ADSL bij Online 20,- voor T-mobile abonnees

Deze actie liep tot 31 december 2008, de huidige actie staat hier en loopt tot en met 31 december 2010.

› reageer

Zeer leuke aanbieding voor T-Mobile abonnees.

Online ADSL Extra & Telefoon Basis
tot 20 MBPS

Nu 20,00 p/m, i.p.v 35,-
En vaste lage prijs (ook na 1e jaar)

Ook geldig voor bestaande online klanten.
Inschrijven voor 31 december 2008

Meer informatie
Voorwaarden

› reageer

Leuke aanbieding voor T-mobilers maar sommige kosten zijn onduidelijk:
* Extra kosten als je geen KPN-aansluiting hebt ??
* bedragen de kosten voor een standaard modem nu 1,= (vlgs Vw's) of gratis (vlgs bestelform) ?

En wat vinden we van aansluitkosten ad 55,= (buiten netwerk)

› reageer

Komen zeker weten kosten bij voor lijngebruik KPN. Hebben ze op gewone abo's ook.

› reageer

Was voor mij ook reden om te vertrekken bij Orange, ondanks dat ze mij als bestaande klant (omdat ik op tijd belde) dezelfde prijs als nieuwe klanten aanboden, namelijk 15 euro per maand. Toch is 15+10 = 25 niet gelijk aan 20 per maand bij Alice of Telofort, dus toch niet gedaan.

› reageer

Ik betaal momenteel €14,- incl lijnhuur voor 4Mb download bij Online.
Wanneer je geen nieuwsgroepen gebruikt is dit snel zat.

› reageer

Vergeet niet dat prijzen bij Telfort inmiddels ook gewijzgd zijn.

› reageer

Zijn die verhoogd of verlaagd?

› reageer

Komen zeker weten kosten bij voor lijngebruik KPN. Hebben ze op gewone abo's ook.

Lijkt me helemaal niet zo zeker.. Bij de "gewone" ADSL Basis & Telefonie is de doorbelasting lijnhuur inclusief.

Zojuist even gebeld met de klantenservice: is inderdaad inclusief lijnhuur. Lijkt me helemaal niet zo'n slechte deal.

› reageer

Verhoogd.
20Mb van 19,95 naar 24,95(m.u.v. 1e 6 mnd 19,95)
En nieuw 4Mb voor 19,95

› reageer

@ JohnWent

Je hebt het nu over Telfort Internet. Dit topic gaat echter over Online internet

› reageer

Actieprijs is inclusief lijnhuur. De 'normale' prijs is namelijk € 35.

› reageer

Dit lijkt me een hele mooie deal.

Bij de specificaties staat "inclusief modem", dus ik neem aan dat je daar niets extra voor hoeft te betalen. (tenzij je een wifi modem wilt)

Ook is dit een product inclusief "telefonie basis". Dit verkoopt Online op hun eigen website met de lijnkosten inbegrepen ("geen kpn abonnement nodig".

Bij Telfort krijg je er standaard geen vast telefoon nummer bij.
Daar moet je 9,95 extra betalen voor vast bellen. Je mag dan wel altijd onbeperkt bellen naar vaste nummers in Nederland. Met 'telefonie basis' van online mag dat aleen in het weekend en 's-avonds. Maar je kan ook Telefonie totaal nemen, kost 5,- euro extra.
Dus Online is hier goedkoper dan Telfort: (25,- euro vs 25/30/35,- euro afhankelijk van Telfort 4mbit of 20mbit en of je in de actie periode zit)
Als je veel vast belt, moet je wel nog even oppassen, want Online rekent een start tarief en Telfort niet.

Dit is hetzelfde aanbod dat voor iedereen geldt alleen dan ook na het eerste jaar. http://www.online.nl/tarieven/

Alleen is dit aanbod standaard met 'Telefonie basis' en niet 'Telefonie totaal' uitgerust (daarom geen 25,- euro maar 20,- euro per maand).

De "aansluitkosten" zie ik niet als een bezwaar, want volgens de Online site moet je het zien als een tegoed, en dus betaal je in eerste instantie minder abonnements kosten.

Een tijdje terug kon je inderdaad 4mbit Online internet voor 14,- euro inclusief lijnkosten krijgen via Bellen.com. Maar dat was alleen voor het eerste jaar.
Volgens mij dus echt 20,- euro per maand voor 20mbit met Voip vast bellen in het weekend een 's-avonds.

In mijn opinie een prachtig aanbod, en bijna een reden om een T-mobile abonnement te kiezen voor mijn mobiele aanbieder. Helaas ben ik nog niet onder de indruk van de dekking van het UMTS netwerk van T-mobile (in mijn ervaring is kpn en vodafone een stuk beter).

Ook ben ik zeer benieuwd naar de service en kwaliteit van de Online internet verbinding. Een aantal maanden gegeleden waren er nogal wat klachten op tv over(kassa enzo). Maar dat zijn er ook over Telfort en Alice.

› reageer

En als je over aantal maanden of jaar geen T-Mobile abonnee meer bent...

› reageer

Actiepakket
Abonnementsgeld: De normale abonnementsprijs voor ADSL Extra + Telefonie Basis bedraagt € 35 per maand. Kiest u gedurende deze actieperiode voor de T-mobile klanten aanbieding; ADSL Extra + Telefonie Basis voor een vaste lage prijs, dan betaalt u:
In combinatie met één (1) jaarcontract elke maand maar € 20 (inclusief gebruik van de standaard modem).

Uh, ja, wat is het nou?
Een eenjarig contract of een contract dat langer doorloopt tegen een vast tarief van 20 euro? Zoals ik het lees, is het nogal tegenstrijdig namelijk en verschilt het niets met de aanbieding op bijvoorbeeld adslwinkel of shopadsl.nl waar je evenveel betaald maar er een gratis mp4speler bij krijgt.

› reageer

Je gaat een contract aan voor minstens 1 jaar a 20,- p/mnd, maar je mag het ook langer voor 20,- laten doorlopen.

› reageer

klinkt erg goed allemaal.

Dat was namelijk mijn grote bezwaar tegen overstappen naar online. Na 12 maanden moet je weer iets anders omdat het normaal heel veel duurder zou worden. En overstappen met ADSL verloopt nog altijd niet zo vlekkeloos als met GSM abonnementen (meestal) wel het geval is.

Hoe ze het precies gaan doen als je T-mobile abonnement zou aflopen weet ik niet. Mij lijkt dat je dan na het eerste jaar meer gaat betalen. Lijkt me dan dus zaak om je T-mobile abonnement te verlengen of een extra Sim-only T-mobile abonnement te nemen. Voor Sim-only relax 150 belminuten en 100 SMS-jes betaal je slechts 6 euro per maand. Een stuk minder dan de verhoging die je bij Online zou betalen als je geen abonnement meer hebt.

› reageer

Heb T-Mobile prepaid en kreeg van de week een mail m.b.t. T-Mobile Special en daarin werd ik ook gewezen op de actie.
Dus een T-Mobile prepaid aansluiting is ook al voldoende.
Denk zoiezo dat het niet veel uit maakt of je met T-Mobile mobiel belt.

