iPhone 3G T-mobile 11 juli in NL

Ik ben in het bezit van een 8gb-versie. Wat wil je weten?
Zal de GSM review één dezer dagen even invullen.

Vind het een heerlijk toestel, bijzonder snel en menu's zijn erg mooi. Surfen gaat super, sms'en ook en mailen prima, push werkt icm Exchane. iPod functie is geweldig, met name tiesto's clublife podcast is een aanrader. Heb er een andere t-m abonnee simkaart inzitten (met PIT) en die werkt zonder problemen, alleen dan geen visual voicemail. Internet is snel genoeg, ook voor streaming muziek (nederland.fm).

Toepassingen erop zijn leuk, maar niet noodzakelijk. Verder is de camera niet super, maar ik ben er tevreden mee. Typen is in het begin even wennen, maar lukt nu met 2 handen. Gaat nog iets trager dan op m'n vorige SE m600i.
Batterijduur had ik de eerste 2 weken problemen mee(minder dan 1 dag), maar lijkt nu opgelost. Ik was op vakantie en had daar slecht 3g ontvangst, daardoor werd m'n mail niet goed opgehaald. Nu thuis (wifi en betere 3g) houdt de batterij het langer uit (ca. 2 dagen) en zijn de mailproblemen opgelost.

Al met al bijzonder tevreden met dit mooie toestel.

edit: @JJ: zou je bij "gsm reviews" de iPhone 3g zwart 8gb en 16 gb toe willen voegen?

› reageer

'T-Mobile gaat iPhone verkopen in Nederland'

AMSTERDAM - Telecombedrijf T-Mobile gaat een nieuwe versie van de iPhone in Nederland verkopen.

Dat meldt persbureau Reuters maandag. Het toestel wordt naar verwachting maandagavond Nederlandse tijd gepresenteerd op een Apple-conferentie in San Francisco.

Volgens de 'betrouwbare bronnen' waarop Reuters zich beroept, zou T-Mobile in Nederland een exclusieve distributiedeal voor de telefoon hebben gesloten.

Nederland was het enige West-Europese land waar nog niets bekend was over de beschikbaarheid van het toestel. In steeds meer andere Europese landen verkoopt Apple de telefoon via verschillende providers.

Bron: Nu.nl

› reageer

Mooi, mooi!

Nu maar hopen dat hij er niet voor 1 juli is, dan zit ik nog op Rhodos!

› reageer

De iPhone komt ook in het wit uit (16gb) De iPhone komt op 11 juli uit in 22 landen (hieronder vallen misschien ook Nederland en Belgie. De iPhone zal de komende maanden in 70 landen worden uitgebracht worden.

Verder nieuws iPhone:

3G
Intern GPS
3th party app.

Bron: AppleNieuws.nl

› reageer

...en als je naar de webstore van apple gaat - zie je ook dat het echt T-mobile is.... http://www.apple.com/nl/iphone/buy
Ben benieuwd wat die max van 199Usd ons gaat brengen.....

› reageer

Gewoon 199, resp. 299 euro, mark my words.

› reageer

http://www.apple.com/nl/iphone/ of www.t-mobile.nl/iPhone

En dat zal deze keer wederom EUR 229,- of EUR 329,- worden omdat die USD 199,- dollars zijn, dus in andere landen kan het afwijken.

Kortom: 11 juli, bijna 2 jaar na dato... een prachtige datum!

› reageer

Ben bang dat het gewoon het volgende wordt; 199euro/12 = 17 euro + 15 euro = 32 euro

AANBIEDING; IPhone abonnement voor 30 euro !!

› reageer

Haha, die is wel leuk bedacht.

Het schijnt een omgerekende USD 199,- te zijn, wat neerkomt op ongeveer EUR 139,-. Daarbij natuur het T-Mobile iPhone-abonnement, wat er waarschijnlijk in drie vormen zal zijn, vanaf EUR 39,- per maand incl. belminuten/SMS'jes en onbeperkt gebruik van 3G-internet. Een volgende stap is EUR 59,- en een daaropvolgende stap kan EUR 79,- zijn.

Die abonnementen doen het hem, helaas.

› reageer

En zo zie je dus eigenlijk maar weer eens en dus ook voor iedereen duidelijk gezien het commentaar van iedereen heb je nu dus alweer eens het gevoel dat je dus weer eens (door de telecomboeren) bestolen gaat worden, omdat een product weer eens veel te duur hier moet zijn.

› reageer

Als Apple in Amerika (en/of de UK) het huidige systeem handhaaft voor verkoop en activatie, dan zullen ze wel massaal geïmporteerd worden. Met de huidige dollarkoers levert dat een uiterst gunstige prijs op.

› reageer

Per 11 juli ook in Nederland verkrijgbaar!

“Wij zijn verheugd en trots dat T-Mobile dit exclusieve toestel als eerste en als enige in Nederland zal aanbieden. Het toestel kent vele multimediale toepassingen, optimaal bedieningsgemak en een speciaal touchscreen. Deze eigenschappen en de mogelijkheid HSDPA te gebruiken, maken de nieuwste versie van iPhone bij uitstek geschikt voor snel mobiel internet via web’n’walk.” Dit zei Bart Weijermars na de internationale aankondiging vanT-Mobile dat zij iPhone3G op 11 juli 2008 introduceert in Duitsland, Oostenrijk en Nederland.

Het revolutionaire 3G toestel zal vanaf 11 juli 2008 exclusief verkrijgbaar zijn in combinatie met een abonnement van T-Mobile. Hiermee is T-Mobile de enige mobiele provider in Nederland die de razend populaire iPhone in haar assortiment heeft. Het nieuwste model van iPhone werd gisteren gepresenteerd door Apple.

Meer details zullen in de komende weken bekend worden.

Bron: T-Mobile persbericht

› reageer

....en dat exclusieve dat maakt het juist weer "eng".....

Want eigenlijk wil ik wel graag zo'n telefoon....

› reageer

Ik vind hem ook steeds leuker worden. Nu er 3G in zit (niet dat je dat bij T-mobile perse nodig hebt ) en GPS - als ik het goed begrijp - wordt het allemaal wel heel erg compleet.

