Orange internet in beweging

Dat was ook een grapje van me. ( ) Euronet zullen ze ook wel nog geclaimed hebben. Nog een aanvulling op eerder: Ik denk dat het alleen zoiets als T-online wordt, als T-mobile nu alsnog daadwerkelijk iets met internet gaat doen. Als ze het over een haljaar, jaar weer opnieuw aan een ander bedrijf willen slijten, zullen ze er niet hun eigen T-naam aan hangen.

› reageer

Orange KabelInternetklanten naar Ziggo

Ziggo (Casema) koopt de circa 140.000 kabelinternetklanten. Met KPN lopen gesprekken over overname van de DSL klanten.

Door Ardy Bullee, Sun 25 May

T-Mobile kocht Orange Nederland vorig jaar van France Télécom. Daarmee kwam het ook in het bezit van de Internetklanten van Orange.

De kabelklanten van Orange ontvangen breedbandinternet via het kabelnetwerk van Casema (nu Ziggo). De kabelaar neemt daarbij de verbindingen en de helpdesk voor zijn rekening, terwijl Orange voor de service zorgt. Tussen beide bedrijven gold een zogenaamde shared business value-overeenkomst. Deze overeenkomst is ontbonden. Onbekend is hoeveel Ziggo heeft betaald voor de circa 140.000 klanten. Voor de klanten zelf zal er weinig veranderen.

T-Mobile zou ook gesprekken voeren met KPN over de overname van de ADSL-klanten van Orange, zo willen geruchten. Deutsche Telecom, het moederbedrijf van T-Mobile, maakt er alvast geen geheim van dat de Nederlandse Internetprovider te koop staat. Orange Breedband werd aangekocht als onderdeel van de overname van Orange Nederland, met de bedoeling om te verkopen. Het bedrijf waardeert Orange, dat een eigen ADSL-netwerk heeft, op 133 miljoen euro.

Bron:Telecomlog/Zdnet

Ja, of ik hier nu blij mee moet zijn, dat weet ik niet! Als Ziggo qua service hetzelfde is als Casema gaan we op dezelfde koers verder. Alle problemen die wij met internet hebben liggen aan de kant van Casema en niet aan de kant van Orange. Ze hebben het geflikt om ons voor de tweede keer in een jaar tijd per abuis af te sluiten, waardoor je geen internet, tv en telefonie hebt. (wat normaliter een uptime van 80% heeft ) Als je vervolgens met de front-office belt duurt het 5 dagen, voor ze pas een mannetje sturen. Als je toevallige contacten hebt, die de back-office kunnen bereiken is het probleem binnen 12 uur opgelost, krijg je excuses en een vergoeding van €35,- voor het ongemak. Heel raar bedrijf, zelfs slechter dan KPN.

And-of-course: Wat gebeurt er met mijn e-mailadres? Meer mensen vragen zich dat af. (Leuke link )

› reageer

Als het zo door gaat blijft geen concurentie meer over. KPN koopt alles.

› reageer

Het is niet gezegd dat KPN de Orange ADSL klanten gaat overnemen. Ongetwijfeld wordt er ook onderhandeld met Tele2 en BBNed/Alice. Wel is gebleken dat KPN het meest kooplustig is.

Ik vraag me af wat er met de Quicknet ADSL klanten van Multikabel gaat gebeuren. Vooral in het geval dat er geen Ziggo kabel leverbaar is voor de klant. Verkopen van het Quicknet klantenbestand aan KPN of Tele2 ligt niet erg voor de hand omdat die ook concurreren op TV gebied. Verkopen aan Orange kan niet, dat wordt zelf verkocht. UPC dan? De kabelaars beconcurreren elkaar onderling niet. Of misschien BBNed/Alice?

› reageer

Nice. Het zoveelste ADSL netwerk wat in handen komt van KPN.

› reageer

Was ik even blij weg te zeijn bij het allerslechtste bedrijf van Nederland (KPN) volgens mij het enige bedrijf waarmee geen communicatie mogeljk is. Lees ik hier dat ik waarschijnlijk weer bij KPN terecht kom. Krijg er bijna nachtmerries (pesadillos) van. Maar er gloort hoop, indien alles goed gaat dit jaar nog glasvezel in huis en ben ik verlost van al die waardeloze bedrijven die alleen oog hebben voor het vullen van de eigen zakken. Zakken kunnen ze, van me.

› reageer

en wie legt die glasvezel vaak neer? inderdaad dat doet KPN vaak

› reageer

probleem voor t-mobile is dat als het adsl kun niet kopen is heeft het bedrijf groote probleemen , meestal als t-mobile koopt orange voor de klanten en deze gaat snel weg , naar kpn of vodafone , als t-mobile kun het adsl niet kopen dan kun wij zie ook t-mobile weg

› reageer

@thumper: kan je je post ondertitelen, ik snap er niks van ...

› reageer

'KPN haakt af als kandidaatkoper Orange'

29 mei 2008,
Amsterdam (BETTEN FINANCIAL NEWS) - Orange Breedband, de vierde internetaanbieder van Nederland, moet noodgedwongen zelfstandig verder nu marktleider KPN is afgehaakt als enig overgebleven kandidaatkoper. Dat bevestigen diverse betrokkenen tegenover Het Financieele Dagblad. Orange Breedband is een dochterbedrijf van mobiele telefonieaanbieder T-Mobile.

Orange moet in juni verder onder een nieuwe, nog onbekende merknaam omdat zijn vorige eigenaar France Telecom en uitbater van het merk Orange niet toestaat dat de Nederlandse internetaanbieder met ruim 463.000 klanten deze nog langer gebruikt.

Dinsdag werd bekend dat Orange 140.000 internetklanten ziet vertrekken omdat T-Mobile die verkoopt aan Ziggo, het grootste kabeltelevisiebedrijf van Nederland.

'Wij geven nooit commentaar op gesprekken die wij voeren of hebben gevoerd', zegt een woordvoerder van KPN. Topman Niek Jan van Damme van T-Mobile wil geen vragen beantwoorden over de afgeketste deal. Wel bevestigt hij dat het stand alone-scenario indruist tegen eerdere berichtgeving van de Europees topman van T-Mobile.

Die zei vorige week nog dat het Duitse moederbedrijf bereid was de breedbandtak te verkopen. Van Damme wil alleen kwijt dat Orange 'deze zomer' onder een nieuwe merknaam verder gaat en dat de afgestoten 140.000 klanten minder dan een derde van de omzet vertegenwoordigen.

KPN is marktleider met 2,4 mln adsl-internetabonnees, gevolgd door kabelbedrijf Ziggo, kabelbedrijf UPC en Orange. Als de overname door KPN was doorgegaan, had het bedrijf zijn voorsprong ten opzichte van concurrenten uitgebouwd.

Bron: FD

Misschien is Wanadoo of Dutchtone wel een leuke naam
Waarschijnlijk wordt 't iets zoals T-Com, T-Net of T-Online

› reageer

Dan zet ik in op de voorloper van Wanadoo: Euronet.

› reageer

Wanadoo is toch ook een internationale merknaam van France Telecom?

› reageer

Dat was ook een grapje van me. ( ) Euronet zullen ze ook wel nog geclaimed hebben. Nog een aanvulling op eerder: Ik denk dat het alleen zoiets als T-online wordt, als T-mobile nu alsnog daadwerkelijk iets met internet gaat doen. Als ze het over een haljaar, jaar weer opnieuw aan een ander bedrijf willen slijten, zullen ze er niet hun eigen T-naam aan hangen.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.