[Youfone] Nieuwe mvno: youfone

Dit is natuurlijk een lachertje:

Youfone All-in 400 is inclusief:
300 belminuten
80 sms'jes
20 MB data

20MB data verstook je met een gemiddelde smartphone binnen een halve dag. Dus al met al slechte nieuwe abonnementen

› reageer

trof vandaag een nieuwe site aan www.youfone.nl.
weet iemand iets meer?

› reageer

calling soon...
das het enige. zal nog wel moeten opstarten.. hoe kom je aan zo'n site?

› reageer

Verplaatst naar Providers.

Ben inderdaad ook wel benieuwd hoe de TS aan de link komt ...

› reageer

De domeinnaam youfone.nl is geregistreerd door
nu: rotterdam b.v.
Eendrachtsweg 71
3012LG ROTTERDAM
Netherlands

Op www.nurotterdam.nl is echter niets te vinden over MVNO activiteiten. Ben erg benieuwd welke telco de gelukkige is.

› reageer

okkigsm = youfone

› reageer

nee ik zit niet achter youfune.
ik ben op zoek naar een vrije naam in de telecom en kwam op youfune.
toen zag ik dat die naam al bezet was.

› reageer

okkigsm is nog vrij....

› reageer

Is hier al iets meer bekend over?

› reageer

"Soon" is een relatief begrip

› reageer

Nieuwe operator factureert per seconde

Door: Sjoerd van der Helm Vrijdag, 05 september 2008
Vanaf half september is Nederland een mobiele telefonie aanbieder rijker. De nieuwe aanbieder Youfone biedt sim only abonnementen aan met naar eigen zeggen een scherpe en duidelijke tariefstructuur voor zowel de gemiddelde als de internationaal georiënteerde mobiele beller.

Bij een Youfone abonnement betaalt de consument per gebelde seconde, het abonnement is per maand opzegbaar en internationaal belt men volgens de nieuwe operator tot 40 procent goedkoper.

Youfone claimt transparantie, duidelijkheid en eerlijkheid. Klanten ontvangen automatisch bericht indien het belgedrag niet overeenkomt met het gekozen abonnement. Op deze wijze wordt de klant geadviseerd over het gunstigste abonnement en de te behalen voordelen uit zijn of haar belgedrag.

De nieuwe operator Youfone zal vanaf half september haar abonnementen online aanbieden via www.youfone.nl en via gespecialiseerde belhuizen. Het betreden van de markt van mobiele aanbieders door Youfone valt samen met de overweging van de Europese Unie om maatregelen te nemen tegen telefoonmaatschappijen die klanten meer gesprekstijd in rekening brengen dan daadwerkelijk wordt gebruikt. Youfone claimt de klant veel voordeel te bieden door dit niet te doen.

Bron: Connexie

› reageer

Ik vind 100Euro betalen om te mogen bellen bij die gasten wel wat veel, ook al krijg je het aan het einde van de rit terug, waarschijnlijk pas lang nadat het abo is stopgezet. En als je een maandje niet belt mag je ook nog eens administratiekosten betalen. Wat voor administratie hebben ze dan als er niet gebeld wordt?
Wat zouden ze dan bedoelen met:
Youfone claimt transparantie, duidelijkheid en eerlijkheid

› reageer

Inderdaad, beetje vaag. Voor mij is er in elk geval geen enkele prikkel om over te stappen.

Iemand enig idee van welk netwerk deze MVNO gebruik mag maken?

› reageer

@Pinokkio: Welk mobiel netwerk Youfone gebruikt, wil de MVNO echter niet prijsgeven. Volgens 'contractuele verplichtingen' zou de naam van dit netwerk niet mogen worden vermeld.
Bron:Telecommagazine

› reageer

Het domein www.youfone.nl is een redirect naar www.youfone.it. Zie hier de Whois gegevens. Staat in Luxemburg geregistreerd, maar met Nederlandse nameservers. Het A record verwijst door naar een Nederlands IP-adres van Multikabel/Quicknet. Dus al met al nogal vreemd.

› reageer

beste bloggers,

Bij Youfone kies je vooraf je korting. Bij youfone 100 krijg je niet een maand later je geld terug, maar het wordt verrekend met de laatste factuur, of het overige tegoed wordt direct bij opzegging teruggestort. Iedere operator in nederland factureert vooraf de abonnementskosten. Wij doen dit eenmalig, daarna betaal je alleen nog voor het verbruik, per maand opzegbaar en wij geven alle vrijheid aan de consument.

succes allen,
Youfone

› reageer

Inderdaad zéér scherp maar bijna onmogelijk laag geprijsd!

Bellen vanuit Duitsland*: € 0,55 cent per minuut
Dat is iets meer dan een HALVE EUROCENT!!!! Je kunt met Youfone (zonder korting) dus een UUR bellen vanuit bijvoorbeeld Duitsland voor 0,33 euro? -> 33 eurocent?

› reageer

Wij luisteren graag naar de consument en streven vooral duidelijkheid na.
Om het voor u duidelijke te maken zullen wij cent weghalen van onze site.
Ik erken dat wij dit duidelijker hadden kunnen communiceren.

Wij zijn vanaf 15 september live.


Youfone.

› reageer

Waarmee jullie in dit geval dus geen cent goedkoper zijn dan de concurrentie.

› reageer

Beste,
Wij rekenen af per seconde, doet de concurrentie dit ook vanuit het buiteland? kijk ook naar het starttarief + tot 10% factuurkorting die u bij ons kunt krijgen bij 100 euro of meer bellen.

succes,
Youfone.

› reageer

Via welk netwerk lopen de diensten van Youfone?

› reageer

Om het voor u duidelijke te maken zullen wij cent weghalen van onze site.
Ik erken dat wij dit duidelijker hadden kunnen communiceren.


Dit is nog niet aangepast.

› reageer

het "cent" verhaal wordt morgen aangepast.
De diensten van Youfone verlopen via het ET netwerk. In NL maken wij gebruik van de masten van T-Mobile. Sinds vandaag mogen wij dat bekend maken.

succes.