› reageer

Het huidige verkoopmodel gaat weg en importeren zal dus geen optie zijn, je moet hem activeren samen met je contract in de winkel, zie Engadget

› reageer

Ik vind hem ook steeds leuker worden. Nu er 3G in zit (niet dat je dat bij T-mobile perse nodig hebt ) en GPS - als ik het goed begrijp - wordt het allemaal wel heel erg compleet.
Erg compleet of eindelijk compleet.

› reageer

mijn gok voor de "goedkoopste" prijs:

Iphone 3G voor 'slechts' 100 euro, maar met een 2 jarig contract van 49,50 euro per maand (iets van T-mobile flex 30 + Pocket internet totaal plus van 19,50) . Bij T-mobile gaat toch de PIT+ bundel en 0900 betaalnummers niet uit je flex tegoed?

› reageer

Toch vind ik de eerder vernoemde prijzen misleidend. Immers zullen dat niet de losse verkoopprijzen zijn, maar die i.c.m. (een door Apple of provider geprefereerd) abonnement.

› reageer

nu ook op www.t-mobile.nl de aankondiging...

› reageer

Volgens de laatste berichten wordt de Iphone
in nederland door T mobile alleen bij eigen
verkooppunten leverbaar met een abonnement
en niet via dealers en internetpartijen ??

› reageer

Dat is in veel landen zo. Veelal in Apple Stores of Operator Shops, maar hier in Nederland alleen via de Operator Shops, wat A-Mac in Utrecht ook aangaf, vanavond.

Zolang het allemaal geen branded-spul wordt, is het best.

Mijn AirPort Express wacht met smart op hem!

› reageer

Ook BelCompany krijgt de 3G iPhone binnen.

› reageer

En de belcompany krijg hem...?? Gebasseerd op...??

› reageer

Het is logisch dat BC dat krijgt. Ze hebben een hechte samenwerking met t-mobile.

› reageer

Haha, dat valt wel mee hoor, loop maar eens een willekeurige belcompany binnen, daar zullen ze je echt niet als eerste t-mobile aanraden.

› reageer

Haha, BelCompany en de Apple iPhone. Als er een telecomboer is die Apple gaat verkopen is het t for telecom wel, aangezien die ook Apple iPod's verkochten. Alhoewel dat ook verleden tijd is...

› reageer

@Joeri

Dat kan wel zo zijn, maar bij BC krijg je een betere vergoeding vanuit t-mobile.

@BASENL

T for Telecom doet haast geen zaken meer met t-mobile, BC wel. Dus een Iphone bij T for Telecom zul je niet zien.

1. de Iphone zal zeker branded gaan worden volgens een vertegenwoordiger van t-mobile. Daar gaat de Apple IMAGO! Er komt een grote T op de achterkant! Waarom? Omdat er onder andere t-mobile software op zit.

2. Je kan beter de concurrerende toestellen kopen zoals samsung touchwiz of de htc diamond als je geen branded toestel wil.

3. Persoonlijk loop ik liever niet met een t-mobile logo te koop als ik iets van apple koop! (Belediging voor de apple fans!)

› reageer

En de belcompany krijg hem...?? Gebasseerd op...??
Aankondiging vanuit het hoofdkantoor

› reageer

@Ch-Indo:
1. Bron? Volgens mij loop je maar wat in het wilde weg te speculeren. Apple zal nooit toestaan dat er logo's of stickers op hun apparatuur wordt gezet. Daar is hun imago te veel voor waard. Andere software van T-mobile? Natuurlijk. Vette onzin.
2. Zie 1 HTC/Samsung draaien op WinME... voor mij voldoende om ze niet te kopen.
3. Zie 1.

› reageer

windowME?

› reageer

@ Brammutje

Welke bron? Ik zeg toch dat een vertegenwoordiger mij aansprak van t-mobile en dat tegen mij zei. De vertegenwooriger zei onder andere dat t-mobile een speciale regeling hebben met HTC en dat ze daar geen t-mobile logo's op mochten branden en andere software erop mogen plaatsen.

Met apple hebben ze die regeling niet zover de vertegenwoordiger wist.

Waarom zou ik liegen!? Ik zou zeggen we zien het 11 juli wel als je het niet gelooft.

› reageer

Trouwens mooi roze is niet lelijk ! (sorry ik bedoel natuurlijk, mooi magenta).

Zou toch prachtig zijn als iedere Nederlandse Iphone gebruiker met een grote roze T, op de verder maagdelijk witte (of zwarte), achterkant van zijn phone rondloopt. Dan weet iedereen gelijk waar je zo'n "mooie" telefoon kan halen! :-)

› reageer

Op tmobile.dezijn inmiddels wat prijzen verschenen voorde Iphone 3g icm een abo.

Viel zowat van mijn stoel van schrik, wat een prijzen voor een weinig speciale gadget.

Abo kosten per maand
Complete S1) Complete M Complete L Complete XL
Complete-Preis, mtl. 29,-€ € 49,- €69,- € 89,-

Aantal minuten pm
Telefonie
Inklusivminuten2) 50 100 200 1.000

Aantal SMS
Inklusiv-SMS4) -- 40 150 300

Internet
Daten 500 MB5) onbeperkt onbeperkt onbeperkt

Contractduur:
Mindestlaufzeit 24 Monate

Toestelprijzen:

iPhone 3G
8GB schwarz 169,95 € 59,95 € 1,- € 1,- €

iPhone 3G
16GB schwarz 249,95 € 149,95 € 39,95 € 19,95 €

Ik hoop dat de aanbiedingen bij ons iets beter zullen liggen.

› reageer

En daar komt nog bij dat het in Nederland zo goed als zeker ook om 2-jarige abonnementen gaat. . . .

De iPhone-garantie
iPhone wordt geleverd met twee jaar technische ondersteuning gedurende de looptijd van het contract met uw mobiele aanbieder.

Bron: Apple Store NL

Op deze manier wordt het steeds minder aantrekkelijk om een iPhone aan te schaffen.

