T-Mobile[Orange] Enorm slechte (klanten)service

Ik heb vanochtend om een uur of 11 naar Orange gebeld en kreeg direct iemand aan de lijn.

Ik heb slechts eenmaal meegemaakt dat het druk zou zijn, en toen werd ik daar keurig direct voor gewaarschuwd, en heb ik de suggestie om "later terug te bellen" maar opgevolgd.

In mijn ervaring is de bereikbaarheid uitstekend, alleen mijn vragen konden eigenlijk niet beantwoord worden, want men wist ook niet wat er aan de hand was. Ook terug bellen werd vaak niet gedaan, zeer vervelend.

› reageer

Net 45 minuten in de wacht gestaan van de klantenservice. En toen waren mijn belminuten inmiddels op, batterij bijna leeg en mijn hersenen half gaar gekookt. Toen maar opgehangen. Ja hoe lang moet je het volhouden?

Daarvoor eind mei 2008 een brief geschreven naar Orange, waar ik na 40 dagen een lullige reactie krijg en waarop ik dus weer een nieuwe brief moest schrijven.

Als ik de klantenservice al aan de lijn krijg, kunnen ze niets doen omdat ze de klantenservice en de responders club die met de brieven en beslissingen bezig zijn, feilloos langs elkaar heen lopen en geen contact met elkaar op (mogen) nemen.

Zo houdt Orange (indmiddels T-mobile) je lekker aan het lijntje en de klantenservice is ver te zoeken. Toen ik een abonnement wilde afsluiten was dat echter zo gepiept! Expres bij Orange en niet bij T-mobile, want daar had ik al de zelfde slechte ervaringen mee. En dan wordt Orange nota bene T-mobile!

Het wordt er voor Orange zeker niet beter op.

› reageer

Wat is nou precies het probleem dan? Ga anders even langs bij een T-Mobile shop, daar kunnen ze je in ieder geval te woord staan

› reageer

Met name dat ze onbereikbaar zijn of niet reageren. En als ze wel bereikbaar zijn, sturen ze je met een kluitje het riet in.

De volgende stap is geloof ik de geschillencommissie, maar daar ben ik totaal onbekend mee. Ik heb nog nooit zo'n slechte ervaring met een provider als Orange-T-mobile gehad.

› reageer

Kan je T-Mobile dan al niet bellen op hun gratis nummer 0800-7111 of gaat dat nog gescheiden?

› reageer

Het genoemde 0800 nummer gebeld, maar het nummer wat ik in moest toetsen was volgens hun niet geldig. Toen toch aan de lijn gebleven en kreeg toen iemand te spreken die me vertelde dat mijn dossier nog bij een tak van Orange lag en dat hij me niet kon helpen.

Ik probeerde vervolgens op een nette manier - (zowaar )- te zeggen dat ik het betreur dat dit zo is "break" , daar T-mobile door die tak van Orange te grabbel wordt gegooid. Bij "de break" haakte de man steeds in met: "U begrijpt het niet, ik kan niets voor u doen". Dit tot 3 x toe, ik kon echt mijn verhaal niet kwijt! Ik heb nog nooit ruzie gehad met klantenservices omdat ik waarschijnlijk altijd netjes blijf. Dit deed ik nu ook, maar die man ging bijna uit zijn plaat en bleef maar herhalen: "U BEGRIJPT HET NIET"! Toen verbrak hij de verbinding.

› reageer

Je wilt dus zeggen dat jij ze gaat bellen om te zeggen dat ze slecht bereikbaar zijn?

Oftewel, wat was nou echt jouw probleem?

› reageer

Dat wilde ik daarna informatief enkel melden.

Probleem staat beschreven in de beginpost.

› reageer

Als ik het goed begrijp heb je bij orange een keer een probleem willen verhelpen en heb je de klantenservice gebeld. Dat duurde lang en je werd niet goed geholpen. Dat je niet goed geholpen bent is daarmee het nieuwe probleem en daarvoor heb je een brief gestuurd en nu de klantenservive van t-mobile gebeld. Ook daarop komt geen goede reactie, aangezien orange niet meer bestaat en t-mobile niks aan de slechte ervaring bij orange kan doen. Ze zouden wel het oorspronkelijke probleem waarvoor je orange belde kunnen verhelpen, maar wellicht is dat niet meer voor jou het probleem. Klopt dat zo een beetje?

› reageer

Klopt aardig.

Het probleem is dat ik het contract heb opgezegd, maar waar geen gehoor aan gegeven wordt of ontkend en vooruitgeschoven.

Dat vooruitschuiven duurde meer dan 40 dagen, terwijl ze in de algemene voorwaarden beloven, binnen 30 dagen te reageren. En dat is meteen het tweede probleem. Komt bij dat ze 40 dagen nodig hadden voor een flut-aan-het-lijtje-houden reactie.