› reageer

ik vind het leuk om te zien dat youfone meeleest en schrijft. Hoop dat jullie ook op deze post inhoudelijk willen reageren:
youfone maakt gebruik van de masten van t-mobile en van het netwerk van Elephant Talk(zijn jullie ook Elephant talk of een bedrijf dat daar netwerkcappaciteit huurt)?
Wat ik positief vind:
- afrekening per seconde
- goedkoop bellen naar nederlandse mobiele nummers
wat ik negatief vind:
dinesten diebinnen het netwerk blijven als voicemail kosten geld. Alleen telfort prepaid geeft klanten gratis voicemail ik vind het erg jammer dat youfone dit niet doet.
- Youfone bied geen gratis onderling bellen aan, is daarmee voor de nationale (zakelijke) beller een stuk minder interessant
- sms is niet goedkoop(nationaal sms voor 9 cent is geen stuntprijs) internationaal smssen voor 9 cent kon bij vectone ook al (en omdat zij dubbel beltegeod geven kost het in feite slechts 4,5 cent per sms naar heel de wereld bij vectone), sms dus niet concurerend
- mobiel internet is helemaal niet concurerend, een snel flatfee-aabond voor een lage prijs zou veel meer aanspreken
Youfone wil, net als vele anderen weer eens de gunst van bellers naar het buitenland. IK vind dat maar vreemd. ER zijn al zoveel bedrijven die dat doen en niemand denkt eens echt aan de beller binnen Nederland, waarom niet daarmee stunten(bel gratis nar vaste nummers bijvoorbeeld)
IK ben van mening dat een nieuw telecombedrijf het gesprek van de dag op de werkvloer moet zijn. Als nieuwkomer moet je de consument iets zo spectaculairs worden dat ze massaal bij je bedrijf willen horen en dat de concurerende aanbieders zenuwachtig worden. De tariven van youfone zijn wel leuk maar niet echt spectaculair goedkoop.
alsik nu het goedkoopst uit wil zijn moet ik:
- naar vast bellen via vodafone internetblox met fring
- smssen met vodafone zorgeloos sms
- naar mobiel bellen met youfone(tot komende maandag vectone)
dat zijn 2 simkaarten en in totaal 3 verschillende diensten(vodafone, skypeout en youfone). Echt transparant word het pas als 1 aanbieder op alle punten het goedkoopste is en je als consument met een gerust hart kunt vertrouwen dat die aanbieder je de goedkoopste tarieven biedt.

› reageer

Natuurlijk heeft een ieder wel een starttik bij YouFone. Daardoor betaal je naar een mobiel nummer dus minimaal 7+7=14 cnt per minuut.
Voor korte gesprekken dus niet erg aantrekkelijk!

Chippie is toch o.a net zo voordeling zonder de starttik (al wordt er in minuten afgerekend, altans eerste minuut)?
http://www.chippie.nl/nl/t/26/10/15/wereldbundel_440/


Mobiel Internet
Kosten per MB: € 1,50 euro( bij onbeperkt mobiel internetten zonder downloaden wordt er gemiddeld maar 1 MB per maand gebruikt )


1 MB = onbeperkt internet, ik gebruik zonder downloaden met pushmail toch al snel 20 mb per maand????!

› reageer

Idem hier. Ook ik gebruik zéker 40-50MB per maand aan email/IM verkeer. Waar haalt Youfone die 1MB dan vandaan?

› reageer

de feedback die wij krijgen is goed, alvast dank!
om het voorbeeld van chippie te noemen doen wij dit wel anders Youfone biedt €0.07 per minuut nationaal en een opstart van € 0,07. Wat een voordeeel is dat wij niet met bundels werken, waardoor je nooit hoger uitkomt dan de € 0,07 voor nationaal verkeer. Daarbij kan je bij youfone tot 10% extra korting krijgen op je totale factuur.
Bel je bij andere sommige andere providers buiten de bundel dan kunnen de kosten enorm oplopen, dit is bij youfone nooit het geval.
Wat betreft het mobile internet: zullen wij op korte termijn voor de veelgebruiker met zeer interessante data prijzen de markt inkomen. Wat betreft het verhaal vectone: die zien wij niet in dit speelveld, bieden prepaid, de tarieven fluctueren veelal en bieden nationaal en vanuit het buitenland geen interessante propositie.

› reageer

Het MB verhaal is voor het online surfen, dit heeft in onze optiek niets met e-mail te maken. Eens dat het verbruik bij e-mail vele malen hoger ligt. Dus onbeperkt gebruik maken van mobile internet(surfen)voor 1 mb is mogelijk

› reageer

Ik vind het erg vreemd dat Youfone blijft volhouden dat onbeperkt internet met 1mb te vergelijken is.

Denk aan de providers zoals vodafone (voormalig 50mb limiet), rabobank (750mb limiet). Dat is onbeperkt gebruik volgens de providers en als je daaroverheen gaat wordt er niks in rekening gebracht. Denk aan Vodafone die met de Opta een hoop gedonder heeft met FAIR USE POLICY terwijl het 50MB was.

Voorbeeld ik ga naar startpagina ik gebruik: 60KB. Voor 1024 (1MB) /60KB = 17 keer bezoeken is 1 MB. Dat is toch niet onbeperkt!! Ik bezoek minimaal 2 keer per dag nu.nl (de niet mobiele versie!!) = 60KB * 2keer * 30 = 3.6MB en dan heb ik mijn overige surfgedrag nog niet meegenomen.

