Unlocken Samsung M150/C450 (Postbank/ING-actie)

Kirsten, haal even de accu uit de telefoon, wacht even een paar tellen en doe hem weer terug. Zorg dat er een sim-kaart in de telefoon zit. Zet de telefoon aan. Wat krijg je nu op het schermpje te zien?

› reageer

Gebruik onderstaande instrcuctie voor het unlocken van de Samsungs (met dank aan robv2).
Reacties kunnen na deze instructie worden geplaatst.

Gepost door robv2 op 29/01/2009 09:39:
Samsung M150 Telfort unlocken.

Zorg dat de batterij vol is.
Je hebt een kleine pen of schroevendraaier nodig om de SIM in het SIM-houdertje te priegelen
Je hebt een SIM nodig die niet geaccepteerd wordt door de telefoon.
Zorg dat de SIM niet naar een pincode vraagt. Let op: Je schakelt dan niet de pin-code uit, maar het vragen naar de pin-code, dit is een functie van de simkaart. Dwz. de simkaart heeft dan nog steeds dezelfde pin-code, maar je hoeft hem niet meer in te typen bij het opstarten van de gsm.

1. Zet de telefoon uit.
2. stop de SIM kaart in het toestel, maar niet helemaal, je laat hem er halverwege uitsteken.
3. Zet de accu schuin op de drie pooltjes, zodat ze kontakt maken. Je bent nu in staat om zodirect de SIM kaart er helemaalin te schuiven
4. Zet de telefoon aan, en houdt de accu aangesloten.
5. Na enige tijd verschijnt de melding "INSERT SIM"

6. Schuif de SIM, terwijl je de accu goed schuin op zijn plaats houdt helemaal in het houdertje.
7. Kantel voorzichtig de accu op zijn plaats.
8. Zet de achterkant op zijn plaats.

9. toets de volgende code, en wacht rustig totdat de telefoon helemaal gereset is. Dit kan een minuutje duren, de telefoon waarschuwt je daar voor.

*2767*3855#

10. De telefoon werkt nu. De SIM is geaccepteerd, en je hebt ontvangst.
11. We gaan de situatie nu definitief maken. In het geval van de Telfort (Postbank) telefoon moet je twee locks omzeilen: de Service Provider lock en de Netwerk lock.

12:Service Provider Lock

Toets in:
*7465625*77*00000000*00000000#
bericht is "SP Lock has been personalised" of iets dergelijks.
Daarna:

#7465625*77*00000000#
bericht is "SP Lock deactivated" of iets dergelijks.

13: Netwerk Lock

Toets in:
*7465625*638*00000000*00000000#
Bericht is "Network Lock has been personalised" of iets dergelijks.
Daarna:

#7465625*638*00000000#
Bericht is "Network Lock deactivated" of iets dergelijks.

14. Daarna kun je de telefoon uit- en aanzetten.

let op: Ik heb de instructie overgenomen van een eerdere unlock-instructie voor de C450. Ik had de behoefte om er een Vodafone SIM in te stoppen, en dat is gelukt. Volledigheidshalve volgt hieronder de engelse tekst voor het unlocken van een C450.
Ik durf de codes niet nogmaals in te voeren. Misschien dat iemand even beter op kan letten wat voor meldingen de telefoon geeft als je de codes invoert. Zet dat dan even in een reactie, dan pas ik de tekst hierboven even aan.
Het blijkt belangrijk te zijn de volgorde zoals ik beschreven heb aan te houden. Haal je eerst de netwerk lock er af, dan gaat de telefoon zeuren bij het unlocken van de service provider. Je moet de netwerk code dan weer vastzetten.

1. Turn off the mobile phone.
2. Insert a "Non-accepted" SIM card (sim card that wont work) half way in so that when you turn on the phone, it still says "Insert SIM".

3. Turn on the phone.
4. The phone will still say "Insert SIM". This is where you need to push the sim card all the way in. You can use a paperclip or a tiny object to push it in if you have difficulty. IT IS IMPORTANT THAT THE PHONE REMAINS ON AT THIS STAGE (TRY NOT TO LET BATTERY FALL OUT) IF BATTERY FALLS OUT, DO NOT PANIC, JUST START FROM STEP 2 AGAIN.

