LG neemt nummer 3 positie over

Ik heb de afgelopen jaren af en aan een LG GSM gehad...is mij iedere keer eigenlijk goed bevallen! Mijn laatste LG (LG Shine) is alweer van een tijdje terug. Ga binnenkort maar weer eens voor een LG. Ik denk ook dat ze hun positie sterk zullen verbeteren omdat ze sinds kort de LG Cookie zeer goedkoop aanbieden i.c.m. KPN/Hi prepay! Naar mijn idee doet de LG KS360 het ook wel goed bij de kids!

› reageer

LG maakte in 2008 een grote sprong. Het merk slaat aan bij de consument door haar design en vooruitstrevendheid en dit heeft voor een nummer 3 positie van marktleiders gezorgd voor het Koreaanse merk.

Nu alle cijfers over 2008 bekend zijn wordt de balans opgemaakt en wat blijkt? LG is niet langer de laatste in de top vijf van marktleiders op het gebied van aantal verkochte mobiele telefoons, maar heeft een heuse nummer drie plaats ingenomen. In 2007 stonden Motorola en Sony Ericsson nog boven dit merk, maar in 2008 heeft LG deze twee fabrikanten van hun plaats weten te stoten.

Nu alle cijfers bekend zijn blijkt dat de top 2 onveranderd blijft; met respectievelijk 470 miljoen verkochte toestellen blijft Nokia nog altijd ongeëvenaard op nummer 1 staan, gevolgd door Samsung met een aantal van 200 miljoen verkochte toestellen wereldwijd. Op dit moment wordt Samsung gevolgd door LG, dat in 2008 zo'n 100 miljoen toestellen verkocht. Echter, LG mag dan wel Motorola en Sony Ericsson ingehaald hebben qua aantal verkochte toestellen, zo groot is het eigenlijke verschil niet. Met een verschil van slechts 100.000 verkochte mobiele telefoons volgt Motorola namelijk na LG, wat dus een totaal van 99,9 miljoen toestellen verkocht. De vijfde plaats wordt bezet door Sony Ericsson met een aantal van 96,6 miljoen verkochte toestellen.

De verschillen tussen Sony Ericsson, Motorola en LG zijn dus erg klein. Motorola heeft aangegeven voor dit jaar met een flink aantal innovatieve smartphones te komen, iets dat het Amerikaanse merk wellicht wederom in de top drie zal terugzetten. Aan de andere kant zijn de geruchten dat LG dit jaar meer dan 100 toestellen op de markt wil brengen. Dat belooft wat.

Door Willeke de Haas, GSM Helpdesk

Verassende no. 3! Zelf heb ik nog nooit een Samsung of LG telefoon gekocht, en op basis van hun "eigen besturingssysteem" zie ik mij dat ook niet snel doen. Ook maar één Nokia gehad: een 3410. Vind het design van Nokia's nu vaak niet mooi, en hoewel ik Symbian nooit geprobeerd heb, lijkt mij dit ook niet zo ideaal. Eigenlijk koop ik alleen Motorola's, S-E's en HTC's. (juist de niet-koplopers). Hoewel ik deze allemaal deze dagen in kwaliteit achteruit vind gaan. Motorola maakt haast niks meer, en wat ze maken is (en was imho) alleen geschikt voor bel/sms werk, mijn laatste SE heeft allemaal vastlopers en HTC heeft met alle productiefouten bij mij ook een fikse deuk opgelopen. Aangezien ik Android toestellen lelijk vind en Apple al te gedateerd (voor zijn geld) blijft er niks meer over... Toch maar een HTC doen?

› reageer

Opvallend, maar toch wel logisch. LG is echt wel een groter merk aan het worden... wilde ik er een jaar geleden nog niks van weten om een LG te nemen, dit jaar ben ik toch ook overgestapt naar een Viewty bij een goede aanbieding.. en hij bevalt nog steeds! vroeger met toetsen had ik vaak last van mn duimen bij smsen, met touchscreen nooit Mijn volgende toestel zou zomaar weer een LG kunnen worden

› reageer

Ik heb ook even over de LG Renoir getwijfeld. Alleen las ik hier verschillende reviews over. Ik ben voor het eerst enthousiast geworden over een Nokia, de Nokia 5800 XpressMusic (review). Dit toestel ga ik in de gaten houden.

› reageer

Toch wel grappig, dat zo'n 20 jaar geleden het merk Goldstar bijna niemand wilde hebben en nu het Lucky Goldstar heet, maar dan de afkorting LG, het wel gekocht wordt. Petje af voor de marketing strategen van Goldstar _/-\o_

› reageer

Dat geldt ook voor Samsung. 15 jaar terug voor het eerst een TV gekocht van dat "obscure" merk, was toen nog zeer onbekend.
De merknaam Goldstar werd overigens nog tot 1995 gebruikt, en producten met die naam zijn in Nederland bijna niet verkocht.

Inderdaad onvoorstelbaar in welk tempo deze bedrijven een naam voor zichzelf hebben gevestigd, en nu als gelijken worden gezien van een Philips, Sony of Nokia.

Overigens is Nokia ook relatief recent opgekomen als merk.
Zo lang bestaan mobieltjes nog niet, en daarvoor was Nokia ook nauwelijks bekend.

Maar LG maakt best wel originele mobieltjes. Zij zijn de enige die DVB-T ontvangers in sommigen van hun mobieltjes plaatsen (KB620T en KB770), en ook zijn ze erg aggressief met het promoten van touchscreens (soort van cheape iphones :-).

› reageer

Samsung is al over de top geweest! Ik heb van de laastste 2 jaar slechte ervaringen met Samsung wit- en bruingoed. Bijna geen QC (Zelf ervaren bij een koelkast, welke rond werd aan de voorkant door slechte of foute QC. Hierdoor sloten de deuren na een tijd niet meer goed). Ook telefoons vind ik gammel. De service was er een van In tegenstelling tot LG. Goede QC bij zowel wit- als bruingoed. Heb zelf goede ervaring met de Viewty. Degelijk toestel, alleen de accu is snel leeg.

› reageer

Ik ben eigenlijk kwa telefoons een Nokia aanhanger.
Maar heb laatst de Samsung DVB-H telefoon via kpn gekocht.
Wel een okay toestel, maar niet erg opvallend. Ik vind dat er over wat kleine details in het gebruik bij mijn Nokia's beter is nagedacht (maar goedkopere Nokias hebben ook zo hun onhandigheden).

Tot nu toe nooit een LG gekocht, maar ik ga de KB770 kopen zodra deze ook in Nederland beschikbaar komt, ben heel benieuwd.

› reageer

Ik heb de afgelopen jaren af en aan een LG GSM gehad...is mij iedere keer eigenlijk goed bevallen! Mijn laatste LG (LG Shine) is alweer van een tijdje terug. Ga binnenkort maar weer eens voor een LG. Ik denk ook dat ze hun positie sterk zullen verbeteren omdat ze sinds kort de LG Cookie zeer goedkoop aanbieden i.c.m. KPN/Hi prepay! Naar mijn idee doet de LG KS360 het ook wel goed bij de kids!

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.