Inderdaad, ze hebben de all-in-one bundel vervangen voor een minutenbundel. Hierdoor zal ik niet meer voor ze kiezen, Ben en Simpel hebben betere bundeltarieven.
Maar 'het SMSen naar het buitenland valt binnen de SMS bundel', mailt de klantenservice.
"Tele2 verhuist klanten naar netwerk T-Mobile"
Tele2 Nederland verhuist zijn mobiele-telefonieklanten mogelijk naar het netwerk van T-Mobile. Dat meldt persbureau Reuters op basis van twee anonieme bronnen.
Het Zweedse Tele2 is op de Nederlandse mobiele-telefoniemarkt actief als virtuele operator. Het bedient zijn circa 456.000 mobiele klanten via het netwerk van KPN. Volgens een industriebron heeft Tele2 besloten om te verhuizen naar T-Mobiles netwerk. Een tweede bron benadrukt dat er nog geen overeenkomst is gesloten. KPN weigert commentaar, aldus Reuters.
Andere simkaart
Een telefoontje naar T-Mobile maakt ons niet veel wijzer. "Nee, kan ik niets over zeggen", aldus woordvoerder Henny van der Heiden. Ook Tele2 houdt de kaken op elkaar. "Daar kan ik nog niet echt iets over zeggen", aldus woordvoerder Remco Meerstra. Hij voegt eraan toe dat Tele2, zijnde een beursgenoteerd bedrijf, eventuele bekendmakingen via een persbericht naar buiten zal brengen.
Indien het daadwerkelijk tot een verhuizing komt, zullen de klanten van Tele2 een andere simkaart moeten gaan gebruiken. De klanten van Rabo Mobiel kregen vorig jaar ook een nieuwe simkaart, omdat zij van het netwerk van Orange werden overgeplaatst naar dat van KPN.
Linkje
http://www.tele2corporate.nl/corporate/pdf/2009/090219_Persbericht_T-Mobile-en-Tele2-sluiten-MVNO-partnership.pdf
Nieuwe simkaart is niet van toepassing.
Tele2 is een MVNO met eigen MSC/HLR/IMSI en Rabomobiel is een ESP model waar de simkaart van de MNO wordt gebruikt.
Dat gaat ze héél veel klanten kosten. Ik kan er zo al drie noemen die ábsoluut niet zitten te wachten op de waardeloze netwerkdekking van T-Mobile.
Nu ook op Webwereld
Linkje
Wordt T-Mobile hiermee weer groter qua klanten dan Vodafone?
› reageerDat waren ze toch al, door de overname van Orange?
› reageerTele2 heeft op hun site bekend gemaakt, dat deze gebruik gaat maken van het T-mobile netwerk. Dit zal gebeuren medio 2009, een andere sim-kaart zal daarbij niet nodig. zijn
› reageerKlopt napsju
› reageer Dat gaat ze héél veel klanten kosten. Ik kan er zo al drie noemen die ábsoluut niet zitten te wachten op de waardeloze netwerkdekking van T-Mobile.
Ach, daar heeft iedereen zijn eigen mening over. Mijn ervaringen met het netwerk van T-Mobile zijn weer veel beter dan KPN. Niet alleen de dekking, maar ook gesprekskwaliteit e.d.
Mijn Tele2-Telfort simkaar is helemaal in de stress...eerst van het Telfort netwerk naar het KPN netwerk en nu weer naar het T-Mobile netwerk, wat wordt het volgend jaar?
Was te verwachten zoiets
Steeds meer MVNO gaan naar T-Mobile.. denk dat er nog wel een paar zullen volgen.. KPN zal wel veel duurder zijn dan T-Mobile, terwijl het in kwaliteit weinig uitmaakt, is mijn ervaring dan
Vreemde beslissing. Waarom zou Tele2 dit willen doen?
De dekking van T-Mobile (+ ex-Orange) is nu niet bepaald goed te noemen. Het is niet voor niets dat ik bij Orange weg ga.
Nota bene op advies van de T-mobile klantenservice zelf. Dat zegt toch al genoeg?
Vreemde beslissing. Waarom zou Tele2 dit willen doen?
Kwaliteit is niet belangrijk voor Tele2, als het maar zo goedkoop mogelijk is, ze hebben immers niet zelf gekozen voor KPN, maar zijn gewoon met Telfort mee overgegaan en ook die provider had (net als T-Mobile) een zeer slechte, tot helemaal geen dekking in dunbevolkte streken en in sommige grensregio's.
In de Randstad zal men van deze overgang waarschijnlijk geen last ondervinden, maar hier in Limburg ken ik verschillende mensen, die pas na de overname door KPN een abo bij Tele2 durfden te nemen, omdat we hier alleen met KPN en Vodafone een betrouwbare dekking hebben. Deze mensen moeten nu dus mee naar een provider, die in hun dorp misschien geen dekking heeft.
Ik was de afgelopen week in vaals (limburg) en ik moet zeggen het bereik viel me tegen, t-mobile had hier meestal 1 streepje en al helemaal geen 3G ontvangst. Ook KPN en Vodafone gafen hier een mindere gsm ontvangst en geen 3G, terwijl je 5 km verderop in Aken (Dld) wel vollop 3G dekking hebt via het duitse netwerk. Is het geen idee om de netwerken van t-mobile NL en t-mobile D te laten samenvloeien? Nu had je vaak dat hij op het duitse netwerk zat terwijl je echt maar 2 km van Nederland zat, terwijl je T-mobile D kilometers ver in limburg kan ontvangen. Raar geregeld allemaal.
