KPN[Telfort] Telfort houdt zich helaas niet aan de wet consumenten koop en garantie

@bla bla
Zoals het merendeel van onze landgenoten (en dan heb ik het niet alleen over de mobiele markt).

› reageer

Telfort lapt de wet consumenten koop en garantie aan zijn laars
een klacht over een defecte Samsung telefoon met 2 jaar fabrieksgarantie wordt na 1 1/2 afgedaan met wij geven 1 jaar garantie je moet bij Samsung zijn In verschillende mailtjes heb ik op de wet consumenten koop en garantie gewezen. Men heeft er maling aan.

Een gewaarschuwd mens telt voor 2. Hopelijk blijven er na de economische crisis alleen nog serieuze en eerlijke bedrijven over. Jammer voor al de goedwillende medewerkers bij Telfort.(want die zijn er natuurlijk ook)

Een uitgebreide mail uitwisseling tuusen mij en Telfort heb ik geplaatst op het forum van de consumentenbond

http://www.consumentenbond.nl/forum/showthread.php?p=25083#post25083

› reageer

tip: haal je telefoonnummer van het forum!
Die staat nl. nog in de mail.

› reageer

Vervelend van Telfort. Het blijkt dat Telfort, voornamelijk in het verleden, de zaakjes niet op orde heeft. Ik raad de TS aan om naar een winkel van Telfort te gaan en daar de klacht neer te leggen. Ze sturen het toestel gewoon voor je op hoor, mits je aankoopbon nog hebt.

› reageer

Yup dat zou ik inderdaad doen, dan kan er meestal wel wat geregeld worden. Maar om op grond hiervan te verlangen dat ze maar per direct je contract stopzetten, kan je proberen maar ik geef je weinig kans. Tevens staat er op je reactie op site van de consumentenbond dat je alle betalingen storneert. Als je graag een negatieve BKR registratie wil hebben moet je daar vooral mee doorgaan

› reageer

Je zou ook gewoon even contact kunnen opnemen met Samsung in plaats van te gaan huilen of even langs een winkel gaan van Telfort.

› reageer

Meestal stuurt de fabrikant je ook weer terug naar de leverancier.
Deze moet het probleem gewoon oplossen, daarvoor is betaald.

› reageer

Ik zou inderdaad ten zeerste aanbevelen om niet betalingen te gaan storneren maar gewoon aan je verplichtingen voldoen. Dat Telfort zich niet houdt aan de garantiebepalingen, ontslaat je nog niet van je verplichtingen. Zou behoorlijk vervelend zijn dat je geen abonnement meer hebt van Telfort en daarbij ook nog eens geen andere aansluiting kan krijgen vanwege een BKR registratie. Lekker abonnementje opzeggen en naar een andere aanbieder gaan als het niet bevalt.

› reageer

Heb je nog de boekjes die bij de GSM waren geleverd? Daarin staat vermeld hoelang je garantie hebt op het product ten tijde van aankoop. Ik kan me herinneren dat Nokia in april 2006 of 2007 omging van 1 naar 2 jaar garantie, daarna was het Sony Ericsson. Samsung is ook op een bepaald tijdstip omgegaan, dat zal zeker in de boekjes staan.
Betreffende de wet consumenten koop en garantie gaat niet altijd op. Een voorbeeld is Apple die ook standaard maar 1 jaar garantie geeft op al haar producten, inclusief iPhone.
Daarnaast bestaat er ook nog de mogelijkheid dat je toestel vocht- of valschade heeft, waardoor de garantie zeker vervalt. Bij een toestel van bijna 2 jaar zal men zeker wel wat vochtplekken vinden. Ik wil niet zeggen dat het zo is, maar er bestaat een grote kans.

› reageer

Ergens vind ik dat wel grappig, van die mensen die denken lekker goedkoop uit te zijn met Telfort.. En dan komen ze achter al die addertjes, zoals 1 jaar garantie, betalen per minuut, belbundel niet opvraagbaar.. En dan blijkt goedkoop toch ineens niet zo goedkoop..

[/leedvermaak┬▓]

› reageer

@bla bla
Zoals het merendeel van onze landgenoten (en dan heb ik het niet alleen over de mobiele markt).

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.