Rekenvoorbeeld:
http://www.metjelaptoponline.nl/mobielinternet

› reageer

Ik zie in je antwoord weinig terug over mijn feedback.
bijvoorbeeld, nu we toch een elecomprovider op het forum hebben hoop ik toch eens antwoord op die vraag te krijgen: Als een beller van youfone naar zijn youfone voicemail belt, kost dat jullie iets? Zo ja wat(telfort prepaid geeft gratis voicemail dus het zal heel weinig zijn) en zo nee, waarom bieden ook jullie dan geen gratis voicemail?
wat betreft je reactie op vectone:
vectone geeft dubbel beltegoed daarom betaal je in feite voor nationale en mobiele gesprekken slechts 9 cent per minuut met een starttik van ik geloof 3 cent. dat ligt maar 2 cent boven jullie tarief. Daarnaast sms je in feite voor 4.5 cent per minuut(9 cent door 2) wat 50% goedkoper is als bij jullie. overigens zijn jullie voor nationaal sms nog duurder als telfort prepaid.
Daarnaaast bieden jullie geen gratis onderling bellen. Waarom iet? Ook dit binnen het netwerk belle is veel goedkoper voor de provider dan bellen naar andere bestemmingen en met jullie abonnementsstructuur is de zakeljke markt snel verovert als jullie gratis bellen naar andere youfonegebruikers aanbieden.
wat betreft bellen vanuit het buitenland heeft vectone smartroaming wat vaak goedkopere tarieven oplevert dan die van jullie(zeker als je het dubbele beltegoed wat je krijgt niet vergeet).
Op dit moment zou ik alleen een youfone simkaart willen om naar mobiele nummers te bellen maar vind de voordelen nog nit zo groot dat ik het zou promoten bij familie of vrienden.

› reageer

vectone hanteert een set up van € 0,18 voor vectone to vectone. Daarbij bieden zij nu een promotie voor hoe lang? Hoe zit het met het netwerk en de kwaliteit van deze provider? Ik geloof dat zij nagenoeg alles via VOIP doen. Wel juichen wij dit soort providers toe, gezien ze voor een grote groep prepaid geintereseerden erg interessant zijn. Ook zie ik nog niets over de roaming prijzen, wel dat ze smart roaming aanbieden, maar geen prijzen?
http://www.vectonemobile.nl/pages/rates/rates.aspx

› reageer

even aan jongerenchaos wij zijn inmiddels druk bezig te onderzoeken hoe het zit met het mb gebruik. Duidelijke argumentatie van je. Ik wil overigens mededelen dat wij de 15e september live gaan tm die datum zijn wij de puntjes op de i aan het zetten, zodat wij duidelijk, eerlijk, helder en transparant de markt inkomen.

› reageer

Wat betreft het feit dat vectone nu een promotieactie biedt heb je een punt. Ze werken idd veel met voip maar dat je dat slechte kwaliteit vindt snap ik nit(vaste telefonie is praktishc aan het uitsterven) 6 jaar geleden kon gesprekken routeren via het internet nog wel kwaliteitsverleis geven, nu niet meer.
Het gaat mij er meer om dat ik van een nieuwe provider graag zie dat ze proberen ten allen tijde op elk tarief onbetwist de goedkoopste te zijn, dat is wat de consument zoekt en waardoor hij zal overstappen. Als de voordelen niet zo groot zijn blijft hij wel waar hij zit(op de telecomfreaks na)
je bent trouwens niet ingegan op mijn vragen over gratis onderling bellen, gratis voicemail e.d.

› reageer

Tja, "wij berekenen alles per seconde" kun je ook schrijven als "maar helaas hebben we wel een startarief van 7 cent"
Natuurlijk hebben de meeste operators in NL tegenwoordig het feit dat je de hele eerste minuut moet betalen, maar het is alleen maar voordeliger als je iemand belt en de VMS aan de lijn krijgt. Dan ben je in een halve minuut wel klaar..

1 MB internet is natuurlijk een lachtertje. Ook voor een beetje emailen... Gelukkig zijn ze inmiddels aan het herberekenen..

Laten we wel eerlijk blijven, een provider, ook een nieuwe, heeft kosten en wil winst maken. Het moet dus altijd uit de lengte of de breedte. Als X goedkoper is (en dus geen geld oplevert), dan moet Y wat duurder zijn om toch nog wat te verdienen. TV'ers zoeken natuurlijk aleen naar de X en neemt het product Y gewoon af via een andere SIM bij een andere operator. De dag dat 1 provider altijd de goedkooopste is zal denk ik nooit komen.

Trouwens, we lezen "youfone gebruikt het T-mobile radionetwerk"... Tja, alle waar voor z'n geld. Het kan toch echt niet tippen aan een Vodafone. Het is niet heel slecht of zo, maar als de prijsverschillen er niet zijn, dan toch liever een 900 mhz provider..

› reageer

bartdevries heb je uitgerekend hoe vaak je een voicemail krijg per maand? daarbij meegenomen dat wij de enige provider zijn die ook vanuit het buitenland per seconde afrekent. Volgens een eu woordvoerder scheelt dit tot 40%. Bekijk ook de tarieven voor bijvoorbeeld turkije en marokko. Binnenkort kun je op de site ook uitrekenen wat je exact per maand bij youfone betaalt, dan mogen daar de conclusies worden getrokken. Wij zijn voor een hele grote groep gebruikers interessant en hebben een combinatie gezocht in uitstekende voorwaarden ( zoals per maand opzegbaar ) en scherpe tarieven. Wij claimen helderheid en transparantie en zullen dit ook waarmaken.

› reageer

dsterk wij doen geen uitspraken over voicemail bellen en of onderling bellen en de kosten hiervan. Wanneer wij dit gratis konden aanbieden, hadden wij dit natuurlijk niet nagelaten.