5. Enter the following code and wait patiently for phone to reset:

*2767*3855#

6. After reset is completed, SIM should work and also the reception. Don't get excited, its not unlocked yet.
8. Now we want to make it permanent. First check what locks need to be deactivated with the following code:

*#7465625#

------------------------------------------------------------------------
a)
If Network Lock is "Active", put in the following code:

Message should be "Network Lock has been personalised" or similar.
Then:

#7465625*638*00000000#
Message should be "Network Lock deactivated" or similar.

b)
If Subset Lock is "Active", put in the following code:

*7465625*782*00000000*00000000#
Message should be "Subset Lock has been personalised" or similar.
Then:

#7465625*782*00000000#
Message should be "Subset Lock deactivated" or similar.

c)
If SP Lock is "Active", put in the following code:

Message should be "SP Lock has been personalised" or similar.
Then:

#7465625*77*00000000#
Message should be "SP Lock deactivated" or similar.

d)
If CP Lock is "Active", put in the following code:

*7465625*27*00000000*00000000#
Message should be "CP Lock has been personalised" or similar.
Then:

#7465625*27*00000000#
Message should be "CP Lock deactivated" or similar.

e)
If SIM Lock is "Active", put in the following code:

*7465625*746*00000000*00000000#
Message should be "SIM Lock has been personalised" or similar.
Then:

#7465625*746*00000000#
Message should be "SIM Lock deactivated" or similar.

"a)" is the common one that usually is the only one need to be done but if other locks are active, i think its best to disable them now while you have the chance.

Now you have unlocked your phone!

› reageer

Het unlocken van de M150 is gelukt zoals het hier boven staat beschreven, nu heb ik alleen nog een vraag hoe haal je de Telfort opstart en afsluit logo's weg ?

› reageer

Stap 12 lukt me niet een telfort abo-simkaart en ook niet met een Hi abonnement simkaart.
Stap 12 lukt wel met de originele telfort simkaart.
Ik zit dus nog met de netwerk lock (bij de C450 had ik dit probleem ook, ik kreeg hem pas weg met een t-mobile simkaart.)

Wat is de netwerk lock eigenlijk? Beperkt die je tot het netwerk van een bepaalde provider? Dan zou het voor mij niet uitmaken omdat ik er een telfort abonnement in wil stoppen.

› reageer

Ik wil net als de poster een Vodafone sim plaatsen. Helaas gaat het bij stap 12 niet verder. Stap 13 lukt weer wel, maar daar heb ik natuurlijk niks aan als stap 12 niet werkt

› reageer

Het is niet perse noodzakelijk de stappen in de juiste volgorde te doorlopen. Mijn ervaring is, dat je het best met de SP-lock kunt beginnen. Soms moet je locks, die je succesvol hebt verwijderd weer even terugzetten om de andere te kunnen verwijderen.
Je hoeft alleen de netwerk- en de SP-lock te verwijderen. Eventuele andere locks zijn hier, voorzover ik weet, niet van toepassing.

Als je de melding krijgt, dat een bepaalde lock wordt vereist (required), zet deze lock dan weer aan en ga verder met de andere.

Vaak is het eenvoudig de netwerk-lock te verwijderen, maar krijg je de SP-lock niet weg. Zet dan de netwerk-lock weer even terug en probeer dan de SP-lock te verwijderen. Als dit is gelukt, kun je de netwerk lock weer verwijderen.

Vreemd genoeg lukt het sommigen de locks wel met de Engelse tekst (uit de starttekst van dit topic) te verwijderen, maar niet met de Nederlandse tekst.

Lees voor ervaring van anderen dit topic eens door.

› reageer

Hee, hij werkt ! Ik heb volgens mij de eerste keer de codes door elkaar ingetypt en bljkbaar stond de netwerkblokkering al uit, terwijl deze bij stap 12 wel verplicht was. Weer terug weten te zetten en alles werkt nu zolas het hoort. Super bedankt ! _/-\0_

› reageer

Heb hele circus eerst met telfortsim gedaan, zonder dat het werkte (laatste code verwijderen, gaf aan ongeldige code). Later stappen direct vanaf punt 1 met vodafonesim herhaald, en was het wonder geschied. De NL-stappen overigens. En uiteraard erop letten dat je pin vragen disabled

› reageer

Met de bijgeleverde sim-kaart lukt het prima om alles te unlocken, maar bij mijn "oude"-simkaart blijft de netwerkblokkering AAN staan.
Als ik uiteindelijk #7465625*638*00000000# in tik, dan krijg ik "wachtwoord onjuist". Ik weet niet welk wachtwoord er wordt bedoeld, want ik heb zelf geen wachtwoorden ingesteld.
Mijn vrouw heeft de Samsung X550 en daar is hetzelfde probleem.
Weet iemand hoe ik de netwerkblokkering kan opheffen?

› reageer

Als je meldingen van onjuiste wachtwoorden krijgt, kunnen we daar niks aan doen. En daar moet je je ook niks van aantrekken. Die wachtwoorden zijn bij ons simpelweg niet bekend. Als je toch blijft doorzeuren over wachtwoorden heb je de aangegeven topics niet goed doorgelezen. Zeker niet als je al niet weet hoe je de netwerkblokkering (de eenvoudigste van de twee) moet opheffen!