› reageer

Wellicht toch maar even kijken wat het ding in Belgie moet gaan kosten...

› reageer

Laten we er maar rekening mee houden dat de prijzen hier in NL dezelfde orde grote zullen zijn. Over het algemeen ontlopen de prijzen met onze oosterburen die met ons niet zoveel. Daarbij kan T-mobile zelf de prijzen maken zoals het er nu naar uitziet. Het schijnt nog dat KPN ook nog met Apple praat; dat zou voor ons veel gunstiger zjn wanneer er in elk geval meerdere partijen de iPhone gaan verkopen.

› reageer

@Ch-Indo: met HTC wel een no-logo regeling en met Apple niet, geloof je het zelf? We zien het inderdaad op 11 juli.

@Compu: je hebt sowieso 2 jaar garantie, wat een verkoper ook beweerd.

› reageer

Beste meneer,

Zoals u weet is binnenkort de iPhone exclusief bij T-Mobile beschikbaar. U heeft zich ingeschreven voor onze iPhone nieuwsbrief, waarin wij u op de hoogte houden van de introductie van de iPhone 3G in Nederland.

Met de iPhone kunt u supersnel internetten en gebruikmaken van WiFi via T-Mobile Hotspots. Bovendien is het gebruik van Visual Voicemail inclusief.

De iPhone zal verkrijgbaar zijn met 3 verschillende abonnementen. U kunt ermee bellen, internetten en sms-en. Het voordeligste abonnement begint
bij € 29,95 per maand.

3 juli a.s. ontvangt u van ons meer informatie over de iPhone
abonnementen en de bijbehorende bundelgroottes van de iPhone.

Tot die tijd zullen wij u regelmatig op de hoogte houden.

Voor meer informatie over iPhone ga naar: www.t-mobile.nl

Met vriendelijke groet,

T-Mobile Netherlands B.V

› reageer

Voor bestaande klanten staat er ook nog de volgende regel in:

Bent u al klant bij T-Mobile? Dan kunt u aan het eind van uw
contractsperiode overstappen op één van de iPhone abonnementen.

› reageer

En op nu.nl:

AMSTERDAM - T-Mobile geeft mondjesmaat informatie vrij over de introductie van de iPhone in Nederland. Dinsdag maakte het bedrijf bekend dat het goedkoopste abonnement 29,95 euro per maand gaat kosten.

Daarnaast komen er twee duurdere pakketten. Nadere details publiceert de telecomprovider op 3 juli. Volgens het bedrijf is de belangstelling voor Apples smartphone groot: meer dan 47 duizend mensen meldden zich al aan voor een digitale nieuwsbrief van T-Mobile over het toestel.

Voicemail

In het dinsdag verzonden persbericht maakt T-Mobile verder bekend dat het toestel in Nederland wel degelijk 'visual voicemail' ondersteunt. Eerder berichtte Macwereld dat dat systeem, waarbij voicemailberichten in willekeurige volgorde te selecteren en te beluisteren zijn, niet zichtbaar was op Nederlandse afbeeldingen van de iPhone.

› reageer

Bij te betalen met dat goedkoopste abonnement wordt dan zeker 249Eurootjes. In DE al voor te bestellen.

› reageer

Beste meneer Flippus,

11 juli is het zover! Dan zal de iPhone exclusief verkrijgbaar zijn bij T-Mobile. We bieden de iPhone met drie verschillende T-Mobile abonnementen aan. De abonnementen zijn inclusief onbeperkt super snel internet (2048/384 Kbps) in Nederland.

Verder kun je gratis gebruik maken van de 1.400 hotspots in Nederland. Hiermee zorgen we ervoor dat je overal gebruik kunt maken van je iPhone, waar je ook bent. Superhandig om snel even je e-mail te checken, muziek te downloaden bij iTunes of een filmpje te bekijken op YouTube.

Voor meer informatie over iPhone ga naar: www.t-mobile.nl/iphone

Met vriendelijke groet,

T-Mobile Netherlands B.V

› reageer

Een onbeperkt 2mbit data abonnement voor minder dan 30 euro? En dan ook nog een Iphone? Dat klinkt erg goed, maar eerst zien wat de
"addertjes" zijn, en dus wachten tot 11 juli.

› reageer

waarschijnlijk veel bijbetalen voor het toetstel bij een goedkoop abo, met weinig belminuten en natuurlijk 2 jarig contract

› reageer

De iPhone is technisch al niet al te best (bijv. levensduur scherm gem. half a 3/4 jaar)en dan ook nog eens t-mobile software er op.

Dubbel K@t dus....

Technische gegevens van de iPhone sterk achterhaald (2MP camera)Bedrijftechnisch gezien voor t-mobile wel interessant natuurlijk.... meeliften op het suces van Apple.

› reageer

zou met je i-phone niet via een hotspot gaan verbinden want dan haal je maar 384 kpbs, natuurlijk leuk als er alleen gprs beschikbaar is dan is het wel sneller maar in alle andere gevallen zak je terug van 2 Mbps naar 384 kpbs...

› reageer

De nieuwe Iphone 3G heeft gewoon HSDPA hoor, dus kan je op het T-mobile netwerk ook echt 2mbit halen.

Er is helemaal niets bekend over de levensduur van het scherm in de Iphone. Apple geeft gewoon garantie, dus als het scherm binnen een jaar defect raakt (of geven ze zelfs 2 jaar garantie?), dan wordt die vervangen. Technisch gezien zou dit type aanraakscherm beter bestand moeten zijn tegen slijtage dan alle andere omdat het niet ingedrukt wordt zoals bij normale touchscreens. (maar je kan het scherm dus ook echt alleen met je vingers bedienen, een stylus werkt niet, en ook als je handschoenen aan hebt kan je het ding niet gebruiken)

Ik zou de nieuwe 3G iphone juist als "state of the art" op technisch gebied willen beschrijven. Hij heeft heel veel nieuwigheden zoals a-gps, hsdpa data verbinding, een erg goede webbrowser en is een heel erg gebruiksvriendelijke muziek en video speler.
De touchscreen zorgt ervoor dat het ding heel makkelijk te bedienen is, de bewegings-sensoren zijn ook erg praktisch, het scherm heeft een aardig hoge resolutie (kan wel beter), en de batterijduur is erg goed.

