T-Mobile netwerk instabiel

Sinds ik ben omgezet van Orange naar t-mobile is mijn bereik op een aantal plaatsen echt beter.Ik he 1 keer de uitval van het netwerk meegemaakt, maar dat was maar 1 ochtend.

Ik begrijp eerlijk gezegd het geklaag over t-mobile daarom niet zo. Als ik de beichten van bv Koen de Moderator lees, zijn die alleen maar negatief over t-mobile. Ik begrijp dan niet zo goed waarom je dan toch bij hen blijft.
Ik ben tot nu toe erg tevreden

› reageer

T-Mobile waarschuwt voor netwerkstoringen door fusie
Door Arnoud Wokke, woensdag 20 augustus 2008 13:41, views: 12.457

Klanten van T-Mobile moeten de komende maanden rekening houden met storingen doordat het bedrijf zijn netwerk combineert met dat van Orange. Door een grote storing woensdag konden veel mensen niet bellen of gebeld worden.

Klanten van T-Mobile melden al een paar maanden op GoT dat het netwerk zo nu en dan platligt. Woensdag was het weer raak: door een grote storing kwam een deel van het netwerk op zijn gat te liggen. Het probleem lijkt zich volgens de reacties op GoT te concentreren rond Utrecht en is inmiddels opgelost.

De storing van woensdag staat niet op zichzelf. De integratie van de netwerken en de toestroom van nieuwe abonnees door de introductie van de iPhone hebben het netwerk van T-Mobile instabiel gemaakt. "We voeren nu veel vaker dan normaal werkzaamheden uit", zegt woordvoerster Priscilla Tomasoa. "Dat doen we zoveel mogelijk 's nachts, maar soms is het niet te voorkomen dat er ook overdag iets moet gebeuren."

"Soms leiden die werkzaamheden tot het tijdelijk wegvallen van het netwerk. Dat gebeurt vaak lokaal en kortstondig, maar dat kan ook langduriger zijn en in een groter gebied gebeuren", geeft Tomasoa toe. De netwerkproblemen zijn niet altijd zichtbaar: de telefoons kunnen aangeven dat ze vol bereik hebben, terwijl klanten niet kunnen bellen of gebeld kunnen worden. Waardoor dat komt, is niet duidelijk.

De integratie van de netwerken is in oktober klaar en T-Mobile verwacht dat de problemen dan opgelost zullen zijn. Het bereik van het T-Mobile-netwerk moet na de integratie een stuk verbeterd zijn, zegt Tomasoa. Daardoor kan ook de slechte 3g-ontvangst van de iPhone 3G verbeteren. "De netwerken van gsm en umts worden allebei beter", belooft Tomasoa. T-Mobile zei eerder dat de slechte 3g-ontvangst lag aan de iPhone en niet aan het netwerk van de provider.

Bron: Tweakers.net

Op Pocketinfo is al een discussie gestart of T-mobile dan nog wel de juiste diensten levert. Veel gebruikers (van vele fora) hebben klachten ingediend over het bereik, en zijn eerder afgewimpeld. Met dit "persbericht" maakt T-mobile dus bekend, dat het netwerk instabiel is, en zij (al dan niet tijdelijk) niet de juiste dienstverlening leveren. Gebruikers stellen T-mobile de vraag: "Hoe nu klant te blijven?"

› reageer

hehe ze geven het toe!!

ik heb al wat langer last van het niet bereikbaar zijn (lees sinds begin 2008). De laatste tijd is t alleen maar erger geworden.

› reageer

Tsja, dan heeft KPN het duidelijk beter gedaan met de integratie van het Telfort netwerk

› reageer

KPN had geen twee netwerken te intregreren, het telfort netwerk is gewoonweg uitgeschakeld.
Hier worden beide netwerken gecombineerd. En ik kan me best voorstellen dat het frusterend is.

