Simyo mobiel internet

Beste Koen bedankt voor je antwoord.Echter ik heb laten bellen door de recptie van de camping en die kregen van de helpdesk dat mooie antwoord.Inmiddels van KPN Nederland adviezen en een mailadres gekregen om met de juiste persoon in kontakt te komen.Gr Ron Raadsheerr

› reageer

Het was mij persoonlijk niet eerder opgevallen maar ik zie dat mobiel internet (eindelijk!) nu ook mogelijk is bij Simyo.

Ik had gehoopt dat Simyo een prepaid prijsbreker zou worden, maar helaas. Op het eerste gezicht lijkt 1 euro per MB gunstig voor licht gebruik van mobiel internet. Maar jammer genoeg wordt er afgerond op eenheden van 100 KB (dus 10 cent).

Voor de wat intensievere internetter is het al helemaal niet interessant. Simyo hanteert een tarief dat je nergens anders ziet: tot de eerste MB per dag kost het zoals gezegd 10 cent per 100 KB. Bij een verbruik tussen 1 MB en 10 MB per dag betaal je totaal 1 euro. Maar ga je boven die 10 MB uit, dan betaal je weer het tarief van 10 cent per 100 KB. Simpel? Niet echt!

Wat ik ook nog nooit eerder heb gezien, is Simyo's fair use policy (FUP) voor 'metered' internettoegang. Dus je betaalt per KB en dan zit er evengoed nog een FUP op! "Voor je data verbruik geldt geen vaste data limiet. Zien wij echter dat je tien keer zo veel (of meer) data verbruikt dan het gemiddelde van alle overige gebruikers van Simyo, dan informeren wij je hierover".

En wat is dit voor een raadselachtige opmerking: "Het is niet mogelijk gebruik te maken van Mobiel Internet bij Simyo wanneer je beschikt over bepaalde PDA's of Windows Mobile Phones". Mooi is dat!

Uiteraard vindt Simyo het ook niet nodig te vermelden welke snelheid je krijgt. Maakt het alleen maar ingewikkeld, toch?

Wat mij het meeste steekt is dat Simyo.de (lees: KPN) in Duitsland wel een interessant en simpel tarief kan bieden voor prepaidbellers, namelijk 9,90 euro per 30 dagen met een maximum van 1 GB...

› reageer

Ik vind het wel meevallen met die onduidelijkheid.
Je betaalt gewoon 10ct/100k met een maximum van ca. 1 euro, omdat een "gemiddelde gebruiker" volgens mij niet snel meer verbruikt als 10MB per dag (correct me if i'm wrong)
Wel scherp tarief by the way'
't is dat ik onderling gratis bellen bij Lowcall harder nodig heb, anders zou ik het geloof ik wel weten. Bij Lowcall (en dat is een goedkope vwb internet), betaal je 1,5 euro per MB, dus 15 (!) euro voor 10 MB

› reageer

Tja, ikzelf gebruik mobiel internet alleen in OV. En dat doe ik op het moment slechts 2x per week. Ik zou dan per 4 weken 8,- kwijt zijn. Niet echt denderend. Als ik slechts 5x per maand verbind, ben je slechts 5,- kwijt. Dus het is voor sommige gebruikers wel handig.

Deze ietwat vreemde prijsconstructie is onderdeel van een nieuw marketingbeleid bij KPN. Ze hebben daar uitgevogeld dat mensen graag niet willen betalen voor het deel dat ze niet gebruiken. Daarom dat je KPN Flexibel en internet per maand kan verlagen. Ik denk dat dit dus ook hier op van toepassing is (maar dan in omgekeerde volgorde). Op zich een goed idee, en ik kan me in het beeld vinden (ik haal een bundel van €9,50 er niet uit), maar ik wil dan ook graag niet meer dan 10,- maximaal betalen. (dus ook daarop een harde lijn). Voor als het internet thuis bijvoorbeeld uitvalt, en ik zo mijn mail op mijn PDA kan checken.

