[gerucht] HTC koopt Motorola

Nee, Motorola Nederland zou wel eens wat meer reclame kunnen maken. Wel jammer hoor, Motorola heeft de laatste maanden toch wel weer mooie telefoons gemaakt (zelf vind ik de Aura wel okay, maar veel te duur)Maar dan nog...waar moet je de Motorola toestellen kopen? Ze zijn bijna nergens meer te vinden...de Nederlandse site van Motorola is er trouwens ook niet meer...je wordt doorgelinkt naar Motorola Europe! Ook al een teken aan de wand lijkt mij! Hoe dan ook, vind het wel jammer als Motorola zou verdwijnen!

› reageer

Het gaat steeds slechter met Motorola en de plannen om de zaak te verkopen zijn al langer bekend. Nu duiken er geruchten op dat HTC weleens degene zou kunnen zijn die Motorola wil kopen.

Hoewel Motorola de laatste tijd een aantal redelijk goede toestellen heeft geproduceerd, zakt het bedrijf toch steeds verder weg in de rode cijfers. Het is zelfs zo erg geworden dat het bedrijf waarschijnlijk niet meer te redden is, tenzij ze met iets heel moois komen op het Mobile World Congress dit jaar. De plannen zijn dan ook aanwezig om het bedrijf, of in ieder geval de gsm-tak, te verkopen. Volgens de nieuwste geruchten, zou HTC weleens een potentiƫle koper kunnen zijn voor het stervende Motorola.

Het gaat steeds beter met HTC en de producent is hard bezig door te dringen tot de top drie van gsm-producenten. Om dit te kunnen bereiken moet de producent echter wel in staat zijn om deze groei bij te benen, iets dat bij Sony Ericsson misliep. Hierin zou Motorola weleens een grote rol kunnen spelen en nu het bedrijf zo diep de rode cijfers in is gezakt, wordt het voor HTC mogelijk om het op te kopen. Vooral de diepgewortelde netwerken en jarenlange ervaring die Motorola heeft zijn volgens de geruchten punten waar HTC op aast.

AAP

› reageer

Motorola heeft ook in Nederland niet echt veel kaas gegeten van marketing. Zowel rrichting consument als winkelier.

De andere merken pushen een toestel richting de consument door bepaalde acties / reclame. En daardoor ook richting de winkelier.
Ook hebben ze leuke acties met de providers.

Als Motorola op deze manier doorgaat is men in elk geval in Nederland gedoemd om te mislukken.

Htc heeft veel ervaring met Smartphones dus misschien wil men zich op de markt van de normale toestellen begeven....

› reageer

Nee, Motorola Nederland zou wel eens wat meer reclame kunnen maken. Wel jammer hoor, Motorola heeft de laatste maanden toch wel weer mooie telefoons gemaakt (zelf vind ik de Aura wel okay, maar veel te duur)Maar dan nog...waar moet je de Motorola toestellen kopen? Ze zijn bijna nergens meer te vinden...de Nederlandse site van Motorola is er trouwens ook niet meer...je wordt doorgelinkt naar Motorola Europe! Ook al een teken aan de wand lijkt mij! Hoe dan ook, vind het wel jammer als Motorola zou verdwijnen!

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.