› reageer

Jammer dat jullie de kosten daarvan niet willen noemen. Van een transparant telecombedrijf had ik toch wel wat meer info verwacht.
IK geloof trouwens nietzo in jullie cocept met kortingen. Misschien dat het over een jaar werkt maar stel dat je volgende week maandag een abonnement neemt en je wilt 10% korting. Dan moet je 100 euro betalen die je aan heteid van je contract weer terugkrijgt. In feite net zoiets als 100 euro uitlenen aan je nieuwe buurman die je verder nog nooit gesproken hebt.
want:
- wie zegt dat youfone stand houd in nederland? Zo nt dan kunnen de klantne hun geld wel vergeten
- Wat gebeurd er met die 100 euro? Als julie 10% korting geven op belkosten lijkt het erop alsof ermee belegd wordt(als dat gedl gewoon stil op jullie rekening bleef staan hadden jullie die 10% net zo goed gratis weg kunnen geven omdat het gld toch wer terug moet naa de klant als hij weg wil bij youfone). Als met dit geld wordt belegd is het risico op verlies aanwezig. Ik betrijfel dus of er klanten zijn die dit willen.

› reageer

je kan ook gewoon kiezen voor Youfoen 10. Youfone houdt echt wel stand, zeker met onze investors en partners erachter....Wat betreft het abonnement betaal je bij iedere provider je abbo vooruit. In feite is dat niets anders bij youfone, alleen doe je het bij ons eenmalig!

› reageer

Bekijk ook de tarieven voor bijvoorbeeld turkije en marokko.
Waar kan ik de tarieven dan lezen?

› reageer

op de website bij de home pagina, daar staat een tarievenlijst.

› reageer

Even op DSterk op mbt tot de VM van Prepay van Telfort; als je nu kijkt op de tarieven pagina van Telfort, prijst Telfort zich (weer) de markt uit,want de VM kost nu 35 ct/minuut!!

http://www.telfort.nl/producten/mobiel/prepay/tarieven/

› reageer

Als de VM dan maar uit kan. Veel belangrijker... ;-)

› reageer

Youfone ziet er allemaal heel leuk uit, maar waarom zou ik 100 euro vooruitbetalen? Wat als het bedrijf failliet gaat, dan kan iedereen fluiten naar zijn centen. Daarbij kan er wel gesteld worden dat bij elke provider vooruitbetaald dient te worden, maar dit is vaak maar het maandbedrag en geen EUR 100.
Ik zet in alle eerlijkheid mijn vraagtekens bij het Youfone verhaal en denk dat NL genoeg providers heeft. Men stapt toch vaak naar een "bekende" provider, want de zekerheid, bekendheid en bewezen diensten is daar vele malen groter.
Tevens denk ik dat het bellen per seconde geen fluit uitmaakt. Als ik als klant 100 minuten bel met youfone ben ik 14 euro kwijt. Ik kan een simonly bij Telfort krijgen van 100 minuten voor 5,95, een verschil van 8 euro. En bij Telfort hoef ik geen 100 euro vooruit te betalen, maar slechts een kleine 6 euro.
Verder wekken de posts van youfone op dit forum niet bepaald vertrouwen. Als je je al niet uitlaat over de tarieven betreffende voicemail e.d. dan ben je niet transparant bezig. En de fout die veel bedrijven maken: Kijk naar jezelf, de kracht van je eigen product en wees transparant en niet: "bij andere providers is het ook zo" of "Over de tarieven van voicemail laten wij ons niet uit". Teken van zwakheid van het product.

› reageer

@Le0032: Ik ben het grotendeels met je eens maar Youfone verstrekt niet de kostprijs van het bellen van de voicemail, zover ik begrepen heb kost het bellen van de voicemail voor de klant gewoon de normale minuutprijs. Als Youfone hun kostprijs (wat zij moeten betalen aan de netwerkprovider) zou geven weet je gelijk hun brutomarge op het bellen van de voicemail. Dat zou ik ook niet geven.

› reageer

Je kunt ook 10 euro vooruit betalen. Je krijgt dan wel wat minder korting, maar kunt wel goedkoper uitproberen.

Een berekening/vergelijking zou ik zelf niet maken met één gesprek van 100 minuten, maar met reeel aantal gesprekken die passen in 100 minuten.
Voor sommige zijn er 60 gesprekken, en dan maakt het afrekenen per seconde natuurlijk wel verschil, tov gesprek van 65 seconden en 120 seconden afrekenen.
Voor iemand anders kan het zijn dat er slechts enkele gesprekkin in de duur van 100 minuten passen..

› reageer

Het gaat alleen maar om hoeveel van die gesprekken je korter dan een minuut spreekt.
Alleen bij gesprekken < halve minuut is het Youfone starttarief van 7 cent op tegen de eerste volle minuut van andere providers.
Ik zie b.v. Tele2 mobiel ook met een simonly. Bellen is 5 cent, sms is helaas 15 cent. Maar als je meer belt dan smst is zelfs de eerste minuut betalen bij Tele2 t.o.v. van "alleen startarief + b.v. 30 seconden" bij Youfone dubbel zo duur!
Ook bij Tele2 betaal je binnen en buiten de bundel hetzelfde tarief.

Toegeven , als je naar Turkije en Marokko bel dan ben je bij Youfone goedkoper uit. Ik doe dat zelf eigenlijk nooit, en dan kun je dit beter met Labara of zo gaan vergelijken?


› reageer

wederom bedankt voor de feedback. Wij willen met Youfone duidelijk een propositie aanbieden die nationaal, naar en vanuit het buitenland bellen aantrekkelijk maakt. Ook zorgen wij ervoor om vooral niet met verborgen kosten te komen, maar willen helderheid geven in tarieven, facturen en voorwaarden. Ik merk dat mensen hier denken dat youfone alleen maar een 100 euro abonnement aanbiedt, we bieden ze ook van 10 euro aan! Daarnaast is het risico gering omdat je per maand weer weg kan en alleen de eerste maand je abonnement betaald, daarna alleen nog het verbruik.
Binnenkort is onze eigen rekencalculator beschrikbaar, daarop kan je exact uitreken of het met de tarieven en voorwaarden interessant genoeg is om met youfone te gaan bellen en sms en. Het is goed om eerlijk te kunnen vergelijken.