› reageer

voorlopig dan toch maar op orange netwerk blijven zitten eniet op dat instabiele t-mobile netwerk roamen

› reageer

helaas kan ik als Orange gebruiker niet meer op het Orange netwerk zitten, als ik Orange handmatig kies dan wordt ik keihard geweigerd en T-Mobile is hier in mijn woonplaats ERG instabiel

› reageer

Orange werkte hier ook altijd perfect, maar nu ik naar het T-mobile netwerk ben overgezet heb ik met de 3G verbinding veel slechter bereik en af en toe klapt hij er zomaar uit.

Door de telefoon handmatig op het "T-mobile 3G" netwerk te laten inloggen lijkt hij wel sneller weer een verbinding te maken. Maar hij klapt er nog steeds af en toe uit. Als je de telefoon op dual mode zet heb je het probleem niet, maar dan zit je wel vaak op GSM.

› reageer

Mooie praatjes van T-Mobile. Volgens mij ontstaat er onverwacht netwerkuitval waarvan de oorzaak bij T-Mobile niet bekend is of moeilijk te achterhalen is. Welke provider is nu zo gek om op primetime voor wat betreft het bellen en internetten zijn netwerk plat te gooien. Nee dat verhaal van onderhoud lijkt mij marketing prietpraat.

Ook voor de integratie van Orange bij T-Mobile werden mijn UMTS verbindingen via T-Mobile al instabiel: ook met een dedicated T-Mobile laptopkaart vielen mijn verbindingen weg. Dacht eerst nog dat T-Mobile dit misschien deed om het PIT-plus gebruik wat onaantrekkelijker te maken (als je steeds weer opnieuw moet verbinden stop je de sim op een gegeven ogemblik niet snel meer in je laptop. Ik heb maar een Vodafone sim aangeschaft voor dataverkeer. Nu de klachtenstroom opeens op gang komt en er regelmatig netwerkuitval gemeld wordt wordt ik ook wakker. Wat heb je aan je aansluiting als deze niet betrouwbaar werkt?

@netblade: volgens mij volgt T-Mobile met de Orange integratie precies dezelfde strategie als KPN bij de Telfort integratie. Eerst roaming open zetten en "luraak" masten uit zetten op plaaten waar er vermoedelijk een mast gemist kan worden. Vervolgens klanten de toegang tot het eigen netwerk gaan ontzeggen. Wie dan opeens niet meer kan bellen zal zeker klagen. Dan kan je er nog iets aan gaan doen. Op plekken waar Telfort klanten geen bereik meer hadden bij het overzetten naar het KPN net werd volgens zeggen de Telfort mast in het KPN net opgenomen.

Ook bij Telfort werkten na de integratie en het uitschakelen van EDGE de verbindingen via het KPN UMTS net een tijdlang niet goed. Van Telfort heb ik na een klacht mijn abonnementsgeld terug ontvangen van de betreffende maanden. Ik denk dat T-Mobile daar ook maar eens over na moet gaan denken voor de klagende gedupeerden.

› reageer

Ik heb sinds een aantal dagen zelfs helemaal geen umts ontvangst meer.
Het begon een tijdje terug met zeer slechte 3g ontvangst terwijl ik hier op mijn woonadres in Uden altijd vol 3g ontvangst had.

Ik weet dat men niet altijd te spreken is over de klantenservice van T-mobile maar ik ben uiterst correct te woord gestaan door een vriendelijke medewerkster.
Ze heeft gelijk contact op genomen met de netwerk afdeling en me meteen hierover terug gebeld.De charmant klinkende dame was zeer behulpzaam en ook goed thuis in de mobiele telecom materie (iets wat niet voor alle medewerkers van de klantenservice van toepassing is).

Er bleek een defect aan de zendmast in de buurt van mijn woon adres , iets wat over een week opgelost is.

Nu geef ik T-mobile het voordeel van de twijfel , ook omdat ik zelf heb gezien dat er aan de desbetreffende mast is en wordt gewerkt (er staat nog steeds een container van het bedrijf dat er aan werkt).
Men zou wachten op onderdelen maar dit verklaart alle bovengenoemde problemen natuurlijk niet.