Dat gekke gedoe over windows mobile, dat heeft er gewoon mee te maken dat windows mobile toestellen niet over the air (per instelling sms) internetprofielen kunnen ontvangen. Dus dat zou een te groot beslag op de klantenservice leggen. Dat denk ik, want een andere reden is er niet. Dat van de FUP is denk ik copy/paste fout. Jammer inderdaad dat er heelveel blabla staat en niet wat je krijgt, daar bedoel ik mee hoeveel snelheid.

› reageer

Het is prettig dat Simyo nu eindelijk ook mobiel internet aanbied. Raar dat KPN/Simyo zo vaag blijft doen over de snelheid van prepaidinternet.

De hele flexibel/internet verlagings ronde van KPN is mijns inziens puur een manier om meer te verdienen. Als je meer of minder minuten nodig hebt, dan is dat NU en niet pas volgende maand. De Simyo prijs heeft ook puur met de plaatsing van het product Simyo te maken: het moet niet een te grote concurrent uit eigen huis worden van de Hi en KPN producten uit eigen huis.

Juist bij Simyo zou je verwachten dat KPN de goedkope mobiele HSDPA mobiele en laptop bundels onder brengt. (Net als in Duitsland). In Nederland is KPN echter met Vodafone een dure premium aanbieder, in België en Duitsland is KPN met Base en E-Plus later in gestapt als "sukkel" in de markt naast andere premium aanbieders. (status van Telfort, Orange en T-Mobile voor de grote netwerk overnames hier).

Maar met een beetje geluk komt KPN straks ook bij Simyo met een concurrerend aanbod.

› reageer

'€ 0,10 per 100 Kb!'

100 K klinkt als 1998, niet 2008. Het was handiger geweest als ze gewoon het simpele prijsmodel van de buren - 0,24 per Mb - hadden overgenomen:

http://www.simyo.de/de/informieren/mobiles_internet.html

Geen woord ook over dataroaming, wat bij deze doelgroep (mobiele gebruikers) toch voor de hand ligt. Jammer dat ze hier niet doen wat in Duitsland al kan:

http://www.simyo.de/de/informieren/aktuell/datenroaming.html

› reageer

Ik gebruik al een tijdje simyo,en nooit klachten mee gehad.
Maar deze internet tarief vind ik gewoon waardeloos.

Jammer had simyo hoog zitten, waarom niet gewoon 10 euro per maand , met een goeie fup desnoods erbij.
Hier zit toch niemand meer op te wachten, het is bijna 2 0 0 9
W A K K E R W O R D E N S I M Y O

› reageer

Gepost door sneller op 08/12/2008 14:50
Jammer had simyo hoog zitten, waarom niet gewoon 10 euro per maand , met een goeie fup desnoods erbij.

En dan moet ik dus elke maand 10 euro betalen voor iets wat ik maar zo nu en dan gebruik. Nee, laat het dan maar zo...

› reageer

Waarom kunnen die providers niet een klantvriendelijk tarief bedenken waar evengoed prima mee valt te verdienen?

- afrekenen per 1 KB
- 1 euro per MB
- maximaal 10 euro per maand
- FUP met maximaal 1 GB per maand
- waarschuwing en/of snelheidsverlaging als je daar boven uit komt

› reageer

@ Jacco

Juist, helemaal met je eens, dat is ook meer van deze tijd.

@ evdm

Nee dat zou dan niet hoeven, want dan zou je gewoon kunnen kiezen, per MB Betalen of per maand.

› reageer

Het is goed om te zien dat de invoering van Internet op je Mobiel bij Simyo tot discussie leidt. We staan altijd open voor (opbouwende) kritiek.

Ter verduidelijking alvast de volgende punten:

1. Je betaalt bij Simyo per Kb. We ronden dus niet af.
2. De snelheid: 128 Kbps Down / 64 Kbps Up.
3. Het is uiteraard mogelijk om gebruik te maken van Internet op je Mobiel met een PDA of Windows Mobile phone. Wel is vereist dat de instellingen handmatig worden ingevoerd. De opmerking dat dit niet mogelijk zou zijn, is inmiddels aangepast.
4. Ook van een Fair Use Policy is inderdaad geen sprake. Dank voor deze opmerking - ook hier is de informatie op www.simyo.nl inmiddels aangepast. Simyo neemt zich wel voor, als extra sevice, om hoogverbruikers te informeren.

