46 miljoen 06 nummers in omloop

Het lijkt mij dan handiger om pas een nummer bij aanmelding toe te kennen.

Ik neem aan dat abonnementkaarten niet lang bij een shop blijven liggen, bij prepaid is dat een heel ander verhaal, want als ik bijvoorbeeld naar de Beverwijkse bazaar ga, dan puilen de bakken met simkaarten van unlockte prepaid pakketten behoorlijk uit. Helaas zitten daar geen mooie nummers tussen, want weet hoe ze flink geld kunnen vragen.

› reageer

46 miljoen 06 nummers in omloop

De OPTA heeft vandaag bekend gemaakt dat er in Nederland al ruim 46 miljoen mobiele telefoonnummers in omloop zijn. Er zijn op dit moment nog circa 10,7 miljoen mobiele nummers beschikbaar.

Circa 76,7 procent van alle beschikbare mobiele telefoonnummers is momenteel al uitgegeven. Dat heeft de OPTA (Onafhankelijke Post en Telecom Autoriteit) als toezichthouder en instantie die telefoonnummers mag uitgeven vandaag bekend gemaakt. Momenteel zijn in Nederland 46 miljoen mobiele telefoonnummers uitgegeven. In theorie betekent dit dat elke Nederlander gemiddeld genomen over ongeveer 3 mobiele telefoonnummers beschikt.

Dat het aantal mobiele nummers groter is dan het aantal inwoners is niet vreemd. Veel mensen hebben zowel een zakelijke als een privé mobiele telefoon, of gebruiken zelfs meerdere aansluitingen voor bepaalde doeleinden zoals goedkoper bellen of andere voordeeltjes.

Bron / Tim Wijkman

Hierbij moet opgemerkt worden dat er naast de 6 uitgegeven nummerreeksen er nog 2 a 3 beschikbaar gemaakt kunnen worden.

Voeren wij het aantal nummers zo op? Hoeveel actieve nummers* hebben jullie? (*simkaarten die nog niet inactief zijn)
Ik kwam maar liefst uit op 12.
4 abo’s
3 ingesealed prepaid (gereserveerde nummers)
1 prepaid
1 prepaid noodnummer
2 prepaid tijdelijk t.b.v mobiel internet (daarna inactief)
1 mooi prepaid nummer (t.b.v portering)

› reageer

Nou als je 't echt weten wil ...

3 abonnementen
3 actieve prepaidkaarten
11 liggende prepaidkaarten (niet actief)

Wel leuk dat men zegt dat al meer dan 70% van de nummers in omloop is, want je zou denken dat je toch wel 90.000.000 verschillende combinaties maken kan met 06-10000000 t/m 06-99999999. Het zal dan ook gaan over de beschikbare reeksen.

› reageer

Ja van de bestaande 6 reeksen (6 miljoen) wordt 75% gebruikt. Maar in het perspectief van 9 mogelijke reeksen is dit 50%. Mij benieuwd of het krijgen van een prepaid simkaart de aankomende jaren net zo makkelijk en voordelig blijft. Immers deze inactieve nummers worden wel voor een X aantal jaar gereserveerd; ze worden voorgeselecteerd en een paar jaar bewaard totdat het kaartje ingebruik wordt genomen. Mogelijk worden de nummers in de toekomst pas bij activatie toegewezen. Ik wist niet dat het aantal actieve simkaarten zo hoog was!

› reageer

UUuuh:

"3 actief" in gebruik zijnde abo's (worden er straks 2 (2 Hi-abbo's lopen af en 1 Ben abbo gaat lopen met nummerportering van één van de Hi's); "nieuwe sim" al in huis; nog op non-actief;

"6 actief" in gebruik zijnde prepaidkaarten;

"8 geactiveerde" nog niet actief in gebruik zijnde prepaidkaarten;

"4 nog niet geactiveerde pp-sims", waarvan 2 nog gesealed.

Totaal: 22 simmetjes in bezit.
De verlopen simmetjes niet meegerekend.

Tja, je bent Telecomfreak of je bent t niet...

Draag mn steentje wel bij aan die 46 miljoen met 4 gezinsleden dacht ik zo...

› reageer

Ik denk niet dat wij als TV-ers met 3+ abo's het probleem vormen.

Heel veel apparaten gebruiken het gsm netwerk om data te versturen en hebben daarvoor een 06 nummer nodig je moet dan denken aan:

- mobile internet dongle's
- tomtom's met HD trafic
- alarmsystemen (huis/bedrijf)
- gps-track systemen (auto/boot/camper/caravan)
- sommige babyfoons
- sommige slimme water/gas/electra meters
- windmolens
- ondergrondse huisvuil/papier/glas containers

Volgens mij zou de oplossing dan ook zijn om een nieuwe ´netnummer´ voor ´mobiele apparaten zonder spraak´ te beginnen (bv 092), en die nummers niet 10 maar 15 cijfers lang te maken, dan kunnen we 1 biljoen van die apparaten een nummer geven.
Alle oude apparaten krijgen de komende 4 jaar een nieuw nummer en zo kunnen we nog jaren vooruit met de 06-reeks.

Het verplaatsen van de semafoons (066) en inbel internet (0676) nummers naar (bv) de 08-reeks levert ook weer extra ruimte in de 06-reeks op die theoretisch 100.000.000 nummers bevat.

› reageer

Kijk inderdaad ook naar andere apparaten ... Alle bussen in het openbaar streekvervoer hebben een systeem waar minstens 1 simkaart aan te pas komt (InfoXX, Albatros, INIT/EBS), zo zijn er vast nog veel meer te bedenken

› reageer

Wat ben ik dan hopeloos ouderwets zeg, dat ik maar één abo heb. Sim Only nog wel voor € 6,- per maand waar ik niet eens overheen kom....

› reageer

Denk dat 50% van de bezette mannen een extra sim heeft voor lovers

› reageer

@polo;
Reken je naar jezelf?

› reageer

46 miljoen! das wel heel veel
heb zelf maar 3 abo's, waarvan 2 bijna afgelopen en opgezegd..
2 prepaidjes, maar die zijn binnenkort ook weg

› reageer

Tja, als men meteen een prepaidpakket een nummer geeft dan gaat het behoorlijk snel. De winkels en unlockboeren hebben ze bij dozen, dus met of zonder toestel, zo schiet het niet echt op.

Ik denk dat het slimmer is om de nummers pas uit te geven zodra een simkaart actief wordt, want anders krijg op een gegeven moment langere nummer waar niemand op zit te wachten. Bij een abonnement krijg je pas je nummer als je een aanvraag doet die goed gekeurd is.

› reageer

Bij een abonnement krijg je pas je nummer als je een aanvraag doet die goed gekeurd is.

Dat is niet altijd zo, simkaarten van T-Mobile, maar ook bijvorbeeld Debitel KPN, hebben al een nummer voordat deze geactiveerd zijn.

› reageer

Alle kaarten van debitel waren al gekoppeld aan een nummer.

› reageer

Het lijkt mij dan handiger om pas een nummer bij aanmelding toe te kennen.

Ik neem aan dat abonnementkaarten niet lang bij een shop blijven liggen, bij prepaid is dat een heel ander verhaal, want als ik bijvoorbeeld naar de Beverwijkse bazaar ga, dan puilen de bakken met simkaarten van unlockte prepaid pakketten behoorlijk uit. Helaas zitten daar geen mooie nummers tussen, want weet hoe ze flink geld kunnen vragen.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.