Alleen de camera is relatief slecht (2MP, k*t lens en geen flits).
Ook kan je geen videos opnemen met de standaard software.
Een ander groot probleem is dat "tethering" software-matig is uitgeschakeld. Oftewel je kan je telefoon niet als modem voor je laptop gebruiken. (heel jammer aangezien ze juist de dataverbinding sterk hebben verbeterd)

Ik betwijfel zeer dat Apple toelaat dat er T-mobile software op wordt geplaatst, en ook denk ik niet dat er T-mobile branding op het ding zal komen. Daarvoor is haar reputatie Apple toch iets te veel waard.

Maar dit alles is natuurlijk gebaseerd op de informatie zoals die nu beschikbaar is. het is pas zeker op 11 juli.

› reageer

dat is niet wat ik zei, je valt alleen terug in snelheid als je via een hotspot verbind...

› reageer

Over het beeldscherm is weldegelijk wat bekend. Zie diverse Amerikaase forums en op Tweakers staat ook het e.a.

Het is inderdaad de vraag of zij de iPhone gaan branden, maar aangezien t-mobile dit altijd doet is de kans zeer groot aanwezig.

› reageer

T-mobile heeft het echter niet voor het zeggen als het om Apple gaat. Apple bepaald alles wat direct te maken heeft met die iPhone echt 100% zelf en daar komt geen stickertje op.

› reageer

Wat is de reden dat het toestel niet als laptop modem gebruikt mag/kan worden? Was dat een eis van T-Mobile dat Apple dat eruit haalde? Met zo'n Iphone had je anders een mooi HSDPA datamodem op zak. Gezien de prijzige Iphone bundels zit niemand natuurlijk te wachten op het aan moeten schaffen van een 2e abonnement voor in de laptop. Devaluatie van het toestel dus!

Bij een Imode toestel van KPN kreeg ik een verbinding naar een laptop ook niet aan de gang. Dat verbaasde mij toen enorm aangezien je toestel voor het Imode browsen toch ook een modemverbinding moetst maken (modem soft en hardware zat dus wel in het toestel, maar kon niet extern gebruikt worden). Bij de Iphone is er blijkbaar een soortgelijk iets aan de hand. Wat doet die "thetering" precies?

› reageer

In amerika wordt mobiel internet voor een laptop apart verkocht.
Om te voorkomen dat mensen een mobiel als modem gebruiken (en dus geen tweede abonnement voor de laptop nodig zouden hebben) worden in Amerika vaak de volgende maatregelen getroffen:

-sim kaart werkt alleen met het verkochte mobieltje (imei check bij het aanmelden op het netwerk)
-de software op de telefoon wordt aangepast en de modem applicatie uitgeschakeld (meestal door Bluetooth profielen eruit te slopen)
-strenge algemene voorwaarden

Apple heeft voor AT&T in de oorspronkelijk iphone ook "tethering" uitgeschakeld.
Volgens de laatste berichten is deze functie nog steeds uitgeschakeld bij de nieuwe Iphone 3G.
De oude Iphones die "ge-jail-breaked" zijn hebben wel de mogelijkheid, maar met de oude iphone had je daar niet veel aan (want die heeft enkel Edge).

Ik hoop erg dat het bij de final versie van de software niet is uitgeschakeld.

› reageer

Ik ga ervanuit dat T-Mobile ook 1-jarige overeenkomst aanbiedt met de Iphone. Laat in godsnaam de klant zelf dan voor het toestel betalen.
Een 2-jarige overeenkomst is niet reeel, aangezien er volgend jaar weer een nieuwe Iphone uit zal komen.

› reageer

bron: Tweakers

T-Mobile vraagt een euro voor nieuwe iPhone

T-Mobile gaat in Nederland flink stunten met de prijs van de 3g-iPhone. De 8GB-versie van de smartphone kost in combinatie met een tweejarig abonnement van 44,95 euro per maand één euro. Voor het binnenlandse dataverkeer geldt geen limiet.

Eerder al maakte T-Mobile bekend met drie abonnementen voor de nieuwe iPhone te komen. In combinatie met het goedkoopste abonnement van 29,95 moet er voor de 8GB-iPhone 79,95 worden betaald. De 16GB-versie gaat met dat abonnement voor 159,95 euro over de toonbank. Hierbij inbegrepen zijn dan 150 belminuten en 150 sms'jes, zo heeft T-Mobile dinsdag bekendgemaakt.

In combinatie met de twee duurdere abonnementen kost de 8GB-versie van de iPhone een euro. Deze twee abonnementen kosten 44,95 euro en 64,95 euro per maand en zijn goed voor respectievelijk 300 en 500 belminuten en sms'jes. De 16GB-versie van de smartphone is in combinatie met het abonnement van 44,95 euro per maand 79,95 euro. Bij het duurste abonnement is deze versie van de iPhone 19,95 euro.

Voor alle abonnementen geldt dat de abonnee onbeperkt dataverkeer binnen Nederland heeft. De snelheid bij de abonnementen is 2048Kbps down en 384Kbps up. Ook kan er onbeperkt gebruik worden gemaakt van de hotspots van T-Mobile binnen Nederland en is visual voicemail gratis.

"De belangstelling voor de iPhone 3G is overweldigend", zegt Bart Weijermans, marketingdirecteur van T-Mobile Nederland. "Om het toestel voor een grote groep mensen toegankelijk te maken bieden we dit toestel aan tegen aantrekkelijke prijzen." De provider benadrukt in zijn verklaring dat de iPhone ook geschikt is voor zakelijk gebruik door de mogelijkheid van pushmail. Zakelijke gebruikers kunnen de iPhone eventueel ook aanschaffen in combinatie met het groepsabonnement Zakelijk Optimaal in combinatie met Pocket Internet Totaal Plus.

