KPN verkoopt Telfort-masten

Nog ff een nutteloos feitje Ik geef het toe, ik ben een telecomjunk..

In Enschede zijn zover ik kan zien alle oude Telfort sites gesloopt, behalve 2 Telfort sites (GSM 1800 only) in een hoogspanningsmast. Die 2 masten staan ook op het kaartje van NOVEC als zijnde onder hun beheer.

De apparatuur zal neem ik aan uitgeschakeld staan, maar mij is het nog niet duidelijk of ze de apparatuur ook bij het opstelpunt gekocht hebben. Als je hun site bekijkt bieden ze alleen ruimte aan om een antenneinstallatie te plaatsen. Wat moet NOVEC nou met een merkspecifieke BTS? Die apparatuur is behoorlijk prijzig dus beetje jammer om die ongebruikt te laten staan. De rest van het oude Telfort spul is neem ik aan gewoon verkocht aan een buitenlandse provider of retour fabrikant voor een 2e leven.

› reageer

KPN verkoopt Telfort-masten

DEN HAAG (AFN) - KPN heeft 101 telecommasten van zijn dochteronderneming Telfort verkocht. De nieuwe eigenaar is NOVEC, dat naar eigen zeggen ook ongeveer 210 opstelpunten in hoogspanningsmasten van het telecomconcern heeft verworven.

De masten en opstelpunten waren voor KPN overbodig geworden omdat het bedrijf ook over eigen infrastructuur beschikt voor mobiele telefonie. NOVEC bezit al andere masten en opstelpunten.

Financiƫle details van de overname hebben beide partijen vrijdag niet bekendgemaakt. NOVEC heeft in contanten betaald, aldus KPN. De 101 masten genereerden in 2007 een omzet van 1,6 miljoen euro.

› reageer

Kan iemand wat meer vertellen over de echte redenen dat NOVEC deze masten koopt? De netwerken zijn toch al goed uitgebouwd en nieuwe licenties worden pas over een paar jaar geveild. Waarom wil NOVEC dan toch betalen voor deze opstelpunten?

Ik heb hun website gevonden: http://www.novecbv.nl/ maar daarop geven ze ook niet veel uitsluitsel.

Ik weet wel dat er netwerken in het buitenland zijn die al hun masten verkocht hebben. Zodoende verhuurt 1 bedrijf in sommige regio's nagenoeg alle masten, waardoor alle operators dezelfe dekking hebben. Dat lijkt mij niet wenselijk voor de toekomst in Nederland.

› reageer

Als het goed is zijn deze zendmasten uitgeschakeld, dus snap ik niet waarom ze alsnog omzet kunnen maken.

› reageer

@Koen: Dit staat op hun eigen site. Die masten zijn nu "leeg". Er hangt geen GSM apparatuur meer aan lijkt mij. Het plaatsen van een mast lijkt mij een moeilijke zaak ivm bezwaren en vergunningen. Overkopen is dan wellicht eenvoudiger.

NOVEC koopt 101 telecommunicatiemasten van KPN
NOVEC heeft 101 masten voor telecommunicatie (voormalige Telfort
masten) overgenomen van KPN. NOVEC verwerft tevens de ca 210
voormalige Telfort opstelpunten in hoogspanningsmasten.
Hiermee zet NOVEC weer een belangrijke stap in het realiseren van haar ambities
om een landelijk dekkende infrastructuur van antenne-opstelpunten voor o.a.
WiMAX, GSM, UMTS en T-DAB, te kunnen bieden.
De positie van NOVEC als onafhankelijke aanbieder van infrastructuur voor de
distributie van telecommunicatie- en omroepsignalen wordt hiermee verder
uitgebouwd en versterkt. NOVEC is al eigenaar van 35 hoge opstelpunten en
beheert 500 antenne-opstelpunten voor mobiele telecommunicatie en
omroepsignalen in Nederland.
====================================================
Noot voor de redactie
Voor meer informatie: Anja Spronk, tel: 0347 355599
Over NOVEC
NOVEC BV is de grootste onafhankelijke aanbieder van antenne-opstelpunten in
Nederland. NOVEC verhuurt en beheert hoge antenne-opstelpunten voor de
distributie van radio- en televisiesignalen via de ether. De onderneming stelt
beschikbare mastruimte ter beschikking aan marktpartijen. NOVEC is een
zelfstandige onderneming en een volledige dochter van TenneT Holding B.V.
www.novecbv.nl

› reageer

Nog ff een nutteloos feitje Ik geef het toe, ik ben een telecomjunk..

In Enschede zijn zover ik kan zien alle oude Telfort sites gesloopt, behalve 2 Telfort sites (GSM 1800 only) in een hoogspanningsmast. Die 2 masten staan ook op het kaartje van NOVEC als zijnde onder hun beheer.

De apparatuur zal neem ik aan uitgeschakeld staan, maar mij is het nog niet duidelijk of ze de apparatuur ook bij het opstelpunt gekocht hebben. Als je hun site bekijkt bieden ze alleen ruimte aan om een antenneinstallatie te plaatsen. Wat moet NOVEC nou met een merkspecifieke BTS? Die apparatuur is behoorlijk prijzig dus beetje jammer om die ongebruikt te laten staan. De rest van het oude Telfort spul is neem ik aan gewoon verkocht aan een buitenlandse provider of retour fabrikant voor een 2e leven.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.