NOS Mobiel van start gegaan

via wlan krijg ik het niet aan de praat, via umts internet wel.

› reageer

Olympische Spelen op mobiel te zien

"De Olympische Spelen zijn live te volgen via de mobiele telefoon. Via de nieuwe mobiele dienst van de NOS is het evenement op zes kanalen te volgen. Het aanbod voor de mobiele kijker is daarmee breder dan voor de tv-kijker. Ook teletekst, sport, nieuws, weer en verkeer zijn via de nieuwsvoorziening te bekijken."

De mobiele site is te bereiken via www.nos.nl of direct via m.nos.nl. Je kunt daar een Windows Mobile, Java of Symbian applicatie downloaden voor toegang tot site, inclusief video van de themazenders Journaal24, Politiek24 en een evenementenkanaal. Bij mij is overigens het beeld niet helemaal in goede afmetingen en het geluid niet lipsynchroon.

Dat heeft weComm snel voor elkaar gekregen. Verder valt het op dat je via deze applicatie wel toegang hebt tot de beurspagina's. Via de reguliere Teletekst-pagina's op Internet is dat namelijk niet het geval.

› reageer

Leuk. Ga ik ook eens proberen. Ik heb UMTS via Orange (mits UMTS bereik). Orange TV werkte niet op mijn Windows Mobile, ik ga dit eens testen.

Toevallig heeft het RTL Nieuws gisteren zijn mobiele website geschikt gemaakt voor niet UMTS gebruikers. En BNN heeft een persoonlijke mobiele TV-gids gelauched. Toeval?

› reageer

Ik vind die van de NOS iets prettiger werken.

Voor de zekerheid hier nogmaals het advies om deze apps alleen te gebruiken als je een onbeperkt mobiel Internet abonnement hebt, of wanneer je toestel ondersteuning heeft voor Wifi. Want anders gaat dit in de papieren lopen, zeker wanneer je video bekijkt.

› reageer

er wordt ook melding gemaakt dat streaming soms nog apart berekend word door de telecomproviders.Weet iemand of dit bij de T-mob PIT ook zo is (9,50 variant)??

› reageer

Dat is een goede vraag voor de klantenservice.

› reageer

haha, krijg de melding: niet vanuit het buitenland.
tja

› reageer

en birdie vliegt op dit moment boven welke land????

› reageer

Via wifi E65 kreeg ik zwart beeld van journaal en introtune - daarna hangen. Collega met E95 (oude editie) kreeg 'm niet aan de praat (starte geeneens journaal). Met E95 nieuwe editie lukt de collega het wel. Als het nu al stuitert, wat bij grote load

@birdie: da's logisch ivm rechtenkwestie beeldmateriaal

› reageer

via wlan krijg ik het niet aan de praat, via umts internet wel.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.