Online met vaste lage prijzen

Ik had dezelfde situatie en heb er ook achter aan gebeld. Toen kreeg ik iemand die dat niet wilde doen. Deze zei zelfs dat het wel kon, maar dan nog een jaar later. Ergens achter in 2010 ofzo. Lekker ventje of niet?. Toen heb ik gevraagd wie ik de laatste keer gesproken had, heb ik nog een keer gebeld en gevraagd naar hem. En toen is waarschijnlijk alles goed gekomen, want hij wilde wel opnieuw de bandopname en dergelijke doen. Helaas geen bevestiging per brief. Bij mij op het werk is er een module "lege brief" en daar zit een briefhoofd en alles al in. Zelf kan ik er dan tekst in zetten en versturen. Jammer dat een dergelijk groot bedrijf niet in staat is als afdeling retentie om een dergelijke brief te genereren.

› reageer

Provider Online komt vandaag (dinsdag 27 januari) met nieuwe ADSL- en Telefonie abonnementen. De huidige prijzen van ADSL Basis en Extra + Telefonie vervallen om plaats te maken voor 'vaste lage prijs' abonnementen.

Vaste lage prijs, óók na het eerste jaar
Tot vandaag waren de Online ADSL abonnementen het eerste jaar zeer scherp geprijsd en gingen ze het tweede jaar fors in prijs omhoog. Zo bedroeg de maandprijs voor ADSL Basis (4 Mb) het eerste jaar € 11,50 en daarna € 18. Hier komt een vaste lage maandprijs voor in de plaats.

Gratis nummerbehoud, geen lijnhuur, hogere administratiekosten
Daarnaast wijzigen enkele andere eenmalige kostenposten zoals verzendkosten en nummerportering. Zo bedragen de verzend- en administratiekosten 25 euro in plaats van 10 euro. Binnen het KPN-netwerkgebied kost het 75 euro. Nummerbehoud wordt gratis, terwijl het voorheen 10 euro kostte als je je telefoonnummer wilde meenemen. En wie geen KPN lijn heeft, hoeft daar voortaan geen 5 euro (1e jaar) of 10 euro (daarna) per maand voor neer te tellen! Dat scheelt een flinke slok op de borrel, want dat zit bij alle bedragen inbegrepen.

De nieuwe tarieven:

ADSL Basis (4 Mb)
Oude prijs vervalt (1e jaar € 11,50, € 17,50, € 22,50, na 1e jaar € 18, € 30, € 35)
Telefonie Basis/Extra wordt niet langer i.c.m. ADSL Basis aangeboden
Nieuwe prijs ADSL Basis: € 18 vaste lage prijs (inclusief lijnhuur).

ADSL Extra (tot 20 Mb)
Oude prijs vervalt (1e jaar € 15, daarna € 24)
Nieuwe prijs ADSL Extra: € 20 vaste lage prijs (inclusief lijnhuur).

ADSL Extra + Telefonie Basis
Oude prijs vervalt (1e jaar € 20, daarna € 35)
Nieuwe prijs ADSL Extra + Telefonie Basis: € 25 vaste lage prijs (inclusief lijnhuur).

ADSL Extra + Telefonie Totaal
Oude prijs vervalt (1e jaar € 25, daarna € 40)
Nieuwe prijs ADSL Extra + Telefonie Totaal: € 30 vaste lage prijs (inclusief lijnhuur).

Bron: Bellen.com

Hiermee is Online op dit moment de goedkoopste aanbieder van 20 Mbit internet inclusief lijnhuur (Telfort kost sinds 1 december geen 19,95 meer maar 24,95).

› reageer

Zo bedragen de verzend- en administratiekosten 25 euro in plaats van 10 euro. Binnen het KPN-netwerkgebied kost het 75 euro.

Bedoelen ze hiermee KPN activatiekosten? Dat lijkt overal weer ter sprake te zijn ineens...

› reageer

Het bekende breedte en lengte verhaal waarschijnlijk.

› reageer

Dat is als je geen KPN aansluiting hebt en je wilt overstappen van de een naar de andere internetprovider waarbij ook de vaste lijn overgenomen wordt.

› reageer

Jammer dat je hier wel een jaarcontract hebt. Als dit ook per maand zou gaan, zou het voor mij een stuk aantrekkelijker zijn.

› reageer

kosten draadloos modem: € 3,- per maand

› reageer

Hiermee is Online op dit moment de goedkoopste aanbieder van 20 Mbit internet inclusief lijnhuur (Telfort kost sinds 1 december geen 19,95 meer maar 24,95).
Dat is niet helemaal waar. CompuServe biedt ook internet inclusief lijnhuur aan voor 19,95 per maand. Wil je er onbeperkt bellen naar vaste nummers bij, dan ben je maar 24,95 per maand kwijt.