› reageer

Pocket internet totaal plus?
Die heeft nu een snelheid van 384kbit.

Ik vind het heel vreemd dat ze er een databundel bijgeven voor die 29,95 euro per maand die kwa snelheid sneller is dan hun huidige Data-only bundel voor 50,- euro per maand!
Heel vreemd, nu wil ik echt de algemene voorwaarden zien.

› reageer

Noem het maar stunten ...

› reageer

http://www.t-mobile.nl/iphone/pdf/tarief.pdf :

Voor data gebruik geldt dat bij een oneigenlijk gebruik T-Mobile beperkingen kan stellen.
Van oneigenlijk gebruik is onder meer sprake wanneer de iPhone of de simkaart wordt gebruikt in combinatie met een computer of laptop

Tot zover onbeperkt Internet dus

Totale kostenplaatje: 52,50 (aansluitkosten) + 79,95 (toestel) + 29,95 abo * 24 = 851,25 EUR

› reageer

Vind 65 euro per maand iets te veel voor een abonnement & iPhone!
Het nieuwe is eraf en iedereen loopt er binnenkort mee over straat.

Na 11 juli kun je gewoon naar Frankrijk of even over de grens naar Belgie gaan om de iPhone zonder abonnement te kopen.

De specificaties van de iPhone 3G zijn niet bijzonder genoeg om mij over te halen om het ding te kopen.

Ik wacht op de SE C905! Top toestel, geweldigde specificaties en niet elke gek zal ermee rondlopen.

Tot slot, belachelijke abonnementsprijzen van T-Mobile!

› reageer

Abonnementsprijzen zijn juist erg goedkoop. Voor €29,95 150 minuten en 150 sms'jes + onbeperkt snel internet. Denk dat ze bij Vodafone hier wel van schrikken.

› reageer

Ook leuk de FAQ:

Kan ik het gebruik van mobiel internet gemakkelijk uitzetten als ik dat wil, in het bijzonder in het buitenland?

Alle details over de nieuwe iPhone kunt u vinden op de website van Apple. Mocht u naar het buitenland reizen dan krijgt u in ieder geval een bericht van T-Mobile om u op de hoogte te stellen van de extra kosten die komen kijken bij het gebruik van de mobiele telefoon in het buitenland.

Met andere woorden: in het buitenland ben je dadelijk 10 EUR per mb kwijt.

› reageer

Voor data gebruik geldt dat bij een oneigenlijk gebruik T-Mobile beperkingen kan stellen.
Van oneigenlijk gebruik is onder meer sprake wanneer de iPhone of de simkaart wordt gebruikt in combinatie met een computer of laptop

Ik ben benieuwd of ze "oneigenlijk" gebruik wel redelijk compleet hebben gedefiniëerd in de algemene voorwaarden.
Is het gebruik van het internet op een andere telefoon (Nokia N95 bijvoorbeeld) een vorm van "oneigenlijk gebruik" ?
Is het gebruik van internet op mijn Nokia N800 internet tablet via een N95 toegestaan?
Is het gebruik met een UMPC (via n95) toegestaan?
Is het gebruik met een Asus eee (via N95) toegestaan?

Nog 1 stap groter en je hebt een laptop, en dat mag dus niet. Maar het is dus een heel erg glijdende schaal. Ik houd niet van onduidelijke algemene voorwaarden. Dan heb ik liever een datalimiet, das tenminste duidelijk.

› reageer

Stunten? hehehe..... 2jr € 29,95 + € 159,95 + € 52,50 (aansluitingkosten) = € 931,25 en de 8gb versie = € 850,25. Is dat niet te duur voor zo'n toestel? Zelfs de HTC Diamond met betere specificaties is goedkoper.

› reageer

maar MET 2mbit internet, dat vind je nergens voor dit bedrag (zelfs zonder Iphone)

› reageer

De prijzen vallen mij mee, natuurlijk is hij niet goedkoop, maar ik had hem duurder verwacht.

De aansluitkosten voor een iPhone abonnement zijn € 52,50 per activering
Ben bang dat ze dit werkelijk in rekening gaan brengen. Wel triest.

En nog niet duidelijk wat het toestel kost icm zakelijk optimaal.

› reageer

http://www.ad.nl/economie/2412495/Nieuwe_iPhone_voor_een_euro.html

De nieuwe Apple iPhone 3G is vanaf 11 juli te krijgen voor 1 euro. Het gaat dan om de 8GB-versie en wel in combinatie met een tweejarig T-Mobile-abonnement van €44,95 of €64,95 per maand.

Bij het goedkoopste abonnement van €29,95 per maand betaalt de klant eenmalig €79,95 bij voor de aanschaf van het toestel..

Alle abonnementen zijn inclusief een datapakket, waarmee de koper elke maand onbeperkt kan internetten. ,,Want juist bij de nieuwe iPhone zal de klant dat willen,'' aldus Bart Weijermars, Marketing Directeur T-Mobile in Nederland.

T-Mobile heeft het exclusieve recht van Apple gekregen de iPhone 3G in Nederland te gaan verkopen. En dat zal alleen gebeuren met een abonnement. De klant gaat vanaf 11 juli nooit de winkel uit zonder abonnement.

In het nieuwe iPhone-abonnement zit ook onbeperkt gebruik van de 440 draadloos internet-hotspots binnen Nederland. Immers, de nieuwe iPhone heeft wifi aan boord.

En er komt 'visual voicemail'. Daarbij kun je zien wie je voicemail heeft ingesproken en hoe laat. Je hoeft dus niet meer alle berichten af te luisteren, je kunt op het scherm van de nieuwe iPhone kiezen welk bericht je wilt horen

› reageer

Gepost door maxx op 01/07/2008 16:42
Ook leuk de FAQ:
Quote:
Kan ik het gebruik van mobiel internet gemakkelijk uitzetten als ik dat wil, in het bijzonder in het buitenland?

Alle details over de nieuwe iPhone kunt u vinden op de website van Apple. Mocht u naar het buitenland reizen dan krijgt u in ieder geval een bericht van T-Mobile om u op de hoogte te stellen van de extra kosten die komen kijken bij het gebruik van de mobiele telefoon in het buitenland.
Met andere woorden: in het buitenland ben je dadelijk 10 EUR per mb kwijt.

