[thephonehouse.nl] Slechte ervaring lifeline

Betaal al 2 jaar verzekeringskosten en nu gaat mijn iPhone kapot. Dus bellen naar LIFELINE voor service! Nou laat me niet lachen!!! Eerst betaal je 55 euro voor eigen risico ( een nieuw scherm is maar 39,95 euro) en dan moet je het toestel nog zelf verzendklaar maken ! Als klap op de vuurpijl mag je ook ZELF nog gaan zorgen voor een leen toestel!! Ik hoef jullie niet te vertellen dat ik per direct mijn verzekering heb stopgezet!! Wat een oplichters!!

› reageer

Waarschuwing:

Opgelet met het afsluiten van een Lifeline verzekering bij Phonehouse!

Mijn verhaal:

In maart 2007 koop ik voor mijn dochter een nokia 5300 bij Phonehouse voor 209 euro.
Ik dacht, beter een verzekering afsluiten, je weet nooit wat die kinderen met dat toestel uitspoken.
Dus ik sluit een verzekering af bij Lifeline, aangeboden door Phonehouse in het choppingcentrum te Sint-Niklaas. (België)
Dit kost mij iets minder dan 10 euro per maand . Maar, geen probleem, wat er ook gebeurt ik ben verzekerd.

In december 2008, na 22 maanden gebruik en goede zorg voor het toestel, laat ze (mijn dochter) het ding per ongeluk vallen, gevolg schermbreuk.

Geen probleem we zijn verzekerd...... dacht ik..

Ik terug naar phonehouse, daar zeggen ze: geen probleem meneer u bent verzekerd. U krijgt 129 euro terug, de huidige nieuwprijs van uw toestel. Waarop ik antwoorde: " meneer, ik koop een toestel voor 209 euro, intussen betaal in 22 maanden 10 euro per maand, dat is bijna 430 euro in het totaal.
Met andere woorden, ik was niet akkoord. Mijn argument was, volgens mij is het bedrag verzekerd, en niet, het reeds niet meer verkrijgbare, toestel.

Na wat over en weer gebel met de verzekering, waarbij ze letterlijk zeiden dat ik genoeg betaald had om recht te hebben op verzekering, krijg ik mondeling de belofte dat ik de 209 euro terug krijg mits een forfait van 30 euro. Dus een kleine 180 euro.

Mijn dochter kiest voor een Samsung G600 die dezelfde waarde vertegenwoordigd van die 180 euro.

Groot was mijn verrassing dat ik alsnog 30 euro forfait moest betalen op die 180 euro zodat ik eigenlijk slechts 150 euro terug kreeg op mijn totaal bedrag van 209 euro GSM en 220 euro betaalde verzekering.

Ik, bel naar LIfeline, weet je wat die zeggen? ... Het is niet het bedrag dat verzekerd is, doch de functies van het toestel.

Resultaat: Ben ik blij dat mijn dochter dat toestel laten vallen heeft, als ze nog langer gewacht had, kreeg ik misschien nog 50 euro terug voor de zelfde functies. (De tijd staat niet stil op technologisch gebied, begrijp je)

Advies: Stop met GSM verzekeringen of laat de toestellen binnen het jaar vallen om nog iets terug te krijgen

Uiteraard heb ik de verzekering direct geannuleerd.

Wees gewaarschuwd!!!

Een verontwaardige vader.

› reageer

Jammer van de slechte onderbouwing. Het lijkt mij toch dat dit soort dingen helder in de verzekeringsvoorwaarden staan. 220 euro verzekering betalen voor een telefoon van 209 euro lijkt me nu ook niet het meest snuggere, met alle respect.

Daarnaast is het vrij logisch dat waardedaling wordt meeberekend. Want eigenlijk zouden ze moeten zorgen voor een nieuwe Nokia 5300, en die kost dan ook maar 129 euro op dat moment. Het is dan niet zo dat je recht hebt op bijna 2 Nokia 5300's. Dat zou het sprookje wel heel mooi maken.

› reageer

Ik zie het probleem ook niet echt. Maar ik heb ook nog nooit een telefoonverzekering gehad ... Je kunt de premie beter op een goeie (Nederlandse) spaarrekening zetten, iets meer rendement

› reageer

Omdat je slechte ervaring hebt gehad met één verzekeringsbedrijf moet je natuurlijk niet alle verzekeringen afraden. Als je je toestel koopt en verzekerd bij Vodafone NL zit je wel heel goed, want daar daalt de waarde niet. Als je nu een toestel twv €500,- koopt, dan is die over 1 of 2 jaar nog steeds €500,- waard en mag je voordat bedrag één (@blabla, niet twee) nieuwe toestel kiezen indien je eigen toestel niet meer leverbaar is. En je betaald nog minder voor je verzekering ook..
Los van dat, je moet als je een verzekering neemt natuurlijk wel vragen naar de voorwaarden. Je moet geen verzekering nemen zonder te weten wát je verzekerd, in jou geval was het niet het toestel maar de functies dus.