T-Mobile wilde destijds het Orange breedband toch gaan verkopen, maar het is dus een volle dochter van T-Mobile NL.

› reageer

Waarom is dit zo'n bijzondere actie ? Alice en Telfort kosten altijd 20 euro per maand en daar is geen sprake van verplichte lijnhuur! Zodra Telfort is aangesloten zeg ik mijn KPN in ieder geval op! Heb op dit moment in November en December Alice gehad, beviel ook SUPER, maar helaas, ik mag niet mijn bestaande aparatuur gebruiken, dus houdt het gauw op en ben ik na 2 maanden Alice weer over op Telfort per 1 jan.

› reageer

Zoals al eerder in deze thread staat, krijg je bij Telfort niet (tot) 20 MBPS meer voor 20,-. Ze hebben onlangs de prijs verhoogd.

Prijsstelling Alice was mij onbekend. Volgens website voor 20,- geen telefonie en 10,- verzendkosten.

Hoewel op de bestelsite exclusief voor T-Mobile klanten staat, staat in de voorwaarden exlusief voor T-mobile abonnees. Dus juich niet te vroeg.

› reageer

verplichte lijnhuur!
Wat bedoel je hier mee? Hoe is het systeem van Online anders dan dat van Alice of Telfort? Daar gaat het toch precies hetzelfde? Zij huren toch ook de lijn bij kpn, het staat misschien niet gespecificeerd op de rekening, maar ze rekenen het echt wel door hoor.

-Bij Online 20,- euro per maand voor 20mbit ADSL en VoIP
-Bij Telfort 19,95 euro pm voor alleen 4mbit ADSL (wel eerste 6 maanden 5 euro korting)
-Bij Alice 19,90 euro pm voor 20mbit ADSL

Lijkt me dat je bij Online het meeste waar voor je geld krijgt.
En als die 20,- een vast laag tarief is, dan hoef je na 1 jaar ook niet over te stappen.

› reageer

HET grote verschil met Online is dat Online nog steeds ofwel minimaal een KPN Budget lijn verplicht stelt, ofwel 10 euro per maand doorrekend, zoals vroeger bij iedere ADSL provider gebruikelijk was.

Ik kan ook niet verklaren waarom Online dit nog wel verplicht stelt of doorrekend en andere providers niet, maar dit heb ik 2 maanden geleden nagevraagd en was voor mij een doorslaggevend argument om over te stappen, ondanks dat ze mij aanboden een jaar te verlengen voor 15 euro per maand (=15+10=25, plus jaarlijks bellen voor navraag om korting te behouden).

Ik zie inderdaad dat Telfort de prijs heeft verhoogd met 5 euro per maand en nu de eerste 6 maanden als "actie" 5 euro korting geeft. Lijkt albert heyn wel Eerst prijzen verhogen en daarna doen alsof het in de aanbieding is

Blijft Alice over... geen doorberekende lijnhuur en 19,95 per maand, maandelijks opzegbaar. Nadeel van Alice is het niet ondersteunen van andere modems dan modems van Alice zelf. Voor mij als nerd was dit reden om na 2 maanden over te gaan op Telefort (gelukkig nog tegen het oude tarief).

Dus:
Online -> 20,00 + 9,95 lijnhuur = 29,95
Telfort -> 24,00 + 0,00 lijnhuur = 24,95
Alice -> 19,95 + 0,00 lijnhuur = 19,95

Scheelt toch nogal vind ik.

› reageer

Inderdaad, ik vind 30 euro niet echt bepaald goedkoop.
Indien u niet beschikt over een KPN telefoonaansluiting op het moment van bestellen, geeft u Online toestemming een telefoonlijn zonder KPN abonnement op het aansluitadres te bestellen ten behoeve van de aansluiting voor ADSL van Online. Voor aansluitingen zonder KPN telefoonabonnement zal Online na oplevering van de ADSL verbinding kosten voor ‘doorbelasting lijnhuur’ in rekening brengen.

› reageer

De berekening die je doet klopt niet.

Volgens de website is die 20,- euro per maand inclusief lijnhuur.
http://www.online.nl/tarieven/

Het is de 'ADSL extra & telfonie', maar dan met 5,- euro korting omdat je "telefonie basis" neemt.

Er staat duidelijk bij "inclusief" onder "doorbelasting lijnhuur"

› reageer

Je hebt gelijk, ze rekenen geen lijnhuur als je een vaste lijn telefonie abonnement er bij neemt. Maar ik hoef geen vaste lijn al is deze gratis. Mochten ze een vast contract aanbieden incl. telefonie voor 20 euro per maand, dan is het zeker een scherp aanbod !

› reageer

Dat gebeurt ook, DeSteef. Het aanbod is € 20, inclusief VoIP Basis. Je krijgt er niet een extra KPN-telefoonabonnement aan.

Zelf vind ik het wel een interessant aanbod: ik heb nu een actie, waarbij ik ADSL Basis van Online heb voor € 14 per maand. De actieperiode loopt bij mij eind april af en dan moet ik € 30 gaan betalen. Als ik nu over kan stappen naar een sneller abonnement voor € 6 extra dan doe ik dat. Zeker als het een vaste prijs is.

Die telefonie die erbij zit neem ik persoonlijk voor lief. Telefonie heb ik op een andere manier al geregeld, waar ik tevreden over ben.

› reageer

Via bellen.com kan je ook nog de 4mbit+basis telefonie voor 15,- euro pm bestellen.
Dat is dan wel slechts een jaar abonnement, dat daarna duurder wordt. (maar is wel 2,50 per maand goedkoper dan via online.nl)

› reageer

In de Actie AV staat nergens dat die lijn niet doorberekend wordt.
Sterker nog, wel staat er expliciet vermeld dat voor de aansluiting van de KPN lijn 55 euro wordt doorberekend.
Buiten het netwerk van Online brengen wij € 55 aansluitkosten in rekening.

Blijkbaar vinden sommigen dat geen issue.
Als je graag problemen wil en in discussie wil met online, grijp nu je kans.

› reageer

Ik heb geen ervaring met Online, en heb niet specifiek behoefte om ze te verdedigen, maar als je naar de FAQ kijkt op de bellen.com site, dan staat er dit:

2. Klanten die Online via het netwerk van KPN bestellen betalen tevens eenmalig € 55,- aansluitkosten, deze krijgt u echter volledig terug.
3. Deze € 55,- gelden als tegoed, ze worden verrekend met de normale abonnementskosten (gedurende een periode betaalt u dus minder).
4. Als dit tegoed van € 55,- op is worden de abonnementskosten volgens de normale procedure in rekening gebracht.

http://www.bellen.com/aanmelden/help.asp?id=478&taal=nl

Dus deze "aansluitkosten", zou je als een tegoed moeten zien. Ik geef toe echt heel duidelijk en helder is het allemaal niet, maar volgens mij is het echt de bedoeling van deze aanbieding dat je 20,- euro per maand betaalt, niets meer.