-> 2 euro per mb met T-mobile Grenzeloos.

› reageer

vind 2 euro per mb nog steeds te duur. Als het 10 cent per mb kost wordt het aantrekkelijk, een uurtje tunein streamen kost je nu zo 15 mbx2 =30 euro voor een uurtje radio, als het tien cent per mb kost betaal je maar 1,50 voor een uurtje radio.

› reageer

Ik neem gewoon een radio mee op vakantie

[sub]OK, ik ben ouderwets ..[/sub]

› reageer

T-Mobile rekent 53 euro 'aansluitkosten' voor iPhone

Woensdag 2 juli 2008, 13:17 - T-Mobile voert marktconforme tarieven voor de iPhone, maar eist wel eenmalig 52,50 euro aansluitkosten. Het bedrijf belooft het bedrag te halveren en bovendien 'duidelijker te vermelden'.

Door Andreas Udo de Haes
Gisteren maakte T-Mobile de prijzen van de iPhone 3G en de tarieven van bijbehorende abonnementen bekend. Onvermeld bleef echter dat de operator per nieuwe aansluiting eenmalig 52,50 euro in rekening brengt.

Achterhaalde praktijk
Het doorberekenen van deze aansluitkosten aan nieuwe abonnees is tegenwoordig hoogst ongebruikelijk. Het betreft een standaardbedrag voor administratiekosten bij een nieuwe klant. Dit wordt echter bijna altijd weggesubsidieerd door de operator.

Telecomtoezichthouder OPTA meldt aan Webwereld dat het doorberekenen van dit bedrag gewoon mag, maar tegenwoordig wel zeer zeldzaam is.

"Heel vroeger gebeurde dat nog wel, maar dat doen we eigenlijk nooit meer. Het zou niet netjes zijn omdat daar weer mee te beginnen", aldus een woordvoerster van concurrent KPN.

Ook Vodafone meldt desgevraagd dat het in de praktijk nooit meer aansluitkosten doorberekent. "Dat kun je tegenwoordig gewoon niet meer aan je klanten verkopen", aldus een zegsvrouw.

T-Mobile laat in een reactie aan Webwereld weten het doorberekenen van het aansluitbedrag 'normale praktijk' is. Wel belooft de woordvoerster dat het aansluitbedrag nog voor de introductie op 11 juli zal worden gehalveerd tot 26,65 euro.

Vermelding duidelijker
Behalve ongebruikelijk, is het niet duidelijk uit het tarievenstaatje op de site dat er nog aansluitkosten bijkomen. Dit staat alleen vermeld in een bijgevoegd pdf-document.

De woordvoerster van T-Mobile erkent dat de informatievoorziening hierover beter kan, al voldoet het bedrijf met de vermelding in het pdf-document wel aan de regels. "We gaan dit bedrag nog veel duidelijker vermelden op onze website."

Stormloop verwacht
T-Mobile benadrukt dat, met of zonder aansluitkosten, het iPhone-pakket in Nederland in vergelijking met veel andere landen 'zeer scherp geprijsd' is. Het bedrijf verwacht aanzienlijke toeloop bij de introductie volgende week vrijdag en voorspelt nu al iPhone-schaarste.

De zegsvrouw beaamt dat die schaarste grotendeels kunstmatig is, door toedoen van leverancier Apple. "We krijgen de iPhone in zeer beperkte batches binnen."

Consumentenautoriteit
De Consumentenautoriteit is van mening dat de informatie over de aansluitkosten erg ver weg gestopt is. Dat is volgens de organisatie niet transparant voor de consument. "Dit zou kunnen vallen onder een overtreding op gebied van misleidende reclame", aldus een woordvoerster.

16:59 : Commentaar consumentenautoriteit toegevoegd

http://webwereld.nl/articles/51724/t-mobile-rekent-53-euro--aansluitkosten--voor-iphone.html

› reageer

› reageer

Er is ook een filmpje van TM op Youtube, ze kijkt alleen niet in de camera en je merkt duidelijk dat ze het woord voor woord opleest...

http://nl.youtube.com/watch?v=-XmL0jmo24s

› reageer

Om eerlijk te zijn stoor ik me vreselijk aan dat hele opgehypede gedoe. Maar wel knap gedaan natuurlijk, daar niet van.

› reageer

Eens; maak het lekker populair en je kunt vragen wat je wilt voor een toestel met maar eigenlijk een klein beetje meerwaarde.

› reageer

dat dacht ik ook, totdat ik ermee ging internetten en ook de andere applicaties ging gebruiken. Niet te geloven hoe intuitief het allemaal werkt gewoon perfect.

› reageer

De aansluitkosten zijn inmiddels gehalveerd KLIK naar € 26,25, bij wijze van "promotiekorting"

› reageer

Hoe is de prijs per maand, voor het 29,95 abbo. Als je kijkt naar wat je krijgt wat belminuten en smsjes? En natuurlijk internet? Is dat redelijk of erg hoog?

› reageer

Je krijgt 150 belminuten en onbeperkt internet via het T-Mobile netwerk en de hotspots. Ik vind het (te) duur, maar het schijnt vrij scherp te zijn

› reageer

@ Pinokkio

Je vergeet de 150 SMS'jes.

Overigens, de prijzen voor het iPhone abonnement zijn erg scherp. Normaal betaal je voor 150 minuten (let op: ALLEEN de minuten) €19,50, voor de 150 SMS'jes €10, en voor het PIT plus €19,50. Voor deze combinatie betaal je dus in totaal €49 en dan heb je een vergelijkbaar abonnement. Daarnaast heeft PIT plus een snelheid van 384KB/S heeft, en het iPhone abonnement 2048KB/S. Dat is dus 5x sneller internet.

Als je het op deze manier kijkt, is het iPhone abonnement dus super aantrekkelijk. Pas zodra je er eigenlijk nooit mee gaat internetten kan je jezelf gaan afvragen of het voor jezelf wel een rendabel abonnement is, maar dat verschilt per persoon natuurlijk.