Het is sterk als het bij twee telefoons niet lukt. Als het bij één niet lukt, OK, maar bij twee... Je doet dan zeer waarschijnlijk toch iets fout.

Lees de threads eens aandachtig door. Het zijn er intussen drie. Hierin zijn voldoende aanwijzingen gegeven. En neem de tijd er voor. Het is niet iets wat je even snel tijdens een borreluurtje doet!

› reageer

Als je om een SP-wachtwoord wordt gevraagd, kun je het volgende proberen:

After you do the reset, check and make sure that your network lock is active by pressing *#7465625#. If it isn't active you must use this code to reactivate it, *7465625*638*00000000*00000000#. Then you have to deactivate the sp lock first. To do that you need to input *7465625*77*00000000*00000000#, (this will reset the lock) then you enter #7465625*77*00000000# (to disable the sp lock). Then you disable the network lock #7465625*638*00000000# and the phone is finally unlocked.

› reageer

Ik stel je ter zake doende opmerkingen op prijs evdm, maar laat die bevooroordeelde en azijnpisserige opmerkingen voortaan maar achterwege. Een forum als dit is om elkaar te helpen, niet om af te zeiken. Ik "blijf niet doorzeuren over wachtwoorden" en ik heb de hele avond de threads zitten lezen en herlezen, maar na alle codes tig keer te hebben ingevoerd krijg ik bij het opheffen van de netwerkblokering steeds weer "wachtwoord onjuist" in mijn scherm, terwijl ik geen enkel wachtwoord of pincode in mijn telefoon heb ingevoerd.
Dat je mij een sukkel vind omdat het mij niet lukt een netwerkblokkade te verwijderen getuigt daarom van weinig respect.
Als iemand nog suggesties heeft inzake mijn probleem dan hoor ik die graag.

› reageer

beste brutus1,

je reactie op evdm kan ik begrijpen, toch heeft evdm wel de juiste oplossing aangedragen. ik kreeg ook continu de wachtwoord melding zoals je beschrijft en heb de stappen van evdm met de door hem aangegeven aanpassingen gevolgd, ik plaats ze hieronder voor je. hopelijk helpt het je, om het unlocken te voltooien. succes.

0. zorg ervoor dat de sim niet vraagt om een pincode!!!
1. zet de telefoon uit.
2. stop de SIM kaart in het toestel, maar niet helemaal, je laat hem er halverwege uitsteken.
3. zet de accu schuin op de drie pooltjes, zodat ze contact maken. je bent nu in staat om straks de SIM kaart er helemaal in te schuiven
4. zet de telefoon aan, en houdt de accu aangesloten.
5. na enige tijd verschijnt de melding "INSERT SIM"
6. schuif de SIM, terwijl je de accu goed schuin op zijn plaats houdt helemaal in het houdertje.
7. kantel voorzichtig de accu op zijn plaats.
8. zet de achterkant op zijn plaats.
9. toets de volgende code, en wacht rustig totdat de telefoon helemaal gereset is. dit kan even duren.

*2767*3855#

10. de telefoon werkt nu. de SIM is geaccepteerd, en je hebt ontvangst.

we gaan de situatie nu definitief maken. in het geval van de Telfort (Postbank) telefoon moet je twee locks omzeilen: de Service Provider lock en de Netwerk lock.

11: Netwerk Lock resetten
Bericht is "Network Lock aan" of iets dergelijks.

12:Service Provider Lock resetten
bericht is "SP Lock aan" of iets dergelijks.

13: Service Provider Lock deactiveren
#7465625*77*00000000#
bericht is "SP Lock uitgeschakeld" of iets dergelijks.

14:Netwerk Lock deactiveren
#7465625*638*00000000#
Bericht is "Network Lock uitgeschakeld" of iets dergelijks.

15. daarna kun je de telefoon uit- en aanzetten en blijft de ontgrendeling bewaard.

› reageer

Uiteindelijk is het gelukt met de gegevens uit topic 10

Maar als ik de code *#7465625# ingeef dan is alles nog steeds 'lockt'
toch is de telefoon voor alle simkaarten vrijgemaakt.

› reageer

Bij de samsung C450 kreeg kreeg je een status per blokkade met code *#7465625#
Volgens mij krijg je met de M150 alleen een overzicht van alle mogelijke blokkades maar niet welke ook daadwerkelijk actief zijn.

en @brutus en evdm; ach misschien klinkt het wel een beetje zuur, maar idd is het mogelijk om de blokkades aan de hand van de eerste post te verwijderen. Als je naar de omruil thread (10 pagina's) van de samsung kijkt, zie je tal van mensen die het gewoon fout deed. Ik incluus (in het begin).
Zit trouwens nog steeds met mijn netwerklock maar die maakt niets uit voor mijn telfort abo

› reageer

Goovy en Nogood bedankt voor jullie reacties en Nogood: als de originele simkaart in de M150 zit heb ik geen blokkades. Ik keb alleen een probleem met de netwerkblokkering als ik een andere prepaid Telfort-simkaart erin stop, maar helaas, dan maar geen MMS en WAP.