› reageer

@XCL

Je vergelijkt appels met peren, het gaat hier om 20mbit verbindingen, natuurlijk kan 4 mbit goedkoper. Verder boeit het mij niet dat ik door gecrediteerde aansluitkosten de eerste 50 euro vooruit moet schieten met als gevolg dat ik 2,5 maand geen facturen krijg.

› reageer

Helemaal appels met peren is het niet hoor.

De meeste mensen zullen 20mbit bij lange na niet halen. (afhankelijk van de afstand tot de centrale).

Als je naar de stats op speedtest kijkt dan haal je gemiddeld niet eens de helft: 8 of 9mbit. (met een grote variantie, dus je kan ook op 6 mbit eindigen)

Voor de meeste internet gebruikers is het snelheidsverschil tussen 4mbit en 10mbit download trouwens niet relevant. Op het net zijn verder veel verhalen dat de snellere verbindingen wat instabieler blijken in het gebruik. En over het algemeen wordt stabiliteit wel als heel relevant beschouwd.

› reageer

Werd net gebeld door online. Ze vertelde me dat het bij mij niet ging omdat ik buiten het dekkingsgebied viel. Ik zei: dat is raar want ik heb al online adsl en telefonie van jullie. Ze ging het nu onderzoeken. Beetje raar.

› reageer

Bij mij hetzelfde. Woon z.g.n. buiten het dekkingsgebied. Betekend dat ik 55 euro aansluitkosten moet betalen, die bij deze actie niet worden verrekend met de abonnementskosten.
Via de site van Online kom ik er achter dat ze mij een ADSL Extra verbinding kunnen leveren tot 8 mb. Maar er wordt niet gemeld dat ik buiten het dekkingsgebied val Waar kun je zien hoe groot of klein het dekkingsgebied is?

› reageer

Als op jouw adres ADSL Extra de maximum snelheid 8 Mbit/s is, dan ligt jouw adres niet binnen het dekkingsgebied van Online zelf. Online maakt dan gebruik van de diensten van KPN (vandaar de lagere maximumsnelheid).

Is er trouwens iemand die een lopend abonnement bij Online heeft omgezet naar dit actieaanbod?

› reageer

Als ik naar de normale online site ga, kan ik niet goed achterhalen of ik in het dekkingsgebied zit? Wel kreeg ik de volgende info:

Gefeliciteerd
Op uw adres is ADSL & Telefonie van Online beschikbaar, ook als u nu geen vaste KPN telefoonlijn meer heeft. Maak uw keuze uit de beschikbare abonnementen.

ADSL Extra & Telefonie Totaal nu 12 maanden voor 25 euro p/m, inclusief modem- en lijnhuur. Geen aansluitkosten. Contract voor 12 kalendermaanden.

U kunt tijdens het bestellen ook kiezen voor Telefonie Basis. U ontvangt dan € 5 korting op uw ADSL & Telefonie abonnement.

Dus als ik via T-Mobile bestel, riskeer ik allemaal extra kosten, alleen omdat het contract ook na 12 maanden voor dezelfde prijs doorloopt? Vind het voordeel dan toch wel tegenvallen. Laat ik het zo zeggen, wij zijn thuis bereid meer te betalen voor duidelijke communicatie en geen verborgen extra's. Wij hebben onze overstap naar een andere provider nog even uitgesteld.

› reageer

Vreemd dat velen zo vol lof zijn over deze aanbieding.
Is voor ons gezin niet goedkoper.

Abo ADSL p mnd E20,-
ca.7,5u bellen naar vast p mnd E21,50 (2,5 cnt p mn ex starttarieven)
kosten 0900-nrs p mnd ca. E5,- TOTAAL: E46,50 p mnd.

Nu abo 12move/Telfort ADSL p mnd E14,30 (2Mb/512Kb; zeer stabiel, weinig tot geen uitval/storing)
KPN-Belvrij weekend: E19,- p mnd hiermee wordt weekend gebeld voor nop en p mnd max E5,- naar 0900-nrs(info); verder ca. E7,5u door de week/avond bellen via 1601 (0,9 cnt p mn; starttik 6 cnt; totaal p mnd max E7,5,-; TOTAAL: E45,80 p mnd.

Volgens mij gewoon afhankelijk van je eigen persoonlijk surf/belgedrag; wij redden ons uitstekend met de huidige snelheid.

› reageer

Ik heb momenteel internetten en bellen van Alice voor 30 euro per maand. Bevalt verder prima.

De Online-aanbieding klinkt ook aantrekkelijk, alleen weet ik niet of je daaraan (evt. tegen meerprijs) ook een module kunt koppelen om dag en nacht gratis naar vaste nummers in Nederland te bellen...

› reageer

upgraden van je telefonie kan, maar vergeet niet dat je dan altijd die start tik betaald, wat je dus veel geld kost als je veel (korte) gesprekken voert. kpn e.a. zijn goedkoper met bellen naar vast omdat je geen ellendige start tik betaald. Een starttarief is in mijn ogen uit de tijd bij voip bellen.

› reageer

Actie wegens succes verlengd tot 27 januari 2009. Iemand met een Orange abonnement ook geaccepteerd voor deze actie? Orange is tenslotte tegenwoordig van Tmobile...

› reageer

Ik heb al Online Adsl (20 Mbit voor 18 euro/maand + 10 euro KPN lijn + voipbuster 30 euro per jaar = 366 euro per jaar) en een T-mobile abonement.

Nu is dit best een leuke actie, vooral als je het volgende doet bespaar je echt heel veel geld:

- Online ADSL inclusief KPN lijn voor 20 euro per maand
- KPN nummer laat je omzetten naar budgetphone (10 euro per jaar)
- (onbeperkt) Bellen via VoIPbuster (10 euro per 4 maanden)

In totaal is dat:

20 x 12 = 240 +
10 +
10 x 3 = 30 =

280 per jaar. Besparing: 86 euro per jaar , voor dezelfde snelheid.

Hierbij gebruik ik de Online telefonie gewoon niet (is dit erg?) en zet ik mijn nummer om van KPN naar VoIP via Budgetphone (zorgt dit voor problemen?)

› reageer

Op internetten.nl hebben ze nu een actie waarbij je 50 euro retour krijgt van Online. Je ontvangt bij het activeren van je abonnement een actiecode, die je recht geeft op een cashback.

Zou je deze code ook ontvangen bij het afsluiten via de T-Mobile actie?

› reageer

ik betwijfel het. Het is meestal niet zo dat je acties kan combineren.
Maar laat de verkoop afdeling van Online je terugbellen en vraag het.

Maar dit is ook een goede actie, heel scherp geprijsd.

› reageer

En ik denk dat ik voor die actie ga. Omgerekend heb je dan voor 16 euro 20mbit adsl en een vaste aansluiting. Niet slecht lijkt me!

› reageer

Kijk niet alleen naar de kostenkant maar ook naar kwaliteit en service.De Livebox van Online is nou niet het meest fijne produkt om een internetverbinding danwel telefonie verbinding op te bouwen

› reageer

Daar heb je eigenlijk wel een punt.
Is het mogelijk om zelf een andere modem eraan te hangen en de livebox in de kast te leggen?