(PIT = Pocket Internet Totaal)

› reageer

Is er hier iemand die voor de deur gaat liggen vanavond voor de Iphone? Zo ja, dan morgen natuurlijk een uitgereid verslag van je bevindingen

› reageer

T-Mobile heeft zelfs posters in bushokjes van de iPhone.

› reageer

Ik ben net even langsgelopen bij lijnbaan 86, was toevallig in de buurt Rond 18.00u zaten er al tientallen mensen gewapend met tuinstoeltjes en regenkleding klaar. T-Mobile was druk bezig met hekken neerzetten en een geluidsinstallatie. Ik zeg: hen die nog willen, ga of nu, of niet. Uurtje van te voren erheen gaan heeft waarschijnlijk totaal geen zin. Misschien dat ik rond 23.30u nog even langs ga

› reageer

Het is niet normaal daar in Rotterdam, mensen hebben zich zoveel voor over voor zo'n opgehypede toestel. Get a life zou ikke zeggen! hihihi

› reageer

Volgens Nu.nl is de laatste stand van zaken al 70 wachtende man (of vrouw). Maar we zullen mogelijk van Dirk nog een update krijgen, las ik

Op GSM Helpdesk zag ik een plaatje dat bij de nachtelijke verkoop van de HTC Diamond bij PDA shop, ook nog een vrij aantal groot mensen buiten stondt te wachten. Dit "vertoon" is dus niet alleen aan de iPhone voorbehouden.

Verder nieuws: Er wordt "gewaarschuwd" voor iPhone overvallers. T-mobile heeft zowel vanavond in R'dam als morgen bij alle filialen beveiliging ingehuurd (niet vanwege de "overvallers" maar in het verleden is er 'n messen-incident geweest). Ook heeft KPN aan al het Primafoon personeel in een memo laten weten: niet te beweren dat ze de iPhone binnen 3 maanden gaan verkopen. Vodafone weigert elk vorm van commentaar en sommige site's melden dat T-mobile een exclusieve deal heeft voor vijf jaar (5!) met Apple, waardoor ze alle broertjes iPhone ook gaan verkopen. Al met al draagt iedereen bij aan de hype. Zelfs de voorpagina van m'n krant was er al aan gewijd, (en nee, niet de Telegraaf) onder het mom hoe: 'Hoe creert Apple een hype?' Nee het is de media die 't hem doet Doen we lekker mee...

› reageer

Moet je die livestream op internet eens zien.. niet normaal zoveel mensen als daar staan
weet niet hoor niet aan mij besteed...

› reageer

Ik ben er straks nog even langsgelopen (ik ben er van 23.45u tot iets na twaalven geweest). Korte impressie: zo'n 800 man, 500 binnen de hekken, 100 nog in de rij vlak voor de ingang, en nog zo'n 200 in een not-controlled rij die zich vanwege de gebrekkige informatievoorziening op die plaats afvroegen "heeft dit nog zin, of kunnen we net zo goed naar huis gaan?". Veel security en bij de uitgang ook politie, TV (televisie ) camera's van o.m. RTL4, leuke T-Mobile meisjes bij de ingang. Om 0.00u arriveerde symbolisch een geldwagen, speciaal voor de gelegenheid gedressed in het wit, met Apple en T-Mobile accenten. Paar minuten later was ene Edwin Driessen de gelukkige bezitter van de eerste iPhone 3G.

Eindconclusie: een dikke 500 man (/vrouw) "hebben hem" en veel nog niet

› reageer

Ik heb hem toch maar besteld (fashion victim dat ik er ben )
De levertijd kan alleen wel 6 weken duren, persoonlijk geloof ik daar niets van...als wordt geroepen dat iets schaars is, dan willen mensen het graag. Zal mij niets verbazen als ik a.s. week gewoon het toestel in huis heb

› reageer

Hier mijn ervaringen:
Vanochtend naar T-shop in Veenendaal getogen. Kwam daar om 8.45 aan, stonden al 10 man, maar had nog alle keus. Gekozen voor een 8gb(=zwart). Kreeg van de bewaking (ja, ook hier was bewaking aanwezig) een kaartje met volgnummer.
9.30 eerste mensen naar binnen, daarna wachten, 10.15 eerste mensen naar buiten zonder iPhone. Het abo activatiesysteem van Truus Mobiel ligt plat. Inmiddels wel contract getekend en doosje aan mogen raken, maar wordt later gebeld als contract geactiveerd is en dan pas krijg je hem mee.
Wel erg jammer van T-M dat ze het computersysteem niet goed voorbereid hebben op deze dag.
Wel heb ik al even kunnen stoeien met het speeltje in de winkel:
Geen branding what so ever van T-M. Helaas werkt sms'en ed. nog steeds niet in landscape en met mijn vingers in portrait is het nog wel even wennen. Bij maps en safari was het menu onderaan (suche en spatie) in het Duits (misschien toch branding?) Kan liggen aan de meuk die T-M op het demo model heeft gezet. Toestel stond vol met muziek en foto's.
Verder is het een mooi scherp display, aanraking werkt super, toestel is wel iets groter formaat, maar weer lekker dun. Internet werkte redelijk snel.
Helaas typ ik dit bericht nog vanaf mijn M600i, maar hopelijk over een paar uurtjes....

› reageer

Kan je het Iphone abonnement ook omzetten naar een andere abonnementsvorm, zoals Flex of Relax?

› reageer

Ws. niet.. Je kan hem ook direct met Flex of Relax aanvragen. Voor bestaande klanten (die kunnen verlengen) is dat nog redelijk gunstig.
Ik heb net even gekeken op één van m'n T-Mobile abonnementen, en daar zou ik de 16GB met Relax 250 (24,95/maand) kunnen krijgen voor net geen 50 euro

› reageer

Zoo da's een koopje man. Misschien een screenshotje? Ik moet meer dan 3maal dat bedrag betalen met dat abootje, terwijl ik een flex 30 heb.

