T-Mobile[Orange] nummer porteren, terwijl abonnement doorloopt

In het verleden heb ik eens gelezen dat je als je een Orange prepaidkaart koopt, je de nummers kunt laten omwisselen. Dus je abo-nummer naar prepaid en je prepaidnummer naar je abonnement. Vervolgens kan je je prepaidnummer eenvoudig porteren naar Vodafone.

Ik geef echter geen garanties dat dit nog werkt

› reageer

Ik heb Orange, maar op mijn werk (bijna) geen ontvangst. Mijn abonnement loopt nog 18 maanden door. Ik wil natuurlijk wel graag bereikbaar zijn en wil daarom mijn nummer omzetten naar Vodafone prepaid (Vodafone heeft wel goede ontvangst). Mijn Orange abonnement wil ik niet beëindigen. Kan ik het nummer over laten zetten naar Orange, terwijl het abonnement doorloopt? Heeft hier iemand ervaring mee?

› reageer

wat zei de klantenservice dan ?

› reageer

Die zei letterlijk: "We weten het niet, stuurt u maar een brief."
Ik heb alleen niet zo veel vertrouwen in hun klantenservice, vandaar dat ik het hier vraag.

› reageer

http://www.telecomvergelijker.nl/prov/3/forum/?thread_id=25438

Als je gebruik maakte van Orange world kun je er nu makkelijk van af. Anders ben ik bang dat je het abonnement af moet kopen om je nummer te kunnen porteren naar een andere provider.

Heb je ook geen dekking op het T-mobile netwerk?

› reageer

@adelante :
Het topic, waar je naar linkt, gaat over Orange webmail, Orange World werkt nog gewoon.

› reageer

De vraagstelling is niet hoe kan ik mijn Orange abonnement beëindigen.
Ik heb zelf ook wel eens afgevraagd om een nummer te porteren van provider a naar provider b zonder het abonnement van provider a te beëindigen. Het zou in principe mogelijk moeten zijn. Er staat volgens mij nergens omschreven dat het verplicht is dat het abonnement te beëindigen als je je nr porteert. Ik zou als provider ook liever de klant willen behouden ook al wil ie zijn nr porteren. Voor een provider is het dan zaak om hem een nieuw nr toe te kennen voor het betreffende abonnement.

› reageer

Hmm, op een website van andere providers heb ik wel eens gelezen dat je een nieuw nummer kan aanvragen bij telefonische overlast. Waarom zou je dan ook niet nu een nieuw nummer kunnen nemen en toevallig het oude nummer naar een andere aanbieder laten porteren?

Het kost misschien wel wat, maar het lijkt mij wel mogelijk. Magoed, ze moeten dat toch ook wel weten op de klantenservice? Anders bel je nog eens en hoop je dat je dan een 'kundigere' medewerker aan de lijn krijgt.

› reageer

In het verleden heb ik eens gelezen dat je als je een Orange prepaidkaart koopt, je de nummers kunt laten omwisselen. Dus je abo-nummer naar prepaid en je prepaidnummer naar je abonnement. Vervolgens kan je je prepaidnummer eenvoudig porteren naar Vodafone.

Ik geef echter geen garanties dat dit nog werkt

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.