› reageer

Vaak is er bepaalde firmware die geladen wordt en die is modemafhankelijk.Voor internet is het geen probleem,maar met telefonie krijg je vaak problemen als je ander modem neemt.

› reageer

Geloof dat Online nu ook een ander modem levert (Thomson ST716). Voor internet is het geen probleem om een ander modem aan de lijn te hangen. Geloof dat je voor telefonie van Online wel gebonden bent aan het modem van Online.

Actie is trouwens verlengd tot 27 januari.

› reageer

Beste lezers van telecomvergelijker, helaas is de actie niet met kpn inbegrepen! voor die prijs. Heb vanmiddag gebeld volgens klante service was fout! er komt nog 9,95 voor die kpn lijn.

› reageer

en na 1 jaar is gewoon weer 35,00 eur0

› reageer

Beste lezers van telecomvergelijker, helaas is de actie niet met kpn inbegrepen! voor die prijs. Heb vanmiddag gebeld volgens klante service was fout! er komt nog 9,95 voor die kpn lijn.

Dan zijn ze bij online volstrekt schizofreen. Mijn broer heeft het net besteld, en de telefoniste heeft hem verzekert dat de 20,- euri inclusief lijnhuur is, en het is een vast bedrag voor hem als T-mobile klant, dat is hem ook toegezegd.
Ook staat het LETTERLIJK in de advertentie bij bellen.com

http://secure1.bencom.nl/form/default.asp?id=478&site=internetten&ref=2&l=nl&product
"inclusief lijnhuur"

› reageer

deze form gaat over blijven 20euro na 1 jaar! zie

Zeer leuke aanbieding voor T-Mobile abonnees.

Online ADSL Extra & Telefoon Basis
tot 20 MBPS

Nu 20,00 p/m, i.p.v 35,-
En vaste lage prijs (ook na 1e jaar)

Ook geldig voor bestaande online klanten.
Inschrijven voor 31 december 2008

Meer informatie
Voorwaarden

› reageer

het is mij niet gelukt met knippen en plakken van snelkoppeling zie eerste voorste blad.... van dit form

› reageer

begrijp het. Maar ook dat is volgens de mevrouw van Online die mijn broer heeft gesproken inclusief lijnhuur.
Er staat bij de specificaties dan ook dan `Ook te bestellen zonder vast KPN telefoonabonnement´. Nergens staat dat dat extra zou kosten.

Het zou ook heel erg raar zijn, want dan is de speciale aanbieding voor Tmob abonees duurder dan gewoon! Pas als je Online meer dan drie jaar zou aanhouden is het dan goedkoper!

Ach ja. Online, duidelijk is het vaak niet

› reageer

nou.... we wachten het af! en wanneer gaat het abbo in?...

› reageer

20ste. ik ben ook benieuwd naar wat er op het contract staat. Dat krijgt hij geloof ik binnenkort per post

› reageer

Heb het abo ook afgesloten. Had tot 28 feb nog een abo bij Online (een 4Mbit). Deze wordt per 28/1 omgezet naar de aanbieding. Heb me meerdere keren laten verzekeren dat het hier om een 20Mbit verbinding gaat incl. basis bellen en incl. huurlijn. Moet de schriftelijke bevestiging nog ontvangen maar lijkt me echt sterk als ze ineens met geheel andere voorwaarden op de proppen gaat komen. Zodra bevestiging binnen is, laat ik het hier wel even weten.

› reageer

Wie maakt er al gebruik van deze actie?
Zijn er ervaringen met verrekening van 55,- 'tegoed'?
http://www.bellen.com/aanmelden/help.asp?id=478&taal=nl

› reageer

ik niet, want bij mij gaat het over het eigen netwerk van Online.

› reageer

Is er al iemand die weet of dit ook geldt voor orange mobiel abonnementen.

› reageer

@ xxjanxx

Lijkt me van wel gezien Orange mobiel T-Mobile is geworden. Maar om het zeker te weten: waag er eens een telefoontje aan naar de klantenservice. Is meen ik nog een gratis nummer ook.

› reageer

Gepost door johnwent op 18/12/2008 16:29
Verhoogd.
20Mb van 19,95 naar 24,95(m.u.v. 1e 6 mnd 19,95)
En nieuw 4Mb voor 19,95

Gaat voor bestaande klanten het tarief bij Telfort nu ook omhoog?

Of gebeurd dat na het jaarcontract?

Of gebeurd dat helemaal niet?

› reageer

Mbt Telfort is dit alleen van toepassing voor nieuwe klanten.Zouden ze dit bij bestaande klanten ook doen dan ben je vrij om te gaan.

› reageer

Ik heb mij vandaag laten vertellen dat het dus ook voor oude klanten gaat gelden, maar of dat na het jaarcontract is weet ik niet.

› reageer

Aanvraag gaat niet helemaal goed. Krijg bevestiging per brief dat m'n abo €23 gaat kosten en dat het alleen maar de ADSL Extra is, zonder de telefonie basis.

Gebeld naar klantenservice, daar wist een grapjurk te vertellen dat ik een KPN telefoonnummer nodig heb om de aansluiting te realiseren. Heb ik niet, wel een huurlijn maar geen nummer. Gebruik geen telefonie. Kreeg ik ook nog eens leuk het advies om huidige (verkeerde) abo op te zeggen, meneer kon verder niets meer betekenen voor me.

Uiteraard niet mee eens, wil gewoon deze aanbieding en uiteindelijk doorverbonden naar andere afdeling. Daar bleek dat het wel kan zonder telefoonnummer maar zijn nog aan het uitzoeken hoe het kan dat ik een geheel ander abo voorgeschoteld krijg. Ben benieuwd.

Ongelooflijk wat ze je allemaal proberen wijs te maken.

› reageer

Ik begrijp niet waarom het aanbod zo goed is. Via internetten.nl kun je het volgende afsluiten:
-Online ADSL extra + Telefonie basis €20,00 per maand (na 1 jaar: €35,00 per maand).
-Geld terug actie: 50 euro retour op bankrekening.

Gemiddelde kosten per maand zijn dus:
-12 x 20,00= 240,00 - 50,00 = 190,00 / 12 = 15,83 euro

Je kan je huidige telefoonnummer overzetten naar Online (nummerbehoud). Inkomende gesprekken laat je dan via Online lopen.
Als je uitgaande telefoongesprekken via bijv. Voipbuster laat lopen, dan bel je altijd (ook overdag) gratis naar alle vaste nummers in Nederland en heel goedkoop naar het buitenland!

› reageer

Het is heel vervelend om na 12 maanden te moeten switchen van ADSL aanbieder, omdat je anders meer dan tweemaal zo veel betaald. (van 15,83 naar 35,- euri).

Er gaat bij het wisselen van ADSL aanbieder nog redelijk vaak wat mis. En als het goed gaat is er meestal wel een (korte) onderbreking van de dienstverlening. Ik vind internet heel erg veel belangrijker dan telefonie/mobiele telefonie/televisie. En wil liever weinig risico lopen met de adsl aansluiting.

Overigens was die 50,- euro retour actie nog niet beschikbaar toen deze T-mobile actie begon. Maar dan nog heeft het "vast bedrag" mijn voorkeur.