› reageer

Ik zou ook best wel willen weten wat de kostprijs van bellen naar voicemail is. Dat elk telecombedrijf winst moet make om te blijven bestaan is duidelijk. Persoonlijk gelooof k niet dat voicemail meer als 1 cent kan kosten omdat het een binnennetwerk dienst is die dus geen routering naar buiten nodig heeft. Als een bedrijf transparnat wil zijn is het misschien ook weleens goed om duidelkijk te laten zien hoe erg we door duurere telecoms worden afgezet door wat openheid in de3 kostprijzen te geven. Als youfone dat niet durft geven ze aan nog zeer forse winsten te draaien op de tarieven.
IK sluit me aan bij de feedback van meerdere posters voor me. Bellen per seconce is prachtig. De ultieme transparantie is dan ook dat je alleen betaalt per seconde en niet nog even snel en starttik die net zoveel kost als een volle minuut ervoor plakken. In feite betaal je dan nog de eerste minuut zoals bij andere providers alleen heet het starttik. Bellne per seconde is mooi maar die starttik maakt het voorkorte gesprekken helemaal niet interessant.
voorbeeld: zelf ben ik blind en maak ik bijna dageliks gebruik van een taxi(soms meerdere keren per dag). een gemiddeld gesprek met de taxichauffeur duurt 30 seconden. Het subsatantieele deel van mijn gesprekken bestaat dus uit het betalen van starttikken.
In feite is die starttik dus en soort addertje, niet transparant in elk geval. dus doe hem in de ban!

› reageer

Wie hebben hier al en youfoneabonnement/
Ik heb het youfne 10,- abonnement genomen. Was erg onder de indruk va de youfone service. Youfone hd met mij afgesproken dat ik m'n simkaart vandaag zou ontvangen. Door de grote drukte was het niet gelukt de courier het pakket vandaag te late afleveren. Bij de bestaande providrs zou jein zo'n geval gewoon tot maandag hebben moeten wachten maar niet bij youfone. Een medewerker van youfoe kwam het abonnement persoonlijk vanuit rotterdam naar apeldoorn brengen zodat ik het toch vandaag ontving.
Mijn eerste ervaringen:
De kwalitiet van de verbindingen is perfect. De verbinding komt snel tot stand. Ook de keuzemenu'sbij voicemail en 1200 zijn helder en functioneren prima.
Zelf heb k youfone eigenlijk alleen genomen om voor 7 cent per minuut naar mobiel te kunnen bellen.
Youfone lkt me een geschikte provider voor hen die geen gezuer willen met oprakend beltegoed maar toch ook geen abonnementskoste willen betalen. Zo ziojn er meerdere providers: lowcall, simyo enzovoort maar die zijn veel duurder als youfone. IK denk dat youfone in dit deel van de markt en grote speler kan worden.

› reageer

Topic verplaatst naar het juiste forum

› reageer

Zullen YouFone abonnementen dadelijk ook opgenomen worden bij TV bij de abonnementenvergelijk?

› reageer

Zullen YouFone abonnementen dadelijk ook opgenomen worden bij TV bij de abonnementenvergelijk?


Ondertussen staan ze er tussen.

› reageer

Leuk dat er een youfoner op dit forum bezig is.

Ik kan namelijk nergens de internet instellingen op de youfone site vinden. Wat zijn die instellngen, en wanneer zijn ze op youfone.nl te vinden? (als ze er al staan, waarom zijn ze dan zo goed verstopt?)

En hoe scoor je een gebruikersnaam en password voor "my youfone?"

› reageer

De diensten van Youfone verlopen via het ET netwerk. In NL maken wij gebruik van de masten van T-Mobile.
Hier (PDF-bestand) is wat achtergrondinformatie te vinden over dit ET (Elephant Talk) netwerk en Youfone.

› reageer

Youfone hanteerde aanvankelijk een minimumverbruik van €5.00 per maand. Ik zag vandaag op hun website dat dit is afgeschaft. Goed nieuws!
Heeft Youfone een minimumverbruik?
Nee. Youfone heeft geen minimumverbruik en brengt u ook geen kosten in rekening als u niet belt of sms't.

› reageer

Ik ben voornemens over te stappen naar youfone 10. Na het lezen van dit forum wil ik graag mijn steentje bijdragen in de reacties op youfone, ook omdat ik verder op het internet nog weinig reviews heb kunnen vinden. Ik zie het als het steunen van de "kleine provider" en ik ben de grote meer dan zat. Ik hoop ook dat Youfone woord houd en altijd transparant zal blijven en dat evt. instellingen via de website geregeld kunnen worden. en natuurlijk de 1 mb. data limiet voor internetten moet omhoog. Grote plus punt vindt ik dat je alleen betaald voor wat je afneemt op een vooraf duidelijk tarief.

› reageer

Er zit altijd een adder onder het gras. Tot nu toe is dit verreweg het beste wat ik ben tegengekomen. Ik heb vorig jaar van Ben Ouderwets afgezien vanwege de absurde tarieven buiten de bundel (is bij bijna alle providers zo), een kwartje per minuut is zelfs duurder dan ik nu met prepaid betaal.
Ik blijf deze aanbieder volgen. Starttarief is geen probleem, 7 cent is nog steeds goedkoper dan de hele minuut die je bij andere providers altijd moet betalen.
Dat gebeld worden op de voicemail binnen Nederland geld kost vind ik eigenlijk niet acceptabel.

› reageer

Ik heb op dit moment lebara om mee te smsen en abo van T-mobile relax 150min om mee te bellen, vind ik beetje erg onhandig altijd 2 gsms in zak
ik wil daarom overstappen op Youfone 30 of 50,zodat ik beiden met 1 gsm kan doen.

Ik heb ff youfone site gelezen alleen begrijp het niet zo goed of toch wel...!

Je betaald zeg maar vooraf 30 of 50 euro en kan je bellen wanneer je het uitkomt en dat gaat van die 30 0f 50 euro af begrijp ik dat goed..?

Het is dus eigenlijk gewoon prepaid.
Maar geen maandelijkse kosten..

Maar hoe weet je of je over die 30 of 50 bent, want je bent niet altijd in de buurt van een PC..?

