15 jaar gsm reclames

Helaas, ik verloor mijn cd920 in een bus

› reageer

Wie herinnert zich nog de reclame waarin Leslie Nielsen Dutchtone voor een molen aan een groep Aziaten aanprijst, terwijl de molenaar in een molenwiek belandt? Of de opvallende zwart-witte ‘Ik ben Ben’ reclames? Nederland staat aan de vooravond van 15 jaar gsm. In het kader daarvan staan hieronder ook een paar gsm reclames uit de afgelopen jaren.
Bron: Connexie

Heerlijk nostalgisch, dat waren nog eens tijden! Ik pink een traantje weg bij mijn eerst Ben Motorola CD920

› reageer

Is dat die via de C1000 actie van toen? Of denk aan de Swing telefoons die half NL had. Of de "melkpakken" met telfort telefoons

› reageer

Weet je dat ik het niet meer precies weet Volgens mij was het niet C1000 maar gewoon een standaard Ben aanbieding.
Ik weet wel dat ik toen al aan het truuken was, door een goedkoop Ben pakket (toestel met abo) te nemen en binnen een week het abo te annuleren en toen een nieuw Ben abo opnieuw aan te vragen met korting.

Heb je trouwens de link naar connexie gevolgd? Geweldig, die oude reclames! Kunnen ze nu nog een puntje aan zuigen!

Ben/T-mobile zou best wel slim kunnen zijn om als nostalgie de oude reclames te herhalen ter ere van 15 jr. Dat zou ze ws een hoop nieuwe naamsbekendheid opleveren!

En als T-mobile helemaal slim zouden zijn, zouden ze Dutchtone herintroduceren

› reageer

Ja heb de filmpjes net bekeken, superleuk! Wist niet eens dat je met DT ook via vaste lijn kon besparen.

Ik weet nog dat je bij de C1000 met een actie zo'n koelkast Motorola kon sparen, was helemaal de hit toen haha.

Ben blijft gewoon super met zn marketing!

› reageer

de motorola cd920 was erg slim voor zijn tijd, totaal geen koelkast!
En vlak daarna kwamen ze met de startac, een vriend van me had die. Die was helemaal te hip!

› reageer

Heb zelf de CD930 gehad, dat was de versie zonder klepje, het waren inderdaad voor die tijd vrij kleine en geavanceerde toestellen.

Die "koelkasten " waren de M3288 en M3688 (met klepje), die hebben we ook gehad, net als de StarTAC, een voor die tijd zeer opvallend telefoontje, voorloper van de nog kleinere en duurdere V-serie.

› reageer

Een andere vriend van mij, die had pas een koelkast: Hij noemde het zijn oost-europese dieselstomer.
Het was van een of ander vreemd fins merk: Nokia

› reageer

Mijn eerste gsm was van Libertel uit 1995 gekocht bij Halfords:

"De Nokia 1610 is een GSM van Nokia uit de 1-serie, wat inhoudt dat de telefoon alleen beschikt over de meest basale functies. Het toestel accepteert simkaarten van het oude, grote model."

› reageer

Vodafone levert in de prepaidpaketjes van nu alleen nog maar kleine simkaartjes. En juist Vodafone werkt op de band waarop die toestellen het deden. (GSM900). Die melkpak Motorola 930's waren een van de eerste dualband toestellen die zowel op GSM 900 (KPN+Vodafone) en op GSM 1800 (Telfort en maanden later Ben en Dutchtone) werkten. Ook kwamen toen de simlocks opeens massaal op de toestellen.

Heb toen een melkpak met de Ericsson T18s gekocht met tot mijn grote verassing iets wat ik toen nog niet kende: de simlock. Na 2 dagen was het toestel stuk en is hij door Ericsson omgeruild voor een nieuwe en gelukkig simlockvrije. Kon ik meteen mijn Telfort bundel weer opzeggen

Met name de zwartwitte Ben reclames vond ik mooi. Je had meteen een goed gevoel bij die provider. (en een leuke simlockvrije Nokia 6150 bij een Ben intro regelmatig abonnement voor een paar euro en vervolgens snal wisselen naar een gratis Ben soms abonnement.)

Wie heeft trouwens nog één van de simlockvrije Nokia 3210 in melkpak van Telfort op de kop getikt? Of het Witte Herman Brood boek bij een Ben prepaid 3210 (die in dat boek verstopt zat). Dat vond ik de unieke acties van toen!

› reageer

De 3210, M3288 en M3688...heb ze allemaal nog in huis

› reageer

Helaas, ik verloor mijn cd920 in een bus

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.