Bovendien is het (draadloos) modem bij CS maar €20,-.

› reageer

Alice ook 19.90 incl lijnhuur en per maand opzegbaar.

› reageer

Dat dacht ik dus ook, maar als je nu op Alice.nl kijkt is dat anders:

http://www.alice.nl/producten/alice_easy

Hebben ze dat stil veranderd?

Op de 1 of andere manier heb ik niet het idee dat het er allemaal erg veel duidelijker op aan het worden is.

› reageer

inderdaad. Bij Alice Comfort staat er duidelijk bij "inclusief lijnhuur", maar bij Alice Easy niet:

Alice Easy:
Om Alice Easy te kunnen bestellen, heeft u een actieve analoge telefoonlijn nodig. Heeft u deze niet, dan kan Alice deze leveren voor het eennmalige bedrag van € 69,-. U betaalt de lijnhuur dan direct aan Alice (€ 9,90 per maand). Doet u eerst de postcodecheck om te kijken welke dienst wij u kunnen leveren. U ontvang direct advies over uw telefoonlijn.

Alice Comfort:
# Er is geen apart KPN-telefoonabonnement meer nodig, want dit is inbegrepen in uw Alice-abonnement. Daarmee gaat u direct besparen op uw maandelijkse kosten en u heeft minder verschillende facturen in uw administratie.

› reageer

@schraagen: als ik bij CS een aanvraag doe zonder lijn moet ik gewoon lijnhuur erbij betalen!

› reageer

@ Floris

Je hebt gelijk!
Dat hebben ze ook sneaky veranderd! Vorige maand was het nog inclusief lijnhuur

› reageer

In een maand tijd hebben sommige providers hier mee lopen rommelen:

Compuserve: linesharing in rekening brengen voor 9,95
Telfort: activatiekosten telefoonlijn voor 49,95
Alice: 9,95 kosten linesharing bij Alice Easy

Toeval?!

› reageer

Wel vreemd dat men de klanten geen bericht stuurt dat het goedkoper wordt.

› reageer

Nieuwe prijzen van Online zijn, zoals te lezen op de site, alleen voor:

* nieuwe Online internet abonnees
* Online abonnees met een inbel abonnement

Helaas niet voor ons vaste klanten dus.. (die te veel betalen).

› reageer

Inderdaad je hebt gelijk vaste klanten zijn weer de klos

› reageer

Of is het een gevalletje van ' lijkt op onderlinge afspraken maken over zelfde verhoging van bepaalde diensten / tarieven ' of kartelvorming / mededinging of juist oneerlijke handelspraktijken (wet O.H.P.) of misleidende consumentenreclame ?

Wordt het misschien tijd om een en ander eens verder te laten bekijken danwel melden aan:

http://www.consumentenautoriteit.nl
http://www.consuwijzer.nl
http://www.opta.nl
http://www.nmanet.nl
...

Wie heeft ideeën of meer info of wil meldingen doen ?

_/-\o_

› reageer

Wat is het toch heerlijk als je overal tegenaan kan trappen...

Prijsafspraken? Waar haal je dat nou weer vandaan? Oke, een aantal providers hebben rond dezelfde tijd hun prijzen omhoog gegooid. Dus?

Misschien heeft hun gemeenschappelijke leverancier de prijs wel omhoog gegooid. Of misschien is het wel zo dat de andere providers 1 provider zijn gevolgd in het omhoog gooien van de prijzen. Daarmee is toch niet gezegd dat ze met elkaar om de tafel zijn gaan zitten en hebben afgesproken vanaf datum X allemaal een tientje extra te gaan vragen?

Wat betreft oneerlijke handelspraktijken...
Er is niets mis mee om oude klanten geen korting te geven en nieuwe klanten wel. De oude klanten krijgen precies waarvoor zij gekozen hebben. Ze waren bekend met de prijs en de voorwaarden en daar houd Online zich keurig aan. Dat zij andere voorwaarden voor nieuwe klanten hebben hebben de oude klanten toch niets mee te maken... Netjes is anders, maar het is prima toegestaan hoor.

› reageer

Bovendien lopen de providers kans dat ze zich zelf in de vingers snijden, want een klant, die het niet eens is met de prijsverlaging voor nieuwe klanten, kan aan het eind van zijn contract overstappen naar een andere provider (waar hij eventueel ook gebruik kan maken van voordelige aanbiedingen).

› reageer

Ik begrijp gewoon niet dat een bestaande trouwe klant die al veel heeft betaald en de provider groot heeft gemaakt, zodat ze nu goedkoper meer klanten kunnen binnen trekken, niet juist beloond worden en op zijn minst ook minder gaan betalen!

Dat nieuwe klanten minder gaan betalen dan bestaanden is wreed!

