Vodafone groeit naar 4,5 miljoen Nederlandse klanten

@ David_Susteren

Dit komt in Vodafone Winkels niet voor.
Bestaande klanten krijgen hetzelfde als klanten nieuw.
Ga je T for Telecom of Belcompany binnen en verleng je daar je abo dan klopt het dan wordt onderscheidt gemaakt, alleen dit komt niet door Vodafone maar door de bedrijven zelf de provisie die zij bij nieuw krijgen is stukken hoger.

› reageer

Vodafone heeft in 2008 zo'n 13% nieuwe klanten aan zich weten te binden. De omzet ging in het vierde kwartaal naar 482 miljoen euro.

De belangrijkste cijfers voor Vodafone Nederland voor het vierde kwartaal op een rijtje:

Operationele omzet van 482,5 miljoen euro.

Het totale klantenbestand bedroeg 4.543.000 (YoY groei van +13% waarvan 58,5% postpaid klant (abonnee) is.

Het totaal aantal belminuten bedroeg 2.313 miljoen.

De gemiddelde opbrengst per klant (ARPU) is 35,30 euro per maand, met een postpaid ARPU van 54,40 euro en prepaid ARPU van 8,70 euro.

Vodafone stelt in een persbericht dat de markt in het vierde kwartaal met 7% is gegroeid jaar-op-jaar, en dat zij het dus erg goed doet met een groei van ongeveer 13%.

Jens Schulte-Bockum, CEO Vodafone Nederland: “Ik ben erg blij met deze sterke resultaten. Het is goed om te zien dat het centraal stellen van klanten bij alles wat we doen, wordt beloond. We zijn hierdoor wederom harder gegroeid dan de markt."

"In tijden van economische crisis zullen klanten meer waar voor hun geld verwachten. Met goede aanbiedingen en een ‘meer voor minder’-insteek zal klantloyaliteit voor de komende periode ons speerpunt blijven.”

Het totale concern Vodafone heeft in het vierde kwartaal de omzet wereldwijd met ruim 14% zien stijgen tot 10,47 miljard pond (ruim 11,5 miljard euro).

Vodafone profiteerde onder meer van valutaschommelingen. Ook liet topman Vittorio Colao weten dat de verkoop van hooggeprijsde telefoons, zoals de Blackberry, goed verloopt. Analisten hadden een licht lagere omzetgroei verwacht.

Het aandeel Vodafone is de grootste stijger op de beurs in Londen.

Bron: rtlz.nl

› reageer

Ik vind ook dat Vodafone de laatste tijd, vergeleken met vorig jaar bijvoorbeeld, steeds betere aanbiedingen heeft.

Neem bijvoorbeeld de 20% korting gedurende de looptijd van je contract + internet blox voor 4,50 of 2 jaar 50% korting (personeelsaanbieding).

› reageer

Ik zelf had dat verwacht dar vodafone veel klanten zou verliezen vanwege de slechte service van het opvragen van je beltegoed waar heel veel mensen erover geklacht hadden en nog stteds doen.
Ik zelf heb ook een vodafone abonement en zal het niet verlengen vanwege die slechte service en ik heb zelf een vermoeiden dat er gewoon gesjoemeld wordt met foutive rekeningen wat ik ook aan vodafone hebt doorgegeven.
ik heb ook kpn en T-mobile en heb daar geen klachten je krijg bij hun zelfs een betere contractsverlening dan bij vodafone.

› reageer

@ Ayranli

Beltegoed opvragen bij Vodafone is nog steeds een extra dienst van de provider zelf waarvoor jij niks extra`s betaald.
Je kunt zelf de belmin. ongeveer in de gaten houden door een keer oproepinfo in je telefoon te gebruiken en zelf te kijken.
Begin van de maand kan je de tellers op nul zetten.
Praat je 1.03min wordt afgerekend als 2 min simpel zat en als je over je bundel geen komt dan betaal je 0.25 cent hetgeen wat de rest ook ongeveer heeft.
Je moet niet verwachten voor € 0.10 cent eerste rang te zitten,
tevens als je vindt dat er gesjoemel is vraag een keer belspecifi. op doet een hoop wonderen kun je zien hoe lang wanneer je gesproken hebt enz enz.
En wat betreft contractsverlening bij KPN en TMOBILE dat verschilt per maand in wat ze hebben qua acties maar 1 ding is zeker Vodafone maakt geen onderscheidt tussen nieuwe en bestaande klanten.
Zit zelf ook bij Vodafone en geloof me voor 10 euro onbeperkt bellen met 3 andere Vodafone klanten heeft niemand!..

› reageer

Netjes, goede cijfers!

› reageer

tellen ze alle gratis weggegeven kaartjes ook mee?

› reageer

Vrees van wel Verplaatst naar nieuws.

› reageer

@juluisvandermeer: ja ik denk het wel

› reageer

@ importexport:

Vodafone maakt ook wel degelijk verschil tussen niewe en bestaande klanten!!
Wanneer je je abonnement van Vodafone wil verlengen wordt net als bij T-Mobile en KPN gekeken naar de klantwaarde die een klant heeft.
Hoe hoger de klantwaarde, hoe hoger de korting.
Het komt dus ook zeker bij Vodafone voor als je een lange klantwaarde hebt een mindere korting kan krijgen dan bijvoorbeeld een nieuwe Vodafone klant.

› reageer

@David, dat is niet waar, als verlengende klant kan je minimaal de korting krijgen als een nieuwe klant, de klantwaarde waarover je het hebt kan alleen maar voor extra's zorgen.

› reageer

@ David_Susteren

Dit komt in Vodafone Winkels niet voor.
Bestaande klanten krijgen hetzelfde als klanten nieuw.
Ga je T for Telecom of Belcompany binnen en verleng je daar je abo dan klopt het dan wordt onderscheidt gemaakt, alleen dit komt niet door Vodafone maar door de bedrijven zelf de provisie die zij bij nieuw krijgen is stukken hoger.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.