En als t op is die 30 of 50 euro en dan...?

Graag ff duidelijkheid, ik heb wel interesse in.

› reageer

@krokusje.

Bij Youfone kies je je eigen korting.
Dit houdt in dat je bijvoorbeeld bij een youfone 30 eenmalig 30 euro betaald, dit je terugkrijgt bij het opzeggen van het abonnement ( maandelijks opzegbaar ) ook krijg je dan 2,5% korting bij 30 euro bellen of meer. Je hebt geen tegoed bij youfone, je kies zelf je eigen korting. Wij vinden dat mensen die meer bellen beloond moet worden, vandaar dat hoe hoger je een youfone kiest hoe hoger je korting is. Je kan verder onbeperkt bellen en sms en. Ook kan je bij de klantenservice aangeven dat je een bellimiet wilt. Wij raden aan om te starten met een youfone 10. dan kan je ook onbeperkt bellen, zonder korting. Bevalt het goed, dan kan je altijd upgraden naar een youfone 50 of bijvoorbeeld 100. Het voordeel is idd goedkoop belen nationaal en internationaal.
Succes met uw kueze.

Youfone.

› reageer

Dank u voor snelle uitleg.
Hhhm ik denk dat ik het nu wel begrijp,
maar waarvoor betaal je die 10, 30 of 50 euro dan, als je die
toch terug krijgt als je je abo opzegt die p.m op te zeggen is.
Of wat je er van overhoudt zeg maar van 10, 30 of 50 wordt verrekend.

Ik bel heeel erg afwisselend de ene maand 200min de andere maanden 30min tot 0 min. omdat ik alleen sms dus vandaar dat ik geen abo meer wil.Betaal voor niks maandelijks abo kosten, terwijl ik niks heb verbruikt.

Tnx

› reageer

@krokusje.
zeker wanneer u een afwisselend belpatroon heeft is Youfone een uitkomst. Wij hanteren die kosten als een stukje borg, je kan het ook zien als belminuten, omdat je deze borg altijd terugkrijgt. VB bij andere providers betaal je de bundel altijd een maand vooruit. Bij ons is dat eenmalig. Verder heb je dus 0 euro abonnementskosten, alleen eenmalig de 10 euro bij een youfone 10, deze krijg je altijd netjes terug. Wij doen dit omdat sommige mensen de simkaart in de kast leggen en wij daarvoor kosten maken. Op deze manier loopt de consument geen risico en wij dekken het ook een stukje af.

Wederom succes
Gr
Youfone.

› reageer

@youfone.nl: Op jullie website staat:
* Wij adviseren u om vanuit het buitenland geen gebruik te maken van mobiel internet gezien de kosten hiervoor enorm hoog zijn.Waarom niet gewoon de kosten vermelden, zodat de klant zelf kan kiezen of hij er gebruik van maakt? Onzekerheid over deze kosten is voor mij een reden om (nog) geen Youfone simkaart aan te schaffen en wellicht voor meer mensen.

› reageer

Geachte,

om u een voorbeeld te geven, betaal je in oostenrijk 16,00 euro per MB dit willen wij onze klanten niet aandoen. Hier heeft Youfone ook geen invloed op!
Binnenkort volgen er strenge eu maatregelen, waardoor het binnen de eu een stuk voordeliger wordt en er transparante prijzen gecommuniceerd kunnen worden. Wij adviseren, neemt niet weg dat je gewoon gebruik kan maken van mobiel internet in het buitenland.
Helaas heeft geen enkele nederlandse provider hier invloed op!

Gr
Youfone.

› reageer

Dank u voor uw snelle uitleg.
Mijn abo loopt pas over 6 maanden af
wacht totdat mijn abo afloopt, want gebruik die 06-nr nooit dan ga ik
youfone eens proberen als het me bevalt
dan neem ik me praypaid nr die ik al tig jaren gebruik
mee naar youfone.

› reageer

Een vraagje:

Als ik binnenkort youfone sim kaart ga bestellen zonder mijn praypaid nr mee te nemen kan ik later na ±5 maanden mijn eigen praypaid nr over laten zetten,

Of moet dat gelijk gebeuren..



› reageer

http://www.youfone.nl/meer-informatie/overstappen-en-nummerbehoud/

› reageer

Tnx 123456,

Daar staat alleen in van abo op.
over prepaid staat 2 weken wordt over gezet,
maar ik wil mijn prapaid nr niet gelijk laten
overzetten pas over paar maanden,
maar daar staat in dat je gelijk bij
bestellen nummerbehoud moet aangeven.
ik heb nog teveel bltg en in die tussen tijd kan ik youfone ff
uitproberen.Als het bevalt wil ik het laten overzetten.

› reageer

Bel of mail anders even met Youfone. Zij kunnen het je vast zo vertellen.

› reageer

Dank u voor snelle uitleg.
Hhhm ik denk dat ik het nu wel begrijp,
maar waarvoor betaal je die 10, 30 of 50 euro dan, als je die
toch terug krijgt als je je abo opzegt die p.m op te zeggen is.
Of wat je er van overhoudt zeg maar van 10, 30 of 50 wordt verrekend.

Ik bel heeel erg afwisselend de ene maand 200min de andere maanden 30min tot 0 min. omdat ik alleen sms dus vandaar dat ik geen abo meer wil.Betaal voor niks maandelijks abo kosten, terwijl ik niks heb verbruikt.
Tnx Dank u voor snelle uitleg.
Hhhm ik denk dat ik het nu wel begrijp,
maar waarvoor betaal je die 10, 30 of 50 euro dan, als je die
toch terug krijgt als je je abo opzegt die p.m op te zeggen is.
Of wat je er van overhoudt zeg maar van 10, 30 of 50 wordt verrekend.

Ik bel heeel erg afwisselend de ene maand 200min de andere maanden 30min tot 0 min. omdat ik alleen sms dus vandaar dat ik geen abo meer wil.Betaal voor niks maandelijks abo kosten, terwijl ik niks heb verbruikt.

