Shop-in-Shop T4T bij Dixons

@ illusie

Ik verwacht dat ze dat niet doen. T4T zoekt echt superveel mensen op dit moment voor zowel de huidige als de shop-in-shop winkels.

› reageer

T for Telecom voortaan in Dixons

T for Telecom gaat retailwinkels openen in de elektronicazaak Dixons, onderdeel van Dexcom.

Dat vertelde Jan Peter Verheuvel van T for Telecom gisteren op het congres Mobile Marketing Update in Amsterdam. "Dixons is erg goed in het verkopen van losse toestellen, maar wij zijn een contractenverkoper en hopen zo meer omzet te kunnen genereren."

Het gaat volgens Verheuvel om een winkel-binnen-een-winkel formule, dus zichtbaar met T for Telecom-logo.

Het aantal T for Telecom-winkels zal groeien van 150 nu tot 300 later. "Je ziet ons overal," zegt Verheuvel. "Je moet maar zo denken: er zijn ook veel schoenenwinkels."

De winkelketen T for Telecom heeft in mei nog de NFV Franchise Trofee 2008 gewonnen voor bedrijven die minder dan tien jaar bezig zijn met franchisen.

Geplaatst op: vrijdag 20 juni 2008 om 06:06 door Jan Libbenga.
Bron: TeleCom Update Magazine

› reageer

De Dixons winkels die ik ken, zijn redelijk klein. Ik kan me niet voorstellen dat er nog een balie of rek bij kan. Een uitzondering voor de Dixons in de V&D, die zijn groter. Maar V&D heeft al een deal met Orange, nu T-mobile, en er zal vast exclusiviteit gelden. (Wordt dan Shop-in-Shop-in-Shop )

› reageer

"Je moet maar zo denken: er zijn ook veel schoenenwinkels."

Sorry hoor, maar dit slaat echt alles... Schoenenwinkels zijn er in grote getale omdat:

- Mensen meer dan 1 paar schoenen in gebruik hebben (schoenen voor werk, begrafenis, sporten, etc.)
- Schoenen vervangen moeten worden (sneller dan een GSM)
- Er veel meer keuze is aan schoenen

Of denkt T4T dat ze het zover kunnen krijgen dat mensen mobieltjes net zo gaan gebruiken als schoenen?!

› reageer

hoe gek het ook klinkt maar ik zie het om me heen wel gebeuren dat mensen steeds meer mobieltjes vaker gaan vervangen als schoenen. Helemaal als je kijkt naar bijv de orange superdeals, mensen kopen binnen een paar maanden nooit 5 paar schoenen, maar blijkbaar wel 5 abo's/mobieltjes. Zo gek klinkt dat dus helemaal niet van die schoenenwinkels.

Mobieltje voor het werk, 1 voor het stappen, 1 voor op vakantie, 1 voor mp3, 1 voor internet, i voor sms alleen enz enz enz

› reageer

Goed gezien, een mobieltje is niet meer iets wat functioneel is. Maar het wordt inderdaad ook meer gezien als een modeaccesoire.

Men wil ook steeds meer en dat kan ook met de aankomende mobieltjes. Het is niet alleen maar bellen tegenwoordig. Denk aan SMS, GPS-navigatie, Digitale fotografie en onderweg onbeperkt internetten voor nog geen 10tje p/mnd!

Ze hebben vast leuke openingsacties!

› reageer

Voor zover ik weet wil t4t hun eigen winkels binnen\over een jaar geheel sluiten en puur en alleen verder gaan met het store-in-store concept.
Dit om de kosten van personeel, gas, water, licht, huur panden binnen de perken te houden.

Praktisch overal waar een t4t zit, zit ook een Dixons en dit vaak binnen enkele honderden meters van elkaar. Het zou onlogisch zijn om twee dezelfde winkelformules te beginnen terwijl ze nagenoeg buren zijn.

Het heeft naar mijn idee niets te maken met het aantal winkels en het dus groter kunnen inkopen maar, net zoals ik net zei, een kostenaspect.
Want wat mijn voorganger ook al zei, de Dixons winkels zijn over het algemeen niet al te groot en nog een balie er bij wordt in veel gevallen lastig.

› reageer

@ illusie

Ik verwacht dat ze dat niet doen. T4T zoekt echt superveel mensen op dit moment voor zowel de huidige als de shop-in-shop winkels.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.