› reageer

Ook bij mij geeft hij na het invoeren van de tweede code voor het verwijderen van het network lock aan 'wactwoord onjuist' aan. Ook als ik de sp lock tijdelijk weer aan zet krijg ik de netwerk lock niet uit. Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor kan vinden...

› reageer

1. Hebben jullie al eens geprobeerd de SP-blokkering aan te zetten ipv uit?
2. Probeer eens de codes door elkaar in te voeren.
Met een C450 is het me gelukt om de codes wat door elkaar in te voeren en plotseling waren alle blokkeringen eraf. Ook bij de 150 waren opeens de blokkeringen eraf.
3. Mijn ervaring is dat je niet te logisch moet denken. Als je denkt dat een blokkering aan staat, kijk eens of je hem dan nog eens aan kunt zetten (zie punt 2). Of andersom: Als je denkt dat je een code al uit hebt staan, probeer hem dan nog eens uit te zetten.

Het is mij nog nooit gelukt een gsm te unlocken, terwijl ik mij netjes aan het lijstje in de startpost hield. Altijd moest ik een beetje rommelen.

› reageer

Bedankt voor het advies, ik zal eens proberen wat wat gepruts kan opleveren

› reageer

Ik heb de moed opgegeven. Bij wat ik ook probeer om de locks er af te krijgen, bij elke optie met welk simkaart dan ook krijg ik de melding wachtwoord niet identiek.

geprobeerde simkaarten

Vodafone prpaid,
Vodafone abbo
Hi prepaid,
Debitel abbo
en nog een andere telfort sim.

Noppes, helemaal niks werkt, ik krijg er zelfs niet eens 1 lock af, helemaal niks. Ik hou het voor gezien en flikker dit ding denk ik maar in de bak. Spijtig maar het is niet anders.

› reageer

Hoi,

Misschien een domme vraag, maar is unlocken hetzelfde als simlock vrij maken?
Bedankt.

› reageer

Niet dom hoor, de enige conclusie die we hieruit kunnen trekken is dat je nog thuis bent in deze materie en wat je vraag betreft daarop is het antwoord ja.

› reageer

Bedankt voor alle handige tips, ik kan mijn telefoon nu iig gebruiken .
Ik krijg bij het intoetsen van de reset-codes alleen steeds: 'already personalized'. En als ik dan daarna zo'n code probeer uit te zetten krijg ik dus: wrong password.
Ik neem aan dat het 00000000 gedeelte dus niet klopt omdat iemand al een code heeft ingevoerd? ('personalized' zou moeten betekenen dat ik dat heb gedaan? )
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

› reageer

Wilde mijn M150 unlocken, maar kreeg SP lock er niet af met een T-Mobile abo sim, ondanks de engelstalige tips hier. Kreeg steeds de melding dat de simkaart geen blokkeringscode bevat. Daarna bij de volgende stap: foutief wachtwoord.
Toen maar een HI prepay sim geprobeerd, en zie: in één keer gelukt. Daarna kon de T-Mobile abo-sim er gewoon in.Zou het kunnen zijn dat er persé een PREPAY sim van een andere provider nodig is voor het unlocken?
Wie kan mij uitleggen wat de eerste foutmelding betekent ?
Dan nog een paar gebruikers vragen: Mijn contacten zijn gesorteerd op voornaam, hoe kan ik dat gesorteerd op achternaam krijgen ?
Een agenda alarm is maar een zielig piepje, en helemaal niets als de telefoon uit staat. Waar kan ik dat wijzigen ?
En dan wil ik graag van het Telfort logo af. Hoe doe ik dat ?

› reageer

Het unlocken lukt ook met "gewone" simkaarten.

› reageer

mensen die een KPN sim hebben.

na veel gepuzzel ben ik er uit hier onder schrijf ik de volgorde aan die ik heb aan gehouden waardoor het mij lukte om de m150 te unlocken.

Samsung M150 Telfort unlocken.

Zorg dat de batterij vol is.
Je hebt een kleine pen of schroevendraaier nodig om de SIM in het SIM-houdertje te priegelen
Je hebt een SIM nodig die niet geaccepteerd wordt door de telefoon.
Zorg dat de SIM niet naar een pincode vraagt. Let op: Je schakelt dan niet de pin-code uit, maar het vragen naar de pin-code, dit is een functie van de simkaart. Dwz. de simkaart heeft dan nog steeds dezelfde pin-code, maar je hoeft hem niet meer in te typen bij het opstarten van de gsm.

