Nokia gaat prijzen verlagen

Ik vind het niet zo gek dat de prijzen op de site van nokia niet laag zijn. Anders zou de site van Nokia gaan concurreren met de shops op straat, met als mogelijk gevolg dat deze shops liever geen Nokia meer verkopen omdat daar de marges wel erg van onder druk staan, en dat kan de bedoeling nooit zijn van Nokia. De prijzen op de site van Nokia zullen denk ik altijd rond de adviesverkoopprijs blijven.

› reageer

Nokia gaat een groot deel van haar toestellen in prijs verlagen, aldus Reuters. De grootste fabrikant van mobiele telefoons wil hiermee proberen haar marktaandeel te behouden.

De toestellen die de grootste daling zullen zien zijn muziek en media telefoon zoals de 5310 XpressMusic and 5610 XpressMusic en de N81 8GB. Deze gaan zo'n 10% in prijs omlaag. Overige telefoon worden ook in prijs verlaagd, alleen niet zo scherp als dat bij de entertainment telefoons het geval is.

Nokia bezit momenteel ongeveer 40% marktaandeel. Met deze aangekondigde stap hoopt Nokia niet alleen het huidige marktaandeel te behouden, ook wil het de duimschroeven aandraaien bij concurrerende bedrijven die de winsten momenteel sterk zien dalen. Waaronder het geplaagde Motorola. Maar ook Sony Ericsson, dat praktisch geen winst maakte het afgelopen kwartaal en als reactie hierop aankondigde 2000 banen te zullen schrappen.

Bron: Nieuwemobiel.nl

› reageer

Ik ben benieuwd of Nokia ook de prijzen gaat verlagen in haar eigen shop? Als je in hun eigen Nokia online winkel kijkt zijn ze zelf enorm duur. Zie bijvoorbeeld hier een overzicht van de prijs van alle Nokia GSM toestellen welke bij de Nokia winkel zelf veel duurder zijn dan de andere Nederlandse GSM Shops. Nokia staat daarin bijna overal zo'n beetje als hekkensluiter en scoort een 1 op schaal van 1-10 op basis van prijspeil. Volgens mij kunnen anderen dus wel veel goedkoper leveren dan Nokia zelf.

› reageer

Ik vind het niet zo gek dat de prijzen op de site van nokia niet laag zijn. Anders zou de site van Nokia gaan concurreren met de shops op straat, met als mogelijk gevolg dat deze shops liever geen Nokia meer verkopen omdat daar de marges wel erg van onder druk staan, en dat kan de bedoeling nooit zijn van Nokia. De prijzen op de site van Nokia zullen denk ik altijd rond de adviesverkoopprijs blijven.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.