Ongewenste sms blokkade

@pritstift
Die rekening komt pas in december. Maar hij moet dan toch ook in mijn "verzonden items" staan !

› reageer

Zo'n veertigduizend mensen hebben hun mobiele telefoon beschermd tegen ongewenste sms-abonnementen Zij maken gebruik van een soort filter dat in juli door de telefoonmaatschappijen en providers is ingevoerd, aldus de stichting SMS Gedragscode maandag.

Mensen kunnen via www.smsdienstenfilter.nl hun mobiele nummer invoeren. Na drie dagen ontvangen zij dan geen sms'jes meer waarvoor een abonnement nodig is. Op deze manier kunnen mensen zich beschermen tegen ongewenste sms-diensten en onverwacht hoge rekeningen. Ook kunnen ouders met het filter hun kinderen beschermen tegen onverwacht hoge kosten.

Het filter is ingevoerd door de sms-branche na overleg begin dit jaar met het ministerie van Economische Zaken, telecomwaakhond OPTA en de Consumentenautoriteit. Maatregelen waren nodig om uitwassen rond sms-diensten te beteugelen. Veel mensen werden geconfronteerd met hoge kosten voor een abonnement op een sms-dienst zonder dat zij wisten dat ze zo'n abonnement hadden.

bron

http://www.ad.nl/economie/2761087/Smsblokkade_voor_40000_mobieltjes.html.

› reageer

Oud nieuws... maar wel handig.

› reageer

in sept.jl heb ik mijn abonnement bij hi laten verlengen. sindsdien krijg ik bijna dagelijks om 23.00 uur een sms. omdat de namen mij niet zegt open ik ze niet en gooi ze weg. na een maan krijg ik de rekening van hi en daar staat een post van €32 voor sms info diensten.
daar heb ik niet om gevraagd dus vraag in de kpn winkel hoe dan kan. daar beweren ze dat ik dat zelf (onbewust) heb aangevraagd. ze raden me aan om op internet te zoeken om er af te komen, ver geen hulp en lieten me gedesillusioneerd het pand verlaten.ik heb nu een sms filter laten plaatsen

› reageer

Krijg sinds mijn nr. portering van Telfort naar T-mobile smsjes van 4345. Heb hierover geklaagd bij de provider. Die zegt niets te kunnen doen, nou daar geloof ik niets van, zal eerder gemakzucht zijn. Krijgen we nu de krankzinnige situatie dat ik iets moet afzeggen dat ik niet aangevraagd heb ? Is het niet zo dat T-mobile van 4345 kan eisen dat zij moeten bewijzen dat ik iets aangevraagd heb ?

› reageer

@petost:
Maar als je zekerheid wil: vraag gewoon specificaties op van je rekening over de periode waarin het versturen van die berichtjes is begonnen, want meestal is er wel een uitgaand activatiesmsje terug te vinden.

› reageer

@pritstift
Die rekening komt pas in december. Maar hij moet dan toch ook in mijn "verzonden items" staan !

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.