1. Zet de telefoon uit.
2. stop de KPN SIM kaart in het toestel, maar niet helemaal, je laat hem er halverwege uitsteken.
3. Zet de accu schuin op de drie pooltjes, zodat ze kontakt maken. Je bent nu in staat om zodirect de SIM kaart er helemaalin te schuiven

6. Schuif de SIM, terwijl je de accu goed schuin op zijn plaats houdt helemaal in het houdertje.

9. toets de volgende code, en wacht rustig totdat de telefoon helemaal gereset is. Dit kan een minuutje duren, de telefoon waarschuwt je daar voor.

*2767*3855#

11. We gaan de situatie nu definitief maken. In het geval van de Telfort (Postbank) telefoon moet je twee locks omzeilen: de Service Provider lock en de Netwerk lock.
12. Now we want to make it permanent. First check what locks need to be deactivated with the following code:

*#7465625# deze code invoeren is niet persee nodig deze laat alleen maar zien wat er gelockt is.
voer het volgende nu uit
negeer verder de meldingen en voer deze lijst hieronder het toestel in.

a)
If Network Lock is "Active", put in the following code:

Message should be "Network Lock has been personalised" or similar.
Then:

#7465625*638*00000000#
Message should be "Network Lock deactivated" or similar.

b)
If Subset Lock is "Active", put in the following code:

*7465625*782*00000000*00000000#
Message should be "Subset Lock has been personalised" or similar.
Then:

#7465625*782*00000000#
Message should be "Subset Lock deactivated" or similar.

c)
If SP Lock is "Active", put in the following code:

Message should be "SP Lock has been personalised" or similar.
Then:

#7465625*77*00000000#
Message should be "SP Lock deactivated" or similar.

d)
If CP Lock is "Active", put in the following code:

*7465625*27*00000000*00000000#
Message should be "CP Lock has been personalised" or similar.
Then:

#7465625*27*00000000#
Message should be "CP Lock deactivated" or similar.

e)
If SIM Lock is "Active", put in the following code:

*7465625*746*00000000*00000000#
Message should be "SIM Lock has been personalised" or similar.
Then:

#7465625*746*00000000#
Message should be "SIM Lock deactivated" or similar.

voer dan vervolgens het volgende weer uit:

1. Zet de telefoon uit.
2. haal de KPN sim kaart uit het toestel en stop de telfort SIM kaart in het toestel, maar niet helemaal, je laat hem er halverwege uitsteken.

6. Schuif de telfort SIM, terwijl je de accu goed schuin op zijn plaats houdt helemaal in het houdertje.

*2767*3855#

12:Service Provider Lock

Toets in:
bericht is "SP Lock has been personalised" of iets dergelijks.
Daarna:

#7465625*77*00000000#
bericht is "SP Lock deactivated" of iets dergelijks.

13: Netwerk Lock

Toets in:
Bericht is "Network Lock has been personalised" of iets dergelijks.
Daarna:

#7465625*638*00000000#
Bericht is "Network Lock deactivated" of iets dergelijks.

14. Daarna kun je de telefoon uit- en aanzetten.

als het goed is je toestel nu unlocked

› reageer

Hallo iedereen,

Heb zelf ook meegedaan aan die omruilactie en heb de stappen gevolgd.
Bij mij werkte het wel (dankjewel daarvoor!), maar ik zie dat sommigen een melding krijgen dat het wachtwoord verkeerd is. Waarschijnlijk komt dat doordat je het mobieltje al eens hebt gebruikt zonder simkaart. Het beste is nu om gewoon samsung te bellen voor hulp.

PS: Snap dat je na een week al die gekke codes moet invoeren helemaal
bent om het zo maar uit te drukken.

› reageer

Ik heb ook meegedaan aan de omruilactie en krijg ook de melding wachtwoord onjuist bij de SP blokkering.
Is er echt niemand die weet wat hiervoor de oplossing is?

› reageer

Wat ik al hierboven vermeldde : Andere simkaarten proberen. Ik kreeg ook melding foutief wachtwoord bij een simkaart van T-Mobile abonnement, bij een HI prepaid sim ging het wel goed bij mij. Na het unlocken werkt de simkaart van T-Mobile probleemloos in de M150

