Hackers kunnen sms'jes blokkeren

Het zal een mooie boel worden als providers SMSjes op inhoud (!!) gaan filteren omdat bepaalde telefoons kapot (!!) gaan van bepaalde teksten... Het moet niet gekker worden! Als iemand mij een bepaald script per SMS wil sturen, wil ik dat gewoon kunnen ontvangen.
Dat sommige mensen blijkbaar een telefoon hebben die een SMS gaan `executen` is toch geen reden om het te filteren? Laat ze maar een fatsoenlijke telefoon kopen.

› reageer

Een beveiligingsonderzoeker heeft een kwetsbaarheid ontdekt in veelgebruikte software voor mobiele telefoons. Hackers kunnen die gebruiken om de sms-functionaliteit te blokkeren.

Medewerker Tobias Engel van beveiligingsbedrijf F-Secure presenteerde zijn bevindingen dinsdag in Berlijn op het hackerscongres CCC. Door een of meer speciaal bewerkte sms'jes te sturen naar toestellen die gebruik maken van de softwareplatformen UIQ of sommige versies van S60, kunnen hackers er voor zorgen dat andere tekstberichten niet meer aankomen. Ook MMS" target="_blank"jes worden geblokkeerd.

Onder de telefoons die gevoelig zijn voor de zogenoemde 'SMS Curse of Silence' zijn populaire toestellen van Nokia, zoals de N95, LG, Samsung en Siemens.

Bron: Nu.nl

Van F-secure dus goed voor hun broodwinning, maar toch interessant nieuws met oud&nieuw; kun je bij vergeten smswensen altijd zeggen dat je niets bleek te kunnen sturen hierdoor

› reageer

Lang leve mijn Nokia 3310
Ik acceepteer geen bugs in dergelijke applicaties.

› reageer

Nokia: providers moeten sms-hack oplossenNokia kijkt nog naar de mogelijkheid om de bug via een firmware update op te lossen, maar Durrant vindt dat geen effectieve manier om misbruik te voorkomen. "Veel van onze gebruikers updaten hun firmware inderdaad, maar veel ook niet. Daardoor blijven veel toestellen kwetsbaar voor dit lek. Als providers gaan filteren werkt dat veel beter."

› reageer

Het zal een mooie boel worden als providers SMSjes op inhoud (!!) gaan filteren omdat bepaalde telefoons kapot (!!) gaan van bepaalde teksten... Het moet niet gekker worden! Als iemand mij een bepaald script per SMS wil sturen, wil ik dat gewoon kunnen ontvangen.
Dat sommige mensen blijkbaar een telefoon hebben die een SMS gaan `executen` is toch geen reden om het te filteren? Laat ze maar een fatsoenlijke telefoon kopen.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.