› reageer

Ga je nog met (langzame)internet bundel afsluiten? Als niet heb je dan echt genoeg met wifi?

› reageer

Als ik het doe, sluit ik hem waarschijnlijk af zonder internetbundel en doe ik m'n huidige abonnement erin..

› reageer

Ik moet voor een 8gb uitvoering zelfs meer neertellen. Jammer van de 6 weken levertijd. Ik vraag me af hoe ze dat gaan doen, voor degenen die het i-abo nemen, en ze niet kunnen internetten omdat ze het toestel nog niet hebben.

Hoeveel moet je dan betalen voor verlenging met het i-abonnement?

› reageer

De gewone abonnementskosten; voor de iPhone 49,96 met I-150; 19,96 met I-300 en I-500.

› reageer

Hoe kan T-mobile zo brutaal zijn om alle 1 jarige bundels bijna €1000 te vragen WTF. Voor de mensen die wel 1 jaar willen. Boycot T-mobile en haal het bij de zuider buren! Afsluiten met een simonly hierbij(ik hoef dit eigenlijk niet bij te vertellen).

› reageer

heb ´m hier in Porto ook even in mijn handen gehad.
moet wel zeggen dat ik onder de indruk was. Ik ben al jaren gewend aan windows mobile (en daarvoor Palm), maar prachtig en intuitief hoor. Wel verleidelijk. Jammer van het gebrek aan sd slot.
In portugal is ie trouwens prima op vooraad in de winkels en kan je 'm prepaid kopen voor resp 499 en 599.

› reageer

Weet iemand nu al of het mogelijk is om een belgische Iphone 3g te gebruiken met een nederlandse SIM?

› reageer

Lekker hoor .

http://www.vodafone.nl/prive/favorieten/Super_SIM_Only

› reageer

tikje sneu van Vodafone. Er staat trouwens ook een grote taalfout in de advertentie (jouw).
Maar begrijp ik nu goed dat je deze simonly alleen in een Iphone zou mogen stoppen? Zelf heb ik een gewone sim-only met internet blox en ben dan richting de 20 euro kwijt dus dit is wel een goede deal. Heel apart dat ze bepalen in welk toestel je de sim gebruikt terwijl je het toestel zelf moet aanschaffen bij een andere winkel!

› reageer

Volgens mij ben je helemaal niet voordeliger uit met een los toestel kopen in België en daar dan het Vodafone abo bij nemen zoals Vodafone beweert. In mijn berekening zelfs iets van €50 duurder!

› reageer

In zwitersland is toch het goedkoopste?
385 euro voor de 16 gig versie.

http://925people.nl/archief/2008/07/03/goedkope-iphone-in-zwitserland-zonder-abonnement

› reageer

Zit er een lock op de zwitserse phone zodat alleen zwiterse providers kunnen worden gebruikt?

› reageer

daar heb je toch dat jailbreaken enzo voor wat op marktplaats staat.
toch!?

› reageer

Degene die dit toestel in hun bezit hebben kunnen die hun ervaringen hier even delen.

Hoe bevalt het toestel en is de internet verbinding snel ?

Ik heb pit met een 6300 niet zo heel snel.
Is het met de iphone en dat abbonement veel sneller ?

› reageer

Lijkt me wel, met PIT heb je maar 128/32 en met het iphone abo lag de snelheid dacht ik een stuk hoger

› reageer

Veel sneller inderdaad. Om precies te zijn: 2048/384 Kbps.

› reageer

2 dagjes oud nieuws over belco prijs.

http://www.iphoneclub.nl/8681/belcompany-verlaagt-toestelprijzen-bij-1-jarige-iphone-abonnement/

› reageer

nog steeds belachelijke prijzen om bij te betalen naast een abonnement... van mij hoeft het niet

› reageer

Levert de T-Mobile webshop inmiddels al toestellen uit of kan iedereen die daar heeft besteld achteraan sluiten tot alle shops de kasten vol hebben liggen?

› reageer

Ze leveren wel uit, maar slechts mondjesmaat

› reageer

hoe msn je op de iphone ?

Zijn er mensen die hem via de site van tmobile hebben besteld en al binnen hebben gehad ? Ze zeggen duurt 6 weken maar ik hoop dat het sneller gaat.

› reageer

6 weken? Da's best lang he? Ik ben best blij met mijn HTC Touch Diamond: snellere levertijden en wat mij betreft een stuk mooier!

Overigens heeft een vriend van mij te horen gekregen dat de levertijden aanzienlijker sneller zullen zijn dan 6 weken.

› reageer

Is er nog steeds niemand die de iphone in zijn bezit heeft en dit hier wilt delen ?

› reageer

Dirk heeft er één

› reageer

Ik ben in het bezit van een 8gb-versie. Wat wil je weten?
Zal de GSM review één dezer dagen even invullen.

Vind het een heerlijk toestel, bijzonder snel en menu's zijn erg mooi. Surfen gaat super, sms'en ook en mailen prima, push werkt icm Exchane. iPod functie is geweldig, met name tiesto's clublife podcast is een aanrader. Heb er een andere t-m abonnee simkaart inzitten (met PIT) en die werkt zonder problemen, alleen dan geen visual voicemail. Internet is snel genoeg, ook voor streaming muziek (nederland.fm).

Toepassingen erop zijn leuk, maar niet noodzakelijk. Verder is de camera niet super, maar ik ben er tevreden mee. Typen is in het begin even wennen, maar lukt nu met 2 handen. Gaat nog iets trager dan op m'n vorige SE m600i.
Batterijduur had ik de eerste 2 weken problemen mee(minder dan 1 dag), maar lijkt nu opgelost. Ik was op vakantie en had daar slecht 3g ontvangst, daardoor werd m'n mail niet goed opgehaald. Nu thuis (wifi en betere 3g) houdt de batterij het langer uit (ca. 2 dagen) en zijn de mailproblemen opgelost.

Al met al bijzonder tevreden met dit mooie toestel.

edit: @JJ: zou je bij "gsm reviews" de iPhone 3g zwart 8gb en 16 gb toe willen voegen?

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.