› reageer

Met de Nederlandse tekst en met verschillende SIM-kaarten lukte het mij niet. Dezelfde foutmeldingen als diverse anderen. Tenslotte met een Orange (T-Mobile) prepaid kaart geprobeerd, maar dan de Engelse tekst, waarin meerdere locks genoemd worden.Ik heb zelf een Debitel abt.
Ben vanaf e)(SIM lock) begonnen => gelukt, daarna d)(CP lock) kreeg melding "SIM geen blokkeringscode". Omdat ik bij eerdere pogingen om de SP lock te deactiveren de melding "wachtwoord fout" had gekregen, heb ik b) (Subset lock) gedeactiveerd en vervolgens a) de Netwerk lock gedeactiveerd; daarna c)(de SP-lock) weer geprobeerd. Ik kreeg toen de melding, dat de Netwerk lock aan moest staan. Deze weer aangezet vervolgens de SP lock gedeactiveerd, hetgeen lukte en vervolgens de Netwerk lock weer gedeactiveerd. En ??? ja hoor het was gelukt !!!!!! Ik kan de M150 nu gebruiken, zowel met mijn Debitel abt-kaart als met andere prepaid's. Bedankt voor al het voorwerk. PS Ook ik heb nog Telfort in mijn display staan. Weet iemand daar al een oplossing voor?

› reageer

Ik heb zelf een Vodafone sim kaart, heb het nu 2x geprobeerd maar alsnog staat er in het menu: insert sim...
Iemand een oplossing???

Alvast bedankt

› reageer

mokumcbs>>> Schrijf even zo precies mogelijk wat je tot nu hebt gedaan, want met jouw bericht kunnen we niks.

› reageer

Oke sorry,
ik heb de simkaart er half ingedaan baterij half erin, toen ging hij direct naar het normale beginscherm en daar stond insert sim. Ik de sim erin gedaan en de baterij er goed in. Vervolgens de code ingevoerd en er stond dat hij gereset zou worden en dat ik hem niet uit mocht doen en ong een minuut moest wachten, toen dat klaar was startta hij zichzelf opnieuw op en in het normale menu stond alsnog insert sim..

Ps ik had de pincode vragen eraf gehaald dan weet je misschien wat ik bedoel met het normale menu

Alvast bedankt !

› reageer

Ja, het is een lastig klusje. Wat ik me herinner is dat ook bij mij er nog steeds stond :"Sim plaatsen". Ik heb dat genegeerd en gewoon de codes ingetoetst, zoals ik dat eerder beschreef. Probeer het nog eens. Succes!

› reageer

Ìk heb het een paar keer geprobeerd, ook die 2e code een aantal keer gedaan maar als ik die doe staat er no code on sim..
Zou iemand mij kunnen helpen??

Bedankt

› reageer

Kijk ook eens op deze link www.gsm-media.nl/andere-merken/126-geheime-telefoon-3.html te vinden via *7465625* via Google of de link te kopiëren en te plakken in je browser. Probeer anders de resetcode (onderaan de codes) en begin helemaal opnieuw.

› reageer

Heeft nog iemand tips van wat ik moet doen?

› reageer

Weet iemand wat ik nou moet doen???

› reageer

Heb de instructie gevolgd en het is gelukt! Jammer dat ik eerst via allerlei sites heb gezocht(en betaald!!)wat uiteindelijk niets opleverde. BEDANKT

› reageer

@mokumcbs:
ik heb ook met een vodafone geunlocked. gewoon "handleiding" volgen; (SIM)pincode stond aan en ik heb die gewoon ingetoetst toen er om gevraagd werd en VOILA!

› reageer

Gepost door mokumcbs op 08/05/2009 23:59
Weet iemand wat ik nou moet doen???

Ik denk dat je dit topic, waarin eigenlijk alle tips al zijn gegeven, en eventueel het topic over het unlocken van de C450, eens goed door moet lezen. Ik weet dat het invoeren van al die codes erg vervelend is, maar er zijn eigenlijk niet meer tips dan die al gegeven zijn.

› reageer

Ik heb het ook doorgenomen, alleen er staat niet wat ik nu moet doen.......

› reageer

Je bedoelt ivm met "no code on sim"?
Dan moet je eens een andere sim proberen.

› reageer

Misschien lees ik er glad overheen, maar bij het unlocken van de SP code, krijg ik steeds dat de sim geen blokkeringscode bevat. Ik heb zo ongeveer alle combinaties van het unlocken geprobeert, maar langs deze kom ik niet. Het grote nadeel is dat wanneer mijn telefoon uit gaat ik daarna de hele sessie over moet doen.

Ik hoor graag van iemand.

› reageer

Echt super bedankt hij accepteerd nu de vodafone SIM van m'n vader!
Ik denk dat ik een goedkoop Ben abbonement van 1 euro per mnd ga nemen. Want dit is echt belachelijk het kost me 35 cent om iemand te bellen zelfs als hij niet opneemt.

› reageer

Ik krijg tot nu toe telkens de melding Alleen noodoproepen. Ik krijg alle locks er af behalve de CP lock. Weet iemand waarvoor die staat, verder deed die het wel een keer maar toen was de SP er nog niet af. Toen die er af was kreeg ik telkens de melding Alleen noodoproepen als ik probeer te bellen. Hopelijk weet iemand een oplossing.