Mijn ervaring met voipbuster is wat wisselend. Soms lijkt het alsof je belt (de telefoon lijkt over te gaan), maar later hoor ik dat de telefoon nooit is af gegaan. Dat probleem heb ik soms ook als je belt via de web-interface. Er zit vaak ook een wat grote delay bij (vergeleken met debitel One of budgetphone)
Ook het zenden van SMS berichten is af en toe wat kreupel: berichten komen laat aan, sommige tekens komen raar door via de mobiele interface, en de teken teller doet ook raar.

Ik vind voipbuster best leuk, maar echt betrouwbaar is het niet in mijn ervaring.

› reageer

Mijn ervaring is dat het doorgaans sowieso beter is om te switchen na 1 jaar omdat een concurrent weer met een goede openingsaanbieding komt. Waarschijnlijk is er over 1 jaar een beter aanbod dan dat van Online. Daarnaast is die 50 euro op je bankrekening natuurlijk interessant.

Ik heb voor zover ik weet nog nooit meegemaakt dat berichten niet aankomen met Voipbuster. Ook is mij niet bekend dat je hoort dat de telefoon overgaat maar dat dit in werkelijkheid niet het geval is. Maar als je hier last van hebt zijn er genoeg concurrenten te vinden natuurlijk (zoals Budgetbel).

› reageer

Ik bel ook al jaren zonder problemen alleen met VoIPbuster hoor!

› reageer

blij te horen dat er zo veel positieve ervaringen zijn met voipbuster.

Het handigste vind ik dat iedereen het zo makkelijk zelf kan proberen! kost (bijna) niets, en je zit nergens aan vast.

› reageer

Bij de T-mobile abonnement is de lijnhuur zo te zien niet doorberend.
Indien besteld via een aantal andere sites is dit wel in rekening gebracht voor 5 euro's per maand in het eerste jaar. Wel krijgt men 50 euro retour.

› reageer

echt waar?

zo had ik de advertentie niet gelezen.

ach, het bewijst maar weer dat Online zo snel mogelijk moet stoppen met "lijnhuur" en duidelijkere tarieven moet gaan hanteren.
Dit schrikt klanten af.

› reageer

Sorry foutje van mij. De T-mobile abonnement is inclusief lijnhuur. Bij een aantal andere sites moet je oppassen ivm het wel doorberekenen hiervan.

› reageer

krijg nu een welkomsbrief waarin staat dat je na het eerste jaar wel gewoon 35 euro betaald, dat kan toch niet? Bovendien laten ze het abonnement te vroeg ingaan...

› reageer

Duidelijkheid alom zie ik alweer.
Ik zit nu even tijdelijk bij Alice, maar wil over 2 maandjes switchen naar een andere provider. Deze leek me wel interessant, maar als er nu al zoveel onduidelijkheid is, moet ik toch maar eens hard nadenken of ik dat wel wil.

› reageer

wat is er mis met alice dan?

› reageer

De verbinding werkt hier nog niet, maar op het contract staat in ieder geval alles goed (de actie T-mobile klanten):
20,- euro per maand tot aan opzegging van uw contract. inclusief modem en lijnhuur. Jaar contract en geen aansluitkosten.

dus inderdaad 20mbit en basis telefonie voor 20,- euro per maand als vast bedrag voor T-mobile klanten! :-)
Helaas werkt het nog niet, maar dat komt goed.

wat is er mis met alice dan?
Alice is duurder als je telefonie erbij wilt. Het voordeel is wel weer dat je geen jaarcontract hebt.

› reageer

Staat er nog iets op het contract (of wordt er naar bepaalde actievoorwaarden gerefereerd) over wat er gebeurt als je geen T-Mobile klant meer bent?

› reageer

Nee, geen verwijzing naar actievoorwaarden, en ook geen voorbehoud dat je T-mobile abonnee moet blijven. Maar ik heb de algemene voorwaarden niet uitgebreid door gespit, dus misschien staat daar nog iets, maar op het eerste gezicht lijkt het de standaard algemene voorwaarden van Online.

Dus of ze je eraan gaan houden, durf ik niet te zeggen

› reageer

Heb 'm ook aangevraagd. Maar staat er op jouw/jullie contract/overeenkomst bevestiging "normale abo prijs: e35" en daarnaast "actie omschrijving: ADSL extra&tel basis nu 12 maanden e20 p.m. incl modem- en lijnhuur. Geen aansluitkoste. Contract voor 12 maanden"

1) Dat vindt ik dus zelf raar. De bedragen etc lijken te kloppen zoals ik heb geïnformeerd en bevestigd gekregen toen ik het afsloot. Maar vindt het raar dat er niet ergens vermeld wordt dat het een blijvend lage prijs is. Dus dat er na de 1e 12 maanden het contract iedere keer wordt verlegd met 12 maanden en wederom voor e20 p.m. incl modem en lijnhuur.

2) Daarnaast ontving ik een brief omtrent de overname van mijn kpnlijn en nummer. Daar wordt gerefereerd naar e5p.m. lijnkosten voor de lijn in het 1e jaar, daarna e10 p.m. Neem aan dat dus de andere brief dit overruled gezien de aanbieding incl lijnhuur is. Maar dus dan ook na dat 1e jaar het e20 p.m. incl. lijn- en modemhuur. Niet dat je dan ineens e5/10 lijn, modem of andere kosten meer gaat betalen.

Denk dat ik zowiezo even ga bellen dat ik een schriftelijke bevestiging wil hebben van het feit dat het abo een "onbeperkte"vaste lage prijs heeft (ook na het eerste jaar) van e20 p.m incl modem- en lijnhuur. En dat er dus niet ineens ergens kosten uit een hoge hoed worden getoverd (zij het in het eerste of daaropvolgende jaar(en))

› reageer

Ga zeker geen abonnement aan met online gezien de onduidelijkheid.
Lijkt alsof de 20euro niet helemaal klopt.
Blijf gewoon bij telfort in combinatie met voipcheap.

› reageer

@Juani

Niets mis met alice. Het is een tijdelijk abonnement, dat ik heb genomen ter overbrugging van een ander, voordelig adsl-abonnement.

Was een actie voor 19,95 pm voor de eerste drie maanden met gratis Philips-livingcolors lamp, net toen mn andere adsl afliep. Kwam voor mij dus goed uit, want het gaf mij drie maanden tijd om een ander voordelig abonnement te zoeken waarbij Online een goede optie is

Ik moet alleen even gaan bedenken of dit abonnement is wat ik wil vanwege de ervaring hierboven gemeld.

› reageer

Online net gebeld. Blijkt dat het inclusief lijnhuur is.

› reageer

Mooi! Mijn abonnement (ADSL Basis) liep eerst tot en met 30 april 2009, maar ik mag eerder over naar ADSL Extra + Telefonie via deze actie. Inderdaad € 20, inclusief lijnhuur, ook na het eerste jaar.