Ik denk dat ik ga opzeggen en opnieuw aan ga sluiten.

› reageer

Dat ligt er natuurlijk aan hoelang je abbo nog loopt.
Het mijne loopt op 31-3 af. Ook weet niet of je kunt opzeggen per 31-3 en vervolgens weer laten aansluiten per 31-3 want dat is immers de laatste dag van de aanbieding.

› reageer

zal die daarna niet verlengd worden dan?

› reageer

Of die aanbieding verlengd wordt is maar altijd de vraag, maar dat zullen ze alleen bij online weten en denk niet dat de helpdesk dat weet.

› reageer

Ik heb de gegevens van deze aanbieder bekeken.
Zij zijn erg summier in het tonen van de technische gegevens.
Ik blijf met een paar vragen zitten.
1) Is er bv een limiet voor dataverkeer?
2) Krijg je een vast ip-adres?
3) Is een server toegestaan?
4) Is een netwerk toegestaan?

› reageer

1) Is er bv een limiet voor dataverkeer? : Nee
2) Krijg je een vast ip-adres? : Ja
3) Is een server toegestaan? : Volgens mij wel (heb er ook eentje)
4) Is een netwerk toegestaan? : Volgens mij wel, waarom niet?

› reageer

Ik heb nu ISDN en wil daar van af. Zou ik nu doen alsof ik helemaal geen lijn heb? En komen er dan bij Online toch nog kosten bij? En het opzeggen van ISDN bij KPN, kost dat ook geld?
De bestaande nummers wil ik via Budgetphone porteren (kost 10 euro per nummer per jaar).

› reageer

zeg eerst bij KPN je IDSN op (kost dit geld? ik denk het niet).

Dan vraag je Orange ADSL aan met KPN.

Daarna zet je je nummer over naar Budgetphone.

Ik denk dat dit de beste volgorde is.

› reageer

Vandaag ben ik gebeld door online.
Mijn abbo liep af 31 maart en dat willen ze graag verlengen tegen de nieuwe lage prijs voor 1 jaar. Na dat jaar kan ik per maand opzeggen en de lage prijs blijf ik behouden.

› reageer

de nieuwe lage prijs van 20 euro, of de huidige prijs van 25 euro

Ik was net te laat met aanmelden helaas. Iemand nog andere goede aanbiedingen voor Adsl?

› reageer

Kijk eens bij “breedbandshop.nl” en vergelijk.
Concepts ICT downstream 6Mb! € 20.- vaste prijs.
Alice Easy downstream (Kbps) 20480 € 20.-
Tele2 ADSL internet 20 Mb € 20.-

› reageer

Bij adslwinkel.nl vind je ook diverse aanbiedingen.

› reageer

Kijk goed uit met de extra kosten als je geen KPN-aansluiting hebt! Sites als breedbandshop, adslwinkel en www.bestel-internet.nl helpen je denk ik goed op weg!

› reageer

Voor mij wordt het 25 euro voor ADSL Extra & Telefonie Basis

› reageer

@rvh:

Is nog steeds 20 euro hoor!

http://www.online.nl/tarieven/

› reageer

@portos,

Hoe heb je dat gedaan dat je gebeld werd door Online?
Heb je zelf eerst gebeld dat je wilde opzeggen?

› reageer

Ik heb helemaal niks gedaan.
Ze hebben mij gebeld dat mijn abo 31 maart afliep en ze vroegen of ze dat mochten verlengen met 1 jaar voor de lagere prijs, daarna blijf ik die prijs behouden en kan ik per maand opzeggen.

› reageer

Nou, ik heb vandaag maar eens gebeld. Ik zei, ik wil mijn abonnement op zeggen. Dat kon per 31 juli. Dus ik vraag: "of hebben jullie nog een aanbieding om klanten te behouden?". Dat hadden ze! Vanaf 31 juli 20 euro per maand en in mijn geval 19 euro, omdat ik het modem destijds al had terug gestuurd.

Tegenwoordig schijn je dus je KPN nummer gewoon op te kunnen zeggen! Dit is niet meer gekoppeld aan je abonnement. Kijk, dan betaal ik straks 19 euro i.p.v. 29,50 euro per maand voor internet!

Het gaat steeds beter...

› reageer

Weet iemand wat voot type modem men levert?

Zijn dat verschillende types?

Zo ja, welke?

Mijn bedoeling is om enkel het 20MB verbinding aan te schaffen, maar wel VOIP te gaan gebruiken. Het liefst via een aparte analoge ingang, liever zelfs 2 aansluitingen, maar met 1 zou ik al tevreden zijn. Ik wil geen 3 euro per maand betalen voor een draadloos modem, maar later wel een draadloze N verbinding/router toevoegen met een WPA2 verbinding.

Nu ben ik dus nieuwsgierig wat voor type modem men levert, want dat is niet duidelijk.