› reageer

Je moet eens even goed deze draad doorlezen en de aanwijzingen (maar dan ook ALLE AANWIJZINGEN!!!) goed opvolgen. als jij de melding "Alleen noodoproepen" krijgt, heb jij dat NIET gedaan. Waarom zouden wij ons wel voor jou inspannen, als jijzelf te beroerd bent je ergens voor in te spannen?

› reageer

In deze draad staat niks over het probleem Alleen Noodoproepen. En heb je een lastige dag gehad ofzo?

› reageer

Ik heb het bovenstaande met 2 telefoons geprobeerd, maar welke volgorde ik ook aanhou, alles gaat goed, tot ik *7465625*638*00000000*00000000# doe, dan zegt hij is al ingeschakeld en bij #7465625*638*00000000#, wachtwoord onjuist. Het gaat dus om de netwerk lock. Die krijg ik op geen enkele manier eraf. Bij beide telefoons precies hetzelfde. Wat kan ik hieraan doen? En waar dient die netwerk lock voor? Want de telefoon werkt wel.

› reageer

weet niemand hoe dit kan

› reageer

anja, heb je ECHT gedaan wat er in deze draad wordt geschreven, want je stelt vragen, die al zijn beantwoord.

› reageer

Ja precies zoals hier overal staat beschreven, ik heb het uitgeprint en toen alles gevolgd, ook op verschillende manieren, bedoel volgorde veranderd e.d., met 2 postbanktelefoons en bij beide krijg ik die melding van de netwerklock, ongeldig wachtwoord, de telefoons doen het wel met de nieuwe simkaart, maar die netwerklock krijg ik er niet af, wat ik ook probeer. Vandaar ook dat ik vroeg waar die netwerklock voor dient, want ik kan wel bellen en gebeld worden. Verder dus geen problemen.

› reageer

Heb je het ook al met verschillende sim-kaarten van verschillende providers geprobeerd?

Je telefoon doet het nu wel, maar ik denk dat, als jij de telefoon uit doet of de batterij even uit de telefoon haalt en de telefoon weer aanzet, je de codes weer opnieuw moet invoeren.

› reageer

Het is waarschijnlijk een domme vraag (ik ben 49 jaar en redelijk digibeet) maar hoe zorg je ervoor dat je SIM niet naar een code vraagt. Zou het unlocken ook lukken met een prepaid van tele 2?

› reageer

Als je telefoon om een code vraagt, ben je volgens mij ergens anders mee bezig dan met het unlocken van je telefoon, want de telefoon vraagt zelf niet om een unlockcode. Deze actie moet je zelf starten...

Je moet zelf even proberen of het lukt met de sim van Tele2. Maar je geeft aan dat je digibeet bent, ga dan alsjeblieft niet zelf unlocken!!!

› reageer

Unlocken met vodafoon prepay ging goed, bij beide codes kwam code aan te staan.
Heb nu wel het G teken staan, terwijl hij geen WAP verbinding kan maken. Kan ik toch de MMS codes bij Telfort aanvragen of geeft dit problemen omdat de GSM unlocked is.

› reageer

Ik heb zo'n vermoede dat evdg als digibeet zijnde de unlockcode verward met de pincode die steeds gevraagd wordt bij het inschakelen van zijn toestel. Zo ja dan kan je die uitschakelen in het menu van je toestel onder beveiliging wat meestal weer staat onder instellingen.

› reageer

In het begin van de instructie voor het onlocken staat: zorg dat de SIM niet om een code vraagt. Ik denk dat de laatste reactie het antwoord op mijn vraag is. Dank u wel.
is het als digibeet niet verstandig om het simlock zelf op te heffen? De instructie lijkt mij nogal duidelijk.

› reageer

als ik de eerste code intoets na het induwen vd sim kaart krijg ik na het 2 e * alleen maar -- welke toets ik ook gebruik (met kpn prepaid kaart geprobeerd). Wie weet raad?

› reageer

En wat had er volgens jou moeten gebeuren?

› reageer

*2767*3855# ik toets dus na het 2e sterretje een 3 in en toen verwachte ik een 3 maar uit je reactie proef ik dat dat dus niet nodig is.

› reageer

Gewoondoorgaan als je --- krijgt, natuurlijk wel extra goed opletten dat je de juiste toetsen indrukt. Was bij mij ook zo.
Heb nog steeds de G in mijn scherm staan. Heeft nog iemand dit na het unlocken.

› reageer

Als er een G in je scherm staat, betekent dit dat je GPRS is geactiveerd. Dit is off-topic.

› reageer

Geweldig! Prima gelukt zonder enig probleem, hartelijk dank.
Weet iemand ook toevallig hoe je op soortgelijke manier een LG KG375 kunt unlocken?