Tnx


Ondertussen is Youfone terug gegaan naar alleen de Youfone 10. Volgens mij heet die nu basic.

› reageer

Klopt, er is nu nog maar 1 abonnement. En de €10 die je betaalt is borg, die krijg je terug wanneer je je abonnement opzegt.

› reageer

Ik zie dat je bij basic nu 7 cent per minuut betaalt. Ik weet even niet meer precies wat het tarief voor de Youfone 10, 30 en 50 was maar vraag me af of ze bij de basic het tarief hebben aangepast ten opzichte van de Youfone 10, weet iemand dit?

› reageer

http://www.telecomvergelijker.nl/tv/gsm/abo/826

› reageer

Er geldt tegenwoordig weer een minimumverbruik van 2.50 per maand. Als je niet aan dit verbruik komt wordt je factuur opgehoogd tot dit bedrag.
Bron: http://www.youfone.nl/veel-gestelde-vragen/hanteert-youfone-een-minimumverbruik

› reageer

Sinds kort klant bij Youfone , geen enkel probleem,vriendelijke helpdesk en tot nu to alles werkt en is duidelijk.
Helaas zit ik nog even vast aan mijn Chippie abo(of behoudt hem met een dualsim foon) van waaruit ik niet instaat ben om naar sommige internationale bestemmingen , chippie erkent dit niet maar zegt dat sommige landen het oude telfort contract weigeren ook al is het nu over het kpn netwerk,met youfone kwamen alle sms aan,je kunt ook per maand opzeggen dus geen contract van een jaar,en na wat ik gehoord heb komt er een wereld(world) versie,was nog weinig over bekent maar schijnt dat je dan vanaf 0.09 cent internationaal kuntbellen waar je ook bent.Een provider vinden die helemaal 100% goed is vindt je nergens , hier krijg je wat, daar laat je wat,dus koop een Dual sim telefoon(samsung SGH D880 180,-)en stop 2 sim only kaarten in van wat jij denkt voor jou de beste providers te zijn.

› reageer

Betaal ik abonnementskosten?

Nee. Bij Youfone betaalt u geen maandelijkse abonnementskosten. Na het afsluiten van een Youfone abonnement betaalt u eenmalig een borg van € 10,- per aansluiting. Deze krijgt u terug bij opzegging of wordt verrekend met uw laatste factuur. Ook betaalt u eenmalig € 10,- set up-kosten. Dit bedrag geldt ongeacht het aantal aansluitingen, dus hoeft u niet per aansluiting opnieuw te betalen. Daarna worden de kosten van gebruik in rekening gebracht. Youfone hanteert wel een minimumverbruik van € 10,00 per maand. Youfone brengt € 2,50 administratiekosten in rekening als u voor minder dan € 10,00 belt.

Waarom betaal ik alleen maar voor wat ik verbruik?

Youfone maakt bellen zo makkelijk mogelijk. Daarom betaalt u echt alleen voor wat u verbruikt. Er zijn dus geen verborgen bundelprijzen of abonnementskosten. Youfone werkt niet met bundels en berekent u ook geen maandelijkse abonnementskosten. Youfone hanteert wel een minimumverbruik van € 10,00. Dus als u voor minder dan dit bedrag belt, dan brengen wij € 2,50 administratiekosten in rekening. Via My Youfone kunt u uw actuele rekening altijd direct bekijken.

Mijn commentaar
Lees ik hierboven nog dat het minimumverbruik 2,50 bedraagt, tegenwoordig is het 10,-, en als het daaronder blijft komen er 2,50 administratiekosten bij. Met de vraagstelling bij de laatste vraag vind ik het antwoord daarop ook nogal misleidend.

Daarnaast lees ik dat er tegenwoordig 10,- set-up kosten worden berekend, gewoon aansluitkosten, dan wel alleen maar voor de eerste aansluiting maar toch.

Met 8 ct/min zou Youfone m.i. moeten concurreren met prepaid's, maar omdat het erg veel weg heeft van een abonnement er is een bellimiet in te stellen van min. 15,-
De starttik is maarliefst 10 ct, dan kan je nog zo hard schreeuwen dat afrekenen per seconde 24% scheelt volgens de EU, maar dat is natuurlijk niet op basis van een starttik, die geldt in het buitenland (binnen de EU) immers ook niet.

En dan nog het andere zgn. Unique selling point wat door Youfone zo wordt geproprageerd per maand opzegbaar, is al overgenomen door ben, waar je voor die 2,50 adminstratie kosten 75 minuten/sms krijgt. Omgerekend 3,3 cent/min of sms.

Aan de extra verbruiksvoorwaarden en aansluitkosten blijkt m.i. dat ook deze mvno het niet gemakkelijk heeft. In het begin was er nl. geen sprake van 10 euro aansluitkosten en een min. verbruik.
Ik weet niet meer zeker of de 10 cent starttik altijd al gold.

Hun hoofddoel dat ze helder zijn is iig m.i. niet meer zo. En voordelig zijn ze ook niet meer. ze waren interresant voor de weinig beller. Anders kan je beter een bundel nemen, waar je v.a. 3 cent per minuuut mee belt.
Als het zo blijft zie ik geen lange toekomst meer voor deze mvno.

› reageer

Youfone doet aan misleiding.

€10 minimumverbruik per maand is gewoon een andere term voor "belbundel van 10 euro per maand, aan het eind van de maand vervalt ongebruikt beltegoed."

Ik ben in maart (4 maanden geleden) bij Youfone vertrokken maar ik heb nog steeds m'n tientje borg niet terug. Integendeel: dacht ik al lang van Youfone af te zijn, schrijven ze opeens alsnog een tientje minimumverbruik van m'n rekening af voor een aansluiting die ik al maanden daarvoor heb opgezegd. Uiteraard heb ik de incasso door m'n bank ongedaan laten maken. Ik ben benieuwd of ze bij Youfone het lef hebben volgende maand weer een incassopoging te doen.