Dat is wat ik wilde hebben. Die € 50 retour geloof ik wel, zeker als dan na het eerste jaar het reguliere tarief van € 35/mnd geldt

› reageer

Maar staat er op jouw/jullie contract/overeenkomst bevestiging "normale abo prijs: e35" en daarnaast "actie omschrijving: ADSL extra&tel basis nu 12 maanden e20 p.m. incl modem- en lijnhuur. Geen aansluitkoste. Contract voor 12 maanden

nee, hier staat het volgende:
"normale abonnementsprijs: 35 euro per maand"
"actie omschrijving: ADSL Extra en Telefonie Basis voor 20 euro p/m tot opzegging van uw contract, incl modem- en lijnhuur. Jaarcontract, geen aansluitkosten."
"Modem: inclusief standaard huurmodem (indoen besteld evt. meerprijs draadloze versie: 3,- euro per maand)"

Er staat dus ook nergens dat je T-mobile klant moet blijven. Dus misschien was de actie wel voor alle huidige T-mobile klanten, dus ongeacht of je over een jaar nog T-mobile klant bent. Maar dat weet ik niet zeker.

Mijn broer was wel een beetje teleurgesteld (hij heeft het namelijk besteld), aan de telefoon hadden ze eerst gezegd dat hij nog een gratis Dect telefoon erbij zou krijgen.
Ach ja, ik ben allang blij dat de T-mobile actie correct op het contract staat.

› reageer

Ik ben nog steeds bezig om het juiste abonnement te krijgen. Voorlopig heb ik nog steeds een verkeerd abo, niet de aanbieding waarop ik ben ingegaan. Heb me al heel wat telefoontjes gekost. Zeggen steeds dat ze terugbellen maar doen ho maar. Morgen nog maar weer eens een telefoontje plegen. Wat een prutsers daar zeg. De deal is een prima deal maar dan moeten ze het wel waarmaken en niet zomaar ineens meer gaan rekenen.

› reageer

Ik lees net op "de concurrent" bellen.com, dat Online de prijzen weer gaat veranderen. Nu ook vaste bedragen, en de lijnkosten zitten er altijd al bij:

http://www.bellen.com/nieuws/online-27-januari-met-vaste-lage-prijs-abonnementen.aspx

Het actie aanbod voor T-mobile klanten is dus inderdaad een goede deal!
Want het wordt 25,- euro per maand (ook vast).

› reageer

Ik wil graag overstappen op Online ADSL extra + telefonie, maar ik wil mijn nummer niet bij Online behouden.

Ik wil mijn KPN nummer overzetten naar budgetphone.

Weet iemand wat de beste procedure is? Eerst aanmelden bij Online en daarna KPN zelf opzeggen met nummerbehoud naar Budgetphone?

Op de site van Budgetphone kan je trouwens je nummer van KPN laten porteren naar Budgetphone als het al opgezegd is, maar ik weet niet of dat kan nadat Online dit opgezegd heeft, misschien weet iemand hier dat?

› reageer

Eerst overstappen naar Online, dan naar Budgetphone in-porteringsverzoek doen. Budgetphone zegt daarmee automatisch KPN op.

Voordeel:
Je hebt tijdens de overstap zoieso telefoon, wel of geen internet KPN is analoog
Het leveren van internet op een vaste telefoonlijn is eenvoudiger.

Je hebt eigen hardware voor voor Voip neem ik aan, want je kan als je voor budgetphone kiest niet gebruik maken van de Livebox en van Orange telefonie.

› reageer

Ik dacht dat online geen orange boxes meer leverde maar een speedtouch modem ook omdat er overgestapt is naar voip in plaats van voice over dsl.

› reageer

is online overgestapt op SIP voip (zoals VoIPbuster, Budgetphone etc.)?

› reageer

wist niet dat een livebox geen VoIP (sip) gebruikte maar VoDSL.
Ik krijg binnekort een z.g.n. livebox, zal zien of het een Speedtouch is. Een speedtouch kan enkel overweg met VoIP (sip). Als ze zijn overgestapt betekend dat nog niet dat je de speedtouch modem kunt gebruiken voor je eigen-VoIP (budgetphone, betamax)

› reageer

Allereerst: de aanbieding is nu van de site.

Zojuist gebeld ivm de verkeerde papieren die ik gekregen had. Eerst via administratie welke aangaf dat al hun aanbiedingen maar 12 maanden waren. Advies, na 12 maanden bel je afdeling opzeggingen en zij doen je weer een aanbieding Ja hoor, mooi niet dus. Dus maar meteen door laten verbinden met opzeggingen. Daar situatie uitgelegd en er werd mij gegarandeerd dat er een aantal verkeerde brieven de deur uit was gegaan. Een nieuwe zou ik spoedig ontvangen.
Ok dan. Maar toch meteen even een mail nasturen want als dat weer niet klopt.......

› reageer

Ben blij dat ik een screenprint heb gemaakt. Ga ze maar weer maar eens een keer bellen.

edit: wat is dit ongelooflijk frustrerend! Het enige wat ze zeggen te doen is dat ik word teruggebeld. Dit is nu de 4e keer dat ik dit te horen krijg. Bij dit te vertellen... "sorry, maar dit is het enige wat ik kan doen". Wou dat er een bali was om iemand eens hardhandig over heen te trekken ;-) Ze weigeren overigens ook nog eens doodleuk om je terug te bellen. Voor deze ongein mag ik nog eens €0,15 p/m betalen ook.

› reageer

Ook ik heb me vorig jaar voor deze actie opgegeven. Ik zou t.z.t. teruggebeld worden door de klantenservice. Echter niks meer gehoord. Nu heb ik geprobeerd via de klantenservice van T-mobile, Orange en Online informatie in te winnen. Maar geen van allen kon mij verder helpen en verwezen mij van het kastje naar de muur. Hieruit heb ik mijn conclusie al getrokken betreffende hun administratie. Kan iemand mij het juiste telefoonnummern / mailadres van de (klanten)service geven die over deze actie gaat.

› reageer

je kan je aanmelden voor de nieuwe aanbieding (Eur. 20,- voor Online ADSL inclusief KPN lijnhuur).

Als je een KPN nummer hebt dat je wilt behouden kan je die overzetten naar budgetphone, en (gratis) bellen met VoIP buster.

› reageer

Ziet er goed uit goede deal lijkt mij zo op het eerste gezicht.

› reageer

Let wel op de maandelijkse kosten voor het draadloos modem (€ 3,-).
Of zou een ander draadloos modem ook gewoon werken?

› reageer

Ik had deze actie toen ook gedaan, alleen kom ik er nu achter dat ik sinds januari weer 30 euro betaal in plaats van 20 euro. Net gebeld en blijkt dat het een actie van een jaar was en dat je weer het volledige bedrag betaald. Ze konden me wel weer een nieuw actie geven voor 1 jaar. De eerste 6 maanden voor 20 euro en een internet stick met 30 euro toegoed.

› reageer

Hier nog een andere tip die misschien interessant kan zijn.