Ik wacht maar een weekje af , maar heb zo mijn twijfels.

nb.Ik heb pit+.

› reageer

@prosperot

Ik kan dat bevestigen!! 1 van mijn 3 Orange abo's is al een aantal dagen definitief aan T-Mobile toegevoegd! Ik kan handmatig het Orange Netwerk niet meer kiezen; toegang geweigerd! Gevolg; slecht of helemaal geen umts bereik met T-Mobile waardoor streaming bijna onmogelijk is (omg. Dordrecht) Met Orange-netwerk op andere 2 abo's (tot nu toe!) volop bereik! Het lijkt erop dat T-Mobile niet per postcode/gebied de Orange klanten toevoegd aan hun Netwerk maar per "cijferreeks" van de mobiele nummers anders kan ik niet verklaren dat de overige 2 nummers gewoon van het Orange Netwerk gebruik maken, weliswaar kan ik met deze nummers het T-Mobile netwerk op (getest!) maar de ontvangst is niet optimaal.

› reageer

Ik heb vrijdag de klantenservice hier ook over gebeld (veel slechter bereik via 3G netwerk T-mobile dan vroeger met Orange).
Ik werd vriendelijk te woord gestaan. Het lag aan mijn instellingen (zet handmatig op T-mobile 3G netwerk), aan mijn telefoon (check met andere telefoon, de boel updaten via de Nokia site), aan de simkaart (ze hebben een zogenaamde "Sim reset" gedaan).

Maar niets hiervan heeft mijn probleem verholpen. 3G ontvangst fluctueert zeer sterk en geregeld heb ik geen 3G dekking. Dus ik ga maandag maar weer bellen.

Ik kan mijn telefoon wel op dual mode zetten, maar dan staat mijn N95 meestal op GSM, en dan kan ik niet Orange Tv kijken (iets dat ik graag doe)

Mijn broer heeft overigens een Iphone met T-mobile abonnement en heeft dezelfde ontvangst problemen (hij dacht dat dat "normaal" was).
Alleen het schijnt dat de Iphone standaard in dual mode staat (en niet op 3G only kan worden gezet).

Ik heb dus met een Nokia N95, een Nokia E60 en de Apple Iphone getest en deze hebben dezelfde problemen. Ik denk dat er iets mis is met het 3G netwerk van T-mobile.

edit: net getest met de Iphone, en ik kan zeggen dat de ontvangst daarmee nog veel slechter is. binnen het huis maximaal 1 streepje ontvangst en meestal switched hij naar GSM. Met de nokia's is het vaak nog twee of drie streepjes (van de vijf), maar het fluctueert sterk, en zeer geregeld is het ook even nul (geen ontvangst).

› reageer

Het wordt steeds gekker met T-mobile:Na een slechte 3g ontvangst op mijn huisadres (eerst altijd vol ontvangst) nu helemaal geen 3g ontvangst meer.
Maar ik kon toch nog via gsm/gprs het net op (wat heb je dan nog aan pit+).
Nu kan ik zelfs via gsm/gprs niet meer het web op en op plekken waar ik wel 3g heb ook niet.

nb.Bellen lukt nog wel.

Waar zijn ze bij T-mobile toch mee bezig?
Lezen ze deze topics soms niet:

http://www.telecomvergelijker.nl/thread/26252

http://forum.pocketinfo.nl/f15/communicatie/f153/t-mobile-webnwalk/96545-tmobile-heeft-storing.html

http://forum.pocketinfo.nl/f15/communicatie/f153/t-mobile-webnwalk/95492-netwerkproblemen-tmobile.html

http://forum.pocketinfo.nl/f15/communicatie/f18/gprs-edge-umts-hsdpa/95340-orange-tmobile-slechtere-dekking.html

Ook al zijn er problemen communiceer het dan gewoon naar je klanten toe , tenminste als je ze als klant wil behouden.
Ik heb zelfs het idee dat de klantenservice niet op de hoogte wordt gehouden van de huidige problemen (of ze mogen niks zeggen) , het wordt tijd dat de opta hier eens een keer iets aan probeert te doen.