Daar dus weer een brief aan gewaagd, maar er wordt maar niet teruggecommuniceerd. En de klantenservice, wanneer bereikbaar zegt enkel dat het in behandeling is, praat me naar de mond dat ze het ook belachelijk vinden, maar kunnen verder niets doen.

Die vreemde organisatie "Corresponders" van Orange zit ergens in een bunker, waar geen ander personeel mee kan corresponderen (hoe vreemd ook voor een afdeling die corresponders heet). En 1 x in de anderhalve maand komt er een no-sense brief naar buiten om het bestaansrecht kennelijk in stand te houden.

› reageer

Vraag gewoon nummerbehoud aan naar een andere provider toe (eventueel via een prepaidkaartje) en deze nieuwe provider haalt je weg bij Orange. Zo ben ik ooit ook snel van Debitel af gekomen op een moment dat hier op het forum velen problemen hadden met zelf opzeggen.

› reageer

goede tip!

Maar dan gaat Orange-T-mobile waarschijnlijk 3 maanden opzegtermijn in acht houden?

Hoe werkt dat met prepaidkaartje en nummer daar heen zetten?

› reageer

45 minuten hoe doe je dat???

ik heb drie keer naar orange gebeld en 2x binnen 20 seconden iemand aan de lijn en 1 keer na +- 1 minuut.

› reageer

TS heeft geprobeerd om op te zeggen omdat Orange de webmail ging opheffen. Dit is niet gelukt en gaat klagen omdat het anderen wel is gelukt, let wel TS heeft zelf nooit gebruikt gemaakt van de Orange mail. Belt en belt en krijgt geen oplossing aangeboden, belt T-mobile op en wilt praten maar als een medewerker niks voor je kan doen dan kan hij niks doen, hij kan geen psycholoog zijn om even rustig naar je verhaal te luisteren omdat er dan weer 10 andere klanten zullen klagen dat ze lang moeten wachten voor de KS. TS moet gewoon naar de geschillencommissie gaan of een advocaat inhuren en de Orange rakkers aanpakken, lijkt mij verder geen zin hebben om deze site nog meer te vervuilen, wellicht zou je door kunnen gaan in de opheffing orange webmail topic.

› reageer

Ik zou nog graag een reactie van Koen lezen over de oplossing van het prepaid kaartje.

› reageer

@funckyduck: Koop een prepaidkaartje van een andere provider en vraag bij deze provider nummerbehoud aan van je Orange-nummer. Op deze manier wordt door de provider(s) onderling automatisch beëindiging van je contract per eerst mogelijke datum geregeld.

› reageer

Maar dan gaat Orange-T-mobile waarschijnlijk 3 maanden opzegtermijn in acht houden?

Hoe werkt dat met prepaidkaartje en nummer daar heen zetten?
Ik ken alleen het principe van een kaartje kopen. Moet ik dat dan achteraf regelen? (hoe) Of moet ik dat al in de winkel regelen?

› reageer

Wanneer je een prepaid kaartje koopt, zit daar een boekje bij , hierin staat precies wat je moet doen.
Nummerbehoud verkoopt via invullen van een formulier op de website, soms, zoals bijv. bij Orange zelf en ook bij AH Mobiel, zit er al een formulier in het startpakket.

En uiteraard kan porteren pas, wanneer je aansluiting contractvrij is. Zoals hierboven, door RikkiRikki echter ook al gezegd, wordt er geporteerd op de eerst mogelijke datum, dus (indien op tijd aangevraagd) meteen na afloop van het contract.

› reageer

Voor een zelfstandig opzeggen geld namelijk 3 maanden opzegtermijn. Ook al is de contractperiode reeds verlopen.

› reageer

nou, ze waren wel bereikbaar voor mij. 3 keer, 3 verschillende. maar ze lullen maar wat bij die ks. en dat is niet de eerste keer dat ik die ervaring opdoe. het wordt tijd dat orange opgedoekt wordt!

› reageer

Eindelijk een antwoord van Orange!!!

GEDEELTE VAN BRIEF:

=============================================================

Uw abonnement eindigt op 02 augustus 2008 (zonder inachtneming van drie maanden opzegtermijn). De einddatum van uw abonnement is zo gekozen dat u uw laatste bundel volledig kunt opmaken. Tot uw abonnement wordt stopgezet, kunt u uw telefoon gewoon blijven gebruiken zoals u gewend bent. Nadat uw abonnement is stopgezet, krijgt u van ons nog één laatste rekening. Bent u gewend via automatische incasso te betalen, dan zetten we dat na de laatste rekening direct stop.

Hebt u uw bundel niet helemaal gebruikt? Zorg er dan voor dat uw bundel voor 02 augustus 2008 op is.