Ik had al Online ADSL (tot 20 Mb/s) en heb deze met een jaar verlengd voor 20 euro per maand. Een week na de verlenging besloot ik ook telefonie via Online erbij te nemen. Het blijkt dat dit slechts 1 euro per maand extra kost! Ook de lijnhuur is al inclusief. Het reguliere abonnement van 25 euro per maand waarmee op de Online website geadverteerd wordt is inclusief veiligheidspakket: "gratis" McAfee PC Veilig en een anti-spam filter op het @online.nl e-mail account. Maar mij is dat geen 4 euro per maand extra waard.

Ik ga er van uit dat deze constructie (21 euro voor ADSL en telefonie) ook geldt voor nieuwe klanten. Je moet er wel expliciet om vragen bij de klantenservice. En zelfs dat je recht hebt op de gratis T-Mobile stick. Voor nieuwe klanten komen er nog wel 25 euro aansluit-, modem- en verzendkosten bij maar die zijn eenmalig. Na afloop van het eerste jaar blijf je het vaste lage tarief van 21 euro per maand betalen.

› reageer

Ik had deze actie toen ook gedaan, alleen kom ik er nu achter dat ik sinds januari weer 30 euro betaal in plaats van 20 euro. Net gebeld en blijkt dat het een actie van een jaar was en dat je weer het volledige bedrag betaald. Ze konden me wel weer een nieuw actie geven voor 1 jaar. De eerste 6 maanden voor 20 euro en een internet stick met 30 euro toegoed.

Dat is gewoonweg niet waar. Ik citeer van een uitgeprinte versie van de website van destijds:
"vaste lage prijs"
"Als klant van T-Mobile betaalt u ook na het eerste jaar geen 35,- euro maar slechts 20,- euro"

Als je wilt kan ik een scan uploaden van de print van de webpagina (wat omslachtig eigenlijk).

Ik zou dus nog maar eens met Online contact opnemen, en gelijk je kosten voor hun 0900 klantenservice terug vragen vanwege hun administratieve fout.

› reageer

@jacco2

Gaat het dan om Online Weekend bellen? Want ze hebben ook Onbeperkt bellen. Dan ga je na 6 maand €30,00 betalen. Op de website staat nu dat dat McAfee pakket + spamfilter gratis zijn bij dit pakket. Dat je dat McAfee pakket niet wilt kan ik mij voorstellen en dat je daar ook nog eventueel korting op kan krijgen... maar die spamfilter staat toch op hun emailservers? Die controleert alle emailverkeer toch? Als het idd €21,00 blijkt te zijn heb ik wel interesse. Dan ben ik goedkoper uit dan Telfort + Budgetphone (prepaid) Je krijgt er nu ook tijdelijk die internetstick met €30,00 tegoed bij. Hoe lang heb jij Online nou al voor 21 euro?

BTW is er ook een gratis nummer voor de klantenservice?

› reageer

@XCLTempesT

Zou je mij zo'n kopie van de actievoorwaarden kunnen mailen? Sinds januari wordt de lijnhuur in rekening gebracht waardoor we voor meer dan de afgesproken 20,- in de maand belast worden. Bij klantenservice ligt het er heel erg aan wie je te pakken krijgt, geven geen eenduidig antwoord. Actievoorwaarden gaan helpen in discussie.

› reageer

Gaat het dan om Online Weekend bellen?

Ja, maar het zou me niet verbazen als deze constructie ook mogelijk is bij Onbeperkt Bellen. Het prijsverschil is tussen dat pakket en Weekend Bellen is € 5, dus dan zou je op € 26 p/m uitkomen. Maar let op: de gesprekskosten zijn 0 cpm maar Online rekent wel een starttarief van 4 cent per gesprek. Bij Alice Comfort bijvoorbeeld (€ 29,90 p/m) is er geen starttarief.

maar die spamfilter staat toch op hun emailservers? Die controleert alle emailverkeer toch?

Ik snap het ook niet helemaal. In de tarievenlijst staat bij alle pakketten: Spam- en virusfilter op e-mail inclusief. En toch staat er verderop: E-mail Antivirus € 2 p/m en Antispam € 1 p/m. Maar goed, ik gebruik dat account alleen voor het ontvangen van Online facturen en hun nieuwsbrief.

Op de lijst zie je ook staan: PC Veiligheid (McAfee) Optioneel € 4 p/m extra bij het ADSL zonder bellen abonnement. Wat niet op deze prijslijst staat maar blijkbaar wel mogelijk is, is voor € 1 p/m telefonie bij je (bestaande) ADSL abonnement nemen. Dus zonder dit optionele McAfee pakket.

Als het idd €21,00 blijkt te zijn heb ik wel interesse. Dan ben ik goedkoper uit dan Telfort + Budgetphone (prepaid)

Online heeft inderdaad iets gunstigere gesprekstarieven dan Budgetphone.

Je krijgt er nu ook tijdelijk die internetstick met €30,00 tegoed bij.

Daar ga ik tenminste van uit. Ik had zo'n ding al (zie ook deze thread :-).

Hoe lang heb jij Online nou al voor 21 euro?

Een paar maanden. Online had in eerste instantie wel een fout gemaakt waardoor lijnhuur werd berekend. Dit heb ik gecrediteerd gekregen. Controleer dit dus van tevoren, want € 10 p/m erbij voor lijnhuur is funest. Ik heb overigens jarenlang € 17,50 p/m betaald voor 20 Mb/s ADSL zonder telefonie, door steeds het introductieabonnement te verlengen. Daarvoor ging ik dan naar de optie "abonnement opzeggen" in het IVR menu. Want de retentiedesk van Online heeft een speelruimte die de gewone klantenservicemedewerkers niet hebben.

BTW is er ook een gratis nummer voor de klantenservice?

Ik dacht 0800-8048, maar dat zal wel alleen bedoeld zijn nieuwe klanten. Voor de rest heb ik de klantenservice nog nooit nodig gehad voor storingen.

› reageer

Ik heb destijds mijn broer op deze actie gewezen aangezien hij een T-mobile iPhone abonnement heeft en een nieuwe ADSL aanbieder zocht.

Alle informatie die toen op de online website stond heb ik uitgeprint. De aanvraag pagina zelf en de actie voorwaarden.
Net even gescanned en geüpload. voorlopig blijven ze op mijn server staan (maar niet onbeperkt, dus maak er een kopie van als het nuttig voor je is)

image1

image2

image3

Er staat duidelijk dat de vaste lage prijs ook na het eerste jaar van toepassing is.

› reageer

@Jacco2

Ik heb de klantenservice gebeld met jouw verhaal en volgens de medewerker was dit niet mogelijk. Vervolgens heb ik hem op dit threadje gewezen en dat heeft hij opgezocht. Volgens hem was dit dus een "gat" in hun bestelsysteem. Dat hield in dat ik dus deze constructie wel kon krijgen maar dat ik dus net als jou eerst alleen internet bij hun moet afnemen. Op een later moment zou ik dan ook telefonie erbij moeten nemen door dan de klantenservice te bellen. Dit gelijk als 1 pakket bestellen voor €21,00 is dus niet mogelijk. Bij internet alleen krijg je dus ook de internetstick gratis er bij. Ik ga dit ff overleggen thuis want er zit natuurlijk wel 25 euro aansluitkosten bij. Ook vrees ik eigenlijk dat ik nu "slapende honden wakker heb gemaakt" door mijn belletje en dat dit straks niet meer mogelijk is. Al verzekerde de medewerker mij dat dit niet het geval zou zijn.