Over het tarief kunnen we kort zijn. 1 euro per dag voor 10 MB, en daarna 10 cent per 100Kb. Simpel toch?

Vragen? Wij horen het graag via www.simyo.nl.

Simyo

› reageer

goed om tezien dat jullie reageren.

Maar kijk is naar wat jacco2 voorstelt, 10 euro permaand onbeperkt met een goede FUP desndoos,
waarom doen jullie niet zo iets, want de huidige tarief zal voor de lichte gebruiker niet slecht zijn, maar voor de gebruikers die wel wat meer dan normaal gebruiken is dit naruurlijk nutteloos.

› reageer

Simyo is een prepaid-aanbieder. Een beetje vreemd om voor mobiel internet dan met een abonnement van 10 euro te komen. En ik denk dat KPN hier een stokje voor steekt, want zij hebben liever dat je dan een (internet)abonnement bij hun afneemt. Simyo is immers maar een KPN-prepaidalternatiefje.
Ik zou een leuke opossing vinden, dat Simyo die euro per dag aan houdt, maar dan verder onbeperkt internet (eventueel met een FUP). Dan ben je per maand hooguit 31 euro kwijt. En als je dat teveel vindt, internet je maar een paar dagen niet.

› reageer

dat simyo een prepaid aanbieder is, maakt verder niks uit aangezien je die 10euro gewoon vanuit je beltegoed kan betalen, maar ik denk dat je wel gelijk hebt, simyo wilt het waarschijnlijk wel maar kpn laat het niet toe. Verder vind ik wat jij voorstelt ook helemaal geen slecht idee

› reageer

Klinkt als ideaal voor een track en trace systeem.
Maar hoe is de ondersteuning van het mobiel internet in het buitenland ?

› reageer

Die is er niet ! Internet werkt bij Simyo NIET in het buitenland. Overigens biedt Simyo momenteel alleen maar WAP aan en geen echte internet.

› reageer

Maar dat WAP internet lijkt me goed genoeg om een gprs positie door te geven aan een server.

› reageer

in princiepe geen slechte aanbieding, alhoewel als je vergelijk met wat ze in duitsland aanbieden is het nou niet bepaald super

› reageer

Vind dit helemaal niet zo een goede tarief,

In Spanje heb je ook Simyo en daar betaal je tot de eerste 10mb 9 cent per mb, gebruik je meer dan betaal je tot 100mb een maximum van 99cent per dag.

Plus je kan een bundel van 500 mb per maand voor 5 euro nemen.
In duitsland krijg je voor een 10euro 1 GB.

Als ik dat zo vergelijk met de nederlandse tarieven, dan vind ik de nederlandse simyo tarief maar niks.....

› reageer

Ik zit negen maanden per jaar in Spanje en wil graag het Spaanse Simyo mobiel internet installeren,, kost €24,99 pr maand en hiervoor krijg je 5 GB !!! je kunt het hele kontrakt op hun site invullen.
Elke keer als ik het kontrakt foutloos heb ingevuld ( in het Spaans) krijg ik een SMS bericht op mijn Spaanse Mobi dat het kontrakt fout is ingevuld! in dat bericht staat een telfnr dat je kunt bellen. Als je dat doet kun je alleen met een Spaanssprekende comminiceren!!
Als je zegt die taal niet meester te zijn krijg je te horen wat je dan in Spanje te zoeken hebt!!! Vele Duizenden Nederlanders overwinteren hier in Spanj en alle Senioren internetten hier bijna!
KPN laat dus een grote markt liggen!

› reageer

Kan een Spaans sprekende bekende of iets dergelijks het niet eens voor je proberen?

› reageer

Beste Koen bedankt voor je antwoord.Echter ik heb laten bellen door de recptie van de camping en die kregen van de helpdesk dat mooie antwoord.Inmiddels van KPN Nederland adviezen en een mailadres gekregen om met de juiste persoon in kontakt te komen.Gr Ron Raadsheerr

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.