog werken en maakt geen gebruik van data verkeer !!

› reageer

ah gelukkig..... Nou bedankt voor jullie reactie... ik ben er mee geholpen.

› reageer

De link naar de GPS patch werkt niet meer ?

› reageer

inderdaad!
heeft er iemand een nieuwe link?
of kan iemand mij de patch toesturen ? pmeelen@gmail.com

› reageer

Wie kan en wil mij helpen met t installeren van tom tom op mijn n95. Zelf ben ik een kreukel in dit soort dingen. Ik woon in loosdrecht en kan en wil wel stukje rijden. gjrozendaal@wanadoo.nl

Gert-Jan

› reageer

deze patch werk niet op de nokia 6210 navigator!
is hier een andere patch voor? of iemand die het toch werkent gekregen heeft?
ik krijg het bt niet aan de gang

› reageer

er staat nu bij mij verbinding wordt gemaakt inmiddels al een half uur bijna wie kan mij helpen ik heb een beetje geimproviseerd want de link werkt ook niet meer maar ik krijg wel de extra bluetooth verbnding te staan maar dus geen gps verbinding

› reageer

Seru21
ik ben woonachtig in amsterdam en krijg de interne gps na veel proberen en lezen niet aan de praat. wil jij het voor mij doen?

› reageer

Dennis, gaat het om een N95 / 95 8GB? als dit het geval is wil ik je wel helpen. Trouwens ik heb al zo velen geholpen hiermee,en met succes. Ik woon ook in Amsterdam, hoe gaan we afspreken?

› reageer

seru21 gaat inderdaad om een n95 8gb. heb je vandaag tijd? kom ik naar jou toe?

› reageer

Stuur hier maar surga(ed)anginsurga.eu zie ik je daar.

› reageer

Dennis, stuur hier een bericht surga@anginsurga.eu

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.