Ze doen bij Youfone zo ongeveer alles fout wat fout kan gaan, en als je bij ze wegwil is het een hele klus om je nummer van Youfone naar je nieuwe aanbieder mee te nemen. Nummerportering aar Youfone toe is geen probleem, maar als je je nummer van Youfone terug wil weigeren ze mee te werken en bedenken ze de ene na de andere smoes om de schuld op je nieuwe aanbieder af te schuiven.

Volgens de afdeling nummerbehoud van KPN is Youfone een berucht probleemgeval en geven de meeste mensen de pogingen hun nummer terug te krijgen uiteindelijk op.

Ik heb m'n nummer na maandenlang touwtrekken uit de klauwen van Youfone gered, maar daarvoor moest ik eerst per aangetekende brief dreigen met een rechtszaak.

› reageer

Ik had in het begin wat problemen met de Youfone simkaart, maar de vriendelijke mensen van de helpdesk hebben mij prima geholpen. Nu alles werkt ben ik zeer tevreden, vroeger belde ik vaak buiten mijn bundel en was ik uiteindelijk meer geld kwijt dan ik wilde. Youfone werkt tenminste zonder die ingewikkelde bundels. Nu bel ik altijd tegen hetzelfde tarief. Mijn maandelijkse kosten zijn ondertussen 20 euro minder dan vroeger. Mijn zus wil een abonnement of prepaid voor haar zoontje van 12, nu ik erg blij ben met Youfone, vroeg ik me af of dat Youfone 4Sure iets is? Het klinkt wel interessant. Iemand hier ervaring mee?

› reageer

YOU FONE ÉÉN GROTE RAMP

Dit is werkelijk waar.

Ik kreeg als Youfone klant ruim een week geleden een brief met een andere simkaart. In de brief gaven ze doodleuk aangaven dat op een gegeven ogenblik op 29 december mijn teelfoon niet meer zou werken. Ik moest dan de oude simkaart vervangen voor eede nieuwe. Hier was ik al helemaal niet blij mee daar ik commercieel afhankelijk ben van een goede bereikbaarheid.
Maar goed aldus geschiedde. Vervolgens de simkaart verwisseld. En wat bleek ik kon na enigen tijd zelf wel bellen maar mijn klanten konden mij niet meer bereiken.

De klantenservice is slechts tot 5 uur geopend. Via een ander nummer werd me doodleuk verwezen naar de klantenservice terwijl deze gesloten was. Ja werd er gezegd wij hopen dat deze nu langer geopend is. Mooi dus. niet.

Dus wees gewaarschuwd ga niet met youfone in zee als je geen problemen wilt hebben. Ik kan op dit moment nergens terecht met mijn probleem. En de schade en ergenis loopt door.

Wat service is moeten ze daar nog leren.

› reageer

Wat een RAMP dat youfone.
Op 1 dec. 2009 een aanmelding verstuurd naar youfone. Krijg dezelfde week een brief dat 2 weken later mijn abonnement bij een andere provider zou worden opgezegd en een simkaart naar mij opgestuurd zou worden.
Geen simkaart na 2 weken en geen afmelding bij mij provider. Gebeld wat er mis was. Kon de klachtenlijn niet zeggen maar men zou alsnog een simkaart sturen. Gebeurde ook alleen geen verbinding op de aangegeven datum met youfone wel nog steeds met mijn provider. Nog maar eens gebeld en ja hoor ik kon de simkaart niet gebruiken want men zou gaan overstappen naar KPN dus ik zou een nieuswe krijgen. Dit is inmiddels 1 maad geleden en nog niets ontvangen en nog steeds bij mijn oude provider.
Een hopeloze bende daar en nooit geen reactie tenzij jezelf belt.
Ook de aanmeldingskosten nog niet terug ontvangen en op e-mails wordt niet gereageerd.

› reageer

Ben je gebruiker van een youfonesim die nog op het t-mobile netwerk zit? Let dan goed op, dan be je namelijk niet meegenomen door Youfone bij de migratie naar Kpn. Youfone nam alleen de meest bellende klanten mee en liet er 3.000 bij het t-mobilenetwerk. Deze klanten zij allemaal overgegaan naar Ecofoon. Ecofoon heeft nu een mail verstuurt waarin wordt vertelt wat er verandert als je niets doet. Helaaas is deze info nogal onvolledig dus hier nog een lijstje van wat er precies veranderd:
- je abonnementsprijs gaat van 2,50 administratiekosten per maand als je minder als 10 euro belt per 22 juni naar 8,89 euro permaand. Ecofoon spreekt in de mail over 5,94 euro maar vergeet de 2,50 hosting fee per maand die ze ook berekenen te noemen. Voor deze 8,89 krijg je niets, geen beltegoed of bel/smsbundel.
- de tarieven veranderen. Kijk hoe gunstig dit is in de discussie over ecofoon op dit forum.
- over nummerbehoud wanneer je wil opzeggen wordt niet gezegd. Ook moet je opzegdatum voor 18 juni liggen want als je bijvoorbeeld 21 juni invoert bel je al 3 dagen tegen de nieuwe voorwaarden. Ben je dus iemand die deze simkaart gebruikt als reserve, zoals ik, dan is opzeggen verstandiger.

› reageer

En we kunnen weer een van het lijstje schrappen :
Youfone is failliet per 21-9
bron : curatoren.nl
ook op bellen.com stond een berichtje erover

› reageer

maar je kan nog steeds bestellen?

› reageer

Ja, en ze bieden nieuwe abonnementen aan vanaf 1 oktober

› reageer

Zal wel een doorstart maken, kan haast niet anders. Misschien neemt KPN het wel over, zou me niks verbazen

› reageer

Dit is natuurlijk een lachertje:

Youfone All-in 400 is inclusief:
300 belminuten
80 sms'jes
20 MB data

20MB data verstook je met een gemiddelde smartphone binnen een halve dag. Dus al met al slechte nieuwe abonnementen

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.