Nu leek de aanbieding van Telfort leuk, vooral omdat je VOIP zelf via VOIPbuster en Budgetphone kon regelen met 2 lijnen tegelijk. Tevens heeft één type een wifi verbinding, maar met wep verbinding.

Inmiddels is Telfort duurder geworden, dus online lijkt mij wel wat.

Kan iemand mij duidelijkheid geven?

› reageer

Online werkt met een eigen modem. Ik had Online tot enkele maanden geleden, maar gebruikte daarvoor mijn oude Tiscali (=Telfort) modem, zodat ik inderdaad VOIP van 3e partijen kan instellen. Inmiddels mag je het modem bij Telfort niet meer houden.

Een mogelijkheid is dat je zelf een zyxel modem aanschaft via Tiscali of zo en deze voor Online configureerd.

Het was overigens niet mogelijk om te kiezen voor de optie "geen modem" bij Online. Ik heb dus noodgedwongen een ongebruikt modem 2 jaar lang in de kast moeten leggen.

› reageer

Voor meer info kijk eens op

http://online.gebruikers.eu

› reageer

Volgens mij maakt Online gebruik van de Livebox dit is een toestel wat men op afstand programmeert je moet dan ook niet vreemd op kijken als na een update de instellingen zijn verdwenen.
Bij mij was na zo een update mijn webserver niet meer te benaderen.
Dit is voor mij de reden geweest om bij deze provider te vertrekken.

› reageer

Ik heb er een speedtouch 716 aan gehangen en bij mijn ouders heb ik een Fritzbox aangesloten ipv de Livebox van Online. Ook kun je een Fritzbox achter de Livebox hangen voor de VOIP. Dit werkt ook erg goed.

› reageer

Het leek er op dat online ook goed word voor oud vertouwde klanten(>10 jaar). Dit is stiekem niet zo. Ze zeggen dat je geen lijnhuur hoeft te betalen maar dat is niet voor bestaande klanten. Het staat wel nergens. Ze zeggen dat naderhand als je weer een jaar abonnement hebt aafgesloten. Leuke klanten binding....
Opzeggen dus.

› reageer

Naar ik begrepen heb, kunnen bestaande klanten verlengen en dan ook 20 euro per maand betalen. Als je het ook nog eens inclusief lijnhuur wilt hebben, zul je je lijn ruim voor de verlenging moeten opzeggen. Hij staat dan 1 of 2 keer op de factuur als 10 euro. Wel moet je zorgen dat ze bij de bandopname bij de verlenging duidelijk zeggen dat de verlenging inclusief lijnhuur is voor 20 euro.

› reageer

Ik had het doorgegeven voor de opzegtermijn en besproken bij de omzetting en zij met dat het wel kon. Alleen belt men naderhand op dat het niet kan en dat je dus wel lijnhuur moet betalen. Men wil dat zelfs niet schriftelijk bevestigen. Blijkbaar willen ze geen vaste klanten

› reageer

Ik heb ook gevraagd voor een schriftelijke bevestiging van de inclusief lijnhuur, maar ook ik kon die niet krijgen. Later weer gebeld en het zou wel goed in het systeem staan. Dus het zou inclusief lijnhuur zijn. Tevens staat het ook op band dat het inclusief lijnhuur is en die zijn later weer op te vragen. Hopen dat het goed gaat, anders ben ik mijn mooie stabiele KPN-lijn kwijt voor niets...

› reageer

shit :S

In het gesprek voordat de band opgenomen werd heb ik gevraagd of het inclusief lijnhuur was, en toen zei de medewerkster ja.

Verder tijdens de opname niet over lijnhuur gesproken.

Ik hoop maar dat het goed is... het gaat nieuwe contract gaat op 1 juli in. Ik ga maar eens bellen of het wel inclusief lijnhuur is.

Dan kan ik eindelijk die (veel te dure) KPN opzeggen en overstappen op budgetphone!

› reageer

Ik had dezelfde situatie en heb er ook achter aan gebeld. Toen kreeg ik iemand die dat niet wilde doen. Deze zei zelfs dat het wel kon, maar dan nog een jaar later. Ergens achter in 2010 ofzo. Lekker ventje of niet?. Toen heb ik gevraagd wie ik de laatste keer gesproken had, heb ik nog een keer gebeld en gevraagd naar hem. En toen is waarschijnlijk alles goed gekomen, want hij wilde wel opnieuw de bandopname en dergelijke doen. Helaas geen bevestiging per brief. Bij mij op het werk is er een module "lege brief" en daar zit een briefhoofd en alles al in. Zelf kan ik er dan tekst in zetten en versturen. Jammer dat een dergelijk groot bedrijf niet in staat is als afdeling retentie om een dergelijke brief te genereren.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.