› reageerT-Mobile heeft het netwerk al enigsinds samengevoegd: start je je gesprek in Nederland op het Nederlandse netwerk en kom je op plekken waar alleen het Duitse T-Mobile net is, dan wordt je gesprek zonder onderbreking opgepakt en bel je voor Nederlands tarief op het Duitse T-Mobile net verder tot je ophangt of je verbinding om andere reden verbroken wordt. (Let op: andersom werkt dit ook zo, start je je gesprek in Duitsland en rijd je daarna door heel Nederland, dan blijf je zonder onderbreking, maar wel tegen Duits tarief bellen). Verder heeft T-Mobile de netwerkfrequenties in de grensregio met Duitsland op elkaar afgestemd. Zal Vaals misschien geen vergunnning voor een mast geven?
› reageer@Koen
Bij Vodafone worden de gesprekken wel verbroken bij de grens.
Linkje
Ik hoorde dit bericht onlangs als 1e item op een radio-nieuwsuitzending, volgens mij van 538 of Q-Music. Zo'n hot news is het toch niet? ;]
› reageerIk snap gewoon niet dat Tele2 kiest voor T-mobile, ze hadden beter kunnen kiezen voor Vodafone. Omdat Vodafone toch een beter netwerk heeft dan T-Mobile en ik hoop dat meer bedrijven kiezen voor Vodafone zodat er meer concurrentie komt tussen KPN en Vodafone en uiteraard ook voor T-mobile.
› reageerDat zal waarschijnlijk te maken hebben met de eerder genoemde kosten, T-Mobile wil graag marktaandeel terugwinnen en ze zullen blij zijn dat ze hiermee KPN een hak kunnen zetten.
› reageer@ Marly
Ik zit al jaren bij T-Mobile en ik heb in heel Limburg geen problemen ermee. Nogmaals, niemand kan zeggen de een is goed en de ander is slecht. Dat getouwtrek blijft zo wel doorgaan dan. Elk netwerk heeft zijn gaten, dat die in Limburg meer voorkomen dan in de Randstad is jammer, maar T-Mobile heeft hier zeer zeker geen slecht netwerk meer.
De mensen die dus nu overgaan naar T-Mobile, kunnen vanzelf zien dat het netwerk wel degelijk vooruit is gegaan de afgelopen jaren/jaar.
@juliusvandermeer
In Limburg is idd helaas nog lang niet overal een goede 3G dekking. Vaals is dan waarschijnlijk niet groot genoeg voor de providers om hier een 3G dekking aan te bieden. Zal uiteindelijk wel een keer komen. Aachen is wel groot genoeg lijkt me, vandaar dat er daar wel 3G is van Duitse providers.
@beller utrecht
Wanneer de zakelijke markt zich (nog) meer over alle 3 de providers zou spreiden, dan zou er pas een betere concurrentie komen.
@H-W
T-Mobile wil marktaandeel terugwinnen? Volgens mij zijn ze geen marktaandeel verloren, maar juist gestegen qua marktaandeel door de Orange overname. Ze behouden door de overname van de Tele2 klanten hun 2e plaats qua klantaantallen, verbeteren deze juist goed.
Tele2-klanten over naar netwerk T-Mobile
Particuliere klanten van Tele2 bellen vanaf vandaag niet langer via het netwerk van KPN, maar zijn overgezet naar het 2G- en 3G-netwerk van T-Mobile. De zakelijke mobiele klanten van Tele2 blijven wel gebruikmaken van het KPN-netwerk.
De samenwerking waartoe in februari een overeenkomst werd gesloten, treedt vandaag in werking. “Voor 1 oktober zullen alle Tele2-klanten daadwerkelijk van netwerk wisselen. Ze blijven wel gebruik maken van hun huidige simkaart en worden vandaag geïnformeerd via een brief of sms”, stelt Günther Vogelpoel, directeur Consumentenmarkt bij Tele2 Nederland.
Bron: Connexie
Ze introduceren per vandaag ook nieuwe bundels. Ik zie nu op hun website dat je kan kiezen tussen een spraak, sms en data bundel. (incl. onbeperkt internet op je mobiel)
Na een hele tijd niets gehoord te hebben, is het opeens geregeld per vandaag? Zo dat gaat wel even wat anders dan bij Telfort en Orange
Opzich wel goed voor de concurrentie, maar netwerk van KPN is wel beter. Maarja KPN is veel te groot in NL.
› reageerVandaag een brief ontvangen van Tele2. Niet veel spannends:
“… Om u scherpe tarieven en nieuwe diensten te kunnen blijven bieden, gaat Tele2 gebruik maken van een nieuw mobiel netwerk, het T-Mobile netwerk. ... In de komende maanden wordt u overgezet nar ons nieuwe netwerk. U hoeft zelf alleen uw telefoon aan en uit te schakelen, verder wordt alles automatisch geregeld. … U blijft klant van Tele2 en uw abonnement blijft hetzelfde. Wel zijn er nieuwe mogelijkheden. Zo kunt u bijvoorbeeld uw abonnement uitbreiden met een databundel en zo gebruikmaken van internet op uw mobiele telefoon. Ga naar tele2.nl voor alle mogelijkheden.”
Ja, T-Mobile zal wel goedkopere wholesale tarieven hebben.
› reageerLagere tarieven of een goedkoper aanbod. Goedkopere tarieven kan niet
Let er wel even op dat ook Tele2 voortaan per minuut afrekent (voor nieuwe klanten). Verder gold voorheen zowel binnen als buiten de bundel hetzelfde tarief. Nu gaan nieuwe klanten buiten de bundel een hoger tarief betalen, namelijk 25cent/minuut.
› reageerInderdaad, ze hebben de all-in-one bundel vervangen voor een minutenbundel. Hierdoor zal ik niet meer voor ze kiezen, Ben en Simpel hebben betere bundeltarieven.
Maar 'het SMSen naar het buitenland valt binnen de SMS bundel', mailt de klantenservice.