T-mobile gaat EU-tarieven verlagen

TM vindt het vast niet vervelend dat het pas ingaat na de algemene vakantie zomervakantie

› reageer

Na de introductie van T-mobile grenzeloos, maakt T-mobile nu op de mobiele factuur kenbaar:

Verlaging tarieven in de Europese Unie.
Op 30 augustus 2008 worden de T-Mobile Buitenland tarieven voor bellen in de Europese Unie verlaagd.
Kijkt u voor meer informatie over de tarieven op t-mobile.nl.

Op T-mobile is echter nog niks hierover te lezen, echter de gewone buitenland tarieven worden dus ook gewijzigd.

Ikzelf gebruik nu grenzeloos op twee van mijn abonnementen (voornamelijk uitgaand telefoonverkeer). Op je factuur komt dan T-mobile Grenzeloos te staan, je factuur ziet er dan ook anders uit. Grenzeloos wordt goed verekend.

Tegelijk met de introductie van grenzeloos op 19 juni, zijn ook de gewone T-mobile buitenland tarieven gewijzigd. Aldus de tekst onder de tabel op de T-mobile website. Ik heb echter geen wijziging gezien. Wel lijkt het dataverkeer duurder geworden, dit was 9,50 per MB en lijkt verhoogd naar 10,00 per MB. (staat alleen zo op de hoofdpagina) Daarom gebruik ik voor dataverkeer Grenzeloos, 2,00 per MB. Goedkoper dan in Nederland zelf. Wel blockrounding 200 kb per dag. Maar misschien is er nog iets negatief veranderd

› reageer

Bij Lowcall staat het ook op mn rekening.. gebeld worden wordt 26 cent per minuut en zelf bellen was dacht ik iets van 55. Maar dit is gewoon verplicht door de EU per 30-08-2008 dus dat doen alle providers. Niks bijzonders dit dus

› reageer

Per 19 juni zijn de tarieven veranderd. Zou dat niet a la Orange een reden zijn om abonnementen op te zeggen?
Heeft iemand een oud/nieuw vergelijking?

› reageer

Je kan alleen opzeggen bij een negatieve wijziging, waar je zegmaar geen "nee, tegen kan zeggen". T-mobile Grenzeloos is bijvoorbeeld voor korte bellers niet intressant, maar deze wijziging wordt klanten niet verplicht opgedrongen. Je hoeft zelfs geen Nee te zeggen, je moet juist Ja zeggen, als je het wilt hebben. Dit was bij Orange anders, de verplichte wijziging ging daar gepaard met een verslechtering.

Over-all is T-mobile trouwens heel goed in het ervoor zorgen dat klanten bij wijzigingen niet kunnen opzeggen. Maar je krijgt dan ook geen verslechteringen ervoor terug (waar je bij andere providers, soms nogeens van op de hoogte wordt gesteld).

Het enige wat ik kan vinden, is mogelijk de verhoging van de data tarieven van 9,00 naar 10,00 per MB. Alleen als je vervolgens een land selecteerd, dan staat er wel weer 9,00. Dus het is misschien een typfout. Je kan T-mobile natuurlijk ernaar vragen.

Ik denk dat naast de verlaging van vorig jaar (door de EU) nu de tarieven van SMS, internet en mogelijk MMS verlaagd worden. T-mobile kondigd echt een nieuwe verlaging aan (per 30 augustus 2008.) Mogelijk om de EU deze keer voor te zijn.

[EDIT
Gevonden !. De EU heeft voor bellen en gebeld worden, ook zomer 2008 en 2009 een verlaging verplicht gesteld. Vanaf zomer 2008 is het maximum 46 ct / 22 ct.
Maar providers mogen altijd betere deals maken

› reageer

TM vindt het vast niet vervelend dat het pas ingaat na de algemene vakantie zomervakantie

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.