Nieuwe aanbieder mobiele telefonie moeten voor meer concurrentie zorgen

Landelijk dekkend zal wellicht een probleem worden, want lang niet elke gemeente is meer zo happig op het plaatsen van antennes ...

› reageer

http://www.telegraaf.nl/digitaal/3358332/__Mobiel_bellen_goedkoper__.html?p=2,1

› reageer

Zo goed aankondigen dat er weer 3 nieuwe mobiele providers aan komen. Dan kunnen de bestaande partijen nu nog de tarieven flink gaan ophogen, zodat de nieuwkomers niet te goedkoop van start gaan.

In Amsterdam draait nu 1 bedrijf met WiMax. Daar hoor je niets van en de dekking gaat volgens mij voorlopig ook niet uitbreiden binnen de randstad en al helemaal niet naar de rest van Nederland.

Het grootste voordeel hebben nieuwkomers voor de bestaande partij T-Mobile. Doordat een nieuwkomer nooit direct een goed dekkend net zal kunnen hebben met weinig klanten, zullen de dekkingsklachten straks opeens met name over de nieuwkomers gaan. In plaats van je eigen net te verbeteren hoeven ze dan alleen nog maar naar de nieuwkomers te wijzen....

Volgens mij mogen de nieuwe partijen zelf gaan kiezen welke technologie ze inzetten. Zou het net als bij de opvolging van het mobiele NMT 450 netwerk in Noorwegen gaan, dat er opeens een provider supersnel internet via long range dekking aanbiedt met slechts enkele masten? Dat dit ook in afgelegen nu niet of slecht bedenkte gebieden opeens werkt?

Nog beter zou het zijn als de nieuwkomer meteen met een EDGE nieuwe generatie netwerk komt en tegen minimale licentie en investerings kosten de UMTS providers voorbijstreeft. EDGE nieuwe generatie is minstens even snel als UMTS maar werkt met een gewone GSM mast die ook voor bellen te gebruiken is. Dom dat Telfort dit weggedaan heeft en T-Mobile dat stokje niet over nam net als wat zij wel op T-Mobile thuismarkt Duitsland deden.

Ik ben benieuwd of het echt iets brengt of dat het alleen maar meer klachten oplevert. Met name aan "Ben" en "Dutchtone" heb ik veel verdiend toen zij op de markt kwamen. Daar verlang ik natuurlijk net als vele anderen naar terug.

› reageer

snel?
De veiling is pas over een jaar. Dan moet alles nog eens uitgerold worden. Kost ook 1 jaar? en dan zijn ze pas over 1 jaar landelijk dekkend?
totaal 3 jaar? das toch niet snel.

› reageer

Landelijk dekkend zal wellicht een probleem worden, want lang niet elke gemeente is meer zo happig op het plaatsen van antennes ...

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.