HTC Google telefoon G1

@unlocken: ja, maar de dollar was nog €0.77 waard vorige week en als je bij de bank wil wisselen betaal je toch 3% meer

› reageer

T-Mobile heeft vandaag in Amsterdam de Google-telefoon gepresenteerd die dit voorjaar op de markt komt in Nederland.

Met de telefoon begeeft het bedrijf achter de succesvolle zoekmachine zich voor het eerst op de telefoonmarkt, tot nu toe onbekend terrein voor Google.

Google hoopt de concurrentie onder meer te kunnen aangaan met zijn het eigen besturingssysteem Android. Dit is Googles antwoord op Apple iPhone OS.

Touchscreen en toetsenbord
De G1, zoals Google's telefoon heet, is een apparaat, ontwikkeld door het Taiwanese technologiebedrijf HTC, met touchscreen en een uitschuifbaar toetsenbord.

De telefoon ondersteunt draadloze netwerken, maar het is vooral de bedoeling dat er wordt gesurfd via het datanetwerk van T-Mobile. Het toestel kan wereldwijd bellen via verschillende banden.

Wat heeft de telefoon verder in huis? De T-Mobile G1 weegt 158 gram, heeft een 3,2-inch scherm, 3 megapixel camera, trackball navigation, built-in GPS, een microSD memory card slot, en connectiviteit via Wi-Fi, Edge en HSDPA tot maximaal 7,2 Mbps.

De webbrowser ondersteunt een aantal Google-diensten, waaronder Maps, Street View, Google Talk en YouTube

http://www.t-mobileg1.com

http://www.ad.nl/economie/2898710/Scannen_met_mobieltje.html

zie verder google

› reageer

Inmiddels staat hij ook op t-mobile.nl onder "Binnenkort verkrijgbaar"
Mij benieuwd voor welke prijs. Updates volgen hier: www.t-mobile.nl/g1

› reageer

Bij mobiel internet van Telfort zijn VOIP, skype en Youtuben niet toegestaan, zelfs technisch afgesloten.

Is er iemand die ervaringen van dien aard heeft bij T-Mobile Web'n'Walk? (Is wel van belang bij de eventuele keuze voor een G1!)

De helpdesk van T-Mobile beantwoordt de vraag uitsluitend vanuit technisch perspectief: dat er voor VOIP web'n'walk Plus nodig is.

Maar zijn er dus écht geen beperkingen? (Ik ben zo wantrouwig geworden wanneer het mobiele telefonie providers betreft)

› reageer

Inmiddels is bekend geworden dat ook de G2 door HTC geproduceerd zal gaan worden.

T-Mobile G2 is de HTC Sapphire

Gisteren lekte de roadmap van HTC uit en daarop waren 25 nieuwe toestellen te zien. Eendaarvan blijkt nu de opvolger van de T-Mobile G1 te zijn, namelijk de G2.

Op de onlangs uitgelekte roadmap staat de G2 onder de naam 'Sapphire'. Bij de G2 zou het besturingssysteem Android zijn, net zoals bij zijn voorganger, de G1. De grootste verandering tussen de G1 en de G2 zou zijn dat de G2 nu een volledig touchscreen-beeldscherm zou hebben, en geen uitschuifbaar qwerty-toetsenbord. Ook zou het toestel een 5 megapixel-camera hebben met autofocus en flitser.

Bron: AAP
Afbeelding (deep link)

Zowel door HTC als T-Mobile is nog niets bekend gemaakt. Even wachten nog?

› reageer

Een tijdje terug heb ik wel kunnen VOIP op N95 via t-mobile met ingebouwde sip functie van N95...de laatste tijd is dit niet mogelijk.."connection error".... Ik heb nog geen tijd om verder te bekijken... Ik kan wel skype, voip/sip via fring...maar gebruik veel power...voip gebruiken via N95-wlan is altijd prima....

› reageer

De Google-telefoon G1 maakt op 30 januari zijn debuut op de Nederlandse markt. Het telecombedrijf T-Mobile liet maandag weten dat de telefoon, een concurrent van de iPhone van Apple, in combinatie met een tweejarig abonnement zal worden verkocht.
De G1 van de Taiwanese fabrikant HTC wordt een Google-telefoon genoemd omdat daarop het softwareplatform Android van het Amerikaanse internetbedrijf is geïnstalleerd. Het toestel maakte eind vorig jaar al zijn entree op de Amerikaanse markt. Volgens T-Mobile-topman Hamid Akhavan zijn er honderdduizenden van verkocht

http://www.ad.nl/economie/2929213/Googlephone_eind_januari_in_Nederland.html

› reageer

Dit toestel is gratis met een 2 jarig Relax300 abo + gratis web'n'walk plus voor 29.50 per maand
nette prijs, zo opt eerste gezicht!

› reageer

De losse prijs is verlaagd naar USD 399 + USD 42 porto, dan krijg je de Dev Phone

› reageer

Bij The Phone House kun je je inschrijven en dan laten wij je direct weten als die in de winkel komt... http://www.phonehouse.nl/telefoon/tmobile/g1android/

› reageer

Ik citeer: De losse prijs is verlaagd naar USD 399 + USD 42 porto, dan krijg je de Dev Phone
Dus voor €337,82 ?

› reageer

@unlocken ik weet niet waar jij je wisselkoers bepaalt maar tegen die koers wil ik ook wel wisselen Vergeet niet de omzetbelasting en douanerechten..

[edit] ik geloof ook dat je $25 moet betalen om lid te worden van de Android market

› reageer

Ik las in deze review dat je op een batterijlading niet meer dan 1 dag stand-by kunt staan. Wil je de G1 ook gebruiken, dan kun je meerdere keren per dag aan de lader hangen.
Dat lijkt me een belangrijk punt om mee te nemen in de overweging om er eentje aan te schaffen.

› reageer

Google is voor mij nog het grootste bezwaar. Je mòet je aanmelden met een Google account en zelfs als je internet uit hebt geschakeld, blijft het ding verbinding maken - wat al enkele leuke roamingkosten heeft opgeleverd voor Amerikanen die dat ding mee namen naar Europa

› reageer

Ondertussen de G1 in me handen gehad en mee gespeeld! Toch wel een mooi toestel! Toetsen zijn makkelijk in te drukken en mooi scherm!

› reageer

@dwizzy de dollar is ruim minder dan de euro waard.$100 is nu €76,03

› reageer

@unlocken: ja, maar de dollar was nog €0.77 waard vorige week en als je bij de bank wil wisselen betaal je toch 3% meer

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.