› reageer

Ik heb onlangs de SIM unlock-codes van onze M150 toestellen opgevraagd en deze ingevoerd. Volgens de gebruikershandleiding is de unlock gelukt.
Een (paar jaar oude) T-mobile sim-kaart doet het prima. Een (nieuwe) Dekamobiel-simkaart doet het soms wel en soms niet. In het laatste geval geeft hij "SIM-kaart plaatsen". Soms doet hij het weer wel als ik hem uitzet en weer aanzet. Maar uit en aan zetten kan ook als resultaat hebben dat hij het opeens niet meer doet.
Van Dekamobiel begreep ik dat het erop lijkt dat deze toestellen een soort extra SIM-beveiliging hebben.
Herkent iemand dit?
Schakelt de handleiding in deze topic deze extra simbeveiliging ook uit?

› reageer

Herkent iemand dit?Nee.
Schakelt de handleiding in deze topic deze extra simbeveiliging ook uit?Mijn dochter heeft een M150 met een telfort kaartje.
Het toestel is unlocked volgens de hier beschreven handleiding en ik hoor haar nooit over problemen met het toestel.

› reageer

Wat voor simkaart gebruikt zij?
Met een (wat oudere) T-Mobile simkaart heb ik ook geen problemen?

› reageer

Ik realiseer me dat je schreef dat ze Telfort heeft. Komt die van haar dan niet uit de ING aktie? Heeft ze nu Telfort, maar wat had ze dan als prepaid-pakket toen ze de M150 kocht?

› reageer

Ik heb van telfort twee codes gekregen om mijn M150 te unlocken.

Welke stappen moet ik ondernemen om dit voor elkaar te krijgen?

Ik heb dus twee geldige codes en het zou dus via een minder omslachtige methode moeten kunnen?

› reageer

Beste tlft440, de beschrijvingen op deze site zijn voor diegenen die binnen het jaar hun toestel wilden unlocken. Want binnen het eerste jaar krijg je van Telfort geen unlock-codes.
Hoe je moet unlocken kan je terugvinden op de site van Telfort. Als je zoekt op 'unlock' dan kan je de instructies vinden.
Overigens: wat voor simkaart (van welke provider?) wil jij er in gaan stoppen?

› reageer

Ik realiseer me dat je schreef dat ze Telfort heeft. Komt die van haar dan niet uit de ING aktie?Nee, ze ha een telfort kaartje uit een prepaid pakket met een Ericson foontje met een geporteerd oud abo nummer van mij.
Ik heb die foon foon gelof ik, geunlockt met behulp van Vodafoon kaartje.
Heeft ze nu Telfort, maar wat had ze dan als prepaid-pakket toen ze de M150 kocht? Het nieuwe Telfort kaartje boeide mij en ik heb het beltegoed opgestookt aan een paid nieuwsserver.

› reageer

Goedemiddag,
Ik heb mijn samsung M150 ook unlocked met jullie beschrijving en werkt perfect,kan nu kaarten van KPN T-Mobile en Telfort moeiteloos gebruiken,ben hier echt blij mee,hartelijk dank hiervoor.
Vr.groeten Ton

› reageer

Misschien is 't al geschreven, maar een antwoord van een ander bracht mij op 't aanvullende idee op 't wachtwoorden probleem, dat ik dus ook had...dus naast de volgordes, die van belang zijn... enniwee, ik heb mijn telfort sim teruggeplaatst met de *2767*3855# manier en beide SP en Netwerk lock weer aangezet of nog eens aangezet om ze vervolgens in de juiste volgorde uit te kunnen zetten.

› reageer

Als je je telefoon niet kan unlocken via Mijn Telfort dan kan je terecht op het forum van Telfort, Telfort Webcare heeft n.a.v. de vele vragen maandag j.l. een topic geopend waar je kan melden dat het niet lukt. Via pm krijg je binnen enkele dagen de unlock code.

lees hier verder

› reageer

Ik heb geprobeerd de Samsung M150 simlockvrij te maken volgens deze instructies, maar krijg steeds de melding "wachtwoord niet identiek" bij SPlock deactivering. Ik heb - stom, maar al proberend werd ik een beetje radeloos) - ook de code voor SIM-lock (746) gereset om ook deze te deactiveren. Resetten is gelukt, maar deactiveren geeft dezelfde foutmelding "wachtwoord niet identiek". Ik heb nu dus een dubbel lock op de telefoon die ik graag lockvrij zou krijgen. Kan iemand mij helpen??

› reageer

Kirsten, haal even de accu uit de telefoon, wacht even een paar tellen en doe hem weer terug. Zorg dat er een sim-kaart in de telefoon zit. Zet de telefoon aan. Wat krijg je nu op het schermpje te zien?

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.