› reageer

Ik vind telefoonverzekeringen ook belachelijk duur en onnodig. Heb dit ook nog nooit gehad, en inderdaad volgens bovenstaand type betaal je echt heel veel voor eigenlijk niets. Gewoon niet nemen, en voorzichtig met je toestel doen, want je krijgt dus blijkbaar toch maar de "dagwaarde" terug... kan je net zo goed van het geld dat je aan de verzekering hebt uitgegeven, een nieuw of zelfs beter toestel kopen
in dit geval waren er 22 maanden voorbij.. 2 maanden laten had je waarschijnlijk een nieuw abo gehad met nieuw toestel, en bovendien 200 euro aan verzekeringsgeld niet uitgegeven...

› reageer

Unigarant was wel erg snel met betalen van de reparatie van mijn HTC P3300 (kosten 229 euro)terwijl dit toestel nu ook veel goedkoper is.
Dit was met de reisverzekering en ik was eigenlijk veel te laat met de schade melden.
Conclusie: niet alle verzekeringsmaatschappijen zijn oplichters.

› reageer

Wat een ONZIN!!!
Je verzekert je telefoon, niet het aankoopbedrag, en als die stuk gaat krijg je een nieuwe telefoon van het zelfde type, of een toestel met vergelijkbare functies als het verzekerde model niet meer te leveren is.

Dit is altijd al zo geweest met alle telefoon verzekeringen en staat ongetwijfeld gewoon in je polisvoorwaarden.

edit> de reden hiervan is dat de (huidige) nieuwprijs en niet de dagwaarde wordt uitgekeerd, zoals bij bv autoverzekeringen, dan zou je na 22 maanden namelijk maar recht hebben op, ruwe schatting, 50 euro.
Als een verzekering de aanschafprijs zou uitkeren zou dat tot enorme fraude kunnen leiden. Je zou dan namelijk een toestel van €500 kunnen kopen en na een jaar krijg je dan voor €145 (12*10 + 25 eigen risico) een nieuw toestel van €500.

› reageer

Titel maar even aangepast.

› reageer

@Rob, je kan zo hard onzin schreeuwen wat je wilt, maar als je mijn post even had gelezen, had je gezien dat het geen onzin is. Niet elke verzekering is hetzelfde.

› reageer

Vpower> je hebt gelijk, niet alle verzekeringen werken zo, dat was wat kort door de bocht, maar het blijft onzin je verzekeraar iets te verwijten wat gewoon in je polis staat, en wat ook nog eens een voorwaarde is die een groot deel van de gsm verzekeringen hebben.

› reageer

(Ook ik) ben van mening dat men van te voren de voorwaarden goed dient door te nemen, en niet zomaar overal een handtekening zet na wat mooie praatjes van de verkoper.
Uiteraard is het anders spreken als de verzekeraar zich niet aan de afgesproken regels houdt.

› reageer

Fijne reclame! En dat voor de belgische Lifeline. Jammer dat hierdoor ook TPH NL in een verkeerd daglicht wordt gesteld...

› reageer

Laat deze meneer lekker zijn beklag doen op Belgische websites.
Lifeline in Nederland werkt met (prijs)categorieën, dus premie wat betaald wordt is in verhouding tot waarde van het toestel.
En vervangend toestel komt uit dezelfde (prijs)categorie.
Daarnaast lijkt het mij vrij normaal dat je naast een premie ook een eigen risico betaald, anders wordt het heel aantrekkelijk om om de zoveel tijd een toestel te claimen.

› reageer

Ook in onze kennissenkring goede ervaringen met Lifeline NL.
Zelf verzekeren we echter nooit een telefoon, ten eerste zijn we voorzichtig met onze spullen, ten tweede hebben we, als rechtgeaarde telefoonfreaks, altijd nog wel enkele leuke reserve toestelletjes liggen .

› reageer

Zelf ook een heel slechte ervaring met LifeLine verzekering. Heb 20 maanden geleden een Tytn II gekocht (€ 619,00) deze verzekerd. Daar hij in de hoogste categorie valt is dit €13,95 per maand.

Nu is de telefoon beoordeeld als niet meer te repareren. Geen nood dacht ik, ik heb immers een verzekering. Het lijstje waaruit ik mag kiezen is echter betreurenswaardig. Het zijn allemaal stuk voor stuk low-budget toestellen met 'gelijkende' mogelijkheden. (dit heeft te maken met de inkoopprijs van het toestel) waar ze die wijsheid vandaaan halen is mij nog steeds een raadsel. In de voorwaarden staat inderdaad dat LifeLine bepaald welk toestel aangeboden wordt indien het huidige toestel niet(meer)leverbaar is.

Ik zeg nooit meer LifeLine. Ben nog een het ruzien over welk toestel het zal gaan worden, maar mij zien ze niet meer terug.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.