Telfort is sinds door de overname van KPN veel duurder geworden.
› reageerBron: Webwereld
Telfort gaat zijn telefoonwinkels herinrichten: tarieven voor bellen en internet komen centraal te staan en niet de telefoons. Telfort richt zich op 'mensen die geen gadgets willen'.
De KPN-dochter opent zaterdag vijf verbouwde bel- en internetwinkels die 'radicaal' zouden 'breken' met andere belwinkels. De Telfort-shops leggen de meeste nadruk voortaan op de tarieven voor bellen en internetten en de keuze uit abonnementen. De telefoons verdwijnen volgens Telfort naar de achtergrond.
Telfort denkt dat zijn doelgroep niet wil 'betalen voor gadgets die ze niet gebruiken'. Daarom bieden de nieuwe winkels vooral simpele telefoons met basisfunctionaliteiten.
Klanten lopen eerder een 'providerwinkel' binnen, omdat ze daar een langere prijs en meer betrouwbaarheid zouden krijgen, denkt Telfort. "Klanten worden steeds slimmer. De tijd dat ze een hele zaterdagmiddag besteedden om een passend mobiel abonnement te kopen is echt voorbij", aldus Telfort-directielid Roald Hulst.
Shake-out
Telfort verwacht dat de komende jaren veel 'traditionele belwinkels' hun deuren zullen moeten sluiten. Volgens Telfort verkopen deze winkels vooral toestellen, met daaraan gekoppeld een abonnement van een provider.
De eerste vijf nieuw ingerichte Telfortwinkels staan in Haarlem, Den Haag, Almelo, Enschede en Rotterdam (Zuidplein). De andere dertig winkels worden voor eind dit jaar omgebouwd. Telfort wil vanaf volgend jaar ook meer Telfort-hoeken in bestaande winkels openen.
Op zichzelf wel een goed idee, maar dan moet er ook daadwerkelijk gebeuren aan de mobiele tarief structuur.
Het moet weer terug naar het idee van voor 1 augustus 2005; hetzelfde tarief binnen als buiten de bundel, geen startminuut, maar bij het buiten je bundel komen met een startttarief en last but not least eindelijk eens moeten kunnen bijhouden hoeveel je in je bundel nog over hebt.
Als ze dit nu eens zouden doen, dan zijn met het bovenstaande promotie verhaal in de kielzog, DAN zijn ze werkelijk goed bezig.
Zoals het nu is, is alleen maar in mijn ogen een afleidingstruc om te ogenschijnlijk de goedkoopste te zijn, terwijl je dat dus niet bent.
Het beste is inderdaad (zeker binnen de bundel) geen start tik of minuut. Als je dit zo doet, is het helemaal niet nodig om (storingsgevoelige) dienst op te zetten, die de bundel bijhoudt. Dit is er nooit geweest, en ik denk dat het er ook nooit zal komen. Maar zo wordt het wel mogelijk dat mensen zelf hun minuten op hun eigen gsm gaan bijhouden. Je kan zelfs in de winkel communiceren hoe je dit doet. Als mensen dan toch te veel bellen, of het niet bijhouden is het eigen schuld, dan moeten ze maar KPN nemen, en is Telfort niet de goede keus.
Ik vind het trouwens beter om de klantenservice nog maar enkele dagen per week te openen, of in de avonduren, of alles per chat / email te regelen. Zo hoeven klanten niet iets van 50 eurocent (0,30 + kosten mobiel / buiten bundel) te betalen voor support. Voor klanten met simkaart / toestel prob. support in de winkel of terug-bel service opzetten. Op de juiste manier bezuinigen op KS.
Telfort is sinds door de overname van KPN veel duurder geworden.
› reageer