› reageer

@bcool:

Het lijkt er op dat Online een dealtje heeft afgesloten met McAfee waarbij die anti-viruspakketten worden gepusht. Ik begrijp het wel een beetje, omdat klanten met zo'n pakket als het goed is minder abuseklachten opleveren. Maar als je dat pakket echt niet wilt dan doet Online dus niet moeilijk via deze constructie. En er zijn genoeg gratis anti-viruspakketten zoals MSE, AVG en Avast.

› reageer

Hoe zit het precies als je abo bij tmobile afloopt? Behoud je dan de vaste lage prijs? Als ik de voorwaarden nalees staat er alleen dat je bij het afsluiten een tmobile abo moest hebben. Er staat niets in de voorwaarden dat de prijs vervalt als je tmobile abo afloopt. Of zou je dan de zin "als klant van tmobile betaald u ook na 1 jaar een vaste lage prijs van e20" moeten interpreteren dat de korting zou vervallen. Deze zin staat namelijk alleen ergens in een ad, niet in haar voorwaarden. Daar staat alleen omtrent t-mobie aanbieding punt 2. van http://www.schendstok.nl/image2.jpg

› reageer

Een dag nadat ik de aanvraag had gedaan ben ik netjes gebeld voor de overstapservice van Online. Echter had ik toendertijd bij mijn huidige provider (KPN) de aanvraag via internet gedaan en kon op de schriftelijke bevestiging geen contractnummer vinden , maar wel een klantnummer. Dit mocht ook volgens de medewerker van Online (na navraag gedaan te hebben bij een collega). Op 16 juni heb ik een schriftelijke bevestiging van Online gehad waarin bevestigd werd dat ik op 15 juli aangesloten zou worden en dat ik met 14 dagen van mijn huidige provider een opzegbevestiging zou ontvangen. Er werd duidelijk in deze brief vermeld dat doordat ik gebruik maak van de overstapservice ik NOOIT met dubbele kosten geconfronteerd zou worden (staat overigens ook op de site). Je voelt hem al aankomen....vandaag KPN gebeld en er was geen opzegging binnen.

Om een lang erhaal iets korter te maken.....na veel heen en weer gebel tussen KPN en Online is nu de uitkomst dat KPN de opzegging niet heeft geaccepteerd omdat er een klantnummer vermeld was i.p.v. een contractnummer (volgens de KPN medewerker schijnt dit ook op de site van de OPTA vermeld te staan. Nu heb ik vandaag zelf mijn abonnement bij KPN opgezegd , en zit er nu twee weken langer aan vast.

Die 17.50 Euro die ik teveel ga betalen overleef ik wel ( heb dat bedrag al verbeld aan KPN en Online), maar wat mij meer stoorde is de houding van Online. Hou me ten goede , de medewerker was uiterst vriendelijk en zei dat hij het ook vervelnd vond , maar de uitkomst was meer iets in de trand van 'helaas pindakaas'. De fout lag toch bij KPN en dat de belofte 'NOOIT dubbel betalen' eigenlijk niet zoveel waard is , waarbij de medewerker er wel aan toevoegde dat dit laatste zeker een punt was voor Online om eens naar te kijken.

Uiteraard ga ik niet roepen dat je niet moet overstappen naar Online. Sterker nog .....gezien de zeer mooie aanbieding geef ik ze het voordeel van de twijfel en laat ik de overstap in eerste instantie doorgaan. Mocht het zijn dat dit ook niet vlekkeloos gaat verlopen , dan cancel ik alsnog de hele boel.

Let dus op bij een overstap als je gebruik gaat maken van de overstapservice. Bel na een dag of twee (en wacht niet de veertien dagen af die er voor staan) je huidige provider en vraag of de opzegging in het systeem staat.

Ik hou jullie op de hoogte van het verdere verloop m.b.t. de aansluiting op 15 juli.

› reageer

Op 15 juli is mijn adsl-lijn opgeleverd door Online (althans dat was de bedoeling). Toen ik thuis kwam had ik geen internet van KPN meer. Heb toen de modems verwissled , maar mijn internetlampje blijft rood branden. Vervolgens de helpdesk (15 cent per minuut plus kosten mobiel) gebeld. Na 26 minuten werd er eindelijk opgenomen , maar na één keer hallo werd direct de verbinding verbroken. Vervolgens teruggebeld (in het keuze menu maar naar aanvraag nieuw product gegaan) en werd er nu , uiteraard , direct opgenomen. Helaas moest ik toch worden doorverbonden (had dat wel verwacht natuurlijk) en deze keer 43 minuten in de wacht gehangen. Werd wel zeer netjes te woord gestaan door de medewerker , en na een minuut of 10 instellingen doornemen kon ik ophangen en zou ik direct worden teruggebeld , dit i.v.m. de oplopende telefoonkosten. Dit is ook netjes gebeurt , echter waren we toen binnen 2 minuten klaar verder.

Op dit moment is de situatie dat ik via de modem mijn snelheid kan zien (1088 up/8672 down , dus totaal niet de snelheid die ik zou halen volgens de postcodecheck , maar door de medewerker ook al aangegeven dat dit veel te laag was). Heb geen KPN internet meer (waar ik nog wel voor betaal dankzij de geweldige overstapservice van Online) , en ook geen nieuw internet (waar ze wel volgende maand geld voor willen zien , maar zolang er geen internet hier is ik ook niet voor ga betalen).

Er is een notitie gemaakt voor de T.D. van Online en men heeft daar het vermoeden dat er in de wijkcentrale fouten zijn gemaakt bij het omzetten.

Afwachten hoe lang dit gaat duren , en hou jullie op de hoogte.
Op dit moment heb ik een Vodafone prepaid internetstick van een vriend geleend , dus ben ik nu wat minder vaak online (ook omdat ik privé erg druk ben trouwens). Kan dus niet altijd direct reageren.

Overigens heb ik alle kabels al een keer vervangen , en staat het modem direct na het ISRA punt aangesloten , maar ook dat helpt niet.

› reageer

Op 28/06/10 ben ik overgegaan van KPN naar Online. Via de opzegservice alles netjes geregeld.Op de dag van overstap alles binnen paar minuten aan de praat.Daar de snelheid max. 10 MB was ipv de beloofde 14-18 MB, gebeld met servicedesk van Online (7,5 cent/min. en vrijwel meteen contact.....geluk????). Daar begon men ook over de koperlijn vanuit de centrale die te lang zou zijn, waardoor de snelheid afneemt. Snap niet waar die postcodecheck voor dient dan Het is gewoon een feit dat alle providers je veel te hoge snelheden voorspiegelen. Overigens vernam ik toen ook, dat Online niet je KPN telefonie-abonnement opzegt; dat moet je zelf doen. @opperbom: ik zou een ander modem aanvragen bij Online.

› reageer

Deze actie liep tot 31 december 2008, de huidige actie staat hier en loopt tot en met 31 december 2010.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.