› reageer

waar ik het aan merk is dat streaming ineens weg valt op plekken waar ik normaal gesproken geen problemen had met t-mobile. Het lijkt erop dat de dataslurpende i-phones te weinig ruimte overlaten voor de pit en pit+ gebruikers, die hier dus hinder van ondervinden.

Als dit trouwens zo doorgaat vind ik dit wel een reden om web and walk op te gaan zeggen, de dienst functioneert dan niet meer goed en ik heb geen zin om er dan nog 9,50 per maand voor te betalen.

Met bellen en smsen heb ik geen problemen, maar als dat ook problemen zou gaan geven ben ik bij ze weg. Ze mogen in het geval van storingen wat beter gaan communiceren met hun klanten.

› reageer

Hier in regio Leeuwarden eerst binnenshuis geen goede Orange-dekking.
Tijdens genoemde instabiliteit vh T-Mobile net dus troubles: dicht bij t raam moeten gaan staan bellen, of één of 2 verdiepingen omhoog rennen om te kunnen bellen.
Gisteravond en nu nog: roaming weer stabiel (voor zolang t duurt... ); maar dan heb ik binnenshuis perfect bereik: de volle mep!

› reageer

Over de storing of onderhoud afgelopen woensdag:

Update 22 aug: Volgens Tomasoa heeft de toestroom iPhones-abonnees niets met de storing te maken. 'De reden van de storing is dat er die nacht werkzaamheden aan het netwerk zijn uitgevoerd. Daarin is iets niet volgens plan verlopen, waardoor er in een beperkt deel van het netwerk een storing optrad. Dit had uiteindelijk tot gevolg dat een klein deel van onze klanten niet altijd hebben kunnen bellen of gebeld kunnen worden tijdens de duur van deze storing.'

Bright

› reageer

Ik kan bevestigen dat ook ik veel problemen heb gehad met Telfort bij de overgang op KPN. Rgelmatig dat ik gewoon 7 keer moest proberen te bellen om een verbinding tot stand te krijgen terwijl ik wel gewoon bereik had. Bij T-Mobile niet zoveel anders lijkt het.

› reageer

Ben al sinds maart 1999 en dat is één maand na de start van Ben abonnee. In het begin was de dekking mager en ook nu kan je zeker nieet overal bellen. Ik zwerf voor mijn werk door heel Nederland maar het valt nergens op de dekking weleens wat minder is. En ze hebben altijd het voordeel gehad van de laagste tarieven en geen gehannis bij de administratie. Bij mij thuis in Utrecht is al sinds jaren de gsm 1800 dekking van T-mobile slecht. Sinds ik sinds een dik jaar met een 3G toestel bel is de dekking perfect. Dus dit probleem is er niet meer (dekking gsm 1800 nu nog steeds slecht trouwens) Voor mijn werk heb ik een tweede telefoon en dat is de laaste jaren Vodafone. Hierbij valt op dat als je zit te bellen zomaar de verbinding wegvalt (zonder de drie toontjes) en ook dat je zeker niet overal kan bellen. Ik ben onlangs van werkgever veranderd en die heeft ook Vodafone. Al het zakelijke verkeer is sinds een paar maanden mobiel en gaat via een 088 nummer. Omdat het regelmatig voorkomt dat het 088 nummer onbereikbaar is gaan we nu weg bij Vodafone. Het konflikt is zo hoog opgelopen dat Vodafone zonder morren het drie-jarige contract laat varen en bovenop ze zelfs niet weten waar het technische probleem aan ligt. Ik wil er maar mee zeggen dat de iets betere dekking van Vodafone niks biedt als je gesprekken steeds wegvallen of je centrale onbereikbaar is.

› reageer

Zijn de problemen nog steeds massaal aanwezig, of wordt het al beter?