=============================================================

Nou op zich ben ik blij dat ik uberhaubt wat van ze hoor. Maar ik had eind mei al de brief ingezonden en daar moest wegens afwijzing nog een tweede brief achteraan en nu zetten ze het dan wel stop, terwijl ik gevraagd had per 15 mei! Dat is twee en een halve maand extra geld trekken. En uiteindelijk dien ik bij deze datum exact de 2 jaar uit die in eerste instantie waren afgesproken.

Nu had ik nog 180 euro beltegoed op mijn abonnement staan, maar dat heb ik opgelost op een manier die Orange waarschijnlijk liever anders had gezien.

*knip doe maar niet zie [tvr]*

Heb ik toch nog een beetje een goed gevoel in de vorm van: "Wie het laatst lacht". Mensen met het zelfde dilemma help ik graag. Al is het enkel om Orange lekker een hak terug te zetten vanwege de slechte klantgerichtheid van hun.

› reageer

Ben nog wel benieuwd of bij een nummerportering ook die 3 maanden opzegtermijn in acht worden genomen, ofdat er gewoon de einddatum wordt gebruikt van de contractsperiode indien dit bijvoorbeeld een maand van te voren wordt aangevraagd.

› reageer

Ook ga je in tegen de algemene voorwaarden van Orange. Hierin wordt gemeld dat dit soort gebruik niet is toegestaan. Ik zou daarom er ook niet openlijk op een forum over vertellen, als je het al perse wilt doen.
*knip dit bespreken we hier dus niet, zie de [tvr]*

Maar ik moet toegeven dat ik weinig manieren kan bedenken om "normaal" 180 euro aan beltegoed in een maand te verstoken, dat is echt ontzettend veel. (tenminste zolang je in Nederland de diensten gebruikt, anders is het simpel: bekijk een Youtube filmpje in het buitenland en je 180 euro is op)

› reageer

*knip*

In strijd met de Orange voorwaarden? Hahaha, mag ik ook eens tegen de voorwaarden in gaan. Misschien als ik het eerder gedaan had, had Orange mij een opzegbrief mogen schrijven . Maar daar had ik echt geen 40 dagen voor nodig hoor voor een een flutreactie. hahaha

› reageer

En nu weer on-topic lieve usertjes. Laat ik nog maar een keer zeggen dat c*shen een banned topic is op TV, zie de [tvr]. De volgende die dit onderwerp ter sprake brengt in dit topic ontvangt een mailtje..

› reageer

net weer ff de klantenservice gebeld. was nagenoeg meteen aan de beurt en men beloofde m,n 'probleempje' spoedig op te lossen. ben benieuwd of het dit keer wel gebeurt. heb namelijk ook 2 maanden terug over het 'probleempje' gebeld en toen beweerde men hetzelfde. probleem is dat ze al sinds april weigeren de abonnementskosten af te schrijven. dus dat het niet erg vlot, vind ik niet heel erg vervelend.

› reageer

vandaag was waarschijnlijk meer dan de helft van het call center personeel ziek thuis of ontslagen (i.v.m. overgang naar t-mobile)
heb 1 x 20 en 1 x 26 gebeld en weer opgehangen aangezien ik weer verder moest met mijn werk. Het lijkt erop alsof de bereikbaarheid van de orange klantenservice niet meer echt een prioriteit is voor orange/t-mobile.

› reageer

ja, ik kan ook wel blijven klagen. ik heb een nummer dat ik zelf moeiteloos kan downgraden. dat heb ik onlangs zonder problemen kunnen doen en in janurari ook.
met een ander nummer,waarvan het contract op dezelfde datum loopt, lukt dat niet online. die heb ik in januari moeiteloos handmatig kunnen laten downgraden door de ks.

inmiddels moet dus weer handmatig gedowngrade kunnen worden, net zoals bij dat andere nummer dat ook nu weer kon. (na 6 maanden). inmiddels al 6 keer gebeld en iedere keer beloven ze van alles of juist niet...ze zeggen dat het niet kan...waarop mij het woord ontnomen wordt als ik uitleg dat het andere nummer zonder problemen gedowngrade kan worden. dan wil ik even goed kwaad worden..en sluiten ze gewoon af.

inmiddels is mij beloofd dat het nu volgende maand goed komt. dat was mij voor de vorige maand ook beloofd. eerlijk gezegd geloof ik het niet meer. maar wat kan ik doen...anders dan proberen me rustig te houden.

› reageer

Ik heb vanochtend om een uur of 11 naar Orange gebeld en kreeg direct iemand aan de lijn.

Ik heb slechts eenmaal meegemaakt dat het druk zou zijn, en toen werd ik daar keurig direct voor gewaarschuwd, en heb ik de suggestie om "later terug te bellen" maar opgevolgd.

In mijn ervaring is de bereikbaarheid uitstekend, alleen mijn vragen konden eigenlijk niet beantwoord worden, want men wist ook niet wat er aan de hand was. Ook terug bellen werd vaak niet gedaan, zeer vervelend.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.