› reageer

Het probleem is nog steeds niet opgelost.
Heb meerdere keren gehad dat ik vol bereik had maar ik niet kon bellen verbinding wordt dat verbroken.
dit was zowel in regio utrecht als in drenthe.
Dit moet ik dan oplossen door mijn telefoon uit/aan te doen.
laatste keer dat was vorige week nog.
ben benieuwd of het vanaf nu is opgelost

› reageer

Gepost door jimmy20 op 07/09/2008 19:23
1) Het probleem is nog steeds niet opgelost.
2) laatste keer dat was vorige week nog.

› reageer

heb het afgelopen weekend geregeld gehad dat m'n toestel zomaar ineens geen netwerkbereik van T-mObile had en na een minuutje weer wel in gebieden waar het opzich prima bereik is.

› reageer

Ook bij mij geregeld uitval tijdens het bellen.

› reageer

Is dit voldoende reden om je abo op te zeggen (mijn veplichte contractduur is al voorbij, ze hebben alleen een opzegtermijn van 3 maanden)

› reageer

@jmeulen;
Je kunt je abo per direkt opzeggen, maar je blijft de drie maanden abgo-geld volgens de algemene voorwaarden schuldig.
Misschien als je de KS belt en om een "meerdere" van een gewone KS-MIEP vraagt en je daarmee via de MIEP of rechtstreeks contact krijgt, dat ze je uit coulance die drie maanden abo-geld crediteren, maar ik zou er niet teveel op rekenen; in zo'n geval kan T-Mobile/Orange zich altijd nog beroepen op de clausule "overmacht" uit de AV.
Proberen kan echter geen kwaad. KS bellen met T-Mobile is gratis; met Orange tegen standaardtarief van je abo.
Succes!

› reageer

sorry Napsju

had dit er zondag op gezet, maar bedoelde in die week nog.

› reageer

@WhiskeySherry..

Hier een KS miep of te wel een ex Ks miep..

Betreft opzegging : Je kunt na je contract periode idd je contract beeindigen, maar zit je wel vast aan een verlooptijd van 3 maanden.. dit staat ook in de voorwaarden..
Betreft een eventuele creditatie van abonnements kosten of coulance ivm slecht netwerk de laatste maanden bv, daar doet men in de meeste gevallen helemaal niet moeilijk over, daarbij moet er wel aangetoond worden dat je dekking terecht slecht is.. en dit word dan nagekeken door dekkings afd of technische afd. Je kan het altijd proberen, wie niet waagt die niet wint toch!

Nu even iets anders...
Ik ervaar op dit moment problemen met het ontvangen van smsjes, zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Grtz

› reageer

Je zou even met de KS kunnen bellen...(misschien leuk even bijpraten met die andere MIEPS).

› reageer

Hahaha nee.. ik heb m,n sim kaart ff in ander toestel geplaatst om te kijken of ik ze daar wel ontving, wat niet het geval is, dus ligt niet aan toestel, maar hoogstwaarschijnlijk aan t netwerk.. dacht miss zijn er nog meer mensen met dit probleem... maar uiteraard bel ik met de ks als dit probleem langer blijft aanhouden ;-)

› reageer

internet-verbinding van T-mobile is wel heel erg. Ook op de drukke spoorwegen in de randstad valt er in de trein nauwelijks fatsoenlijk te internetten .... grrrrrrrrr....

› reageer

Sinds ik ben omgezet van Orange naar t-mobile is mijn bereik op een aantal plaatsen echt beter.Ik he 1 keer de uitval van het netwerk meegemaakt, maar dat was maar 1 ochtend.

Ik begrijp eerlijk gezegd het geklaag over t-mobile daarom niet zo. Als ik de beichten van bv Koen de Moderator lees, zijn die alleen maar negatief over t-mobile. Ik begrijp dan niet zo goed waarom je dan toch bij hen blijft.
Ik ben tot nu toe erg tevreden

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.